W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW
Ja zawsze grałem tak jak ty to piszesz. Moje To:Camo i zrzuty razem z 230p. nic nie robiło bo chopki roztropki umarli.
Offline
Tylko religijny spadochron może się pojawić, inny nie. TO camo i camo wpadają w mimetyzm i też uciekają.
Offline
Zrobiłęm mały research Asarze. Defensive Hacking może być zrobiony przez dowolną ilość hackerów jednocześnie, ale co ciekawe zamienia się to na Face to Face atakującego przeciwko WSZYSTKIM broniącym hackerom jednocześnie!
Offline
No, to tak jak rozmawialiśmy
Offline
@Izwor & Zielarz
http://infinitythegame.wikispot.org/FAQ … f560a1be97
Does “I See You, You See Me” rule, or Reciprocal LOF, mean Field of Vision requirement is ignored if LoF is acquired by an enemy model?
No, a model cannot claim any of these rules if the enemy acquires LOF to its back.
http://infinitythegame.wikispot.org/Lin … direct=LoF
Additionally, the Line of Fire is reciprocal, so if a figure can draw LoF to its target, then the target can draw LoF to the figure as well (If it is inside its field of vision). This rule is called “If I can see you, you can see me”.
Wychodzi, że Izwor miał rację. Żeby aktywny model miał LoF do celu, musi iść nieprzerwana linia z środka jego podstawki do jakiejkolwiek części podstawki celu. Natomiast cel atakowany wystarczy, że ma atakującego w swoim field of vision.
Czyliiiii, nie można bezkarnie strzelać do wystającego skrawka podstawki.
Offline
Czyli już umiem więcej. Dzięx...
Offline
Czy ktoś się zastanawiał jak zasada CH: LEVEL X. AMBUSHED CAMOUFLAGE ma się do MSV3?
Offline
Na oficjalnym forum panuje pogląd, że strzał w "pusty" znacznik kamo to strata strzału. Niemniej przydałaby się jasna klaryfikacja.
Inna sprawa, że słowo "ambushed" pasuje dość kijowo
Offline
Krzysiekdaj linka do tych zasad granatów które dzisiaj przytaczałeś, chciałem sobie je jeszcze raz przeczytrac .
Offline
Tutaj w części FAQ, pytanie "In which case is a shot considered Speculative?"
http://infinitythegame.wikispot.org/Grenades
I tutaj, trzeci paragraf uwzględnia granaty.
http://infinitythegame.wikispot.org/Speculative_Shot
BTW
To wychodzi, że nie mogłeś tak granata rzucić Short Skillem, jako że Speculative Shot jest Long Skillem.
Ostatnio edytowany przez Kristoff (2014-06-20 23:29:12)
Offline
I też parę osób się dzisiaj zdziwiło, że przy strzale z Missile Launchera, AP/EXP wchodzi tylko w target. Natomiast poboczne jednostki dostają wyłącznie hita EXP.
Drugi paragraf:
http://infinitythegame.wikispot.org/Mis … e+Launcher
Ostatnio edytowany przez Kristoff (2014-06-20 23:31:47)
Offline
To sprawdź proszę jeszcze czy Cover ma interakcję z Viralem jakąś...
Offline
Cover rules are applied as usual to Viral Ammunition attacks.
http://infinitythegame.wikispot.org/Vir … Ammunition
Offline
Zielarz napisał:
To sprawdź proszę jeszcze czy Cover ma interakcję z Viralem jakąś...
Czyli jest tak jak mówiłem. Masz to +3 do BTS wynikające z cover
Offline
Jeszcze bardziej explicitly jest to napisane w regułach dla E/M, której hity także powodują BTS rolla.
"Any figure behind Cover, even not in base contact with it, applies a +3 Modifier to its BTS. "
http://infinitythegame.wikispot.org/Ele … Ammunition
Można by analogicznie się domyślić, że taka sama zasada jest dla Viral Ammunition.
