W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW
Strony: 1
Wątek Zamknięty
Zasady budowania armii:
1. Budujemy armię w oparciu tylko i wyłącznie o ilość woundów danej jednostki. Suma woundów poszczególnych modeli w armii nie może przekroczyć 70 (włączając w to jednostki summonowane za pomocą portali, zaklęć, umiejętności specjalnych itp. Jednostki zniszczone w trakcie bitwy mogą jednak być summonowane za pomocą zasad specjalnych do wskazanego wyżej limitu woundów).
2. Oddział może składać się z dowolnej ilości modeli jeżeli jego ilość woundów mieści się w ograniczeniu z pkt. 1 (np. możemy przyjść z armią składającą się z jednego oddziału posiadającego 70 woundów).
3. Jednostki i bohaterowie, co do zasady mogą być dublowane, triplowane itd., za wyjątkiem bohaterów imiennych (np. Nagash, Archaon, Settra itp.).
4. Można łączyć armie należące do tej samej strony konfliktu (ORDER, CHAOS, DEATH, DESTRUCTION).
5. Ze względu na zakres proponowanych scenariuszy zaleca się posiadania w armii co najmniej jedną jednostkę z cechą HERO (najlepiej dwie) oraz jedną jednostkę z cechą TOTEM (jeżeli w armii gracza nie będzie takiej jednostki, na potrzeby scenariusza wybierze on jednostki w armii, które te cechy otrzymają).
Wyłonienie zwycięzcy:
Zwycięzcą bitwy jest gracz, który wykona własny cel opisany w scenariuszu. Taki gracz otrzymuje jeden duży punkt oraz małe punkty obliczone zgodnie z opisanym poniżej schematem.
W przypadku braku osiągnięcia celu przez obu graczy w wyznaczonym czasie (6 rund) zwycięzcą zostaje gracz, który pod koniec 6 rundy na stole posiada modele, których łączna suma woundów jest większa niż modeli przeciwnika. Gracz który wygrał w taki sposób otrzymuje małe punkty w liczbie różnicy pomiędzy sumą woundów jego modeli pozostałych na stole, a sumą woundów modeli przeciwnika (np. w ostatniej rundzie graczowi A zostaje na stole 20 woundów, graczowi B zaś 13. Żaden z graczy nie wypełnił swojego celu scenariusza. Zwycięzcą zostaje gracz A i otrzymuje 7 małych punktów).
Zwycięzcą turnieju i złotych gaci, zostaje gracz, który zdobył najwięcej dużych punktów. Jeżeli liczba dużych punktów u dwóch lub więcej graczy jest jednakowa, zwycięzcą zostaje ten z graczy remisujących, który ma największą liczbę małych punktów. Jeżeli żaden z graczy nie zdobył dużych punktów zwycięzcą zostaje gracz z największą ilością małych punktów.
Rozgrywane scenariusze:
1. HOLD OR DIE
Jeden z graczy przyjmuje rolę INVADERA, drugi CUSTODIANA. Obaj gracze rzucają kostką, ten który uzyskał wynik wyższy jest INVADEREM.
CELE:
1) INVADER - wszystkie modele CUSTODIANA uciekły z pola bitwy lub zostały zniszczone.
2) CUSTODIAN - wszystkie modele INVADERA uciekły z pola bitwy lub zostały zniszczone.
DODATKOWE COMMAND ABILITY i zasady specjalne:
1) INVADER - All-out Defence: Generał i wszystkie jednostki w zasięgu 12 cali, nie mogą się ruszyć, szarżować a także wykonywać pile in-a, do czasu następnej hero phase. Jednostki te mogą przerzucać nieudale save rolle do czasu kolejnej hero phase.
2) Custodian - Destroy at all costs: Wybierz D3 jednostki znajdujące się w 12 calach od generała. Te jednostki dodają 1 do wszystkich rzutów na trafienie i odejmują 1 od wszystkich rzutów na save do czasu swojej następnej hero phase.
ROZSTAWIENIE i zasady specjalne:
1) Invader musi podzielić swoją armię na dwie części. - Armię startową oraz odwody. Odwody muszą liczyć co najmniej 2x tyle modeli ile jest w armii startowej. Invader wybiera dowolny punkt na stole. Invader może rozstawić swoją armię w promieniu 9 cali od wybranego punktu. Rozstawienie przebiega według zasad ogólnych.
2) Invader może wybrać dwóch generałów do swojej armii. Jeden z nich musi być częścią Armii startowej.
3) Po rozstawieniu invader może wybrać model z cechą TOTEM i zadeklarować, że ten model nie będzie się ruszał, do czasu pokonania armii Custodiana. Jeśli Invader dokona takiego wyboru wybrany model nie może się poruszać w czasie bitwy, jednak do czasu gdy żyje pozostałe jednostki INvadera nie muszą zdawać battleshock test. Jeżeli wybranemu TOTEMOWI zostanie zadana rana, Invader może zdecydować, że tę ranę otrzyma model znajdujący się w 3 calach od totemu.
4) Odwody Invadera przybywają na pole bitwy w fazie ruchu drugiej rundy. Odwody przybywają z dowolnej krawędzi pola bitwy. Krawędź ta jest wybierana przez Invadera brana i zanotowana na jakiejś kartce (lub zakomunikowana sędziemu) zaraz po rozstawieniu obu armii ale przed rozpoczęciem gry. Odwody są wystawienie w 6 calach od krawędzi powyżej 3 cali od modeli przeciwnika. W turze, w której przybywają na pole bitwy, odwody nie wykonują movement phase.
5) Invader decyduje kto zaczyna pierwszą rundę.
