Wargaming Wrocław

Baner 26cm

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Gry

Ogłoszenie

UWAGA!!!

W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW


#101 2012-04-11 22:20:23

Mozdzierz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2011-02-27
Posty: 1094

Re: Uściślenia i Klaryfikacje

Znalazłem w FAQ ciekawą rzecz, z której chyba nikt nie korzystał:

Jeżeli model przeciwnika wchodzi w (nazwijmy to) "moją" minę, nie muszę jej detonować. Mina się aktywuje i z każdym ruchem, orderem, aro przeciwnika masz wybór, czy detonować ją, czy nie. Można wybrać, że nie detonujesz jej w ogóle! Czyli wszystkie taktyki "wyślę plewę, wybuchnie na minie i się jej pozbędę, koks przejdzie sobie na luzie" spływają ze szlamem do kanałów. Chamskie, lecz ciekawe!

Czym się podpieram:

http://infinitythegame.wikispot.org/Min … irect=Mine

nagłówek "- How can I exactly manage the use of the different templates when playing with the Mines?".


JF 100%

Offline

 

#102 2012-04-11 22:53:08

Mozdzierz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2011-02-27
Posty: 1094

Re: Uściślenia i Klaryfikacje

A miny? Nikt nie wzruszony moim wspaniałym odkryciem?


JF 100%

Offline

 

#103 2012-04-11 23:28:46

Michał

http://i.imgur.com/LOEAg.png

Zarejestrowany: 2011-06-23
Posty: 743

Re: Uściślenia i Klaryfikacje

Ja jestem wzruszony, ale o nim wiedziałem.

Offline

 

#104 2012-04-12 00:12:30

 cavalierdejeux

Riddle me this...           Riddle me that

Skąd: Breslau-am-Oder
Zarejestrowany: 2010-08-18
Posty: 10089

Re: Uściślenia i Klaryfikacje

Dyskusja o zasadach przydomowych tutaj


Boreliusz, I've a feeling we're not in Özz anymore.
Battlefleet Gothic (Imperial Navy) ● WH40k (Gwardia Imperialna) ● Necromunda (Ratskin/Cawdor/Spyrer)
Infinity (Ariadna) ● Konfrontacja / Hell Dorado / Alkemy / AT-43 (wszystko)

2016... "Changes never changes."/"Changes never been so much fun."

Offline

 

#105 2012-04-13 11:00:51

 Figl4rz

http://i.imgur.com/OW0fZ.png

Zarejestrowany: 2011-05-20
Posty: 56

Re: Uściślenia i Klaryfikacje

Witam.

Przeglądałem wiki i znalazłem w FAQ takie pytanie:

- Does a Disabled Powered Armour still protects from Shock and Viral Special Ammunition?

      Yes.

Zajrzałem do zasady heavy armour:

Heavy powered armour is an important addition to the level of protection of a soldier, as well as a boost to their strength, stamina and fire control ability. On one hand, their automedic systems, able to prevent certain levels of interior trauma, leaves the soldier untouched by Shock Ammunition: on the other, powered armour is susceptible to being hacked and suffers Damage from E/M Special Ammunition.

A heavy powered armour taken with the Booty Special Skill only gives its ARM value and no other Attributes, and it is not affected by E/M Special Ammunition.

Traditional heavy armour, typical of Ariadna, is not powered and only allows a higher protection level to their possessor. Use of Teseum in these armours helps provide a good Protection/Weight/Comfort ratio. Traditional armour cannot be hacked and is not affected by E/M Special Ammunition.

Bla bla bla.... w FAQ jest jeszcze napisane, że każdy model ariadny ma traditional HA.
Teraz pytanie:
Czy każdy inny niż ariadnowy HA to powered HA?
Jeśli tak to czy każde HI inne niż ariadnowe z virali i shocków dostaje tylko woundy i omija zasadę auto killa?

Offline

 

#106 2012-04-13 12:47:00

 Zielarz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-31
Posty: 2372

Re: Uściślenia i Klaryfikacje

Tylko Ariadna.


Never forget that your weapon was made by the lowest bidder.

Offline

 

#107 2012-04-15 19:45:24

 fala

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Stuttgart
Zarejestrowany: 2010-09-16
Posty: 885

Re: Uściślenia i Klaryfikacje

LoF, za str. 165 Human Sphere lub http://infinitythegame.wikispot.org/Line_of_Fire_(LoF):
Jeśli nie wiadomo czy jest LoF, to należy sprawdzić czy z miejsca środka podstawki figurki widać na czysto cylinder wyznaczony przez podstawkę przeciwnika. Należy też co najmniej widzieć głowę lub obszar ciała wielkości głowy.

