W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW
Mogę wykorzystać Hungries Control Device do zrobienia sobie linku w podstawowej armii CA?
Offline
To działa tak samo jak Triady, Harisy i Enomotarchos, etc. Jak masz model z taką umiejętnością to możesz zrobić specjalny link bez względu na armię.
Offline
Linki tylko w armiach sektorowych. Tohaa są tutaj wyjątkiem.
Albowiem:
"The formation, activity and the reformation of this Fireteam uses the rules of Infinity Fireteams (See the book Infinity Human Sphere)." to z fragmentu o Hungries Control Device.
oraz:
"This rule is only applied to some specific troops (See the chart) when a Sectorial Army List is used, and cannot be applied when General Army Lists are used." to o Fireteam.
Offline
Aaa. Czyli tylko Triady z tych specjalnych linków można robić w głównej. x_X
Offline
Okłamałem ostatnio kogoś na turnieju co do Linków w Retreacie. Link się breakuje zawsze. Nie ma możliwości powstrzymania członków linka, żeby utrzymać link.
Offline
Czy wchodzenie do kamuflażu generuje ARO?
Offline
Tak, a dlaczego by miało nie generować? Jest to wydanie rozkazu, więc jeśli ktoś ma w ZoC model kamuflujący się to może wykonać ARO. Oczywiście nie można kamuflować się, jeśli jest się w LoF modelu przeciwnika
Offline
Ano racja, można być hakerem kamuflującym się w ZoC wrogiego hakera/repeatera. A co do LoFa. Ja rozumiałem, że brak LoFa do wrogich modeli, jest prerequisitem do zaklerowania Orderu na recamo... Tak samo jak nie można Dodge'a zadeklarować w takiej sytuacji.
Offline
Wydaje mi się, że to czy model kamuflujący się ma LoFa to sprawa drugorzędna. Przecież możesz kamuflować się w pobliżu przeciwnika odwróconego plecami. To przeciwnik ma nie mieć LoFa do Ciebie.
Offline
Jedyne sensowne aro to chyba hacking wlasnie. Kazde inne aro wymaga lof co uniemozliwia maskowanie wiec np. trza pokazac TO camo marker coby bylo wiadomo ze to nielegalne i trza zmieniac rozkaz.
Offline
No ale Zielarz, natknąłem się na inne opinie. Ano, że jak zadeklarujesz kamuflowanie się, to przeciwnik może pokazać ludka spod TO camo i strzelić ci w twarz. Nie mówiąc o tym, że w zasadzie pisze:
" he can recover his former status by spending 1 Order, provided that he is not in the LoF of any enemy miniatures."
Dla mnie figurka to nie to samo co camo marker.
Offline
Interesujace. Brzmi przekonujaco i realistycznie i w sumie calkiem w zgodzie z mechanika. Grajmy tak zatem.
Offline
Faktycznie byłoby bardziej spójne z tym jak gramy obecnie. Robiąc na przykład Cautious Movement można popełnić błąd i zgarnąć ARO za darmo.
Offline
Po dzisiejszej grze naszły mnie wątpliwości.
1. Mam ja sobie ludka w TO camo. Wystawion on jest w punkcie A zgodnie z zasadą Hidden Deployment tj bez znacznika jedynie z zanotowaną pozycją. 10 cali od jego pozycji B wychodzą spady przeciwnika. Czy ów model może ARO robić? Fizycznie nie na go na stole- jak wygląda interpretacja zasad w tym przypadku?
2. Czy Shock ammo działa na REMy- to już sobie sprawdziłem nie działa.
3. Link Leader w turze reaktywnej dostał plombę. Pozostało 3 innych linkowanych chłopaków. Co z bonusami w tej chwili? Link jest automatycznie złamany czy jak?
4. Dwóch chłopaków z linku stoi do siebie plecami. Na jednego z nich wychodzi HMG powyżej ZoC tj na 10 calach. Czy odwrócony plecami do przeciwnika kolo może z automatu zrobić facing( w ARO) czy dopiero po strzale przeciwnika (jeśli przeżyje)
Dzięki!
Offline
1. Jak widzi to tak.
3. Link automatycznie jest złamany.
4. To zależy ile modeli jest w linku. (jak są 4+ to ma normalne aro, a jak mnie to może się obrócić jak przeżyje).
Ostatnio edytowany przez KvaN (2014-11-12 17:11:17)
Offline
KvaN napisał:
1. Jak widzi to tak.
Kolega usiłował mi wmówić że jedyną akcją jaką mogę zrobić jest ujawnienie się jako znacznik TO Camo.