6) Custodian - pozostała część stołu tj. z wyłączeniem wybranego przez Invadera punktu i okręgu o promieniu 9 cali od tego punktu, to strefa rozstawienia Custodiana. Costidian może roztsawić swoje jednostki gdziekolwiek na stole, dalej niż 12 cali od granicy rozstawienia Invadera (okręgu w którym się Invader rozstawia).
2. THE RITUAL
Jeden z graczy przyjmuje rolę RITUALISTY a drugi DISRUPTERA. Obaj gracze rzucają kostką, ten który uzyskał wynik wyższy wybiera który z graczy jest RITUALIST, a który to DISRUPTER.
CELE:
1) RITUALIST - wykonanie rytułału. RITUALIST rzuca kością w każdej swojej Hero phase. Do wyniku dodaje 1 za każdego własnego WIZARDA lub PRIESTA, który jest w zasięgu 12 cali od ARTEFAKTU. ODEJMUJE 1 za każdego WIZARDA lub PRIESTA przeciwnika, który znajduje się w zasięgu 36 cali od artefaktu. Ostateczny wynik rzutu nie może przekroczyć 6 i nie może być niższy niż 1. RITUALIST wygrywa jeżeli suma wyrzuconych oczek na kostce ze wszystkich hero phase wyniesie 20 lub więcej. RITUALIST wygrywa także wtedy gdy generał DISRUPTERA został zabity i nie może być zastąpiony przez inny model.
2) DISRUPTER - zniszczenie artefaktu. DISRUPTER wygrywa gdy artefakt zostanie zniszczony.
DODATKOWE COMMAND ABILITY i zasady specjalne:
1) RITUALIST - Destroy at all costs: Wybierz D3 jednostki znajdujące się w 12 calach od generała. Te jednostki dodają 1 do wszystkich rzutów na trafienie i odejmują 1 od wszystkich rzutów na save do czasu swojej następnej hero phase.
2) DISRUPTER - Shatter the artefact. Jeżeli generał znajduje się w 3 calach od artefaktu, może użyć tego command ability. Rzuca kością. Na 2+ artefakt zostaje zniszczony.
3) DISRUPTER - jeżeli generał disruptera zostanie zbity, gracz może wybrać inną jednostkę z cechą HERO, która zajmuje miejsce generała do końca bitwy. Wyboru tego można dokonać tylko raz.
ROZSTAWIENIE i zasady specjalne:
Stół zostaje podzielony na dwie równe części w poprzek dłuższej krawędzi. Artefakt (mogą nim być ruiny, jakaś statua, ołtarzyk albo token - cokolwiek) znajduje się na środku krótszej krawędzi stołu, w części stołu należącej do RITUALISTY. Przez Artefakt nie można przechodzić, wchodzić do niego Jeżeli jest to jakaś ruinaa także przelatywać nad nim. Artefakt może zostać zniszczony tylko przy użyciu command ability DISRUPTERA.
Gracze wystawiają swoje jednostki naprzemiennie, nie bliżej niż 6 cali od strefy rozstawienia przeciwnika. Na obszarze artefaktu nie można wystawić modeli. DISRUPTER decyduje, kto zaczyna pierwszą rundę.
3. THE WATCHTOWER
Jeden z graczy przyjmuje rolę GUARDIANA a drugi INVADERA. Obaj gracze rzucają kostką, ten który uzyskał wynik wyższy wybiera który z graczy jest GUARDIANEM, a który to INVADER.
CELE:
1) GUARDIAN - posiadanie na koniec gry najwięcej modeli w wieży lub 3 cale od niej.
2) INVADER - posiadanie na koniec gry najwięcej modeli w wieży lub 3 cale od niej.
DODATKOWE COMMAND ABILITY i zasady specjalne:
1) GUARDIAN - Command ability: At the double: Generał i wszystkie jednostki w 12 calach mogą szarżować nwet jeżeli biegły w tej turze.
2) INVADER - Command ability: Lure them out: Generał może użyć tej zdolności jeżeli znajduje się w 12 calach od jednostki przeciwnika znajdującej się w obszarze terenu (watchtower, jakiś las, górka itp). Gracz kontrolujący generała rzuca dwiema kośćmi. Jeżeli wynik jest wyższy niż wartość Bravery jednostki przeciwnika okupującej obszar, musi ona natychmiast się przesunąć 6 cali poza obszar terenu w którym się znajdowała.
ROZSTAWIENIE i zasady specjalne:
Na środku stołu umieszcza się Watchtower (może to być budynek, jakieś ruinki, górka lub las - jakikolwiek teren wykorzystywany w grze). Gracze rozstawiają się po szerokich stronach stołu. Przed rozstawieniem GUARDIAN musi wybrać jeden oddział, który będzie garnizonem Watchtowera. Dodatkowo do oddziału tego może być dołączona jednostka z cechą HERO. Oddział będący garnizonem rozstawia się pierwszy w obszarze Watchtower. Pozostała część armii GUARDIANA jest w rezerwach. Generał GUARDIANA nie może być częścią garnizonu. Następnie INVADER rozstawia cała swoją armię w promieniu 12 cali od swojej krawędzi stołu. GUARDIAN DECYDUJE, któ zaczyna pierwszą turę.
1. Rezerwy GUARDIANA przybywają w movement phase w jego pierwszej turze w promieniu 6 cali od krawędzi stołu zajmowanej przez GUARDIANA, nie mniej niż 3 cale od jednostki przeciwnika. Przybycie na stół liczy się jako ruch w movement phase.
