W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW
Wie ktoś może jak działają Allajsy z Imperial Armorami? Czy wgl. są możliwe ?
Offline
Oddział bestii z bohaterem na motorze.
Czy w fazie strzelania oddział może się poruszyc? Bestie robią bieg, a motor turbo-boosta, tak że zachowują koherencję. Jest jakiś zapis zabraniający takiego ruchu jednego oddziału z dwóch różnych typów jednostek?
Offline
Czytałem dyskusję odnośnie tego problemu w temacie o zasadach na Glorii Victis i wyszło, że niby nie.
Tłumaczenie było dość pokrętne, a zdania różne
Najlepiej to sprawdź te ich uściślenia sędziowskie.
<edit> Sprawdziłem te PKZty
18. Model posiadajacy zasade Turbo Boost nie moe z niej skorzystac
podczas gdy pozostałe modele z tego unitu wykonuja Run.
IMHO nie ma bezpośredniego zakazu, w tej edycji można w oddziale wykonywać różne czynności (ruch tylko kilkoma modelami w oddziale, SMowa zdolność w shootingu na championie np.), więc powinno być TAK.
Czyli turlasz d6 i tyle się ruszasz, bo modele w unicie poruszają się z prędkością najwolniejszego (d6 infrantry, 12" bike, ale, że jest infrantry to w sumie d6).
No ale może ktoś mądrzejszy się wypowie
Ostatnio edytowany przez Izwor (2013-01-12 01:42:59)
Offline
Ale to dość oczywiste się wydaje - w fazie strzelania możesz "zlecić" Turbo Boost lub Run całemu oddziałowi. Nie cały oddział musi się ruszyć, ale cały musi mieć możliwość wykonania takiego ruchu. Motor nie zrobi Run, a bestie nie zboostują, póki będą tworzyć jedną jednostkę.
Offline
To że bike nie może biec oznacza, że nie może biec oddział w którym się znajduje? Nie jest to tak do końca "oczywiste".
Oddział biegnie D6. Motor jako nie mogący biec pozostaje w miejscu. Nie ma zasady nie pozwalającej biec oddziałowi jeśli jeden z modeli nie może. (jest?) Obowiązuje jedynie zachowanie koherencji. Motor się nie poruszał ani nie strzelał, może więc wykonac turbo-boost w fazie strzelania.
Nie ma w rulebooku opcji wyboru run albo tb. Jest wybór co robic w fazie strzelania. Gdzie określono, że cały oddzial musi miec możliwośc wykonania konkretnego rodzaju ruchu? Jest jedynie mowa o zachowaniu koherencji jeśli w oddziale są modele mogące poruszac się z różną prędkościa. Czyli bestie z prędkością D6 (Run), bike z prędkością 0 (nie może biec).
Drąże temat bo nie wiem czy składac taki oddział czy nie. Może czegoś nie doczytałem.
Może wypowiedzą się też osoby sędziujące na turniejach 40k w Bolterze?
I przy okazji : Zasada turbo-boost nie dotyczy całego oddziału a modelu. Oddział z motorów może więc zrobic turbo-boosta częścią modeli, a pozostałymi strzelac (byle pozostała koherencja w oddziale). Zgadza się?
Offline
Generalnie jak się poszuka w internecie to jest jedna spójna wersja, że jak wymieszasz motor ze spawnami, to nie mogą ani runować ani turbo boostować, natomiast można sobie spokojnie chodzić nimi razem.
Offline
Przy opisie Run jest wskazane, że Runuje cały oddział: "Roll d6 to determine the maximum Run distance for the entire unit".
Jako, że rzucasz za cały oddział, to znaczy, że cały oddział musi mieć możliwość biegu. Jeśli tak nie jest, oddział nie może biec.
Przy opisie T-B masz ponownie wyraźny zapis, że motory nie biegają. Dodatkowo przy T-B wcale nie jest napisane, że dotyczy się to modeli motorów. Całą strona mówi o jednostach motorów i ich zasadach, nie o poszczególnych modelach. Dlatego można przyjąć, że T-B również tyczy się jednostek motorów, nie poszczególnych modeli motorów.
Powyższe jest oczywiście IMHO.
Offline
W przypadku Run & T-B w jednym oddziale to jest tu rzeczywiście podobieństwo np. do Slow and Purposeful. Jeśli choc jeden model opóźnia ruchy to wpływa to na cały oddział. Nie jest to 100% bezsporne ale do przyjęcia.
