W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW
Znalazłem w FAQ ciekawą rzecz, z której chyba nikt nie korzystał:
Jeżeli model przeciwnika wchodzi w (nazwijmy to) "moją" minę, nie muszę jej detonować. Mina się aktywuje i z każdym ruchem, orderem, aro przeciwnika masz wybór, czy detonować ją, czy nie. Można wybrać, że nie detonujesz jej w ogóle! Czyli wszystkie taktyki "wyślę plewę, wybuchnie na minie i się jej pozbędę, koks przejdzie sobie na luzie" spływają ze szlamem do kanałów. Chamskie, lecz ciekawe!
Czym się podpieram:
http://infinitythegame.wikispot.org/Min … irect=Mine
nagłówek "- How can I exactly manage the use of the different templates when playing with the Mines?".
Offline
A miny? Nikt nie wzruszony moim wspaniałym odkryciem?
Offline
Ja jestem wzruszony, ale o nim wiedziałem.
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Dyskusja o zasadach przydomowych tutaj
Offline
Witam.
Przeglądałem wiki i znalazłem w FAQ takie pytanie:
- Does a Disabled Powered Armour still protects from Shock and Viral Special Ammunition?
Yes.
Zajrzałem do zasady heavy armour:
Heavy powered armour is an important addition to the level of protection of a soldier, as well as a boost to their strength, stamina and fire control ability. On one hand, their automedic systems, able to prevent certain levels of interior trauma, leaves the soldier untouched by Shock Ammunition: on the other, powered armour is susceptible to being hacked and suffers Damage from E/M Special Ammunition.
A heavy powered armour taken with the Booty Special Skill only gives its ARM value and no other Attributes, and it is not affected by E/M Special Ammunition.
Traditional heavy armour, typical of Ariadna, is not powered and only allows a higher protection level to their possessor. Use of Teseum in these armours helps provide a good Protection/Weight/Comfort ratio. Traditional armour cannot be hacked and is not affected by E/M Special Ammunition.
Bla bla bla.... w FAQ jest jeszcze napisane, że każdy model ariadny ma traditional HA.
Teraz pytanie:
Czy każdy inny niż ariadnowy HA to powered HA?
Jeśli tak to czy każde HI inne niż ariadnowe z virali i shocków dostaje tylko woundy i omija zasadę auto killa?
Offline
Tylko Ariadna.
Offline
LoF, za str. 165 Human Sphere lub http://infinitythegame.wikispot.org/Line_of_Fire_(LoF):
Jeśli nie wiadomo czy jest LoF, to należy sprawdzić czy z miejsca środka podstawki figurki widać na czysto cylinder wyznaczony przez podstawkę przeciwnika. Należy też co najmniej widzieć głowę lub obszar ciała wielkości głowy.
Więc żadne tam widzę wystający rąbek Twojej podstawki rąbkiem swojej podstawki i strzelam
Nie ma też nigdzie nic o tym, że małe modele (albo duże) są wielkości średniego piechura, jest tylko wzmianka o figurkach, które są wyrzeźbione w pozie klęczącej. Więc np. zondboty mogą sobie chodzić za murkiem i jak wróg ich przez ten murek nie widzi, to nie widzi. I nie ma strzelania do moich zondbotów, no!
Ostatnio edytowany przez fala (2012-04-15 19:45:41)
Offline
Nie wiem, czy każdy z nas tak gra, ale dzisiaj zauważyłem, że TO camo odkrywa się na WIP -3, nie -6.
Cytat:
"TO Defensive Camouflage: Allows the miniature the same Defensive Camouflage that CH: Camouflage provides, but a negative Modifier of –6 is applied if someone intends to attack him."
Możliwe ataki to:
- Attack: Ballistic Skill (BS)
- Attack: Close Combat (CC)
- Attack: Sepsitor
- Attack: Intuitive Attack
- Attack: Overrun
- Attack: Suppression Fire
- Attack: Speculative Shot
Czyli discover nie jest atakiem, więc działa tylko modifier -3 z CH:camo.
Offline
Wiki napisał:
This Short Movement Skill allows discovery of a miniature in LoF represented by a Camouflage Marker, TO Camouflage Marker or Impersonation Marker. A Normal WIP Roll must be made, applying the relevant Modifier (Camouflage, TO Camouflage, etc.)
W takim razie po co jest TO Camo w tym zdaniu wyszczególnione? Wydaje mi się, że mimo wszystko jest -6.
Offline
Jak dla mnie dwie opcje:
1) Relevant nie znaczy, że musi być coś innego.
2) Ktoś się walnął w wordingu angielskich zasad i teraz podstępny Moździerz szuka zwady.
EDIT:
Poprosiłem pewną osobę o dokładnie przetłumaczenie hiszpańskiej zasady i w hiszpańskich rulesach jest słowo "działanie/oddziaływanie" zamiast "atak", więc w sumie sprawa się rozwiała.
Ostatnio edytowany przez Mozdzierz (2012-04-23 23:28:46)
Offline
Riddle me this... Riddle me that
NOWE profile:
Offline
nie rozumiem tych zmian za bardzo... w SAS zmieniono tylko AVA z 2 na 4 oraz opcję FO z 30 na 28 punktów. Lepiej już nic nie zmieniać jak to mają być takie kosmetyczne zmiany nie wprowadzające nic istotnego bo powodują tylko niepotrzebny chaos
Offline
Może i kosmetyczne, a może balansujące grę. A nie wiem w jaki sposób chaos wprowadzają - wszystkie liczące się Army Buildery od razu aktualizują profile, a kto w tej grze składa rozpiskę na kartce z drukowanych podręczników? (pomijam klejenie rozpy na szybko tuż przed grą)
Offline
Riddle me this... Riddle me that
blackout_sys napisał:
wszystkie liczące się Army Buildery od razu aktualizują profile
Dokładnie tak napisali na stronce Infinity
Offline
moim zdaniem są rzeczy o wiele bardziej wymagające balansu (mimo że jest to chyba najbardziej zbalansowana gra w jaką grałem) niż obniżenie kosztu mało grywalnej opcji o 2 punkty =] może chaos to za dużo powiedziane, ale wprowadza to zamieszanie że będzie coś nowego, że komuś się chciało przysiąść i urozmaicić daną jednostkę na wzór Odalisek a tu rozczarowanie - prawie nic nie zmieniono.
