W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW
No to i ja się pochwalę, co biorę na Mastera do Warszawy. Oczywiście pozostaję przy piechocie i pionierach.
HQ + mortar section GW34 (95)
I Pioneer platoon: 9 teams, 1 panzerfaust (230)
II Pioneer platoon: 9 teams, 1 panzerfaust (230)
Cmd StuG IIIG, 3 StuG IIIG, 4 Borgward BIV (460)
4 Brummbar (280)
Arty 10.5 x4 (210)
Arty NW41 x2 (95)
Total: 1600
Neble biorę głównie dla dodatkowego dymu i aby punkty zużyć. Czasem może się udać bombardownie... a 30 pkt. nie mam z czego zrobić na 3-iego
A może byśmy potestowali rozpiski??
Ostatnio edytowany przez suzan (2011-08-26 11:08:50)
Offline
Zdejmij z 2nd-in comanda i z szefów oddziałowych Fausty, i tak masz pionierów, a faust to stricte defensywna broń.. Gdybyśmy rozmawiali o kasacji Shrecka to bym nawet tego nie proponował..
Offline
Daję Ci 3 tury życia. Chętnie w tygodniu się przegonię po stole.
Offline
Zalew napisał:
Zdejmij z 2nd-in comanda i z szefów oddziałowych Fausty, i tak masz pionierów, a faust to stricte defensywna broń.. Gdybyśmy rozmawiali o kasacji Shrecka to bym nawet tego nie proponował..
Problem w tym, że tylko w plutonach są fausty. Więc to tylko 20 pkt. zaoszczędzone.
Zielarz napisał:
Daję Ci 3 tury życia. Chętnie w tygodniu się przegonię po stole.
Z przyjemnością dam się pokonać... ...w czym problem wg Ciebie? Co jest słabe?
Ostatnio edytowany przez suzan (2011-08-25 21:16:28)
Offline
suzan napisał:
Zalew napisał:
Zdejmij z 2nd-in comanda i z szefów oddziałowych Fausty, i tak masz pionierów, a faust to stricte defensywna broń.. Gdybyśmy rozmawiali o kasacji Shrecka to bym nawet tego nie proponował..
Problem w tym, że tylko w plutonach są fausty. Więc to tylko 20 pkt. zaoszczędzone.
To zdejmij z jednego Fausta i wrzuć na szefa wszystkich szefów, jemu się przyda dużo bardziej, jako że może przeskakiwać między plutonami.. Po za tym idea jest taka że 1-in comand przeżyje do końca starcia.
Offline
Nic nie jest słabe ale grasz wybitnie defensywnie i masz ograniczone możliwości manewrowania. Atakujący wybierze gdzie i czym uderzy, a Twoje pojazdy jak się przemieszczają to znacznie tracą na wartości. Musisz się baaardzo dobrze wystawić, zwłaszcza stugami. Przeciwnik ma do wyboru - stoimy i strzelamy z daleka w działa i stugi czy jedziemy i w walce manewrowej zabijamy pojazdy. Ja na te punkty stawiam 31 pojazdów, nie masz wystarczającej siły ognia, żeby obalić takie ilości wozów opancerzonych. Z ruskimi masz jeszcze gorzej, bo mają lepsze działa.
Ostatnio edytowany przez Zielarz (2011-08-26 08:19:19)
Offline
SZATAN TWÓJ PAN
Marcin nie jest miarodajny, bo jako jedyny w Polsce gra jedyną oszukaną armią w tej grze.
Niemniej prawdą jest, że przeciw pancerce będziesz miał pod górkę. Nie masz (poza StuGami) żadnej broni ppanc o zasięgu większym niż 24 cale, więc przeciwnik może z powodzeniem mordować cię z odległości.
Faktem jest, że będziesz się zwykle bronił, ale masz tylko dwa plutony piechoty. StuGi pożyją góra trzy tury, Brummbary też coś koło tego i zostajesz z piechotą, którą przeciwnik wystrzela z jedenastego cala.
Ruskie czołgi zawsze mają coś ciężkiego (ISy, ISU itp.) co może stać w otwartym terenie i zabijać cię bez obaw, że się odstrzelisz. Niemcy mają Pantery i Tygrysy, którym StuGi są niestraszne. Angole podjadą Krokodylami i cię spalą. Pozostają tylko Amerykanie, ale oni cię wykończą ilością strzałów.
Przeciw piechocie jest spoko, bo Borgwarty skutecznie przystopują natarcie lub wyjmą pluton w newralgicznego miejsca. Problem w tym, że mało kto (poza mną) gra piechotą bez wsparcia AT, które to zawsze jakimś sposobem cię wykończy.
Offline
Nie pomagacie... ...no ale dobrze posłuchać, bo to uczy.
HQ + mortar section GW34 (95)
I Pioneer platoon: 9 teams (220)
II Pioneer platoon: 9 teams (220)
To jest podstawa. Ciężko jest mi sobie wyobrazić ofensywność piechoty. Co prawda zostałem ładnie pojechany przez piechotę w ostatniej bitwie w Poznaniu. Ale tutaj podstawą było zadymianie przeciwnika i podjazd Stugów wraz z piechotą. Niemniej najpierw usunięte zostały 8.8 oraz tygrysy i brumbary.
OK, pierwszy pomysł na armię bazował na artylerii i zadymianiu przeciwnika. Owszem, chcąc mieć jakieś mocne uderzenie musiałbym wstawić Tygrysy / Królewskiego / Jagdpanthery / 8.8 flaki lub paki. Stawiając na mobilność pozostaje wybrać czołgi. A może tak:
HQ + mortar section GW34 (95)
I Pioneer platoon: 9 teams (220)
II Pioneer platoon: 9 teams (220)
4 StuG IIIG or StuG IV (380)
2 Jagdpanther (470) -> lub 2 Tygryski (430), ale co zrobić z tymi 40 pkt?
4 arty 10.5 (210)
Zostaje 5 pkt. wolnych. Z 2iC i mortarów robię 6 pluton i jest OK. Co Wy na to?
