W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW
Cover spowalnia assaultowców w szarżowaniu i obniża ich inicjatywę jeśli nie mają granatów. Niekoniecznie więc jest dobry dla oddziałów combatowych. Daje jedynie 5+ (ok, 4+ w ruinach).
A porpos grantatów to można nareście przyklejać meltabomby monsterom pod ogon! S8 AP1
Offline
hah, chyba jednak się nie zrozumieliśmy Chodziło mi o to, że dotychczas graliśmy bez przerwy na patelniach, co pomaga armiom strzeleckim (nawet jeżeli były dość słabe w 5ed były w stanie dać radę), przez co teraz, kiedy dostały "buffa" wszystkim się wydaje, że będą gwałciły bez opamiętania. A wystarczy postawić kilka terenów więcej.
Ostatnio edytowany przez Mozdzierz (2012-07-05 13:17:40)
Offline
To kiedy zaczynamy grać na 6tej? Przeczytałem skrót zasad na końcu RB i jest to do ogarnięcia.
Może by wskrzesić patrole i tam to obczajać?
Ostatnio edytowany przez fala (2012-07-05 13:25:10)
Offline
Riddle me this... Riddle me that
fala napisał:
Może by wskrzesić patrole?
SKLEP BOLTER
Nie ma takiej opcji.
Offline
fala napisał:
To kiedy zaczynamy grać na 6tej? Przeczytałem skrót zasad na końcu RB i jest to do ogarnięcia.
Jesteśmy ustawieni w 3 osoby na granie na WW na 1200 pkt na stronę, może dołączysz?
Offline
Riddle me this... Riddle me that
cavalierdejeux napisał:
fala napisał:
Może by wskrzesić patrole?
SKLEP BOLTER
Nie ma takiej opcji.
A gdyby to nie były patrole tylko dzień z graniem... tak jak Infinity?
Offline
Piękne te nowe zasady
Morale:
- zbieramy się jak mamy przynajmniej 25% jednostki(na dwie jedynki możemy mniejszą ilość zebrać, jak mamy IC w oddziale to zbieramy normalnie).
- obecność wroga w pobliżu już nam nie przeszkadza
- uciekając i w turze po pozbieraniu strzelamy snap shotem (czyli BS1)
ATSKNF jest lekko przegięte - zawsze zbiera (nie można już odprowadzić do krawędzi marynat) i pozwala działać normalnie w turze po pozbieraniu. Nie da się także zjeść ich w sweeping advances...
Characters:
- Precision shots/strikes - jak character (od sierżanta w górę) trafi na 6 to przydziela hita modelowi w zasięgu.
- Pojedynki pozwalaja na niezłe machlojki by nie tracić całego oddziału jak wiadomo że dostaniemy wklepki (atakuje nas lord przegięciuch z obstawą? Wyzywamy go sierżantem który dostanie i tak 10W w plecy, ale pozostali żyją i wyplacają ataki oddziałowi).
- IC mają look out sir na 2+.
Assault:
- Dla defensywnych armii da się tak zrobić łącząc dwa oddziały by przeciwnik nie dostał bonusów za szarżę (rage, furious charge etc) i dostał overwatch z dwóch oddziałów
- Długość szarż się lekko zwiększyła - średnia z rzutu 2d6 to 7 więc at default szarżujemy na 13". Jump packi 12 + 2d6 z przerzutem (zatem powinni w teorii dolecieć na 19-21 cali).
Granaty:
- melta bomb tylko w assault ale można użyć przeciw monstrousom
- fragi dają +1 cover jeżeli przeciwnik strzela na mniej niż 8" zasięgu
Movement:
- jump/jet infantry może wybrać czy idzie czy używa packów
Motorki:
- motorki dostają jink'a już po przejechaniu 1" (cover 5+), po turbo boost cover 4+.
- Toughness zwiększony działa na instant death - potrzeba s10 by zinstantować attack bike.
- difficult terrain nie spowalnia, przy ruchu staje się niebezpieczny, ale przy assaulcie tylko barykady i aegis defence line staje się niebezpieczny
Ostatnio edytowany przez pokrzyw (2012-07-06 08:59:36)
Offline
Jump infantry wybierają czy używają skoku przy ruchu czy przy szarży.
Jeśli używają skoku przy szarży to dostają tak jak motory przy szarży zasadę Hammer of Wrath - automatyczne trafienie z swoją siłą AP-.
Hello Necrońskie Wraithy z S6
@pokrzyw
Jak łączy się takie dwa oddziały? Jeśli przeciwnik zadeklaruje szarżę tylko na jeden oddział to jak to działa?
No i dobra zmiana moim zdaniem - oddziały w pojazdach nie zajmują, ani nie blokują objectiwów. Pojazdy nie blokują objectiwów.
Nie będzie już więc sztuczek pt. doskok w ostatniej turze pustym transporterem do objecitva i zblokowanie jego zajęcia.
Troopsy będą ważniejsze w tej edycji. Więc trzeba będzie je wybijać. Więc będzie się ich więcej wystawiać.
Offline
Wysłałem Ci PW, ale napiszę to jeszcze na forum.
Korzystamy z zasady - możesz się zbliżyć do oddziału wroga na mniej niż cal wtedy i tylko wtedy jeżeli na niego szarżujesz.
Oznacza to, że jeżeli dwa oddziały swoje uczynisz przekładańcem to przeciwnik nie da rady zaszarżować jednego oddziału nie zbliżając się na mniej niż cal do drugiego Pozostaje szarża na obydwa inicjatorem szarży. Inna sprawa że placki i templatki welcome to
ps. oczywiście nie ma żadnego przepisu mówiącego że własne jednostki muszą być o cal od siebie
Ostatnio edytowany przez pokrzyw (2012-07-06 10:11:08)
Offline
to co piszesz pokrzyw jest już stare jak świat, teraz po prostu dodatkowo bezużyteczne snap fire jeszcze doszło.
Offline
Hmm jestem zdania iż się mylicie. Zasada "Models in the way" str 10.