T-B dotyczy motorów i jetmotorów tak, ale to nie to samo co "dotyczy oddziału motorów". Nie ma mowy w tej zasadzie (str 45) o "oddziale" tak jak w przypadku zasady Run, że porusza się tym ruchem cały oddział. Wyraźna różnica.
Nie musimy wykonywac T-B całym oddziałem tak jak Run. Zapewne zapomniano napisac tutaj w RB "oddział motorów" i zostało "motorów" co pozwala wykonac manewr z wyższym coverem na przednich motorach (do zbierania ostrzału) przy strzelających pozostałych.
Offline
Przeoczyłeś jedną rzecz, mój drogi Xyxelu.
Turbo Boost zawiera się w poddziale BIKES & JETBIKES, który z kolei zawiera się w dziale UNIT TYPES. Jak sama nazwa wskazuje, dział opisuje rodzaje jednostek, nie rodzaje modeli, przez co wszelkie w nim zawarte zasady dotyczą oddziałów danego typu, nie modeli (chyba, że zasada szczegółowa będzie mówić inaczej).
Offline
Tak T-B dotyczy tylko bikes i jet-bikes ale to, że zawiera się w dziale podręcznika unit types nie jest jednoznaczne z tym, że zasada obowiązuje cały oddział. W tym rozdziale książek chodzi o rodzaje jednostek (unit types), a nie o "oddziały" w sensie taktycznym już na stole.
Zwracam uwagę, że w przypadku innego typu oddziału - Jump Infantry (str 47) wyraźnie pisze iż cały oddział musi użyc tego samego typu ruchu (albo jump do 12" albo zwykły ruch do 6"). W przypadku T-B takiego zapisu brakuje (!) co potwierdza na zasadzie podobieństwa iż nie jest to nakazane zasadami RB.
Offline
Tak na dobrą sprawę, to argument o JI, jaki przytoczyłeś, bardziej potwierdza to, że mieszana jednostka nie może ani runować, ani t-b-stować. Wyraźnie jest tam pokazane, że modele w obrębie jednej jednostki nie mogą mieć mieszanego rodzaju ruchu - skakać i biegać.
Co do analogii pomiędzy motorami i skoczkami - osobiście do końca nie jestem przekonany, aczkolwiek zapiski w RB faktycznie nie blokują jednoznacznie możliwości T-B jedynie części oddziału motorów.
Offline
Wyszły styczniowe faki do 40k. Z ciekawszych rzeczy :
- Heldrake ma broń turet-mounted co było oczywiste od początku i o tym pisałem. Nie będę się pastwił nad osobami, które twierdziły że Heldrake jest hull-mounted.
- Vector strike nie pozwala na cover sejwy.
- Pasażerowie w pojeździe mogą strzelac Overwatchem z niego jeśli wróg szarżuje na pojazd. (tak jakby imperialne chimery z 5 plazma veteranów nie były wystarczająco dobre)
- Rany od strzelania nie mogą przejśc w oddziale na modele, które były poza zasięgiem. (to było oczywiste ale dobrze, że to potwierdzili)
- Jeśli Warlord dawał oddziałom zasadę specjalną z wylosowanego traita to po jego śmierci oddziały tracą ten bonus.
Ostatnio edytowany przez Xyxel (2013-01-17 12:27:53)
Offline
Witajcie mam pytanie.Czy Lukas łgarz ze space wolves może za każdym razem użyć mocy swojej "peleryny" czy tylko raz na całą grę?
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Frodo napisał:
Czy Lukas łgarz ze space wolves może za każdym razem użyć mocy swojej "peleryny"?
On to ma włączone cały czas
Nie musi tego używać
Offline
dzieki;)
Offline
Mały update FAQ-ów (głównie usunięto Deep strike z flyerów). To już chyba tradycja, że co miesiąc coś poprawiają.
http://www.games-workshop.com/gws/conte … ue&start=2
A w tym (wow!) faq-i w wersji polskiej.
Ostatnio edytowany przez Xyxel (2013-02-16 19:10:45)
Offline
łał, ale żena że usunęli deep strike z flyerów, ciekawe niby z jakiego powodu.
