W zwi±zku ze zmian± forum od poniedzia³ku dodawanie nowych postow bêdzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROC£AW
Nawet jak robisz dodge to "zabierasz" szar¿uj±cego ze sob± w podró¿, tylko bu³y ewentualnej nie zgarniasz.
Offline
Change facing nie daje mo¿liwo¶ci zerwania CC.
Offline
Dla tych co oficjalnego forum nie czytaj±.
Mo¿na linkowaæ Seed Soldierów w jajkach w camo:
http://infinitytheforums.com/forum/topi … ink-teams/
Mo¿na linkowaæ Bruanta w camo (!!!):
http://infinitytheforums.com/forum/topi … amo-state/
Offline
Haha! W koñcu jest po mojemu, strze¿cie siê o¶lizg³ych ¿ab!!
Offline
Jest tam tego wiêcej. Mo¿na linkowaæ po kilku specjali w jednym linku np.
So yes, it is legal to have a Fireteam with 1 Raktorak + Kornak + 1-3 Suryats. (Palanka).
Sheskin+Hasht+3xSeeds od pierwszej tury, ca³kiem, ca³kiem...
Offline
Nie ogarniam tego palanki wczesniej mowi³ ¿e nie mo¿na linkowac Braunta w camo a teraz tak. Ale nie bêdê siê spiera³:-)
Offline
A to z raktorakami, kornakami, etc. to my¶³a³em, ¿e juz wiecie.
Offline
Hiho,
Co¶ czego nie wiedzia³em. Linki, servanty, synchronized dzia³aj± tak samo jak Coordinated Order, je¿eli chodzi o prowokowanie ARO. Tzn. link generuje jedno ARO w trakcie wydawania Orderu. Je¿eli zignorujesz ARO na jednego cz³onka linku, straci³e¶ ARO ca³kowicie.
http://infinitytheforums.com/forum/topi … rder-part/
Czyli nie mo¿na robiæ tricków w stylu:
1. Czê¶æ linka siê wysypuje => ukryty TO camo czeka a¿ reszta siê wysypie.
2. Reszta linka siê wysypuje => Noctifier ML k³adzie placek na ca³y link!
W takiej sytuacji po prostu Pan Nocnik straci³ ju¿ swoje ARO.
Offline
Witam,
a to nie by³o oczywiste? ARO deklaruje siê po pierwszym short skilu, po drugim mo¿na tylko w wybranych wypadkach
Offline
To ¿e trakuje siê wiele modeli jako pojedyncz± jednostkê pewnie nie dla ka¿dego jest oczywiste. Ju¿ widzê wyrazy twarzy przeciwników podejrzewaj±cych, ¿e ich próbujê zwa³owaæ na turnieju.
Tak BTW. Faktycznie nie ma PH-3 do Dode'a przeciwko wielu DTW. Co¶ mi siê pochrzani³o przy czytaniu regu³. Na stronie 35 w ramce "Twin Weapons" jest jedynie taki zapis:
In order to Dodge several Direct Templates placed in a single Order, the target must pass a single Normal PH (or PH-3) Roll. If successful, all Templates are dodged.
Czyli standardowo unika siê ich na swoim PH lub PH-3 je¿eli nie ma LoF (w domy¶le).
Offline
Pytanie:
- czy model Spec-Ops wykupuj±cy Minelayera dostaje zestaw 3 min, czy tylko jedn±?
- czy model Spec-Ops jes linkowalny je¶li jego bazowy profil posiada tak± mo¿liwo¶æ? Ponoæ tak, ale wolê zapytaæ (Chandra Spec-Ops z Thorakitai)
Z góry dziêkujê za odpowied¼
Offline
Je¿eli zrobisz SpecOpsa z Therokitai, to bêdzie móg³ siê z nimi linkowaæ na zasadach sektorówki.
Minelayer daje ci mo¿liwo¶æ wystawienia broni, któr± posiadasz w turze rozstawiania, czyli je¿eli masz miny, to rozk³ada miny, je¿eli ma E/Mauler to rozk³adasz E/Mauler, wiêc sam nie wiem co rozk³ada SpecOps ;D
Offline
Minelayer posiada 3 miny (jedn± mo¿esz postawiæ w deploymencie. Je¶li tak zrobisz zostan± Ci dwie na pó¼niej).
