W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW
Panowie.
Nie wiem, czy ktoś z grających w oba systemy Spartan (wiem, że jest jeszcze Uncharted Seas, ale guys...) to wyłapał, ale mam wrażenie, że nie.
Torpedy.
Przeglądałem dzisiaj rulebook i w pewnym momencie zapaliła mi się taka żaróweczka nad głową. Ale po kolei.
Tak gramy (graliśmy) do tej pory (a przynajmniej ja tak grałem):
Oddział fregat wyjeżdża drfitem zza pola asteroid, robi zwrot 360 stopni i zaczyna pluć torpedami na prawo i lewo. Okazuje się, że w zasięgu jest tylko Battleship z Point Defencem 15 (swój własny + escorty + flighty + karta mocy). Jęk rozczarowania, no ale strzelamy. Każda fregata ma 5 kości torped. Możemy albo strzelać pojedynczo, albo link. Pojedynczo oznacza, że będziemy turlać 3 razy 5 kontra 15 kości Link oznacza 9 kości kontra 15. Chyba lepiej.
A teraz patrzajta co w zasadach i w FAQ krwią zapisano. Każdy statek, w czasie aktywacji danego squadu może użyć Point Defence Fire TYLKO RAZ. Zadeklarowanie wszystkich strzałów przed rzutami ma ogromne znaczenie, ponieważ wszystkie ataki torped rozpatrywane są SYMULTANICZNIE!
Zgodnie z rulebookiem, w omawianym przykładzie, Battleship rozdzieli swój Point Defence po równo na wszystkie ataki, a nadwyżkę rozdzieli gracz. Nagle mamy 3 rzuty 5 na 5 kości! Gdyby to był oddział 4 fregat, to mielibyśmy PD rozdzielone po 3, plus nadwyżka 3 kości do rozdziału. Wszelkie tarcze oczywiście działają zawsze, ale PD można deklarować tylko raz w aktywacji danego oddziału!
Teraz ma to sens. Horda (no wiem, że oddziały są limitowane, ale dla naprzykładu) małych statków może spokojnie rozpykać Battleship, bo zwyczajnie braknie mu gattling gunów i flar do obrony!
Zauważcie również, że to nie jest żaden Over Power. PD się rozdziela, owszem, ale każdy atak ma nadal 5 kości a Battleship DR 8 na przykład. Nadal ciężko fregacie poturbować coś dużego, ale nagle okazuje się to możliwe.
Torpedy panowie. Torpedy.
Offline
Szczególnie, gdy człowiek sobie uświadomi, że flighty assaultowe, działają jak normalnie flighty. Tzn. statek może cisnąć w nie PD gdy wlatują w 4" od niego - tylko 6ki niszczą, a suma 4 i 5 musi być większa niż liczba wingów, żeby flight był Driven Off. Jeżeli to się nie uda, to nie ma już PD na Boarding Action i od razu assualterzy mogą sabotować reaktory i zrywać gobeliny ze ścian!
Dobre jako zmiękczenie albo dobicie poturbowanego statku.
Offline
Riddle me this... Riddle me that
ADMIN: czy ten temat dotyczy zasad tylko Firestorm Armady?
Offline