W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW
Nawet jak robisz dodge to "zabierasz" szarżującego ze sobą w podróż, tylko buły ewentualnej nie zgarniasz.
Offline
Change facing nie daje możliwości zerwania CC.
Offline
Dla tych co oficjalnego forum nie czytają.
Można linkować Seed Soldierów w jajkach w camo:
http://infinitytheforums.com/forum/topi … ink-teams/
Można linkować Bruanta w camo (!!!):
http://infinitytheforums.com/forum/topi … amo-state/
Offline
Haha! W końcu jest po mojemu, strzeżcie się oślizgłych żab!!
Offline
Jest tam tego więcej. Można linkować po kilku specjali w jednym linku np.
So yes, it is legal to have a Fireteam with 1 Raktorak + Kornak + 1-3 Suryats. (Palanka).
Sheskin+Hasht+3xSeeds od pierwszej tury, całkiem, całkiem...
Offline
Nie ogarniam tego palanki wczesniej mowił że nie można linkowac Braunta w camo a teraz tak. Ale nie będę się spierał:-)
Offline
A to z raktorakami, kornakami, etc. to myśłałem, że juz wiecie.
Offline
Hiho,
Coś czego nie wiedziałem. Linki, servanty, synchronized działają tak samo jak Coordinated Order, jeżeli chodzi o prowokowanie ARO. Tzn. link generuje jedno ARO w trakcie wydawania Orderu. Jeżeli zignorujesz ARO na jednego członka linku, straciłeś ARO całkowicie.
http://infinitytheforums.com/forum/topi … rder-part/
Czyli nie można robić tricków w stylu:
1. Część linka się wysypuje => ukryty TO camo czeka aż reszta się wysypie.
2. Reszta linka się wysypuje => Noctifier ML kładzie placek na cały link!
W takiej sytuacji po prostu Pan Nocnik stracił już swoje ARO.
Offline
Witam,
a to nie było oczywiste? ARO deklaruje się po pierwszym short skilu, po drugim można tylko w wybranych wypadkach
Offline
To że trakuje się wiele modeli jako pojedynczą jednostkę pewnie nie dla każdego jest oczywiste. Już widzę wyrazy twarzy przeciwników podejrzewających, że ich próbuję zwałować na turnieju.
Tak BTW. Faktycznie nie ma PH-3 do Dode'a przeciwko wielu DTW. Coś mi się pochrzaniło przy czytaniu reguł. Na stronie 35 w ramce "Twin Weapons" jest jedynie taki zapis:
In order to Dodge several Direct Templates placed in a single Order, the target must pass a single Normal PH (or PH-3) Roll. If successful, all Templates are dodged.
Czyli standardowo unika się ich na swoim PH lub PH-3 jeżeli nie ma LoF (w domyśle).
Offline
Pytanie:
- czy model Spec-Ops wykupujący Minelayera dostaje zestaw 3 min, czy tylko jedną?
- czy model Spec-Ops jes linkowalny jeśli jego bazowy profil posiada taką możliwość? Ponoć tak, ale wolę zapytać (Chandra Spec-Ops z Thorakitai)
Z góry dziękuję za odpowiedź
Offline
Jeżeli zrobisz SpecOpsa z Therokitai, to będzie mógł się z nimi linkować na zasadach sektorówki.
Minelayer daje ci możliwość wystawienia broni, którą posiadasz w turze rozstawiania, czyli jeżeli masz miny, to rozkłada miny, jeżeli ma E/Mauler to rozkładasz E/Mauler, więc sam nie wiem co rozkłada SpecOps ;D
Offline
Minelayer posiada 3 miny (jedną możesz postawić w deploymencie. Jeśli tak zrobisz zostaną Ci dwie na później).
Offline
Dostaje trzy antipersonal mines.
Offline
InfinityWiki napisał:
Minelayers secure their force’s deployment zone by placing Mines in close proximity to prevent the approach of enemy troopers. During Deployment, figures possessing this Special Skill can place inside their ZC a Camo Marker which represents a camouflaged Mine, or a Marker representing the deployable weapon with which he is equipped (E/Mauler, Deployable Repeater…).
Taki SpecOps nie ma w ekwipunku miny.
Offline
W Campaign: Paradiso na stronie 174 przy Spec Opsach zostało napisane, że Minelayer idzie w parze z 3 minami.
Temat na forum: http://infinitytheforums.com/forum/topi … minelayer/
Offline
Domyślnie Minelayer ma miny. Inaczej bym wałował w Hiszpanii.
During Deployment, figures possessing this Special Skill can place inside their ZC a Camo Marker which represents a camouflaged Mine, or a Marker representing the deployable weapon with which he is equipped (E/Mauler, Deployable Repeater…).
