W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW
Strony: 1
Wątek Zamknięty
Zapraszam wszystkich na turniej Warhammera 40,000 Debel Roullette 1000 pkt - Pre Vratislawia Wars który odbędzie się w sklepie Bolter w Sobotę 27 Września 2014 roku.
Format punktowy na cześć daty pojawienia się naszego pięknego miasta na kartach historii.
Gramy na zasady 7ej edycji, obowiązują klaryfikacje zawarte w PKZetach online oraz w Zbiorze Wrocławskich zasad Turniejowych
Format turnieju to 1000 pkt na gracza, czyli 2000 pkt na parę.
Pary deblowe są losowane przed każdą bitwą uwzględniając handicap. Handicap oznacza że w zależności o liczby graczy skrypt będzie
Armie w parach są traktowane jako Allies of Covenience. Ilość dużych punktów zdobytych przez gracza w danej bitwie, równa się ilości dużych punktów zdobytych przez parę. Na koniec turnieju o zajętym miejscu decyduje ranking indywidualny graczy.
Podczas pierwszej bitwy paring par jest losowy, od drugiej obowiązuje system szwajcarski.
Wpisowe: 15zł od osoby
SPONSORZY:
Pula nagród: wpisowe +15% od Sklepu BOLTER (w tym nagroda losowa)
Przebieg turnieju:
10:00 - 10:10 Zapisy
10:10 - 12:40 I Bitwa
12:45 - 15:15 II Bitwa
15:15 - 15:30 - Przerwa na obiad/lunch/pizze
15:30 - 18:00 III Bitwa
18:05 Wyniki, sprzątanie, nagrody.
Sędzia jest nie grający, chyba że liczba graczy wynosi 7, 11, 15, 19, 23, 27 etc.
W trakcie turnieju sędzie jest ostateczną wykładnią rozsądzającą. Chociaż dokładam wszelkich starań do opanowania wszystkich niuansów w zasadach, może się wydarzyć że decyzja może ulec zmianie z przypadku na przypadek (bierze się to z tym że może być inna interpretacja, PKZ lub sędzia doczyta i przeanalizuje sytuację dochodząc do wniosku że poprzednia decyzja była błędna).
Sędzie na prośbę graczy może przedłużyć jedną turę kosztem przerwy obiadowej lub innej bitwy, ale wymaga to 100% zgody uczestników turnieju.
ZALECANY JEST WYSIWYG!!! PROXY SĄ NIEDOZWOLONE!!!!
Zasady:
Gramy na zasady 7 edycji, obowiązują najnowsze kodeksy + oficjalne FAQi GW.
KAŻDY GRACZ POWINIEN POSIADAĆ CZYTELNA ROZPISKĘ ORAZ ORYGINALNA KOPIE ZASAD!!!
Braki będą karane.
Zaleca się też posiadanie wydruku najnowszego FAQ do swojej armii. W przypadku kwestii spornych przy powoływaniu się na FAQ, brak aktualnej kopii będzie skutkował decyzją na niekorzyść gracza.
Format:
- Limit Punktowy: 1000 pts.
- Armie typu Battle Forged
- Armia może składać się z maksymalnie 1 Detachmentu
- Zakaz dublowania slotów HQ, Elites, FA i HS oraz zakaz triplowania slotu Troops (bierzemy pod uwagę wpis w Codexie, czyli 3x Biki w troopsach, 2x Grav gun i 1x Meltagun jest nielegalne). Poza codexami które nie mają innej możliwości (np Codex Inquistion)
Dopuszczone armie:
Codex: Space Marines
Codex: Dark Angels
Codex: Blood Angels
Codex: Chaos Space Marines
Codex: Eldar
Codex: Necron
Codex: Tau Empire
Codex: Dark Eldar
Codex: Orks
Codex: Grey Knights
Codex: Astra Militarum
Codex: Tyranids
Codex: Daemons
Codex: Space Wolves
Codex: Adepta Sororitas
Codex: Inqusition
Codex: Imperial Knights
Codex: Militarum Tempestus
Dopuszczone suplementy armii:
Codex: Farsight Enclaves
Codex: Waaagh! Gahazghkull
Codex: Champions of Fenris
Codex: Setinels of Terra
Codex: Black Legion
Codex: Crimson Slaughter
Codex: Iyanden
Codex: Clan Raukaan
NIEdozwolone są:
- super-heavy, gargant
- Fortress of Redemption
- Formacje
- Codex Imperial Knights
- Escalation i Stronghold Assault (poza Aegis Defence Line, Imperial Bastion, Skyshield Landing pad)
Ograniczenia:
Brak
Misje:
Zasady ogólne dla wszystkich scenariuszy:
1. W każdej misji jeden oddział może zajmować/blokować tylko jeden objective, w przypadku zajmowania więcej niż jednego gracz wyraźnie musi zadeklarować, który znacznik zajmuje dany oddział.
