W zwi±zku ze zmian± forum od poniedzia³ku dodawanie nowych postow bêdzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROC£AW
Temat z rozpiskami Zalewa
Na pocz±tek dwie propozycje, pierwsza na Midle:
Panzerspah Kompanie
Comapny HQ
Sd Kfz233
Light Panzerspah Platoon
Sd Kfz233 with 2x Sd Kfz222
Light Panzerspah Platoon
Sd Kfz233 with 2x Sd Kfz222
Czech Panzer Platoon
4xPanzer 38(t)
Heavy Panzerspah Patrol
2x Sd Kfz231(8-rad)
Rocket Launcher Battery
Comand SMG team with 1xObserver rifle team and 3x 15cm NW41 rocket launcher
Aufklarungs Platoon
Comand Panzerknacker SMG team with 6xMG team
Tank-Hunter Platoon
4x Marder I
Mittlere Panzer Platoon
3xPanzer IVH
Air Support
Limited Air Support Ju 87D Stuka
1750pkt razem.
Przez nastêpne mnóstwo czasu rozpiska pozostanie w strefie marzeñ. Chcia³em jednak spytaæ was o zdanie, gdy¿ w kwestii Micha³ i Midle bêdê d±¿y³ do czego¶ takiego. Uwa¿am ¿e jest to do¶æ mocne.
Drugia na Late:
STRELKOWY BATALION 1750 LATE
CONFIDENT TRAINED
Comander
1iC and 2iC Rifle/MG teams and Komissar team
Sapper Platoon
5xSapper Rifle Team
Strelkowy Company
Command Rifle/MG team with 7xRifle/MG team
Strelkowy Company
Command Rifle/MG team with 7xRifle/MG team
Guards Heavy Assalut Gun Company
3xSU-152
Tank Killer Company
3xSU-100
Gvardeyskiy Tyazhelyy Tankovy Company
4xIS-85 tank
Guards Rocket Mortar Battalion
Command Rifle team with Observer Rifle team and 2xBM-13-16 Katyusha
Artyllery Battalion
Comand Rifle team with staff team, observer Rifle team and 4x122mm obr 1938 gun
Tank Destruction Company
Command Rifle team with 4x57mm ZIS-2
Saperzy do³±czaj± siê do oddzia³u piechoty i robi± za ubog± wersjê Piata.
Ostatnio edytowany przez Zalew (2012-07-23 22:32:09)
Offline
strasznie du¿o tych SU i ISU Jak dla mnie za du¿o.
Offline
Odno¶nie pierwszej rozpiski... ...Panzer 38 oraz Sd Kfz 222 wysz³y ze ZVEZDY. Pz IV s± od PSC. Aufklarungs na piechotê? Pewnie masz... Du¿o nie zosta³o do kupienia... ale ma³o te¿ nie. W 400 powiniene¶ siê zmie¶ciæ, wiêc tragedii nie ma
Czy bêdzie to mroczne, nie wiem.. ale na pewno bêdzie zgodne z Twoimi zami³owaniami do szybkich armii
Drugiej nie oceniê, bo nie mam do¶wiadczenia w ruskich...
A kiedy armia do Early?
Offline
@Granatnik:
Szczególnie du¿o jest ISU
Po turnieju postanowi³em wprowadziæ pewne zmiany i dorzuciæ nieco Firepowera, kosztem pancerza..
@Suzan:
W³a¶nie tak j± kreowa³em by w miarê mo¿liwo¶ci by³o jak najwiêcej "okazyjnych" samochodów. Tak naprawdê to piechoty mam ju¿ sporo, PzIV te¿ siê znajd±, a pozosta³e mogê z pewnymi wyj±tkami, dostaæ od 'Gwiazdy'. Przy tym co mam obecnie powinienem siê zamkn±æ w 200z³, ale nie zrobiê tego kroku przed koñcem wakacji.
Early bêdzie jak tylko przyjd± na ¶wiat wczesne Sowiety. A wiêc, ¿e tak powiem, soon- very soon.
@All
Ruska pancerka na Midle:
MIXED TANKOWY BATALION 1750 Midle
FEARLESS CONSCRIPT
T-26 company
6xT-26S
Medium Tankowy Company
8xT-34 with extra armor
Heavy Tankowy Company
5xKV-1e
Strelkowy Company
Comand Rifle team with Komissar team and 14x Rifle teams
Armored Car Company
4xBA-64, two of them have PTRD-41 anti-tank rifle
Guards Rocet Mortar Battalion
Comand Rifle Team with observer rifle team, Komissar team and 2xBM-13 Katiusha with extra crew
Ostatnio edytowany przez Zalew (2012-07-24 07:49:58)
Offline
No wiesz... ruska rozpiska wygl±da do¶æ ciekawie. ¯e tak zacytujê z innego zaprzyja¼nionego forum:
Obejrza³em sobie ropzê z WI. Jest to zwykla piechota CC. Mo¿e miec 2 sloty czo³gów t28 i t26. Czo³gi maj± specjaln± zasadê sabotage, jak czo³gi pojawiaj± sie na stole to rzuca sie kostk± dodaje 4 i wychodzi liczba któr± mo¿na wystawiæ. W kolejnej turze dorzuca sie dalej kolejne czo³gi . Maj± te¿ smieszne dzia³a F22 którê maj± AT 10 w direct ROF2. Ogólnie chyba mocna rozpiska zw³aszcza na EW choc czo³gi i artyleria drogie wiêc za bardzo siê nie poszaleje.