Offline
Kristoff napisał:
Domyślnie Minelayer ma miny. Inaczej bym wałował w Hiszpanii.
During Deployment, figures possessing this Special Skill can place inside their ZC a Camo Marker which represents a camouflaged Mine, or a Marker representing the deployable weapon with which he is equipped (E/Mauler, Deployable Repeater…).
Minelayer niekoniecznie, ale Spec Ops Minelayer już owszem. Jak napisał Karol, nie wynika to ze zdolności Minelayer, ale opcji rozwoju z kampanii. W Campaign Paradiso jest w tabelce opis Minelayer (alongside with 3 antipersonel mines).
Offline
Ne wiem. Dla mnie sama zdolność Minelayer bez min jest bez sensu. Tylko model ze Scavengerem byłby w stanie tego użyć. Ale whatevz.
Offline
Pytanko po ostatniej grze z Asarem: jeżeli wziąłem Spec Ops'a Shasvasti /Corax/ i wykupiłem mu m.in. Hacking Device to czy ma on zwykły Hacking Device czy tak jak stoi w zasadach EI z racji tego, że jest z Combinatu? Moim zdaniem ma EI, ale chciałbym się upewnić.
Offline
Ma zwykły hacking device. Nigdzie nie jest wspomniane, że miałby mieć EI.
Offline
Dla potrzeb pełnego wyjaśnienia tego problemu przytoczę zapis ze str. 161 podręcznika N3:
"Unless specified the contrary, all the Hacking Devices showed in the Combined Army’s Army List possess this Special Category.
»»This Special Category also allows use of the Sucker Punch
UPGRADE Program."
Jest to o tyle ważne, że cała sprawa dotyczy własnie programu Sucker Punch.
Więc jak, jest EI czy nie?
Offline
Dark Daturazi napisał:
Dla potrzeb pełnego wyjaśnienia tego problemu przytoczę zapis ze str. 161 podręcznika N3:
"Unless specified the contrary, all the Hacking Devices showed in the Combined Army’s Army List possess this Special Category.
»»This Special Category also allows use of the Sucker Punch
UPGRADE Program."
Jest to o tyle ważne, że cała sprawa dotyczy własnie programu Sucker Punch.
Więc jak, jest EI czy nie?
Dla mnie sprawa jasna EI z Sucker Punchem. Nigdzie nie jest zapisane że nie ma tego upgrade`u więc RAW jest klarowny. Zapewne RAI tak samo na logikę.
Offline
Sambor i Raeone się wypowiedzieli, ktoś jeszcze? bo interpretacja za każdym razem inna!
Offline
Powiedziałbym, że ta specyfikacja jest nadmiarowa. Tak czy siak każdy sprzęt do hakowania ma przedrostek "EI" w profilach CA. Mój Husam Spec Ops też jest smutny, że nie może mieć Doctor Plus. ;( Poszukam jeszcze na forum oficjalnym, jak życzliwie zacznie działać.
Offline
Oki, Kris, będę wdzięczny za opinię wiążącą
Offline
Moracki Spec Ops ma zwyczajny Hacking Device.
Offline
Kristoff napisał:
Moracki Spec Ops ma zwyczajny Hacking Device.
link?
Offline
Kristoff napisał:
Moracki Spec Ops ma zwyczajny Hacking Device.
A Shasvasti?
Offline
Nie ma linka bo nie znalazłem. Możecie się zapytać na oficjalnym.
Ja wnioskuję, że jeżeli są urządzenia hakerskie z przedrostkiem "EI" i urządzenia bez tego przedrostka, to one się czymś różnią. A zasada w "Hacking Device" pewnie nie uwzględnia Spec Ops'ów i jest w ogóle nadmiarowa...
Zrobiliby matoły oddzielną kategorię "EI Hacking Device" i problemu by nie było.
Offline
Ok, w takim razie uznajemy, że Spec Ops ma Hacking Device bo podczas wyboru z listy tylko taki się pojawia. Wszystkie inne jednostki CA mają już w swoich profilach zapis EI, zatem takich Hacking'ów używają. Dziwne to, ale moim zdaniem wydaje się najbardziej logiczne.
Offline
Kristoff napisał:
Nie ma linka bo nie znalazłem. Możecie się zapytać na oficjalnym.
Ja wnioskuję, że jeżeli są urządzenia hakerskie z przedrostkiem "EI" i urządzenia bez tego przedrostka, to one się czymś różnią. A zasada w "Hacking Device" pewnie nie uwzględnia Spec Ops'ów i jest w ogóle nadmiarowa...
