W zwi±zku ze zmian± forum od poniedzia³ku dodawanie nowych postow bêdzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROC£AW
Witam wszystkich, jak widaæ to mój pierwszy wpis na forum. Ostatnio zabieram siê za powrót do grania w FoWa, gra³em kiedy¶ przed 5 laty pzgrenadierami jak siê na late gra³o g³ównie.
Do grania teraz wymy¶li³em sobie co¶ takiego z podrêcznika North Africa - spadochroniarze (moja ulubiona formacja niemiecka) w wersji tunezyjsko-sycylijskiej. Lata nie gra³em, wiêc chêtnie przyjmê opinie i krytykê.
Fallschmirjager - Tunisia&Italy
Company HQ 85pkt
puppchen launcher
1st Fallschirmjager platoon 265pkt
2nd Fallschirmjager platoon 265pkt
Fallschirmjager HMG platoon 150pkt
Fallschirmjager tank hunter 400pkt
x4 Marder II
Fallschirmjager Heavy Mortar 205pkt
JG87D Stuka priority air support 175pkt
Fallschirmpionier platoon 240pkt
2 squads
Fallschirmjager AA gun 65pkt
Wydaje mi siê ¿e mo¿e byæ to do¶æ trudna armia jak wiêkszo¶æ "specjalnych" jednostek i pewnie s± tu gdzie¶ jakie¶ "b³êdy" ;P
Offline
Hm...
Niez³e, ale jest kilka "ale". Przede wszystkim ilo¶æ plutonów. Sprawd¼ dok³adnie czy co¶ z tego nie ma obowi±zku robiæ combat atachementów, je¶li nie, zostaniesz z 7, a to niefajnie. Spady zawsze maj± k³opot z artyleri±, Twoje rozwi±zanie zak³ada, ¿e walczy ona tylko i wy³±cznie z piechot± i ma³ymi pojazdami. Heavy mortar zajmuje strasznie du¿o miejsca na stole, lepsza by³aby rakieta (taniej, równie du¿o miejsca, niewa¿ne za którym razem siê wstrzelisz, dzia³a tak samo).
Masz problem w ataku bo jedyne co ma ko³a to Marder, a 4 sztukami raczej nie wykopiesz wra¿ych spadochronów czy innej piechoty. Je¶li zdarzy Ci siê graæ misjê obronn± z inn± piechot±, po tobie. Pomy¶l o w³o¿eniu albo wiêkszych plutonów, albo wci¶niêciu czego¶ z ko³ami do ataku.
Bronisz siê nie¼le, ja bym siê zastanowi³ nad stacjonarnymi dzia³ami (dodatkowo jako¶, Mardery s± gites) i na artylerii rakietowej albo konwencjonalnej, heavy mortary nie s± a¿ tak skuteczne jak siê wydaje (jako jedyna arta, jako support s± mega gro¼ne).
Ostatnio edytowany przez Zielarz (2013-11-01 06:34:11)
Offline
Przecie¿ to niemcy, mog± zrobiæ kampfgruppê i bêdzie mia³ 8 plutonów.
Bierzesz 2iC i uszczuplasz jeden z plutonów o podstawkê (Fallschirmjager lub Fallschirmjager HMG), mo¿esz te¿ dorzuciæ puppchen launcher (lub te¿ nie) i masz papierowy pluton dziêki któremu przeciwnik musi zabiæ Ci 5plutonów by¶ musia³ robiæ Company morale check.
Edyta:
Niemieckie (chyba ka¿de, nieradzieckie) HMG mog± zje¶æ ciastko i mieæ ciastko. Jedna sekcja zostaje z w³asnym comandem, a druga (2xHMG) dzielona jest po plutonach wed³ug uznania.
Ostatnio edytowany przez Zalew (2013-11-01 10:07:50)
Offline
Ale wtedy musisz graæ gównem. Kampfgrupa to rozpaczliwe wyj¶cie, lepiej jest nie musieæ.
Offline
No po zmianie mo¼dzierzy na cztery Nebelwerfery z samochodami zosta³o mi 30pktów. Zastanawiam siê czy nie wywaliæ Stukasów i za nie dodaæ jaki¶ pojazdów, ale z tych móg³bym ju¿ tylko rekonesansowe, bo wszystko opancerzone mam w boksie z marderami, albo zamiast pojazdów jeszcze jeden pluton jagerów, ¿eby by³o ich trochê wiêcej.
Offline
Samochody w zwiadzie s± straszne, ale nie³atwo ich u¿ywaæ bo walcz± w izolacji. Bardzo zale¿y co to jest. Jak Rady to tak sobie, jak Pumy, zawsze warto! Samolot jest gro¼ny, ja nie lubiê ale trudno odmówiæ mu skuteczno¶ci, zw³aszcza na pocz±tku bitwy...
Offline
No jakby zabraæ nebelwerferom ciê¿arówki (nie wiem czy w ogóle siê przydadz±) i zmieniæ samoloty na limited support, to mo¿na by wrzuciæ jeden patol radów. Ale 2 samochody to tak ma³o trochê i ³atwo to zejdzie ze sto³u chyba
Offline
Za 30 pkt zawsze mozesz wrzuciæ paka do rakiet a ciê¿arówki obowiazkowo wywaliæ z nebli one s± light i tak biegaj± jak g³upie
Offline