Ostatnio edytowany przez suzan (2012-07-24 08:20:32)
Offline
Du¿o, nietanio i ciê¿ko na ko³ach Zalewie. Wygl±da do¶æ mrocznie, ale to nie jest chyba najszybsza manewruj±ca ruska armia pancerna, jak± widzia³em w tej grze. P³aska salwa mroczna, tylko trafiæ trzeba. Kanad± i zwyk³ym BPP brytyjskim nigdy z tym nie wygram, ciekawi mnie reakcja na zmech z 16 AT elementami, mo¿e byæ zabawnie. Z czo³gami ciê¿kawo, zw³aszcza jak maj± artyleriê, bo jest Ciê ma³o i nic nie zrobisz. Tylko, ¿e Tobie te¿ trudno co¶ zrobiæ... Najwiêksze szanse dawa³bym Wittmanowi, King Tigerom, amerykañskim wariatom w Hellcatach. Mo¿e Szczury te¿ co¶ by tu podzia³a³y, ale nie by³oby fajnie...
Co do mida, to chyba nie rozumiem po co s± te czeskie panzery.
Ostatnio edytowany przez Zielarz (2012-07-24 08:45:03)
Offline
@Zielarz:
Czeskie panzery, którym teraz dok³adnie siê przyjrza³em byæ tam nie mog³y, a to ze wzglêdu na bytno¶æ PzIV w rozpisce. Oto wersja poprawiona:
Panzerspah Kompanie
Comapny HQ
Sd Kfz233
Light Panzerspah Platoon
Sd Kfz233 with 2x Sd Kfz222
Light Panzerspah Platoon
Sd Kfz233 with 2x Sd Kfz222
Light Panzerspah Platoon
Sd Kfz233 with 2x Sd Kfz222
Heavy Panzerspah Patrol
2x Sd Kfz231(8-rad)
Rocket Launcher Battery
Comand SMG team with 1xObserver rifle team and 3x 15cm NW41 rocket launcher
Aufklarungs Platoon
Comand Panzerknacker SMG team with 6xMG team
Tank-Hunter Platoon
4x Marder III H
Mittlere Panzer Platoon
3xPanzer IVH
Air Support
Limited Air Support Ju 87D Stuka
Offline
Tzn mo¿e to kwestia moich armii, ale ja tam nigdy w SU 152, ISU, czy te¿ SU 100 zagro¿enia nie widzia³em. Zreszt± widzia³e¶ Milordzie na turnieju, z ISami 2 pru³em siê chyba 4 tury ³±cznie, a SU 100 ca³y czas olewa³em a¿ zdecydowa³em, ¿e czas je zamie¶æ w jedn± turê. Ja nie wiem, ale zawsze w moich oczach te ruskie TDki po zadymieniu staj± tragicznie bezsensowne, obojêtnie na jak± armiê trafiæ.
Offline
Mozdzierz napisał:
(...)
Mo¼dzierz, poczytaj co tam jest napisane, a potem siê wypowiadaj.. Primo, od ponad pó³tora roku nie wystawi³em na stó³ IS-2, to od czego mia³e¶ niek³aman± przyjemno¶æ siê odbijaæ to IS-85, starszy brat z mniejsz± luf±. Secundo, w rozpisce zosta³y wprowadzone zmiany których nie chce mi siê tu opisywaæ, po czê¶ci dlatego ¿e jestem leniwy, a po czê¶ci dlatego ¿e ostateczny kszta³t armii jest zawarty wy¿ej.. W bitwie z tob± wystawi³em TD zamiast piechoty, co by³o b³êdem, przyznajê.. Niemniej s±dzê ¿e ta gra polega na tym ¿e jak siê robi rzeczy g³upie to siê przegrywa..
Edit:
Zagra³bym lepiej to dosta³ by¶ wklepy, nie zagra³em- wygra³e¶..
Ostatnio edytowany przez Zalew (2012-07-24 18:02:05)
Offline
A tak, fakt, to by³y 85. IS to IS, wystarczy, ¿e ma du¿o z przodu, 2 z góry i rear mg ;p A jak chodzi o SU, to nie tyle opieram to wy³±cznie na naszej grze, tylko na kliku wcze¶niejszych (i jednej pó¼niejszej ), gdzie zawsze na te czo³gi wystarcza dym i staj± siê kup±. 3 SU 100 to maks który bym bra³, a jako inne czo³gi skorzysta³bym z np T34-85, od biedy 76
Offline
W piechocie mogê mieæ pluton czo³gów jeden, oraz 2 plutony TD, z czego skwapliwie korzystam. T-34 nie wystawiam, bo jak zauwa¿y³e¶ mam na stole IS-y. A ró¿nica jest zasadnicza, pomiêdzy ISami; 2 strzelaj± raz a porz±dnie, 85 dwa razy przeciêtnie.
Jak w rozpisce jest sama piechota to te auta nie maj± jak rozwin±æ skrzyde³, no chyba ¿e wejdziesz do budynku Przy KT te¿ nie poszalejê.. Có¿ mogê Ci powiedzieæ, masz g³upie armie..
Offline
Agreed. Mo¼dzierz zrób kiedy¶ armiê z któr± przegram please. Bo ruski walec zjad³ mnie w 4 tury!
