KvaN - 2014-09-05 02:42:44

Zapraszam wszystkich na turniej Warhammera 40,000 Debel Roullette 1000 pkt - Pre Vratislawia Wars który odbędzie się w sklepie Bolter w Sobotę 27 Września 2014 roku.
Format punktowy na cześć daty pojawienia się naszego pięknego miasta na kartach historii.

Gramy na zasady 7ej edycji, obowiązują klaryfikacje zawarte w PKZetach online  oraz w Zbiorze Wrocławskich zasad Turniejowych

Format turnieju to 1000 pkt na gracza, czyli 2000 pkt na parę.
Pary deblowe są losowane przed każdą bitwą uwzględniając handicap. Handicap oznacza że w zależności o liczby graczy skrypt będzie

Armie w parach są traktowane jako Allies of Covenience. Ilość dużych punktów zdobytych przez gracza w danej bitwie, równa się ilości dużych punktów zdobytych przez parę. Na koniec turnieju o zajętym miejscu decyduje ranking indywidualny graczy.

Podczas pierwszej bitwy paring par jest losowy, od drugiej obowiązuje system szwajcarski.

Wpisowe: 15zł od osoby


SPONSORZY:
http://bolter.com.pl/wp-content/themes/techified/images/logo.png

Pula nagród: wpisowe +15% od Sklepu BOLTER (w tym nagroda losowa)

Przebieg turnieju:
10:00 - 10:10 Zapisy
10:10 - 12:40 I Bitwa
12:45 - 15:15 II Bitwa
15:15 - 15:30 - Przerwa na obiad/lunch/pizze :)
15:30 - 18:00 III Bitwa
18:05 Wyniki, sprzątanie, nagrody.

Sędzia jest nie grający, chyba że liczba graczy wynosi 7, 11, 15, 19, 23, 27 etc.

W trakcie turnieju sędzie jest ostateczną wykładnią rozsądzającą. Chociaż dokładam wszelkich starań do opanowania wszystkich niuansów w zasadach, może się wydarzyć że decyzja może ulec zmianie z przypadku na przypadek (bierze się to z tym że może być inna interpretacja, PKZ lub sędzia doczyta i przeanalizuje sytuację dochodząc do wniosku że poprzednia decyzja była błędna).


Sędzie na prośbę graczy może przedłużyć jedną turę kosztem przerwy obiadowej lub innej bitwy, ale wymaga to 100% zgody uczestników turnieju.


ZALECANY JEST WYSIWYG!!! PROXY SĄ NIEDOZWOLONE!!!!

Zasady:
Gramy na zasady 7 edycji, obowiązują najnowsze kodeksy + oficjalne FAQi  GW.


KAŻDY GRACZ POWINIEN POSIADAĆ CZYTELNA ROZPISKĘ ORAZ ORYGINALNA KOPIE ZASAD!!!
Braki będą karane.

Zaleca się też posiadanie wydruku najnowszego FAQ do swojej armii. W przypadku kwestii spornych przy powoływaniu się na FAQ, brak aktualnej kopii będzie skutkował decyzją na niekorzyść gracza.

Format:
- Limit Punktowy: 1000 pts.
- Armie typu Battle Forged
- Armia może składać się z maksymalnie 1 Detachmentu
- Zakaz dublowania slotów HQ, Elites, FA i HS oraz zakaz triplowania slotu Troops (bierzemy pod uwagę wpis w Codexie, czyli 3x Biki w troopsach, 2x Grav gun i 1x Meltagun jest nielegalne). Poza codexami które nie mają innej możliwości (np Codex Inquistion)


Dopuszczone armie:
Codex: Space Marines
Codex: Dark Angels
Codex: Blood Angels
Codex: Chaos Space Marines
Codex: Eldar
Codex: Necron
Codex: Tau Empire
Codex: Dark Eldar
Codex: Orks
Codex: Grey Knights
Codex: Astra Militarum
Codex: Tyranids
Codex: Daemons
Codex: Space Wolves
Codex: Adepta Sororitas
Codex: Inqusition
Codex: Imperial Knights
Codex: Militarum Tempestus

Dopuszczone suplementy armii:
Codex: Farsight Enclaves
Codex: Waaagh! Gahazghkull
Codex: Champions of Fenris
Codex: Setinels of Terra
Codex: Black Legion
Codex: Crimson Slaughter
Codex: Iyanden
Codex: Clan Raukaan


NIEdozwolone są:
- super-heavy, gargant
- Fortress of Redemption
- Formacje
- Codex Imperial Knights
- Escalation i Stronghold Assault (poza Aegis Defence Line, Imperial Bastion, Skyshield Landing pad)

Ograniczenia:
Brak


Misje:

Zasady ogólne dla wszystkich scenariuszy:
1. W każdej misji jeden oddział może zajmować/blokować tylko jeden objective, w przypadku zajmowania więcej niż jednego gracz wyraźnie musi zadeklarować, który znacznik zajmuje dany oddział.