EDIT:
E, wygląda na to, że tylko stormraven nie może robić DS, reszta może. No i stormtalon wreszcie może używać trybu "hover"
Ostatnio edytowany przez Mozdzierz (2013-02-17 01:05:11)
Offline
Witam po raz pierwszy,
a po co Stormraven ma robić DS? Chyba wystarczy że Landraider robi DS
PS Ponieważ wypowiadam się po raz pierwszy to od razu napiszę że mam na imię Damian i gram BA (jeśli to nie było oczywiste od początku) i istnieje możliwość że większość z Was mnie zna lub widziała
Offline
Ostatnio graliśmy z kumplem i wyszło pytanie na które nie znaliśmy odpowiedzi:
Czy Flying Monstrous Creature, lecący nad dachami i teranami (profesjonalnie podręcznik nazywa to 'Swooping') może zostać ostrzelany przez przeciwnika, jeśli znajduje się za przeszkodą terenową? Mam tu na myśli model którego nie widać z za (np.) budynku, gdyby stał na ziemi, choć de facto leci on pod chmurami.
Offline
Przeczytałem jeszcze raz i popytałem ludków lepiej ogarniających zasady.
Do Flying Monstrous Creature w Swooping mode strzela się tak jakby był na ziemi
(jeśli chodzi o LoS i cover), tylko że na snapshotach.
Ostatnio edytowany przez Izwor (2013-06-03 11:41:18)
Offline
Jeszcze jedno na temat combat familiara, bo były wątpliwości na ostatniej megabitwie.
Combat_Familiar napisał:
A model with combat familiar makes two additional Strength 4 AP - Melee Attacks.
The combat familiar is always assumed to be on the same base as its master.
If you wish to represent it seperately you can.
However, the model itself plays no part in the game; if the model gets in the way simply move it to ine side.
Smash napisał:
All of the close combat attacks, except Hammer of Wrath Attacks,
of a model with this special rule are resolved at AP 2
(unless it's attacking with an AP 1 weapon).
Additionaly, when it makes its close combat attacks, it can chose to instead make a Smash Attack.
If it does so, roll To Hit as normal, but halve its Attacks characteristics.
A Smash Attack also doubles the model's Strength (to maximium of 10) for purposes of that Attack.
Futhermore, a model making a Smash Attack can re-roll its armour penetration rolls,
but must abide by the second result.
Wrzuciłem to zarówno na forum ligii 40k jak i GV i otrzymałem odpowiedzi potwierdzające moje rozumowanie.
Daemon Prince (Monstrous Creature) wykupując familiara wykonuje dodatkowe 2 ataki S4 AP2.
Przypomnę, że tak popularna broń jak Black Mace także w profilu ma S user, AP4,
a jednak Daemon Prince bije z AP2.
Offline
Kurczę, to bardzo fajna spraw dla CSM-owego DP. Argumentacja dociera do mnie na całej linii.
Offline
Jezu izwor ile razy ci mówiłem że combat familiar nie dodaje tych chorych ataków Jeżeli jest zasada, która ustala w tym wypadku S4 AP - to nadpisuje ogólną zasadę dotyczącą DP.
Offline
Już na kilku forach czytałem, że jednak ludzie interpretują tę zasadę w taki sposób jak Izwor napisał. Zasada Smash nadpisuje AP tego familiara.
Offline
Na kilku forach można różne bzdury wyczytać.
Offline
Wiem, że mówiłeś. Wydaje mi się, że się myliłeś.
Na ligowym forum otrzymałem potwierdzenie mojej interpretacji.
Tu jak byk stoi:
A model with combat familiar makes two additional Strength 4 AP - Melee Attacks.
All of the close combat attacks, except Hammer of Wrath Attacks,
of a model with this special rule are resolved at AP 2.
Powyższe tłumaczy wszystko i nie da się tego zinterpretować inaczej.
Twoja teza nie jest niczym poparta
Wytłumacz mi proszę z jakiej racji w takim razie Black Mace
wykupiona przez Daemon Prince'a ma AP2?
Choć w profilu ma sztywno AP4.
Offline
Autor chciał klimatycznie (wyskakuje familliar i walczy pazurami czy czym tam) ale powergejmerzy znaleźli dziure.
RAI vs RAW wychodzi, że jednak są te ataki AP2. Ubolewam, nawet jeśli sam skorzystam jako gracz CSM.
Offline
Dla mnie z tego powodu, że to maca to broń z profilem, a familar to nie broń, nie ma profilu tylko jego ataki wykonywane są z taką a nie inną siłą. Kiedyś trzeba było mieć model familiara, teraz jak widać odpuszczają to i stąd powergamerskie kombinacje.