2. MAN THE BARRICADES! - jednostki znajdujące się w Watchtower lub w 3 calach od niego otrzymują + 3 Bravery i przerzucanie 1 w rzutach na trafienie.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Powyższe scenariusze wzięte są z pierwszego podręcznika do AOS. Gramy na czyste zasady AOS. Można strzelać do combatu, a także jednostki dysponujące bronią strzelecką mogą strzelać do jednostki, z którą są związane walką wręcz. Ogranicza je jednie LOS.
Wpisowe 15 zł - do wydania w sklepie w dniu turnieju - zgodnie z regulaminem sklepu Bolter. Nagród nie przewiduję
Zaczynamy o godzinie 11:00
Przewiduję nie więcej niż 1,5 godziny na jedną grę.
W sytuacjach spornych zdanie sędziego jest ostateczne, w przypadku braku porozumienia pomiędzy graczami. Jako, że zasady gry są mocno elastyczne dopuszczal jestporozumienie w kwestiach spornych na każdej płaszczyźnie pomiędzy zawodnikami (np. w kwestii strzelania w combacie gracze mogą umówić się na inne zasady niż oficjalne).
Bardzo proszę o przyniesienie rozpisek skonstruowanych według schematu:
Nazwa jednostki/Bohatera---Liczba modeli---Liczba woundów.
Ja ze swojej strony zorganizuję kopię zasad scenariuszy dla każdej pary graczy oraz karteluszki do zapisywania małych i dużych pkt
Prośba aby każdy z zawodników posiadał wydrukowane warscrolle jednostek których używa lub podręcznik je zawierający albo tablet z aplikację, w której będzie można je łatwo sprawdzić,a także miarki i kostki. Braki nie będą karane
Lista chętnych:
1. Avatarofhope (sędzia) - Order Alliance (Free People, Aelf, Stormcast Eternals).
2. Raziel - Skaven (Chaos Grand Alliance).
3. Black - Vampire Counts (Grand Alliance of Death).
4. Xyxel - Monsters of Chaos.
5. Szary - Seraphon/Chaos.
6. Korwey Khornowe ludki
7. Naphta - ?
8. Artois - Bretonia
9. Omadan - Orruks
W przypadku braku parzystej liczby graczy sędzia będzie niegrający
Ostatnio edytowany przez Avatarofhope (2016-05-15 06:52:13)
Offline
Zgłaszam się ochotnikowo, oczywiście dokładna data i mój grafik w pracy mogą wpłynąć na moją obecność, ale jestem dobrej myśli.
Co od nagród, jestem zawsze przeciwnikiem, nagrody przyciągają padlinożerców i cisnących na szkło, w AoS mam zamiar grać dla czystej frajdy i przyjemności grania, a nie wdrapywania się po trupach na podium.
Oczywiście zasady sklepowe akceptuję i się dostosuję.
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Hmm... od razu mówię, że nie wiem jak z terminami, ale raczej któraś z późniejszych niedziel
I oczywiście obowiązkowe zakupy za min. 15zł od każdego gracza
Offline
Też się zgłoszę. Ale jak wiecie ja gram tylko dla nagród, więc szykujcie się na spinę!
Offline
No to mamy już troje chętnych. Czekamy na kolejnych. Wieczorem dodam jeszcze jeden scenariusz.
Offline
Ja też, ja też chcę
Offline
DMP i pracujące weekendy mam to pewnie ciężko będzie mi trafić z terminem w Maju :<
Offline
Chaos Monsters nadciągają!
Jakieś godziny grania? 3 bitwy po ile czasu na grę?
Ostatnio edytowany przez Xyxel (2016-04-21 19:04:04)
Offline
Xyxel napisał:
Chaos Monsters nadciągają!
Jakieś godziny grania? 3 bitwy po ile czasu na grę?
Godziny grania pewno 10-16. Co do czasu na jedną bitwę ciężko mi stwierdzić ile czasu gra na te punkty by trwała, ale myślę 1-1,5 h maksimum. Może najpierw ustalmy datę, jaka komu by pasowała?
Ja jestem za weekendem 14-15, albo za niedzielą 29.
Ostatnio edytowany przez Avatarofhope (2016-04-21 23:16:26)
Offline
8-15-22 te niedziele jak dla mnie są najbardziej realne i prawdopodobne.
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Moment moment... a kto powiedział, że to Wy wybieracie datę?
Oczywiście będę bacznie przyglądał się propozycjom.
I turniej NA PEWNO nie będzie na 10.00 tylko na 11.00.
I podkreślam, że niedziela, a nie sobota.
Offline
Avatar zasugerował, byśmy określili jakie dni nam pasują, nic nie pisał o tym, że to My wybierzemy datę. Oczywistym jednak jest, że jak sklep ustali termin nikomu nie pasujący, to chętnych nie będzie zbyt wielu, a i tak jak na razie szału pod tym względem nie ma.
Taka drobna uwaga Cavalierze, to, że gramy w grę określaną w Polsce mianem "gry dla dzieci" nie znaczy, że trzeba nas tak traktować. Większość z nas brała udział w niejednym turnieju i wiemy, że termin ustala sklep w porozumieniu z organizującym, co tyczy się zarówno daty, jak i godziny.
Nie widzę nic złego w tym, żeby zainteresowani określili terminy, które im najbardziej pasują, przynajmniej Avatar będzie miał pogląd na ilu ludzi może liczyć. Rozumiem, że to jest "prywatna" inicjatywa, a nie składowa jakiś ligowych rozgrywek?