2. We wszystkich misjach obowiązują: Reserves, Deep Strike, Infiltration, Night fight - zgodnie z podręcznikiem

3. W przypadku wybicia jednostek przeciwnika przed ukończeniem ostatniej tury gracz zdobywa tyle objectiv’ów ile ma scoring unitów. Oczywiście górnym limitem jest limit możliwych objectiv’ów.

4. We wszystkich misjach obowiązuje random game length, czyli 5 tur, 6 tura na 3+, 7 tura na 4+.

5. W każdej misji gracze podliczają VP zdobyte i odejmują od liczby VP zdobytych przez przeciwnika, Różnica decyduje o wyniku bitwy według tabeli (max 17:3):
·     0: - 10 / 10
·     1-2: - 11 / 9
·     3-4: - 12 / 8
·     5-6: - 13 / 7
·     7-8: - 14 / 6
·     9-10: - 15 / 5
·     11-12: - 16 / 4
·     13+: -  17 / 3

6. Różnica w wartości punktowej zniszczonych jednostek i jej wpływ na wynik końcowy (+/- 3)
Każdy podlicza wartość zniszczonych lub społowionych jednostek oraz odejmuje od wartości uzyskanej przez przeciwnika. Różnice porównujemy z tabelą:
·    0-300 0 DP
·    301 - 600 (1DP) dla zwycięzcy (-1DP) dla przegranego, do wyniku wynikającego z tabli w pkt 5
·    601 - 900 (2DP) dla zwycięzcy (-2DP) dla przegranego, do wyniku wynikającego z tabli w pkt 5
·    901+ (3DP) dla zwycięzcy (-3DP) dla przegranego, do wyniku wynikającego z tabli w pkt 5

7. W przypadku Bye’a - 15:5.

8. Za bitwę oddaną walkowerem, gracz otrzymuje 17DP pkt. Walkower będzie przyjęty tylko po zapoznaniu się z sytuacją przez sędziego głównego.

9. Gracze przed rozpoczęciem bitwy mogą umówić się na wynik 10:10, 0vp - 0vp czyli wziąć tak zwanego splita.

10. Secondary Objectives (wspólne dla wszystkich scenariuszy każdy warty 1VP):
·    First blood
·    Slay the warlord
·    Linebreaker

11. Zniszczenie wszystkich jednostek przeciwnika czyli tzw tabled to automatyczny wynik 20:0


Bitwa I - Relics in blood
Rozstawienie:  Dawn of War
Ilość tur: 5, 6 na 3+, 7 na 5+
Primary objective:
· każde dwie zabite jednostki przeciwnika dają 1 VP
· na środkowej linii stołu, 24 cale od krawędzi bocznej znajdują się relikty, które pod koniec gry są warte 4 VP każdy

Zasady specjalne:
Nemesis - jednostka która zdobyła First Blooda zyskuje zasadę Nemesis. Jeśli jednostka zginie jest warta dodatkowy VP.

https://imagizer.imageshack.us/v2/480x320q90/745/WNnCa4.jpg


Bitwa II - Cleanse and Control
Rozstawienie:  Clash of Might
Ilość tur: 5, 6 na 3+, 7 na 5+
Primary objective:
· przed wyborem stron gracze rozmieszczają 6 Objectivów, po 3 każdy.
· W każdej ze stref rozstawienia może się znaleźć maksymalnie jeden znacznik. Dla pozostałych znaczników na potrzeby ograniczeń dotyczących ich wystawiania  strefy rozstawiania są traktowane jako krawędź stołu.
· Osiągnąć tak wiele Tactical Objectives jak tylko możliwe.
· Każda Para na początku swojej pierwszej i każdej następnej tury generuje tyle Tactical Objectives aby mieć ich łącznie 3.