- "Model nie może się poruszać bliżej niż 1" od wrogiego modelu, chyba że szarżuje do walki wręcz w fazie Assault". [tłumaczenie własne]
Nie jest tutaj napisane, że wrogi model ma być tym zaszarżowanym. Można być więc bliżej niż 1" od wrogiego modelu (z oddziału B) jeśli się szarżowało model (z oddziału A).
Offline
Doczytaj dokladniej w rozdziale o walce wrecz, tam jest napisane, ze owszem mozesz sie zblizyc na mniej niz cal od przeciwnika, ale tylko i wylacznie jezeli masz zamiar sie z nim bic.
Co do granatow, to bonus do covera tylko i wylacznie z defensive, az tak slodko nie ma:P
Co do chalange, owszem masz racje stwarza mozliwosci zablokowania bohatera, ale spojzmy prawdzie w oczy, nie oplaca sie grac teraz szefem bez obstawy, wiec jak juz masz obstawe to masz tam tez jakiegos buraka ktory niby jest bohaterem i on przyjmuje wyzwania na klate. Doprowadzi to raczej do tego, ze ta zasada nie bedzie uzywana wogole, bo wyzywajac kogos bedzie mozna tylko stracic. Co innego jak sie bedzie dostawac bonusy za wygrane pojedynki jak w armii chaosu do batla (oswobiscie nie gram i nie wiem na ile jest to oplacalne, wiem tylko ze jest bonus).
Co do przekladancow, to owszem beda irytowac na maksa, ale jak juz musisz robic takie rzeczy to raczej sa to odzialy o marnej skutecznosci bojowej wiec pewnie tylko opoznisz ich umieranie, co spowoduje ze przeciwnik bedzie mogl sie cieszyc faza walki w turze przeciwnika.
Offline
@Kerlhan
Przeglądałem The Assault Phase ale nie widzę tego. Proszę o wskazanie strony, podrozdziału.
Offline
Drogi zrozpaczony kolego Razielu, Tauowskie Stealthsuity nigdy nie korzystały z zasady Stealth, więc nie wiem o czym ten wywód wcześniejszy, bo działanie tej zdolności właściwie się nie zmieniło. Natomiast Nightfight powoduje, że nie da się nimi grać, tu agreed!
Offline
No tak, Stealthsuit ma urządzenie, które zwie się Staelth Field Generator i zapewnia mu zasadę Nightfight, mylące było to Stealth wszędzie.
Offline
Podczas wczorajszego WW pojawiło się jedno nurtujące mnie zagadnienie. Mianowicie chodzi o szarżowanie Jump Infantry na Grey Knightowskich Purifierów, gdzie pojawiła się kwestia co powinno być rozpatrywane w pierwszej kolejności : Moc Purifierów Cleansing Flames - "This Powerr is used ad the start of fight sub-phase" czy uderzenia z Hammer Of Wrath, które ma Jump Infantry?
Według Podręcznika Hammer Of Wrath - is resolved during the Fight sub-phase at the ini 10.
Według wersji zdroworozsądkowej - najpierw szarżowana jednostka powinna przyjąć na klatę uderzenia z Hammer of wrath, a później rzucić moc psioniczną.
Według literalnie odczytywanego podręcznika i FAQ -"start of fight sub-phase" jest chyba pierwsze przed uderzeniami z inicjatywą 10, które dzieją się już "during the Fight Sub Phase", wraz z innimi uderzeniami, które mogą mieć ini 10.
Jakieś pomysły?
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Hmmm... w moim kodeksie GK jest napisane:
Page 31
"... after assault moves have been made, but before any blows have been struck"
Offline
Necrońskie Mindschackle Scarabs też będą działać przed Hammer of Wrath który ma określoną inicjatywę (I10).
Obstawiałbym, że umiejętności działające na "początku walki" albo "zanim rozpocznie się walka" są tutaj pierwsze.
Offline
wydaje mi się, że z tym calem odstępu przy szarży zostanie to uściślone jak nie przez samych graczy to przez jakieś sędziowskie gremium tak jak było w wfb bo jest to po prostu nie grywalne. No chyba że 40kowy RAWowy beton nie pozwoli na to żeby gra nabrała logiki i przyjemności z gry
Offline
cavalierdejeux napisał:
Hmmm... w moim kodeksie GK jest napisane:
Page 31
"... after assault moves have been made, but before any blows have been struck"
Ale FAQ to zmienia na sentencję wskazaną przeze mnie w pierwszym poście
Offline
Riddle me this... Riddle me that
No to tak czy siak moim zdaniem najpierw moc, a potem hity
Offline
Proste i oczywiste. Oczywiście że "na początku" jest wcześniej niż I10.
Offline
Nadal czekam na wskazanie zasady nie pozwalającej na szarżę na model A przy wrogim modelu B będącym bliżej niż 1".
Offline
Xyxel ma rację w kwestii zbliżenia się na 1".
Mało tego, przez całą 5-tą ed. panowało spaczenie z 4-tej ed. Tylko w czwórce nie można było się zbliżyć do żadnego modelu na mniej niż 1" chyba, że się na niego szarżowało. Obecny zapis jest identyczny, jak w piątce i jedyne, czego zabrania w trakcie szarży (jeśli chodzi o zbliżanie się do wrogich modeli) to kontaktu baza-w-bazę z modelem, na który nie zadeklarowało się szarży.
Polecam strony:
RB 4 ED - 37
RB 5 ED - 34
RB 6 ED - 21
Offline
To co mówicie o tym zbliżaniu się poniżej 1" to jest jakiś absurd. A ciekawe co robią te jednostki nie zaszarżowane a zablokowane? Bo przecież nie można się ruszać 1" od przeciwnika? takim sposobem 10 osobowym squadem blokowałoby się movement np połowy armii na całą turę. Także proszę nie róbcie dyskusji jak o skimmerach i zaakceptujcie, że tak się nie robi. Było tak grane od zawsze to i teraz będzie.
Offline
Mozdzierz napisał:
To co mówicie o tym zbliżaniu się poniżej 1" to jest jakiś absurd. A ciekawe co robią te jednostki nie zaszarżowane a zablokowane? Bo przecież nie można się ruszać 1" od przeciwnika? takim sposobem 10 osobowym squadem blokowałoby się movement np połowy armii na całą turę. Także proszę nie róbcie dyskusji jak o skimmerach i zaakceptujcie, że tak się nie robi. Było tak grane od zawsze to i teraz będzie.