Offline
Nie wiem czy ten temat był poruszany, tu ponad 300 postów jest, a ja potrzebuję się coś upewnić.
Czy ruch turbo boost wykonuje się po linii prostej? Nigdzie nie jest to sprecyzowane, a zapis "linia między punktem X oraz punktemY" nie jest jednoznaczny, bo linia może być łukiem.
Offline
Rozumiem zakłopotanie Raziela, bo w 4 edycji turbo boostować można było tylko po prostej. Jednak sprawdzałem to kilka razy i najwyraźniej ta zasada jest już uproszczona i chodzi tylko o to, aby przemieścić się te 12" od punktu gdzie się stało (żeby nie trafić na kombinatora który metodą cal w przód cal w tył robi sobie jink save )
Offline
@Moździerz nie wprowadzaj ludków w błąd.
Turbo boost to dodatkowy ruch "up to 12" ", czyli możesz się ruszyć 1 mm w prawo i zrobisz turbo boost,
czy też kółeczko (Eldarskimi) jetbikami (up to 36") "up to 24" " i wrócić w to samo miejsce.
Ważne jest byś zadeklarował turbo boost w fazie strzelania i poruszył modele (wystarczy ten 1 mm w prawo).
Offline
Kurde, czyli zapamiętałem zasadę z poprzedniej edycji...To akurat szkoda, że znowu można turbo boostować w miejscu.
Offline
Oj tam Mozdzierz. Przecież to klimatyczne jest - siedzi taki Marin w miejscu i pali gumy aż mu się Inv Cover robi z dymu, żwiru i zmielonych kości heretyków!
Offline
Czy jeśli MC robi Vector Strike przeciwko pojazdowi to czy rzuca 2k6 na przebicie pancerza pojazdu?
Offline
Może mi ktoś podpowiedzieć gdzie napisano w rulebooku że nie można szarżować w pierwszej turze, bo nie mogę znaleźć?
Offline
krejman napisał:
Czy jeśli MC robi Vector Strike przeciwko pojazdowi to czy rzuca 2k6 na przebicie pancerza pojazdu?
Nie, MC nie rzucają już 2k6 na przebicie za to mogą wykonać smash który podwaja ich siłę. Vector strikea wykonuje się z siłą modelu.
@kicek1995
W specjalnych zasadach na stronie 41 w dużym booku gdzie opisana jest zasada Scout . Podobnie sprawa się ma w przypadku infiltratorów, opisano to na stronie 38.
Offline
yyy czy Land Rider może robić flat out?
Offline
Falt Out nie mogą robic pojazdy, które mają zasadę "Heavy" oraz te które robiły "tank schock" w fazie ruchu.
Offline
A co ma np zasadę "heavy" ? chodzi o pojazdy z grupy Heavy Support?
Offline
Riddle me this... Riddle me that
np Baneblade
Jest to słowo klucz w TYPIE pojazdu, a nie wybór ze slota Heavy Support
Offline
Np. necroński Monolit ma zasadę Heavy (strzela z wszystkich broni po ruchu tak jakby był stacjonarny).
Offline
ok, dzięki Panowie. Braki w wiedzy nadrobione. Teraz już mogę spokojnie iść spać pzdr
Ostatnio edytowany przez omadan (2013-08-30 00:27:26)
Offline
Nowe FAQi wyszły dziś:
http://www.games-workshop.com/gws/conte … id=1611007
Offline
Nie, informacji o tym, że command squad może mieć jednak special weapony nie było wcześniej kvan, a to ważna informacja.
Offline
Mozdzierz napisał:
Nie, informacji o tym, że command squad może mieć jednak special weapony nie było wcześniej kvan, a to ważna informacja.
Ja widziałem to już kilka dni temu, chociaż może mi się wydawało
Offline
Padło podczas gry pytanie o zasięg wysiadania z pojazdu który został zniszczony "Wrecked". Było tak jak mówiłem
Str. 80 - wysiadają rzeczywiście normalnie (czyli od włazów) ale w tylko w 3" zasięgu.
Offline
Ojtam Ojtam
Offline
Dodam że przy explode jest inaczej czyli modele powinny zostać postawione: "where the vechicle used to be". Czyli działa to całkiem inaczej niż przy wrecked (nie masz disenbarka na normalnych zasadach) czyli jak go otoczysz, to jest spora szansa że ktoś zginie gdy się dopilnuje aby modele nie stały podstawka na postawce.