Ostatnio edytowany przez Raziel (2016-04-22 00:42:44)
Offline
Raziel napisał:
Taka drobna uwaga Cavalierze, to, że gramy w grę określaną w Polsce mianem "gry dla dzieci" nie znaczy, że trzeba nas tak traktować.
dryfujący cavalierdejeux napisał:
Moment moment... a kto powiedział, że to Wy wybieracie grę w którą będziecie grać podczas tego eventu?
Xyxel napisał:
Chaos Monsters nadciągają!
dryfujący cavalierdejeux napisał:
Moment moment... a kto powiedział, że to Wy wybieracie armie?
Korwey napisał:
DMP i pracujące weekendy mam to pewnie ciężko będzie mi trafić z terminem w Maju :<
dryfujący cavalierdejeux napisał:
Moment moment... a kto powiedział, że DMP i "pracujące weekendy mam"? mogą być wymówką?
Avatarofhope napisał:
No to mamy już troje chętnych. Czekamy na kolejnych.
dryfujący cavalierdejeux napisał:
Moment moment... a kto powiedział, że będziecie mieli więcej niż 1 stolik?
Piotrze, no offence, ale zasłużyłeś
Offline
Heheszki, to.lubię.
Nadak mam VC na polkach. Jeśli termin będzie pasować to się pojawię
Offline
Riddle me this... Riddle me that
@Artois
Wyjątkowo zostaje, bo nawet jest to zabawne
Offline
cavalierdejeux napisał:
Moment moment... a kto powiedział, że to Wy wybieracie datę?
Oczywiście będę bacznie przyglądał się propozycjom.
I turniej NA PEWNO nie będzie na 10.00 tylko na 11.00.
I podkreślam, że niedziela, a nie sobota.
Nikt, ale fajnie byłoby najpierw przeprowadzić mały "risercz", w który dzień frekwencja byłaby najbardziej zadowalająca zanim przystąpimy do negocjacji ze sklepem. Oczywistym jest przecież, że jeżeli oszałamiająca jak na AOS liczba 6-7 graczy chciałaby turniej w dniu, w którym będzie 40-stka lub infinity i żaden inny termin by chętnym nie pasował to nie ma się co brać za organizację w tym miesiącu i pozostaje nam grać w zaciszu domowego ogniska.
W takim razie proszę chętnych, aby wskazali jakie dni pasują.
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Avatarofhope napisał:
W takim razie proszę chętnych, aby wskazali jakie dni pasują.
Dobrze
To ja wam ułatwię (i piszę to bez złośliwości) => wolne terminy
15 maja (nd) => tu będzie (chyba/nie wiem jeszcze) event omadana => może uda się zrobić 22.05 lub 29.05
22 maja (nd) => tu nie będziemy mięli większości dużych blatów bo idą poza sklep na FoW
26 maja (czw - Boże Ciało)
29 maja (nd)
Offline
Cav a możesz z tych dat ankietę dorobić do tego tematu?
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Niestety nie mam takiej mocy
Poza tym każdy niezainteresowany będzie klikał że "wtedy mu pasuje" a naprawdę nie przyjdzie
Głosowanie powinno być jawne
Dorobiłem w pierwszym post'cie tabelkę.
Wystarczy edytować ją na bieżąco.
I jedna uwaga.
Zmiany tego kiedy możecie grać umieszczajcie w nowym post'cie.
Jak edytujecie stary to zmiana taka może zostać niezauważona
Offline
Dodałem trzeci scenariusz i wyedytowałem trochę pierwszy post. Ponownie proszę o zgłaszanie pasujących Wam dat. Pokażmy, że Wrocławianie nie gęsi i też w AOS-a czasem grają
Offline
15 i 29 na 100% mnie nie ma bo praca/DMP ale raczej na mnie nie patrzcie bo może sie zdarzyć, że i tak nie przyjdę bo będę nadrabiał malowanie do 40k
Offline
Mi pasuje tylko 15
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Nawiązując i abstrahując...
Offline
Ha, punkty jednak będą ? No ciekawe czy to od początku mieli czy się zorientowali, że czegoś brakuje nawet do gier "przy piwie i precelkach".
Offline
Zapewne pracują już od dawna, kiedy zwinęli normalne WFB. Teraz mają nowy świat, zaczynają od 0, może uda im się stworzyć porządną grę, godne następstwo WFB.
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Wiem jeszcze, że zajmuję się tym ludzie, którzy grają w tę grę (blogersi etc.), a nie po prostu ją tworzą
Offline
Młotek miał skomplikowane zasady (tak uważają młotkowi zagorzali fani), miał balans (tak sądzili zarówno twórcy systemu, jak i zagorzali fani) i był uważany za system dla hardkorów (tak przynajmniej wmawiali sobie jego zagorzali fani). Co się zatem stało z młotkiem, ano *** go chińska kometa, oraz powaliły go na kolańska te pieprzone super zasady oraz wypaczony balans. W skrócie, zamiast eliminować idiotyczne zasady, wprowadzano nowe, które usiłowały je "naprawiać", zamiast trzymać poziom siły kolejnych kodeksów, każdy następny był przekokszony (oczywiście z powodów finansowych), w efekcie wszystko szlag trafił i powstał AoS.
AoS jest lekki, przyjazny, drogi jeśli chcemy mieć wielkie stwory, ale przynajmniej nie był do tej pory skażony chorobą "skomplikowanych zasad" i "balansu made GW". Z chwilą, gdy wyjdzie jakikolwiek suplement z punktacją i pomocą dla rządnych pierwszych miejsc na podium w turniejach... AoS zacznie umierać (w Polsce już wykitował, ale to z innych powodów, szkoda gadać).