Więc żadne tam widzę wystający rąbek Twojej podstawki rąbkiem swojej podstawki i strzelam

Nie ma też nigdzie nic o tym, że małe modele (albo duże) są wielkości średniego piechura, jest tylko wzmianka o figurkach, które są wyrzeźbione w pozie klęczącej. Więc np. zondboty mogą sobie chodzić za murkiem i jak wróg ich przez ten murek nie widzi, to nie widzi. I nie ma strzelania do moich zondbotów, no!

Ostatnio edytowany przez fala (2012-04-15 19:45:41)

Offline

 

#108 2012-04-23 21:54:44

Mozdzierz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2011-02-27
Posty: 1094

Re: Uściślenia i Klaryfikacje

Nie wiem, czy każdy z nas tak gra, ale dzisiaj zauważyłem, że TO camo odkrywa się na WIP -3, nie -6.

Cytat:

"TO Defensive Camouflage: Allows the miniature the same Defensive Camouflage that CH: Camouflage provides, but a negative Modifier of –6 is applied if someone intends to attack him."

Możliwe ataki to:
- Attack: Ballistic Skill (BS)
- Attack: Close Combat (CC)
- Attack: Sepsitor
- Attack: Intuitive Attack
- Attack: Overrun
- Attack: Suppression Fire
- Attack: Speculative Shot

Czyli discover nie jest atakiem, więc działa tylko modifier -3 z CH:camo.


JF 100%

Offline

 

#109 2012-04-23 22:22:14

 blackout_sys

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-10-04
Posty: 1798

Re: Uściślenia i Klaryfikacje

Wiki napisał:

This Short Movement Skill allows discovery of a miniature in LoF represented by a Camouflage Marker, TO Camouflage Marker or Impersonation Marker. A Normal WIP Roll must be made, applying the relevant Modifier (Camouflage, TO Camouflage, etc.)

W takim razie po co jest TO Camo w tym zdaniu wyszczególnione? Wydaje mi się, że mimo wszystko jest -6.


Naleśniki ● Placki ● Miód pitny ● Schaby z serem pleśniowym

Offline

 

#110 2012-04-23 22:30:15

Mozdzierz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2011-02-27
Posty: 1094

Re: Uściślenia i Klaryfikacje

Jak dla mnie dwie opcje:

1) Relevant nie znaczy, że musi być coś innego.
2) Ktoś się walnął w wordingu angielskich zasad i teraz podstępny Moździerz szuka zwady.

EDIT:
Poprosiłem pewną osobę o dokładnie przetłumaczenie hiszpańskiej zasady i w hiszpańskich rulesach jest słowo "działanie/oddziaływanie" zamiast "atak", więc w sumie sprawa się rozwiała.

Ostatnio edytowany przez Mozdzierz (2012-04-23 23:28:46)


JF 100%

Offline

 

#111 2012-05-08 14:08:00

 cavalierdejeux

Riddle me this...           Riddle me that

Skąd: Breslau-am-Oder
Zarejestrowany: 2010-08-18
Posty: 10089

Re: Uściślenia i Klaryfikacje

NOWE profile:

http://i100.photobucket.com/albums/m22/cavalierdejeux/Forum/en-sas.jpg
http://i100.photobucket.com/albums/m22/cavalierdejeux/Forum/en-morat.jpg


Boreliusz, I've a feeling we're not in Özz anymore.
Battlefleet Gothic (Imperial Navy) ● WH40k (Gwardia Imperialna) ● Necromunda (Ratskin/Cawdor/Spyrer)
Infinity (Ariadna) ● Konfrontacja / Hell Dorado / Alkemy / AT-43 (wszystko)

2016... "Changes never changes."/"Changes never been so much fun."

Offline

 

#112 2012-05-08 15:20:55

Artois

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-10-01
Posty: 1438

Re: Uściślenia i Klaryfikacje

nie rozumiem tych zmian za bardzo... w SAS zmieniono tylko AVA z 2 na 4 oraz opcję FO z 30 na 28 punktów. Lepiej już nic nie zmieniać jak to mają być takie kosmetyczne zmiany nie wprowadzające nic istotnego bo powodują tylko niepotrzebny chaos

Offline

 

#113 2012-05-08 15:38:06

 blackout_sys

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-10-04
Posty: 1798

Re: Uściślenia i Klaryfikacje

Może i kosmetyczne, a może balansujące grę. A nie wiem w jaki sposób chaos wprowadzają - wszystkie liczące się Army Buildery od razu aktualizują profile, a kto w tej grze składa rozpiskę na kartce z drukowanych podręczników? (pomijam klejenie rozpy na szybko tuż przed grą)