Offline
No to akurat nic nowego
Offline
Mieliście racje:
Q: Do models that ignore
difficult terrain
when moving or
charging still fight at Initiative step 1 if they charge through
difficult terrain? (p22)
A: Yes
Tępe, ale ok
Offline
Mam pytanie do nowych SM:
Trait RG daje wszystkim modelom pewien bonus, za wyjątkiem tych co mają Bulky, bądź Very Bulky. Skoro JI ma Bulky, to czy to znaczy, że nie dostają oni tego bonusu(co fluffowo jest dziwne)? Tak się tylko upewniam.
Offline
Witam,
krejman napisał:
Mam pytanie do nowych SM:
Trait RG daje wszystkim modelom pewien bonus, za wyjątkiem tych co mają Bulky, bądź Very Bulky. Skoro JI ma Bulky, to czy to znaczy, że nie dostają oni tego bonusu(co fluffowo jest dziwne)? Tak się tylko upewniam.
Dobre, dobre Tylko przeglądnąłem Codex i faktycznie tak było napisane, ale nie skojarzyłem od razu. Wygląda na to że do czasu FAQ JI Raven Guard'ów ma pod górkę
Offline
Mam pytanie z powodu nadchodzącej parówki:
Czy Stormtalon może eskortować jednostki sojusznika z pary?
Ostatnio edytowany przez krejman (2013-10-20 16:59:52)
Offline
Nie może. Tylko jednostki z tego samego detachmentu może eskortować.
Offline
pokrzyw w innym temacie napisał:
Zamiast aegisa bastion, bo daje covera 3+ exorcistom
Cover 3+ z bastionu dla pojazdów owszem ale jeśli Ci się uda nim Exorcisty odpowidnio zasłonic jednocześnie nie zasłaniając im pola widzenia ; )
Offline
No to jednak spora część Egzorcysty będzie zza Bastionu wystawać, bo lufy ma na tylnej części pojazdu. Czy wystawisz się tylnym pancerzem do przodu, to wtedy rzeczywiście wystarczy pół cala.
Tyłem to oczywiście tylko w grze gdzie przeciwnik się zgodzi na to żeby Exorcist był traktowany jako turret-mounted, bo ewidentnie organki ma hull-mounted.
Offline
A jeśli wystawi pół cala szerokości? To nie temat zasad, ale jeśli z przodu wystawi pół cala równolegle do ściany to przez całą długość pojazdu będzie wystawało pół cala.
Ostatnio edytowany przez Zalew (2013-10-31 16:47:45)
Offline
Nie ma faq-a do SoB. Nie mam wglądu do nowego kodeksu, więc nie wiem, może jest info o turret-mounted. Jest? Model ni cholery mi nie wygląda, żeby coś tam się mogło obracac (sklejone czy nie).
Model z Forge World to modeling for advance czy może raczej modeling for $ale właśnie dlatego, że "oryginalny" z GW jest hull mounted. Najlepszy dowód na hull-mounted tego z GW haha.
I jeszcze takie mało porównanko.
Który z poniżej pokazanych dwóch pojazdów ma obrotowe działo (na widocznym obrotowym stelażu), a który ma działa hull-mounted (i nawet widac nity na sztywnej obudowie) ?
hahaha....
Offline
Xyxel, z calym szacunkiem, pozbieraj info przez edycje jak wygladalo strzelanie z tego potwora i nie spamuj mnie tu xenoskim sprzetem oryginał strzela do góry i rakietki lecą w dowolną stronę. Wersja fw nie ma innych zasad i jest dokładnym odpowiednikiem.
Ostatnio edytowany przez pokrzyw (2013-10-31 20:13:49)
Offline
No ale jakie info pytam? Oficjalne coś jest? Polhammer sobie przegłosował? Rulebook jasno opisuje takie przypadki: "jeśli widac, że możnaby było obrócic to można tak strzelac, nawet jeśli sklejone".
Oczywiście jak sędzia zdecyduje na turnieju, że jest turret-mouted "bo tak" to ok. Jak się z kimś tak umówię przed grą towarzyską to też ok. Ale mam wątpliwości co do tego patentu z Bastionem i dlatego zwróciłem uwagę.
