Wargaming Wrocław

Baner 26cm

Ogłoszenie

UWAGA!!!

W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW


#1 2013-07-28 20:25:47

 Avatarofhope

http://i.imgur.com/LOEAg.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-08-23
Posty: 643

Apokalipsa - pierwsze podejście

Witajcie wszyscy mniej lub bardziej zainteresowani najnowszym dodatkiem GW.

Jako posiadacz przedmiotowego dodatku chciałbym zaprezentować tutaj pokrótce zasady i swoje wrażenia po zapoznaniu się z nim. Chciałbym też "wybadać rynek" pod kątem osób, które w bliżej nieokreślonej przyszłości zechciałyby poświęcić dzień (lub dwa) na wytaszczenie swoich całych kolekcji i stoczenie klimatycznego starcia, któremu zostanie poświęcona nie jedna karta w annałach imperium, plugawych skryptach mrocznych potęg i co najmniej jedna księga na jego temat zasili zasoby czarnej biblioteki.

W pierwszej kolejności chciałbym przybliżyć z "lotu ptaka" czym apokalipsa jest i jak z grubsza prezentują się ogólne tura rozegrania tego typu starcia w jej najnowszym wydaniu.

    Apokalipsa jest zbiorem zasad pozwalających graczom (Podzielonym na dwie drużyny) stoczyć bitwę w świecie Wh40k przy użyciu wszystkich posiadanych przez nich modeli - bez konieczności stosowania się do restrykcji punktowych czy Force Organization Charta (FOC) zawartych w kodeksach. jedynymi obostrzeniami są : zachowanie prawidłowych wielkości oddziałów (dopuszczonych przez kodeks lub rulebooka apokalipsy) oraz zasad WISIWIG-u. Zasadniczo chodzi o starcia po 3000 pkt lub więcej na stronę. Same punkty mają charakter organizacyjny i możliwe jest rozegranie bitwy np 6000 pkt na 10 000 pkt.  Strona słabsza jest odpowiednio wzmacniania przez GM-a (osoby czuwającej nad przebiegiem całego starcia) odpowiednimi bonusami w postaci strategic assetów (co to takiego jest napiszę później). Sama skala bitew zachęca do wystawiania imiennych bohaterów specjalnych, jednakże z zastrzeżeniem wystąpienia jedynie jednego unikalnego herosa w bitwie (nie ma we wszechświecie przecież dwóch Abaddonów).


Sekwencja tur w apokalipsie:

TURA:

1. Losowanie katastrof (Unnatural Disaster) - Katastrofy są opcją, na którą można się zdecydować planując całe starcie w celu nadania mu klimatu. Czyż starcie na powierzchni planety tuż przed planowanym exterminatusem, nie nadaje mu dramatyzmu, albo walka w środku szalejącego dookoła warpstormu. Rzucamy d6 i dodajemy numer aktualnej tury aby zobaczyć zabójczy rezultat jaki może spotkać wszystkie walczące strony (Plaga zombie - proszę bardzo, psioniczne tornado - już się robi, bombardowanie wirusowe - masz jak w banku + podpalenie atmosfery w turze następnej).

2. Tura graczy strony A:
a) Boskie interwencje (Divine Interwention) - kolejna opcja na którą można ale nie trzeba się zdecydować. Tytaniczne zmaganie wielkich armii często przyciągają uwagę bóstw, które próbują odcisnąć na nich swe piętno. Jeżeli określone warunku zostają przez stronę spełnione ich opiekuńcze bóstwo (Emperor, Ruinous Powers, Gork&Mork. KHaela Mensha Khaine, The Greater Good [jako filozofia], The Hive Mind, The Star God's of C'tan) może pomóc nam w walce (raz na grę). Przykładowo jeżeli gramy armią imperialną i przynajmniej połowa naszych oddziałów została zabita, wszystkie pozostałe jednostki otrzymują Furious Charge i Fearless do końca tury.
b) Deklaracja Finest Hours (które opiszę później).
c) Ruchy zgodnie z zasadami WH 40K.

2. Tura Graczy strony B:
a) Divine Intervention
b) Finest Hour
d) Ruchy

Na razie to tyle z mojej strony. Kolejne informacje będę starał się dodawać w miarę często.
Was natomiast zapraszam do podzielenia się swoimi wrażeniami z apokalipsy oraz do wypowiedzenia się czy kogoś zainteresowałoby starcie rozegrane na nowych zasadach.