Offline
Dostaje trzy antipersonal mines.
Offline
InfinityWiki napisał:
Minelayers secure their force’s deployment zone by placing Mines in close proximity to prevent the approach of enemy troopers. During Deployment, figures possessing this Special Skill can place inside their ZC a Camo Marker which represents a camouflaged Mine, or a Marker representing the deployable weapon with which he is equipped (E/Mauler, Deployable Repeater…).
Taki SpecOps nie ma w ekwipunku miny.
Offline
W Campaign: Paradiso na stronie 174 przy Spec Opsach zosta³o napisane, ¿e Minelayer idzie w parze z 3 minami.
Temat na forum: http://infinitytheforums.com/forum/topi … minelayer/
Offline
Domy¶lnie Minelayer ma miny. Inaczej bym wa³owa³ w Hiszpanii.
During Deployment, figures possessing this Special Skill can place inside their ZC a Camo Marker which represents a camouflaged Mine, or a Marker representing the deployable weapon with which he is equipped (E/Mauler, Deployable Repeater…).
Offline
Kristoff napisał:
Domy¶lnie Minelayer ma miny. Inaczej bym wa³owa³ w Hiszpanii.
During Deployment, figures possessing this Special Skill can place inside their ZC a Camo Marker which represents a camouflaged Mine, or a Marker representing the deployable weapon with which he is equipped (E/Mauler, Deployable Repeater…).
Minelayer niekoniecznie, ale Spec Ops Minelayer ju¿ owszem. Jak napisa³ Karol, nie wynika to ze zdolno¶ci Minelayer, ale opcji rozwoju z kampanii. W Campaign Paradiso jest w tabelce opis Minelayer (alongside with 3 antipersonel mines).
Offline
Ne wiem. Dla mnie sama zdolno¶æ Minelayer bez min jest bez sensu. Tylko model ze Scavengerem by³by w stanie tego u¿yæ. Ale whatevz.
Offline
Pytanko po ostatniej grze z Asarem: je¿eli wzi±³em Spec Ops'a Shasvasti /Corax/ i wykupi³em mu m.in. Hacking Device to czy ma on zwyk³y Hacking Device czy tak jak stoi w zasadach EI z racji tego, ¿e jest z Combinatu? Moim zdaniem ma EI, ale chcia³bym siê upewniæ.
Offline
Ma zwyk³y hacking device. Nigdzie nie jest wspomniane, ¿e mia³by mieæ EI.
Offline
Dla potrzeb pe³nego wyja¶nienia tego problemu przytoczê zapis ze str. 161 podrêcznika N3:
"Unless specified the contrary, all the Hacking Devices showed in the Combined Army’s Army List possess this Special Category.
»»This Special Category also allows use of the Sucker Punch
UPGRADE Program."
Jest to o tyle wa¿ne, ¿e ca³a sprawa dotyczy w³asnie programu Sucker Punch.
Wiêc jak, jest EI czy nie?
Offline
Dark Daturazi napisał:
Dla potrzeb pe³nego wyja¶nienia tego problemu przytoczê zapis ze str. 161 podrêcznika N3:
"Unless specified the contrary, all the Hacking Devices showed in the Combined Army’s Army List possess this Special Category.
»»This Special Category also allows use of the Sucker Punch
UPGRADE Program."
Jest to o tyle wa¿ne, ¿e ca³a sprawa dotyczy w³asnie programu Sucker Punch.
Wiêc jak, jest EI czy nie?
Dla mnie sprawa jasna EI z Sucker Punchem. Nigdzie nie jest zapisane ¿e nie ma tego upgrade`u wiêc RAW jest klarowny. Zapewne RAI tak samo na logikê.
Offline
Sambor i Raeone siê wypowiedzieli, kto¶ jeszcze? bo interpretacja za ka¿dym razem inna!
Offline
Powiedzia³bym, ¿e ta specyfikacja jest nadmiarowa. Tak czy siak ka¿dy sprzêt do hakowania ma przedrostek "EI" w profilach CA. Mój Husam Spec Ops te¿ jest smutny, ¿e nie mo¿e mieæ Doctor Plus. ;( Poszukam jeszcze na forum oficjalnym, jak ¿yczliwie zacznie dzia³aæ.