Mimo że same w40k mnie już mało interesuje, to śledzę dyskusję z nieco większym dystansem. Już kilkakrotnie rozmawialiśmy o bezsensowności pewnych zasad i jestem zdziwiony Twoją postawą.
Offline
Nieładnie panowie, pierwsza sekunda w której się dorwałem do podręcznika i już widzę obalające waszą tezę zdanie.
2 strona Assault phase, Charge move, Moving charging models.
EDIT: A jeżeli to nie wystarczy, to jak dla mnie bomba, możemy grać na tych zasadach, jeden squad scoutów w land speederze będzie mógł blokować 13" pas jednostek, wylatują np dwa takie za łącznie 300 pkt i w pierwszej turze wielka armia combatowa stoi w miejscu i zamiast dostawać bęcki przez 1, 2 tury, będzie dostawała przez 2, 3 tury.
Ostatnio edytowany przez Mozdzierz (2012-07-08 23:36:13)
Offline
Poczytałem dokładniej i macie racje - nie da rady niestety tak zblokować jak chciałem (chociaż jakby zostawić przestrzenie na dokładnie 1 cal to musiałby dotknąć dwóch oddziałów
Bardzo fajnie są sojusze zrobione. Wydaje mi się że dzięki zrobieniu stopni sojuszy nie będzie dużej ilości przegięć.
Fortyfikacje też nie są straszne. Kosztują swoje punkty, właściwie są jak nieruchome pojazdy.
Ostatnio edytowany przez pokrzyw (2012-07-09 22:17:00)
Offline
Strona 10, podpunkt "Models in the way" - wyraźnie jest napisane, że nie można się zbliżyć do przeciwnika na mniejszą odległość niż 1", jeżeli nie szarżują do walki.
Dla tych co im nie wystarcza ta zasada, jak wspomniał przedmówca, strona 21, podpunkt "Moving charging models". Wyraźnie jest napisane, że nie można wejść w base contact z modelami na które się nie szarżuje, a jak się nie szarżuje na jakąś jednostkę, to trzeba stać od niej minimum 1" (patrz strona 10).
Offline
Kerlhan napisał:
(...) a jak się nie szarżuje na jakąś jednostkę, to trzeba stać od niej minimum 1" (patrz strona 10).
I tu się mylisz. Porównaj zapisy, jakie są w RB do 6 i do 4 ed. W 4 ed. wyraźnie jest zapis, że nie możesz wejść do strefy 1", chyba, że szarżujesz na ten konkretnie model/jednostkę. W 5 i 6 możesz przejść przez tą strefę mimo, że celem szarży jest inna jednostka. Nie możesz tylko wejść w kontakt baza-w-bazę.
Offline
Tak ale pytanie czy przejść pozwala na pozostanie w niej po zrobieniu szarży. To wymaga doprecyzowania IMHO - bo wymusza w następnym movemencie opuszczenie strefy 1" od wrogich modeli przez drugi oddział - a czasami to nie jest możliwe.
Offline
Zasada sformułowana jest w ten sposób, że nie można wejść na odległość mniejszą niż 1" od wrogiego modelu, chyba, że podczas szarży. Nigdzie nie ma zapisu, że nie można przebywać w odległości mniejszej niż 1" poza walką wręcz. Jeśli już w jakiś sposób wejdziesz w tą strefę, to nic nie wyrzuci modelu poza nią.
Offline
Strona 16 "Look out Sir!". Czy ten test może byc robiony wielokrotnie??
Np. Oddział kultystów Chaosu z pancerzem 6+ prowadzi bohater w pancerzu 2+.
Oddział otrzymuje od ostrzału z broni rapid fire S4 AP5 15 ran.
Bohater jest z przodu zaczyna testowac na swoim pancerzu 2+ te 15 ran.
Nie wybronił dwóch. Rzuca więc test "Look out Sir!" i jeśli się uda przenosi
te dwie zadane rany (już po testach pancerza) na dwóch kultystów (giną).
- Tak to zadziała??
Offline
Nie będziesz mógł w ogóle przenieść tej rany.
W oddziałach z różnymi pancerzami, przydzielasz rany przed rzutem na save. Look out wykonujesz w takich oddziałach przed rzutem na pancerz. To znaczy, że jeśli się zdecydujesz na LoS, to kultysta dostanie jeszcze nie bronioną ranę i będzie musiał się sejwować na swoje 6+.
Offline
Xyxel napisał:
Strona 16 "Look out Sir!". Czy ten test może byc robiony wielokrotnie??
Np. Oddział kultystów Chaosu z pancerzem 6+ prowadzi bohater w pancerzu 2+.
Oddział otrzymuje od ostrzału z broni rapid fire S4 AP5 15 ran.
Bohater jest z przodu zaczyna testowac na swoim pancerzu 2+ te 15 ran.
Nie wybronił dwóch. Rzuca więc test "Look out Sir!" i jeśli się uda przenosi
te dwie zadane rany (już po testach pancerza) na dwóch kultystów (giną).
- Tak to zadziała??
Look Out Sir działa podczas alokacji woundów (albo woundów od których nie ma save'a), czyli jeszcze przez savem. Ja to rozumiem tak, wystaje Nob z za winkla gdzie stoi kupa Orków, zgodnie z zasadami rany ze strzelania mogą być alokowane tylko do niego. Może on podczas tej alokacji spróbować przetransferować dowolną ilość ran na Orkasy skitrane za budynkiem.
Offline
Nie "od woundów od których nie ma sejwa" ale od "unsaved Wound" (niewybronionej rany) - czyli ran po sejwach?
Offline
Xyxel napisał:
Nie "od woundów od których nie ma sejwa" ale od "unsaved Wound" (niewybronionej rany) - czyli ran po sejwach?