Coby nie być zaraz posądzonym o offtop, chciałbym odnieść się do frekwencji, która jak wcześniej wspominałem, powala. Avatar, nie rezygnuj nawet, jeśli przyjdzie nas tylko trzech. Po pierwsze, pozwoli to nam skorzystać ze zniżki turniejowej/eventowej, a po drugie i najważniejsze pogramy sobie radośnie, powspominamy stare i pogadamy o nowym.
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Raziel napisał:
Z chwilą, gdy wyjdzie jakikolwiek suplement z punktacją i pomocą dla rządnych pierwszych miejsc na podium w turniejach... AoS zacznie umierać
Było by tak jakby wydali info, że od teraz są punkty i tyle.
A tu ewidentnie pokazali trzy ścieżki jakimi można kroczyć poprzez Erę Sigmara
Zresztą czas pokaże
Offline
Ok na chwilę obecną jest nas troje. W takim razie rozumiem, że możemy nasz mini turniej zorganizować 15 maja w bolterze od powiedzmy 10?
Offline
15 maja - wstępnie pasuje
22 maja - nope
26 maja - to jest czwartek?! nope
29 maja - wstępnie pasuje
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Avatarofhope napisał:
W takim razie rozumiem, że możemy nasz mini turniej zorganizować 15 maja w bolterze od powiedzmy 10?
Ok... postaram się napisać delikatnie.
Grzegorz... pisałem wcześniej, że nie ma mowy o 10.00 rano w niedzielę. Jeśli już to o 11.00.
I będziecie mieć 7 godzin na co tam chcecie.
Dwa... wstępnie widzę że w ogóle pasuje 15 lub 29... nie jestem w stanie powiedzieć teraz który z tych dwóch terminów dostaniecie... ja też wolę 15., ale...
Offline
Jeszcze ja się zgłaszałem to razem cztery osoby no chyba że ktoś się wycofał ;-;
Offline
Ja odpadam w obu terminach Szykuje jednak zęby na granie wg nowych turniejowych zasad od GW :>
Offline
mi 15 pasuje
Offline
Zatem zdecydowana większość jest za 15 maja. Składam zatem zapytanie do sklepu Bolter czy w tym dniu znajdzie się dla nas miejsce i czas.
Dziękuję.
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Avatarofhope napisał:
Składam zatem zapytanie do sklepu Bolter czy w tym dniu znajdzie się dla nas miejsce i czas.
Na 99% tak... czekam jeszcze na jedną odpowiedź
... a i proszę o informację, czy powyższy regulamin jest ostateczny
Jeśli tak to jutro wrzucam na FB sklepowego i do grupy Sigmara
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Wydarzenie na Facebooku => https://www.facebook.com/events/1721826541397719/
Offline
Jest szansa, że w niedzielę jednak nie będę musiał siedzieć w robocie albo szybciej wyjdę:D Niestety dopiero w sobotę będę wiedział ale wstępnie bym się zapisał z BLOOD FOR THE BLOOD GOD!
Offline
Mały update zasad - co do organizacji.
Offline
Naphta jeszcze ma zagrać ale się z tym kryje
Offline
Riddle me this... Riddle me that
A ja może Artoisa namówiłem... czas pokaże
Offline
Podajcie jeszcze nazwy armii jakimi byście chcieli zagrać.
Offline
Vampire Counts, tudzież Grand Alliance Death
Offline
Skaven grand super ultra mega pack of szczurus podgryzatus serus Gouda.
Tak na serio to Chaos Grand Alliance - Skaven
Offline
Khorne Daemons + Bloodbound
Offline
Seraphons - Order
No chyba że przyjdzie paczka z GW i zdążę skleić to będzie Chaos
Offline
Sam kejos, zło i mrok pozostanie ;P
Offline
Też miałem brać khornitów, ale w obliczu takiej fali zła, mroku i śmierci dobra armia musi się pojawić
Offline
No ja jaszczurki mam przygotowane do walki z chaosem Rozważam tylko czy wziąć rozpiskę for fun czy taką do walki z Nagashem xD
Offline
Na szczęście w AOS nawet bandą chłopstwa można każdego koksa ubić
Offline
Ja nie biorę Nagasha. Ogram wszystkich wilkostaremwpodzie. Czy tam szkieletami.
Offline
Pany i Panowie! Wielka szansa, że się też pojawię. Dam znać jeszcze. Jak będę to z Orruksami
Offline
Riddle me this... Riddle me that
omadan napisał:
Pany i Panowie! Wielka szansa, że się też pojawię.
No to zamykam sklep i wyrzucam klucz
Offline
Wybrańcy Be'lakora !
10 modeli i 70 Woundów
Muszę jeszcze doczytać zasady jak ta drużyna walczy heh.
Offline
Jednak dla niektórych "punktacja" w grach figurkowych jest raczej wskazana
Oby tylko Xyxel źle zrozumiał pojęcie uczciwej i dobrej zabawy
Offline
3 Dp. CHimera, Gorgona, Great Uncleaon One i Helka. Z całej bandy najbardziej boję się działa, które robi ostry przeciąg
Offline
Hellcannon jest kontrolowany przez trzech 1W Chaos Dwarfów. Jak nie utrzymają go w ryzach to bestia pędzi na najbliższego wroga . Im mniej poganiaczy tym trudniej je kontrolować.
