W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW
Strony: 1
Wątek Zamknięty
Zapraszam wszystkich na turniej Warhammera 40,000 Single 1666 pkt - Zaczątek Herezjii który odbędzie się w sklepie Bolter w Sobotę 23 Sierpnia 2014 roku.
Gramy na zasady 7ej edycji, obowiązują klaryfikacje zawarte w PKZetach online oraz w Zbiorze Wrocławskich zasad Turniejowych
Format turnieju to 1666 pkt.
Wpisowe: 15zł od osoby
SPONSORZY:
Pula nagród: wpisowe +15% od Sklepu BOLTER (w tym nagroda losowa)
Przebieg turnieju:
10:00 - 10:10 Zapisy
10:10 - 12:40 I Bitwa
12:45 - 15:15 II Bitwa
15:15 - 15:30 - Przerwa na obiad/lunch/pizze
15:30 - 18:00 III Bitwa
18:05 Wyniki, sprzątanie, nagrody.
Sędzia jest nie grający.
W trakcie turnieju sędzie jest ostateczną wykładnią rozsądzającą. Chociaż dokładam wszelkich starań do opanowania wszystkich niuansów w zasadach, może się wydarzyć że decyzja może ulec zmianie z przypadku na przypadek (bierze się to z tym że może być inna interpretacja, PKZ lub sędzia doczyta i przeanalizuje sytuację dochodząc do wniosku że poprzednia decyzja była błędna).
Sędzie na prośbę graczy może przedłużyć jedną turę kosztem przerwy obiadowej lub innej bitwy, ale wymaga to 100% zgody uczestników turnieju.
ZALECANY JEST WYSIWYG!!! PROXY SĄ NIEDOZWOLONE!!!!
Zasady:
Gramy na zasady 7 edycji, obowiązują najnowsze kodeksy + oficjalne FAQi GW.
KAŻDY GRACZ POWINIEN POSIADAĆ CZYTELNA ROZPISKĘ ORAZ ORYGINALNA KOPIE ZASAD!!!
Braki będą karane.
Zaleca się też posiadanie wydruku najnowszego FAQ do swojej armii. W przypadku kwestii spornych przy powoływaniu się na FAQ, brak aktualnej kopii będzie skutkował decyzją na niekorzyść gracza.
Format:
- Limit Punktowy: 1666 pts.
- Armie typu Battle Forged
- Armia może składać się z maksymalnie 2 Detachmentów
- Codex Imperial Knights dopuszczony
- Do limitu nie wchodzą Dataslaty oraz Specjalny Detachment Inkwizycyjny
NIEdozwolone są:
- super-heavy, gargant (nie dotyczty jednostek z Codexu Imperial Knights)
- Fortress of Redemption
- Formacje
- Escalation i Stronghold Assault (poza Aegis Defence Line, Imperial Bastion, Skyshield Landing pad)
Ograniczenia:
brak
Misje:
Zasady ogólne dla wszystkich scenariuszy:
1. W każdej misji jeden oddział może zajmować/blokować tylko jeden objective, w przypadku zajmowania więcej niż jednego gracz wyraźnie musi zadeklarować, który znacznik zajmuje dany oddział.
2. We wszystkich misjach obowiązują: Reserves, Deep Strike, Infiltration, Night fight - zgodnie z podręcznikiem
3. W przypadku wybicia jednostek przeciwnika przed ukończeniem ostatniej tury gracz zdobywa tyle objectiv’ów ile ma scoring unitów. Oczywiście górnym limitem jest limit możliwych objectiv’ów.