Wydało mi się to bezsensowne ze względu mechaniki bo TO camo miałoby znikomy sens w takim układzie. Dzięki
KvaN napisał:
4. To zależy ile modeli jest w linku. (jak są 4+ to ma normalne aro, a jak mnie to może się obrócić jak przeżyje).
4+ czyli masz na myśli uzycie skilla 6th Sense lv2? Niestety w tym wypadku było ich tylko 3.
Offline
I pamiętaj, że Change Facing po ataku można zrobić, jeżeli przeżyło się impakt lub jakikolwiek przyjazny model w ZoC został trafiony. Fakt, że świsnęły kule nad uszami niestety nie daje możliwości odwrócenia się (przynajmniej w 2 edycji).
Ostatnio edytowany przez Kristoff (2014-11-12 17:42:28)
Offline
Kristoff napisał:
I pamiętaj, że Change Facing po ataku można zrobić, jeżeli przeżyło się impakt lub jakikolwiek przyjazny model w ZoC został trafiony. Fakt, że świsnęły kule nad uszami niestety nie daje możliwości odwrócenia się (przynajmniej w 2 edycji).
Był Hit ale wysejwowałem.
Jeszcze jedno mnie naszło. No Wound Incapacitation to tylko dodatkowy wound czy wound który po kolejnym rozkazie się w jakiś sposób regeneruje? Bo czuje gruby wałek użyty przez Ariadniańczyka przeciwko mnie ale wolę sprawdzić.
Offline
Ani jedno, ani drugie. To zdolność, która pozwala ludzikowi normalnie działać, pomimo stanu Uncounscious. Ni więcej ni mniej. Jeśli dostanie bułę, która ignoruje ten stan (np. shock, viral) [i nie ma stosownej odporności] to zginie. Jak ktoś go próbuje wyleczyć i się nie uda, ginie.
Same się w tej grze leczą tylko modele z regeneracją, a nieprzytomne mogą się zreanimować automedkitem. Striga może zjeść przeciwnika w CC i sobie wounda odzyskać/dodać nowego. Innych cudów nie ma.
Offline
Jak Zielarz powiedział, ludek ignoruje fakt, że jest nieprzytomny. Czyli są sytuacje kiedy ta zdolność nie zdąży zaskoczyć, ponieważ niektóre typy amunicji powodują od razu przejście do stanu Dead.
Offline
To mnie trochę gracz Ariadny nieświadomie zwałował Bo on na jakimś filmiku z BoW podpatrzył że to niby działa tak że jest plomba wound, ludek dalej działa, kolejna plomba wound ludek dalej działa i że niby dopiero dwa strzały w jednej serii go zabiją. Co mi z kolei wydało się bezsensowne bo nikt by nie miał dużych szans na zabicie takiej np Asury z Alefu
Już wyjaśnione wsio. Dziękować!
Offline
Znaczy się tak długo jak dostaje tylko 1 wounda, gość jest nieśmiertelny? Dobre.
Offline
Kristoff napisał:
Znaczy się tak długo jak dostaje tylko 1 wounda, gość jest nieśmiertelny? Dobre.
Dobry wałek nie ?
Offline
raeone napisał:
Kristoff napisał:
Znaczy się tak długo jak dostaje tylko 1 wounda, gość jest nieśmiertelny? Dobre.
Dobry wałek nie ?
Aleph by chciał
Offline
Kombajn też
Offline
Każda armia ma takiego ludka, nie róbcie spamu! Problem polega na tym, że chłopcy nie odróżniają od siebie faktu, że ktoś ma jakiś stan i ignoruje jego następstwa w grze w określonej mierze, od tego, że ktoś nie ma danego stanu. Sprawa wyjaśniona, czekamy na kolejne niejasne reguły.
Ja bym chciał np. wiedzieć, czy Holo Echo jest traktowane jak model (zasłania lof), czy jak marker (nie zasłania). Stawiam na drugie, wolałbym pierwsze...
Ostatnio edytowany przez Zielarz (2014-11-13 20:01:27)
Offline
Zielarz napisał:
Każda armia ma takiego ludka, nie róbcie spamu! Problem polega na tym, że chłopcy nie odróżniają od siebie faktu, że ktoś ma jakiś stan i ignoruje jego następstwa w grze w określonej mierze, od tego, że ktoś nie ma danego stanu. Sprawa wyjaśniona, czekamy na kolejne niejasne reguły.
Ja bym chciał np. wiedzieć, czy Holo Echo jest traktowane jak model (zasłania lof), czy jak marker (nie zasłania). Stawiam na drugie, wolałbym pierwsze...