2. We wszystkich misjach obowiązują: Reserves, Deep Strike, Infiltration, Night fight - zgodnie z podręcznikiem
3. W przypadku wybicia jednostek przeciwnika przed ukończeniem ostatniej tury gracz zdobywa tyle objectiv’ów ile ma scoring unitów. Oczywiście górnym limitem jest limit możliwych objectiv’ów.
4. We wszystkich misjach obowiązuje random game length, czyli 5 tur, 6 tura na 3+, 7 tura na 4+.
5. W każdej misji gracze podliczają VP zdobyte i odejmują od liczby VP zdobytych przez przeciwnika, Różnica decyduje o wyniku bitwy według tabeli (max 17:3):
· 0: - 10 / 10
· 1-2: - 11 / 9
· 3-4: - 12 / 8
· 5-6: - 13 / 7
· 7-8: - 14 / 6
· 9-10: - 15 / 5
· 11-12: - 16 / 4
· 13+: - 17 / 3
6. Różnica w wartości punktowej zniszczonych jednostek i jej wpływ na wynik końcowy (+/- 3)
Każdy podlicza wartość zniszczonych lub społowionych jednostek oraz odejmuje od wartości uzyskanej przez przeciwnika. Różnice porównujemy z tabelą:
· 0-300 0 DP
· 301 - 600 (1DP) dla zwycięzcy (-1DP) dla przegranego, do wyniku wynikającego z tabli w pkt 5
· 601 - 900 (2DP) dla zwycięzcy (-2DP) dla przegranego, do wyniku wynikającego z tabli w pkt 5
· 901+ (3DP) dla zwycięzcy (-3DP) dla przegranego, do wyniku wynikającego z tabli w pkt 5
7. W przypadku Bye’a - 15:5.
8. Za bitwę oddaną walkowerem, gracz otrzymuje 17DP pkt. Walkower będzie przyjęty tylko po zapoznaniu się z sytuacją przez sędziego głównego.
9. Gracze przed rozpoczęciem bitwy mogą umówić się na wynik 10:10, 0vp - 0vp czyli wziąć tak zwanego splita.
10. Secondary Objectives (wspólne dla wszystkich scenariuszy każdy warty 1VP):
· First blood
· Slay the warlord
· Linebreaker
11. Zniszczenie wszystkich jednostek przeciwnika czyli tzw tabled to automatyczny wynik 20:0
Bitwa I - Relics in blood
Rozstawienie: Dawn of War
Ilość tur: 5, 6 na 3+, 7 na 5+
Primary objective:
· każde dwie zabite jednostki przeciwnika dają 1 VP
· na środkowej linii stołu, 24 cale od krawędzi bocznej znajdują się relikty, które pod koniec gry są warte 4 VP każdy
Zasady specjalne:
Nemesis - jednostka która zdobyła First Blooda zyskuje zasadę Nemesis. Jeśli jednostka zginie jest warta dodatkowy VP.
Bitwa II - Cleanse and Control
Rozstawienie: Clash of Might
Ilość tur: 5, 6 na 3+, 7 na 5+
Primary objective:
· przed wyborem stron gracze rozmieszczają 6 Objectivów, po 3 każdy.
· W każdej ze stref rozstawienia może się znaleźć maksymalnie jeden znacznik. Dla pozostałych znaczników na potrzeby ograniczeń dotyczących ich wystawiania strefy rozstawiania są traktowane jako krawędź stołu.
· Osiągnąć tak wiele Tactical Objectives jak tylko możliwe.
· Każda Para na początku swojej pierwszej i każdej następnej tury generuje tyle Tactical Objectives aby mieć ich łącznie 3.