Zrobiliby matoły oddzielną kategorię "EI Hacking Device" i problemu by nie było.
Mam z kolei zupełnie odmienne zdanie. Matoły z Hiszpanii "zapomnieli" o nadpisaniu zasad EI:HD i ta zmiana na profilu SpecOpsa (najbardziej problematycznym profily w A5 z perspektywy CB) nie doczekała się premiery. Głównie żeby się nie wysypał builder po raz kolejny
Nikt po prostu z graczy CA nie pamięta o upgrade Sucker Punch i nie wypłynęło to na szersze wody.
Wrzuciłem z ciekawości temat na DS żeby zobaczyć jak zapatruje się polskie środowisko.
Ostatnio edytowany przez raeone (2015-09-22 18:34:22)
Offline
A to cwana bestia Ok, zobaczymy jak naród się wypowie!
Offline
"Unless specified the contrary, all the Hacking Devices showed in the Combined Army’s Army List possess this Special Category.
»»This Special Category also allows use of the Sucker Punch
UPGRADE Program."
dla mnie jak pisze Raeone i Darek kazdy HD (w tym wypadku tylko Spec-Opsa) powininen miec Sucker Puncha
Offline
Piszcie na oficjalnym forum, bo tam są ogarnięci ludzie i okazjonalnie Palanka.
Offline
Na oficjalnym też wrzuciłem/ wrzucam.
Linka
Ostatnio edytowany przez raeone (2015-09-22 18:39:53)
Offline
a co do EI spec ops http://infinitytheforums.com/forum/topi … ent-719472
Offline
Jest już poprawka w Army 5
Offline
IJW Wartrader napisał:
Also, you don't need LoF to run White Noise in ARO, just an active trooper of any kind in your Hacking Area. Getting to put White Noise up before the MSV trooper even draws LoF (assuming you've got decent Repeater coverage) can be far better than getting into a FtF roll.
http://infinitytheforums.com/forum/topi … ent-722339
to oznacza ze mozna rzucac white noise w aro przez repeatery jak tylko ktos wejdzie w zasieg naszego repeatera?
Offline
tak
Offline
fajny bajer. Podobnie jak REM z dwoma Gadgetami (Marksmanship lvl2 + Burst2 w ARO) dla np. Smart Missle launchera lub Unidrony ze snajperka minus taki ze trzeba mieć dwoch hakerow.
Offline
Minus jest taki ze nie możesz mieć dwóch programów gadget-2 na jednym REMie
Offline
Right. Tutaj jest równie ciekawy topic apropo Warning oraz Camo/Hidden Deployment. Wg zasad taki model moze zadeklarować Warning bez ujawniania się ponieważ Warning to nie jest ARO/Short skill a tylko takie powodują cancel na Camo /HD state.
I agree that there does not seem to be anything that indicates that making a free change of facing thanks to Warning would allow you to place a Hidden Deployment model on the table (as a camo marker or as a trooper). This appears to be one of those instances where the hidden trooper remains hidden until you spend an order on it.
Offline
A co to jest Warning?
Offline
Zielarz napisał:
A co to jest Warning?
Taki innt alert niby. Który wywala z markera.
Tu nasze lokalne dyskusje o tym: http://www.data-sphere.net/forum/viewto … =86&t=3936
Ostatnio edytowany przez raeone (2015-10-15 15:52:30)
Offline
Warning to automatyczny skill który deklarujesz przez reaktywny model. Jesli widział aktywny model wszyscy z Twojej armii na mapie moga zdać PH-3 (change facing) aby sie obrócić np. wychodzi Ci skoczek i zapomniales dobrze sie wystawic wiec jeden ludzik moze zrobic warning zamiast ARO umozliwiając reszcie próbę obrotu.
ps. wlasnie Warning nie wywala z markera i tym cala sztuczka. To jest Automatic skill a nie Short lub ARO. Odsylam do tematu z oficjalnego forum ale trick jest taki ze TO camo w HD lub camo deklaruje Warning bez ujawniania się.
Ostatnio edytowany przez Hortensie (2015-10-15 16:34:00)
Offline
Warning w HD. Co za bzdura.
Offline
IMHO to kolejne niedopracowanie więc Palanka przysiądzie i poprawi.
Bzdura bo to jest możliwe do użycia w jednej jedynej sytuacji. Rozumiem poparcie IJW i reszty bo RAW pokazują jasno że się da.
Imho będzie jak z Coordinated Order i G: synchro- do czasu oficjalnego poprawienia nie będzie wiadomo jak grać.