4. We wszystkich misjach obowiązuje random game length, czyli 5 tur, 6 tura na 3+, 7 tura na 4+.
5. W każdej misji gracze podliczają VP zdobyte i odejmują od liczby VP zdobytych przez przeciwnika, Różnica decyduje o wyniku bitwy według tabeli (max 17:3):
· 0: - 10 / 10
· 1-2: - 11 / 9
· 3-4: - 12 / 8
· 5-6: - 13 / 7
· 7-8: - 14 / 6
· 9-10: - 15 / 5
· 11-12: - 16 / 4
· 13+: - 17 / 3
6. Różnica w wartości punktowej zniszczonych jednostek i jej wpływ na wynik końcowy (+/- 3)
Każdy podlicza wartość zniszczonych lub społowionych jednostek oraz odejmuje od wartości uzyskanej przez przeciwnika. Różnice porównujemy z tabelą:
· 0-300 0 DP
· 301 - 600 (1DP) dla zwycięzcy (-1DP) dla przegranego, do wyniku wynikającego z tabli w pkt 5
· 601 - 900 (2DP) dla zwycięzcy (-2DP) dla przegranego, do wyniku wynikającego z tabli w pkt 5
· 901+ (3DP) dla zwycięzcy (-3DP) dla przegranego, do wyniku wynikającego z tabli w pkt 5
7. W przypadku Bye’a - 15:5.
8. Za bitwę oddaną walkowerem, gracz otrzymuje 17DP pkt. Walkower będzie przyjęty tylko po zapoznaniu się z sytuacją przez sędziego głównego.
9. Gracze przed rozpoczęciem bitwy mogą umówić się na wynik 10:10, 0vp - 0vp.
10. Secondary Objectives (wspólne dla wszystkich scenariuszy każdy warty 1VP):
· First blood
· Slay the warlord
· Linebreaker
Bitwa I - Relics in blood
Rozstawienie: Dawn of War
Lenght: random
Primary objective:
· każde dwie zabite jednostki przeciwnika dają 1 VP
· na środkowej linii stołu, 24 cale od krawędzi bocznej znajdują się relikty, które pod koniec gry są warte 4 VP każdy
Zasady specjalne:
Nemesis - jednostka która zdobyła First Blooda zyskuje zasadę Nemesis. Jeśli jednostka zginie jest warta dodatkowy VP.
Bitwa II - Cloak and Shadows
Rozstawienie: Hammer and Anvil
Lenght: random
Primary objective:
· przed wyborem stron gracze rozmieszczają 6 Objectivów, po 3 każdy.
· W każdej ze stref rozstawienia może się znaleźć maksymalnie jeden znacznik. Dla pozostałych znaczników na potrzeby ograniczeń dotyczących ich wystawiania strefy rozstawiania są traktowane jako krawędź stołu.
· Osiągnąć tak wiele Tactical Objectives jak tylko możliwe.
· Każdy gracz na początku swojej pierwszej i każdej następnej tury generuje tyle Tactical Objectives aby mieć ich łącznie 3.
· Secret Orders: Tactical objectives są tajne w tej misji. Pokazujemy je przeciwnikowi w momencie ich wykonania.
Zasady specjalne:
Jednostki Elites są Objective Secured (nawet pojazdy jeśli nie są immobilized)
Bitwa III - Crusade
Rozstawienie: Vanguard
Length : random
Primary objective:
· 4 znaczniki, wystawiane przez graczy przed wyborem strony. Każdy znacznik wart jest 3VP.
· W każdej ze stref rozstawienia może się znaleźć maksymalnie jeden znacznik. Dla pozostałych znaczników na potrzeby ograniczeń dotyczących ich wystawiania strefy rozstawiania są traktowane jako krawędź stołu.
Punkty karne można zdobyć za:
-5 DP za brak czytelnej rozpiski pokazanej sędziemu przy zapisach
-5 DP za brak oryginalnej kopii zasad
-4 DP jesli gracz nie ma miarki, kości, kart tactical objectives lub używanych wzorników (po -1 DP za brak poszczególnych rzeczy)
Opóźnienia w oddawaniu wyników będą karane w następujący sposób:
- 0 - 5 min ustne upomnienie notowane na karcie (dwa ustne pomnienia podczas turnieju = -2DP)
- 5- 10 min -2DP (kumulatywne z poprzednim jeśli graczy otrzymał już jedno ustne upomnienie)
- 11-15 min -3DP (kumulatywne z poprzednim)
- każde następne 5 min -5DP (kumulatywne z poprzednim)
Dodatkowe pkt można zdobyć za:
Przybycie na turniej na czas i zapisanie się w trakcie zapisów +3 DP (czyli premia za brak spóźnienia)
Hobbystyka:
Malowanie 0 - 5 DP
Konwersje 0 - 5 DP
Klimatyczność armii i WYSIWYG 0 - 5 DP
Punkty za hobbystykę będą przyznawane w trakcie trwania turnieju. Najładniej pomalowana armia zostanie nagrodzona dodatkowym 1 DP i wybiera ją osoba wskazana przez sklep BOLTER. Będzie to osoba nie grająca w turnieju.
