W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW
Temat rzeka - zaszłość 3ed.
Okazuje się, że można coś z tego wycisnąć fajnego. Grałem sporo WH, rozpocząłem niedawno grę SM. W SM brakuje mi fajnych TROOPSów, a dziewczynki mają słabe flamery i melty. Co można zrobić by to polepszyć?
Bierzemy jako bazę Vulkana (daje całej armii linkowane melty/flamery/t.hammery) 190.
Musimy wziąść 2 troopsy z SM - obstawiam dwa oddziały scoutów (jeden w stormie 170, drugi flankujący 110)
Teraz by przyrządzić miksturę weźmy siostrzyczki:
cannoneska wypasiona 145pts
2 * oddział sióstr w rhinosach (piła + 2*melta/flamer) ~2 * 200pts
Wychodzi około 1000-1050 punktów. Mamy bardzo sensowne 2 HQ + 2 mocne, mobilne troopsy + 2 flankujące oddziały scoutów.
Mamy do dyspozycji 2 sloty FA, 3 sloty elit, 3 sloty HS z SM, oraz ewentualnie 1 slot elit i 1 slot elit FA od sióstr (i jakieś 950 pkt).
Powiedzmy:
7 serafinek z 2 flameram, piłą i brazierem (FA) 200
2 attack biki z mm(100)
land rider redeemer z kowalami 450
2 dredy z autocannonmi 250
i armia na 2000pkt jak malowana. Przerzucamy wszelkie melty/flamery na siostrach. Mamy BAAAARDZO mocną kontrę (vulkan z kowalami). Umiemy rozwalać monstrousy i lekkie pojazdy (za pomocą dredów). Troopsy też wytrzymają trochę i mogą z zaskoczenia dobrać się do przeciwnika. Dodatkowo marini nie chcą uciekać - trzymamy scoutów w okolicach 6" od przełożonej z książką/ sióstr w rhinosach.
Offline
Bonusy niuniuniu nie działają na alliance a i na odwrót
Ostatnio edytowany przez sturmgeschutz (2010-10-04 20:17:23)
Offline
Proszę uprzejmie o zasady (Errata/FAQ/codex/strona z rulebooka). Rozmawiajmy merytorycznie .
Book of st Lucius: "... .Any friendly unit with model with 6"..."
Vulkan: "... wszystkie młoty energetyczne w Twojej armii traktowane są jako kunsztowne, a wszystkie miotacze ognia, ciężkie miotacze ognia, karabiny termiczne oraz działa termiczne jako sprzężone..."
Kurcze Vulkan nie boostuje inferno pistola
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Przepraszam za lekki offtop
...Ale z tą dyskusją musicie się pospieszyć, bo od I kwartału będzie obowiązywał jak wiemy nowy kodeks inkwizycyjny i sprzymierzeńcy znikną
Offline
1. Nie podałeś całego tekstu zasady dla Vulkana "All units in your army lose the Combat Tactics special rule. (wzamian za bonus do melt itd.)" - zasada dla Vulkan He'stan z SM.
Zasada Vulkan-a zakłada, że wszystkie twoje jednostki mają Combat tactics. A więc, jeśli jej nie mają to nie są z twojej armii (są sojusznikami) i bonusu nie dostają.
2. "Allied Space Marine may not be used if any Adepta Sororita units are present in the Witch Hubter force".
Nie możesz więc wziąć jednocześnie skautów z SM i siostrzyczek i innych jednostek typu Adepta Sororitas.
3. Używanie Book of St. Lucius na sojusznikach to kwestia fluffu.
W SM nie ma fajnych troopsów? Scout squad z infiltracją i jednoczesnym move through cover za 75pts. to nie jest fajny troops? Owszem dużego wyboru w pozostałych troopsach nie ma, ale każda armia ma swoje silne i słabe strony.
Ostatnio edytowany przez Xyxel (2010-10-04 21:33:24)
Offline
Punkt 2. odpada, bo siostry nie mogą brać w alians marynatów, ale Pokrzyw robi odwrotnie - do marynatów bierze siostry kolego. Wszystko gra.
Punkt 3 to kwestia zasad, które zostały tak dobrane, żeby Witch Hunterzy boostowali swoich sojuszników (angelic visage Serafinek, Holy Icon na pojazdach i Book of St. Lucius odzwierciedlają tę tendencję), zatem działają "per analogiam juris" (wskazuje to na zamysł autorów, którzy ewidentne projektowali Czronielubicieli jako armię aliansową i te trzy reguły są nieprzypadkowe). Ergo: działają bez wyjątku.
Jedynie pkt. 1 jest niepewny i potrzebowałbym dokładnego zapisu tej zasady. Wydaje mi się jak na razie, że nie działa, bo dotyczy "jego" armii, czyli marynatów, a pomija alians, "bo to nie jest jego armia" w sensie ścisłym. Jutro sprawdzę w kodeksie SM.