Offline
Warning != Alert
Offline
Bez sensu, zwykłe przeoczenie. Wszystko w grze reaguje na order spent, a ARO ma w nazwie Order panowie! To co piszecie jest nielogiczne, model się ujawnia bo wydał rozkaz. Tak mówi ontologia gry, tylko ktoś napisał coś bez sensu w podręczniku.
Offline
Ne wiem o co chodzi.
Alert = ARO które pozwala reszcie armii zadeklarować Change Facing ARO.
Warning! = zagranie, które pozwala zmienić facing ludkowi, który nie zadeklarował wcześniej ARO, jeżeli sojuszniczy model (w tym on) w jego ZoC był celem ataku.
Offline
Kwestia banalna pewnie ale potrzebuję małego wyjaśnienia: Panzerfaust posiada B1 i Disposable (2). Czy będąc częścią linku i strzelając w ARO oznacza to że strzelam z B2 i koniec "używania" czy też nawias oznacza że w kolejnym ARO mogę jeszcze raz strzelić z B2 i wtedy koniec używania?
Offline
Jak strzelasz a B2 to straciłeś całą amunicję.
Offline
Albo inaczej. Liczba po Disposable to ilość ładunków jaką ma broń. Jak wystrzelisz wszstkie, to tylko Baggage może dać Ci nowe. I nie ważne czy strzelisz dwa razy po B1, czy raz z B2. Pamiętaj też, że B można zmniejszać.
Offline
Rozumiem, dziękuję za odpowiedź.
Ale mam jeszcze jedno pytanie:
Jaques Bruant może być w Linku Metrosów, oprócz opcji z Inferior Infiltration. Można go, podobno wyjątkowo, wystawić jako camo marker. Znalazłem tylko taki wątek http://infinitytheforums.com/forum/topi … ent-690734
Jest to ostateczna jakaś wykładnia że można tak robić? Bo żadnego FAQ dot. tego nie ma.
Offline
Tak, ale jak już nie będzie w camo i będzie chciał wejść w nie ponowni, to wypadnie z linku, bo chowanie się w camo to long skill.
Offline
vanTroff napisał:
Tak, ale jak już nie będzie w camo i będzie chciał wejść w nie ponowni, to wypadnie z linku, bo chowanie się w camo to long skill.
Bruant ma tylko limited camo - zero chowania
Offline
No to masz jeden super strzał ;D
Offline
Moglby ktos mi wyjasnic jak dziala cube w grajac w kampanie? NIe mowie tu o re-roll leczenia...
Offline
Offline
Dokładnie. Konkretniej: Cube daje Ci możliwość dodatkowego rzutu na test, czy jednostka będąca w Unconscious/Dead state na koniec gry przeżyła. Wszystko jest w pdfie z Campaign: Paradiso, około 170 strony.
Offline
Panowie, jest już Army v6 - nie widzę w Combinacie żadnego z dwóch Spec-Opsów, nie ma takowego ani w Moratach, ani w Shasvastii! Ktoś coś wie?
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Strona Startowa => Klikasz ikonkę Combined Army => typ armii => pojawia się strona do wybierania jednostek i jest tam ramka... w ramce jak wół jest klawisz Spec-ops
Offline
Dziękuję - już dopatrzyłem!
Offline
To kolejne pytanie. Z kim może się linkować nowy Hector w armii SP?
I czy jeżeli dam Spec-OPSowi hacking device to automatycznie jest hackerem?
Offline
Posiadanie Hacking Device z automatu czyni ludka hakerem/specjalista.
Offline
Co do pierwszego pytania: Hector jako jedyny w ASS może linkować się z KAŻDĄ bazową jednostką zdolną do tworzenia linków t.j. Thorakitai, Myrmidons i Dactylki Oczywiście cały link max 4 osobowy i wszystkie jednostki muszą być tego samego typu, jednak możliwe jest tworzenie linku z innymi bohaterami imiennymi np. Hector, Machaon, 2xMyrmidon
Offline
A normalnie nie można tworzyć linku typu. Phoenix, Machaon, Myrmidon?
Offline
Można. Ale Myrmidonowi bohaterowie - jak np. wymienieni przez Ciebie Feniks, Machaon, czy Ajax linkują się tylko z Myrmidonami.
Z kolei z Thorakitoi linkują się wyłącznie Nessaie Alke i Thrasymedes, a z Daktylami - pan Acmon. Hektor ma te ograniczenie gdzieś i może być w linku z dowolnym typem jednostki (Thorakitoi, Daktyl czy Myrmidon). Ograniczenie dot. typu jednostki nadal obowiązuje.