Ostatnio edytowany przez suzan (2011-08-26 11:10:21)
Offline
No dobrze.. Jagdpanthery zdały test, ale faktycznie 2 to za mało. Zgodnie z dzisiejszą sugestią nowa rozpa:
HQ (1x Command Panzerknacker SMG) + mortar section GW34 (95)
I Pioneer platoon: 9 teams (220)
II Pioneer platoon: 9 teams (220)
4 StuG IIIG or StuG IV (380)
4 StuG IIIG or StuG IV (380)
Arty 10.5 x4 (210)
Arty NW41 x2 (95) jako dym lub 3x Sd Kfz 10/5 (2cm) half-tracks (90) w roli AA lub 'a la recon'.
Chyba nawet opcja na 10/5 jest ciekawsza. Do przetestowania
Offline
Zamienił bym jedne 4x StuG G na 3x Hornissy, i to nie dlatego że je lubie, ale dlatego że nie masz nic przeciw Ciężkim/Średnim czołgom. Znaczy, niby masz 8Stugów, ale KV, Tygrysy, Is-y się ich nie boją.
Rozumiem twoje obiekcje, bo StuG G-i już masz, ale..
Ostatnio edytowany przez Zalew (2011-08-27 09:11:27)
Offline
SZATAN TWÓJ PAN
KW, Tygrys i IS to nie są średnie czołgi. Średnie czołgi to Sherman, T34, PzIV i Cromwell, a na nie StuGi wystarczą w zupełności.
Rzadko kiedy na polu bitwy spotyka się w Polsce Tygrysy i ISy, a KW używam chyba tylko ja i Bernard Król. Najczęściej trafia się na Pantery i Brummbary, które są standardem w rozpiskach niemieckich i których się StuGiem nie tknie. Generalnie, Michał ma absolutną rację co do tych Nashornów, aczkolwiek źle ją umotywował.
Offline
Chodziło mi o T-34/85(przykładowo), których przyjedzie morze, a 11AT odbijają one stosunkowo łatwo (tym bardziej na dalekim zasięgu). Zamieniając jedną czwórkę na Nashorny tracisz 2 strzały, ale za to masz 6 pocisków (na turę) typu "wystrzel-zapomnij".
Wspominałem że zostaje Ci 10pkt które możesz wydać na fausta?
Po za tym, Pantera to także czołg średni:P
Ostatnio edytowany przez Zalew (2011-08-27 13:18:02)
Offline
Na masterze, który był w czerwcu, cztery stugi rozmontowały mi 5 isów-2... Także boją się
Offline
Nashorn jest kupą, którą zabija się nawet Carrierem. Stug jest twardym zawodnikiem i jest zdecydowanie lepszy. Czemu 8 a nie 9?
Offline
Adrian napisał:
Na masterze, który był w czerwcu, cztery stugi rozmontowały mi 5 isów-2... Także boją się
Podzielam twoje obiekcje, ale to że Scooby zrobił Ci jesień średniowiecza, w pełnej okazałości było wynikiem tego że nikt nie przewidział iż 4StuG G miotają pociskami jak szatan (trafią, ty nie rzucisz żadnego, z 4, rzutów na 3+, a on zda FP.). Jeśli mówimy o innej sytuacji to przepraszam.
Jak zauważyłem wcześniej, Hornissy o wiele łatwiej niszczą bunkry na kołach.. Tyle że Suzan musi grać nimi rozważnie, bo nie wybaczają one błędów tak jak Królewski Tygrys.
Zielarz napisał:
Nashorn jest kupą, którą zabija się nawet Carrierem. Stug jest twardym zawodnikiem i jest zdecydowanie lepszy. Czemu 8 a nie 9?
Idąc tym tropem możemy uznać że ja piechotą niszczę twoje cariery i mamy status Quo.
Rozumiem że PIAT to potęga, ale po ruchu, w lesie trafiasz Horinssa na 6+, więc trafienie jest kwestią szczęścia, a nie skilla, jak mogło by się wydawać. Po za tym mówimy o problemie z czołgami CIĘŻKIMI, a nie carierami. Jeśli kolega Suzan postawi się w sposób optymalny (i przestanie żartować co do tego mortar section, biorąc za te punkty Shrecka i 30, które mu zostanie, wyda na extra NW41) to twoje cariery będą musiały kombinować tak by nie oberwać ze Schrecka, płomieni etc. Co przy wystawieniu hornisów za liniami piechoty może wydać się nie do przeskoczenia.
(Już nawet nie mówiąc o tym że jak nie ma do czego strzelać to carriery są wspaniałym celem dla StuG-ów. I chodzi mi o sytuację w którym wybiera pomiędzy; ruszeniem się i wpakowaniem 4 kulek w twoje Sextonsy na 6+ i otrzymaniem niszczycielskiej zwrotki przy nieudanym STM, a wpakowaniem 8 kulek w carriery stojące pod lufą(5+). Przy założeniu że Marcin zawsze parkuje swoje samochody w Consiled terrain i ciśnie szczurami, które jak poruszył kolega Bartek mają swoje maniery i bywają niesportowe).
Dziękuję dobranoc..
Offline
Zapominasz że Brytole mają jedną odpowiedź na każde papierowe p-pance z daleka - semiindirect z działa. A Nashorna zabijam 0.5 cal AA mg a nie piatem. To ma 16 cali zasięgu i piechota niczego tu nie zmienia.