Moim zdaniem look out sir po nieudanym savie jest sprzeczna z logiką, takie też opinie widziałem na wielu forach zagranicznych, ja to rozumiem jako np precision shot od rany z broni z rendingiem (gdzie została wyrzucona 6 i model model nie ma inva), można to będzie wtenczas określić jako "unsaved Wound".
Offline
Riddle me this... Riddle me that
KvaNfield napisał:
jest sprzeczna z logiką
unsaved to unsaved
Widzę, że zaczynacie tworzyć własne słowniki angielsko-polskie.
Pytanie jest inne: "Czy jak nie było rzutu na save to czy można robić look outa"?
Offline
Mamy 2 rodzaje alokacji w zależności od pancerzy, jakie są w oddziale (bez rozróżnienia na to, czy jest to ap1 czy ap-):
- alokacja niewybronionych ran, gdy mamy na całym oddziale ten sam sv
- alokacja ran, których jeszcze nie broniliśmy, jeśli jednostka składa się z modeli o różnej wartości sv.
Jeśli założymy, że mamy oddział jak w pytaniu Xyxela, to postępowanie jest jak następuje:
- określamy pulę ran - jest ich 15
- przydzielamy pierwszą niebronioną ranę na bohatera (zakładamy, że jest najbliżej)
- zastanawiamy się, czy chcemy wykorzystać LoS, jeśli tak, to rzut na 4+, jeśli udany, rana przechodzi na paździocha, który ginie; jeśli nie, rana przydzielana jest na lorda i ten rzuca na swój pancerz
- nie ma możliwości przydzielenia niewybronionej rany na zasadach LoS, ponieważ już zdecydowaliśmy, że nie chcemy jej wykorzystać a teraz już jest za późno.
Gdyby Lord był w oddziale termosów, procedura byłaby nieco inna (zakładam, że lord jest również w termosce):
- określamy pulę ran - 15
- wykonujemy 15 sejwów na 2+
- niewysejwowane rany przydzielamy najpierw na Lorda (póki nie zginie) potem na termosy. Od każdej tak przydzielonej rany przysługuje LoS dla Lorda.
Zwróćcie uwagę na zapisy rodzaju ran na stronie 15, w szczególności akapity:
Allocate Unsaved Wounds & Remove Casualties
Allocate Wounds w poddziale Mixed Saves
Offline
Ok, czyli jednak będę poganiał kultystów Chaos Space Marinem, a nie ich nim prowadził. Zupełnie mi to pasuje do charakteru CSM
I drugie pytanie:
- Czy rany z flamera przydziela się na modele objęte wzornikiem czy też testy tylko na najbliższym?
Necroński Destroyer Lord sav 2+ prowadzi oddział Canoptek Scarabów (swarm) sav 5+.
Wzornik flamera pokrył Lorda i 3 bazy swarmów. Testujemy 4 rany na pancerz 2+ Lorda?
Offline
właśnie miałem tą sytuację gdy Sky Clawsy uderzyły w Puriferów i rzut kostka pokazał, że "na początku" było szybciej niż I10 ale to nie była MOJA kostka...
Offline
1. Scaraby z zasadą swarm (podwójne obrażenia od blastów) - w środku ich oddziału wybucha blast.
Cztery modele zostały objęte wybuchem, z tych czterech hitów dwa zadały rany, save 5+ nie został zdany.
a) czy obie rany otrzymuje model najbliższy wybuchu?
b) czy rany otrzymują dwa modele najbliższe wybuchu?
jeśli a) to dwie rany po mnożniku zasady swarm zamieniają się w cztery
c) czy ginie tylko jeden model (z trzema ranami) a czwarta jest pominięta?
d) czy ginie jeden model a czwarta rana przechodzi na kolejny najbliższy?
2. Czy modele wykonują "Pile In" według inicjatywy mogę wyjśc poza koherencję? np. Rozciągnięty oddział jest atakowany z dwóch stron.
Czy modele w środku oddziału muszą zachowac koherencję czy muszą dążyc do udziału w walce, a koherencję oddzyskac po walce w ramach konsolidacji?
Offline
ad 1.
Mnożenie woundów następuje moim zdaniem przed rzuceniem savea.
Ad 2.
W podręczniku nic nie pisze na temat konieczności zachowania koherencji podczas wykonywania pile in. Owa konieczność występuje podczas ruchu, biegu i konsolidacji
Offline
@ pokrzyw
W pojedynku woundy przechodza na oddzial. Przeczytaj sobie dokladnie opis tam jest tylko napisane ze sa w B2B tylko (a nie w walce tylko ze soba) ze soba wiec najpierw ida w przeciwnika a reszta w oddzial - zgodnie z would allocation
Offline
Ja tak tylko cichutki mały komentarzyk. Nie wiem, czy to padło, bo nie chce mi się przez całe 100 postów przebić (proszę nie każcie mnie za to), ale chciałem powiedzieć, że pomysł z różnymi szkołami psioników, to nie jest pomysł z WFB. Tzn. w sensie mechanicznym oczywiście tak, ale Ci którzy grywają w RPG (Dark Heresy dla przykładu) i czytają te podręczniki, które są kopalnią oficjalnego jak najbardziej fluffu, to wiedzą, że podział na te szkoły jest czymś jak najzupełniej normalnym:) A przynajmniej pogląd na ten temat skrystalizował się już w czasach Black Industries, które zamknięto już wieki temu (gdzieś ok. 2008 roku), więc może niektórzy takiego tworu w ogóle nie pamiętają.
Offline
no i wyszły nowe faq-i :
http://www.games-workshop.com/gws/conte … id=1773927
Offline
Offline
FAQ moim zdaniem w większości klaryfikuje zasady bardziej od strony domorosłych prawników WH40k, większość rzeczy dla mnie i tak wynikała z logiki.
Offline
Szkoda ze missle launchery nie moga strzelac jednak domyslanie falkkami.
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Avatarofhope napisał:
Szkoda ze missle launchery nie moga strzelac jednak domyslanie falkkami.
A mówiłem Razielowi, że nie mogą
Offline
Podyktowane jest to najprawdopodobniej tym że będzie to kosztować dodatkowe kilka pkt. Chociaż mogli by poprostu dodać w głównym podręczniku: buy flak missle at +x pts. Co jednak po dokładnym przeanalizowaniu, mogłoby bardziej popsuć niż pomóc.
