pokrzyw - 2015-11-23 01:03:43

Zapraszam wszystkich serdecznie do Wrocławia na świąteczny turniej Warhammera 40,000 klasy Local Zło i dobro  Single 1250 pkt.


TUTAJ ROZPISKI
SPONSORZY:

http://s9.postimg.org/flj32kd3j/logo_org.png

INFORMACJE ORGANIZACYJNE:

-Lokalizacja:  Sklep Bolter. Sokolnicza 7/17 paw. 31, Wrocław.

-Wpisowe: 15zł od osoby (możliwość przedpłaty)
- Pula nagród: Suma wejściówek + 15% od sklepu BOLTER.
Nagrody zostaną przyznane wg regulaminu sklepu, ze zmianą, że część puli przyznamy graczowi z najbardziej klimatyczną armię :)


Najbardziej klimatyczna armia - wybór graczy - bierzemy pod uwagę dobór jednostek, malowanie, historię etc. Każdy z graczy będzie miał możliwość zaprezentowania swojej armii, zamysłu i historii. Każdy z graczy będzie mógł oddać jeden głos.

Wykonanie bezzwrotnej przedpłaty gwarantuje miejsce na turnieju w przypadku pojawienia się większej ilości osób niż Bolter jest w stanie pomieścić (czyli 14 osób gdyż mamy 7 stołów). Decyduje kolejność dokonania przedpłat.

Dane do Przelewu:
Łukasz Poczęsny
43 1140 2004 0000 3802 7533 8644
W tytule proszę przelewu proszę do: Grudzień'15 - Imię i Nazwisko - Nick

Osoby z P przy ksywce to te które dokonały przedpłaty i miejsce mają zagwarantowane.

UWAGA - proszę o wzięcie potwierdzenia przelewu ;) - można przesłać do mnie na maila razem z rozpiska.

-Termin: 12 grudzień 2015 roku (Sobota).

-Ilość graczy: 14 graczy.


PRZEBIEG TURNIEJU:

9:00 - 9:15 Zapisy
9:15 - 9:30 Najbardziej klimatyczna armia
9:30 - 11:45 I Bitwa
11:50 - 14:10 II Bitwa
14:15 - 17:30 III Bitwa (parowa)
18:00 Wyniki i nagrody


SĘDZIOWIE:
Sędzia główny: Kvan i Pokrzyw - sędziowie grający

W trakcie turnieju sędziowie są ostateczną wykładnią rozsądzającą.

ZGŁOSZENIA
Zgłoszenia należy wysyłać na emaila: pokrzywmalpapoczta.fm

Przysłanie rozpiski do Czwartku 2015-12-10r do godziny 23:59 - +3 DP.
FORMAT TURNIEJU:
- Limit Punktowy: 1250 pts.
- Brak ograniczeń (gramy w wh40k, nie w IA czy apokalipsę). Radzę zapoznać się z punktami bonusowymi/karnymi ;)
- Każdy gracz będzie przypisany do sił Zła bądź Dobra (bazowo imperium cacy, nie-imperium nie cacy).
Podczas pierwszej bitwy paring par jest losowy, od drugiej obowiązuje system szwajcarski (z podziałem dobro-zło). Ostania bitwa jest rozgrywana parowo (2x dobro vs 2xzło).

NIEdozwolone są:
- Imperial Armour
- Apocalipse
- Escalation


ZASADY:

Gramy na zasady 7ej edycji, obowiązują klaryfikacje zawarte w PKZetach online

Nadrzędne znaczenie mają klaryfikacje ETC: Link do FAQ

100% WYSIWYG'U ZALECANE!!! PROXY SĄ NIEDOZWOLONE!!!!


Gramy na zasady 7 edycji, obowiązują najnowsze kodeksy + oficjalne FAQi  GW.


KAŻDY GRACZ POWINIEN POSIADAĆ CZYTELNA ROZPISKĘ ORAZ ORYGINALNA KOPIE ZASAD(może być nieczytelna, w postaci elektronicznej, pisma braila, w języku hindu lub w węzełkowym piśmie Inków)!!!
Braki będą karane okrutnie.