Naleśniki ● Placki ● Miód pitny ● Schaby z serem pleśniowym

Offline

 

#114 2012-05-08 15:41:22

 cavalierdejeux

Riddle me this...           Riddle me that

Skąd: Breslau-am-Oder
Zarejestrowany: 2010-08-18
Posty: 10089

Re: Uściślenia i Klaryfikacje

blackout_sys napisał:

wszystkie liczące się Army Buildery od razu aktualizują profile

Dokładnie tak napisali na stronce Infinity


Boreliusz, I've a feeling we're not in Özz anymore.
Battlefleet Gothic (Imperial Navy) ● WH40k (Gwardia Imperialna) ● Necromunda (Ratskin/Cawdor/Spyrer)
Infinity (Ariadna) ● Konfrontacja / Hell Dorado / Alkemy / AT-43 (wszystko)

2016... "Changes never changes."/"Changes never been so much fun."

Offline

 

#115 2012-05-08 16:42:58

Artois

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-10-01
Posty: 1438

Re: Uściślenia i Klaryfikacje

moim zdaniem są rzeczy o wiele bardziej wymagające balansu (mimo że jest to chyba najbardziej zbalansowana gra w jaką grałem) niż obniżenie kosztu mało grywalnej opcji o 2 punkty =] może chaos to za dużo powiedziane, ale wprowadza to zamieszanie że będzie coś nowego, że komuś się chciało przysiąść i urozmaicić daną jednostkę na wzór Odalisek a tu rozczarowanie - prawie nic nie zmieniono.

Szkoda czasu na zajmowanie się tak mało istotnymi zmianami, zamiast rozkminiać nad takimi pierdołami lepiej niech przysiądą bardziej do nowego booka to będzie mniej errat wymagał (no chyba że to jest zajawka tegoż podręcznika, wtedy oznaczało by to że kładą nacisk na mało istotne problemy ale w ramach booka )

Offline

 

#116 2012-05-10 15:49:32

 jarv

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Call me!
Skąd: Wrocław, PL
Zarejestrowany: 2010-09-19
Posty: 1280
WWW

Re: Uściślenia i Klaryfikacje

Hm... Nie wiem jak wy, ale ja do tej pory miałem wrażenie, że HMG ma +3 do BS na dystansie do 48 cali. Okazuje się, że myliłem się. od 32 do 48 cali ma już -3...


Infinity: Haqqislam | Alkemy: Jade Triad | Dystopian Wars: CoA | Battlegroup: US | Warmachine: Retribution of Scyrah | WH40K: Tau | Firestorm Armada: Soryllian Collective | Helldorado: Immortals | FoW: US | FoW-NAM: US
jarv'isowy PMlog

Offline

 

#117 2012-05-11 00:03:57

KvaN

http://i.imgur.com/gZjTx.png

3688133
Skąd: Byłem Tu a teraz jestem Tam :P
Zarejestrowany: 2011-03-25
Posty: 2816

Re: Uściślenia i Klaryfikacje

jarv napisał:

Hm... Nie wiem jak wy, ale ja do tej pory miałem wrażenie, że HMG ma +3 do BS na dystansie do 48 cali. Okazuje się, że myliłem się. od 32 do 48 cali ma już -3...

Ja tam zawsze grałem że do 32 ma +3  później minusy, Sniperka jest bronią do trochę dłuższych zasięgów, ma do 36 cali +3 (moim zdaniem powinno być do 48 przynajmiej).

Offline

 

#118 2012-05-11 01:16:40

Mozdzierz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2011-02-27
Posty: 1094

Re: Uściślenia i Klaryfikacje

Po co 48? żeby zawsze było przez cały stół? Już lepiej HMG skrócić do np 28", to by wyleczyło spam z HMG.


JF 100%

Offline

 

#119 2012-05-11 09:38:37

KvaN

http://i.imgur.com/gZjTx.png

3688133
Skąd: Byłem Tu a teraz jestem Tam :P
Zarejestrowany: 2011-03-25
Posty: 2816

Re: Uściślenia i Klaryfikacje

@Moździerz, Zielarz - chodziło mi o to, że karabin snajperski zazwyczaj jest celniejszy na o wiele większe dystanse niż HMG.  BTW. nie zapominajmy że na koniec dnia jest to tylko przesuwanie metalowych ludzików po stole

Moździerzu, co do spamów HMG to w moich frakcjach przy moim stylu grania nie występuje coś takiego.