Hellcannon strzela 2x jeśli ma całą obsługę, trafia na 4+ i zadaje D6 mortal woundów. To nie jest silne na oddziały, na samotnych bohaterów może. Jakoś trzeba summonerów powystrzelać
Offline
Też się pochwalę co wezmę jak uda się dotrzeć
Offline
Nie chce narzekać ale zastanawiam się czy przypadkiem nie powinniśmy mieć też jakiegoś ograniczenia co do multiwoundowych potworów. Tak jak patrzę to na tylko 70 ran potwory mogą robić grę. Ich największym bonusem jest to, że nie łamią się w kombacie i trzeba je zatłuc do końca co może nie być łatwe.. Na większych grach 100-120 woundów to nie stanowią już takiego problemu ale na 70 mogą być lekko mówiąc mocne. Czy może mylę się?
Ostatnio edytowany przez omadan (2016-05-12 20:54:22)
Offline
Monstrusy mają za to mniej ataków/wound.. I tracą trochę mocy podczas walki. W sumie to gadaj z Xyxelem czy go przekonasz do zmian w rozpie bo chyba inni na samych monstrach nie pojadą
I tak wg mnie najbardziej przy tych założeniach mocarni są przepakowani jednowoundowcy jak np. Temple Guard.
Offline
Mam w armii gorsze rzeczy niż temple + wcale nie są tacy napakowani T^T Twoje psy robią więcej T^T
Offline
Jako, że to pierwszy turniej postawiłem na jak najmniejsze ograniczenia. Poza tym nie sądzę aby armią na monstrach była tak bardzo gięta. Jak spojrzycie na ich statystyki to nie powalają tak bardzo no i część z nich słabnie w miarę wbijania ran a te jak wiemy w Aos może monstrowi zapodać każdy model.
Offline
@Szary za stary jestem na taki kit Grałem z twoimi jaszczurami i wiem jak się mają do potulnych piesełów:P
Offline
Monstery z każdą raną tracą na ilości i ataków. Miała być gra testowa to chcę zagrać bandą monsterów. Jak będą PG to wprowadzimy ograniczenia do kolejnych rozgrywek. Jak ktoś przyjdzie z krasnoludzkim parkiem maszynowym to mi to wystrzela w 2 tury.
3 misja to watchtower - raczej nie będę miał więcej modeli niż przeciwnik przy wieży.
Offline
Nie chodzi mi konkretnie o Twoją rozpiskę bo sam mam w armii kilka potworków i się nad nimi zastanawiam. Ale faktycznie, trzeba to najpierw przetestować. Ja w sumie mało w AoS grałem stąd moje paranoidalne pomysły
Offline
Ehhh...
Jak macie problem z rozkminieniem balansu, jest on Wam koniecznie potrzebny i od następnego turnieju pragniecie więcej "uczciwych" rozpisek czego nie jestem zwolennikiem, to podaję sprawdzony i dosyć wygodny sposób ustalenia punktacji jednostek. Wydaje mi się jednak, że granie, jakie mam nadzieję uskuteczniać w niedzielę, ma polegać na zdroworozsądkowej zabawie, a nie sprawdzaniu, czym wkur*** kolegów, żeby więcej nie pokazali się już na turnieju
Smacznego.
Wartość punktową obliczamy tak:
Wounds+Movement+Attack (najwyższa możliwa) (wynik razy 2 jeśli monster lub maszyna), wynik mnożymy przez Bravery, a następnie dzielimy przez Save.
Przykład Demonetka
W1+M6+A2 = 9 razy B10 = 90 dzielone na SV5 = 18pkt
Podobnie obliczony Daemon Princ to 100pkt
Maszyny i mostery oblicza się o tyle inaczej, że wynik W+M+A mnożymy dodatkowo przez dwa.
Niestety ten sposób nie uwzględnia skilli jednostki oraz skuteczności jej ataków, jednak od biedy, dla pragnących równowagi w AoS, na początek może wystarczyć.
Ostatnio edytowany przez Raziel (2016-05-12 23:24:09)
Offline
Ja tam jestem żeby potestować i podyskutować po turnieju. I tak nagród nie ma Chcę się pobawić bez spiny, przygotowuję się do DMP w 40k i tego mi potrzeba teraz:D
Offline
na luziku sobie pogramy, a jak wyjdzie generals guide to się w punkty pobawimy ^^ I żeby był fun to postaram się nie wystawić Ripperów
Offline
To jutro gram
Offline
Korwey napisał:
To jutro gram
Świetnie
Offline
już nie mogę się doczekać
Offline
Też będę. Dawaj Artois żeby było parzyście
Offline
bretonnia
Offline
Riddle me this... Riddle me that
PODSUMOWANIA i UWAGI
Offline
Udany turniej, dużo graczy! Avatarofhope dziękujemy za zorganizowanie i nadzór. Była nieparzysta ilość graczy więc ukłony za to, że się poświęciłeś i dałeś pozostałym zagrać. Przy następnym turnieju losuj osobę z bajem już mamy odświeżone zasady gry.
Moja banda monsterów wcale nie była taka silna. Jeden remis, wygrana i przegrana. Monstery przegrywają słabym sejvem (Ghorgon i Chimera) obrywają od byle chłopstwa z łukami albo hordą elitarnych modeli z bonusami od sztandarów, totemów, itp. (Fleshounds, Grail Knights).
Trudno wymyślić jak poprawić balans, poczekajmy może na te punkty do warscrolli, którzy mają rzekomo pojawić się w czerwcu.
Na pewno podobał mi się stary battlowy podział % na ilość danego typu jednostek bo armie wyglądały dobrze na stole. 25% Hero, +25% Troops, 25% Monsters, 25% Warmachines.
Być może należało by zagrać na kolejnym turnieju na prostsze scenariusze i bardziej symetryczne dla obu graczy. W drugim scenariuszu, przebicie się do artefaktu bez szybkich jednostek było chyba dość trudne.
