W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW
Temat z rozpiskami Zalewa
Na początek dwie propozycje, pierwsza na Midle:
Panzerspah Kompanie
Comapny HQ
Sd Kfz233
Light Panzerspah Platoon
Sd Kfz233 with 2x Sd Kfz222
Light Panzerspah Platoon
Sd Kfz233 with 2x Sd Kfz222
Czech Panzer Platoon
4xPanzer 38(t)
Heavy Panzerspah Patrol
2x Sd Kfz231(8-rad)
Rocket Launcher Battery
Comand SMG team with 1xObserver rifle team and 3x 15cm NW41 rocket launcher
Aufklarungs Platoon
Comand Panzerknacker SMG team with 6xMG team
Tank-Hunter Platoon
4x Marder I
Mittlere Panzer Platoon
3xPanzer IVH
Air Support
Limited Air Support Ju 87D Stuka
1750pkt razem.
Przez następne mnóstwo czasu rozpiska pozostanie w strefie marzeń. Chciałem jednak spytać was o zdanie, gdyż w kwestii Michał i Midle będę dążył do czegoś takiego. Uważam że jest to dość mocne.
Drugia na Late:
STRELKOWY BATALION 1750 LATE
CONFIDENT TRAINED
Comander
1iC and 2iC Rifle/MG teams and Komissar team
Sapper Platoon
5xSapper Rifle Team
Strelkowy Company
Command Rifle/MG team with 7xRifle/MG team
Strelkowy Company
Command Rifle/MG team with 7xRifle/MG team
Guards Heavy Assalut Gun Company
3xSU-152
Tank Killer Company
3xSU-100
Gvardeyskiy Tyazhelyy Tankovy Company
4xIS-85 tank
Guards Rocket Mortar Battalion
Command Rifle team with Observer Rifle team and 2xBM-13-16 Katyusha
Artyllery Battalion
Comand Rifle team with staff team, observer Rifle team and 4x122mm obr 1938 gun
Tank Destruction Company
Command Rifle team with 4x57mm ZIS-2
Saperzy dołączają się do oddziału piechoty i robią za ubogą wersję Piata.
Ostatnio edytowany przez Zalew (2012-07-23 22:32:09)
Offline
strasznie dużo tych SU i ISU Jak dla mnie za dużo.
Offline
Odnośnie pierwszej rozpiski... ...Panzer 38 oraz Sd Kfz 222 wyszły ze ZVEZDY. Pz IV są od PSC. Aufklarungs na piechotę? Pewnie masz... Dużo nie zostało do kupienia... ale mało też nie. W 400 powinieneś się zmieścić, więc tragedii nie ma
Czy będzie to mroczne, nie wiem.. ale na pewno będzie zgodne z Twoimi zamiłowaniami do szybkich armii
Drugiej nie ocenię, bo nie mam doświadczenia w ruskich...
A kiedy armia do Early?
Offline
@Granatnik:
Szczególnie dużo jest ISU
Po turnieju postanowiłem wprowadzić pewne zmiany i dorzucić nieco Firepowera, kosztem pancerza..
@Suzan:
Właśnie tak ją kreowałem by w miarę możliwości było jak najwięcej "okazyjnych" samochodów. Tak naprawdę to piechoty mam już sporo, PzIV też się znajdą, a pozostałe mogę z pewnymi wyjątkami, dostać od 'Gwiazdy'. Przy tym co mam obecnie powinienem się zamknąć w 200zł, ale nie zrobię tego kroku przed końcem wakacji.
Early będzie jak tylko przyjdą na świat wczesne Sowiety. A więc, że tak powiem, soon- very soon.
@All
Ruska pancerka na Midle:
MIXED TANKOWY BATALION 1750 Midle
FEARLESS CONSCRIPT
T-26 company
6xT-26S
Medium Tankowy Company
8xT-34 with extra armor
Heavy Tankowy Company
5xKV-1e
Strelkowy Company
Comand Rifle team with Komissar team and 14x Rifle teams
Armored Car Company
4xBA-64, two of them have PTRD-41 anti-tank rifle
Guards Rocet Mortar Battalion
Comand Rifle Team with observer rifle team, Komissar team and 2xBM-13 Katiusha with extra crew
Ostatnio edytowany przez Zalew (2012-07-24 07:49:58)
Offline
No wiesz... ruska rozpiska wygląda dość ciekawie. Że tak zacytuję z innego zaprzyjaźnionego forum:
Obejrzałem sobie ropzę z WI. Jest to zwykla piechota CC. Może miec 2 sloty czołgów t28 i t26. Czołgi mają specjalną zasadę sabotage, jak czołgi pojawiają sie na stole to rzuca sie kostką dodaje 4 i wychodzi liczba którą można wystawić. W kolejnej turze dorzuca sie dalej kolejne czołgi . Mają też smieszne działa F22 którę mają AT 10 w direct ROF2. Ogólnie chyba mocna rozpiska zwłaszcza na EW choc czołgi i artyleria drogie więc za bardzo się nie poszaleje.