Zaleca się też posiadanie wydruku najnowszego FAQ do swojej armii. W przypadku kwestii spornych przy powoływaniu się na FAQ, brak aktualnej kopii będzie skutkował decyzją na niekorzyść gracza.


Zasady ogólne dla wszystkich scenariuszy:
1. W każdej misji jeden oddział może zajmować/blokować tylko jeden objective, w przypadku zajmowania więcej niż jednego gracz wyraźnie musi zadeklarować, który znacznik zajmuje dany oddział.

2. We wszystkich misjach obowiązują: Reserves, Deep Strike, Infiltration, Night fight - zgodnie z podręcznikiem

3. Zniszczenie wszystkich jednostek przeciwnika czyli tzw tabled to:
a) Tury 1-3 - automatyczny wynik 20:0
b) Tury 4+  - dogrywamy wszystkie tury do końca i wykonujemy misje które jesteśmy w stanie wykonać.

4. We wszystkich misjach obowiązuje random game length, czyli 5 tur, 6 tura na 3+, 7 tura na 5+.

5. W każdej misji gracze podliczają VP zdobyte i odejmują od liczby VP zdobytych przez przeciwnika, Różnica decyduje o wyniku bitwy według tabeli (max 17:3 20:0):
·     0: - 10 / 10
·     1-2: - 11 / 9
·     3-4: - 12 / 8
·     5-6: - 13 / 7
·     7-8: - 14 / 6
·     9-10: - 15 / 5
·     11-12: - 16 / 4
·     13-14: -  17 / 3
·     15-16: -  18 / 2
·     17-18: -  19 / 1
·     19+: -  20 / 0


6. Różnica w zniszczonych jednostkach i jej wpływ na wynik końcowy
Każde dwie całkowicie zniszczona jednostki są warte 1 KP Kill Point. Uwzględniając jednostki stworzone w trakcie gry poprzez Conjuring, the Portaglyph itp. Następnie liczymy ich różnice, za każdy Kp więcej od oponenta otrzymujemy +1VP (do max +8VP).

7. W przypadku Bye’a - 13:7.

8. Za bitwę oddaną walkowerem, gracz otrzymuje 17DP pkt. Walkower będzie przyjęty tylko po zapoznaniu się z sytuacją przez sędziego głównego.

9. Gracze przed rozpoczęciem bitwy mogą umówić się na wynik 10:10, 0vp - 0vp czyli wziąć tak zwanego splita. Split jest nie możliwy do wzięcia tylko w ostatniej bitwie. Gracze przyłapani na ustawianiu wyniku ostatniej bitwy dostają 0-0 oraz karę zgodnie z uznaniem sędziego.

10. Secondary Objectives (wspólne dla wszystkich scenariuszy każdy warty 1VP):
·    First blood
·    Slay the warlord
·    Linebreaker

11. W misjach w których celem pobocznym jest Maelstrom of War obowiązują następujące zasady:

Maelstrom of war napisał:

Każdy gracz zaczyna grę posiadając talię Tactical Objective Cards. W momencie wykonania objective'a na końcu tury gracza należy poinformować o tym przeciwnika oraz odrzucić kartę. Każdy Tactical Objectie może zostać wykonany tylko raz na grę. Jeżeli dany Objective nie może zostać wykonany (na przykład zniszczenie budynku jeżeli żadnego nie ma na stole) należy odrzucić daną kartę i wylosować nową.

Lista Tactical Objectives:

D36 # Tactical
Objective #
Opis:
11 Secure Objective 1
12 Secure Objective 2
13 Secure Objective 3
14 Secure Objective 4
15 Secure Objective 5
16 Secure Objective 6
31 Secure Objective 1
32 Secure Objective 2
33 Secure Objective 3
34 Secure Objective 4
35 Secure Objective 5
36 Secure Objective 6
42 BEHIND ENEMY LINES—Zyskujesz 1 Vp jeżeli jeden z twoich scoring unitów znajduje się w strefie rozstawienia i w 12” od krawędzi przeciwnika na końcu twojej tury
44 ASCENDENCY—Zyskujesz 2 Vp jeżeli kontrolujesz dowolne 3 znaczniki na końcu swojej tury
45 SUPREMACY—Zyskujesz 2 Vp jeżeli kontrolujesz co najmniej 2 znaczniki i co najmniej dwa razy więcej znaczników niż przeciwnik  na końcu swojej tury
51 OVERWHELMING FIREPOWER— Zyskujesz 2 Vp jeżeli całkowicie zniszczyłeś 3 lub więcej jednostek przeciwnika w trakcie swojej fazy strzelania
52 BLOOD AND GUTS— Zyskujesz 2 Vp jezli całkowicie zniszczyłeś 2 lub więcej jednostki przeciwnika w trakcie swoje fazy walki wręcz
53 NO PRISONERS—Zyskujesz 2 Vp jeżeli całkowicie zniszczyłeś 3 lub więcej jednostki przeciwnika w trakcie swojej tury
54 HUNGRY FOR GLORY—Zyskujesz 1 Vp jeżeli zainicjowałeś Challenge w trakcie fazy walki
62 WITCH HUNTER—Zyskujesz 1 Vp jeżeli co najmniej jedna jednostka z zasada Psyker/Psychic Pilot/Brotherhood of Psykers została zniszczona w trakcie twojej tury
63 SCOUR THE SKIES—Zyskujesz 1 Vp jeżeli co najmniej 1 Flyer/Flying Monstrous Creature został zniszczony w trakcie twojej tury
64 ASSASINATE—Zyskujesz 1 Vp jeżeli co najmniej jeden Character został zabity w trakcie twojej tury
65 DEMOLITIONS—Zyskujesz 1 Vp jeżeli w trakcie swojej tury został zniszczony co najmniej 1 Gun Emplacement lub budynek przeciwnika
66 BIG GAME HUNTER—Zyskujesz 1 Vp jeżeli w trakcie swojej tury zniszczyłeś co najmniej 1 pojazd/Monstrous Creature przeciwnika.

Można wykonać maksymalnie 3 karty Maelstrom na turę.

12. Kolejność kroków przed bitwą.
·     Rzut na to kto umieszcza pierwszy objective marker. Następnie gracze rozmieszają objectivy na przemian aż rozmieszczą wszystkie.
·    Rzut kto wybiera stronę
·    Rzut na Warlord trait (zaczyna gracz który wybrał stronę)
·    Rzut na Gifys, Boony and oraz inne rzuty przed grą wynikające z zasad specjalnych.  (zaczyna gracz który wybrał stronę)
·    Rzut na Psychic Powers (zaczyna gracz który wybrał stronę)
·    Rzut na Night Fight
·    Rzut na rozstawienia (wygrany decyduje kto rozstawia się pierwszy). Fortyfikacje rozstawiamy a fazie deploymentu.
·    Rzut na rozstawienie Infiltratorów oraz ich rozstawienie.
·    Gracz który rozstawił się pierwszy decyduje kto rozpoczyna grę jako pierwszy.
·    Rzut na Scout Moves. Fer play wymaga zapytać przeciwnika czy wykonuje jakiś scout move przed rzuceniem na Przejęcie Inicjatywy.  Jeśli pytanie nie zostało zadane i rzut na przejęcie inicjatywy został wykonany, musi on zostać powtórzony tylko w przypadku gdy gracz który nie został zapytany wykona jakieś Scout Moves.
·    Rzut na przejęcie inicjatywy
·    Początek właściwej rozgrywki


Bitwa I (Jak doskoczyć do sań):
Rozstawienie: Hammer and anvil

Pomocnikami zakonu Nikolaia jest tajemnicza rasa xeno zwana elfami. Dysponują one zdolnością latania dzięki tajemniczemu pyłowi. Siły zła starają się odnaleźć domy elfów by zdobyć pył, siły dobra bronią elfów, licząć na ich wdzięczność w przyszłości.


6 znaczników <- maelstrom of war (contact lost)

2 domki elfów -> znaczniki warte 5VP na koniec.

Evil - Za każdy kontrolowany domek zdobywa D3 działki pyłku elfiego na następną bitwę (Flying infantry - analogiczna do FMC, ale mają TYLKO skyfire jak latają)
Good - Za każdy kontrolowany domek D3 jednostki dostają zasadę w 1 turze (nie mogą szarżować) Deep Strike

http://i1282.photobucket.com/albums/a534/pokrzyw/bitwa1_zpsq1erfdbc.png

Bitwa 2 (zestrzelić Nikolaia):
Nadlatują sanie Nikolaia. Siły zła staraja się je zestrzelić używając przyszykowanych dział AA, oraz zdobytego pyłku. Oczywiście zdobycie paczek jest priorytetem. Siły dobra starają się zniszczyć przygotowane działa, oraz uratować jak najwięcej paczek.