Przysłanie rozpiski do mnie na maila (kvanfieldmalpagmail.com) do 22.08.2014r do godziny 23:59 - +3 DP
Dodatkowe punkty za rozpiskę są przyznawane tylko gdy poprawna rozpiska przyjdzie przed regulaminowym czasem.
Bay będzie rozlosowany w pierwszej kolejności wśród ludzi którzy się spóźnią, następnie wśród tych którzy nie wyślą rozpiski na czas.
ZGŁOSZENI ( R - poprawna rozpiska w regulaminowym czasie):
1. Fala - Dark Eldars + Eldars - R
2. Hortensie - Eldars+Dark Eldars - R
3. Korwey - Dark Eldars - R
4. Zielus - Tyranids
5. mr. T. - Orks- R
6. Generał - Space Marines - R
7. Xyxel - Necrons - R
8. Vespan - Tyranids- R
9. xarot - Tyranids - R
10. Burza - Farsight Enclaves + Tau - R
11. spyo - Grey Knights - R
12. Konrad Łabędzki- Imperial Guard (aka Astra Militarum) - R
13. Duda - Orks- R
14. niewiem - Chaos Space Marines + Deamons - R
15. muaddib - Tau + Farsight Enclave - R
16. Izwor - Chaos Space Marines - R
17.
18.
Możliwe jest rzucanie wyzwań na pierwszą bitwę, poniżej lista przyjętych wyzwań:
CHALLENGES:
1.
Offline
-1 za brak kart z objectivami? A ksero z podrecznika w formie kartki a4 moze byc? Troche to dziwne dla mnie. Niedlugo bedziemy minusy dawac za brak oryginalnych znacznikow celów?
Offline
Może być, chodzi o to że gracze przychodzą kompletnie nie przygotowani na Maelstorm. Można też sobie we własnym zakresie przygotować te karty.
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Avatarofhope napisał:
A ksero z podrecznika w formie kartki a4 moze byc?
Pod warunkiem, że z własnego podręcznika kserowane
Offline
No to równie dobrze można mieć rulebooka samego ze soba :-)
Offline
Można, jeśli zamierzasz wycinać te objectivy z roole booka Po prostu ich losowanie jest trudne do przeprowadzenia i bardzo czasochłonne bez posiadania ich w formie kart, szczególnie w przypadku gdy losowanie ich jest tajne jak w tym scenariuszu. O wiele łatwiej jest wtenczas odrzucić te które są niemożliwe do zrobienia oraz pilnować te które się już zrobiło (bo nie można dwa razy wykonać tego samego Tactical Objective'a). Już na dwóch turniejach dostarczyłem ich spis w formie A4 i rozdałem graczom na własność. Na 3 oczekuję że gracze przyjdą przygotowani na Maelstorm, stąd ten zapis.
Offline
Ok alles klar. Oczekiwanie jak najbardziej słuszne. Chodzilo mi tylko o ich sformulowanie i czy w tym sensie formy zastepcze w postaci ksera sa ok.
Offline
btw. będzie limit na pulle warp chargy?
Offline
Znowu muszę być pierwszy?
Fala De+Eld.
Zglaszajcie się, bo nie mam komu challenge'a rzucić
Offline
Dzięki za zwrócenie uwagi, umieściłem o tym wzmiankę w:
Zbiorze Wrocławskich Zasad Turniejowych napisał:
Physic phase
1. Maksymalana ilość Warp Chargy jakie może wygenerować dana armia z master leveli psykerów to 14.
Offline
ja tez bede Eldarzy+Dark Eldarzy
Offline
Vect nieprzychylnym okiem patrzy na takie spółkowanie z gorszą częścią naszej rasy! ;P
Też się zgłaszam - pure Dark Eldar
Ostatnio edytowany przez Korwey (2014-07-31 20:43:41)
Offline
No to ja też pewnie będę. Zaleję was zielona fala
Offline
prawdziwa Herezja 2x CAD... kto bierze za to odpowiedzialność ? Kermit dasz rade teraz przynieść 4 Flyrantow ?