Ale zamiast się domyślać, można luknąć do działu "Damage", sekcja "Damage and BTS".
http://infinitythegame.wikispot.org/Damage
"Some weapons use Special Ammunition that ignores ARM and can only be stopped with Biotechnologic Shield (BTS) protection. BTS Rolls are used to resist the Damage caused by these weapons, and function the same as ARM rolls, substituting the ARM value with that of BTS as a positive modifier. "
Offline
Wedge, i tak kulnąłeś 1. Super, ta giera ma jeszcze swoje rozsądne momenty! Hail to Jarv!!!
Ostatnio edytowany przez Zielarz (2014-06-21 21:06:46)
Offline
1.Partial Cover: Partial cover is made of dense material that prevents complete vision of the target. It causes a –3 Modifier to the BS of the shooter and a +3 Modifier to the ARM (or BTS) of the target (except when Hacking).
Offline
no czyli jednak na logike - dobrze myslalem. ;]
Offline
Skoro Regeneration jest short skillem, czy mogę zadeklarować Order na mojej Asawirze, że idzie X cali i się podnosi? W końcu to jest symultaniczne.
Ostatnio edytowany przez Kristoff (2014-06-22 19:04:20)
Offline
Witam,
Kristoff napisał:
Skoro Regeneration jest short skillem, czy mogę zadeklarować Order na mojej Asawirze, że idzie X cali i się podnosi? W końcu to jest symultaniczne.
"Podnosi" czyli regeneruje? Bo na leżąco to słabo się chodzi
Co do meritum, to jeśli tylko X cali jest wartością mniejszą lub równą pierwszej wartości movementu, to nie widzę przeszkód.
Offline
DonDamiano napisał:
Witam,
Kristoff napisał:
Skoro Regeneration jest short skillem, czy mogę zadeklarować Order na mojej Asawirze, że idzie X cali i się podnosi? W końcu to jest symultaniczne.
"Podnosi" czyli regeneruje? Bo na leżąco to słabo się chodzi
Co do meritum, to jeśli tylko X cali jest wartością mniejszą lub równą pierwszej wartości movementu, to nie widzę przeszkód.
Mi się zdaje że Krzyśkowi chodziło o przypadek w którym zda test regeneracji, potem ruszy się za całkowitą osłonę a potem wstanie.
Offline
Asawira na jednej ranie może tak robić. Nieprzytomne modele tylko z V:NWI, bo
"A miniature in this state has all its devices disconnected and cannot use any Skill, save the Special Skill Regeneration, or an AutoMediKit. He will also lose his Camouflage , TO, and Optical Disruption Modifiers, but not Cover Modifiers if he is eligible."
http://infinitythegame.wikispot.org/Unc … nconscious
Offline
OK, kombinowałem zamiast po prostu spojrzeć na reguły Unconscious.
Offline
Witam,
nie żebym drążył ale dlaczego ranna Asawira ma leżeć?
Offline
Ranna w ostatniego wounda. Przecież jak ma 1 jeszcze w zapasie to pomysł Krzysia nie ma tej krzty irracjonalnego optymizmu w sobie!
Offline
Witam,
jak ktoś jest ranny w ostatniego wounda to grzecznie leży a nie biega po planszy Oczywiście do czasu zregenerowania.
Jeśli dobrze zrozumiałem to nieprzytomna Assawira ma przeczołgać się pod osłonę i dopiero wtedy się zregenerować? Coś mi tu lekko nie halo.
Offline
Rozumiem, że Short Skille w Orderze dzieją się symultanicznie, a tylko deklarujemy je sekwencyjnie.
A rozmyślałem nad tym, ponieważ pare razy zetknąłem się z taką sytuacją:
1. Gracz deklaruje pierwszy Short Skill, "Move". Przechodzi modelem zasięg mniejszy jego pierwszego MOV Attribute. Stawia model obok zamkniętych drzwi. Deklaruje, że resztę movementu wyda na przejście przez zamknięte drzwi.
2. Jako drugi Short Skill deklaruje "Open". Rzuca kostką, udało mu się. Model jest w stanie wykonać w pełni swój pierwszy Short Skill, czyli przejść za drzwi.
Więc zadam bardziej abstrakcyne pytanie. Czy mogę zadeklarować pierwszy Short Movement Skill, jeżeli jego wykonanie w pełni zależy od wykonania drugiego Short Skilla? Według mnie nie. Ale pare razy zetknąłem się z takim wydawaniem orderów.
