W zwi±zku ze zmian± forum od poniedzia³ku dodawanie nowych postow bêdzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROC£AW
No to i ja siê pochwalê, co biorê na Mastera do Warszawy. Oczywi¶cie pozostajê przy piechocie i pionierach.
HQ + mortar section GW34 (95)
I Pioneer platoon: 9 teams, 1 panzerfaust (230)
II Pioneer platoon: 9 teams, 1 panzerfaust (230)
Cmd StuG IIIG, 3 StuG IIIG, 4 Borgward BIV (460)
4 Brummbar (280)
Arty 10.5 x4 (210)
Arty NW41 x2 (95)
Total: 1600
Neble biorê g³ównie dla dodatkowego dymu i aby punkty zu¿yæ. Czasem mo¿e siê udaæ bombardownie... a 30 pkt. nie mam z czego zrobiæ na 3-iego
A mo¿e by¶my potestowali rozpiski??
Ostatnio edytowany przez suzan (2011-08-26 11:08:50)
Offline
Zdejmij z 2nd-in comanda i z szefów oddzia³owych Fausty, i tak masz pionierów, a faust to stricte defensywna broñ.. Gdyby¶my rozmawiali o kasacji Shrecka to bym nawet tego nie proponowa³..
Offline
Dajê Ci 3 tury ¿ycia. Chêtnie w tygodniu siê przegoniê po stole.
Offline
Zalew napisał:
Zdejmij z 2nd-in comanda i z szefów oddzia³owych Fausty, i tak masz pionierów, a faust to stricte defensywna broñ.. Gdyby¶my rozmawiali o kasacji Shrecka to bym nawet tego nie proponowa³..
Problem w tym, ¿e tylko w plutonach s± fausty. Wiêc to tylko 20 pkt. zaoszczêdzone.
Zielarz napisał:
Dajê Ci 3 tury ¿ycia. Chêtnie w tygodniu siê przegoniê po stole.
Z przyjemno¶ci± dam siê pokonaæ... ...w czym problem wg Ciebie? Co jest s³abe?
Ostatnio edytowany przez suzan (2011-08-25 21:16:28)
Offline
suzan napisał:
Zalew napisał:
Zdejmij z 2nd-in comanda i z szefów oddzia³owych Fausty, i tak masz pionierów, a faust to stricte defensywna broñ.. Gdyby¶my rozmawiali o kasacji Shrecka to bym nawet tego nie proponowa³..
Problem w tym, ¿e tylko w plutonach s± fausty. Wiêc to tylko 20 pkt. zaoszczêdzone.
To zdejmij z jednego Fausta i wrzuæ na szefa wszystkich szefów, jemu siê przyda du¿o bardziej, jako ¿e mo¿e przeskakiwaæ miêdzy plutonami.. Po za tym idea jest taka ¿e 1-in comand prze¿yje do koñca starcia.
Offline
Nic nie jest s³abe ale grasz wybitnie defensywnie i masz ograniczone mo¿liwo¶ci manewrowania. Atakuj±cy wybierze gdzie i czym uderzy, a Twoje pojazdy jak siê przemieszczaj± to znacznie trac± na warto¶ci. Musisz siê baaardzo dobrze wystawiæ, zw³aszcza stugami. Przeciwnik ma do wyboru - stoimy i strzelamy z daleka w dzia³a i stugi czy jedziemy i w walce manewrowej zabijamy pojazdy. Ja na te punkty stawiam 31 pojazdów, nie masz wystarczaj±cej si³y ognia, ¿eby obaliæ takie ilo¶ci wozów opancerzonych. Z ruskimi masz jeszcze gorzej, bo maj± lepsze dzia³a.
Ostatnio edytowany przez Zielarz (2011-08-26 08:19:19)
Offline
SZATAN TWÓJ PAN
Marcin nie jest miarodajny, bo jako jedyny w Polsce gra jedyn± oszukan± armi± w tej grze.