Offline
No to ładnie... wcale mi nie pomagacie
Dobra, na razie przetestuję wersję na Stugach w postaci:
HQ (bez dodatków) (40) <- nie ma mortarów
I Pioneer platoon: 9 teams (220)
II Pioneer platoon: 9 teams (220)
4 StuG IIIG or StuG IV (380)
4 StuG IIIG or StuG IV (380)
Arty 10.5 x4 (210)
Arty NW41 x3 (125)
---------------------------------------
Total = 1575
i zostaje 25 pkt. Mogę kupić 2 Panzerfaust i Panzerknacker. A mogę też wystawić 2x NW41 + PaK40.
Co zrobić jak trafię na ciężkie czołgi lub ciężko opancerzone (ukłon w stronę Panter)? Nie wiem... walić 10.5 po dachu i starć się je objechać? Iść piechotą i modlić się, aby flamery były w zasięgu? Wystawiając 2 jagpanthery lub 2 tygrysy mam coś ciekawego do walki z przeciwnikiem...
A oto druga rozpiska:
HQ (bez dodatków) (40)
I Pioneer platoon: 9 teams (220)
II Pioneer platoon: 9 teams (220)
4 StuG IIIG or StuG IV (380)
4 Brumbary (280)
Arty 15 x4 (330)
Arty NW41 x3 (125)
---------------------------------------
Total = 1595
W takiej rozpisce na ciężkie czołgi mam 15-stki na daleki zasięg oraz brumbary na bliski. Na klasyczne czołgi mam arty 15-stki oraz stugi na daleki i brumbary na bliski. Do tego wszystkiego NW41 do robienia dymu lub poćwiczenia szczęścia przeciwnika... ciekawsza? Wydaje mi się, że tak.
Offline
No panie. Sam nie wiem co lepsze - pierwsza ma niezły power do przodu i generalnie moze pokarać. A druga to niezła ściana w obronie. Chyba jednak bramka nr 2 ale to do pogrania, bo tak na oko, to wydają się obie dość przyzwoite.
Offline
No to najpierw spróbuję rozpiskę nr 2...
Offline
Zielarz napisał:
Zapominasz że Brytole mają jedną odpowiedź na każde papierowe p-pance z daleka - semiindirect z działa. A Nashorna zabijam 0.5 cal AA mg a nie piatem. To ma 16 cali zasięgu i piechota niczego tu nie zmienia.
Nie zabijasz bo ma pancerz 1/1/0
semiindirect z działa- to mocny argument.. Całe szczęście że Suzan rozwiązał nasz spór napisaniem następnej rozpiski..
Offline
Jak to nie zabijam? Półcalówka ma staty: S4 FP5+, oczywiście że giną!
Offline
AT4? No to mnie zagiąłeś.. Ale cóż, tłumaczyć mnie może to że, nigdy nie grałem czymś co może zginąć od AT4..
Offline
Zalew napisał:
Całe szczęście że Suzan rozwiązał nasz spór napisaniem następnej rozpiski..
Rozpiska to nie wszystko... jeszcze trzeba umieć grać. Jak to wyczytałem na zaprzyjaźnionym forum, są tacy którym wystarczy dać kartę papieru a zrobią z nich pluton czołgów i pluton piechoty i pojadą wszystkich... ...także trzeba mi się uczyć, uczyć, uczyć... a propos, może ktoś chce mnie podszkolić na WW w najbliższy piątek?
Offline
A... i jeszcze wersje na 1750. Rozpiska nr 1:
HQ + mortar section: 2 8cm GW34 mortars (95)
I Pioneer platoon: 9 teams (220)
II Pioneer platoon: 9 teams (220)
4x StuG IIIG or StuG IV (380)
4x StuG IIIG or StuG IV (380)
Artillery: 4x 15cm sFH18 guns (330)
Artillery: 3x NW41 (125)
---------------------------------------
Total = 1750
Offline
Pograłem dzisiaj rozpiską nr 2 na turniej do Wawy przeciwko Moździerzowi na scenariuszu Breaktrought. Gra była przezabawna... ...po wielu moich błędach udało mi się rozgromić jego piechotę w walce wręcz (prznajmniej na jednej flance). Ostatecznie wygrałem przez to, że Moździerz stracił dowódcę kompanii i nie mógł zrobić testu morale dla kompanii. Tak na pierwszy rzut oka... rozpiska daje radę. Pytanie jak przeciw ciężkiej pancerce to będzie działać? Ale o tym dowiem się następnym razem...
Dzięki Moździerz za miła grę...
Ostatnio edytowany przez suzan (2011-09-02 21:41:28)
Offline
SZATAN TWÓJ PAN
Jeśli chcesz się popróbować przeciw ciężkiej pancerce, to służę pomocą - biere ISy do Warszawy.
Offline
O.... tylko kiedy? W tygodniu nie bardzo będę miał czas...
Offline
Groźna też będzie szybka pancerka w stylu amerykańskich stuartów czy brytyjskich cromwelli. Też się chętnie zesparinguję. Pracuje dwa dni w tygodniu do tego rano, więc jestem do dyspozycji.
Offline
Przemyślałem tą rozpiskę na 1750 i wydaje mi się, że powinna wyglądać tak:
HQ (40)
I Pioneer platoon: 9 teams (220)
II Pioneer platoon: 9 teams (220)
4x StuG IIIG, 4 Borgward BIV (460)
4x StuG IIIG or StuG IV (380)
Artillery: 4x 10.5cm IeFH18 guns (210)
Artillery: 3x NW41 + AT section: 1 7.5cm PaK40 AT (180)
-------------------------------------------------------------------------
= 1710
Zostaje 40 pkt na cokolwiek, np. goliata i panzerfauasta czy też 4 fausty lub fortyfikacje (sic!). A propos jak się kupuje fortyfikacje obecnie? Gdzie to można sprawdzić?