Offline
SU-100 s³abe?! Ju¿ tyle panter i tygrysów z tego porozwala³em, za koszt czterech panter C/V wystawiasz 10 SU-100. Naprawdê dobra zabawka. Na upartego rozwala nawet Twojego KT. Absolutnie siê nie zgadzam.
Offline
No rozumiem Zalewie, akurat do ISów 85 siê nie przyczepiam w ogóle, bo s± bardzo fajne
Rozwala KT? Hahahah, niby jak? objedzie od boku a potem nie trafi na 5+ tym swoim jednym strza³em? A KT go oczywi¶cie ani razu nie trafi po drodze, bo trafianie na 3+ jest zbyt ciê¿kie
Tygrysy to wie¶ i wiadomo, ¿e ss±, teraz po³owa shermanów jest lepsza od tygrysa. Podobnie z panterami, te s± trochê lepsze, bo jednak tañsze...no i lepsze.
Porównywanie, ¿e czym¶ mo¿na rozwaliæ co¶ niemieckiego jest nietrafione, bo to aktualnie jedna ze s³abszych armii, która paroma zabawkami wybija siê z bycia najs³absz±.
A co do zielarza, ciebie w ogóle sporo walców rozwali³oby teraz, gdyby kto¶ na to szykowa³ armiê. Patrz maæka Hamburgery, aktualnie s± du¿o mocniejsze od cromwelli. BTW chcia³bym te¿ zobaczyæ starcie tych cudownych SU z 8 hellcatami które wyskakuj± im zza pleców To jest jak tygrys, kilka jest fajne i przydatne, wiêcej to bieda i tyle.
Ja tam zawsze i tak najbardziej ba³em siê ogromnych plutonów sowietów wspartych dobr± art± i paroma ISami.
EDIT: BTW, bardzo chêtnie zagram z kim¶, kto pojedzie moje KT praktycznie samymi SU i ISU, bo wtedy dowiem siê, na co trzeba uwa¿aæ i w których momentach KT maj± "przewalone". A je¿eli nie pojedzie, to oznaczy, ¿e nie ma na co uwa¿aæ
Ostatnio edytowany przez Mozdzierz (2012-07-24 22:11:19)
Offline
Najstraszniejszy ruski walec z jakim gra³em zawiera³ opór ISU-152, ma³y pluton SU-100 z desantnikami i morze rosyjskich marynarzy. Krawat zagina³ tym czasoprzestrzeñ i po prostu mia¿d¿y³ wszystko po drodze. Gdzie¶ tam siê jeszcze w jednej z wersji zapl±ta³y KW z flamerami i to by³ mrok. Co do Maæka Hamburgerów to fajna mobilna armia, jednak wra¿liwa na recony i ostrza³ z ma³ych pojazdów. Moich ch³opców to akurat nie rusza. Ale nowe shermany s± co najmniej OK!
Offline
Pamiêtaj te¿, ¿e u krawata do¶æ sporym atutem jest umiejêtno¶æ bardzo dobrego grania, nie tylko armia
Offline
Maæka Hamburgery bardzo siê nie lubi± z 4xZiS-2 => ROF3 11AT 4+FP.
Offline
Moje hamburgery nie lubi± niczego co ma wiêcej ni¿ 4AT , maj±c 2 0 0 pancerza .50 cal staje siê broni± masowej zag³ady dla biednych hellcatów ;P Co do Twojej ruskiej piechoty - moim zdaniem masz za ma³o piechoty - te +/- 10 traindowych podstawek nie obroni objectiva.
Offline
O, i Maciek powiedzia³ to co ja chcia³em, ale nie umia³em siê przebiæ
Offline
Mo¼dzierz.. Powiedzia³e¶ to co powiedzia³e¶ i przebi³e¶ siê z tym czym przebi³e¶.. Mam wra¿enie ¿e sprawia Ci wielk± rado¶æ pisanie w co trzecim po¶cie tego samego. Wiedz ¿e przyj±³em do wiadomo¶ci twoje zdanie. Nawet je¶li nie bije od moich wypowiedzi entuzjazm to cieszê siê z faktu mo¿no¶ci wys³uchaæ zdania innych, nawet ca³kiem odmiennego.
Czerwonoarmi¶ci nie dysponuj± takimi wynalazkami jak dym, wyszkolenie czy ambush. Radzieckie TD nie maj± byæ super, ich zadaniem jest suniêcie po polu bitwy z dzia³em przes³anym prosto z laboratorium NASA i przyjmowanie na klatê strza³ów od ca³ej armii przeciwnika..
Wstawiam rozpiskê z poprawion± piechot± w piechocie, testy polowe czas zacz±æ..
