W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW
Witam wszystkich, jak widać to mój pierwszy wpis na forum. Ostatnio zabieram się za powrót do grania w FoWa, grałem kiedyś przed 5 laty pzgrenadierami jak się na late grało głównie.
Do grania teraz wymyśliłem sobie coś takiego z podręcznika North Africa - spadochroniarze (moja ulubiona formacja niemiecka) w wersji tunezyjsko-sycylijskiej. Lata nie grałem, więc chętnie przyjmę opinie i krytykę.
Fallschmirjager - Tunisia&Italy
Company HQ 85pkt
puppchen launcher
1st Fallschirmjager platoon 265pkt
2nd Fallschirmjager platoon 265pkt
Fallschirmjager HMG platoon 150pkt
Fallschirmjager tank hunter 400pkt
x4 Marder II
Fallschirmjager Heavy Mortar 205pkt
JG87D Stuka priority air support 175pkt
Fallschirmpionier platoon 240pkt
2 squads
Fallschirmjager AA gun 65pkt
Wydaje mi się że może być to dość trudna armia jak większość "specjalnych" jednostek i pewnie są tu gdzieś jakieś "błędy" ;P
Offline
Hm...
Niezłe, ale jest kilka "ale". Przede wszystkim ilość plutonów. Sprawdź dokładnie czy coś z tego nie ma obowiązku robić combat atachementów, jeśli nie, zostaniesz z 7, a to niefajnie. Spady zawsze mają kłopot z artylerią, Twoje rozwiązanie zakłada, że walczy ona tylko i wyłącznie z piechotą i małymi pojazdami. Heavy mortar zajmuje strasznie dużo miejsca na stole, lepsza byłaby rakieta (taniej, równie dużo miejsca, nieważne za którym razem się wstrzelisz, działa tak samo).
Masz problem w ataku bo jedyne co ma koła to Marder, a 4 sztukami raczej nie wykopiesz wrażych spadochronów czy innej piechoty. Jeśli zdarzy Ci się grać misję obronną z inną piechotą, po tobie. Pomyśl o włożeniu albo większych plutonów, albo wciśnięciu czegoś z kołami do ataku.
Bronisz się nieźle, ja bym się zastanowił nad stacjonarnymi działami (dodatkowo jakoś, Mardery są gites) i na artylerii rakietowej albo konwencjonalnej, heavy mortary nie są aż tak skuteczne jak się wydaje (jako jedyna arta, jako support są mega groźne).
Ostatnio edytowany przez Zielarz (2013-11-01 06:34:11)
Offline
Przecież to niemcy, mogą zrobić kampfgruppę i będzie miał 8 plutonów.
Bierzesz 2iC i uszczuplasz jeden z plutonów o podstawkę (Fallschirmjager lub Fallschirmjager HMG), możesz też dorzucić puppchen launcher (lub też nie) i masz papierowy pluton dzięki któremu przeciwnik musi zabić Ci 5plutonów byś musiał robić Company morale check.
Edyta:
Niemieckie (chyba każde, nieradzieckie) HMG mogą zjeść ciastko i mieć ciastko. Jedna sekcja zostaje z własnym comandem, a druga (2xHMG) dzielona jest po plutonach według uznania.
Ostatnio edytowany przez Zalew (2013-11-01 10:07:50)
Offline
Ale wtedy musisz grać gównem. Kampfgrupa to rozpaczliwe wyjście, lepiej jest nie musieć.
Offline
No po zmianie moździerzy na cztery Nebelwerfery z samochodami zostało mi 30pktów. Zastanawiam się czy nie wywalić Stukasów i za nie dodać jakiś pojazdów, ale z tych mógłbym już tylko rekonesansowe, bo wszystko opancerzone mam w boksie z marderami, albo zamiast pojazdów jeszcze jeden pluton jagerów, żeby było ich trochę więcej.
Offline
Samochody w zwiadzie są straszne, ale niełatwo ich używać bo walczą w izolacji. Bardzo zależy co to jest. Jak Rady to tak sobie, jak Pumy, zawsze warto! Samolot jest groźny, ja nie lubię ale trudno odmówić mu skuteczności, zwłaszcza na początku bitwy...
Offline
No jakby zabrać nebelwerferom ciężarówki (nie wiem czy w ogóle się przydadzą) i zmienić samoloty na limited support, to można by wrzucić jeden patol radów. Ale 2 samochody to tak mało trochę i łatwo to zejdzie ze stołu chyba
Offline
Za 30 pkt zawsze mozesz wrzucić paka do rakiet a ciężarówki obowiazkowo wywalić z nebli one są light i tak biegają jak głupie
Offline