Ostatnio edytowany przez suzan (2012-07-24 08:20:32)
Offline
Dużo, nietanio i ciężko na kołach Zalewie. Wygląda dość mrocznie, ale to nie jest chyba najszybsza manewrująca ruska armia pancerna, jaką widziałem w tej grze. Płaska salwa mroczna, tylko trafić trzeba. Kanadą i zwykłym BPP brytyjskim nigdy z tym nie wygram, ciekawi mnie reakcja na zmech z 16 AT elementami, może być zabawnie. Z czołgami ciężkawo, zwłaszcza jak mają artylerię, bo jest Cię mało i nic nie zrobisz. Tylko, że Tobie też trudno coś zrobić... Największe szanse dawałbym Wittmanowi, King Tigerom, amerykańskim wariatom w Hellcatach. Może Szczury też coś by tu podziałały, ale nie byłoby fajnie...
Co do mida, to chyba nie rozumiem po co są te czeskie panzery.
Ostatnio edytowany przez Zielarz (2012-07-24 08:45:03)
Offline
@Zielarz:
Czeskie panzery, którym teraz dokładnie się przyjrzałem być tam nie mogły, a to ze względu na bytność PzIV w rozpisce. Oto wersja poprawiona:
Panzerspah Kompanie
Comapny HQ
Sd Kfz233
Light Panzerspah Platoon
Sd Kfz233 with 2x Sd Kfz222
Light Panzerspah Platoon
Sd Kfz233 with 2x Sd Kfz222
Light Panzerspah Platoon
Sd Kfz233 with 2x Sd Kfz222
Heavy Panzerspah Patrol
2x Sd Kfz231(8-rad)
Rocket Launcher Battery
Comand SMG team with 1xObserver rifle team and 3x 15cm NW41 rocket launcher
Aufklarungs Platoon
Comand Panzerknacker SMG team with 6xMG team
Tank-Hunter Platoon
4x Marder III H
Mittlere Panzer Platoon
3xPanzer IVH
Air Support
Limited Air Support Ju 87D Stuka
Offline
Tzn może to kwestia moich armii, ale ja tam nigdy w SU 152, ISU, czy też SU 100 zagrożenia nie widziałem. Zresztą widziałeś Milordzie na turnieju, z ISami 2 prułem się chyba 4 tury łącznie, a SU 100 cały czas olewałem aż zdecydowałem, że czas je zamieść w jedną turę. Ja nie wiem, ale zawsze w moich oczach te ruskie TDki po zadymieniu stają tragicznie bezsensowne, obojętnie na jaką armię trafić.
Offline
Mozdzierz napisał:
(...)
Moździerz, poczytaj co tam jest napisane, a potem się wypowiadaj.. Primo, od ponad półtora roku nie wystawiłem na stół IS-2, to od czego miałeś niekłamaną przyjemność się odbijać to IS-85, starszy brat z mniejszą lufą. Secundo, w rozpisce zostały wprowadzone zmiany których nie chce mi się tu opisywać, po części dlatego że jestem leniwy, a po części dlatego że ostateczny kształt armii jest zawarty wyżej.. W bitwie z tobą wystawiłem TD zamiast piechoty, co było błędem, przyznaję.. Niemniej sądzę że ta gra polega na tym że jak się robi rzeczy głupie to się przegrywa..
Edit:
Zagrałbym lepiej to dostał byś wklepy, nie zagrałem- wygrałeś..
Ostatnio edytowany przez Zalew (2012-07-24 18:02:05)
Offline
A tak, fakt, to były 85. IS to IS, wystarczy, że ma dużo z przodu, 2 z góry i rear mg ;p A jak chodzi o SU, to nie tyle opieram to wyłącznie na naszej grze, tylko na kliku wcześniejszych (i jednej późniejszej ), gdzie zawsze na te czołgi wystarcza dym i stają się kupą. 3 SU 100 to maks który bym brał, a jako inne czołgi skorzystałbym z np T34-85, od biedy 76
Offline
W piechocie mogę mieć pluton czołgów jeden, oraz 2 plutony TD, z czego skwapliwie korzystam. T-34 nie wystawiam, bo jak zauważyłeś mam na stole IS-y. A różnica jest zasadnicza, pomiędzy ISami; 2 strzelają raz a porządnie, 85 dwa razy przeciętnie.
Jak w rozpisce jest sama piechota to te auta nie mają jak rozwinąć skrzydeł, no chyba że wejdziesz do budynku Przy KT też nie poszaleję.. Cóż mogę Ci powiedzieć, masz głupie armie..
Offline
Agreed. Moździerz zrób kiedyś armię z którą przegram please. Bo ruski walec zjadł mnie w 4 tury!