Offline
Oki, Kris, bêdê wdziêczny za opiniê wi±¿±c±
Offline
Moracki Spec Ops ma zwyczajny Hacking Device.
Offline
Kristoff napisał:
Moracki Spec Ops ma zwyczajny Hacking Device.
link?
Offline
Kristoff napisał:
Moracki Spec Ops ma zwyczajny Hacking Device.
A Shasvasti?
Offline
Nie ma linka bo nie znalaz³em. Mo¿ecie siê zapytaæ na oficjalnym.
Ja wnioskujê, ¿e je¿eli s± urz±dzenia hakerskie z przedrostkiem "EI" i urz±dzenia bez tego przedrostka, to one siê czym¶ ró¿ni±. A zasada w "Hacking Device" pewnie nie uwzglêdnia Spec Ops'ów i jest w ogóle nadmiarowa...
Zrobiliby mato³y oddzieln± kategoriê "EI Hacking Device" i problemu by nie by³o.
Offline
Ok, w takim razie uznajemy, ¿e Spec Ops ma Hacking Device bo podczas wyboru z listy tylko taki siê pojawia. Wszystkie inne jednostki CA maj± ju¿ w swoich profilach zapis EI, zatem takich Hacking'ów u¿ywaj±. Dziwne to, ale moim zdaniem wydaje siê najbardziej logiczne.
Offline
Kristoff napisał:
Nie ma linka bo nie znalaz³em. Mo¿ecie siê zapytaæ na oficjalnym.
Ja wnioskujê, ¿e je¿eli s± urz±dzenia hakerskie z przedrostkiem "EI" i urz±dzenia bez tego przedrostka, to one siê czym¶ ró¿ni±. A zasada w "Hacking Device" pewnie nie uwzglêdnia Spec Ops'ów i jest w ogóle nadmiarowa...
Zrobiliby mato³y oddzieln± kategoriê "EI Hacking Device" i problemu by nie by³o.
Mam z kolei zupe³nie odmienne zdanie. Mato³y z Hiszpanii "zapomnieli" o nadpisaniu zasad EI:HD i ta zmiana na profilu SpecOpsa (najbardziej problematycznym profily w A5 z perspektywy CB) nie doczeka³a siê premiery. G³ównie ¿eby siê nie wysypa³ builder po raz kolejny
Nikt po prostu z graczy CA nie pamiêta o upgrade Sucker Punch i nie wyp³ynê³o to na szersze wody.
Wrzuci³em z ciekawo¶ci temat na DS ¿eby zobaczyæ jak zapatruje siê polskie ¶rodowisko.
Ostatnio edytowany przez raeone (2015-09-22 18:34:22)
Offline
A to cwana bestia Ok, zobaczymy jak naród siê wypowie!
Offline
"Unless specified the contrary, all the Hacking Devices showed in the Combined Army’s Army List possess this Special Category.
»»This Special Category also allows use of the Sucker Punch
UPGRADE Program."
dla mnie jak pisze Raeone i Darek kazdy HD (w tym wypadku tylko Spec-Opsa) powininen miec Sucker Puncha
Offline
Piszcie na oficjalnym forum, bo tam s± ogarniêci ludzie i okazjonalnie Palanka.
Offline
Na oficjalnym te¿ wrzuci³em/ wrzucam.
Linka
Ostatnio edytowany przez raeone (2015-09-22 18:39:53)
Offline
a co do EI spec ops http://infinitytheforums.com/forum/topi … ent-719472
Offline
Jest ju¿ poprawka w Army 5
Offline
IJW Wartrader napisał:
Also, you don't need LoF to run White Noise in ARO, just an active trooper of any kind in your Hacking Area. Getting to put White Noise up before the MSV trooper even draws LoF (assuming you've got decent Repeater coverage) can be far better than getting into a FtF roll.
http://infinitytheforums.com/forum/topi … ent-722339
to oznacza ze mozna rzucac white noise w aro przez repeatery jak tylko ktos wejdzie w zasieg naszego repeatera?
Offline
tak
Offline
fajny bajer. Podobnie jak REM z dwoma Gadgetami (Marksmanship lvl2 + Burst2 w ARO) dla np. Smart Missle launchera lub Unidrony ze snajperka minus taki ze trzeba mieæ dwoch hakerow.