Zasady specjalne:
Jednostki Heavy Support są Objective Secured (nawet pojazdy jeśli nie są immobilized) i zabicie każdego HS daje 1VP.
Rezerwy wychodzą z dłuższych krawędzi wydzielonych stref rozstawienia (niebieskie, czerwone prostokąty na ilustacji). Outflanki jak zaznaczono. Gracze mogą dowolnie podzielić swoje siły pomiędzy obie strefy rozstawienia.
Bitwa III - Seize ground
Rozstawienie: Spearhead
Ilość tur: 5, 6 na 3+, 7 na 5+
Primary objective:
· na środku każdej ćwiartki znajduje znacznik kontroli tej ćwiartki.
· pod koniec znacznik z ćwiartki przeciwnika jest warty 4VP, za znaczniki boczne 3VP oraz 2VP za znacznik z własnej ćwiartki.
· kontrolowanie znaczników podlega takim samym zasadom co kontrolowanie objectivów
Zasady specjalne:
Jednostki Fast Attack są Objective Secured (nawet pojazdy jeśli nie są immobilized) i zabicie każdego Fast Attack daje 1VP.
Punkty karne można zdobyć za:
-5 DP za brak czytelnej rozpiski pokazanej sędziemu przy zapisach
-5 DP za brak oryginalnej kopii zasad
-4 DP jesli gracz nie ma miarki, kości, kart tactical objectives lub używanych wzorników (po -1 DP za brak poszczególnych rzeczy)
Opóźnienia w oddawaniu wyników będą karane w następujący sposób:
- 0 - 5 min ustne upomnienie notowane na karcie (dwa ustne pomnienia podczas turnieju = -2DP)
- 5- 10 min -2DP (kumulatywne z poprzednim jeśli graczy otrzymał już jedno ustne upomnienie)
- 11-15 min -3DP (kumulatywne z poprzednim)
- każde następne 5 min -5DP (kumulatywne z poprzednim)
Dodatkowe pkt można zdobyć za:
Przybycie na turniej na czas i zapisanie się w trakcie zapisów +3 DP (czyli premia za brak spóźnienia)
Hobbystyka:
Malowanie 0 - 5 DP
Konwersje 0 - 5 DP
Klimatyczność armii i WYSIWYG 0 - 5 DP
Punkty za hobbystykę będą przyznawane w trakcie trwania turnieju. Najładniej pomalowana armia zostanie nagrodzona dodatkowym 1 DP i wybiera ją osoba wskazana przez sklep BOLTER. Będzie to osoba nie grająca w turnieju.
Przysłanie rozpiski do mnie na maila (kvanfieldmalpagmail.com) do 26.09.2014r do godziny 23:59 - +3 DP
Dodatkowe punkty za rozpiskę są przyznawane tylko gdy poprawna rozpiska przyjdzie przed regulaminowym czasem.
Bay będzie rozlosowany w pierwszej kolejności wśród ludzi którzy się spóźnią, następnie wśród tych którzy nie wyślą rozpiski na czas.
ZGŁOSZENI ( R - poprawna rozpiska w regulaminowym czasie):
1. Hortensie - Eldars - R
2. Kermit - Tau- R
3. Piotr "pokrzyw" Krzywicki - Imperial Forces - R
4. Vespan - Tyranids - R
5. Korwey - Dark Eldars
6. Avatarofhoper - Grey Knights - ?
7. Konrad Łabędzki - Astra Millitarum - ?
8. Michał Błasiak
9. Duda - Eldars - R
10 Karolina - Dark Eldars -?
11. emrtee - Orks - - R
12. Omadan - Space Wolves - R
13. Ripon - Tau - R
14. Mikołaj "xarot" - Tyrki - R
15. Paweł - Orki / CSM - R
16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.
23.
24.
25.
26.
27.
28.
? - oznacza że obecność gracza na turnieju jest niepewna
Opcjonalnie: Łukasz "KvaN" Poczęsny - Space Marines - gdy spełniony będzie warunek wymieniony wyżej
Możliwe jest rzucanie wyzwań na pierwszą bitwę, poniżej lista przyjętych wyzwań:
CHALLENGES:
1.