Offline
Ja biorę za to odpowiedzialność, jak ktoś chce to się złoży się normalnie a kto nie ma pewną swobodę Ostatni turniej pokazał że klasyczne FOCi i tak wygrywają
Offline
Heja, pytanko odnośnie bitwy nr II
· Każdy gracz na początku swojej pierwszej tury generuje tyle Tactical Objectives aby mieć ich łącznie 3.
Co z kolejnymi turami - czy dobieramy kartę za każdy kontrolowany znacznik do max 3 kart w ręce na początku każdej tury?
Offline
Generał napisał:
Heja, pytanko odnośnie bitwy nr II
· Każdy gracz na początku swojej pierwszej tury generuje tyle Tactical Objectives aby mieć ich łącznie 3.
Co z kolejnymi turami - czy dobieramy kartę za każdy kontrolowany znacznik do max 3 kart w ręce na początku każdej tury?
Dobre pytanie, na początku każdej tory dobieramy ilość tactical objectives aby mieć ich łącznie 3. Uwzględniłem to doprecyzowanie w regulaminie.
Offline
Do trzech razy sztuka... Zgłaszam się!
Space Marines
Offline
czy secondary objectivy(FB,LB etc) wliczaja sie glownej tabeli i mozna zrobic max 17:3 czy tez 20:x?
Offline
Secondary objective wliczają się do tabeli głównej więc można zrobić max 17 - 3 za misję plus dostać od -3 do 3 za różnicę w stratach czyli przy totalnej dominacji można zrobić 20:0.
Poprawiłem punkt 6 paragrafu o misjach bo był trochę mylący.
Regulamin napisał:
6. Różnica w wartości punktowej zniszczonych jednostek i jej wpływ na wynik końcowy (+/- 3)
Każdy podlicza wartość zniszczonych lub społowionych jednostek oraz odejmuje od wartości uzyskanej przez przeciwnika. Różnice porównujemy z tabelą:
· 0-300 0 DP
· 301 - 600 (1DP) dla zwycięzcy (-1DP) dla przegranego, do wyniku wynikającego z tabli w pkt 5
· 601 - 900 (2DP) dla zwycięzcy (-2DP) dla przegranego, do wyniku wynikającego z tabli w pkt 5
· 901+ (3DP) dla zwycięzcy (-3DP) dla przegranego, do wyniku wynikającego z tabli w pkt 5
Offline
- Ta planeta należy do Dynastii Atun z nieskończonego Imperium Necrontyru.
Suzeren Xyxel przybędzie wraz z swoimi wojownikami.
Mieli być Chaos Space Marines ale skoro przybędzie tylu Eldarów to mus wystawić Necronów przeciw ich odwiecznym wrogom
Offline
przyjde z tyrkami
Offline
Mała napinka przed turniejowa
Offline
emrtee tylko tyle (joke :-)? liczylem na 3x 15 + warboss +3 pain boy... ps. a gdzie malowanie?
Ostatnio edytowany przez Hortensie (2014-08-18 20:14:14)
Offline
Mieciu nie chce mi się malować, dużo roboty a wolnego czasu mało. Coś tam se dziubię jak nie ma neta ;p
A jak zobaczysz to w opcji 25 motonobów to już ci do śmiechu nie będzie . To będzie dalej kaszanka pewnie, ale się pobawię przynajmniej, a potem może porobię jakieś crash testy.
A 3x15 to może zobaczysz kiedyś, bo taki mam plan.
Ostatnio edytowany przez emrtee (2014-08-18 20:23:35)
Offline
Burza - Farsight Enclaves + Tau
Offline
Oż w mordę już 4 armie Tyranidów. Czy jak Necroni nie będą się ruszać to Tyranidzi ich zaatakują? Coś co jest niejadalne i nie ma widma psionicznego powinno zostać zignorowane
Offline
Ta, zwłaszcza moje gaussy są kontrą na Tyranidy. Zniszcze im wszystkie pojazdy :-)
Offline
Bardziej myślę o teslach - trafiasz latajki na 6, a to w sumie zbytnio wygaru twojego strzelania nie zmniejsza Kroisz z barek latajki aż miło patrzeć, a same tyrki twoim AV13 nic nie zrobią (no chyba, że crony, ale to też ci max 1 barkę rozwalą)
Offline
Lictor dobrze prawi, jako gracz Tyranidzki potwierdzam że Necroni to ciężki paring dla Tyrków.