EDIT. Wersja z FW ma specjalnie zrobioną obrotą wieżę, żeeby można było zatkac usta przeciwnikowi "no przecież się obraca". Nieetyczna sztuczka. To tak jakby FW wydało Chimerę imperialną, która heavy flamer by miała na obrotowej wieżyczce, a nie wbudowany w przedni pancerz. Też będzie ok?
Ostatnio edytowany przez Xyxel (2013-10-31 20:20:55)
Offline
Wypowiem się jak to będzie u nas, grono sędziowskie (ja ze mną ) jednomyślnie przyjęło uchwałę nazywającą się Pol0-Wroc-Euor-PKZetem że to ustrojstwo ma ark of fire na 365 stopni.
Dziękuję, nie musicie mi być od razu brawo
A tak na poważnie, jakbyśmy zastosowali 45st jak przy hull mouted, to mogłoby to tylko strzelać na snapach do niefortunnie przelatującego flyera ( a i z tym byłby problem, bo przecież nie można podstawką tego dotknąć.)
Offline
Xyxel napisał:
EDIT. Wersja z FW ma specjalnie zrobioną obrotą wieżę, żeeby można było zatkac usta przeciwnikowi "no przecież się obraca". Nieetyczna sztuczka. To tak jakby FW wydało Chimerę imperialną, która heavy flamer by miała na obrotowej wieżyczce, a nie wbudowany w przedni pancerz. Też będzie ok?
Tak, jak najbardziej. Chimera może wymienić multi-laser na heavy flamer. Może mieć palnik na hullu i na wieży jednocześnie.
Obrotowa wieża nie jest wałem, bo zasady są identyczne dla obydwu pojazdów. Te organy są ładne, ale wprowadzają zamieszanie, dlatego uważam wersję fw za wykładnię.
To tak jakbyś staremu predatorowi zabronił strzelać w tył ze sponsonów. Tutaj radzę uważnie przeczytać rulebooka.
Offline
W Chimerze to chodziło o ten flamer w przednim pancerzu, a nie opcje dodatkowe na wieży.
Co do Exorcity to przecież "oryginalny" model z GW jest ładniejszy, a ten z FW wygląda tak samo jak Whirlwind do tego stopnia, że jest to aż wyświgowo mylące. Zasady w kodeksie są identyczne, bo to niby ta sama jednostka ale modele już nie, bo jeden z nich ma obrotową wieże. Modeling for advance. Przecież FW zrobiło ten "poprawiony" pojazd, żeby się sprzedawał z uwagi na "bezdyskusyjne 360 stopni", a nie żeby było ładniej, nie oszukujmy się. Jak wydadzą Vindykatora z obrotową wieżą, to też się znajdą zwolennicy takiej wersji i będą jak nazywac wykładnią, bo pomoże to im pod-serowac turniejową rozpiskę.
Starego predatora nie kojarzę, ale zdaje się jest mniejszy od aktualnego? Czyli chciałbyś wystawiac mniejszy, stary model ale z zasadami (180 stopni sponsona) nowego modelu? heh
Ostatnio edytowany przez Xyxel (2013-10-31 23:22:14)
Offline
Od zawsze strzelał na 360, czyżbyś dziury w całym szukał Xyxelu? Zresztą tylko samobójca odsłania bok tego pojazdu, więc rozmawiamy o tych rzadkich przypadkach, a do strzału zza węgła bastionu wychylam się na ćwierć cala.
Tak btw ja używam exorów Pokrzyw's pattern mkIII. Łączą wielkość organek by był dobry zasięg z obrotową wieżą. A dla upierdliwych oponentów mogę wieżę przenieść na przód tak by zyskać dwa cale zasięgu..
Offline
To że się od zawsze jakoś tam grało to nie znaczy, że się grało dobrze. Pokrzy, ja rozumiem, że się broni swoich modeli ale na tamtym forum odpisała Ci jedna osoba, że jej zdaniem jest. Jak Ci tam odpisze, że nie jest to będziesz miał 1:1, więc nie pisz tutaj o tym w ten sposób jakby to było jakieś forum wyrocznia, czy domyślne decyzja jakiejś grupy trzymającej władzę.
Rulebook ma czytelny zapis. Model FW także czytelnie pokazuje jakiej zasady model GW ewidentnie nie ma. Kvan potwierdził, że gramy "u nas" na 360. I jest ok.