Niemniej prawd± jest, ¿e przeciw pancerce bêdziesz mia³ pod górkê. Nie masz (poza StuGami) ¿adnej broni ppanc o zasiêgu wiêkszym ni¿ 24 cale, wiêc przeciwnik mo¿e z powodzeniem mordowaæ ciê z odleg³o¶ci.
Faktem jest, ¿e bêdziesz siê zwykle broni³, ale masz tylko dwa plutony piechoty. StuGi po¿yj± góra trzy tury, Brummbary te¿ co¶ ko³o tego i zostajesz z piechot±, któr± przeciwnik wystrzela z jedenastego cala.
Ruskie czo³gi zawsze maj± co¶ ciê¿kiego (ISy, ISU itp.) co mo¿e staæ w otwartym terenie i zabijaæ ciê bez obaw, ¿e siê odstrzelisz. Niemcy maj± Pantery i Tygrysy, którym StuGi s± niestraszne. Angole podjad± Krokodylami i ciê spal±. Pozostaj± tylko Amerykanie, ale oni ciê wykoñcz± ilo¶ci± strza³ów.
Przeciw piechocie jest spoko, bo Borgwarty skutecznie przystopuj± natarcie lub wyjm± pluton w newralgicznego miejsca. Problem w tym, ¿e ma³o kto (poza mn±) gra piechot± bez wsparcia AT, które to zawsze jakim¶ sposobem ciê wykoñczy.
Offline
Nie pomagacie... ...no ale dobrze pos³uchaæ, bo to uczy.
HQ + mortar section GW34 (95)
I Pioneer platoon: 9 teams (220)
II Pioneer platoon: 9 teams (220)
To jest podstawa. Ciê¿ko jest mi sobie wyobraziæ ofensywno¶æ piechoty. Co prawda zosta³em ³adnie pojechany przez piechotê w ostatniej bitwie w Poznaniu. Ale tutaj podstaw± by³o zadymianie przeciwnika i podjazd Stugów wraz z piechot±. Niemniej najpierw usuniête zosta³y 8.8 oraz tygrysy i brumbary.
OK, pierwszy pomys³ na armiê bazowa³ na artylerii i zadymianiu przeciwnika. Owszem, chc±c mieæ jakie¶ mocne uderzenie musia³bym wstawiæ Tygrysy / Królewskiego / Jagdpanthery / 8.8 flaki lub paki. Stawiaj±c na mobilno¶æ pozostaje wybraæ czo³gi. A mo¿e tak:
HQ + mortar section GW34 (95)
I Pioneer platoon: 9 teams (220)
II Pioneer platoon: 9 teams (220)
4 StuG IIIG or StuG IV (380)
2 Jagdpanther (470) -> lub 2 Tygryski (430), ale co zrobiæ z tymi 40 pkt?
4 arty 10.5 (210)
Zostaje 5 pkt. wolnych. Z 2iC i mortarów robiê 6 pluton i jest OK. Co Wy na to?
Ostatnio edytowany przez suzan (2011-08-26 11:10:21)
Offline
No dobrze.. Jagdpanthery zda³y test, ale faktycznie 2 to za ma³o. Zgodnie z dzisiejsz± sugesti± nowa rozpa:
HQ (1x Command Panzerknacker SMG) + mortar section GW34 (95)
I Pioneer platoon: 9 teams (220)
II Pioneer platoon: 9 teams (220)
4 StuG IIIG or StuG IV (380)
4 StuG IIIG or StuG IV (380)
Arty 10.5 x4 (210)
Arty NW41 x2 (95) jako dym lub 3x Sd Kfz 10/5 (2cm) half-tracks (90) w roli AA lub 'a la recon'.
Chyba nawet opcja na 10/5 jest ciekawsza. Do przetestowania
Offline
Zamieni³ bym jedne 4x StuG G na 3x Hornissy, i to nie dlatego ¿e je lubie, ale dlatego ¿e nie masz nic przeciw Ciê¿kim/¦rednim czo³gom. Znaczy, niby masz 8Stugów, ale KV, Tygrysy, Is-y siê ich nie boj±.