WH40K : Ultramarines, Dark Angel's, Grey Knights,  Chaos Deamons.
Age of Sigmar: Stormcast Eternals, Khorne Bloodbound, Order Alliance.

Infinity : PanO; Nomads - O:I models.

Offline

 

#2 2013-07-28 21:55:01

KvaN

http://i.imgur.com/gZjTx.png

3688133
Skąd: Byłem Tu a teraz jestem Tam :P
Zarejestrowany: 2011-03-25
Posty: 2816

Re: Apokalipsa - pierwsze podejście

Count me in with SM and/or Tyranids

Offline

 

#3 2013-07-28 22:48:02

 krejman

http://i.imgur.com/jgZgn.png

46233362
Call me!
Skąd: +50° 59' 11.79", +17° 14' 15.4
Zarejestrowany: 2013-05-03
Posty: 230

Re: Apokalipsa - pierwsze podejście

Ja chętnie przetestuję to moimi nekronami, ale aktualnie mam tylko 2,3k


Wh40k:nekroni
tel:787711420

Offline

 

#4 2013-07-29 16:18:21

Raziel

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-28
Posty: 1495

Re: Apokalipsa - pierwsze podejście

W czterdziestkę też można zagrać na wielkie punkty, tylko trwa to o wiele dłużej. Co z tego, że w Apo mogę wystawić 10000pkt, skoro boska interwencja, jednym plackien ściągnie mi 3000pkt. Nowa edycja wnosi sporo nowości, jednak tylko kosmetycznych, stare wady zostały.
Mimo to, dla Avatara, z chęcią wezmę udział przynajmniej w jednym takim starciu, ale pod warunkiem, że przynoszę wszystko co mam tak?


Batman, Age of Sigmar, Confrontation, Warzone, Warzone Ressurection, Warmachine, Hordes, Dystopian Wars, Firestorm Armada, HellDorado, Infinity, Battlegroup, Alkemy, LotR(stary), Team Yankee, Flames of War, Mordheim/Warheim, Anima-Tactics, WFB Historical, Afterglow, Wrath of Kings, WH40K(od biedy), WFB(od biedy)

Offline

 

#5 2013-07-29 17:04:36

KvaN

http://i.imgur.com/gZjTx.png

3688133
Skąd: Byłem Tu a teraz jestem Tam :P
Zarejestrowany: 2011-03-25
Posty: 2816

Re: Apokalipsa - pierwsze podejście

Raziel napisał:

Mimo to, dla Avatara, z chęcią wezmę udział przynajmniej w jednym takim starciu, ale pod warunkiem, że przynoszę wszystko co mam tak?

Ja myślałem że właśnie taki jest sent tego rozwiązania, ja też bym chciał przynieść wszystko co mam

Offline

 

#6 2013-07-29 18:29:21

 Avatarofhope

http://i.imgur.com/LOEAg.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-08-23
Posty: 643

Re: Apokalipsa - pierwsze podejście

Oczywiście wystawcie wszystko co macie - byleby space marines i chaos nie byli po jednej stronie =)

Dzisiaj napiszę nieco o Victory Conditions w nowej apokalipsie. Ale zanim do tego przejdę poruszę jeszcze jedną istotną kwestię, która rzutuje na całą grę.

Starcie składa się z trzech części rozdzielanych przerwami. Jest oczywiste że przy tego typu przedsięwzięciach dobrze jest robić sobie przerwy (na siusiu, obiad czy cokolwiek). Zasady gry przewidują, że oprócz zbawiennego dla organizmu wpływu przerwy są również pewnymi kluczowymi punktami podczas starcia gdzie naczelne dowództwo sprzymierzonych sił może się skonsultować co do dalszych działań i podjąć wiążące dla swojej strony decyzje.
I tak gra dzieli się na:
1. Deployment
2. 1-st session ( 2 pierwsze tury)
3. Godzinna przerwa
4. 2-nd session (3 i 4 tura)
5. Półgodzinna przerwa
6. 3rd session.  (5,6 tura + dodatkowe)

Oczywiście długość przerw może być inna niż podałem niemniej podział na 3 sesje jest obowiązkowy.

Ok teraz do sedna - do czego podział ten jest potrzebny. Jak się przekonacie z dalszych postów ma on wpływ na wiele rzeczy w grze. Dzisiaj skupię się na Victory Conditions i Strategic Assetach, na które podział ów również wpływa.