STRELKOWY BATALION 1745 LATE
CONFIDENT TRAINED
Comander
1iC and 2iC Rifle teams and Komissar team
Sapper Platoon
5xSapper Rifle Team
Anti Tank Platoon
2x45mm obr 1942
Strelkowy Company
Command Rifle/MG team with 14xRifle/MG team
Strelkowy Company
Command Rifle/MG team with 7xRifle/MG team
Assalut Gun Company
3xSU-152
Tank Killer Company
3xSU-100
Gvardeyskiy Tyazhelyy Tankovy Company
4xIS-85 tank
Guards Rocket Mortar Battalion
Command Rifle team with Observer Rifle team and 2xBM-13-16 Katyusha
Artyllery Battalion
Comand Rifle team with staff team, observer Rifle team and 4x122mm obr 1938 gun
Offline
STRELKOWY BATALION 1750 LATE
CONFIDENT TRAINED
Comander
1iC and 2iC Rifle/MG teams and Komissar team
Sapper Platoon
5xSapper Rifle Team
Anti Tank Platoon
2x45mm obr 1942
Strelkowy Company
Command Rifle/MG team with komissar team, 14xRifle/MG team
Strelkowy Company
Command Rifle/MG team with 7xRifle/MG team
Gvardeyskiy Tyazhelyy Tankovy Company
4xKV-85 tank
Tank Killer Company
4xSU-100
Guards Rocket Mortar Battalion
Command Rifle team with Observer Rifle team and 2xBM-13-16 Katyusha with extra crew and 2x37mm obr 1939
Artyllery Battalion
Comand Rifle team with staff team, observer Rifle team and 4x122mm obr 1938 gun
Tank Destruction Company
Command Rifle team with 4x57mm ZIS-2
Wczoraj rano wpad³em na taki pomys³, co s±dzicie?
Ostatnio edytowany przez Zalew (2012-08-14 12:20:38)
Offline
No zobacz jakie ³obuzy i jaka dyskryminacja, rozpiska sowietów to nikt siê nie wypowiada!
Moim zdaniem bardzo dobra rozpiska, podobne do tego co mi chodzi po g³owie, tylko, ¿e ta radziecka piechota, z mojego do¶wiadczenia do niczego siê nie nadaje... St±d podejrzewam, ¿e dlatego wzi±³e¶ tych saperów do hq. Mo¿liwe, ¿e jest to jakie¶ wyj¶cie. Ale skoro s± confident to czê¶æ ataków mo¿e im nie wyj¶æ... Do sprawdzenia w praktyce.
Ale jest inna sprawa tak sobie liczê i liczê i ci±gle wychodzi mi 1735 punktów... Te 15 daj± jak±¶ pokusê zmian i np dania tank escort na kv-85:) fearless na su-100 te¿ fajna rzecz, bo zgaduje, ¿e tutaj go nie masz.
Ogólnie porz±dna rozpiska i bardzo dziêkujê za zwrócenie uwagi na to, ¿e w Katiuszach mo¿na wystawiæ dzia³ek plot! Nie zauwa¿y³em, ¿e te samochody mo¿na zamieniæ. Ciekawa opcja, ale wychodzi trochê drogo...
Pytanie do Ciebie- te katiusze siê sprawdzaj±?
I pytanie ode mnie, tak mnie kusi, ¿eby kiedy¶ postawiæ snajpera. Naprawdê sprawdza siê w tej edycji?
Plus czy on przeszkadza samolotom?
Offline
Adrian napisał:
Moim zdaniem bardzo dobra rozpiska, podobne do tego co mi chodzi po g³owie, tylko, ¿e ta radziecka piechota, z mojego do¶wiadczenia do niczego siê nie nadaje... St±d podejrzewam, ¿e dlatego wzi±³e¶ tych saperów do hq. Mo¿liwe, ¿e jest to jakie¶ wyj¶cie. Ale skoro s± confident to czê¶æ ataków mo¿e im nie wyj¶æ... Do sprawdzenia w praktyce.
Piechota 14 jest docelowo od tego ¿eby trzymaæ pozycje, atakuj±c sprawdza siê ¶rednio- chyba ¿e dobiegnie ich 15< to s± ¶rednio dobrzy (z saperami, komisarzem i kim¶ z HQ nie zdarza siê to wcale tak rzadko).
S³usznie podejrzewasz saperów o pod³±czanie siê do bandy piechoty, co perfidnie stosuje od prawie roku, o czym przekona³o siê ca³e mnóstwo czo³gów nieprzyjaciela (ju¿ nawet nie mówi±c o efekcie psychologicznym- "-Masz tu co¶ do bicia siê z czo³gami? -Tu, tu i tu stoj± panowie z 4TA, a pozosta³ych dwudziestu ma 2TA.").
Confident z komisarzem i 1iC sprowadza siê do 12,5%szans na to ¿e ch³opakom nie wyjdzie szar¿a. Je¶li nie ma 1iC to mam 25% na to ¿e jednak siê zdecyduj±. Ale Tobie chodzi³o pewnie o trained- jest ich do¶æ sporo, wiêc wymiana 1:1 mnie satysfakcjonuje. Jak ju¿ mówi³em, mam 25%> na to ¿e ch³opaki pójd± sobie z CC, przeciwnik je¶li jest fearless, w 33%> przypadków mówi pas. Je¶li ju¿ gdzie¶ robi± wjazd to przed nimi (albo za nimi) ci±gn± KV, które lubi± nadgryzione piechoty.
Z czo³gami wygl±da to trochê inaczej i jest wiêcej zmiennych, ale dopóki trafiam choæ raz jest 33%>szans na to ¿e sobie pójd±, gratis dostajê 8% szans na to ¿e jeden piechur rozkraczy czo³g i 25% na to ¿e jeden pionier wsadzi patyk w oko kierowcy (przy ciê¿kich szansa wynosi nieca³e 17%, na to ¿e pionier okrêci siê wko³o g±sienicy).
A z hobbistycznego punktu widzenia to wygl±daj± oni za*e gdy biegn± t³umem przez stó³.