Rozstawienie Dawn of War

night fight przez cała grę

6 znaczników <- Quad-guny (T7W2Save3+, Heavy 4 twin-linked s7ap4range72" skyfire, Nikolai signature loaded (na pełnym BS strzelaja tylko do sań, do innych lataczy BS2))

Sanie Nikolaia(AV12/12/12, flyer, open topped, 12HP, ignores effects except explode). Sanie lecą startując od 1 tury po 12" przez środek stołu. Każdy stracony HP oznacza wypadnięcie 3 paczek (zawsze scatter na 3d6). Przy crashu wypada 3xilość pozostały HP paczek. Paczki są jak artefakty, ale bez obciachu 6". Każda przechwycona paczuszka warta 1VP, pod warunkiem zdania testu Ld.

Evil - każdy wbity saniom HP +1VP
Good - za każdy zniszczony quadgun +2VP

Oddział przejmujący paczkę testuje Ld większościowe oddziału, jak się nie uda to paczka zostaje otwarta.
Gracz evil może zdecydować o autofail. Otworzenie paczki to rzut D6 (każdy bonus - wynik 3-6 oddział może dostać max 1 raz), paczka znika razem z punktem za nią.
1 - rózga - w miejscu paczki pojawia się vortex (mały placek siła D, vortex)
2 - są tak zachwyceni znalezionymi zabawkami, że bawią się tracąć całą turę.
3 - super celowniki, nowe kosy- zasięg broni zwiększa się o 12"/ broń cc ma +2I (wybór gracza)
4 - nowe ciuszki - +1 Armour save lub stealth (wybór gracza).
5 - fancy bullets (broń dostaje rending i gets hot).
6 - Przebranie za aniołki - jednostka infantry staje się jump infantry, ale testuje dangerousx2 przy każdej próbie skoku.


Na koniec zliczamy ilość paczek na wszystkich stołach (jeżeli sanie przeleciały do końca stołu to wliczająsię do puli good):

Evil ma przewagę -> konwój
Good ma przewagę -> choinka

http://i1282.photobucket.com/albums/a534/pokrzyw/bitwa2_zps4vynr3mv.png

Bitwa III:
Ostatnia bitwa w parach - najsłabszy evil + majmocniejszy evil vs najsłabszy good + najmocniejszy good.
Jeden gracz (mocniejszy) pozostaje w rezerwach całością, drugi sie całością wystawia - wybór graczy. Z uwagi na śnieżycę nie ma możliwości wyjścia z rezerw w 1 turze. Oddziały te wychodzą z automatu w 2 turze.
Bitwa IIIa -  Konwój:
Prezenty zdobyte, trzeba je wywieźć z imperialnej planety.
Evil pakuje prezenty (relikt) do rhinosa i chce przejechać na drugą stronę stołu (rozstawienie niestandardowe -  Dawn of war, ale rhinos nie może być dalej niż 6" od krawędzi stołu).

Rhino jest przeciążony i nie może flat-outować. Strona wywożąca relikt ma +10DP. Za utrzymanie reliktu +5DP. Każdy zabity oddział wart jest +1VP.
http://i1282.photobucket.com/albums/a534/pokrzyw/bitwa3a_zpsxybqxmqn.png
Bitwa IIIb -  Choinka:
Nikolai zdołał dostarczyć prezenty i złożyć pod wielką choinką. Zuo ma ostatnią chwilę by zdobyć fanty. Jest ich zbyt dużo by wynieść.

Rozstawienie Last Stand (Good - 12" od środka, Evil powyżej 24" od środka). Rezerwy zła wychodzą z krótkich krawędzi, rezerwy dobra z długich.