Celem gry jest generalnie zdobycie większej ilości Strategic Victory Point-sów niż drużyna przeciwna. (oczywiście inne cele gry również są dopuszczalne - np anihilacja przeciwnika, czy wykonanie innego zadania).
Punkty jak łatwo można się domyśleć zdobywane są za przejęcie i utrzymywania w swym posiadaniu kluczowych lokacji na mapie. Jednakże w przeciwieństwie do standardowych gier punkty zdobyte za zajęte obiekty podliczane są pod koniec każdej z trzech sesji. Strategic objective jest kontrolowany przez tę stronę, czyjej jednostki znajdują się bliżej objectiva. Wszystkie oddziały w apokalipsie są jednostkami scorującymi. Każdy z oddziałów może kontrolować jedynie jeden Strategic Objective jednocześnie. Uciekające jednostki nie liczą się jako zajmujące objective. Każdy z objectivów jest wart 1 punkt pod koniec 1 sesji, 2 punkty pod koniec 2 sesji, a 3 punkty pod koniec trzeciej.
Jak już wyżej napisałem punkty są zliczane pod koniec każdej z sesji. Dodatkowo punkty zdobywamy:

a) 1 Punkt za zniszczenie Super Heavy Vehicle przeciwnika,
b) 1 Punkt za zabicie gargantuan creature przeciwnika,
c) 1 Punkt za anihilację wrogiego warmastera,
d) 1 Punkt za przerwanie wrogiemu warlordowi tzw. Finest Hour (opiszę to później).

Ok zdobyliśmy kilka punktów za kontrolę objectivów, zniszczyliśmy kilka jednostek - parę punktów się uzbierało - co teraz?

A. Chomikujemy je, licząc że w drugiej i trzeciej sesji uzbieramy ich tyle, że w sumie zdobędziemy przewagę nad wrogiem.
B. Wydajemy.

Z oczywistych względów omówię jedynie pkt B.
Podczas przerw w sesjach możemy wydawać punkty. Każdy z graczy może wydać maksymalnie 1 strategic point, który kontrolowane przez niego wojska zdobyły.
Na co możemy wydać SP?

A. Strategic Reinforcments - każdy wydany punkt pozwala nam dodać do reinforcements jeden zniszczony wcześniej model (poza specjalem) o wartości maksymalnie 15 hull pointów lub woundów.
Mode wchodzi do rezerw skąd może przybyć w następnej sesji.
B. Strategic Resources - niektóre ze specjalnych zagrywek (Strategic Assets jak np. Bombardowanie orbitalne) wymaga użycia strategic pointa aby zostało przeprowadzone. Oznacza to po pierwsze, że w pierwszej sesji nie zmieciemy kluczowych jednostek wroga w ten sposób, po drugie użycie takiego assetu oddala w pewnym sensie nasze szanse na zwycięstwo - nie wszystkie assety wymagają używania SP - tylko te najpotężniejsze, jednakże może być kluczowe w celu np. zdobycia mocno bronionego przyczółku wroga. Innym przykładem tegoego assetu jest Replacement, który po wydaniu 1 SP pozwana wrzucić nam do rezerw zniszczoną wcześniej formację.)

Strategic Assets

Każdy dowódca apokaliptycznej armii ma szansę na wykorzystanie środków, które są zbyt cenne aby marnować je podczas zwykłej bitwy. Warmasterzy mogą sprowadzić na wroga bombardowanie orbitalne, użyć niezwykle rzadkich i śmiercionośnych broni czy chociażby przeprowadzić idealne oskrzydlenie wrogich sił lub zainspirować własne oddziały do heroicznych czynów.

Każda z walczących stron ma dostęp do Strategic Assetów (karty ze specjalnymi zdolnościami). Assety podzielone są na ogólne - dostępne dla każdej rasy, oraz na specyficzne, których mogą używać jedynie określone siły. Każda strona dysponuje jednym zestawem assetów (z pominięciem tych, które nie są przeznaczone dla kontrolowanych przez nie ras).
Przed rozpoczęciem gry każdy z graczy losuje jeden strategic asset. Dodatkowo gracz kontrolujący warmastera danej strony dobiera dodatkowo jeszcze jeden. (czyli razem 2)
Podczas gry można przyjąć, że dodatkowe assety mogą być zdobywane w związku z przejęciem określonych Strategic Objectivów. W końcu również posiadanie formacji z kategori "HIGH COMMAND" np. Abaddon + 4 Chaos Lordów (każdy z innym markiem) pozwala na wylosowanie dodatkowego strategic asseta podczas jednej z przerw.