Khornowa horda, patrzcie jak Fleshounds wściekle skaczą na Ghorgona!
Bretońska elitarna kawaleria w szarży jest straszna.
Marsz na skaveńskie oddziały.
Ostatnio edytowany przez Xyxel (2016-05-15 20:15:56)
Offline
Mi również turniej się podobał. Żałuję, że musiałem zniknąć po drugiej grze. Następną razą wbiję z bandą Ground Marines
Offline
No ja, jako szczerze zainteresowany rozwijaniem sceny AoSowej we Wro, muszę się nieco rozpisać, najpierw więc lukierek i to mogą wszyscy przeczytać na luzie, a druga część raczej dla tych, których nurtuje temat urozmaicenia i zbalansowania rozgrywki w AoS.
Zacznę wiec od lukru. Dzięki Avatarofhope, za poświęcony dla nas czas, za zorganizowanie turnieju i ściągnięcie takiej masy ludzi, bardzo pozytywnie mnie to rozczarowało i napełniło nadzieją...
Dzięki Cavalierowi i Bolterowi (wszyscy wiedzą, że to jedna i ta sama istota, a i tak ściemniamy, że niby nie) za udostępnienie nam miejsca do grania, za możliwość pogrania na naszych makietach, w opłacanym za nasze grosiki lokalu
Dziękuję też tłumnie przybyłym graczom, za wspaniałą, luźną atmosferę i sportowe, wręcz koleżeńskie podejście do rozgrywek (no dobra, Omadan swoim jojczeniem doprowadzał mnie do szału, ale znam Go nie od dziś, taki już jest).
Turniej uważam za udany zarówno organizacyjnie, jak i kulturowo oraz graniowo, chyba wszyscy mieli dobre nastroje (Artois wyszedł jakiś skrzywiony, ale może ząb go bolał, nie wiem). Jestem strasznym antyfanem turniejów, szczególnie tych z nagrodami i nadymaniem się nad swoimi skopiowanymi z netu "the best" rozpiskami, dlatego przyszedłem pełen obaw i miło się rozczarowałem. Bawiłem się wyśmienicie, grałem fluffowo swoimi skavenami i jestem zadowolniony po uszy.
Co do systemu, nie ma się co oszukiwać, AoS to podstawy systemu bitewnego, skierowane do wąskiego grona "niedzielnych" graczy, którzy bez zbędnego zagłębiania się w realistyczne niuanse taktyki i strategii, chcą przy pizzy, dobrej muzyce i kufelku czegoś z bombelkami poturlać kośćmi rozgrywając dynamiczną partyjkę swoimi figureczkami co je mają. Taki styl gry nijak się ma do rozgrywek turniejowych, a nawet gra towarzyska, gdy jedna ze stron jest w widoczny sposób silniejsza, może nie przynieść satysfakcji przegrywającemu z kretesem. Wiele zasad, niestety, jak się nad tym zastanowić to naprawdę bardzo wiele zasad trzeba by było zmienić, usunąć, lub dodać nowe, a w zasadzie przywrócić stare, battlowe. Można to zrobić, można posiedzieć ze dwa wieczory i opracować bazę homeruli, które później przetestuje się wspólnie i wdroży w czasie eventów, czy nawet lokalnych turniejów, ale nie będzie to łatwe i jest jeszcze jedno ryzyko, mianowicie zbalansowanie jednostek, szczególnie nowych. Stare warscrolle nie doczekają się nigdy przeróbki, jestem wręcz przekonany, że bardzo szybko to, co już nie jest do kupienia, stanie się tak słabe w stosunku do nowości, które przecież trzeba sprzedawać, że nawet homerule odnośnie zasad nie pomogą. To się zresztą już dzieje, nowości w sposób delikatny przebijają stricte AoSowe jednostki, a już te stare battlowe to zgniatają bezkompromisowo. Tego najbardziej się obawiam, bo na to nie znajdziemy sposobu i żeby było jasne, wbrew temu co większość z zatwardziałych battlowców rozpowiada, to nie jest bolączka AoS tylko i wyłącznie, bo dokładnie to samo było w młotku, kodeks za kodeksem wychodził przepakowany względem starszych po to i tylko po to, żeby kasa spływała rwącym strumieniem. Nie ma co dorabiać ideologii do takiej polityki GW, to jest dla nich biznes i ma on im zapewnić określony dochód, co my o tym myślimy, oni mają to w dupie, bo i tak pójdziemy i kupimy więc po co się przejmować.
Zobaczymy co przyniesie ze sobą DLC, które już niedługo ma się pojawić, może wszystko naprawi, a może do końca spierdzieli, myślę że szanse są pół na pół.
Co razi najbardziej:
Losowanie kto zaczyna turę - chyba najgorsza z możliwych opcji, niepotrzebnie powodująca sztuczne przechylanie szali zwycięstwa na jedną stronę i nie dająca rozwinąć skrzydeł taktykom, którzy nie mają szans wygrać dzięki swoim umiejętnościom.
Losowość samej rozgrywki - może dla niektórych to zaleta, ale w AoS nic nie ma pewnego, może przy grillu i procentowej atmosferze imprezkowej to nie ma znaczenia, ale na turnieju to bardzo przeszkadza i zniechęca.
Magia - jest, jakby twórca systemu wstawił ją z konieczności, minimalne minimum, bez klimatu, dreszczyka emocji przy perilach...moim zdaniem cała magia do poprawy.