Offline
niestety jade na ślub więc nie dam rady
Offline
będę z Eldarami. Dla pewności HQ można dublować? btw dziwne ze wpisujesz ograniczenia (np SM+SM) jak wyżej jest notka o 1 detachmencie
Ostatnio edytowany przez Hortensie (2014-09-05 10:44:21)
Offline
@Hortensie - regulamin poddałem jeszcze dzisiaj z rana małym przeróbkom. Poprzednia wersja była jeszcze nie do końca dopracowana. Wstępnie miały być dopuszczone Allies ale zrezygnowałem z tego pomysłu ostatecznie.
Offline
Zakaz allies na te punkty obowiązkowy. Ciekawie z tym zakazem dublowania slotów Na początku poczułem oburzenie, ale potem pomyślałem, że całkiem spoko to będzie. Nie napisałeś jak się do siebie mają armie graczy - czy standardowo parówkowo dajemy allies of convienience czy domyślne typy (np. Battle Brothers, Come the apocalypse)? Dałbym, że zawsze convenience, żeby uprościć sprawę.
Offline
bitwa nr II może szybko skończyć się tablem po jednej ze stron z uwagi na specyficzny deployment. Fakt iż robimy tam taktyczne objectivy i zrobienie tabla powoduje ze ciężko o dobry wynik. Może jakiś bonus za tabla jak jest to w przypadku misji nr1 oraz nr3?
Offline
A tu na lokalu tez juz sortujemy wg rankingu ?
Offline
A nie powinno być tak, że "Każda PARA ..... generuje tyle Tactical Objectives aby mieć ich ......." ?? Bo jest KAŻDY GRACZ a to oznacza 2x więcej kart. Domyślam się, że skądś to brałeś i nie zwróciłeś uwagi
Ostatnio edytowany przez Sgt. Platypus (2014-09-05 19:16:46)
Offline
Specjalne detaczmenty też nie dozwolone?
Offline
@Hortensie- jest i zapis o tabled
@Duda - dobra uwaga, poprawiłem.
@emrtee - dozwolone, możesz mieć jeden detachment z wymienionych wyżej codexów i suplementów.
Offline
skąd wychodzą rezerwy w bitwie nr II? czy tylko np. z niebieskiego prostokąta w którym się wystawiamy?zakładam że nie mogą wyjść z drugiego przeciwległego niebieskiego prostokąta naszego "kolegi"?
Offline
Ale nie jest powiedziane, że jeden prostokąt jest twój, a drugi partnera. Chyba możecie dowolnie dzielić swoje armie między strefami rozstawienia, tak KvaN?
Offline
Zmieniłem obrazek i dodałem do niego opis. Teraz już nie powinno być niejasności.
Tak jak pisze Duda, gracze w parze mogą dowolnie podzielić swoje armie pomiędzy obie ze stref rozstawienia. Rezerwy wychodzą zawsze z dłuższej krawędzi strefy rozstawienia.
Offline
Drobne lecz dręczące mnie pytanie - jak bardzo restrykcyjna będzie zasada WYSIWYG ? Czy na uzbrojenie modeli też będzie się restrykcyjnie patrzeć ?
Offline
Jeśli chodzi o WYSIWYG to głównie chodzi o bronie, za granaty nikomu punkcików za hobbystykę nie obetnę. Na lokalu za WYSIWYG są bonusy, nie banuje za to modeli. Nie dopuszczam tylko ewidentnych proxów.
Offline
Fiuuu, przyznam że odetchnąłem z ulgą ^^ Możliwe że się pojawię z moimi zielonymi
Offline
granaty nie sa wymagana do wysywigu cala reszta jest
np melta bomba, familiar ect ect
Offline
@niewiem
Ty tak serio? Powodzenia
Offline
Przyszedłbym ale nie wiem czy będę miał wolne
Offline
czy przyzwane jednostki Fast Attack maja objective secured w III misji?
Offline
dzięki Kvan za szybkie odpowiedzi ponieważ temat milczy zadam kolejne sorry...
Czy relikt trzeba podnieść aby pod koniec gry dostać za niego punkty czy wystarczy być w 3"?
Czy relikt można contestować?
wolałbym znać opinie TO..
Ostatnio edytowany przez Hortensie (2014-09-15 20:35:20)
Offline
@Izwor
na Masterach takie zabawki sa obowiazkowe
Offline
up
i każdy model ma mieć granat, bo inaczej out ze stołu? oO
Mnie nie będzie praca
Offline
To co wykupujesz jako dodatkowe opcje powinno się pojawić na modelu, ale umówmy się jeśli cały oddział ma kupione melta bomby, czy model z melta bombą się wyróżnia, to nikt ci tych modeli nie wywali ze stołu. Ważne są bronie, sztandary etc.