Offline
Minus jest taki ze nie mo¿esz mieæ dwóch programów gadget-2 na jednym REMie
Offline
Right. Tutaj jest równie ciekawy topic apropo Warning oraz Camo/Hidden Deployment. Wg zasad taki model moze zadeklarowaæ Warning bez ujawniania siê poniewa¿ Warning to nie jest ARO/Short skill a tylko takie powoduj± cancel na Camo /HD state.
I agree that there does not seem to be anything that indicates that making a free change of facing thanks to Warning would allow you to place a Hidden Deployment model on the table (as a camo marker or as a trooper). This appears to be one of those instances where the hidden trooper remains hidden until you spend an order on it.
Offline
A co to jest Warning?
Offline
Zielarz napisał:
A co to jest Warning?
Taki innt alert niby. Który wywala z markera.
Tu nasze lokalne dyskusje o tym: http://www.data-sphere.net/forum/viewto … =86&t=3936
Ostatnio edytowany przez raeone (2015-10-15 15:52:30)
Offline
Warning to automatyczny skill który deklarujesz przez reaktywny model. Jesli widzia³ aktywny model wszyscy z Twojej armii na mapie moga zdaæ PH-3 (change facing) aby sie obróciæ np. wychodzi Ci skoczek i zapomniales dobrze sie wystawic wiec jeden ludzik moze zrobic warning zamiast ARO umozliwiaj±c reszcie próbê obrotu.
ps. wlasnie Warning nie wywala z markera i tym cala sztuczka. To jest Automatic skill a nie Short lub ARO. Odsylam do tematu z oficjalnego forum ale trick jest taki ze TO camo w HD lub camo deklaruje Warning bez ujawniania siê.
Ostatnio edytowany przez Hortensie (2015-10-15 16:34:00)
Offline
Warning w HD. Co za bzdura.
Offline
IMHO to kolejne niedopracowanie wiêc Palanka przysi±dzie i poprawi.
Bzdura bo to jest mo¿liwe do u¿ycia w jednej jedynej sytuacji. Rozumiem poparcie IJW i reszty bo RAW pokazuj± jasno ¿e siê da.
Imho bêdzie jak z Coordinated Order i G: synchro- do czasu oficjalnego poprawienia nie bêdzie wiadomo jak graæ.
Offline
Warning != Alert
Offline
Bez sensu, zwyk³e przeoczenie. Wszystko w grze reaguje na order spent, a ARO ma w nazwie Order panowie! To co piszecie jest nielogiczne, model siê ujawnia bo wyda³ rozkaz. Tak mówi ontologia gry, tylko kto¶ napisa³ co¶ bez sensu w podrêczniku.
Offline
Ne wiem o co chodzi.
Alert = ARO które pozwala reszcie armii zadeklarowaæ Change Facing ARO.
Warning! = zagranie, które pozwala zmieniæ facing ludkowi, który nie zadeklarowa³ wcze¶niej ARO, je¿eli sojuszniczy model (w tym on) w jego ZoC by³ celem ataku.
Offline
Kwestia banalna pewnie ale potrzebujê ma³ego wyja¶nienia: Panzerfaust posiada B1 i Disposable (2). Czy bêd±c czê¶ci± linku i strzelaj±c w ARO oznacza to ¿e strzelam z B2 i koniec "u¿ywania" czy te¿ nawias oznacza ¿e w kolejnym ARO mogê jeszcze raz strzeliæ z B2 i wtedy koniec u¿ywania?
Offline
Jak strzelasz a B2 to straci³e¶ ca³± amunicjê.
Offline
Albo inaczej. Liczba po Disposable to ilo¶æ ³adunków jak± ma broñ. Jak wystrzelisz wszstkie, to tylko Baggage mo¿e daæ Ci nowe. I nie wa¿ne czy strzelisz dwa razy po B1, czy raz z B2. Pamiêtaj te¿, ¿e B mo¿na zmniejszaæ.
Offline
Rozumiem, dziêkujê za odpowied¼.