Adrian napisał:
Ale jest inna sprawa tak sobie liczê i liczê i ci±gle wychodzi mi 1735 punktów... Te 15 daj± jak±¶ pokusê zmian i np dania tank escort na kv-85:) fearless na su-100 te¿ fajna rzecz, bo zgaduje, ¿e tutaj go nie masz.
Tank escort mogê braæ tylko na IS-2, po za tym musia³ bym zap³aciæ 40pkt- bo wszyscy albo nikt. Fearless na SU-100 braæ nie mogê bo nie jestem Gwardyjski- mogê braæ zabawki jedynie ze slotu Red Army, lub (tak jak przy KV, albo Katiuszach) ze slotów jednakich dla RA i Gwardii.
Policz jeszcze raz, mo¿e nie doda³e¶ oficera politycznego w du¿ej piechocie, mi wychodzi równo 1750.
Adrian napisał:
Ogólnie porz±dna rozpiska i bardzo dziêkujê za zwrócenie uwagi na to, ¿e w Katiuszach mo¿na wystawiæ dzia³ek plot! Nie zauwa¿y³em, ¿e te samochody mo¿na zamieniæ. Ciekawa opcja, ale wychodzi trochê drogo...
Pytanie do Ciebie- te katiusze siê sprawdzaj±?
I pytanie ode mnie, tak mnie kusi, ¿eby kiedy¶ postawiæ snajpera. Naprawdê sprawdza siê w tej edycji?
Plus czy on przeszkadza samolotom?
Katiusze, jak na swoje marne 90pkt, potrafi± zrobiæ jesieñ ¶redniowiecza w kolorze kakao. Czo³gu nimi nie rozsmarujesz, ale artyleria w zbo¿u a¿ siê prosi o rakietê. Te plot s± teraz przekokszone, maj± 24cale zasiêgu (32cale vs samolot) 4ROF FP4+ i kosztuj± marne 50pkt. Z katiuszami wychodzi sporo, ale bior±c osobny oddzia³ zap³aci³ bym wiêcej, pierwsze ich zdanie to okopaæ siê.
Odpowied¼ na pytanie nr2- Samolot nie mo¿e atakowaæ celu je¶li jaki¶ z teamów, jego w³a¶ciciela, znajduje siê w 16 calach od samolotu gdy ten wykonuje swój atak. Sniper jako independent TEAM blokuje somolot, chyba ¿e ulotni siê w movement step-ie.
Pytanie do ogó³u:
Je¶li okopanie siê "traktowane jest jako ruszone jedynie w kwestii ROF, w ¿adnej innej kwestii" to czy katiusze mog± w takim przypadku strzelaæ (chodzi mi oczywi¶cie tak¿e o inne Artylerie). Jest co prawda zapis i¿ ¿eby strzelaæ artyleryjsk± salw± trzeba byæ stacjonarnym przez ca³± turê, niemniej nie ma w moim prze¶wiadczeniu zapisu i¿ okopywanie siê nie pozwala na bombardowanie, bo jak wspomnia³em, kwestia ROF ma siê nijak do mo¿liwo¶ci bombardowania celu.
Ciekawostk± mo¿e siê za to wydaæ, i¿ cel bombardowania musi byæ w Field of Fire- nie mo¿e znajdowaæ siê po nieodpowiedniej stronie linii przeprowadzonej wzd³u¿ czo³a podstawki gun teamu, o czym czêsto zapominamy.
PS. Dziêkujê za sugestie Adrianie
Ostatnio edytowany przez Zalew (2012-08-19 11:51:44)
Offline
Wow... A¿ mi siê ciep³o zrobi³o jak przeczyta³em Twojego posta... chyba muszê poczytaæ to wszystko, bo rzeczywi¶cie tylko Isy moga mieæ tank escort... Do tego oszukiwa³em bo w armii czerwonej wystawia³em gwardyjski tank killer...
Z tym confident to mi chodzi³o, ¿e s± dwa plutony i wiem, ¿e jednemu zawsze zdarza siê ugrzêzn±æ gdzie¶...Ale skoro ma³y ma nic nie robiæ, to mo¿e. Bo rzeczywi¶cie z komisarzem i dowódc± mog± zdaæ.
W takiej sytuacji siê to przydaje. Bo tak kombinowa³em, ¿e saperów z hq mo¿na zamieniæ na dodatkowe katiusze i tank escort na kv. Ale rzeczywi¶cie opcja, któr± masz jest fajna.
A do dzia³ek 37mm s± super:) Tanie w punktach, rze¼niê robi± straszn±, a¿ dziwne, ¿e do tej pory nie wystawia³e¶. Co do tanio¶ci, to chodzi³o mi o to, ¿e dzia³ka taniej wychodz± w plutonie aa, ani¿eli w akatiuszach.
No ze snajperem to s³abo...
A z katiuszami to ciekawe pytanie, bo katiusze s± wheeled...
Ale podsumowuj±c to bardzo dobra rozpiska:)
Offline
Adrian napisał:
A do dzia³ek 37mm s± super:) Tanie w punktach, rze¼niê robi± straszn±, a¿ dziwne, ¿e do tej pory nie wystawia³e¶. Co do tanio¶ci, to chodzi³o mi o to, ¿e dzia³ka taniej wychodz± w plutonie aa, ani¿eli w akatiuszach.
