W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW
Wątek Zamknięty
Dzięki wszystkim za miłe gry w doborowym towarzystwie
Zło górą!!!!! Muahahhaaaa... Dannan Mon-keigh
@pokrzyw
Bardzo ciekawe misje tylko za rok trzeba je troszkę zbalansować i będzie fajnie
Offline
Dzięki za dobry turniej. Czekam na kolejny.
Offline
Kvan możesz bliżej mi wyjaśnić o co chodzi z tym "wałkiem" dot. blokowania ruchu moich termosów przez twoich latających fire dragonami?
Z zasad wynikało, że są oni flying infantry - czyli zasady latania mają analogiczne do flying monstrus creature (swooping).
Teraz cyt.
"Models that phisically fit under a swooping FMC can move eneath it. Likwise, a swooping FMC can end its move over such models. However, when moving this way, enemy models must still remain 1" away from the ase of swooping FMC, and it cannot ends its move with its ase witin 1" of other enemy models. (ruleook pg. 69)."
Z tego mi wynika, że jednak moje jednostki mogły przejść pod twoimi i zatrzymać się dalej niż 1" od podstawki.
Ostatnio edytowany przez Avatarofhope (2015-12-13 12:15:00)
Offline
Avatarofhope napisał:
However, when moving this way, enemy models must still remain 1" away from the ase of swooping FMC...
Oznacza to tyle że jak np. skrzydła FMC wystają sporo poza podstawkę to możesz pod nimi przejść gdy cały czas jesteś minimum 1' is podstawki. Jest to jedno z moich ulubionych zagrań odkąd grywam FMC.
Jeśli czujesz się zwałowany tym zagraniem to przepraszam ale jest one poprawne w myśl zasad. Inna interpretacja tworzy więcej problemów niż rozwiązuje.
Offline
Są indywidualne wyniki ? I gdzie to MSU bo zadko u Was widziałem 10+ killpointow czy to kwestia pkt ?
Offline
KvaN napisał:
Avatarofhope napisał:
However, when moving this way, enemy models must still remain 1" away from the ase of swooping FMC...
Oznacza to tyle że jak np. skrzydła FMC wystają sporo poza podstawkę to możesz pod nimi przejść gdy cały czas jesteś minimum 1' is podstawki. Jest to jedno z moich ulubionych zagrań odkąd grywam FMC.
Jeśli czujesz się zwałowany tym zagraniem to przepraszam ale jest one poprawne w myśl zasad. Inna interpretacja tworzy więcej problemów niż rozwiązuje.
Nie czuję się zwałowany. Właściwie nie miało to żadnego wpływu na grę - może jeden prezent więcej bym podniósł. Moja interpretacja jest jednak taka ze jednak można byłoby przejść przez podstawkę i zakończyć ruch 1" od niej. W opisie zasady jest tylko ta jedna restrykcja.
Inna interpretacja prowadzi do absurdu.
Ostatnio edytowany przez Avatarofhope (2015-12-13 13:40:58)
Offline
Lictor napisał:
Możesz wrzucić dokładny zapis? Bo z tego co mi się kojarzy, to jest napisane, że trzeba SKOŃCZYĆ ruch 1" od podstawki FMC i tyle.
Models that phisically fit under a swooping FMC can move beneath it. Likwise, a swooping FMC can end its move over such models. However, when moving this way, enemy models must still remain 1" away from the base of swooping FMC, and it cannot ends its move with its base witin 1" of other enemy models. (ruleook pg. 69)."
Offline
Dzięki wszystkim za świetny turniej, zwłaszcza Pokrzywowi za organizację i Kvanowi za fantastyczne nowe makiety
Teraz już w ogóle mi się nie będzie chciało grać na mojej scenerii w domu;P
Offline
KvaN napisał:
Przecież po "however" jest napisane wprost że musisz być cały czas 1 cal od podstawki
Rzeczywiście. Wcześniej mi to umknęło. Sorry zamieszanie.
Offline
Szkoda, że nie wpadłem na pomysł podlecenia, otoczenia czego się da, potem lądowania i związania w cc.
150 latających boyzów - trolololo
Ostatnio edytowany przez emrtee (2015-12-13 17:55:12)
Offline
Dobra mam chwilkę to podzielę się refleksjami z wczorajszej gry.