Holo echo jest traktowane jak model ktory reptezentuje zarówno przy deklarowaniu aro, tyczenia LOF jak i aktywacji min, etc.
Offline
1. W Introductory Rulebook jest informacja o Suprise Shot spod znacznika TO Camo. Na -3 do strzelania do przeciwnika jeśli delikwent przeżyje mój atak. To jest już zasada z N3 jak rozumiem?
2. Gdzieś wyczytałem wśród postów (chyba nawet u nas na forum) że można zwykłemu ziutkowi w Aro zapodać bezpośrednio plombę spod znacznika TO Camo...jak to się robi ? Czy coś źle poczytałem?
Ostatnio edytowany przez raeone (2014-11-19 14:03:30)
Offline
raeone napisał:
1. W Introductory Rulebook jest informacja o Suprise Shot spod znacznika TO Camo. Na -3 do strzelania do przeciwnika jeśli delikwent przeżyje mój atak. To jest już zasada z N3 jak rozumiem?
Zasada owszem z N3 ale działa to tak że nakłada DODATKOWY modyfikator -3 dla przeciwnika w FtF (już nie ma zasady że jak ludzik przeżyje to dopiero oddaje, strzały/uniki są symultaniczne) więc TO Camo wychodzący do Surprise Shot'a to łącznie -9, przy czym można zadeklarować ten manewr tylko w swojej aktywnej turze
raeone napisał:
2. Gdzieś wyczytałem wśród postów (chyba nawet u nas na forum) że można zwykłemu ziutkowi w Aro zapodać bezpośrednio plombę spod znacznika TO Camo...jak to się robi ? Czy coś źle poczytałem?
Aro spod znacznika TO Camo/Camo działa normalnie (w zależności od deklaracji przeciwnika albo rzut normal albo FtF z modyfikatorem z kamuflażu ale bez bonusu z "niespodziewajki")
Ostatnio edytowany przez Mortis (2014-11-19 14:27:33)
Offline
Mortis napisał:
raeone napisał:
2. Gdzieś wyczytałem wśród postów (chyba nawet u nas na forum) że można zwykłemu ziutkowi w Aro zapodać bezpośrednio plombę spod znacznika TO Camo...jak to się robi ? Czy coś źle poczytałem?
Aro spod znacznika TO Camo/Camo działa normalnie (w zależności od deklaracji przeciwnika albo rzut normal albo FtF z modyfikatorem z kamuflażu ale bez bonusu z "niespodziewajki")
Rozwiniesz to dla mnie? Amatorem jestem. Normalnie robię ARO a przeciwnik ma -6 do rzutu na BS`a(przy moim coverze pewnie -9 all in) ?
Offline
Też jestem amatorem notabene Ale tak, robisz Aro i przeciwnika ma minus za TO Camo/Camo i cover plus ewentualne inne pierdółki które mogą utrudniać strzał, przy czym w N3 maksymalny dopuszczalna suma z modyfikatorów to +/- 12 (nawet jak masz więcej rzeczy)
Ostatnio edytowany przez Mortis (2014-11-19 15:14:44)
Offline
Jedyna zmiana to taka, że Twój model (czy to był pod markerem czy w hidden deployment) pojawia się na placu gry i aplikujesz wszystkie możliwe modyfikatory, bo dziada widać i można do niego strzelać.
Offline
Wiki napisał:
O Defensive Camouflage: Allows the miniature the same Defensive Camouflage that CH: Camouflage provides, but a negative Modifier of –6 is applied if someone intends to act against him.
****Traslation fixed by Yasbir on 15/06/2013 under permission of Corvus Belli, where TO Camouflage english text said "a negative Modifier of –6 is applied if someone intends to attack him. now it says "a negative Modifier of –6 is applied if someone intends to act against him.
Czyli discover robi się na WIP dyskoziomka -6 dobrze rozumiem?
czad wałowałem się do tej pory cały czas że wip na discover się nie modyfikował
Ostatnio edytowany przez raeone (2014-11-28 15:14:52)
Offline
Discover roll masz na
-6 za TO camo albo impersonacje (Imp1)
-3 za camo
0 za impersonacje (Imp2, częsciowo wykryty)
Do tego dochodzą modyfikatory za zasięg.
A niektóry sprzęt neguje modyfikatory ujemne (np. MSV 1/2 na camo/TO camo, itp.).
Ostatnio edytowany przez Izwor (2014-11-28 15:50:19)
Offline
Witam,
raeone, Ty jak Cię ktoś nie wałuje to sam się musisz wałować Bez wałka gra nieważna
Syndrom gracza.