Wystawia³em je, ale na poprzedni± edycjê. Teraz jestem w trakcie lektury podrêcznika z zasadami i jak przeczyta³em ¿e maj± 32cale zasiêgu AA to mnie zatka³o.
Adrian napisał:
A z katiuszami to ciekawe pytanie, bo katiusze s± wheeled...
A, tego nie zauwa¿y³em. Jako ¿e s± wheeled to nie wyp³ywa na nie to ¿e siê okopuj± (bonusy i obsuwy) "..all vehicles and cavalery, opreate as normal since they do not need to dig in" W sumie to nie jestem pewny czy nie potrzebuj±, w ka¿dym razie nie mog± siê okopaæ. Mimo to pytanie wci±¿ dotyczy siê zwyk³ej artylerii.
Offline
Porpozycja na dzi¶:
Panzerkompanie
CONFIDENT VETERAN
Comander
1iC and 2iC: Panzer IV H
Combat Platoons:
Panzer Platoon
4x Panzer IV H
Panzer Platoon
4x Panzer IV H
Weapons Platoons
Panzer Anti-Aircraft gun Platoon
3xArmored Sd Kfz 7/1 (Quad 2cm)
Divisional Support
Gepanzerte Panzerpionier Platoon
Comand Pionier MG team with 6xPionier MG teams and 7x Sd Kfz 251/7 half-track
Panzerspah Patrols
3xSd Kfz 234/2 Puma
Rocet Launcher Battery
3xNW 15cm
Luftwaffe Heavy Anti-aircraft gun platoon
Comand SMG team with 1x8.8 FlaK36 gun
Sporadic Air Support
Ju 87D Stuka
Prowadzi³em dzi¶ ¿arliw± dysputê z jednym z najbardziej szanowanych sêdziów w naszej galaktyce i doszli¶my do wniosku ¿e o ile brzmi to bez sensu to artyleria która siê okopywa³a mo¿e swobodnie bombardowaæ przeciwnika bez kar. Fuck yeah.
Ostatnio edytowany przez Zalew (2012-08-21 19:23:45)
Offline
Nic nowego... napisane jest to w faq-u, o tutaj: http://www.flamesofwar.com/Portals/0/Do … il2012.pdf
dostêpnym na stronie o tutaj: http://www.flamesofwar.com/hobby.aspx?art_id=3199
gdzie cholernie ciê¿ko to znale¼æ
Natomiast rozpiska bardzo fajna. Sam próbowa³em co¶ podobnego, ale na 3 plutonach PzIV. Wtedy nie ma miejsca na piechotê, ale...
Ostatnio edytowany przez suzan (2012-08-23 07:31:25)
Offline
A oto moja propozycja na turniej grudniowy.
Gvardeyskiy Kazachiy Polk HQ
1iC, 2iC and Kommissar team mounted on Horses
Sapper Platoon
4xPioneer Rifle team (do³±czaj± siê do plutonów)
Mounted Gvardeyskiy Kazachiy Company
Command Rifle/MG team with 4xSMG team
Dismounted Gvardeyskiy Kazachiy Company
Command Rifle/MG team with 12xRifle/MG team
Gvardeyskiy Kazachiy Scout Platoon
Command SMG Cavalery team wtih 2xSMG Cavalery team (FV and Recce team^^)
Gvardeyskiy Kazachiy Tankovy Company
6xT-34obr 1942 with tank escort
Guards Heavy Assalut Gun Company
4xISU-122 (No H&C)
Tankovy Company
6xT-34obr 1942 with tank escort
Plutonów jest 6, artylerii brak, niemniej mam nadziejê ¿e ten fakt nie sprawi ¿e mnie wszyscy rozstrzelaj±..
Idea jest taka ¿e chcia³em spróbowaæ rozpiskê na ma³ych kaczuszkach.
Plusem jest posiadanie 2 band kaczuszek w zmechu, minusem fakt i¿ muszê atakowaæ w DB.
Ostatnio edytowany przez Zalew (2012-11-27 20:49:59)
Offline
O ja ciê! To s± naprawdê koniki? Oni naprawdê s± na koniach? I bêdziesz je¼dzi³? Ale fajnie:)
A co do rozpiski, to wygl±da ok, ja tam gram bez artylerii i jako¶ ¿yjê. Kilka razy mia³em artyleriê i jako¶ nie powala. Czêsto jest bezu¿yteczna ta bateria artylerii. Katiusze za to niszcz± ¶wiaty:)
HB guny masz tak¿e gra, aczkolwiek ju¿ widzê Königstiger-y na stole, ale có¿
Offline
Ja wezmê Churchille i bêdê Was mieli³ pod ko³ami...
Offline
Od tego mam du¿± piechotê, ¿eby nie by³o Ci tak ³atwo Zielarzu.
Armia z³o¿ona do zabawy, nie do mielenia ¶wiatów wiêc jak trafiê na KT czy inne brzydkie zabawki to bêdê musia³ kombinowaæ.. Takie ¿ycie..
Offline
Co s±dzicie?