Offline
Riddle me this... Riddle me that
KvaNfield napisał:
buy flak missle at +x pts.
Tak hop i już nie może być. Pamiętaj, że koszt upgrade broni jest różny dla różnych oddziałów i armii, więc musieliby opisać wszystkie takie opcje
Offline
cavalierdejeux napisał:
KvaNfield napisał:
buy flak missle at +x pts.
Tak hop i już nie może być. Pamiętaj, że koszt upgrade broni jest różny dla różnych oddziałów i armii, więc musieliby opisać wszystkie takie opcje
Dlatego napisałem że mogłoby więcej popsuć niż pomóc. Rozumiem też nie dali tego z defaultu, będzie to wymagało od gracza decyzji, albo płace i nie mam problemy z lataczami, albo nie i różnie może się to skończyć
Offline
I nadal nie mam nic na twojego latajacego grubasa Kvan :-(
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Podskakujcie i przylepiajcie melta-bomby
Alians z IG proponuje... tam są jakieś Pelotki
Offline
Avatarofhope napisał:
I nadal nie mam nic na twojego latajacego grubasa Kvan :-(
Nie mów że nie masz, ostatnio spadł po pierwszej salvie z bolterów na ziemię. Jak na coś za ~270pts to nie jakoś super wypaśnie. Miałem też trochę szczęścia z savami. Jak grałem z Nacronami Xyxela to ściągnął mi go jedną dobrą salvą.
Offline
Ściągał ale na ziemię. Poczwara w swojej turze otrzepywała skrzydła (sav 3+) i leciała na mnie dalej
Ok bronie twin-linked pomagały, bo przerzuca się wszystkie nietrafione strzały.
Flakki zapewne jako pierwsi dostaną Dark Angels. Czy CSM je dostaną nie byłbym takie pewien.
Flyery to nowy typ jednostki promowany przez GW więc nie dostaniecie tak od razu taniej bronii AA przeciwko nim hehe.
Offline
Powiem tak, każdy może wziąć Aegis Defence line, a przy odrobinie pracy można to samemu z bitsów złożyć.
BTW. Jak spadnie to należy ładować aż ubijesz. Wiem że to kosztuje dużo fire powera, ale wkońcu te kosmiczne pkt za latanie zaczynają się spłacać.
Ostatnio edytowany przez KvaNfield (2012-09-10 15:10:35)
Offline
Właśnie, szlag mnie trafia jak nie wiem co się dzieje i nie mam możliwości sprawdzić co się dzieje.
Jakiś debil pisał te zasady, a potwierdzeniem tego jest fakt, że po miechu wychodzi faqu do rulebooka, że o kolejnych faqu do dexów nie wspomnę.
GW wprowadza flyery, ale bez pomyślunku i nie dbając o balans rozgrywki. Grając ostatnio, miałem okazję przetestować na własnej skórze, jak po...one są zasady dotyczące latadeł.
Nie ma problemu żeby takiego coś wystawić, ale gdzie do cholery w podręczniku jest napisane, jak się przed tym bronić? Jakiś imbecyl wymyślił sobie, że na całą armię Chaosu, tylko wyrzutnia rakiet jest w stanie w stu procentach zagrozić lataczom, co za głupota jakaś? Do tego, że dla wyrzutni taką zdolność trzeba wykupić, dowiaduję się z forum, a nie z podręcznika, bo ten jest nieudolnie napisany i trzeba pisać do niego sprostowania, zamieszczone na stronie producenta. W d... mam taki k...a interes, nie mam internetu, nie mam jak sprawdzić co jest w rulebooku sp...olone i nie mam obowiązku wiedzieć, że muszę o to zapytać przeciwnika.
Choć raz GW mogło by naprawić swoje błędy, a nie przykrywać je kolejnymi durnymi zasadami (patrzcie na power weapony i ich AP, dali możliwość w nowych dexach wykupić je dla połowy populacji, a gdy spostrzegli się, że to zły pomysł, zamiast ograniczyć to definitywnie, zmniejszyli ich skuteczność, skończony idiotyzm).
Apel tu wstawię do kumatych, bo ja już nie mam nerwów, ani chęci -
Proszę, kogoś uprzejmego, żeby wyjaśnił mi po naszemu, na jakiej zasadzie mogę korzystać z broni przeciwlotniczej, w tym wypadku missile launcher w Chaosie i gdzie jest to napisane.
Będę bardzo wdzięczny.
Z uszanowaniem Raziel, który nic k...wa nie kuma z tego bajzlu nazwanego na wyrost grą bitewną.
Ostatnio edytowany przez Raziel (2012-09-10 16:17:57)
Offline
Albo jakichs sojusznikow wziasc ktorzy maja jakies p. Lot. jednostki albo czekac na nowy kodeks :-(
Offline
Póki co chaos ma takie oto potężne przeciwlotki:
- aegis defense line z quad gunem (jeśli dozwolone są fortyfikacje...)
- sojusz z armią posiadającą coś plot lub samego latacza (gwardia- latacze i hydra; tyrki- latacze, SM- latacze, orki- latacze, necroni- latacze. Więcej armii chyba nie ma ze skyfire).
- Wiadro kości i liczenie że wypadnie dostatecznie dużo 6 na trafienie
Offline
Riddle me this... Riddle me that
czys napisał:
tyrki- latacze
Błąd. Tyranidzi nie kumplują się z nikim
Zielarz napisał:
missile launcher jest Skyfire
Numer strony w podręczniku na ten temat lub w FAQ-u poproszę...
Offline
Zasadę Skyfire ma amunicja flakk, a nie sam missile launcher.
Wiele kodeksów jeszcze tego nie ma, bo o taką panikę właśnie chodzi $)
Gdyby nie o to chodziło to dano by wszystkim armiom flakki i odpowiedniki przedwczorajszym faq-iem.
Czekam na zdjęcia i background dla Flyera do nowego kodeksu CSM...
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Xyxel napisał:
Zasadę Skyfire ma amunicja flakk, a nie sam missile launcher.