Offline
Myli Ci się Discover z Intuitive Attack. Ten drugi się nie modyfikuje, Discovery zawsze.
Offline
Narrative Cards napisał:
SPY HARD
Map enemy deployment zone - 2 points
Command needs to know exactly where the enemy are operating from, and now you’ve been sent to find
out. Having an accurate record of the enemy’s deployment is vital, and requires co ordination. Have two
models perform a WIP check within your opponent’s deployment zone as a coordinated order
Jak rozumiem mogłem to zdać Auxillą z auxbotem, a nie tak jak bezmyślnie usiłowałem dwoma auxillami i dronkami tak? smutłę, bo chyba mam jakiś alefowy protokół autowałków
Ostatnio edytowany przez raeone (2014-11-30 16:21:34)
Offline
Tu zasada, na której opiera się działanie Auxilli: http://infinitythegame.wikispot.org/Ghost:Synchronized
Tu zasada, do której odnosi się tekst z misji: http://infinitythegame.wikispot.org/Coordinated_Order
Opcja, o której piszesz (auxilla + dronbot) jest niemożliwa, ponieważ te dwa modele są Synchronized i nie da się wydać na nie osobnych rozkazów.
Offline
W umiejętności Dodge jest napisane: The user must be able to draw LoF to the attacker. To jak to jest w końcu ze strzelaniem przez dym z MSV L2/3? Przeciwnik może zrobić unik, czy nie?
Offline
Napisane jest w Zero Visibility Zone że robi albo normalny Dodge bez modyfikatorów albo strzela na -6, o ile stoi przodem do atakującego, s. 165.
Ostatnio edytowany przez Zielarz (2015-02-03 23:32:48)
Offline
Znalazłem, dzięki.
Offline
@Michał
Jak infiltrujesz swojego ninje w połowie przeciwnika, musisz dokonać Infiltration Roll od razu po zapisaniu jego lokacji. Nigdzie nie pisze w zasadach, że robi się to dopiero jak się go ujawnia.
Offline
A trooper with both CH: TO Camouflage and Infiltration may
combine the effects of Hidden Deployment with those of
Infiltration. In that case, write down your chosen deployment
location before making the Infiltration Roll, in order to determine
the effects of a failed Roll.
You must make the Infiltration Roll after placing the user of
this Special Skill on the battlefield, in order to determine the
effects of a failed Roll.
Wydaje mi się, że rzut wykonuje się po ujawnieniu modelu (placing model on battlefield).
Jednak nie... doczytałem zasady Infiltracji.
Additionally, after failing an Infiltration Roll, the user loses the
option to deploy in Camouflaged or TO Camouflaged state and
the Hidden Deployment option granted by the Camouflage and
Hiding (CH) Special Skill, as well as any Deployable Weapons
and Equipment deployed alongside him, which are removed
from the game table.
A więc nieudany rzut anuluje Hidden Deployment.
Ostatnio edytowany przez Izwor (2015-03-24 22:31:50)
Offline
Ja z tego tekstu nie wnioskuje, że rzut jest przy ujawnieniu się. Notujesz sobie gdzie chcesz ludka => rzucasz kostką. Po co? Nie wiem.
Offline
Bo możesz powiedzieć czekam, jeżeli infiltrowałeś się w hidden deploymentcie, na ruch camo, a jest możliwość, ze cię tam nie ma.
Offline
Właśnie to by było bezsensowne.
Offline
Imo chodzi o to, że jeśli wrzucam go za połowę, to Infi roll jest dopiero jak go chcę wyciagnąć.
Jeśli obleję podczas próby (ingame) wyciągnięcia go, to wtedy nie mogę wystawić go w deploymencie schowanego, tylko jako ludka.
Imo tak to wygląda.
Offline
Wychodzi na to, że jednak nie:
Cytat:
Additionally, after failing an Infiltration Roll, the user loses the
option to deploy in Camouflaged or TO Camouflaged state and
the Hidden Deployment option granted by the Camouflage and
Hiding (CH) Special Skill, as well as any Deployable Weapons
and Equipment deployed alongside him, which are removed
from the game table.
Sugeruje, że rzut należy wykonać podczas normalnego deploymentu,
bo nieudany anuluje opcję Hidden Deployment, podobnie jak opcję bycia pod markerem.
Offline
Czyli owe "placing the model on the battlefield" miałoby oznaczać fazę deploymentu? Brzmi sensownie, ale nie jest to jasno napisane...Jakieś klaryfikacje rozumiem nie miały miejsca. Sambor jak gramy?