Rozumiem twoje obiekcje, bo StuG G-i ju¿ masz, ale..
Ostatnio edytowany przez Zalew (2011-08-27 09:11:27)
Offline
SZATAN TWÓJ PAN
KW, Tygrys i IS to nie s± ¶rednie czo³gi. ¦rednie czo³gi to Sherman, T34, PzIV i Cromwell, a na nie StuGi wystarcz± w zupe³no¶ci.
Rzadko kiedy na polu bitwy spotyka siê w Polsce Tygrysy i ISy, a KW u¿ywam chyba tylko ja i Bernard Król. Najczê¶ciej trafia siê na Pantery i Brummbary, które s± standardem w rozpiskach niemieckich i których siê StuGiem nie tknie. Generalnie, Micha³ ma absolutn± racjê co do tych Nashornów, aczkolwiek ¼le j± umotywowa³.
Offline
Chodzi³o mi o T-34/85(przyk³adowo), których przyjedzie morze, a 11AT odbijaj± one stosunkowo ³atwo (tym bardziej na dalekim zasiêgu). Zamieniaj±c jedn± czwórkê na Nashorny tracisz 2 strza³y, ale za to masz 6 pocisków (na turê) typu "wystrzel-zapomnij".
Wspomina³em ¿e zostaje Ci 10pkt które mo¿esz wydaæ na fausta?
Po za tym, Pantera to tak¿e czo³g ¶redni:P
Ostatnio edytowany przez Zalew (2011-08-27 13:18:02)
Offline
Na masterze, który by³ w czerwcu, cztery stugi rozmontowa³y mi 5 isów-2... Tak¿e boj± siê
Offline
Nashorn jest kup±, któr± zabija siê nawet Carrierem. Stug jest twardym zawodnikiem i jest zdecydowanie lepszy. Czemu 8 a nie 9?
Offline
Adrian napisał:
Na masterze, który by³ w czerwcu, cztery stugi rozmontowa³y mi 5 isów-2... Tak¿e boj± siê
Podzielam twoje obiekcje, ale to ¿e Scooby zrobi³ Ci jesieñ ¶redniowiecza, w pe³nej okaza³o¶ci by³o wynikiem tego ¿e nikt nie przewidzia³ i¿ 4StuG G miotaj± pociskami jak szatan (trafi±, ty nie rzucisz ¿adnego, z 4, rzutów na 3+, a on zda FP.). Je¶li mówimy o innej sytuacji to przepraszam.
Jak zauwa¿y³em wcze¶niej, Hornissy o wiele ³atwiej niszcz± bunkry na ko³ach.. Tyle ¿e Suzan musi graæ nimi rozwa¿nie, bo nie wybaczaj± one b³êdów tak jak Królewski Tygrys.
Zielarz napisał:
Nashorn jest kup±, któr± zabija siê nawet Carrierem. Stug jest twardym zawodnikiem i jest zdecydowanie lepszy. Czemu 8 a nie 9?
Id±c tym tropem mo¿emy uznaæ ¿e ja piechot± niszczê twoje cariery i mamy status Quo.
Rozumiem ¿e PIAT to potêga, ale po ruchu, w lesie trafiasz Horinssa na 6+, wiêc trafienie jest kwesti± szczê¶cia, a nie skilla, jak mog³o by siê wydawaæ. Po za tym mówimy o problemie z czo³gami CIʯKIMI, a nie carierami. Je¶li kolega Suzan postawi siê w sposób optymalny (i przestanie ¿artowaæ co do tego mortar section, bior±c za te punkty Shrecka i 30, które mu zostanie, wyda na extra NW41) to twoje cariery bêd± musia³y kombinowaæ tak by nie oberwaæ ze Schrecka, p³omieni etc. Co przy wystawieniu hornisów za liniami piechoty mo¿e wydaæ siê nie do przeskoczenia.