Offline

 

#120 2012-05-11 11:00:40

Artois

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-10-01
Posty: 1438

Re: Uściślenia i Klaryfikacje

ja osobiście nie pamiętam kiedy ostatni raz wystawiłem hmg... ale zgadzam się że zasięgi są dobrane nielogicznie

Ostatnio edytowany przez Artois (2012-05-11 11:01:27)

Offline

 

#121 2012-05-11 11:29:55

 cavalierdejeux

Riddle me this...           Riddle me that

Skąd: Breslau-am-Oder
Zarejestrowany: 2010-08-18
Posty: 10089

Re: Uściślenia i Klaryfikacje

ADMIN: I koniec zaśmiecania tematu.


Boreliusz, I've a feeling we're not in Özz anymore.
Battlefleet Gothic (Imperial Navy) ● WH40k (Gwardia Imperialna) ● Necromunda (Ratskin/Cawdor/Spyrer)
Infinity (Ariadna) ● Konfrontacja / Hell Dorado / Alkemy / AT-43 (wszystko)

2016... "Changes never changes."/"Changes never been so much fun."

Offline

 

#122 2012-05-18 21:16:58

 cavalierdejeux

Riddle me this...           Riddle me that

Skąd: Breslau-am-Oder
Zarejestrowany: 2010-08-18
Posty: 10089

Re: Uściślenia i Klaryfikacje

http://i100.photobucket.com/albums/m22/cavalierdejeux/Forum/perfil-odaliscas1.jpg


Boreliusz, I've a feeling we're not in Özz anymore.
Battlefleet Gothic (Imperial Navy) ● WH40k (Gwardia Imperialna) ● Necromunda (Ratskin/Cawdor/Spyrer)
Infinity (Ariadna) ● Konfrontacja / Hell Dorado / Alkemy / AT-43 (wszystko)

2016... "Changes never changes."/"Changes never been so much fun."

Offline

 

#123 2012-05-20 19:53:18

 Zielarz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-31
Posty: 2372

Re: Uściślenia i Klaryfikacje

Moździerzu zapewne ucieszy Cię fakt, że Sixth Sense l.2 pozwala na Dodge od trafienia Guided Missile Launcher!


Never forget that your weapon was made by the lowest bidder.

Offline

 

#124 2012-05-20 20:06:35

Mozdzierz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2011-02-27
Posty: 1094

Re: Uściślenia i Klaryfikacje

no tylko że ja to wiem Generalnie pozwala na ataki z poza LOFa, na speculative shoty z granatników też można dodge robić A na GMLa to się fidaya wystawia a nie dodge'uje, większa szansa na powodzenie

Ostatnio edytowany przez Mozdzierz (2012-05-20 20:06:48)


JF 100%

Offline

 

#125 2012-05-20 21:46:49

 fala

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Stuttgart
Zarejestrowany: 2010-09-16
Posty: 885

Re: Uściślenia i Klaryfikacje

I na dodge'owanie stawiania Forward Observera chyba też pozwala.

Offline

 

#126 2012-05-22 21:56:38

 Baal

http://i.imgur.com/LOEAg.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-11-01
Posty: 732

Re: Uściślenia i Klaryfikacje


Hell Dorado - Mercenaries
Konfrontacja - Wolfeni/ Keltowie Sessairs
WH40k - Blood Angels/ Dark Eldar
WHFB - High Elves

Offline

 

#127 2012-05-30 15:05:45

KvaN

http://i.imgur.com/gZjTx.png

3688133
Skąd: Byłem Tu a teraz jestem Tam :P
Zarejestrowany: 2011-03-25
Posty: 2816

Re: Uściślenia i Klaryfikacje

Wycinek z FAQ odnośnie min:

Infinity Wiki napisał:

Does placing a Mine skill need Line of Fire to be performed in ARO?

    Yes, Line of Fire is required to do so in ARO.

Czyli nie możemy położyć miny jako ARO bez LOFa, no chyba  ze mamy Sixth Sense  LV1.

Offline

 

#128 2012-05-30 23:00:56

Mozdzierz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2011-02-27
Posty: 1094

Re: Uściślenia i Klaryfikacje

Kvan cpt Obvious Kiedykolwiek można było?