Trafienie zranienie sejv sto trupów - system bardzo dynamiczny, ale w połączeniu z ubogim wachlarzem możliwości, jaki daje nędzna kość D6, wypada to słabo, obawiam się jednak, że taki system pozostanie, jest nie do naprawienia bez diametralnych zmian, trudno, nie ma siły i tafa, nie ma inicjatywy, nie ma realizmu.
Brak ograniczeń dla rzadkich jednostek - choć to kwestia sporna, bo przy systemie hit/wound/rend/save nawet banda rolników z widłami rozniesie w pył księcia demonów, to jednak brak kontroli nad ilością multiwondowych jednostek sprawia, że poczucie braku balansu jeszcze bardziej wzrasta, wprowadzenie więc limitów staje się raczej konieczne.]
Brak wpływu terenu na ruch - no niby można przeboleć, ale nie widzę takiego powodu.
Strzelanie w kombacie - no paranoja.
Strzelanie do kombatu - tu już jest lepiej, ale przydałaby się poprawka mówiąca, że nietrafione we wroga, trafiają w swoich, jednak z drugiej strony, frakcje, gdzie strzelanie jest kiepskie powiedzą "hola hola", a z jakiej racji ja mam skosić połowę swoich modeli, skoro trafiam tak kiepsko, że swoich też bym nie trafił...no i mamy problem, kolejny.
Szarża - co prawda to się ciągnie od chyba 6tej edycji, ale warto o tym bez przerwy przypominać, szarża na 2D6 to szczyt idiotyzmu, nie wiem, o czym myślał twórca tej zasady, ale na pewno dobrze się bawił ze swoim pluszowym misiem i laleczkami barbie, sukces, że teraz przynajmniej szarżujemy w końcowej fazie tury, a nie na początku.
...
i wiele, wiele innych, ehh, trzeba będzie dużo cierpliwości i samozaparcia, żeby nie zwątpić w ten system, to przyznaję...
Offline
Dziękuję wszystkim serdecznie za wzięcie udziału w (pierwszym udanym!) turnieju w Age of Sigmar. Mam nadzieję, że brak doprecyzowania zasad gry pod turnieje jak również kiepski balans niektórych scenariuszy, nie przeszkodziły Wam w dobrej zabawie.
Kilka przemyśleń "na szybko", o których była też dyskusja w trakcie i po turnieju.
1. Zakaz strzelania "z" combatu. Strzelanie "do" combatu mogłoby być obwarowane ryzykiem (miss = trafienie własnej figurki).
2. Brak losowania inicjatywy. Kolejność ruchu ustalana na początku trwa przez całą grę.
3. Bardziej miarodajny system tworzenia rozpisek (powiedzmy, szczerze, że rozpiski robione w oparciu o woundy, to była prowizorka na potrzeby turnieju).
Zachęcam do dzielenia się pomysłami odnośnie obostrzeń i scenariuszy, na kolejny turniej (który mam nadzieję, uda się zorganizować w czerwcu).
Poniżej parę zdjęć.
Offline
Dzięki wszystkim za grę i szczególnie Avatarowi za zorganizowanie tego turnieju Pojęczałem trochę ale na następny turniej przyjdę chętnie jak tylko czas pozwoli. W zasadzie Raziel już wyczerpał temat odnośnie plusów i minusów tego systemu. Ja może tylko uzupełnię o moje zalety i wady.
Na plus:
wybieranie kombatów w turze. To jest chyba najbardziej taktyczny element, od którego wiele zależy. Szczególnie jest fajnie gdy jest kilka starć w różnych miejscach i trzeba się decydować co poświęcić a czym uderzać od razu. Super sprawa!
Na minus:
Banda rolników z widłami roznosi demon princa raczej tylko na papierze. Na szczęście z moich przeciwników tylko Raziel dał "retreat" podczas naszej gry co niewątpliwie ratowało jego jednostki. Takie wyjście z kombatu jest bardzo dobre i powoduje, że można uciec jakimś zakapiorem gdy już parę razy oberwie.
Musi być jakiś system wystawiania modeli. Mulitwoundowe modele są dużo lepsze niż ich odpowiednik w postaci rolników a to znowu się sprowadza do nieopłacalności wystawiania "podstawowych" żołnierzy. Poza tym mulitiwoundowcy nie zdają bravery test a inni muszą..
Jest parę rzeczy do przemyślenia. Zastanawiam się jak GW opracuje punkty. Zobaczymy.
Offline
Dzięki wszystkim za przybycie, a w szczególności moim przeciwnikom za rozegrane bitwy i oczywiście Avatarowi za zorganizowanie
Co do organizacji punktowej, zmian zasad itp.: http://heelanhammer.com/scgt/ polecam poczytać, bo system został sprawdzony
W budowie rozpisek może pomóc: http://www.scrollbuilder.com/
Grało mi się super, były momenty takie, że żeby sięgnąć po zwycięstwo musiałem spiąć dupę (nie ukrywam kosmiczne jaszczurki ułatwiają). Scenariusze to esencja AoS'a problem taki, że te w podstawowym podręczniku są jakie są, ale z doświadczenia mogę polecić te z kolejnych części czy też z battletome'ów, bo są świetne
Moim zdaniem AoS ma braki miejscami spore, ale ten system jest świeży (+GW ma dość specyficzną strategię wydawania go na świat), więc potrzeba czasu i cierpliwości
Oczywiście jak ktoś po turnieju się do systemu strasznie nie zraził to ja chętnie w wolnych chwilach pogram
czy to na RaW czy Azyrze, SGTS, czy jakichkolwiek innych ustaleniach. Ja jestem otwarty na propozycję
No i liczę, że zobaczymy się w równie licznym składzie na następnym turnieju
Offline
Wątek Zamknięty
Strony: 1