Offline
Fortyfikacje kupujesz jeśli masz taka możliwość z podręcznika (np. Casino, albo normandia). Oczywiście jest też możliwość ze scenariusza, ale te scenariusze nie są grane turniejowo..
Goliath chyba nie jest Ci do szczęścia potrzeby, jeśli masz 4 Bogwarty.. Pokupował bym Fausty za pozostałe 40pkt i będzie git. Czy ja dobrze przeczytałem 9 weterańskich teamów za 220pkt; pionierów!?
Ostatnio edytowany przez Zalew (2011-09-07 18:30:16)
Offline
A to d... z fortyfikacjami
No i pozostają tylko fausty.
A co do teamów, tak 9 teamów + Command za 220 na poziomie: Confident Veteran, No ale niestety TYLKO rifle.
Ostatnio edytowany przez suzan (2011-09-07 19:22:36)
Offline
Wiedziałem że jest jakiś haczyk..
Jak dla nie chłopaki już nie "są spoko" tylko "za te koszta są spoko". Zakładam oczywiście że możesz zamienić, do trzech, na flame thrower..
Offline
Zalew napisał:
Wiedziałem że jest jakiś haczyk..
Jak dla nie chłopaki już nie "są spoko" tylko "za te koszta są spoko". Zakładam oczywiście że możesz zamienić, do trzech, na flame thrower..
No niestety... nic za darmo nie ma we flamesach. Chyba, że się jest armored cavalery ...a co do flame throwerów, to tak - nadal można wymienić do trzech.
Offline
I powracam do wątku pionierów zmechanizowanych. Zakończyliśmy mniej więcej na rozpisce:
Pionier HQ: 2x Sd Kfz 251/1 (75)
I Pionier platoon: 251/1 (2.8cm), 6 Pioneer/MG teams, 6 Sd Kfz 251/7 half-tracks (350)
II Pionier platoon: 251/1 (2.8cm), 6 Pioneer/MG teams, 6 Sd Kfz 251/7 half-tracks (350)
Armoured: 3x Panther D, A or G (560)
Armoured: 3x Brummbar (210)
Recon: 2x Sd Kfz 231 (8 rad) (80)
Arty: 3x 15cm NW41 launchers (125)
---------------------------------------------------------------
Confident Veteran = 1750
Będąc jednak pod wrażeniem Stugów oraz niesmakiem Confident zrobiłem taką oto rozpiskę na bazie E&S dla Pionierów SS:
Pionier HQ: 2x Sd Kfz 251/1 (75)
I Pionier platoon: 251/1 (2.8cm), 6 Pioneer/MG teams, 6 Sd Kfz 251/7 half-tracks (350)
II Pionier platoon: 251/1 (2.8cm), 6 Pioneer/MG teams, 6 Sd Kfz 251/7 half-tracks (350)
Armoured: 4x StuG G (435)
Armoured: 4x StuG G (435)
Arty [CV]: 3x 15cm NW41 launchers (105)
---------------------------------------------------------------
Fearless Veteran = 1740
Nie ma ta rozpiska mocy tej pierwszej. Do tego ma tylko 5plutonów. Niemniej może być zabawna
A propos... jak zrobić 251/1 (2.8cm)? Na bazie jakiego modelu? Bo jakoś nie widzę na BF niczego, co będzie pasować...
Offline
suzan napisał:
A propos... jak zrobić 251/1 (2.8cm)? Na bazie jakiego modelu? Bo jakoś nie widzę na BF niczego, co będzie pasować...
Mam w swoim składziku Puppchen, którego prawdopodobnie i tak nigdy nie użyję. Proponuję przynieść na turniej oba elementy (to i Sd Kfz 251), przyrównać i dokonać ewentualnej wymiany. Kiedyś deklarowałem wolę aneksji Goliatha.. Czy to dobry kurs?
Ewentualnością też moze być:
GE259 SdKfz 251/17D, lub
GE252 Sd Kfz 251/9C (7.5cm)
Ostatnio edytowany przez Zalew (2011-09-08 20:56:52)
Offline
suzan napisał:
A propos... jak zrobić 251/1 (2.8cm)? Na bazie jakiego modelu? Bo jakoś nie widzę na BF niczego, co będzie pasować...
Jeżeli to jest ten który dokupuje się commandowi plutonowemu to jest w boxie gepanzerte panzergrenadierów ale wydaje mi się, że normalnie to 3,7cm się wykupuje. W SS z earth and steel nie masz opcji dokupienia takich cudów jak te halftracki z 2,8cm.
Offline
Kupiłem działka 2.8 w ramach special order. Są znacznie różne od tych 3.7.
Tymczasem doszły książki i kombinuję pierwszą rozpiskę na Early. Oczywiście pionierzy, ale w wersji motorized (Blitzkrieg):
Pionier HQ: (40)
I Pionier platoon:9x (220)
II Pionier platoon: 9x (220)
Armoured: Sd Kfz 253 + 2x Stug A (495)
Armoured: 4x Panzerjager (335)
Arty: 1x Command SMG, 1x Observer Rifle, 4x 10.5cm NbW35 Mortar (145)
Arty: 1x Command SMG, 1x Staff, 1x Observer Rifle, 4x 10.5cm IeFH18 (275)
---------------------------------------------------------------
Confident Veteran = 1730
W drugiej wersji skracam Chemical Mortar Platoon do 2x i dokupuje 3x Sd Kfz 10/5 (AA), bo na ten okres to zawsze coś lata w powietrzu.