Ale mam jeszcze jedno pytanie:
Jaques Bruant mo¿e byæ w Linku Metrosów, oprócz opcji z Inferior Infiltration. Mo¿na go, podobno wyj±tkowo, wystawiæ jako camo marker. Znalaz³em tylko taki w±tek http://infinitytheforums.com/forum/topi … ent-690734
Jest to ostateczna jaka¶ wyk³adnia ¿e mo¿na tak robiæ? Bo ¿adnego FAQ dot. tego nie ma.
Offline
Tak, ale jak ju¿ nie bêdzie w camo i bêdzie chcia³ wej¶æ w nie ponowni, to wypadnie z linku, bo chowanie siê w camo to long skill.
Offline
vanTroff napisał:
Tak, ale jak ju¿ nie bêdzie w camo i bêdzie chcia³ wej¶æ w nie ponowni, to wypadnie z linku, bo chowanie siê w camo to long skill.
Bruant ma tylko limited camo - zero chowania
Offline
No to masz jeden super strza³ ;D
Offline
Moglby ktos mi wyjasnic jak dziala cube w grajac w kampanie? NIe mowie tu o re-roll leczenia...
Offline
Offline
Dok³adnie. Konkretniej: Cube daje Ci mo¿liwo¶æ dodatkowego rzutu na test, czy jednostka bêd±ca w Unconscious/Dead state na koniec gry prze¿y³a. Wszystko jest w pdfie z Campaign: Paradiso, oko³o 170 strony.
Offline
Panowie, jest ju¿ Army v6 - nie widzê w Combinacie ¿adnego z dwóch Spec-Opsów, nie ma takowego ani w Moratach, ani w Shasvastii! Kto¶ co¶ wie?
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Strona Startowa => Klikasz ikonkê Combined Army => typ armii => pojawia siê strona do wybierania jednostek i jest tam ramka... w ramce jak wó³ jest klawisz Spec-ops
Offline
Dziêkujê - ju¿ dopatrzy³em!
Offline
To kolejne pytanie. Z kim mo¿e siê linkowaæ nowy Hector w armii SP?
I czy je¿eli dam Spec-OPSowi hacking device to automatycznie jest hackerem?
Offline
Posiadanie Hacking Device z automatu czyni ludka hakerem/specjalista.
Offline
Co do pierwszego pytania: Hector jako jedyny w ASS mo¿e linkowaæ siê z KA¯D¡ bazow± jednostk± zdoln± do tworzenia linków t.j. Thorakitai, Myrmidons i Dactylki Oczywi¶cie ca³y link max 4 osobowy i wszystkie jednostki musz± byæ tego samego typu, jednak mo¿liwe jest tworzenie linku z innymi bohaterami imiennymi np. Hector, Machaon, 2xMyrmidon
Offline
A normalnie nie mo¿na tworzyæ linku typu. Phoenix, Machaon, Myrmidon?
Offline
Mo¿na. Ale Myrmidonowi bohaterowie - jak np. wymienieni przez Ciebie Feniks, Machaon, czy Ajax linkuj± siê tylko z Myrmidonami.
Z kolei z Thorakitoi linkuj± siê wy³±cznie Nessaie Alke i Thrasymedes, a z Daktylami - pan Acmon. Hektor ma te ograniczenie gdzie¶ i mo¿e byæ w linku z dowolnym typem jednostki (Thorakitoi, Daktyl czy Myrmidon). Ograniczenie dot. typu jednostki nadal obowi±zuje.
Offline
Ja do koñca nie kumam jak dzia³a rozwalanie domków, wiêc pytam czy da siê zrobiæ tak± akcjê:
Armory, zaczynam. Przeciwnik wzi±³ biedn± armiê (np. inne Tohaa) i nie wzi±³ broni Anti-Material. Lecê triad± z Kosuilem K1 combi na czele i rozwalam drzwi/robiê dziurê w ¶cianie, ¿eby wej¶æ do ¶rodka. I tutaj zaczyna siê ca³a bajka.
Czy dobrze rozumiem, ¿e przez drzwi które s± damaged (ale nie destroyed) nie mo¿na przechodziæ ani ich otwieraæ?
Tzn. je¶li wbijê po dwa punkty STR na wszystkich drzwiach, przeciwnikowi zostan± tylko jedne (od mojej strefy rozstawienia), przez które bêdzie móg³ wej¶æ do ¶rodka?