Offline
SU-100 słabe?! Już tyle panter i tygrysów z tego porozwalałem, za koszt czterech panter C/V wystawiasz 10 SU-100. Naprawdę dobra zabawka. Na upartego rozwala nawet Twojego KT. Absolutnie się nie zgadzam.
Offline
No rozumiem Zalewie, akurat do ISów 85 się nie przyczepiam w ogóle, bo są bardzo fajne
Rozwala KT? Hahahah, niby jak? objedzie od boku a potem nie trafi na 5+ tym swoim jednym strzałem? A KT go oczywiście ani razu nie trafi po drodze, bo trafianie na 3+ jest zbyt ciężkie
Tygrysy to wieś i wiadomo, że ssą, teraz połowa shermanów jest lepsza od tygrysa. Podobnie z panterami, te są trochę lepsze, bo jednak tańsze...no i lepsze.
Porównywanie, że czymś można rozwalić coś niemieckiego jest nietrafione, bo to aktualnie jedna ze słabszych armii, która paroma zabawkami wybija się z bycia najsłabszą.
A co do zielarza, ciebie w ogóle sporo walców rozwaliłoby teraz, gdyby ktoś na to szykował armię. Patrz maćka Hamburgery, aktualnie są dużo mocniejsze od cromwelli. BTW chciałbym też zobaczyć starcie tych cudownych SU z 8 hellcatami które wyskakują im zza pleców To jest jak tygrys, kilka jest fajne i przydatne, więcej to bieda i tyle.
Ja tam zawsze i tak najbardziej bałem się ogromnych plutonów sowietów wspartych dobrą artą i paroma ISami.
EDIT: BTW, bardzo chętnie zagram z kimś, kto pojedzie moje KT praktycznie samymi SU i ISU, bo wtedy dowiem się, na co trzeba uważać i w których momentach KT mają "przewalone". A jeżeli nie pojedzie, to oznaczy, że nie ma na co uważać
Ostatnio edytowany przez Mozdzierz (2012-07-24 22:11:19)
Offline
Najstraszniejszy ruski walec z jakim grałem zawierał opór ISU-152, mały pluton SU-100 z desantnikami i morze rosyjskich marynarzy. Krawat zaginał tym czasoprzestrzeń i po prostu miażdżył wszystko po drodze. Gdzieś tam się jeszcze w jednej z wersji zaplątały KW z flamerami i to był mrok. Co do Maćka Hamburgerów to fajna mobilna armia, jednak wrażliwa na recony i ostrzał z małych pojazdów. Moich chłopców to akurat nie rusza. Ale nowe shermany są co najmniej OK!
Offline
Pamiętaj też, że u krawata dość sporym atutem jest umiejętność bardzo dobrego grania, nie tylko armia
Offline
Maćka Hamburgery bardzo się nie lubią z 4xZiS-2 => ROF3 11AT 4+FP.
Offline
Moje hamburgery nie lubią niczego co ma więcej niż 4AT , mając 2 0 0 pancerza .50 cal staje się bronią masowej zagłady dla biednych hellcatów ;P Co do Twojej ruskiej piechoty - moim zdaniem masz za mało piechoty - te +/- 10 traindowych podstawek nie obroni objectiva.
Offline
O, i Maciek powiedział to co ja chciałem, ale nie umiałem się przebić
Offline
Moździerz.. Powiedziałeś to co powiedziałeś i przebiłeś się z tym czym przebiłeś.. Mam wrażenie że sprawia Ci wielką radość pisanie w co trzecim poście tego samego. Wiedz że przyjąłem do wiadomości twoje zdanie. Nawet jeśli nie bije od moich wypowiedzi entuzjazm to cieszę się z faktu możności wysłuchać zdania innych, nawet całkiem odmiennego.
Czerwonoarmiści nie dysponują takimi wynalazkami jak dym, wyszkolenie czy ambush. Radzieckie TD nie mają być super, ich zadaniem jest sunięcie po polu bitwy z działem przesłanym prosto z laboratorium NASA i przyjmowanie na klatę strzałów od całej armii przeciwnika..
Wstawiam rozpiskę z poprawioną piechotą w piechocie, testy polowe czas zacząć..