Czy gdzieś jest info, że wszystkie ML mają z bazy amunicje flakk?
Offline
Sorry, że czepiam się tego flaka, ale sami widzicie, że nikt nie wie jak jest z nim naprawdę i wszyscy zgadują.
Proszę bardzo, strona 139 małego podręcznika w języku nienaszym, gdzie jest część druga tabeli zbiorczej z uzbrojeniem czterdziestkowym. Prawa kolumna, czwarty wiersz - stoi jak byk napisane:
Missile Launcher
-Frag missile 48" S4 AP6 Haevy 1, Blast
-Krak missile 48" S8 AP3 Haevy 1
-Flakk missile 48" S7 AP4 Haevy 1, Skyfire
Nie jestem debilem, potrafię czytać, a z tego co tu jest napisane (znaczy nic nie jest o tym napisane konkretnie) wynika, że Missile Launcher ma w 6 edycji możliwość strzelania trzema rodzajami pocisków, między innymi Skyfire.
Ja proszę o wskazanie mi konkretnego miejsca, w którym twórcy gry powiadamiają gracza (mnie), że za to Skyfire przy wykupowaniu Missile Launchera mam zapłacić extra punkty.
Offline
Cytat z FAQ do rulebooka:
Q: Which missile launchers have access to flakk missiles? (p57/415)
A: Only those that specifically have an option to take them as
an upgrade in their army list.
Offline
Dziękuję Avatar.
Więc muszę mieć dostęp do netu, żeby czegoś takiego się dowiedzieć, okej, przecież w Polsce internet jest powszechny wszędzie i w każdej chwili (to taka ironia jest), ale dobrze, skoro stać mnie na figsy od GW, to i na net mnie stać pewnie (to też jest ironia jakby ktoś nie wiedział).
Mam więc armię Chaosu, wartą łącznie jedenaście tysięcy punktów, a w niej ANI JEDNEJ BRONI SKYFIRE, bo takowa ewentualnie pokaże się w kodeksie, który ewentualnie pokaże się nie wiadomo kiedy. Rodacy, czy tylko ja mam wrażenie, że jesteśmy r...ani w d...ę bez znieczulenia?
Tym radosnym akcentem, zakończę moje bezsensowne spinanie się w bezsensownej sprawie.
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Raziel napisał:
w kodeksie, który ewentualnie pokaże się nie wiadomo kiedy.
6 października 2012, czyli za 3 tygodnie i 5 dni.
Dziękuje. Dobranoc.
Offline
Raziel napisał:
Dziękuję Avatar.
Więc muszę mieć dostęp do netu, żeby czegoś takiego się dowiedzieć, okej, przecież w Polsce internet jest powszechny wszędzie i w każdej chwili (to taka ironia jest), ale dobrze, skoro stać mnie na figsy od GW, to i na net mnie stać pewnie (to też jest ironia jakby ktoś nie wiedział).
Mam więc armię Chaosu, wartą łącznie jedenaście tysięcy punktów, a w niej ANI JEDNEJ BRONI SKYFIRE, bo takowa ewentualnie pokaże się w kodeksie, który ewentualnie pokaże się nie wiadomo kiedy. Rodacy, czy tylko ja mam wrażenie, że jesteśmy r...ani w d...ę bez znieczulenia?
Tym radosnym akcentem, zakończę moje bezsensowne spinanie się w bezsensownej sprawie.
Pamiętaj że wyjdzie codex niedługo, a jeszcze jak wystawisz swój rój kultystów i gwardii to na pewno Flying MC zestrzelisz prędzej czy później. Z Flyerami jest gorzej ale też bez jakiejś tragedii IMHO.
@Cav.
No i rzeczywiście niedługo wyjdzie nowy Codex, który z pewnością rozwiąże tą kwestię.
Offline
Panowie, żartujecie sobie ze mnie? Czy nikt nie wie o czym ja tu piszę? Niestety Xyxel ma rację, znowu chodzi o funta, bo do czasu sprostowania durnowatych zasad stosowania flaków, flyery będą się sprzedawały znakomicie ( a tanie nie są), bo mało co jest w stanie im zaszkodzić na dobrą sprawę.
A do żartownisiów mam pytanie:
Co z innymi armiami, też podacie mi jakieś radosne daty? Bo może nie wiecie, ale reszta armii również nie ma broni Skyfire, wyjątek to Hydra Autocannon w Gwardii, a przecież ich nowe kodeksy to nie jest kwestia dni, ani tygodni.
Sojusz z innymi armiami dla ich lataczy? Czyli kolejne funty na wielkie (przypominam, nie tanie) figsy? Dzięki, ale brak mi waszego poczucia humoru w tych sprawach chłopaki
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Raziel... obudź się i przestać jęczeć, proszę... GW nastawione jest na hajs i zapamiętaj to, bo mam wrażenie, że co jakiś czas o tym zapominasz i ta dyskusja jest toczona co chwila... over and over again
Przynajmniej za te funty dostajesz w sumie dobry towar (nie mówie tu o failcast'cie, ale o plastiku), a nie jak niektóre gry np. Neuroshima Tacics... Płacisz krocie i dostajesz kupę.
A co do innych armii to niech się inni martwią, OK? Twój wychodzi więc się ciesz i zacieraj łapki...
I nie zamierzam tu Cię obrażać czy coś, żeby było jasne
Offline
Zawsze możemy się umówić, że missle launchery strzelają z bazy flakkami bez konieczności czekania na kodeks - przecież i tak gramy for fun . Moim zdaniem interpretacja GW jest głupia i bezsensowna - skoro taki profil broni serwują w rulebooku to mogliby już dla spokoju wyjaśnić, że to podstawowe tryby strzelania kazdego missle launchera. Naprawdę wątpię aby w jakikolwiek sosób naruszyło to balans gier, a na pewno nie w takim stopniu jak zrobiły to latajki. Ok można wykorzystać turę strzelania i walić do badziewia czym się da (przy okazji tracąc turę strzelania i wystawiając się na ogień przeciwnika) i w duchu liczyć na szóstki oraz zarycie przez ptaszora gleby, ale chyba chodzi o to żeby mieć też szansę na "pewniaka" strącić fruwajkę, która wszak zamieszanie robi nie małe
Ostatnio edytowany przez Avatarofhope (2012-09-10 20:08:36)
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Avatarofhope napisał:
i tak gramy for fun
Dobrze powiedziane, jakkolwiek należy o tym pamiętać podczas turniejów
Offline
O ile łatwo by było upgradowac w armich SM missile launchery np. faqiem
- jestem za opcją, że jest za darmo - czyli trzecia opcja strzelania (frag, krak, flak)
to przy kodeksach xenos już kombinowania i balansowania jest dużo więcej.