Szkoda czasu na zajmowanie się tak mało istotnymi zmianami, zamiast rozkminiać nad takimi pierdołami lepiej niech przysiądą bardziej do nowego booka to będzie mniej errat wymagał (no chyba że to jest zajawka tegoż podręcznika, wtedy oznaczało by to że kładą nacisk na mało istotne problemy ale w ramach booka )
Offline
Hm... Nie wiem jak wy, ale ja do tej pory miałem wrażenie, że HMG ma +3 do BS na dystansie do 48 cali. Okazuje się, że myliłem się. od 32 do 48 cali ma już -3...
Offline
jarv napisał:
Hm... Nie wiem jak wy, ale ja do tej pory miałem wrażenie, że HMG ma +3 do BS na dystansie do 48 cali. Okazuje się, że myliłem się. od 32 do 48 cali ma już -3...
Ja tam zawsze grałem że do 32 ma +3 później minusy, Sniperka jest bronią do trochę dłuższych zasięgów, ma do 36 cali +3 (moim zdaniem powinno być do 48 przynajmiej).
Offline
Po co 48? żeby zawsze było przez cały stół? Już lepiej HMG skrócić do np 28", to by wyleczyło spam z HMG.
Offline
@Moździerz, Zielarz - chodziło mi o to, że karabin snajperski zazwyczaj jest celniejszy na o wiele większe dystanse niż HMG. BTW. nie zapominajmy że na koniec dnia jest to tylko przesuwanie metalowych ludzików po stole
Moździerzu, co do spamów HMG to w moich frakcjach przy moim stylu grania nie występuje coś takiego.
Offline
ja osobiście nie pamiętam kiedy ostatni raz wystawiłem hmg... ale zgadzam się że zasięgi są dobrane nielogicznie
Ostatnio edytowany przez Artois (2012-05-11 11:01:27)
Offline
Riddle me this... Riddle me that
ADMIN: I koniec zaśmiecania tematu.
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Offline
Moździerzu zapewne ucieszy Cię fakt, że Sixth Sense l.2 pozwala na Dodge od trafienia Guided Missile Launcher!
Offline
no tylko że ja to wiem Generalnie pozwala na ataki z poza LOFa, na speculative shoty z granatników też można dodge robić A na GMLa to się fidaya wystawia a nie dodge'uje, większa szansa na powodzenie
Ostatnio edytowany przez Mozdzierz (2012-05-20 20:06:48)
Offline
I na dodge'owanie stawiania Forward Observera chyba też pozwala.
Offline
Pojawił się nowy quick start
http://www.infinitythegame.com/infinity … SR-web.pdf
Offline
Wycinek z FAQ odnośnie min:
Infinity Wiki napisał:
Does placing a Mine skill need Line of Fire to be performed in ARO?
Yes, Line of Fire is required to do so in ARO.
Czyli nie możemy położyć miny jako ARO bez LOFa, no chyba ze mamy Sixth Sense LV1.
Offline
Kvan cpt Obvious Kiedykolwiek można było?
Offline
Tak - zanim to zFAQowali... o czym ostatnio romawialiśmy... Moździerz Flame Generator? ;-)
Offline
lol to faq jest od kiedy gram, czyli minimum 3 miesiące...
Offline
Możliwe, ale nie zaglądałem do tego FAQ ostatnio w tej kwestii (duża część europy tak grała jak my wcześniej). FAQ i Wiki jest od dawna, i jest powoli up datowane (edytują wpisy i dodają wyjaśnienia bez wypuszczania oficjalnego z pompą jak to robi pewien producent marynat) więc przeoczenia się zdarzają.
Po za tym ten topic jest po to aby przywowyłać na wokande pewne oczywistości.
W związku z powyższym linkowanie osobników z minami nabiera pewnego sensu.
Ostatnio edytowany przez KvaNfield (2012-05-30 23:26:03)
Offline
Nie - bo dalej nie moźesz bez LoF wystawić miny.
Offline
jarv napisał:
Nie - bo dalej nie moźesz bez LoF wystawić miny.
Masz rację, Sixth Sense pozwala tylko regować na atak a nie na movement w wewnątrz ZoC. Miałem do tej pory lekko mylne mniemanie na temat tej umiejętności.
Offline
Ja proponuję taki dobry zwyczaj wprowadzić, oczywiście w miarę możliwości czasowych ludzi, bo wiadomo, że to nie jest jedyne zajęcie nasze. Za każdym razem jak testuję sobie jakieś jednostki, albo robię army listę którą mam zamiar grać na następny dzień, to sprawdzam po prostu zasady specjalne jednostek przeciwnika w wiki
Offline
... w skrócie - sprawdzasz całe wiki? Bo często gęsto nie wiadomo, z czym przeciwnik przyjdzie...
Offline
SWOJE listy nie przeciwnika
EDIT: oooo.....skretyniałem niestety jest dość późno, chodziło mi o swoje listy
Ostatnio edytowany przez Mozdzierz (2012-05-31 01:42:20)
Offline