STRELKOWY BATALION 1745 LATE
CONFIDENT TRAINED
Comander
1iC and 2iC Rifle teams and Komissar team
Sapper Platoon
5xSapper Rifle Team
Anti Tank Platoon
2x45mm obr 1942
Strelkowy Company
Command Rifle/MG team with 14xRifle/MG team
Strelkowy Company
Command Rifle/MG team with 7xRifle/MG team
Assalut Gun Company
3xSU-152
Tank Killer Company
3xSU-100
Gvardeyskiy Tyazhelyy Tankovy Company
4xIS-85 tank
Guards Rocket Mortar Battalion
Command Rifle team with Observer Rifle team and 2xBM-13-16 Katyusha
Artyllery Battalion
Comand Rifle team with staff team, observer Rifle team and 4x122mm obr 1938 gun
Offline
STRELKOWY BATALION 1750 LATE
CONFIDENT TRAINED
Comander
1iC and 2iC Rifle/MG teams and Komissar team
Sapper Platoon
5xSapper Rifle Team
Anti Tank Platoon
2x45mm obr 1942
Strelkowy Company
Command Rifle/MG team with komissar team, 14xRifle/MG team
Strelkowy Company
Command Rifle/MG team with 7xRifle/MG team
Gvardeyskiy Tyazhelyy Tankovy Company
4xKV-85 tank
Tank Killer Company
4xSU-100
Guards Rocket Mortar Battalion
Command Rifle team with Observer Rifle team and 2xBM-13-16 Katyusha with extra crew and 2x37mm obr 1939
Artyllery Battalion
Comand Rifle team with staff team, observer Rifle team and 4x122mm obr 1938 gun
Tank Destruction Company
Command Rifle team with 4x57mm ZIS-2
Wczoraj rano wpadłem na taki pomysł, co sądzicie?
Ostatnio edytowany przez Zalew (2012-08-14 12:20:38)
Offline
No zobacz jakie łobuzy i jaka dyskryminacja, rozpiska sowietów to nikt się nie wypowiada!
Moim zdaniem bardzo dobra rozpiska, podobne do tego co mi chodzi po głowie, tylko, że ta radziecka piechota, z mojego doświadczenia do niczego się nie nadaje... Stąd podejrzewam, że dlatego wziąłeś tych saperów do hq. Możliwe, że jest to jakieś wyjście. Ale skoro są confident to część ataków może im nie wyjść... Do sprawdzenia w praktyce.
Ale jest inna sprawa tak sobie liczę i liczę i ciągle wychodzi mi 1735 punktów... Te 15 dają jakąś pokusę zmian i np dania tank escort na kv-85:) fearless na su-100 też fajna rzecz, bo zgaduje, że tutaj go nie masz.
Ogólnie porządna rozpiska i bardzo dziękuję za zwrócenie uwagi na to, że w Katiuszach można wystawić działek plot! Nie zauważyłem, że te samochody można zamienić. Ciekawa opcja, ale wychodzi trochę drogo...
Pytanie do Ciebie- te katiusze się sprawdzają?
I pytanie ode mnie, tak mnie kusi, żeby kiedyś postawić snajpera. Naprawdę sprawdza się w tej edycji?
Plus czy on przeszkadza samolotom?
Offline
Adrian napisał:
Moim zdaniem bardzo dobra rozpiska, podobne do tego co mi chodzi po głowie, tylko, że ta radziecka piechota, z mojego doświadczenia do niczego się nie nadaje... Stąd podejrzewam, że dlatego wziąłeś tych saperów do hq. Możliwe, że jest to jakieś wyjście. Ale skoro są confident to część ataków może im nie wyjść... Do sprawdzenia w praktyce.
Piechota 14 jest docelowo od tego żeby trzymać pozycje, atakując sprawdza się średnio- chyba że dobiegnie ich 15< to są średnio dobrzy (z saperami, komisarzem i kimś z HQ nie zdarza się to wcale tak rzadko).
Słusznie podejrzewasz saperów o podłączanie się do bandy piechoty, co perfidnie stosuje od prawie roku, o czym przekonało się całe mnóstwo czołgów nieprzyjaciela (już nawet nie mówiąc o efekcie psychologicznym- "-Masz tu coś do bicia się z czołgami? -Tu, tu i tu stoją panowie z 4TA, a pozostałych dwudziestu ma 2TA.").
Confident z komisarzem i 1iC sprowadza się do 12,5%szans na to że chłopakom nie wyjdzie szarża. Jeśli nie ma 1iC to mam 25% na to że jednak się zdecydują. Ale Tobie chodziło pewnie o trained- jest ich dość sporo, więc wymiana 1:1 mnie satysfakcjonuje. Jak już mówiłem, mam 25%> na to że chłopaki pójdą sobie z CC, przeciwnik jeśli jest fearless, w 33%> przypadków mówi pas. Jeśli już gdzieś robią wjazd to przed nimi (albo za nimi) ciągną KV, które lubią nadgryzione piechoty.
Z czołgami wygląda to trochę inaczej i jest więcej zmiennych, ale dopóki trafiam choć raz jest 33%>szans na to że sobie pójdą, gratis dostaję 8% szans na to że jeden piechur rozkraczy czołg i 25% na to że jeden pionier wsadzi patyk w oko kierowcy (przy ciężkich szansa wynosi niecałe 17%, na to że pionier okręci się wkoło gąsienicy).
A z hobbistycznego punktu widzenia to wyglądają oni za*e gdy biegną tłumem przez stół.
Adrian napisał:
Ale jest inna sprawa tak sobie liczę i liczę i ciągle wychodzi mi 1735 punktów... Te 15 dają jakąś pokusę zmian i np dania tank escort na kv-85:) fearless na su-100 też fajna rzecz, bo zgaduje, że tutaj go nie masz.