Ostatnio edytowany przez suzan (2011-09-23 06:12:55)
Offline
Zrobiłem się na punktach za artylerię.... muszę jeszcze raz liczyć.
Offline
OK, zmiana koncepcji:
40 Pionierkompanie HQ (Motorisiert)
220 Pionier Platoon (Motorisiert)
220 Pionier Platoon (Motorisiert)
495 Assault Gun Platoon - 1x Sd Kfz 253, 2x StuG A
110 Anti-tank Gun Platoon - 3x 3.7cm PaK36 gun
110 Infanterie Anti-tank Gun Platoon (Motorisiert) - 3x 3.7cm PaK36 gun
360 Light Artillery Battery (Motorisiert) - 4x 10.5cm leFH18 howitzer
85 Chemical Mortar Platoon - 2x 10.5cm NbW35 mortar (a propos, jakie modele użyć?)
90 Luftwaffe Light Anti-aircraft Gun Platoon - 4x Sd Kfz 10/5 (2cm) [Confident Trained]
---------------------------------------------------------------
Confident Veteran = 1730
Ostatnio edytowany przez suzan (2011-09-27 06:19:50)
Offline
suzan napisał:
85 Chemical Mortar Platoon - 2x 10.5cm NbW35 mortar (a propos, jakie modele użyć?)
Najlepiej zwykłe mortary, tylko doklej zieloną chmurkę i ulep z GS-u twarzowe słoniki żołnierzom..
Offline
Zalew napisał:
suzan napisał:
85 Chemical Mortar Platoon - 2x 10.5cm NbW35 mortar (a propos, jakie modele użyć?)
Najlepiej zwykłe mortary, tylko doklej zieloną chmurkę i ulep z GS-u twarzowe słoniki żołnierzom..
A fakt... Wiki potwierdza...
Offline
OK, oto kolejny pomysł. Tym razem na MID na 1750:
Pionier HQ: 2x Sd Kfz 251/1 + 2x Panzerknacker (80)
I Pionier platoon: 251/1 (2.8cm) + Panzerknacker, 6 Pioneer/MG teams, 6 Sd Kfz 251/7 half-tracks (320)
II Pionier platoon: 251/1 (2.8cm) + Panzerknacker, 6 Pioneer/MG teams, 6 Sd Kfz 251/7 half-tracks (320)
I Mittlere Panzer Platoon: 1x Command Panzer III G, H, or J (early), 2x Panzer III G, H, or J (early) + 1x Panzer IV F2 or G (415)
II Mittlere Panzer Platoon: 1x Command Panzer III G, H, or J (early), 2x Panzer III G, H, or J (early) + 1x Panzer IV F2 or G (415)
Heavy Panzerspah Platoon: 1x Command Sd Kfz 231 (8-rad), 1x Sd Kfz 231 (8-rad) (85)
Rocket Launcher Battery: 1x Command SMG, 1x Observer Rifle, 1x Kubelwagen, 3x 15cm NW41 rocket launcher (115)
---------------------------------------------------------------
Confident Veteran = 1750
Offline
SZATAN TWÓJ PAN
Mnie osobiście czołgi z AT7 nie będące Stuartem kompletnie nie przekonują. W zasadzie, to oprócz Stuarta i Lee nie warto brać czołgów, które nie mają 6 pancerza z przodu. Podejrzewam, że moje trzy PzIII L rozniosłyby oba twoje plutony czołgów bez zarobienia nawet jednego baila. Cała reszta generalnie jest spoko i da radę.
Offline
Generalnie czołgami chciałem chronić PZ IVG w plutonach. Cała reszta i tak ma być wsparciem do assaulta głównie. W końcu to pionierzy... więc walki z czołgami to się nie boją. Gorzej z morzem piechoty, ale przy tej ilości HMG też nie widzę większego problemu...
Offline
SZATAN TWÓJ PAN
Wszystko fajnie, ale pamiętaj, że pięć trafień w defensie wciąż odbija ci assault pionierami (nawet w pojazdach). Jeśli czołgi mają robić tylko za support dla assaultu, to ja bym je wymienił na Pz38t (bo to też czołg i ma karabiny) + trzeci pluton piechoty + więcej Spahu.
PzIVG i tak się wyjmuje z plutonu, więc maluchy go nie chronią za bardzo.
Ps. Wiesz już coś w sprawie tych ruskich od Reykiego? Jak coś, to się mogę złożyć i weźmiemy to na spółę. Sprawdź maila i forum.
Ostatnio edytowany przez Krechafety (2011-10-07 08:15:46)
Offline
Krechafety napisał:
Wszystko fajnie, ale pamiętaj, że pięć trafień w defensie wciąż odbija ci assault pionierami (nawet w pojazdach). Jeśli czołgi mają robić tylko za support dla assaultu, to ja bym je wymienił na Pz38t (bo to też czołg i ma karabiny) + trzeci pluton piechoty + więcej Spahu.
PzIVG i tak się wyjmuje z plutonu, więc maluchy go nie chronią za bardzo.
Hm... ale czasem te PZIVG mogłyby coś sensownego zrobić. Poza tym czołgi przeważnie wiążą 'umysł' przeciwnika. Przez co można bardziej nonszalancko jechać wannami do przodu. Patrząc na to z drugiej strony, nie mam wanienek na 3 pluton ...a co do spahu to podpisuję się dwoma rękoma... chciałbym więcej go zmieścić.
Offline
Jak dla mnie pluton czołgów jest spoko, coś na kształt shermanów z Firefly-em na late. Z sowietami może się nie pobawisz, bo jak skasują Ci obie Panzer IV, to robi się smutno- taktyka Tau też czasem nie wychodzi, ale na cywilizowane nacje rozpa jest ok.