Ostatnio edytowany przez Zielarz (2010-10-04 22:46:07)
Offline
Napisze tu to samo, co napisalem w dziale turniejowym
Specjalnie sobie sprawdzilem w dexie marinow apropo vulkana dajacego chapter tactics dla siostr. "Chapter tactics; If you include He'stan then all units in your army lose Combat tactics special rule. Instead, all thuder hammers..." I tu o linkowaniu itp. Wiec z tego wnioskuje, ze aby miec wszystko linkowane unit musi miec zasade combat tactics. Przy Lysanderze z kolei napisane jest : "...all units in your army exchange the combat tactics..." A zeby wymienic lub stracic combat tactics trzeba najpierw miec te zasade czyz nie? Wd. mnie to wystarczajace wyjasnienie co do tego, ze siostry nie moga uzywac Chapter tactics.
W mysl tego, ze siostry mialy by miec Chapter tactics od he'stana, na turniejach parowkowych sojusznicy eldarow mogliby korzystac z dooma na oddziale przeciwnika, bo nie jest napisane, ze sojusznicy nie moga przerzucac, a jedynie, ze moc dziala do nastepnej eldarskiej tury, i ze "... w ta jednostke mozna powtorzyc rzut na zranienie." ( Dex polski, ale mysle, ze w ang tez nie ma nic o tym, ze tylko eldarzy moga przerzucac ).
Ostatnio edytowany przez spyo (2010-10-04 23:30:35)
Offline
Nie zgodzę się z przedmówcą co do vulkana. Żaden pojazd w space marinsach nie ma zasady "combat tactics" a mimo to ich melty/flamery są linkowane. Ten zapis jest specjalnie zrobiony z podziałem przez kropkę: ci którzy mają to tracą. Ale w zamian WSZYSCY dostają.
Offline
A może jest odwrotnie? Może właśnie pojazdy marynatów bez CT nie mogą z tego korzystać i do tej pory wszyscy się mylili
Nie ma to jak napisać proste i przejrzyste zasady.
PS> Wiesz Siwy, to tak, jakby mój szef zrobił mi i moim dziewięciu kolegom odprawę, na której by ogłosił.
"Pięciu z was, dostaje zawsze premię, od dziś wam ją zabieram, ale za to cała dziesiątka dostanie kupony na święta!!!" Bardzo zabawne.
Ostatnio edytowany przez Raziel (2010-10-05 08:00:35)
Offline
Vulkan daje CAŁEJ armii swój bonus, zabierając zasadę combat tactics tym jednostkom co ja posiadają. Zobaczcie jak działają pozostali imienni - jest wyraźnie napisane że zmieniają działanie combat tactics np: Shrike. Jest wyraźna różnica w treści.
Generalnie moja ARMIA to SM z aliansem WH (nie ma rozróżnienia na armię SM z aliansem armii WH). Gramy na turnieju powiedzmy armiami po 2000pts, niezależnie od squadu. Ciężko mi tutaj polemizować z sensownością fluffową (vulkan robi zajebiste zabawki swoim chłopcom, a nie przygodnie spotkanym siostrzyczkom ). Ale według zasad ciężko tutaj się do czegoś przyczepić.
Co do parówek - tam występują dwie oddzielne armie. Tutaj mamy jedną, w jednym FOCu, w myśl specjalnych zasad pozwalającą dokładać kilka jednostek z innego dexu.
Ostatnio edytowany przez pokrzyw (2010-10-05 09:36:11)
Offline
Tak mi świta - akurat mam 10 termie ze space hulka wiec puszcze ich na piechote (EDIT: z tarczami of course) z Eldradem
Na każdym teamie 2+/3+ z fortuną.
Fajny alliance wymyśliłem?
Może konkurs kto wymyśli większego potworka? :}
Ostatnio edytowany przez Exar (2010-10-05 13:09:43)
Offline
Zbanowany
Jeszcze jest takie coś jak przyzwoitość
Offline
Riddle me this... Riddle me that
No chyba nie na turniejach (a propose przyzwoitości)
Przychodzi się na turnieje po to aby WYGRAĆ.
Offline
Zbanowany
cavalierdejeux napisał:
No chyba nie na turniejach (a propose przyzwoitości)
Przychodzi się na turnieje po to aby WYGRAĆ.
Może dlatego nigdy nie byłem i chyba nie będę na żadnym turnieju
kończę off topka
Offline
Xeratus - ja poza turniejami staram się grać mniej wymaksowanymi jednosktami. Ostatnio z Tobą grając wystawiłem termosów zwykłych z buta (bez teleportu), Librę w termosie bez tarczy i whirlwinda i jeszcze dwa dredy które szły i szły i dojść nie mogły. Do tego usiłowałem się zdeep strikować tornadem w środek Twoich jednostek
Ale grając na turnieju nie można oczekiwać, że gracz weźmie stado kurczaczków do ubicia i jeszcze będzie instruował przeciwnika co z nimi należy zrobić. Moja rozpiska jest hipotetyczna, bo nie posiadam kowali, ani land ridera, co nie oznacza że czegoś podobnego nie wystawię Po prostu pokazuję możliwości, które dostrzegłem (a gracze turniejowi dostrzegli je wiele miesięcy temu i poza Wrocławiem alliansy lub bohaterowie imienni są banowani ).
Tak btw - może ktoś z graczy klimatycznych ma ochotę na partyjkę?
Ostatnio edytowany przez pokrzyw (2010-10-05 16:42:26)
Offline