JF 100%

Offline

 

#129 2012-05-30 23:06:18

 jarv

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Call me!
Skąd: Wrocław, PL
Zarejestrowany: 2010-09-19
Posty: 1280
WWW

Re: Uściślenia i Klaryfikacje

Tak - zanim to zFAQowali... o czym ostatnio romawialiśmy...  Moździerz Flame Generator? ;-)


Infinity: Haqqislam | Alkemy: Jade Triad | Dystopian Wars: CoA | Battlegroup: US | Warmachine: Retribution of Scyrah | WH40K: Tau | Firestorm Armada: Soryllian Collective | Helldorado: Immortals | FoW: US | FoW-NAM: US
jarv'isowy PMlog

Offline

 

#130 2012-05-30 23:07:22

Mozdzierz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2011-02-27
Posty: 1094

Re: Uściślenia i Klaryfikacje

lol to faq jest od kiedy gram, czyli minimum 3 miesiące...


JF 100%

Offline

 

#131 2012-05-30 23:22:16

KvaN

http://i.imgur.com/gZjTx.png

3688133
Skąd: Byłem Tu a teraz jestem Tam :P
Zarejestrowany: 2011-03-25
Posty: 2816

Re: Uściślenia i Klaryfikacje

Możliwe, ale nie zaglądałem do tego FAQ ostatnio w tej kwestii (duża część europy tak grała jak my wcześniej).  FAQ i Wiki jest od dawna, i jest powoli up datowane (edytują wpisy i dodają wyjaśnienia bez wypuszczania oficjalnego z pompą jak to robi pewien producent marynat) więc przeoczenia się zdarzają.

Po za tym ten topic jest po to aby przywowyłać na wokande pewne oczywistości.

W związku z powyższym linkowanie osobników z minami nabiera pewnego sensu.

Ostatnio edytowany przez KvaNfield (2012-05-30 23:26:03)

Offline

 

#132 2012-05-30 23:46:02

 jarv

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Call me!
Skąd: Wrocław, PL
Zarejestrowany: 2010-09-19
Posty: 1280
WWW

Re: Uściślenia i Klaryfikacje

Nie - bo dalej nie moźesz bez LoF wystawić miny.


Infinity: Haqqislam | Alkemy: Jade Triad | Dystopian Wars: CoA | Battlegroup: US | Warmachine: Retribution of Scyrah | WH40K: Tau | Firestorm Armada: Soryllian Collective | Helldorado: Immortals | FoW: US | FoW-NAM: US
jarv'isowy PMlog

Offline

 

#133 2012-05-30 23:58:20

KvaN

http://i.imgur.com/gZjTx.png

3688133
Skąd: Byłem Tu a teraz jestem Tam :P
Zarejestrowany: 2011-03-25
Posty: 2816

Re: Uściślenia i Klaryfikacje

jarv napisał:

Nie - bo dalej nie moźesz bez LoF wystawić miny.

Masz rację, Sixth Sense pozwala tylko regować na atak a nie na movement w wewnątrz ZoC. Miałem do tej pory lekko mylne mniemanie na temat tej umiejętności.

Offline

 

#134 2012-05-31 00:11:18

Mozdzierz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2011-02-27
Posty: 1094

Re: Uściślenia i Klaryfikacje

Ja proponuję taki dobry zwyczaj wprowadzić, oczywiście w miarę możliwości czasowych ludzi, bo wiadomo, że to nie jest jedyne zajęcie nasze. Za każdym razem jak testuję sobie jakieś jednostki, albo robię army listę którą mam zamiar grać na następny dzień, to sprawdzam po prostu zasady specjalne jednostek przeciwnika w wiki


JF 100%

Offline

 

#135 2012-05-31 01:35:09

 jarv

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Call me!
Skąd: Wrocław, PL
Zarejestrowany: 2010-09-19
Posty: 1280
WWW

Re: Uściślenia i Klaryfikacje

... w skrócie - sprawdzasz całe wiki? Bo często gęsto nie wiadomo, z czym przeciwnik przyjdzie...


Infinity: Haqqislam | Alkemy: Jade Triad | Dystopian Wars: CoA | Battlegroup: US | Warmachine: Retribution of Scyrah | WH40K: Tau | Firestorm Armada: Soryllian Collective | Helldorado: Immortals | FoW: US | FoW-NAM: US
jarv'isowy PMlog

Offline

 

#136 2012-05-31 01:39:16

Mozdzierz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2011-02-27
Posty: 1094

Re: Uściślenia i Klaryfikacje

SWOJE listy nie przeciwnika

EDIT: oooo.....skretyniałem niestety jest dość późno, chodziło mi o swoje listy

Ostatnio edytowany przez Mozdzierz (2012-05-31 01:42:20)


JF 100%

Offline