Offline
Zalew napisał:
Jak dla mnie pluton czołgów jest spoko, coś na kształt shermanów z Firefly-em na late. Z sowietami może się nie pobawisz, bo jak skasują Ci obie Panzer IV, to robi się smutno- taktyka Tau też czasem nie wychodzi, ale na cywilizowane nacje rozpa jest ok.
Dzięki za dobre słowo... ...rozumiem, że z Ruskimi auto-lose
Poniżej wersja druga poprawiona:
Pionier HQ: 2x Sd Kfz 251/1 (70)
I Pionier platoon: 251/1 half-tracks, 6 Pioneer/MG teams, 6 Sd Kfz 251/7 half-tracks (310)
II Pionier platoon: 251/1 half-tracks, 6 Pioneer/MG teams, 6 Sd Kfz 251/7 half-tracks (310)
Mittlere Panzer Platoon: 1x Command Panzer III G, H, or J (early), 2x Panzer III G, H, or J (early) + 1x Panzer IV F2 or G (415)
Tank Hunter Platoon: 1x Command Marder III H, 3x Marder III H (360)
Heavy Panzerspah Platoon: 2x Command Sd Kfz 231 (8-rad), 2x Sd Kfz 231 (8-rad) (170)
Rocket Launcher Battery: 1x Command SMG, 1x Observer Rifle, 1x Kubelwagen, 3x 15cm NW41 rocket launcher (115)
---------------------------------------------------------------
Confident Veteran = 1750
Ostatnio edytowany przez suzan (2011-10-08 12:01:01)
Offline
suzan napisał:
Zalew napisał:
Jak dla mnie pluton czołgów jest spoko, coś na kształt shermanów z Firefly-em na late. Z sowietami może się nie pobawisz, bo jak skasują Ci obie Panzer IV, to robi się smutno- taktyka Tau też czasem nie wychodzi, ale na cywilizowane nacje rozpa jest ok.
Dzięki za dobre słowo... ...rozumiem, że z Ruskimi auto-lose
Chodziło mi bardziej o to że nie masz niczego co zabiło by KV, piechota to nie odpowiedź, bo nikt przy zdrowych zmysłach nie rzuci Conscript tanków do walki przeciw pionierom...
Offline
No a co myślisz po tych modyfikacjach... jest mnie teraz odpowiednio dużo AT12 do zabicia KV.. no nie?
Offline
To ja może odpowiem piosenką:
Masz 236/216 szans na to że zabijesz KV na bliskim zasięgu, w turę,
strzelając do niego PanzeremIV i Marderami,
w przypadku tygrysa szansa jest nieco mniejsza ze względu na wyszkolenie załogi,
przy założeniu że stoisz w lasku i się nie ruszasz.
Moim zdaniem rozpa jest git. Tyle że to moje zdanie,
to jak się sprawdzą w polu to już inna brosza.
Offline
oj tam, oj tam... ale warto spróbować
Tak czy inaczej dzięki za opinię... wydaje mi się, że taka rozpiska powinna sprawić problem przeciwnikowi. Szkoda, że mi się goliaty nie mieszczą...
Ostatnio edytowany przez suzan (2011-10-09 19:44:29)
Offline
A oto najbardziej ciekawa i zabawna rozpiska jaką ostatnio znalazłem na sieci:
Panzerspah Lehr
75 1x CinC SMG, 1x 2iC SMG, 2x Sd Kfz 250 + 1x Upgrade CinC SMG to CinC SMG Panzerfaust
230 2x Command Sd Kfz 250 (Recce), 4x Sd Kfz 250/9 (2cm)
115 1x Command Sd Kfz 250 (Recce), 2x Sd Kfz 250/9 (2cm)
560 1x Command Panther A, 2x Panther A
560 1x Command Panther A, 2x Panther A
105 1x Command SMG, 1x Observer Rifle, 1x Kubelwagen, 3x 15cm NW41 rocket launcher
100 1x Command Sd Kfz 7/2 (3.7cm) Half-track, 1x Sd Kfz 7/2 (3.7cm) Half-track
1745 ===============================================================
Dla mnie bomba... ...i na pewno daje sporo funu podczas gry... muszę zaproxować
Offline
Chciałbym się dowiedzieć jak chciałbyś tym pokonać jakąkolwiek dobrze uzbrojoną kompanię pancerną, bo ja nie widzę sposobu. Poza tym bardzo przyjemne.
Aha, no i brytyjski late'owa piechota może postawić 6 6pdr, 4 17pdr, 3 boforsy, 8 czołgów i 8 sextonów. Jak chciałbyś pojeździć po stole swoimi wannami, żeby dojechać gdziekolwiek? Arty, arty, arty kolego. Nadmienię jeszcze, że da się tam wepchnąć w porywach 6-12 półcalówek w carrierach i 3-6piatów. Twoja artyleria strzeli co najwyżej raz w spotkaniu z takim przeciwnikiem.
Ostatnio edytowany przez Zielarz (2011-12-15 19:14:57)
Offline
Zielarz... napisałem zabawna ...nie znaczy, że będzie wygrywać turnieje
Offline
Zrozumiałem. Z moich ulubionych mam Panzer Spah z Panzer Lehr na 18 Pumach. Widziałem to w akcji, miodzio!
Offline
Pewnie super to wygląda... tylko na tych pumkach to w ogóle sobie nie wyobrażam walki z czołgami
Nawet nie wiedziałbym co zrobić...
Offline
jak to, objeżdżasz i w tył walisz, jak shermany ;p
Offline
Generalnie masz 7 plutonów z Recce Cautious Movement. Leziesz w krzaki, pokazujesz się i odrywasz, a skitrane czołgi kasują frajerów. Nie jest łatwo, ale da się.