Tank escort mogę brać tylko na IS-2, po za tym musiał bym zapłacić 40pkt- bo wszyscy albo nikt. Fearless na SU-100 brać nie mogę bo nie jestem Gwardyjski- mogę brać zabawki jedynie ze slotu Red Army, lub (tak jak przy KV, albo Katiuszach) ze slotów jednakich dla RA i Gwardii.
Policz jeszcze raz, może nie dodałeś oficera politycznego w dużej piechocie, mi wychodzi równo 1750.
Adrian napisał:
Ogólnie porządna rozpiska i bardzo dziękuję za zwrócenie uwagi na to, że w Katiuszach można wystawić działek plot! Nie zauważyłem, że te samochody można zamienić. Ciekawa opcja, ale wychodzi trochę drogo...
Pytanie do Ciebie- te katiusze się sprawdzają?
I pytanie ode mnie, tak mnie kusi, żeby kiedyś postawić snajpera. Naprawdę sprawdza się w tej edycji?
Plus czy on przeszkadza samolotom?
Katiusze, jak na swoje marne 90pkt, potrafią zrobić jesień średniowiecza w kolorze kakao. Czołgu nimi nie rozsmarujesz, ale artyleria w zbożu aż się prosi o rakietę. Te plot są teraz przekokszone, mają 24cale zasięgu (32cale vs samolot) 4ROF FP4+ i kosztują marne 50pkt. Z katiuszami wychodzi sporo, ale biorąc osobny oddział zapłacił bym więcej, pierwsze ich zdanie to okopać się.
Odpowiedź na pytanie nr2- Samolot nie może atakować celu jeśli jakiś z teamów, jego właściciela, znajduje się w 16 calach od samolotu gdy ten wykonuje swój atak. Sniper jako independent TEAM blokuje somolot, chyba że ulotni się w movement step-ie.
Pytanie do ogółu:
Jeśli okopanie się "traktowane jest jako ruszone jedynie w kwestii ROF, w żadnej innej kwestii" to czy katiusze mogą w takim przypadku strzelać (chodzi mi oczywiście także o inne Artylerie). Jest co prawda zapis iż żeby strzelać artyleryjską salwą trzeba być stacjonarnym przez całą turę, niemniej nie ma w moim przeświadczeniu zapisu iż okopywanie się nie pozwala na bombardowanie, bo jak wspomniałem, kwestia ROF ma się nijak do możliwości bombardowania celu.
Ciekawostką może się za to wydać, iż cel bombardowania musi być w Field of Fire- nie może znajdować się po nieodpowiedniej stronie linii przeprowadzonej wzdłuż czoła podstawki gun teamu, o czym często zapominamy.
PS. Dziękuję za sugestie Adrianie
Ostatnio edytowany przez Zalew (2012-08-19 11:51:44)
Offline
Wow... Aż mi się ciepło zrobiło jak przeczytałem Twojego posta... chyba muszę poczytać to wszystko, bo rzeczywiście tylko Isy moga mieć tank escort... Do tego oszukiwałem bo w armii czerwonej wystawiałem gwardyjski tank killer...
Z tym confident to mi chodziło, że są dwa plutony i wiem, że jednemu zawsze zdarza się ugrzęznąć gdzieś...Ale skoro mały ma nic nie robić, to może. Bo rzeczywiście z komisarzem i dowódcą mogą zdać.
W takiej sytuacji się to przydaje. Bo tak kombinowałem, że saperów z hq można zamienić na dodatkowe katiusze i tank escort na kv. Ale rzeczywiście opcja, którą masz jest fajna.
A do działek 37mm są super:) Tanie w punktach, rzeźnię robią straszną, aż dziwne, że do tej pory nie wystawiałeś. Co do taniości, to chodziło mi o to, że działka taniej wychodzą w plutonie aa, aniżeli w akatiuszach.
No ze snajperem to słabo...
A z katiuszami to ciekawe pytanie, bo katiusze są wheeled...
Ale podsumowując to bardzo dobra rozpiska:)
Offline
Adrian napisał:
A do działek 37mm są super:) Tanie w punktach, rzeźnię robią straszną, aż dziwne, że do tej pory nie wystawiałeś. Co do taniości, to chodziło mi o to, że działka taniej wychodzą w plutonie aa, aniżeli w akatiuszach.
Wystawiałem je, ale na poprzednią edycję. Teraz jestem w trakcie lektury podręcznika z zasadami i jak przeczytałem że mają 32cale zasięgu AA to mnie zatkało.
Adrian napisał:
A z katiuszami to ciekawe pytanie, bo katiusze są wheeled...
A, tego nie zauważyłem. Jako że są wheeled to nie wypływa na nie to że się okopują (bonusy i obsuwy) "..all vehicles and cavalery, opreate as normal since they do not need to dig in" W sumie to nie jestem pewny czy nie potrzebują, w każdym razie nie mogą się okopać. Mimo to pytanie wciąż dotyczy się zwykłej artylerii.