Niektóre kodeksy nie dostaną szybko nowe edycji i rzeczywiście ich jedynym
dostępem do pocisków AA będą alianci albo fortyfikacje albo kolejna armia... GW win$.
Offline
Riddle me this... Riddle me that
A moim zdaniem zrobią coś takiego jak z lataczami... wyp$zuczą w jednym miesiącu kilka działek AA do różnych armii i gra gitara... plus dodadzą FAQ do tych armii co nie dostaną nowych zabawek
Offline
Z nowego faq wynika, że nasz ukochany demon prince z codexu CSM jest typem MFC.
Wiec jako latacz (chyba!) może innym podobnym sobie zaszkodzić.
To tak na pocieszenie Raziela i braku w jego armii czegoś na latacze.
Jestem cały czas w trakcie czytania małego rulebooka, więc mogę się mylić
Offline
Xyxel napisał:
O ile łatwo by było upgradowac w armich SM missile launchery np. faqiem
- jestem za opcją, że jest za darmo - czyli trzecia opcja strzelania (frag, krak, flak)
to przy kodeksach xenos już kombinowania i balansowania jest dużo więcej.
Niektóre kodeksy nie dostaną szybko nowe edycji i rzeczywiście ich jedynym
dostępem do pocisków AA będą alianci albo fortyfikacje albo kolejna armia... GW win$.
Ewentualnie flyer do contry, większość Xenos go ma.
BTW.
Razielu - właśnie się zorientowałem że Demon Prince ze skrzydłami jest Flying MC. Czyli też możesz robić Vectore Strike atakując flyery.
@Izwor - masz rację. Do innych lataczy strzela bez obcinek i może ich też Vector Strikować.
Offline
Zielarzu w nowej edycji rulebooka mój nekroński chariot z Overlodem już tak nie może na 24 cale śmigąc i kosic . Zostało mu nędzne 12 cali takiego ruchu.
Skończyło się na tym, że dwa charioty zamieniłem na dwie barki anihilacyjne Na szczęście model miał takie dwie opcje złożenia grrrr.
Offline
Zielarz napisał:
Generalnie odpuściłem sobie czytanie rulebooka, jak przeczytałem bodaj na 4 stronie, że 10% z 21 to 3.
Teraz następuje pytanie retoryczne: czy autor miał mózg jak to pisał?
Trochę wcześniej, napisane jest że zawsze zaokrąglamy w górę (taka metodologia została przyjęta i nie ma co się rozwodzić nad jej słusznością w tym momencie). Idąc za nią 10%*21=2.1~3. Ja osobiście nie widzę tutaj żadnej głupoty. Lecz jeśli wyrazisz ochotę zielarzu, to ja nie mam nic przeciwko jeśli będziesz zdejmował 1/3 modelu odrywając mu rączki bądź nóżki
Offline
Zielarz napisał:
Jasne że jest napisane, i dokładnie to JEST BEZ SENSU. Jakoś nie umiem zrezygnować z matematyki w grze pseudo-losowej, do czego zachęca autor. Podziękuję. Fakt, że jest to świadoma decyzja POTĘGUJE moją abominację tym pomysłem kolego Kvan.
Akurat zaokrąglanie w tylko w górę jest stosowane akurat nie tylko tutaj, idealnym przykładem są niektóre metody wyznaczenia obciążeń i błędów pomiarowych. Więc nie widzę żadnego rezygnowania z matematyki. Tutaj jest to uproszczenie które ma pomóc w wyliczaniu pewnych kwestii podczas gry, typu testowania przy stratach 25% modeli z oddziału.
Ale widzę że tutaj wchodzi w grę emocjonalne przywiązanie do starszych zasad. Jakby nie patrzeć różnicę między 6ed a 2ed/3ed są znaczne i na pierwszy rzut oka widoczne, co moim zdaniem stawia tą edycję na przegranej pozycji w przypadku niektórych weteranów systemu.
Offline
Riddle me this... Riddle me that
ADMIN: Koniec i pierniczenia o tematach nie związanych z FAQ-ami.
Posty będą kasowane w razie potrzeby.
Offline
Ja tylko wspomnę, że do samego Rulebooka już GW wydało dwie erraty - v1 i v1a
natomiast co do braku w FAQ wpisów o Flakk missiles - to kolego Raziel - jest to wyraźnie napisane w RB "some have the option" (p57) więc jeżeli w dexie jest ów "option" lub w FAQ to go masz jak nie to nie masz. Nie trzeba do tego internetu. Jeśli chodzi o braki w FAQ i erracie czegokolwiek do strącania latajek to myślę, że do momentu wprowadzenia wszystkich lataczy (chaos dostanie swojego dragona) taka errata się nie pojawi a nawet po ich wprowadzeniu znając GW pierwszeństwo dostana armie zupełnie bez lataczy.
Offline
kombinujesz, a i tak chodzi o to, żeby GW teraz sprzedało dużo p-lotek i flyerów, potem wrzucą że każda wyrzutnia będzie miała flaka i wilk będzie syty a owca (niestety w teorii) cała.
Offline
Mini FAQ do CSM. Ucieszy fanów zombiaków Typhusa.
