Panowie.
Nie wiem, czy ktoś z grających w oba systemy Spartan (wiem, że jest jeszcze Uncharted Seas, ale guys...) to wyłapał, ale mam wrażenie, że nie.
Torpedy.
Przeglądałem dzisiaj rulebook i w pewnym momencie zapaliła mi się taka żaróweczka nad głową. Ale po kolei.
Tak gramy (graliśmy) do tej pory (a przynajmniej ja tak grałem): Oddział fregat wyjeżdża drfitem zza pola asteroid, robi zwrot 360 stopni i zaczyna pluć torpedami na prawo i lewo. Okazuje się, że w zasięgu jest tylko Battleship z Point Defencem 15 (swój własny + escorty + flighty + karta mocy). Jęk rozczarowania, no ale strzelamy. Każda fregata ma 5 kości torped. Możemy albo strzelać pojedynczo, albo link. Pojedynczo oznacza, że będziemy turlać 3 razy 5 kontra 15 kości :( Link oznacza 9 kości kontra 15. Chyba lepiej.
A teraz patrzajta co w zasadach i w FAQ krwią zapisano. Każdy statek, w czasie aktywacji danego squadu może użyć Point Defence Fire TYLKO RAZ. Zadeklarowanie wszystkich strzałów przed rzutami ma ogromne znaczenie, ponieważ wszystkie ataki torped rozpatrywane są SYMULTANICZNIE! Zgodnie z rulebookiem, w omawianym przykładzie, Battleship rozdzieli swój Point Defence po równo na wszystkie ataki, a nadwyżkę rozdzieli gracz. Nagle mamy 3 rzuty 5 na 5 kości! Gdyby to był oddział 4 fregat, to mielibyśmy PD rozdzielone po 3, plus nadwyżka 3 kości do rozdziału. Wszelkie tarcze oczywiście działają zawsze, ale PD można deklarować tylko raz w aktywacji danego oddziału!
Teraz ma to sens. Horda (no wiem, że oddziały są limitowane, ale dla naprzykładu) małych statków może spokojnie rozpykać Battleship, bo zwyczajnie braknie mu gattling gunów i flar do obrony!
Zauważcie również, że to nie jest żaden Over Power. PD się rozdziela, owszem, ale każdy atak ma nadal 5 kości a Battleship DR 8 na przykład. Nadal ciężko fregacie poturbować coś dużego, ale nagle okazuje się to możliwe.
Torpedy panowie. Torpedy.
|