Offline
Ja nie wiem po czym wnioskujecie, że infiltration roll jest przy ujawnieniu się.
EDIT:
OK. Kapuję.
W Hidden Deployment/Effects:
The Hidden Deployment state is a special form of deploy-
ment that allows the user to deploy during the Deployment
Phase but place neither model nor Marker on the battlefield.
Tylko, że w zasadzie Infiltration Roll jest użyte słowo "user", nie "model" ani "marker".
Ostatnio edytowany przez Kristoff (2015-03-26 09:54:01)
Offline
wg mnie to naciągane. Rzut powinien być w momencie ogólnego deploymentu. Jeśli tak nie będzie to kolejna sprawa która faworyzuje zaczynanie jako drugi..
Ostatnio edytowany przez Hortensie (2015-03-26 10:02:48)
Offline
No nie wiem, nie wiesz aż do momentu zagrywki, czy w ogóle będziesz miał tam infiltratora. :roll:
Offline
Już się skończyło dobre :-P
Offline
Ale wy czytacie co inni piszą?
Podałem cytat, który potwierdza, że ph roll na infiltracje należy robić w trakcie deploymentu.
W przypadku niepowodzenia model traci:
option to deploy in Camouflaged or TO Camouflaged state and
the Hidden Deployment option granted by the Camouflage and
Hiding (CH) Special Skill, as well as any Deployable Weapons
and Equipment deployed alongside him (...)
Offline
@Izwor +1
Czyli dokładnie tak samo jak rzuty na infiltrację i impersonację w n2. Nie twórzmy home rulesów. Michał chce sobie wała roku przeforsować a to mnie wyzywają bo auxilla staniała o punkt
Offline
Rabble rabble rabble!
Offline
Jak się ma skoordynowany zrzut skoczków z AD1? Czy ich rozkazy są w puli ale są nieużywane, bo mogą tylko skoczkowie na nich wejść? Czy jesli używam skoordynowanego zrzutu tracę tylko jeden rozkaz i CT na pojawienie wszystkich skoczków na stole a ich rozkazy są dostępne w tej turze?
Offline
Z szybkiej lektury forum CB wynika że rozkaz skoczka może być wykorzystany tylko na skok, jeśli zużyjesz Command Token to wtedy nie możesz wydać własnego rozkazu figurki na skok więc jest on "tracony" (figurka dalej go ma ale nie może wydac na drugi skok), więc nie ma możliwości robienia gwałto-zrzutów
Offline
Jego wlasny rozkaz moze także posłużyć do powstymania impeteous jump. W takim razie skoczkowie dostają po tyłku bardziej bo wcześniej koordynowalo się ich rozkazami a teraz koszt całkowity to jeden regular order z puli i CT:(
Offline
Strona 29, "ORDER POOLS AND UNDEPLOYED TROOPERS"
Jeżeli modelu nie ma na stole, to nie daje on swojego orderu do puli orderów. Jedynym wyjątkiem od tego jest Impetus skoczek. Jeżeli wejdzie na stół orderem impetusowym, to jego order wchodzi wtedy do puli orderów (jeżeli jest Regular), bądź może go wykorzystać wyłącznie na siebie (Irregular). Ale nie jest on stracony, jak to było w drugiej edycji.
Strona 65, "AIRBORNE DEPLOYMENT"
Ludek, żeby wejść na stół musi wydać swój order. Czyli nie da się skoordynować skoku.
Co ciekawe, nie widzę takiego wymogu w zasadach Hidden Deployment. Być może dałoby się skoordynować paru ludków z TO camo, żeby weszli na stół. Traciliby oni wtedy swoje ordery na wejście na stół.
Offline
Czyli wogole nie mozna koordynowac skoku?
Offline
W zasadach AD jest wyszczegolnione, ze skoczek wchodzi na stol za swoj order.
Offline
W takim razie w jakim celu w niektórych poziomach AD jest wyszczególnione jak dany poziom działa podczas Coordinated? Sugerujesz że CB zrobiło "hurr durr nie da się skoordynować ale napiszmy dodatkowe zasady"?
Ostatnio edytowany przez Mortis (2015-04-01 20:18:36)
Offline
Krzysiu w zasadach movementu tez jest wyszczególnione, że każdy chodzi za własny rozkaz, co to za argument? Można spadać skoczkami coordinated skoro jest to opisane w podręczniku.
Offline
Czytajac dymek z opisem AD, zakladalem ze autor zwracal uwage Na slowa jakie dobiera.
Offline
Czemu użycie AD w koordynacji jest problematyczne? Przecież normalnie te ziutki i tak nie mają rozkazu, więc chodzą sobie za rozkazy z puli.