Offline
OK, powrót do korzeni, czyli pionierów czas odkopać. Oto pomysł, z którym zamierzam przyjść na turniej:
Pionierkompanie HQ, 2x faust /65/
1st Pionier Platoon: 1x faust, 1x Pioneer Supply Horse-drawn wagon /265/
2st Pionier Platoon: 1x faust, 1x Pioneer Supply Horse-drawn wagon /265/
3rd Sturm Platoon: 7x faust /250/
4th Anti-tank Gun Platoon: 4x Pak40 + ciężarówki /210/
5th Panzer Platoon: 5x Stug G (szkoda, ze nie można zrobić z nich Stuhy) /475/
6th Artillery Battery: 4x 10.5cm leFH18/40 howitzer + ciężarówki /220/
Łącznie 1750. Brak AA trochę boli, ale generalnie solidna rozpiska. Zwłaszcza w obronie. A i atakować też powinno się dać.
Offline
generalnie solidna, ale wioska. Nie wiem którą rozpiską można się bać tego. Pionierów jest niby trochę, ale to rifle teamy i to confident, Paki 40 po prostu dobre, ale ile można zdziałać nimi, 5 stugów fruwa pod ścianach, 4x 105 jako cała arta to po prostu mało, a siły 4 nie nazwałbym gwałtem na czołgi. Żeby ci trochę jeszcze na ego wjechać, KT by to rozmontowało w kilka tur, łatwiej by im poszło niż spadom nawet Może nową USA pancerkę trochę byś postraszył ilością AT na średnim poziomie, dopóki by ci nie ściągnęła stugów i paków w jednej salwie. Tą rozpiskę pojechałby nawet Bake i Wittman, także ten no.
Ostatnio edytowany przez Mozdzierz (2012-08-08 17:09:12)
Offline
SZATAN TWÓJ PAN
Szkoda tylko, że nie masz pojęcia o tym, że piszesz głupoty.
Prawdą jest, że lepiej wziąć artylerię w postaci Nebli.
Prawdą jest, że lepiej wziąć czołgi w postaci czterech StuGów.
Prawdą jest, że lepiej wziąć trzy plutony Pionierów zamiast dwóch i Sturmów.
Prawdą jest wreszcie, że zaoszczędzone punkty można z powodzeniem przeznaczyć na jakiś zwiad + coś jeszcze.
Natomiast wspomnianą rozpiskę na KT to nawet moi Rumuni rozwalą w drobny mak, o tych pionierach nie wspominając - ot, tak po prostu, statystyką.
Offline
No to żeś powiedział, aż mi w kapcie poszło
Najpierw powiedziałeś, że nie mam racji, potem przyznałeś rację, a potem strzeliłeś głupotę o jakiej nie masz pojęcia, bo nigdy nie grałeś z KG peiperem Ciekawe co jest takie groźne w tej rozpisce na cokolwiek co ma silny przód i 2 z góry, może te 105mm które saveuje się na 2+, czy te stugi które się odbijają? Bo szarża piechoty to nie problem, szczególnie confident i bez dymu. Dziękuję, pozdrawiam
Ostatnio edytowany przez Mozdzierz (2012-08-08 17:39:41)
Offline
Myślę Modzio, że się niepotrzebnie ciskasz. Bartek pojeździł z nami turniejowo tu i ówdzie w ciągu ostatnich 4 lat i wygrywał z takimi kosmosami, że nikt nie wierzył, że da się toto pojechać, zwłaszcza jakąś karską Rumunią czy Ruskimi na Shermanach only. KT muszą raczej taką piechotę zaszarżować coby wygrać i jest to raczej starcie w oczywistym rozstrzygnięciem. Jedyna Twoja szansa to remis w jakimś fair-fighcie. Ale abstrahując od wojen psychologicznych to do kolegi Suzana:
4 Stugi lepsze niż 5 (taniej, a jedno i drugie ucieka po 3 trupach);
artylerię to ja bym tą zostawił, bo się może bezpośrednio bronić, byle Stuart tego nie zabije bezstresowo;
3 plutony Pionierów zdecydowanie lepsze;
zwiad bardzo by się przydał, bo masz słaby offence, a tak możesz coś zepsuć (np. pluton AT) i Stugi sobie ruszą do przodu;
Nie wydaje mi się, żebyś miał tym jakieś wyraźne szanse w ofensywie, np. w Fighting Withdrawal w którym atakujesz przegrasz zawsze i z każdym praktycznie, bo nie masz czym atakować. Fair Fighty też nie są Twoimi przyjaciółmi, zwłaszcza przeciwko Brytyjczykom. 4 Stugi nie złamią obrońców na obiekcie a możesz ich wspomóc tylko piechotą, która...wciaga hity z wszystkiego w kosmosie, słaba opcja, za mało tu pojazdów.
Offline
Hehehe... no wiecie, nie ma ja kij w mrowisko wsadzić. Oto odpowiedź:
1) W pionierach nie ma niestety opcji na zwiad.
2) Arty AT4 faktycznie słabe na cieższe bydlaki, natomiast mają gun shielda...
3) 3x pionierzy to chyba nie. Sturm kompania ma fausty i rifle/mg, więc do obrony objectivu się nadaje. Pozostałe dwa plutony mają pionierskie wagony, więc liczę na zasieki / pola minowe w obronie.