Offline
Porpozycja na dziś:
Panzerkompanie
CONFIDENT VETERAN
Comander
1iC and 2iC: Panzer IV H
Combat Platoons:
Panzer Platoon
4x Panzer IV H
Panzer Platoon
4x Panzer IV H
Weapons Platoons
Panzer Anti-Aircraft gun Platoon
3xArmored Sd Kfz 7/1 (Quad 2cm)
Divisional Support
Gepanzerte Panzerpionier Platoon
Comand Pionier MG team with 6xPionier MG teams and 7x Sd Kfz 251/7 half-track
Panzerspah Patrols
3xSd Kfz 234/2 Puma
Rocet Launcher Battery
3xNW 15cm
Luftwaffe Heavy Anti-aircraft gun platoon
Comand SMG team with 1x8.8 FlaK36 gun
Sporadic Air Support
Ju 87D Stuka
Prowadziłem dziś żarliwą dysputę z jednym z najbardziej szanowanych sędziów w naszej galaktyce i doszliśmy do wniosku że o ile brzmi to bez sensu to artyleria która się okopywała może swobodnie bombardować przeciwnika bez kar. Fuck yeah.
Ostatnio edytowany przez Zalew (2012-08-21 19:23:45)
Offline
Nic nowego... napisane jest to w faq-u, o tutaj: http://www.flamesofwar.com/Portals/0/Do … il2012.pdf
dostępnym na stronie o tutaj: http://www.flamesofwar.com/hobby.aspx?art_id=3199
gdzie cholernie ciężko to znaleźć
Natomiast rozpiska bardzo fajna. Sam próbowałem coś podobnego, ale na 3 plutonach PzIV. Wtedy nie ma miejsca na piechotę, ale...
Ostatnio edytowany przez suzan (2012-08-23 07:31:25)
Offline
A oto moja propozycja na turniej grudniowy.
Gvardeyskiy Kazachiy Polk HQ
1iC, 2iC and Kommissar team mounted on Horses
Sapper Platoon
4xPioneer Rifle team (dołączają się do plutonów)
Mounted Gvardeyskiy Kazachiy Company
Command Rifle/MG team with 4xSMG team
Dismounted Gvardeyskiy Kazachiy Company
Command Rifle/MG team with 12xRifle/MG team
Gvardeyskiy Kazachiy Scout Platoon
Command SMG Cavalery team wtih 2xSMG Cavalery team (FV and Recce team^^)
Gvardeyskiy Kazachiy Tankovy Company
6xT-34obr 1942 with tank escort
Guards Heavy Assalut Gun Company
4xISU-122 (No H&C)
Tankovy Company
6xT-34obr 1942 with tank escort
Plutonów jest 6, artylerii brak, niemniej mam nadzieję że ten fakt nie sprawi że mnie wszyscy rozstrzelają..
Idea jest taka że chciałem spróbować rozpiskę na małych kaczuszkach.
Plusem jest posiadanie 2 band kaczuszek w zmechu, minusem fakt iż muszę atakować w DB.
Ostatnio edytowany przez Zalew (2012-11-27 20:49:59)
Offline
O ja cię! To są naprawdę koniki? Oni naprawdę są na koniach? I będziesz jeździł? Ale fajnie:)
A co do rozpiski, to wygląda ok, ja tam gram bez artylerii i jakoś żyję. Kilka razy miałem artylerię i jakoś nie powala. Często jest bezużyteczna ta bateria artylerii. Katiusze za to niszczą światy:)
HB guny masz także gra, aczkolwiek już widzę Königstiger-y na stole, ale cóż
Offline
Ja wezmę Churchille i będę Was mielił pod kołami...
Offline
Od tego mam dużą piechotę, żeby nie było Ci tak łatwo Zielarzu.
Armia złożona do zabawy, nie do mielenia światów więc jak trafię na KT czy inne brzydkie zabawki to będę musiał kombinować.. Takie życie..
Offline
Co sądzicie?
STRELKOWY BATALION 1780 LATE
CONFIDENT TRAINED
1iC and 2iC Rifle/MG teams and Komissar team
Sapper Platoon
5xSapper Rifle Team with Supply Pioneer wagon
Strelkowy Company
Command Rifle/MG team with 7xRifle/MG team and komissar
Strelkowy Company
Command Rifle/MG team with 7xRifle/MG team and komissar
Gvardeyskiy Tyazhelyy Tankovy Company
4xKV-85
Tank Killer Company
4xSU-85M
Tank Destruction Company
Command Rifle team with 4x57mm ZiS-2 gun
Guards Rocket Mortar Battalion
Command Rifle team, observer Rifle team, 2xKatiusha with extra crew, 2x 37mm obr 1939 guns (AA)
Assalut Gun Company
4xSU-122
Artylery Battalion
Commander, Staff team, Observer rifle team, 4x122mm 0br 1938
Offline
Super do ataku jednak w obronie z mobile rezerwami kiepsko to widzę. Jako, że to strelkowy i będziesz się często bronił przydałoby się więcej piechoty bo 2 plutony po 10-11 standów CT nie jest trudne do wygonienia. Ja bym zrezygnował z tank killerów na rzecz dopełnienia jednego z plutonów do 14 (czy ile tam zazwyczaj jest ) i dodania jakiegoś taniego reconu do zdejmowania gtg jak będziesz atakował.