Po co dalej tak lobbowac? Kogo chcesz jeszcze przekonywac? Chyba siebie samego, bo wiesz w głębi serca że to ściema na potrzeby turniejowega grania.
Offline
Powiem tak, osią fire of arc jest normalnie oś lufy, czyli w wypadku tego modelu strzelałby do góry.
Licząc 45 stopni, jako arc of fire od organek powoduje że model jest całkowicie bez użyteczny.
GW znowu zrobiło ten sam błąd, myśleli że common sense + opis fluffowy starczy bo to de facto nie jest gra turniejowa. Będą musieli to ująć w FAQu i tyle.
Kończąc dyskusję, 360 stopni i tyle
Pamiętajmy Xyxelu, że mimo tego nadal ginie tak samo łatwo jak ginął
Offline
1. Chaos Lord w walce z Necron Warriorami. W kolejnej turze, w fazie strzelania Lord ginie od strzału, którego zasady pozwalają na strzał w walkę (albo podobnie jak od zescaterowanego blasta). Czy Warriorom przysługuje w fazie walki konsolidacja?
2. Czy pasażerom w pojeździe open-toped przysługuje overwatch? Nie są przecież celem szarży. Jest jakiś faq?
Offline
Overwatcha pasażerowie nie zrobią.
Konsolidację mogą zrobić, bo zgodnie z zasadami na koniec tury assaultu, nie mają przeciwnika w kontakcie.
A o organki śmiesznie że się kłócicie, bo spadają i tak zawsze w pierwszej turze, nie widziałem jeszcze grających kiedykolwiek Drop pod albo 4 rakiety i po temacie.
Offline
Mozdzierz napisał:
Overwatcha pasażerowie nie zrobią.
No to zobacz teraz sobie na str. 80 rulebooka - Transports and Assaults.
@Xyxel - w pojeździe Open Topped cały wieziony oddział może zrobić overwatch.
Ostatnio edytowany przez Avatarofhope (2013-11-02 17:30:13)
Offline
No rzeczywiście, nie doczytałem aż do tej strony przy szukaniu, dzięki Avatar. Krejmanowi też dziękuje za zwrócenie na to uwagę (dla moich pojazdów) podczas gry.
Offline
1. W czasie kombatu oddział poniósł straty w wyniku których oddziały są powyżej 6" od siebie. Czy w tym wypadku kombat się kończy?
2.Czy jeśli obsługa aegisa się położyła po czym wstała, to czy strzela na snapach?
3a) Czy jeśli pojazd został zescaterował tak, że znalazł się częściowo na dużym(5") podwyższeniu to czy powinien on zostać ustawiony tak, że częścią hulla wisi w powietrzu?
3b) Czy pojazd który zajmuje całą przestrzeń podwyższenia może zostać zaszarżowany? Bo teoretycznie nie da się ustawić modelu przeciwnika tak, żeby był w BtB.
Ostatnio edytowany przez krejman (2013-11-02 18:59:39)
Offline
combat się kończy jeżeli po pile inach nie ma nikogo w B2B.
2 pytanie dla mnie mało zrozumiałe, 3 pytanie nie poparte za bardzo przykładem, trudno powiedzieć o co chodzi. Generalnie nie można scatterować pojazdami, jeżeli chodzi o Deep strike to jeżeli spada na tego typu teren, rzucasz na tabelkę mishapa.
Offline
3b
Polecam rozdział o ruinkach w RB.
Jest tam opis, który wyjaśnia co się dzieje w takiej sytuacji.
W skrócie jeśli masz zasięg szarży i ruch jest możliwy
(nie przechodzisz po terenie niedostępnym, bo np. umówiliście się, że po tym klifie/ścianie się nie chodzi ),
to szarża jest wykonywana i modele dostawiasz jak najbliżej jak się da.
Mogą być piętro niżej/wyżej itp. nie muszą być w bezpośrednim kontakcie.
1 Czyli jeśli są więcej niż 6" od siebie to po zrobieniu pile in nie będą w B2B,
więc raczej walka się skończy.
Ale imho to teoryhammer, bo ciężko po tych wszystkich dostawieniach w każdej inicjatywie
zostawić aż tak wielką przestrzeń między oddziałami.
Offline
Do 2 daję obraz sytuacji: oddział obsługujący quad guna zrobił gone to ground. W następnej turze jednostka wstaje i strzela z quad guna. Czy w tym przypadku jednostka strzela na snapshotach? IMO tak, gdyż po gone to ground strzela się właśnie na snapach.