Jedyne zgięcie dotyczy spadochronów impetus, bo jak się skoordynują w Impetuous Phase tury to każdy zostanie ze swoim własnym rozkazem do dyspozycji. Czym się martwisz, Piraci są jeszcze mocniejsi!
Grasiu: skoro normalnych (nie impetusowych) spadochronów nie było na stole na początku tury, nie dają rozkazów, bo pula ustala się na początku tury, jak pisał Krzyś. Jedyna korzyść jest taka, że zrzuceni w tym samym momencie generują tylko jedno ARO i każdy model odpowiadający musi sobie wybrać tylko jednego ziutka, na którego odpowie. Tyle samo plusów co minusów...
Jeśli skoordynujesz skoczki Impetus w fazie Impetus tury (w Ariadnie cały jeden, więc się go nie da skoordynować bo nie ma z kim) to spadną razem generując jedno ARO i każdy zachowa swój nieregularny rozkaz dla siebie (tak mogą zrobić w grze chyba tylko piraci Yuan Yuan).
Ostatnio edytowany przez Zielarz (2015-04-02 10:09:40)
Offline
Nie można koordynować impetusów, bo w ih fazie gry nie można wydawać rozkazów regularnych.
Offline
No i po problemie zatem. Można tylko skoordynować nie impetus AD, które nie dają nic poza tym, że spadają jednocześnie pod tym samym plackiem/w tej samej strefie i generują jedno ARO. żadna rewelacja jak dla mnie.
Offline
Mortis napisał:
W takim razie w jakim celu w niektórych poziomach AD jest wyszczególnione jak dany poziom działa podczas Coordinated? Sugerujesz że CB zrobiło "hurr durr nie da się skoordynować ale napiszmy dodatkowe zasady"?
Czegoś CB nie przemyślało, to na pewno. Biorąc pod uwagę metodę pisania nowych zasad (wprowadzenie zmian do zasady - testy - wprowadzenie zmian - testy - etc.) mógł zostać babol z n2 w rulebooku.
Zauważmy, że wyszczególnienia mogły powstać po zmianie jedynie zasad Airborne Deployment (restrykcje są niemal takie same, jak w coordinated z n2), a po zmianie zasad CO mógł zostać babol.
Oczywiście, możliwe że CB mają jakieś rozwiązanie dla koordynowania AD, ale nie umieszczono go w podręczniku ani jako przykład, ani klarowne zasady.
Offline
Z jednej strony coordinated order nie pozwala na użycie AD. Czemu?
Ponieważ AD nie ma label attack/movement, co jest wymogiem aby skoordynować działania.
Z drugiej strony w RB mamy przykład, że jednak można skoordynować AD2, AD4 i ADX ;/
Dziurawe te zasady.
Offline
To jak w końcu robimy? Sambor...!!!
Offline
To ja jeszcze dodam. Zapis z RB str. 29:
"ORDER MARKERS AND
UNDEPLOYED TROOPERS
The status and existence of Orders provided by undeployed troopers is Private Information. If a trooper has a Special Skill that allows it to not deploy during the deployment Phase, its player can keep that trooper’s orders (Regular, Irregular, Impetuous, Lieutenant...) out of sight of the opponent until the trooper finally deploys."
AD z RB str. 65:
"»As long as they are off the game table, AD troopers add no Orders to their respective Order Pools. However, an undeployed AD trooper still generates an Order usable only to deploy with Airborne Deployment."
Rozumiałbym to, że jednostki poza stołem mają order tylko dla siebie, który mogą wykorzystać do wejścia na stół (tak jak napisał Zielarz). Jeżeli jednostka wejdzie z coordinated order, to zatrzymuje swój rozkaz (np. Regular), który idzie do puli. Ten rozkaz nie musi być wykorzystany na wejście na stół, gdyż nie jest już poza stołem.
Offline
Karol sam podałeś cytat, który podważa to, co chciałeś nim udowodnić: zapis "an undeployed AD trooper still generates an Order usable only to deploy with Airborne Deployment" oznacza, że tego rozkazu nie można wykorzystać na nic innego niż Airborne Deploy. Jeśli ludek spadnie na stół coordinated orderem, to ów "zapasowy" rozkaz przepada.
Jak mama daje 10 zeta na kino, to nie wolno za nie kupić papierosów, nawet jak kolega zafunduje nam seans!
Poza tym całe zamieszanie można łatwo wyjaśnić tym, że dla twórców spadanie na stół jest po prostu ruchem, czego zapomnieli dodać jako label w opisie poziomów AD.