Offline
Wersja Beta:
STRELKOWY BATALION 1780 LATE
CONFIDENT TRAINED
1iC and 2iC Rifle/MG teams and Komissar team
Sapper Platoon
5xSapper Rifle Team
Strelkowy Company
Command Rifle/MG team with 14xRifle/MG team
Strelkowy Company
Command Rifle/MG team with 7xRifle/MG team
Strelkowy Scout Platoon
Command SMG team with 2xSMG team
Gvardeyskiy Tyazhelyy Tankovy Company
4xKV-85
Tank Destruction Company
Command Rifle team with 4x57mm ZiS-2 gun
Anti-Aircraft Company
Command Rifle team and 4x 37mm obr 1939 guns (AA)
Assalut Gun Company
4xSU-122
Assalut Gun Company
4xSU-122
Artylery Battalion
Commander, Staff team, Observer rifle team, 4x122mm 0br 1938
Offline
No widzę 8 su122 i od razu mi się podoba. Jak dla mnie super rozpiska, w ataku bardzo dobra a obrona też niezła. Nie masz jakiegoś bardziej zmotoryzowanego reconu??
Offline
Buty są szczytem zmechanizowania, jeśli chodzi o zwiad w radzieckiej piechocie. Niemniej są oni FV, więc zwykle maja GtG i concealed (na blisko są trafiani na 6, więc bardzo lubią robić wycieczki po lasach, budynkach i polach). Ponad to na początku gry, jeśli mam takie widzimisię, zabieram jedno company i robię infiltrację.
Zapomniałem napisać, za 5pkt które mi zostało kupiłem do 'Tank Destruction Company' transportery.
Offline
Kazachiy BATALION 1750 Midle
HQ
1iC, 2iC and Komissar mounted on horses (Fearless Trained)
4x Pionieer Rifle team (Fearless Trained)-idą razem z pieszymi kozakami
Mounted Kazachiy Company (Fearless Trained)
Command rifle/MG team with 4xSMG team and PTRD anti tank rifle
Dismounted Kazachiy Compandy (Fearless Trained)
Command rifle/MG team with 12xRifle/MG team, 2x light mortar team and 1xPTRD anti-tank rifle
Kazachiy Scout Platoon (Fearless Veteran)
Command cavalery SMG team with 2xSMG cavalery teams
Heavy Tankovy Company (Fearless Conscript)
4xKV-1e
Medium Tankovy Company (Fearless Conscript)
5xT-34/76
Kazachiy Tankovy Company (Fearless Trained)
5xT-70 obr 1943
Sporadic Air Support (Fearless Trained)
P-39 Kobra
Offline
Niby fajne ale NIE MASZ ABSOLUTNIE NIC SILNEGO NA CZOŁGI! W sensie stacjonarnego, zintegrowanego z piechotą. Jest niby samolot, ale to totolotek. Ani 122 ani Zis-2...
Ostatnio edytowany przez Zielarz (2013-07-28 08:38:33)
Offline
W tej sytuacji mam dwie opcje:
Dodaje jedno T-34 a trzy T-34 konwertuje T-34/57, co daje pewne przebicie (11AT).
Druga jest taka że biorę 2 działa ZiS-2 (Conscript) jako 7 pluton (tracąc Wide-tracks na T-70).
Obie opcje są kosztem lotnictwa i nie ukrywam że pierwsza przypada mi do gustu bardziej, choć musiałbym zagrać z lotnikiem by mieć pewność co do wymiany tego pana na czołgi conscript. Faktem jest że za dużo pocisków w nich wchodzi.
Offline
Hej, dawno tu nic nie pisałem, a jako kandydat do nagrody złotej łopaty postanowiłem wyjść na prowadzenie w klasyfikacji ogólnej.