Offline
Witam,
mam pytanie odno¶nie zasad Coup de grace. Czy mo¿na ten short skill zastosowaæ do TAGa który jest unconscious? Czyli TAG w którym siedzi ¿ywy pilot? Bo nie jest to dla mnie jasne. Niby TAG jest unconscious ale ten ¿ywy pilot nie daje mi spokoju...
Offline
A tak w ogóle to tag z traitem Manned i w stanie unconscious katapultuje pilota, a poza nimi nic mi nie wiadomo o innych pilotach w ¶rodku ;-)
Offline
grasiu napisał:
A tak w ogóle to tag z traitem Manned i w stanie unconscious katapultuje pilota, a poza nimi nic mi nie wiadomo o innych pilotach w ¶rodku ;-)
Mylisz z Ejection System. Manned bez ES jest unconcious po wydaniu na niego rozkazu pilot wychodzi pierwszym move.
Odpowiedzi± na Damiana pytanie wydaje siê TAK.
Offline
No w³a¶nie, Coup de Grace dzia³a na Uncounsious i takim jest TAG ale w TAGu siedzi pilot któremu daleko do tego stanu i dlaczego on mia³by byæ ukarany? Manned pozwala siê katapultowaæ w swojej turze a akcja dzieje siê ca³y czas w turze przeciwnika.
Czyli mo¿na zlikwidowaæ tak obu, TAGa i Pilota, czy nie?
Aha! Trzeba dodaæ ¿e taki atak nie pozwala rzucaæ sejwa!
Ostatnio edytowany przez DonDamiano (2016-04-23 19:12:11)
Offline
Ejection System tyczy siê "Operatorów", nie pilotów. Chocia¿ mo¿e co¶ siê zmieni³o, ale nie mam jeszcze ksi±¿ki N3 human sphere w ³apach.
¯eby pilot pojawi³ siê na stole to trza:
- wyj¶æ z TAGa robi±c Move,
- pilot musi byæ "wypluty" z TAGa na skutek wrogiego ataku hakierskiego.
Czyli TAG z biednym pilotem wewn±trz nie mo¿e siê obroniæ przed 'Coup de grace'. Prze¿ycie pilota w takiej sytuacji nie mia³oby sensu, poniewa¿ jest on automatycznie zdejmowany ze sto³u w momencie przej¶cia jego TAG do stanu Dead.
Offline
Kristoff napisał:
Prze¿ycie pilota w takiej sytuacji nie mia³oby sensu, poniewa¿ jest on automatycznie zdejmowany ze sto³u w momencie przej¶cia jego TAG do stanu Dead.
Teraz dopiero DonDamiano nie bêdzie móg³ spaæ! Biedny pilot mo¿e byæ w drugim koñcu sto³u, ale zginie, je¶li kto¶ mu dobije Taga
Offline
On umiera z rozpaczy.
Offline
raeone napisał:
grasiu napisał:
A tak w ogóle to tag z traitem Manned i w stanie unconscious katapultuje pilota, a poza nimi nic mi nie wiadomo o innych pilotach w ¶rodku ;-)
Mylisz z Ejection System. Manned bez ES jest unconcious po wydaniu na niego rozkazu pilot wychodzi pierwszym move.
Odpowiedzi± na Damiana pytanie wydaje siê TAK.
Ooo racja, wzorowa³em siê na anakondzie
Offline
Panowie, dwie kwestie po wczorajszej grze z Paw³em:
1. moja tura reaktywna - gaki stoi w pobli¿u mojego HVT, Pano atakuje i trafia gaki, który przechodzi do stanu unconscious i wybucha.
Pytanie: kto w takim wypadku przegrywa - czy Pano, gdy¿ spowodowa³o wybuch i ra¿enie HVT, czy ja, gdy¿ to mój model to uczyni³?
2. link 5 moich yaogatów. Link liderem jest snajper, który przegrywa pojedynek strzelecki i przechodzi w stan unconscious. Nie ma programu hakerskiego, wiêc link z³amany.
Pytanie: czy je¿eli w tej samej turze /praktycznie zaraz potem/ podniosê snajpera za pomoc± doktora, to link siê odnawia za darmo?
Offline
Offline
Oki, a co z pkt. 2?
Offline
Nie ma ju¿ magicznej reaktywacji linku po podniesieniu link lidera.
Offline