Zasady specjalne:
Jednostki Heavy Support są Objective Secured (nawet pojazdy jeśli nie są immobilized) i zabicie każdego HS daje 1VP.

https://imagizer.imageshack.us/v2/480x320q90/910/sQPwoy.jpg
Rezerwy wychodzą z dłuższych krawędzi wydzielonych stref rozstawienia (niebieskie, czerwone prostokąty na ilustacji). Outflanki jak zaznaczono. Gracze mogą dowolnie podzielić swoje siły pomiędzy obie strefy rozstawienia.


Bitwa III - Seize ground
Rozstawienie:  Spearhead
Ilość tur: 5, 6 na 3+, 7 na 5+
Primary objective:
· na środku każdej ćwiartki znajduje znacznik kontroli tej ćwiartki.
· pod koniec znacznik z ćwiartki przeciwnika jest warty 4VP, za znaczniki boczne 3VP oraz 2VP za znacznik z własnej ćwiartki.
· kontrolowanie znaczników podlega takim samym zasadom co kontrolowanie objectivów

Zasady specjalne:
Jednostki Fast Attack są Objective Secured (nawet pojazdy jeśli nie są immobilized) i zabicie każdego Fast Attack daje 1VP.

https://imagizer.imageshack.us/v2/480x320q90/905/QH1J9t.jpg



Punkty karne można zdobyć za:

-5 DP za brak czytelnej rozpiski pokazanej sędziemu przy zapisach
-5 DP za brak oryginalnej kopii zasad
-4 DP jesli gracz nie ma miarki, kości, kart tactical objectives lub używanych wzorników (po -1 DP za brak poszczególnych rzeczy)
Opóźnienia w oddawaniu wyników będą karane w następujący sposób:
    - 0 - 5 min ustne upomnienie notowane na karcie (dwa ustne pomnienia podczas turnieju = -2DP)
    - 5- 10 min -2DP (kumulatywne z poprzednim jeśli graczy otrzymał już jedno ustne upomnienie)
    - 11-15 min -3DP (kumulatywne z poprzednim)
    - każde następne 5 min -5DP  (kumulatywne z poprzednim)

Dodatkowe pkt można zdobyć za:
Przybycie na turniej na czas i zapisanie się w trakcie zapisów +3 DP (czyli premia za brak spóźnienia)

Hobbystyka:
Malowanie 0 - 5 DP
Konwersje 0 - 5 DP
Klimatyczność armii i WYSIWYG 0 - 5 DP

Punkty za hobbystykę będą przyznawane w trakcie trwania turnieju. Najładniej pomalowana armia zostanie nagrodzona dodatkowym 1 DP i wybiera ją osoba wskazana przez sklep BOLTER. Będzie to osoba nie grająca w turnieju.

Przysłanie rozpiski do mnie na maila (kvanfieldmalpagmail.com) do 26.09.2014r do godziny 23:59 - +3 DP

Dodatkowe punkty za rozpiskę są przyznawane tylko gdy poprawna rozpiska przyjdzie przed regulaminowym czasem.


Bay będzie rozlosowany w pierwszej kolejności wśród ludzi którzy się spóźnią, następnie wśród tych którzy nie wyślą rozpiski na czas.

ZGŁOSZENI ( R - poprawna rozpiska w regulaminowym czasie):
1. Hortensie - Eldars - R
2. Kermit - Tau- R
3. Piotr "pokrzyw" Krzywicki - Imperial Forces - R
4. Vespan - Tyranids - R
5. Korwey - Dark Eldars
6. Avatarofhoper - Grey Knights - ?
7. Konrad Łabędzki - Astra Millitarum - ?
8. Michał Błasiak
9. Duda - Eldars - R
10 Karolina - Dark Eldars -?
11. emrtee - Orks -  - R
12. Omadan - Space Wolves -  R
13. Ripon - Tau - R
14. Mikołaj "xarot" - Tyrki - R
15. Paweł - Orki / CSM - R
16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.
23.
24.
25.
26.
27.
28.

? - oznacza że obecność gracza na turnieju jest niepewna

Opcjonalnie:  Łukasz "KvaN" Poczęsny - Space Marines - gdy spełniony będzie warunek wymieniony wyżej

Możliwe jest rzucanie wyzwań na pierwszą bitwę, poniżej lista przyjętych wyzwań:


CHALLENGES:
1.

www.soulwarriors.pun.pl www.top-eleven.pun.pl www.speedway-gra.pun.pl www.mamjuzdosc.pun.pl www.klanpt.pun.pl