Offline
Ja do końca nie kumam jak działa rozwalanie domków, więc pytam czy da się zrobić taką akcję:
Armory, zaczynam. Przeciwnik wziął biedną armię (np. inne Tohaa) i nie wziął broni Anti-Material. Lecę triadą z Kosuilem K1 combi na czele i rozwalam drzwi/robię dziurę w ścianie, żeby wejść do środka. I tutaj zaczyna się cała bajka.
Czy dobrze rozumiem, że przez drzwi które są damaged (ale nie destroyed) nie można przechodzić ani ich otwierać?
Tzn. jeśli wbiję po dwa punkty STR na wszystkich drzwiach, przeciwnikowi zostaną tylko jedne (od mojej strefy rozstawienia), przez które będzie mógł wejść do środka?
Offline
Witam,
mam pytanie odnośnie zasad Coup de grace. Czy można ten short skill zastosować do TAGa który jest unconscious? Czyli TAG w którym siedzi żywy pilot? Bo nie jest to dla mnie jasne. Niby TAG jest unconscious ale ten żywy pilot nie daje mi spokoju...
Offline
A tak w ogóle to tag z traitem Manned i w stanie unconscious katapultuje pilota, a poza nimi nic mi nie wiadomo o innych pilotach w środku ;-)
Offline
grasiu napisał:
A tak w ogóle to tag z traitem Manned i w stanie unconscious katapultuje pilota, a poza nimi nic mi nie wiadomo o innych pilotach w środku ;-)
Mylisz z Ejection System. Manned bez ES jest unconcious po wydaniu na niego rozkazu pilot wychodzi pierwszym move.
Odpowiedzią na Damiana pytanie wydaje się TAK.
Offline
No właśnie, Coup de Grace działa na Uncounsious i takim jest TAG ale w TAGu siedzi pilot któremu daleko do tego stanu i dlaczego on miałby być ukarany? Manned pozwala się katapultować w swojej turze a akcja dzieje się cały czas w turze przeciwnika.
Czyli można zlikwidować tak obu, TAGa i Pilota, czy nie?
Aha! Trzeba dodać że taki atak nie pozwala rzucać sejwa!
Ostatnio edytowany przez DonDamiano (2016-04-23 19:12:11)
Offline
Ejection System tyczy się "Operatorów", nie pilotów. Chociaż może coś się zmieniło, ale nie mam jeszcze książki N3 human sphere w łapach.
Żeby pilot pojawił się na stole to trza:
- wyjść z TAGa robiąc Move,
- pilot musi być "wypluty" z TAGa na skutek wrogiego ataku hakierskiego.
Czyli TAG z biednym pilotem wewnątrz nie może się obronić przed 'Coup de grace'. Przeżycie pilota w takiej sytuacji nie miałoby sensu, ponieważ jest on automatycznie zdejmowany ze stołu w momencie przejścia jego TAG do stanu Dead.
Offline
Kristoff napisał:
Przeżycie pilota w takiej sytuacji nie miałoby sensu, ponieważ jest on automatycznie zdejmowany ze stołu w momencie przejścia jego TAG do stanu Dead.
Teraz dopiero DonDamiano nie będzie mógł spać! Biedny pilot może być w drugim końcu stołu, ale zginie, jeśli ktoś mu dobije Taga
Offline
On umiera z rozpaczy.
Offline
raeone napisał:
grasiu napisał:
A tak w ogóle to tag z traitem Manned i w stanie unconscious katapultuje pilota, a poza nimi nic mi nie wiadomo o innych pilotach w środku ;-)
Mylisz z Ejection System. Manned bez ES jest unconcious po wydaniu na niego rozkazu pilot wychodzi pierwszym move.
Odpowiedzią na Damiana pytanie wydaje się TAK.
Ooo racja, wzorowałem się na anakondzie
Offline
Panowie, dwie kwestie po wczorajszej grze z Pawłem:
1. moja tura reaktywna - gaki stoi w pobliżu mojego HVT, Pano atakuje i trafia gaki, który przechodzi do stanu unconscious i wybucha.
Pytanie: kto w takim wypadku przegrywa - czy Pano, gdyż spowodowało wybuch i rażenie HVT, czy ja, gdyż to mój model to uczynił?
2. link 5 moich yaogatów. Link liderem jest snajper, który przegrywa pojedynek strzelecki i przechodzi w stan unconscious. Nie ma programu hakerskiego, więc link złamany.
Pytanie: czy jeżeli w tej samej turze /praktycznie zaraz potem/ podniosę snajpera za pomocą doktora, to link się odnawia za darmo?
Offline
Offline
Oki, a co z pkt. 2?
Offline
Nie ma już magicznej reaktywacji linku po podniesieniu link lidera.
Offline