4) z AT12 faktycznie KT nie pokonam. Ale musi bydle dojechać do mnie, aby zając objective... a tego może nie przeżyć. Pozostałe Twoje zabawki Moździerz załatwiam na duży zasięg. W obronie wystarczy. Atakować nie zamierzam
Oto lista po korekcie:
Pionierkompanie HQ, 2x faust /65/
1st Pionier Platoon: 1x faust, 1x Pioneer Supply Horse-drawn wagon /265/
2st Pionier Platoon: 1x faust, 1x Pioneer Supply Horse-drawn wagon /265/
3rd Sturm Platoon: 7x faust /250/
4th Anti-tank Gun Platoon: 4x Pak40 + ciężarówki /210/
5th Panzer Platoon: 4x Stug G /380/ <- TUTAJ
6th Artillery Battery: 4x 15cm sFH18 howitzer + ciężarówki /315/ <- TUTAJ
Teraz KT mają bardziej pod górkę...
Offline
nom, z 15cm już większa szansa niestety Pionierzy po prostu są smutniejsi niż np pzgrenadierzy, takie jakieś moje odczucie..
Offline
Masz może możliwość wystawienia tych 15cm jako trzech w plutonie?
Moim zdaniem da się tym grać. I wygrana KT nie jest taka w 100% pewna. Myślę, że paki i stugi ze wsparciem 15 mają szansę ubić obstawę kT. A potem teoretycznie i statystycznie trzy KT nie wystarczą na odparcie plutonu pionierów Veteran szarżujących przez dym. Swoją drogą to chyba żal serce ściska jak się strzela dymem z 15, o ile w ogóle mogą. Oczywiście zakładając, że pionierzy zdadzą test morale.
Generalnie ja w różne gry tyle czasu gram i widziałem dużo rzeczy, kwestia gry. Sam jestem mistrzem przegrywania wygranych gier, chociaż jeszcze 5 min temu maksymalnie miażdżyłem przeciwnika. Albo od początku dostawałem wciry od czegoś od czego nie powinienem. Taka jest gra.
Ja jedynie zastanawiam się czy naprawdę potrzebne Ci są te konie z wozami?
I naprawdę nie masz pum?
Bez reconu to głupio w tej edycji...
Offline
Ano nie ma pum w tej liście, niestety. Trudno, grałem bez reconu tyle czasu, zagram i teraz.
Natomiast po co te konie? Po pierwsze, aby się okopać. Po drugie, aby wystawiać te zasieki / pola minowa w misjach z prepared possition.
Zauważ, że ostatnio liczba armii na piechotę jest niska. Stąd liczę na to, iż nie będę musiał atakować. Bardziej martwię się o samoloty, ale... trudno. Nie można mieć wszystkiego
Offline
Aż żałuję, że nie mam 6 Churchilli AVRE, to cudo musi totalnie spamować Ci grę! Jak się dorobię to się namówimy na sparing...
Offline
...a czemu nie
Offline
Jeżeli chodzi o sobotni turniej to z tego co widzę, jeśli wierzyć zapisom to teoretycznie powinno zjawić się co najmniej sześciu graczy z piechotą.
Również wydaje mi się, że chyba tylko jedna gra jest z prepared positions? Dlatego nadal uważam, że koniki są zbędne, ale jak chcesz. Ja bym nie wystawił. Kiedyś jak były dwie gry z prepared to też wziąłem cieżarówki do saperów i rzeczywiście sprawdziły się wyśmienicie.
Masz rację, brak AA boli i to bardzo.
Offline
Dobra, nie widziałem wcześniej scenariuszy. Faktycznie koniki się do D... jak i cała rozpiska na dwa scenariusze z w 100% pewnymi rezerwami. Oto rozpa po zmianie:
Pionierkompanie HQ, 1x faust + 2xGW34 mortar /115/
1st Pionier Platoon: 1x faust /245/
2st Pionier Platoon: 1x faust /245/
3rd Anti-tank Gun Platoon: 4x Pak40 /205/
4th Artillery Battery: 4x 15cm sFH18 howitzer /310/
5th Panzer Platoon: 4x Stug G /380/
6th Anti-aircraft Gun Platoon: Sd Kfz 10/5 (2cm) /60/
7th Luftwaffe Heavy Anti-aircraft Gun Platoon: 2x 8.8cm FlaK36 gun /95/
Sporadic Air Support Ju 87D Stuka /100/ (sic!)
Do gry z rezerwami robię 8 pluton z mortarów. Na pole bitwy wystawiam piechotę + paki (pewnie w ambushu) + arty. W obronie wytrzyma. Do tego szansa na wsparcie samolotów. Co prawda to hit 4+, ale AT5 i FP 1+. Muszę samolot pomalować na jutro
Dzięki za pomoc.
Offline
flaki 88? jesteś pewien?
Offline
Dobra. Kombinuje teraz rozpiskę na Early. Oto nad czym siedzę:
HQ Kradschützen /65/
1st Kradschützen, 8 Rifle/MG + ATR /275/
2nd Kradschützen, 6x Rifle/MG /190/
3rd Schützen mortars, 4x 8cm GW34 mortar + trucki /130/
4th Schützen antitank, 3x 3.7cm PaK36 /110/
5th 5x Panzer 38(t) B /440/
6th 2x Sd Kfz 231 (6-rad) /80/
Generalmajor Erwin Rommel in Panzer 38(t) /110/
Priority Air Support Ju 87B Stuka /150/
Total: 1575
Ponieważ na Poznań zmienił się format, to mam dodatkowe 25 pkt, które można gdzieś wrzucić. Pewnie w SchwerePunkt
Offline
Wygląda mrocznie. Trzeba by to przegonić po stole, bo nie wiadomo co to robi.
Offline
W sumie ja też nie wiem, co to robi... ...ale fajnie wygląda
Generalnie nie mam pomysłu jak tym grać... ...ale mam sporo modeli do tego
Offline