STRELKOWY BATALION 1780 LATE
CONFIDENT TRAINED
1iC and 2iC Rifle/MG teams and Komissar team
Sapper Platoon
5xSapper Rifle Team with Supply Pioneer wagon
Strelkowy Company
Command Rifle/MG team with 7xRifle/MG team and komissar
Strelkowy Company
Command Rifle/MG team with 7xRifle/MG team and komissar
Gvardeyskiy Tyazhelyy Tankovy Company
4xKV-85
Tank Killer Company
4xSU-85M
Tank Destruction Company
Command Rifle team with 4x57mm ZiS-2 gun
Guards Rocket Mortar Battalion
Command Rifle team, observer Rifle team, 2xKatiusha with extra crew, 2x 37mm obr 1939 guns (AA)
Assalut Gun Company
4xSU-122
Artylery Battalion
Commander, Staff team, Observer rifle team, 4x122mm 0br 1938
Offline
Super do ataku jednak w obronie z mobile rezerwami kiepsko to widzê. Jako, ¿e to strelkowy i bêdziesz siê czêsto broni³ przyda³oby siê wiêcej piechoty bo 2 plutony po 10-11 standów CT nie jest trudne do wygonienia. Ja bym zrezygnowa³ z tank killerów na rzecz dope³nienia jednego z plutonów do 14 (czy ile tam zazwyczaj jest ) i dodania jakiego¶ taniego reconu do zdejmowania gtg jak bêdziesz atakowa³.
Offline
Wersja Beta:
STRELKOWY BATALION 1780 LATE
CONFIDENT TRAINED
1iC and 2iC Rifle/MG teams and Komissar team
Sapper Platoon
5xSapper Rifle Team
Strelkowy Company
Command Rifle/MG team with 14xRifle/MG team
Strelkowy Company
Command Rifle/MG team with 7xRifle/MG team
Strelkowy Scout Platoon
Command SMG team with 2xSMG team
Gvardeyskiy Tyazhelyy Tankovy Company
4xKV-85
Tank Destruction Company
Command Rifle team with 4x57mm ZiS-2 gun
Anti-Aircraft Company
Command Rifle team and 4x 37mm obr 1939 guns (AA)
Assalut Gun Company
4xSU-122
Assalut Gun Company
4xSU-122
Artylery Battalion
Commander, Staff team, Observer rifle team, 4x122mm 0br 1938
Offline
No widzê 8 su122 i od razu mi siê podoba. Jak dla mnie super rozpiska, w ataku bardzo dobra a obrona te¿ niez³a. Nie masz jakiego¶ bardziej zmotoryzowanego reconu??
Offline
Buty s± szczytem zmechanizowania, je¶li chodzi o zwiad w radzieckiej piechocie. Niemniej s± oni FV, wiêc zwykle maja GtG i concealed (na blisko s± trafiani na 6, wiêc bardzo lubi± robiæ wycieczki po lasach, budynkach i polach). Ponad to na pocz±tku gry, je¶li mam takie widzimisiê, zabieram jedno company i robiê infiltracjê.
Zapomnia³em napisaæ, za 5pkt które mi zosta³o kupi³em do 'Tank Destruction Company' transportery.
Offline
Kazachiy BATALION 1750 Midle
HQ
1iC, 2iC and Komissar mounted on horses (Fearless Trained)
4x Pionieer Rifle team (Fearless Trained)-id± razem z pieszymi kozakami
Mounted Kazachiy Company (Fearless Trained)
Command rifle/MG team with 4xSMG team and PTRD anti tank rifle
Dismounted Kazachiy Compandy (Fearless Trained)
Command rifle/MG team with 12xRifle/MG team, 2x light mortar team and 1xPTRD anti-tank rifle
Kazachiy Scout Platoon (Fearless Veteran)
Command cavalery SMG team with 2xSMG cavalery teams
Heavy Tankovy Company (Fearless Conscript)
4xKV-1e
Medium Tankovy Company (Fearless Conscript)
5xT-34/76
Kazachiy Tankovy Company (Fearless Trained)
5xT-70 obr 1943
Sporadic Air Support (Fearless Trained)
P-39 Kobra
Offline
Niby fajne ale NIE MASZ ABSOLUTNIE NIC SILNEGO NA CZO£GI! W sensie stacjonarnego, zintegrowanego z piechot±. Jest niby samolot, ale to totolotek. Ani 122 ani Zis-2...
Ostatnio edytowany przez Zielarz (2013-07-28 08:38:33)
Offline
W tej sytuacji mam dwie opcje:
Dodaje jedno T-34 a trzy T-34 konwertuje T-34/57, co daje pewne przebicie (11AT).
Druga jest taka ¿e biorê 2 dzia³a ZiS-2 (Conscript) jako 7 pluton (trac±c Wide-tracks na T-70).
Obie opcje s± kosztem lotnictwa i nie ukrywam ¿e pierwsza przypada mi do gustu bardziej, choæ musia³bym zagraæ z lotnikiem by mieæ pewno¶æ co do wymiany tego pana na czo³gi conscript. Faktem jest ¿e za du¿o pocisków w nich wchodzi.
Offline
Hej, dawno tu nic nie pisa³em, a jako kandydat do nagrody z³otej ³opaty postanowi³em wyj¶æ na prowadzenie w klasyfikacji ogólnej.