P.S. To pytanie zadałem, bo mój przeciwnik się upierał
Offline
krejman napisał:
Do 2 daję obraz sytuacji: oddział obsługujący quad guna zrobił gone to ground. W następnej turze jednostka wstaje i strzela z quad guna. Czy w tym przypadku jednostka strzela na snapshotach? IMO tak, gdyż po gone to ground strzela się właśnie na snapach.
P.S. To pytanie zadałem, bo mój przeciwnik się upierał
Zależy od tego czy GtG zrobił w swojej turze czy w przeciwnika?
Jak w swojej, to wstaje i strzela normalnie. Jak w przeciwnika, to strzela na snapshootach.
Offline
mam takie pytanie odnośnie terminatorów w SW ... ile Terminatorów może wsiąść do 1 RHINO'sa ?
Offline
Witam,
jako że terminator (każdy) ma zasadę bulky to niestety ani jeden
Offline
Termosy nie mogą być wiezione w Rhino.
Offline
Ani jeden.
Termosy ze względu na zasadę bulky zajmują po dwa miejsca w transporterze i mogą jeździć tylko w Land Riderze.
Za RB:
Sometimes, there will be constraints on which types of models
can embark upon a particular vehicle,and this will be specified
in the unit's entry. Space Marine Terminators, for example,
cannot embark upon a Rhino or Razorback, although they can
be transported by a Land Raider.
edit
Się spóźniłem
Ostatnio edytowany przez Izwor (2013-11-10 21:02:10)
Offline
Jeśli przy quad gunie aegisa stoją w styku (po przeciwnych stronach) wrogie modele to czy obaj gracze mogą strzelać i interceptować w swoich turach?
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Jeśli chcę wziąć sprzymierzeńców to jako compulsory muszę wziąć najpierw 1 x HQ i 1 x Troop.
I tu pytanie niby z oczywistą odpowiedzią:
Jeśli interesuje mnie wzięcie TYLKO HQ to i tam muszę wziąć coś tam z Troopsów, żeby to było legit, tak?
Offline
Jak alajsuje się z suplementami? Tzn. mogę wziąć do mojej armii Space Wolves sprzymierzeńców z klanu Raukaan? legit?
Offline
O tym decyduje gracz którego jest tura, jak w przypadku większości rzeczy dziejących się jednocześnie co w praktyce oznacza najpierw vector strike a później interceptor.
Offline
Wie ktoś może czy nekrońskie Ghost Arki mogą wskrzeszać także lordów i overlordów, którzy zginęli będąc w oddziale?
EDIT: Pisze dokładnie add D3 models
Ostatnio edytowany przez krejman (2014-02-01 20:14:20)
Offline
d3 modeli ale nie przekraczając pierwotnego rozmiaru oddziału.
A w pierwotnym rozmiarze oddziałów nie ma lordów, cryptektow, itp.
Inaczej można by było dostawiac d3 modeli np. Monolitów
Ostatnio edytowany przez Xyxel (2014-02-01 23:52:17)
Offline
Czy pojazdy iron handów mają feel no paina na 6+?
Offline
Pojazdy nie mają woundów więc nie.
Offline
Jeśli już to 'It will not die'
Offline
Mam kilka pytań, głównie do graczy obeznanych z kodeksem tau.
1. Czy Riptide, który jest monstrous creature, więc może strzelać z 2 broni w jednej turze i oprócz tego ma zasadę, że może strzelać z dodatkowej broni w każdej turze, po wykonaniu interceptora może normalnie strzelać z obu swoich broni?
2. Czy jeżeli biorę Commandera z oddziałem Bodyguardów, to mogę go w dalszym ciągu dołączyć do jakiegoś innego oddziału (razem z Bodyguardami)?
3. Biorę Farsight Enclaves jako primary detachment i Tau Empire jako allied detachment. Jeżeli z Farsight Enclaves wezmę Commandera Bravestorma, który ma XV8-02 Crisis Iridium Battlesuit (w wargear, a nie signature systems), to czy mogę wziąć jeszcze od Tau Commandera z tym samym Battlesuitem?
I jeszcze jedno pytanie ogólne:
4. Czy można wykonywać Look Out, Sir od ataków, które wymagają testów na pojedynczych modelach (jak np. kreska z testem inicjatywy Space Wolvesów)?
Offline