W zgłoszeniach jest jeden błąd, policzyłem jedną osobę podwójnie bo się w dwóch miejscach zgłosiła, ale już poprawiłem:)
Offline
Konrad Łabędzki- IG (aka Astra Militarum)
Offline
Jeszcze mnie nie wpisałeś Orks orks orks orks
Offline
Kvan może zorganizujesz jakiegoś sędziego i sam zagrasz :-) będzie komplecik..
Offline
CSM + Deamons
Offline
A jak się ma nie pokazywanie objectivów do możliwości ich wykonania? Zakładając że nie zawsze ogarniamy rozpiske przeciwnika. Typu nie wiemy czy ma charaktera i takie tam.
Offline
Kolega z drugiego stołu albo sędzia, jeśli wszyscy są niekoleżeńscy ;P, podpowie.
Offline
Hej. Czy ktoś z Was będzie mi mógł na czas turnieju pożyczyć pieszego Techmarina?
Offline
+1, tau+farsight
Offline
fala napisał:
Zglaszajcie się, bo nie mam komu challenge'a rzucić
fala co z tym ?
Offline
Już graliśmy dużo ostatnio przeciwko sobie i na turnieju wolałbym nie zaczynać od remisu lub przegranej ;P
Generalnie jest to rosyjska ruletka, tylko że zamiast kręcić bębenkiem w rewolwerze, rzucamy invisibility ;D
Offline
Tyle zabawy w graniu deathstarem
Offline
Jaga bedziesz jutro? czekam na challenge..
Ostatnio edytowany przez Hortensie (2014-08-22 11:05:17)
Offline
To znajdzie się jakiś Techmarine?
Offline
Wysywig jest tylko zalecany
BTW. Wystawiam 2x 10 motonoobów, 2 grupy boyzow i jedna grupę motorkow. Pora na crash testy.
Ostatnio edytowany przez emrtee (2014-08-22 17:08:27)
Offline
zamknij oczy, kilka modlitw i do przodu :-) i oby nie bylo to TAU...
Ostatnio edytowany przez Hortensie (2014-08-22 17:29:42)
Offline
Ja tam nie idę wygrać tylko testować. Na tau orki mają konkretnego bata. Jeśli dobrze myślę. Ale to trzeba się ustawić typowo przeciw nim.
Offline
ja nie mam techmarinów
Offline
Luz, Fala przyniesie, dzięki!
Offline
Dzięki za dobre gry! Czary-czarami, deathstary-deathstarami, a dziś i tak orki triumfują
Offline
Dzięki wszystkim za przybycie Kolejny, mam nadzieję że udany turniej za nami.
Wyniki napisał:
1. Duda - Orks
2. Fala - Eldars
3. Hortensie - Eldars
4. xarot - Tyranids
5. niewiem - Chaos Space Marines
6. jasiekburza - Tau Empire
7. Xyxel - Necrons
8. Generał - Space Marines
9. Mr.T. - Orks
10. spyo - Grey Knights
11. Korwej - Dark Eldars
12. Muaddib - Tau Empire
13. Vespan - Tyranids
14. Konrad Łabędzki - Imperial Guard
Tak jak Fala pisał, zieleń dzisiaj triumfuje
Następny turniej obędzie się w ostatni weekend września, regulami wkrótce Stay Tuned
P.s. Zdjęcia wrzucę na FB w pon/wt jak już wrócę do Warszawy
P.s.s. Fala - wyniki już wrzucone do ligi Link
Offline
dzięki również za dobry turniej do zobaczenia następnym razem!
Offline
Offline
dzięki Kvan, jak znajdziesz chwilę daj znać jaki będzie kolejny format. Będzie wiadomo co malować
Offline
Wątek Zamknięty
Strony: 1