Offline
Kristoff napisał:
Rozumiem, że Short Skille w Orderze dzieją się symultanicznie, a tylko deklarujemy je sekwencyjnie.
A rozmyślałem nad tym, ponieważ pare razy zetknąłem się z taką sytuacją:
1. Gracz deklaruje pierwszy Short Skill, "Move". Przechodzi modelem zasięg mniejszy jego pierwszego MOV Attribute. Stawia model obok zamkniętych drzwi. Deklaruje, że resztę movementu wyda na przejście przez zamknięte drzwi.
2. Jako drugi Short Skill deklaruje "Open". Rzuca kostką, udało mu się. Model jest w stanie wykonać w pełni swój pierwszy Short Skill, czyli przejść za drzwi.
Więc zadam bardziej abstrakcyne pytanie. Czy mogę zadeklarować pierwszy Short Movement Skill, jeżeli jego wykonanie w pełni zależy od wykonania drugiego Short Skilla? Według mnie nie. Ale pare razy zetknąłem się z takim wydawaniem orderów.
Czy chcemy aby granie zamieniło się w spotkanie "prawników" czy dalej normalne granie?
Offline
Ja tam chcę tylko grać poprawnie.
Offline
No od takiego podejścia do zasad gry zaczyna się naginanie zdroworozsądkowego podejścia do tego co się dzieje na stole. Kiedy uznajemy że wszystko jest dozwolone czego jednoznacznie nie wykluczają zasady. A o spotkaniu "prawników" mówię bo widziałem scenę jak 4 facetów przerzucało się "paragrafami" nad stołem z figurkami próbując udowodnić sobie na wzajem że to co wymyślili jest legalne.
Offline
Czyli dobrze rozumiem, że takie wydanie orderu jest niepoprawne?
Offline
Skille deklarujemy w kolejności, dzieją się symultanicznie tylko na potrzeby rozliczenia ARO i tego gdzie leży trup po strzelaninie. Nie da się sensownie zdeklarować ich w odwrotnej kolejności (bo któryś zapewne wyjdzie nielegalny jak coś nie pyknie, a tego nie można wiedzieć w momencie deklaracji). Dokłądnie z tego powodu jeśli np. zdeklarujemy w ARO wait a marker się nie pokazał, nic nie robimy. Gra rozpoznaje co się dzieje i kiedy...
Asar: smutne jest to, że czasem istotnie jest powód się poprzerzucać paragrafami, bo gry nie piszą logicy i czasem naprawdę jest syf w zasadach. Ale to dość rzadkie przypadki i Polhammer też mnie irytuje...
Ostatnio edytowany przez Zielarz (2014-06-24 06:56:42)
Offline
@Zielarz: Zdaję sobie sprawę że czasami trzeba podyskutować o zasadach, bo są nie dopracowane. Jednak nie trawię zagrań które są zgodne z niedoskonałymi zasadami a jednocześnie biją się ze zdrowym rozsądkiem po gębach gumowym ch... Jak dla mnie Infinity i tak nieźle wypada na tle innych gier pod względem stosunku skomplikowania zasad do ilości nagięć. Fajnie że Krzysiek zaczął przeglądać zasady, dobrze jak jest ktoś taki w grupie aby odświeżyć to co przeczytaliśmy kilka lat temu.
Offline
@Izwor & Zielarz
Odnośnie Defensive Hacking
FAQ z http://infinitythegame.wikispot.org/Hacking_Defensively
- How are the Hackers' BTS values applied during Defensive Hacking?
Each Hacker's WIP is modified by the opposing Hacker's BTS value. Replace '(Modified by their own BTS)' with '(Modified by each other's BTS)' in the rules for Hacking Defensively.
Offline
sensowne, dziękujemy! A reset?
Offline
Emm? Resetujący się model robi zwyczajnego WIP rolla bez modyfikatorów, a haker w ARO WIP roll - BTS aktywnego modelu.
Szukam teraz, czy oryginalny bonus z linku się aplikuje po first strike'u, jeżeli część modeli z linku nie przeżyje ataku...
Ostatnio edytowany przez Kristoff (2014-07-01 22:15:20)
Offline