Był to mój najfajniejszy turniej na jakim byłem. Misje fajne, zróżnicowane i losowe co akurat trafia w mój gust. Wszystkie trzy bitwy w miłej atmosferze bez spin jakichkolwiek. Modeli nie trzeba było ściągać garściami i przez to grało się o wiele przyjemniej. Dla mnie osobiście pomysł z punktami extra i ujemnymi przy tworzeniu rozpiski jest super i zawsze powinien istnieć na turniejach. Makiety śliczne, stoły bardzo zróżnicowane pod tym względem. Tak więc brawa za organizację turnieju Pokrzyw Jedyna rzecz, która była średnia dla mnie to otoczka części związanej z wyborem klimatycznej armii. Wiem, że ostatnia bitwa była dłuższa i czas gonił ale może lepiej zostać 20min dłużej i zrobić to na spokojnie. Bo w zasadzie chyba to gracze mieli zdecydować kto, co i na kogo głosuje a tu nagle koniec turnieju wyniki na szybko i strzałka. Tak trochę szkoda bo nie wiem czy wszystkie nowe armie miały poświęconą uwagę a były naprawdę fajne np. Scarsi Ashana czy Wilki Thinros'a miały 100% pomalowanych modeli, spójnych klimatem ich armii. Dla mnie to po prostu trzeba oceniać armie na początku rozgrywki (przed pierwszą bitwą) albo robić fotki i wrzucać na forum parę dni przed turniejem. Byłoby łatwiej i przyjemniej. Peace!
Offline
Dziekuje ślicznie za liczne przybycie i grę. Turniej był całkiem fajny. Pierwszy raz grałem IG i mam już trochę przemyśleń Na przykład by nie otaczać blobem na dotyk open-topped do którego się wali z multimelty - nie mają t4 i save 3+ - zginęło mi z 15 gwardzistów
Jeżeli chodzi o misje - zasady wymagają na pewno doszlifowania i zbalansowania - pomimo wszystko gra wyglądała na wyrównaną, co mnie cieszy. Turniej miał być lajtowy w zamierzeniu, więc najważniejsze że zabawa była przednia.
Konkurs klimatycznej armii - przed turniejem był zarezerwowany na to czas, niestety część osób się spóźniła i miał być po 1 albo 2 bitwie. W ferworze walki zapomniałem o tym. Po 3 bitwie, większość osób miała popakowane figurki i stąd decyzja autorytarna o wyborze armii. Wyszło to nie średnio ale bardzo kiepsko, za co Was bardzo przepraszam. Przy okazji kolejnego turnieju na pewno będzie na to czas pomiędzy 1 a 2 bitwą.
Pomalowanie armii - Pierwszy raz byłem na lokalu gdzie 99,9% figurek była pomalowana. Naprawdę stoły i armie na nich wyglądały super!! Jedna mała zmiana w regułach i daje dużego kopa motywacyjnego Nie jest to zasada mojego autorstwa, podejrzałem ją na innych lokalach.
Wałowanie - miałem kilka nieprzyjemnych sytuacji w których ewidentnie była próba wałowania. Szybko wyłapana skończyła się w zarodku. Ponieważ turniej był lekki nie rozumiem tego. Porozmawiam z KVanem, ale myślę że od następnego turnieju BARDZO poważnie podejdziemy do tematu wałowania i karniaki będą dotkliwe. Toczy się tutaj walka w całej lidze z przyzwoleniem na D3 małe/duże wały i zamierzamy posprzątać też własne podwórko .
Korwey, Xyxel - dziękuje Wam za gry, dawno nie grało mi się tak dobrze jak z Wami.
Wyniki do jutra będą opublikowane i wgrane.
Offline
@Omadam - stoły to akurat moja zasługa Ale reszta organizacji to pokrzyw i muszę powiedzieć że mam godnego następcę
@pokrzyw
Spisałeś się na medal poza 30 min spóźnieniem, proponuję wprowadzić zasadę że przedłużamy turniej o tyle o ile spóźni się główny sędzia (wiem że zależało Tobie na punktualnym skończeniu)
Offline
Dzieki wielkie za turniej. Bardzo ciekawee misje (pare szlifow by sie przydalo, szczegolnie przy dsowaniu tylu paczek i niedoscislen san Mikolaja) i rewelacyjne makiety na stolach - Pokrzyw i Kvan bardzo dziekuje, spisaliscie sie na medal ! Pozatym dziekuje przeciwnikom za fajne bezspinowe granie Prawie wszyscy mieli w pelni pomalowane armie i wygladalo to rewelacyjnie (szkoda ze nie wzielem aparatu) Bylbym za podtrzymaniem zasady z PE na niepomalowane unity i moze jeszcze dodal hatred
Jedyna drobna uwage jaka mam to ze znow nie bylo prezentacji armii ( i sprawdzanie kompletu zasad, rozpisek itp) i calkowicie olano historyjki jakie trza bylo przygotowac. Na pryszlosc po prostu nie dawajcie martwych zasad w regulaminie turnieju.