Ostatnio edytowany przez Zielarz (2015-04-02 21:24:55)
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Zielarz napisał:
Jak mama daje 10 zeta na kino, to nie wolno za nie kupić papierosów, nawet jak kolega zafunduje nam seans!.
A koledzy mi nie wierzyli, że tak to działa jak byłem młody
Offline
Fajki za 10 zł... łohohoho prehistoria
Podobnie widzę jak vanT kwestię koordynowania AD.
Offline
Zielarz, jak dla mnie wygląda to tak, że jeśli ludek spadnie na stół, to nie jest już undeployed i restrykcje do sposobu wydania rozkazu go juz nie obowiązują.
Inna sprawa, że wygląda to trochę na akademicką dyskusję (przynajmniej z mojej strony) ;-)
Wtórując Zielarzowi:
"To jak w końcu robimy? Sambor...!!!"
Offline
Rozkazy generują się na początku tury. Na str 29 jest wyraźnie napisane, że modele zaczynające turę na stole dodają rozkaz do puli. Modele AD mają swój rozkaz do dyspozycji na skok, modele TO Camo na aktywację, jeśli nie zaczynały gry wystawione. Niemożliwe jest, by jednocześnie stosować zasady kiedy modelu AD nie było na początku tury na stole, a po tym jak się "magicznie" pojawił utrzymywać, że korzystamy z zasad jakby był.
Prosto wyjaśnię Karolu: w turze, w którym model AD (nie impetus) nie był na stole ma do dyspozycji swój rozkaz tylko na AD deploy i nie dodaje go do puli jak spadnie. W turze w której zaczyna na stole, dodaje swój rozkaz do puli normalnie.
Gdzie tu problem akademicki? Wynika to wprost z opisu budowy Order Pool na str 29 i Twojego cytatu o skitranych rozkazach modeli AD w powietrzu.
Zresztą narzędziami akademickimi też się to łatwo da udowodnić, tylko fontów brakuje do notacji logicznej Jak bardzo Cię to męczy zapodaj mi adres mailowy to Ci wyślę takowy
Ostatnio edytowany przez Zielarz (2015-04-03 12:02:04)
Offline
Ludek, który nie jest na stole w fazie liczenia rozkazów, nie generuje go. AD pozwala na pojawienie się tego modelu na stole za ten ukryty rozkaz. W tabelce koordynowanych rozkazów nie ma wpisanego żadnego poziomu AD, więc nie można koordynować skoku.
Offline
W jakiej tabelce? Bo ja na razie nic nie znalazłem... A cała dyskusja krąży wokół tego że CB nie dało odpowiedniej plakietki do Long Skill'ów. Ludzie na forum CB jakoś nie kłócą się o takie pierdoły i są zgodni że da się koordynować AD normalnie. A skoro dalej są osoby które twierdzą że się nie da proszę mi wytłumaczyć po co w podręczniku jest to:
Reasumując - najlogiczniej jest przyjąć że AD da się skoordynować wydając Command Token i jeden rozkaz z dostępnej puli, skoczkowie wchodzą na stół a ich regular order przepada. W przypadku Impetous skoczków zdaję się na osąd Sambora
Offline
Nikt sie juz nie kloci, ze skoczkow nie mozna koordynowac.
Czy order skoczka wchodzi do puli orderow, jak wejdzie skoordynowanym, nie jest to opisane.
Jezeli skoczek wejdzie orderem impetusowym, jego order "normalny" wchodzi do puli. Moze tak samo jest ze skoordynowanymi. Tylko impetusy Sa uwzglednione w regulach, koordynacja nie.
Offline
Oczywiście, że jest to opisane czarno na białym. "Regular troopers that have not yet deployed on the table due to Special Skills such as Airborne Deployment or TO Camouflage do not add their Order to their Order Pool until they start their next Active Turn deployed". Str 29.
Co tu jest niejasne Krzysiu?
AD spadające oraz TO Camo ukryte, które są imeptuous są wymienione wprost jako wyjątek od tej zasady. Cała reszta zatem stosuje się do zapisu powyżej, reguła generalna efektywnie chwyta przypadek skoordynowanych skoczków. Ja tu żadnej dziury nie widzę.
Ostatnio edytowany przez Zielarz (2015-04-03 16:44:36)
Offline
Hahaha to ja o czym innym. Muszę nauczyć się czytać ;D
Offline
Impetousowych skoczków nie koordynujemy, bo wychodzą za impetousa. W fazie impetous nie ma wydawania Command Tokenów.