Popełniłem sobie takich Niemców:
German Gepanzerte Panzergrenadier
Mechanised Company, from Eastern Front, page 40
Compulsory Gepanzerte Panzergrenadier Company HQ (p.41) - CinC SMG, 2iC SMG, 2x Sd Kfz 251/1C half-track (70 pts)
- 2x Replace Command SMG with Command Panzerknacker SMG (10 pts)
Compulsory Gepanzerte Panzergrenadier Platoon (p.41) - Command MG, 6x MG, 4x Sd Kfz 251/1C half-track (230 pts)
- Replace Command MG with Command Panzerknacker SMG (5 pts)
Compulsory Gepanzerte Panzergrenadier Platoon (p.41) - Command MG, 6x MG, 4x Sd Kfz 251/1C half-track (230 pts)
- Replace Command MG with Command Panzerknacker SMG (5 pts)
Gepanzerte Heavy Platoon (p.42) - Command SMG, Sd Kfz 251/1C half-track (must have mortar Section) (20 pts)
- Observer Rifle, Kubelwagen, 2x Sd Kfz 251/2C (8cm) (80 pts)
- 2x Sd Kfz 251/9C (7.5cm) (105 pts)
Gepanzerte Anti-tank Gun Platoon (p.44) - Command SMG, 3x 7.5cm PaK40 gun (220 pts)
Tank Hunter Platoon (p.86) - Command Marder II, 3x Marder II (360 pts)
Heavy Panzerspah Platoon (p.58) - Command Sd Kfz 231 (8-rad), Sd Kfz 231 (8-rad) (85 pts)
Rocket Launcher Battery (p.90) - Command SMG, 2x Observer Rifle, 2x Kubelwagen, 4x 15cm NW41 rocket launcher (160 pts)
- 5cm PaK38 gun, Sd Kfz 10 half-track (40 pts)
Light Anti-aircraft Platoon (p.89) - Command Sd Kfz 7/2 (3.7cm), Sd Kfz 7/2 (3.7cm) (105 pts)
- 2x Equip Sd Kfz 7/2 (3.7cm) with armour (20 pts)
1745 Points, 8 Platoons
Dla mnie rozpiska jest na mocne 4, jeśli chodzi o średnią wojne
+Dobrze sie broni ze względu na dwa silne plutony piechoty. Wanny dają dodatkowe strzały przy DF, choć z drugiej strony potrzebują lasu/pola by mieć (czy być) Consiled+GtG.
+W razie potrzeby dołączenie 2x Sd Kfz 251/9C (7.5cm) do piechoty powoduje zwiększenie ich potencjału poprzez dodatkowe strzałki z AT9, a sekcja może równie dobrze walczyć dowodzona przez 2iC, niestety decyzja zapada przed rozpoczęciem gry
+Mam dwa weterańskie placki, z czego jeden jest armored
+Za 100pkt mam moździerze w half-truckach które mają RoF2, AT2, FP3+(!) także bój się piechoto!, robią zadymę i bombardują jak im sie tak podoba
-Brak czołgów w zmechu boli przy misji w której atakuje
-Najsilniejszy przedni pancerz to 3 na Rad-8
Generalnie skoczna armia do dużej ilości kombinowania, co podoba mnie się bardzo. Samo wystawienie ich na stół jest możliwe w 15 wariacjach zależnie od tego jak będzie mi się podobało złożyć Kampfgruppe i czy w ogóle chce ją wystawić. Czy jest jakis chętny do testowania?
I przepraszam za post pod postem
Ostatnio edytowany przez Zalew (2015-08-30 13:47:19)
Offline
Hej, dawno nic tu nie wrzucałem, także pozwólcie że spytam was o swój nowy pomysł na:
MIDLE WAR
German Panzerspah
Mechanised Company, from Eastern Front, page 56
Compulsory Panzerspahkompanie HQ (p.57) - CinC Sd Kfz 231 (8-rad) (40 pts)
Compulsory Tracked Panzerspah Platoon (p.58) - Command Panzer II L Luchs, 2x Panzer II L Luchs (165 pts)
Compulsory Light Panzerspah Platoon (p.57) - Command Sd Kfz 223 (Radio), 2x Sd Kfz 222 (2cm) (110 pts)
- Replace Sd Kfz 222 (2cm) with Sd Kfz 221 (2.8cm) (0 pts)
Compulsory Heavy Panzerspah Platoon (p.58) - Command Sd Kfz 231 (8-rad), Sd Kfz 231 (8-rad) (85 pts)
Panzer Platoon (p.37) - Command Panther D (Kursk), Panther D (Kursk) (550 pts)
Anti-tank Gun Platoon (p.87) - Command SMG, 3x 7.5cm PaK97/38 gun (125 pts)
Gepanzerte Panzerpionier Platoon (p.53) - Command Pioneer MG, Sd Kfz 251/1C half-track, 6x Pioneer MG, 3x Sd Kfz 251/7C (Pioneer) half-track (280 pts)
- 3x Replace Sd Kfz 251/7C (Pioneer) half-track with Sd Kfz 251/1C (Stuka) half-track (120 pts)
Light Anti-aircraft Platoon (p.89) - Command Sd Kfz 7/2 (3.7cm), 2x Sd Kfz 7/2 (3.7cm) (155 pts)
- 2x Equip Sd Kfz 7/2 (3.7cm) with armour (20 pts)
1650 Points, 7 Platoons
7 plutonów bez możliwości zrobienia Kampfgruppy. Jak wrażenia?
Offline