- Jeżeli oddziały jednego tylko jednej strony  będą w 6" od środka +10VP
- Przewaga w ilości oddziałów (obj sec liczą się x3) w 6" od środka +5VP
Każdy zabity oddział wart jest +1VP.

http://i1282.photobucket.com/albums/a534/pokrzyw/bitwa3b_zpse4tsexkw.png


PUNKTY BONUSOWE I KARNE:

Punkty karne można zdobyć za:
· -5 DP za brak czytelnej rozpiski pokazanej sędziemu przy zapisach
· -5 DP za brak oryginalnej kopii zasad
· -3 DP jesli gracz nie ma miarki, kości lub używanych wzorników (po -1 DP za brak poszczególnych rzeczy)
· Opóźnienia w oddawaniu wyników będą karane w następujący sposób:
    - 0 - 5 min = Ostrzeżenie dla obu graczy, drugie ostrzeżenie w turnieju oznacza mi -2 DP do klasyfikacji generalnej
    - 5- 9 min = -5DP dla obu graczy (kumulatywne z poprzednim)
    - 10+ min = Skutkuje wynikiem 0:0 między oboma parami (kumulatywne z poprzednim)
· Awanturowanie się z sędzią - 20 DP
· Za niekulturalną grę i zachowanie, oszustwa lub INNE przewinienia nie zdefiniowanie sędzia może przyznać  dowolne punkty karne, a nawet usunąć z turnieju!
· Za każdy model z siłą D -5DP
· Za każdy model GC/SH -5DP

Dodatkowe pkt można zdobyć za:
· Za armię battle forged  +30DP
· Za brak sojuszy(czyli wszystko z jednej "nacji") +10DP
· Za użycie 1 detachmentu +5DP
· Za Brak duplikacji jednostek (by name) +5DP
· Przybycie na turniej na czas i zapisanie się w trakcie zapisów +3 DP (czyli premia za brak spóźnienia). Wszystkie przypadki losowe będą rozpatrywanie indywidualnie.
· Wysłanie rozpiski na czas +10 DP. Dodatkowe punkty za rozpiskę są przyznawane tylko gdy poprawna rozpiska przyjdzie przed regulaminowym czasem. Rozpiski będą ujawnione przed turniejem. Format rozpisek Click
Hobbystyka:
Brak punktów. Modele pomalowane otrzymują zasadę preferred enemy(niepomalowane). W kwestiach spornych rozstrzyga sędzia.


Bay będzie rozlosowany w pierwszej kolejności wśród ludzi którzy się spóźnią(i nie przynoszą figurek dla innych osób), następnie z największą ilością niepomalowanych modeli, następnie wśród tych którzy nie wyślą rozpiski na czas, następnie wśród tych którzy nie dokonają przedpłaty

R(x)- rozpiska o wartości x punktów P- wpłata

ZGŁOSZENI:

Lista zgłoszonych napisał:

1. MrT - Janusze combatu (EVIL) - P, R(55)
2. BuyBack - Necrons  (EVIL) - P, R(55)
3. Xyxel - CSM (EVIL) - P, R(60)
4. Izwor - CSM (EVIL) - P, R(55)
5. Omadan - Space Wolves(EVIL) - P, R(60)
6. Korwey - covens (EVIL) - P, R(50)
7. Kvan - Eldars (EVIL)- R(60)
8. Marcin 'Niewiem' Łapaj - Deamons (EVIL)- P, R(40)
9. Ashan - White Scars (GOOD) - P, R(55)
10. Avatarofhope - Ultramarines (GOOD) - P, R(55)
11. Spyo - GK (GOOD) - P, R(60)
12. DarkAngel - GK (GOOD) - P, R(60)
13. Thinros - Kosmiczne Wilki(GOOD) - P, R(55)
14. Pokrzyw - impirial forces(GOOD)- P, R(60)
15. Tuna - SM (GOOD) - P, R(60)
16. Vespan - SM  (GOOD) - P, R(60)

Rezerwa napisał:

Omegon/Alpharius -CSM  (EVIL)

Możliwe jest rzucenie challenge na pierwszą bitwę.

Przyjęte Challenge napisał:

1. Ashan vs emrtee
2. Tuna vs Buyback
3. Avatarofhope vs Omadan

www.dadex.pun.pl www.grhfront.pun.pl www.psywojny.pun.pl www.kingsajzforum.pun.pl www.narutots.pun.pl