Rozkazy zlicza się w konkretnej fazie tury, a skoczkowie skoordynowani pojawiają się na stole po tej fazie. Ich rozkazów nie ma. Skoczkowie Impetous i ich zapis o dodawaniu swojego rozkazu to (jedyny) wyjątek.
Offline
Nie pisze, ze jest niejasne, Zielarzu. Po prostu zwrocilem kolegom uwage, ze ich specyficzna sytuacja jest nie uwzgledniona. Czyli w skrocie myslowym, lapie sie pod podstawowe reguly (jak napisales).
Na szczescie moi piraci moga zarowno spasc, jak I chlasnac z chaina za swoje ordery. >: )
Offline
Ok, jeszcze trochę teoretycznych pytań. Co w sytuacji gdy w Caledonii mam Wallece jako porucznika, podobno potrafi zapanować nad swoją świtą cyniac ich regularsami. Co wtedy dzieje się z impetous order i czy w tej sytuacji impetusy maja bonus za cover?
Offline
Nie mają, dalej są wkurzeni. Wallace zmienia ich irregulara na regulara.
Offline
W takiej sytuacji otwieramy podręcznik na stronie 84 i czytamy opis skilla Inspiring Leadership. Co tam jest niejasne?
Offline
No i właśnie gdybym miał jeszcze ten podręcznik w autokarze..;-)
Offline
grasiu napisał:
No i właśnie gdybym miał jeszcze ten podręcznik w autokarze..;-)
Offline
Witam,
grasiu napisał:
No i właśnie gdybym miał jeszcze ten podręcznik w autokarze..;-)
Ja to stary jestem ale wiem że teraz mamy 21 wiek i tylko takie staruchy jak ja używają jeszcze papierowych podręczników
Młodzież to poniżej smartfona nie schodzi, nawet w autokarze!
Offline
Panowie pytanie dotyczące rozmiarówki Med-Techa /lekarza-inżyniera/ do CA; w podręczniku jest S-2, w Army5 jest S-3. Pytam bardziej pod kątem turnieju 18.IV - jak mam wypodstawkować tę figurkę?
Offline
Ja jestem za S-2, ale zaraz pewnie wyskoczy tu jakiś vanTroff i powie 'Hańba'!
A tak bardziej serio.. Wonsz wrócił na podstawkę 40mm
Ostatnio edytowany przez Zalew (2015-04-07 22:23:33)
Offline
Hej! Ja tylko gram według zasad
Offline
Ok, zatem S-3 Dzięki.
Ostatnio edytowany przez Dark Daturazi (2015-04-08 17:23:29)
Offline
"Infinity webpage" napisał:
Army 5 and Unit profile PDF updated
We’ve updated the PDF files with the troop profiles and the Infinity Army to fix some errata and add new troops. This is the list of changes:
Unit Profiles PDF:
Auxilia Forward Observer. Cost: 15.
Domaru Lieutenant. E/M CCW.
Briscard Heavy Rocket Launcher. Cost 23.
Hassassin Muyib Heavy Rocket Launcher. Cost: 23.
Hassasin Fiday Boarding Shotgun. Cost: 29.
Chandra Sergeant Thrasymedes Infiltration. Cost: 27.
Chandra Sergeant Thrasymedes Enomotarchos. Cost: 30.
Daysu Hacker. Cost: 40.
Medtech Obsidon Medchanoid. Silhouette: 3.
Chaksa Auxiliar Smart Heavy Rocket Launcher. Cost: 15.
Teucro, Igao, and Armand "Le Muet" unit profiles added.
You can download the PDF updated HERE.
Infinity Army:
Spec-Ops Hafza Cost (16).
Engineer/Doctor Spec-Ops counts to REMs and Servers rules.
Light Rocket Launcher profile.
Zoe counts as Hacker.
Weapons names on filter.
Ghulams are displayed when filtering Doctor Plus.
Tomcats and Hellcats are displayed when filtering AD skills.
Zamira is displayed when filtering Light Shotgun.
Sheskiin's new logo displays when printing.
Wu Ming FO shows this skill when printing.
Haiduks Guided Smart Sniper added to Weapon Chart.
Fixed a bug that made Proxies didn't sum properly when printing.
Teucro, Igao, and Armand "Le Muet" unit profiles added.
In Your face MotherfuGGers
Auxilla FO 15 pts fakje!
Offline
Witam,
szkoda że nowego FAQ nie wstawili... A może niedługo???
Offline
No i caledonia naprawniona, co to za szkocja bez kameronianów;-)
Offline
Wszystkomający Le Mu3t!!!
Ostatnio edytowany przez idio (2015-04-10 10:24:13)
Offline