Offline
@Hortensie - musisz go nieść i nie można go skontestować, musisz zmusić przeciwnika do jego upuszczenia.
@All - co was wzieło na te granaty, nikt tego nawet na masterach nie sprawdza zazwyczaj. Chodzi o bronie i większe, istotniejsze elementy ekwipunku. Proszę mi bez takiej purystyki bo jak ja zacznę się czepiać to okaże się 90% armiii dostanie jakieś minusy i będzie niewesoło. W ramach rozsądku panowie, to jest i pozostanie tylko naszym hobby, jak wspaniałe i przynoszące radochę by nie było.
Offline
meltabomba to nie granat
Offline
nie raz widzialem jak sprawdzali obecnosc meltabomb ktore nie sa granatami
na lordzie khorna mam wszystko :]
Offline
Dobra jednak będę, zmiana grafiku
Offline
@Kvan nawet książka jest na dysku
zresztą ja się nie kloce tylko kolega pytał o wysywig to mu odpowiedziałem
Ostatnio edytowany przez niewiem (2014-09-17 21:35:49)
Offline
Będę. Omadan, Młode Wilki
Offline
Ja niestety tym razem odpadam
Offline
Burza - Tau
Offline
Mikołaj - Tyrki
Offline
To co biore, to chyba będzie moja tradycja
warboss z bp, kijem, klawem i motorem
painboy z motorem
2x12 trukk ardów z nobem z bp i klawem
15 bików z nobem z klawem bez bp
3 kopty
Ostatnio edytowany przez emrtee (2014-09-26 09:34:19)
Offline
Mnie niestety nie będzie.
Offline
ja też niestety nie przyjde
Offline
emrtee napisał:
To co biore, to chyba będzie moja tradycja
fajna rozpa może jutro razem zagramy :-)
Offline
Paweł Orki/Chaos
Offline
z bólem serca też muszę odmówić udziału w tym fajnym turnieju...remont się przeciągnął na sobotę.
Offline
zmiana planów, jednak mogę przyjsc
Offline
Mieciu możemy razem zagrać byleby nie przeciwko sobie bo nie lubię serpent spamu w twoim wydaniu BTW możemy sobie zagrać przecież poza turniejowo kiedyś
Ostatnio edytowany przez emrtee (2014-09-26 22:49:38)
Offline
Dzięki za grę.
Serdeczne podziękowania dla pokrzywa i kermita (no i dla moich kostek). Ukłon.
/me uklania się.
Offline
Dziękuje wszystkim za grę. Mam nadzieję że grało się miło i przyjemnie. Oto końcowy ranking:
Wyniki napisał:
1. emrtee - Orks
2. pokrzyw - Adepta Sororitas
3. Kermit - Tau
4. Hortensie - Eldars
5. Vespan - Tyranids
6. Paweł - Orki
7. Ripon - Tau
8. KvaN - SM
9. Duda - Eldars
10. Idio - Eldars
11. Xarot - Tyranids
12. Jakub - Chaos Space Marines
Na koniec chciałbym jeszcze podziękować Zalewowi za cierpliwość i zostanie z nami dłużej
No to rozpiski przetestowane i zapraszam na Challengera
Offline
Zostało pudło Tyrkowe z czymś do Tau i Tyrków w środku. Zainteresowanego zapominalskiego proszę o PW z informacją po czym o za pudło i co jest w środku. Pomoże to w ewentualnej weryfikacji
Offline
Dla mnie spoko, tylko trzeba po prostu wszystko w opisie dokladnie doprecyzowac, bo bylo bardzo duzo pytan
Offline
wg mnie trochę zamotana ta mapka. Sam turniej jest mocno ograniczony w czasie a takie elementy jeszcze go przedłużają :-) Było ok ale jak jej nie będzie ja nie będę płakał...
Offline
Nie ma i nie będzie, bo nie będzie niestety bo nie zgłosiłem tego turnieju do ligi więc niestety nie mogę ich wrzucić do rankingu.
Offline
Wątek Zamknięty
Strony: 1