Offline
Fajnie, że rozwiązali ten bezsens z siekierą khorna, z drugiej strony branie jej na DP mija się z celem tak czy siak, więc żadna zaleta ;p
Offline
Mam pytanie do ludzi ogarniętych z zasadami 6tej edycji, a w szczególności z kodeksem Chaosu:
Mam kodeks przed oczami, czytam... napisano, że w wierzchowce, w tym przypadku Juggernauty, można wyposażyć jednostki piesze z odpowiednim markiem. Okej, zaglądam na strokę GW i nie znajduję takich wierzchowców, zaglądam na stronę z battlem i są, pudło z trzema figsami.
Czytam dalej, czytam, czytam i nigdzie nic nie ma o tym, kto może te koniki używać. Patrzę jest, adnotacja która mówi, że mogą ich używać lord i sorcerer... i to już? W battlu byle dupek śmiga na koniku a w czterdziestce, tylko HQ?
Kolejne zagadnienie, berzerkerzy mają z bazy Furious Charge, ale jako że bozia Khorn bardzo ich kocha, to mogą sobie za niemałe punkty wykupić ikonę, która da im... Furious Charge, eee jest ktoś na sali? Owszem, ikona daje jeszcze przerzut zasięgu szarży, ale po co dublować to FC?
Może moje pytania są z serii czepialskich bez sensu, ale jeśli znajdzie się ktoś, kto ma chwilkę i lubi polemizować, to ja proszę o drobne wyjaśnienia.
Offline
1. Juggernaut - jest w codexie napisane przy indeksie 2: "Chaos Lord and Chaos Sorcerer only", więc tylko oni sobie na tym pośmigają - jak chcesz juggernauty to bierz sojusz z demonami - mają bloodcrusherów
2. Berki dostają tylko przerzut na dystans szarży bo FC już mają - zwróć uwagę, że przez to u nich icon of wrath jest tańszy niż na zwykłych CSM.
Offline
Dzięki, potwierdziłeś moje obawy.
Nie mam więcej pytań.
Offline
A a propos kosztu ikony na berkach - przerzut na szarżę jest absolutnie najważniejszą zaletą ikony, furious charge to już raczej mały smaczek. Na początku też uważałem to za absurd płacić punkty za zdublowaną abilitę, ale po kilku grach spokorniałem i zacząłem pobożnie kupować ikony. Bo choćbyś miał 20 Siły i 100 ataków, to jak nie dobiegniesz, na nic się one zdadzą.
Offline
Nekroński bohater specjalny Nemesor Zahandrekh ma zasadę specjalną (Counter Tactics) pozwalajacą odebrac wybranemu oddziałowi przeciwnika np. furious charge. O ile byłby to dośc rzadki przypadek to pytanie czy ikona przed tym ochroni, bo Berzekrekrzy mają z nią "zdublowany" furious charge (i jeden im pozostanie), czy tracą go całkowicie?
Offline
Tracą.
Offline
Pytanie:
Czy model wychodzący z rezerw może w tej samej turze użyć czarów typu blessing?
Imho nie, bo start of the movement phase=start of turn, ale chciałbym się upewnić.
Pytanie2:
MC dostał hita z vector strike, użył Dive, czy w kolejnej swojej turze:
-tylko i wyłącznie wykonuje snap shots, nie może się poruszać, ani szarżować.
-wykonuje snap shots, ale dotyczy to tylko strzelania, więc może się poruszać i szarżować normalnie.
Przy czym przypomnę, że zapisy gone to ground oraz Dive różnią się
(w Dive nie ma właśnie tej wzmianki o braku możliwości ruchu i szarży).
Offline
Oddział Space Wolves został ostrzelany flamerem (template, torrent). Na przodzie oddziału znajdował się Terminator sav 2+ a pozostałe modele mają Power Armour sav 3+. Przyłożony template obejmuje tylko modele z sav 3+ i nie obejmuje Terminatora, który jest pierwszym modelem najbliższym strzelającemu flamerem.
a) Czy rany do sejvowania przydziela się tylko na modele objęte flamerem? (str. 52 RB "Any models fully or partialy under the template are hit")
b) Czy rany przydziela się od modelu będącego najbliżej strzelającego flamrem nawet jeśli nie był objęty templatem? (czyli nie był trafiony wg str. 52)
Ostatnio edytowany przez Xyxel (2012-11-24 00:59:08)
Offline
Pierwsze miałem rację, drugie w sumie też
Kolejne pytanie dotyczy alokacji ran w CC.
Jest zapis, że należy losowo wybrać model w BtB i alokować rany, aż zginie.
a) Czy w każdej kolejnej turze walki możemy losowo wybierać inny model? (gdyby ktoś uzasadnił cytatem byłoby miło)
Co pozwala na zaistnienie sytuacji, w której np. mamy 5 modeli 3 woundowych, w tym 3 modele mają np. po 2 rany.
b) Czy też wybieramy w pierwszej turze walki i zostaje on tym pierwszym, aż do zakończenia starcia.
Offline
FMC może użyc Dive przeciwko Vector Strike?
Dive używa się po rzutach na trafienie i ranienie. Vector Strike ma autohity.
Alokacja ran nie przydziela właściciel modeli? (str 25)
Offline
Nie mam przy sobie zasad, więc nie mogę dokładnie sprawdzić.
Bardziej istotne w moim pytaniu było to, co może FMC robić po dive, a nie czy w ogóle może go użyć (tutaj sprawdzę, czy nie zwałowałem).
Podobnie z alokacją woundów.
Nie chodzi mi o to w jaki sposób wybieramy pierwszy model (random, czy właściciel),
a o to, czy można ten model wybrać co ture CC, czy też pozostaje on pierwszym aż do zakończenia walki.
Albo inaczej... czy po prostu jest dopuszczalna sytuacja w której legalnie co turę przypisujemy niewysejwowane woundy różnym modelom
i doprowadzamy do sytuacji, że mamy kilka podstawek zranionych. (walka 1v1 oddział przez kilka tur)
Offline
Generalnie to dość rzadka sytuacja, ale tak mi się wydaje, co turę walki wybierasz, kto obrywa pierwszy jeżeli wszyscy są w B2B i równie blisko modeli atakujących z daną inicjatywą. Generalnie te same kroki powtarza się co combat, a nie ma nigdzie wyróżnione, że wybrany model musi alokować woundy na siebie w następnych turach walki.
Offline