Każdy ze strategic assetów może być wzięty i użyty tylko raz na stronę. Po życiu jest odrzucany. Raz wylosowany strategic asset może zostać dowolnie przekazany każdemu z graczy tej samej strony, bądź wrzucony do jednej puli a o jego użyciu będzie wówczas decydował gracz kontrolujący warmastera. W przeciwnym przypadku o użyciu assetu decyduje gracz, któremu został on przekazany. Każdy ze strategic assetów opisuje sposób swojego użycia. Gracz używający assetu decyduje gdzie jego efekt zostanie rozpatrzony (np. którą jednostkę trafi bombardowanie, który oddział, czy bohater dostanie FNP - jego własny czy sojuszniczy).

Przykładowe assety:

Blind Barrage - nie wymaga użycia SP. Uzycie: At the start of ENEMY turn. Gracz kładzie 2 tokeny w odległości 36 cali od siebie a następnie scatteruje oba. Każda line of sight, która przecina linię między dwoma tokenami jest zablokowana. Efekt trwa do następnej tury.

Orbital Strike - Wymaga użycia 1 SP. Użycie: Na początku fazy strzelania. Walimy strzałem z flotylli czekającej na orbicie. Strzał ma profil - Range:Infinite, S - D/7/4 AP; 1/3/-, Ordnance 1, Apocalyptic Mega Blast.

Chaos Altar - Nie wymaga użycia SP. Używany przed deploymentem. Na stole kładziemy marker lub wybieramy jakąś ruinkę (objective) Każdy CSM w 12 calach od tego miejsca ma inva na 6+ lub dodaje sobie 1 do inva jeżeli już inva posiada.

Webway Assault - Nie wymaga użycia SP. Gdziekolwiek na stole kładziemy 3 markery po deploymencie. Friendly Dark Eldarzy przybywający z rezerw mogą przybyć z tych markerów zamiast z krawędzi stołu.

Drone Network - Nie wymaga SP. Używane w schooting phase. Wszystkie wrogie jednostki w promieniu 24 cali od tauowskich dronów liczą się jakby miały na sobie 1 markerlighta więcej niż normalnie. Jeśli nie mają żadnego, traktuje się je jakby miały 1. Efekt trwa do końca shooting phase.

'ERE WE GO LADZ - wymaga 1 SP. Używa się na początk Charge sub phase. Zasięg każdej szarży poczynionej przez przyjacielskie jednostki orków zostaje podwojony.

Jutro opowiem o szerzej o Divine Intervention, Finest Hour oraz Strategic Reserves.

Ostatnio edytowany przez Avatarofhope (2013-07-29 18:42:11)


WH40K : Ultramarines, Dark Angel's, Grey Knights,  Chaos Deamons.
Age of Sigmar: Stormcast Eternals, Khorne Bloodbound, Order Alliance.

Infinity : PanO; Nomads - O:I models.

Offline

 

#7 2013-09-04 19:45:27

 krejman

http://i.imgur.com/jgZgn.png

46233362
Call me!
Skąd: +50° 59' 11.79", +17° 14' 15.4
Zarejestrowany: 2013-05-03
Posty: 230

Re: Apokalipsa - pierwsze podejście

Mam pytanie co do zasad:
Czy Strategic Assety się wybiera, czy losuje?


Wh40k:nekroni
tel:787711420

Offline

 

#8 2013-09-04 21:47:25

 kicek1995

http://i.imgur.com/mmPko.png

13622781
Call me!
Skąd: Festung Breslau
Zarejestrowany: 2010-09-22
Posty: 196

Re: Apokalipsa - pierwsze podejście

Można spróbować w parę osób chociaż żadnej formacji sobie nie złożę


http://img835.imageshack.us/img835/1411/05d3.png

Wh40k - Tau - >2500p; Krootz - 1000p; SWM; Infinity Japończycy >200p
Moja galeria

Offline

 

UWAGA!!!

W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.bud09.pun.pl www.hkh.pun.pl www.arystokracja.pun.pl www.shinobi-history.pun.pl www.aoc.pun.pl