Offline
Ja również gratuluję organizatorom turnieju. Ten był najlepszy w jakim brałem udział. Misje były ciekawe, pewnie że można coś było poprawić, ale najważniejsze, że był fun, i było w klimacie. Na klimat zresztą ogromny wpływ miała zasada PE na niepomalowane. Zupełnie inaczej strzela się w kolorowe ludziki niż w marines z zakonu szarego plastiku (no i wiadomo, że pomalowane jadom szybciej ).
Dziękuje też każdemu z kim grałem, jako początkujący gracz fajnie było zobaczyć jak kombinują weterani szczególnie dziękuje Omadanowi za rady jak rozwijać i jak grać Wilkami.
Też brakowało mi prezentacji armii, zwłaszcza że wszyscy stanęli na wysokości zadania z malowaniem. Nie wiem jak z historyjkami, ale jeśli wszyscy je wysłali do Pokrzywa, to może warto, żeby opublikował je w tym temacie.
Jeszcze raz dzięki i do zobaczenia na następnym turnieju.
Ostatnio edytowany przez Thinros (2015-12-14 13:40:04)
Offline
Tym wałowaniem, to ja jakoś nie odczułem. Aczkolwiek zapominanie i nieznajomość zasad wychodzą często. Jeżeli ktoś jest wstanie kilka razy zapomnieć, o swojej fazie magii, to też może zapomnieć, że jinkował jakimś unitem. Byleby zapominanie nie było umyślne (aka słynny Kenowy land speeder storm w outflanku, o którym się zapomina do osatniej tury, a potem wypada na objective ).
Nieznajomość zasad też powoduje pewne spiny. Ja miałem z Izworem odnośnie dostawiania jednostek w assaulcie i jak się okazało on miał rację. A wystarczyło zajrzeć do książki
Tak czy inaczej trzeba pilnować i siebie i przeciwnika i starać rozwiązać wszystko na spokojnie.
Offline
@KVan zaczęliśmy grać o czasie, miałem imienne karty przygotowane wcześniej, więc moje spóźnienie nie miało dużego wpływu na grę.
Wydaje mi się, że niestandardowe misje miały większy wpływ na długość rozgrywek.
Historyjki przesłały bodajże 3 lub 4 osoby, dlatego nie publikowałem.
Tak jak napisałem powyżej, klimatyczna armia nie wyszła i jeszcze raz za to przepraszam. Organizowanie tego bloku programowego jest możliwe pomiędzy bitwami, jak figurki są na wierzchu.
Wałowanie - nie chce wywlekać na wierzch. Nie, nie chodziło o doczytanie czy niedoczytanie zasady. Ja się nauczyłem z kolei że shred nic nie daje na pojazdy (dzięki Korwey ).
Offline
Wyniki finalne:
liga40k.pl napisał:
Pozycja Kod gracza Gracz Armia Zdobyte pkt.
1 WR109 Łukasz KvaN Poczęsny Eldars 23
2 WR154 Kamil Mr.T. Torba Orks 21
3 WR190 Krzysztof Tuna Tomczyk Space Marines 19
4 WR195 - DarkAngel - Grey Knights 17
5 WR131 Krzysztof Omadan Omadan Space Wolves 15
6 WR092 Piotr pokrzyw Krzywicki Imperial Guard 14
7 WR108 Matuesz Izwor Izworski Chaos Space Marines 13
8 WR105 Jacek Xyxel Xyxel Chaos Space Marines 12
9 WR181 Karol Thinrol Wilczyński Space Wolves 10
10 WR161 Maciej Korwej Machowicz Dark Eldars 9
11 WR077 Marcin Niewiem Łapaj Chaos Space Marines 8
12 WR169 Maciej Vespan Dmochowski Space Marines 7
13 WR176 Damian BuyBack Leszczuk Necrons 5
14 WR044 Piotr Szymczak Grey Knights 4
15 WR197 - Avatarofhope - Space Marines 3
16 WR179 Marcin Ashan Kasperski Space Marines 2
Offline
Wątek Zamknięty