Pope³ni³em sobie takich Niemców:
German Gepanzerte Panzergrenadier
Mechanised Company, from Eastern Front, page 40
Compulsory Gepanzerte Panzergrenadier Company HQ (p.41) - CinC SMG, 2iC SMG, 2x Sd Kfz 251/1C half-track (70 pts)
- 2x Replace Command SMG with Command Panzerknacker SMG (10 pts)
Compulsory Gepanzerte Panzergrenadier Platoon (p.41) - Command MG, 6x MG, 4x Sd Kfz 251/1C half-track (230 pts)
- Replace Command MG with Command Panzerknacker SMG (5 pts)
Compulsory Gepanzerte Panzergrenadier Platoon (p.41) - Command MG, 6x MG, 4x Sd Kfz 251/1C half-track (230 pts)
- Replace Command MG with Command Panzerknacker SMG (5 pts)
Gepanzerte Heavy Platoon (p.42) - Command SMG, Sd Kfz 251/1C half-track (must have mortar Section) (20 pts)
- Observer Rifle, Kubelwagen, 2x Sd Kfz 251/2C (8cm) (80 pts)
- 2x Sd Kfz 251/9C (7.5cm) (105 pts)
Gepanzerte Anti-tank Gun Platoon (p.44) - Command SMG, 3x 7.5cm PaK40 gun (220 pts)
Tank Hunter Platoon (p.86) - Command Marder II, 3x Marder II (360 pts)
Heavy Panzerspah Platoon (p.58) - Command Sd Kfz 231 (8-rad), Sd Kfz 231 (8-rad) (85 pts)
Rocket Launcher Battery (p.90) - Command SMG, 2x Observer Rifle, 2x Kubelwagen, 4x 15cm NW41 rocket launcher (160 pts)
- 5cm PaK38 gun, Sd Kfz 10 half-track (40 pts)
Light Anti-aircraft Platoon (p.89) - Command Sd Kfz 7/2 (3.7cm), Sd Kfz 7/2 (3.7cm) (105 pts)
- 2x Equip Sd Kfz 7/2 (3.7cm) with armour (20 pts)
1745 Points, 8 Platoons
Dla mnie rozpiska jest na mocne 4, je¶li chodzi o ¶redni± wojne
+Dobrze sie broni ze wzglêdu na dwa silne plutony piechoty. Wanny daj± dodatkowe strza³y przy DF, choæ z drugiej strony potrzebuj± lasu/pola by mieæ (czy byæ) Consiled+GtG.
+W razie potrzeby do³±czenie 2x Sd Kfz 251/9C (7.5cm) do piechoty powoduje zwiêkszenie ich potencja³u poprzez dodatkowe strza³ki z AT9, a sekcja mo¿e równie dobrze walczyæ dowodzona przez 2iC, niestety decyzja zapada przed rozpoczêciem gry
+Mam dwa weterañskie placki, z czego jeden jest armored
+Za 100pkt mam mo¼dzierze w half-truckach które maj± RoF2, AT2, FP3+(!) tak¿e bój siê piechoto!, robi± zadymê i bombarduj± jak im sie tak podoba
-Brak czo³gów w zmechu boli przy misji w której atakuje
-Najsilniejszy przedni pancerz to 3 na Rad-8
Generalnie skoczna armia do du¿ej ilo¶ci kombinowania, co podoba mnie siê bardzo. Samo wystawienie ich na stó³ jest mo¿liwe w 15 wariacjach zale¿nie od tego jak bêdzie mi siê podoba³o z³o¿yæ Kampfgruppe i czy w ogóle chce j± wystawiæ. Czy jest jakis chêtny do testowania?
I przepraszam za post pod postem
Ostatnio edytowany przez Zalew (2015-08-30 13:47:19)
Offline
Hej, dawno nic tu nie wrzuca³em, tak¿e pozwólcie ¿e spytam was o swój nowy pomys³ na:
MIDLE WAR
German Panzerspah
Mechanised Company, from Eastern Front, page 56
Compulsory Panzerspahkompanie HQ (p.57) - CinC Sd Kfz 231 (8-rad) (40 pts)
Compulsory Tracked Panzerspah Platoon (p.58) - Command Panzer II L Luchs, 2x Panzer II L Luchs (165 pts)
Compulsory Light Panzerspah Platoon (p.57) - Command Sd Kfz 223 (Radio), 2x Sd Kfz 222 (2cm) (110 pts)
- Replace Sd Kfz 222 (2cm) with Sd Kfz 221 (2.8cm) (0 pts)
Compulsory Heavy Panzerspah Platoon (p.58) - Command Sd Kfz 231 (8-rad), Sd Kfz 231 (8-rad) (85 pts)
Panzer Platoon (p.37) - Command Panther D (Kursk), Panther D (Kursk) (550 pts)
Anti-tank Gun Platoon (p.87) - Command SMG, 3x 7.5cm PaK97/38 gun (125 pts)
Gepanzerte Panzerpionier Platoon (p.53) - Command Pioneer MG, Sd Kfz 251/1C half-track, 6x Pioneer MG, 3x Sd Kfz 251/7C (Pioneer) half-track (280 pts)
- 3x Replace Sd Kfz 251/7C (Pioneer) half-track with Sd Kfz 251/1C (Stuka) half-track (120 pts)
Light Anti-aircraft Platoon (p.89) - Command Sd Kfz 7/2 (3.7cm), 2x Sd Kfz 7/2 (3.7cm) (155 pts)
- 2x Equip Sd Kfz 7/2 (3.7cm) with armour (20 pts)
1650 Points, 7 Platoons
7 plutonów bez mo¿liwo¶ci zrobienia Kampfgruppy. Jak wra¿enia?
Offline