(Ju¿ nawet nie mówi±c o tym ¿e jak nie ma do czego strzelaæ to carriery s± wspania³ym celem dla StuG-ów. I chodzi mi o sytuacjê w którym wybiera pomiêdzy; ruszeniem siê i wpakowaniem 4 kulek w twoje Sextonsy na 6+ i otrzymaniem niszczycielskiej zwrotki przy nieudanym STM, a wpakowaniem 8 kulek w carriery stoj±ce pod luf±(5+). Przy za³o¿eniu ¿e Marcin zawsze parkuje swoje samochody w Consiled terrain i ci¶nie szczurami, które jak poruszy³ kolega Bartek maj± swoje maniery i bywaj± niesportowe).
Dziêkujê dobranoc..
Offline
Zapominasz ¿e Brytole maj± jedn± odpowied¼ na ka¿de papierowe p-pance z daleka - semiindirect z dzia³a. A Nashorna zabijam 0.5 cal AA mg a nie piatem. To ma 16 cali zasiêgu i piechota niczego tu nie zmienia.
Offline
No to ³adnie... wcale mi nie pomagacie
Dobra, na razie przetestujê wersjê na Stugach w postaci:
HQ (bez dodatków) (40) <- nie ma mortarów
I Pioneer platoon: 9 teams (220)
II Pioneer platoon: 9 teams (220)
4 StuG IIIG or StuG IV (380)
4 StuG IIIG or StuG IV (380)
Arty 10.5 x4 (210)
Arty NW41 x3 (125)
---------------------------------------
Total = 1575
i zostaje 25 pkt. Mogê kupiæ 2 Panzerfaust i Panzerknacker. A mogê te¿ wystawiæ 2x NW41 + PaK40.
Co zrobiæ jak trafiê na ciê¿kie czo³gi lub ciê¿ko opancerzone (uk³on w stronê Panter)? Nie wiem... waliæ 10.5 po dachu i staræ siê je objechaæ? I¶æ piechot± i modliæ siê, aby flamery by³y w zasiêgu? Wystawiaj±c 2 jagpanthery lub 2 tygrysy mam co¶ ciekawego do walki z przeciwnikiem...
A oto druga rozpiska:
HQ (bez dodatków) (40)
I Pioneer platoon: 9 teams (220)
II Pioneer platoon: 9 teams (220)
4 StuG IIIG or StuG IV (380)
4 Brumbary (280)
Arty 15 x4 (330)
Arty NW41 x3 (125)
---------------------------------------
Total = 1595
W takiej rozpisce na ciê¿kie czo³gi mam 15-stki na daleki zasiêg oraz brumbary na bliski. Na klasyczne czo³gi mam arty 15-stki oraz stugi na daleki i brumbary na bliski. Do tego wszystkiego NW41 do robienia dymu lub poæwiczenia szczê¶cia przeciwnika... ciekawsza? Wydaje mi siê, ¿e tak.
Offline
No panie. Sam nie wiem co lepsze - pierwsza ma niez³y power do przodu i generalnie moze pokaraæ. A druga to niez³a ¶ciana w obronie. Chyba jednak bramka nr 2 ale to do pogrania, bo tak na oko, to wydaj± siê obie do¶æ przyzwoite.
Offline
No to najpierw spróbujê rozpiskê nr 2...
Offline
Zielarz napisał:
Zapominasz ¿e Brytole maj± jedn± odpowied¼ na ka¿de papierowe p-pance z daleka - semiindirect z dzia³a. A Nashorna zabijam 0.5 cal AA mg a nie piatem. To ma 16 cali zasiêgu i piechota niczego tu nie zmienia.
Nie zabijasz bo ma pancerz 1/1/0
semiindirect z dzia³a- to mocny argument.. Ca³e szczê¶cie ¿e Suzan rozwi±za³ nasz spór napisaniem nastêpnej rozpiski..
Offline
Jak to nie zabijam? Pó³calówka ma staty: S4 FP5+, oczywi¶cie ¿e gin±!
Offline
AT4? No to mnie zagi±³e¶.. Ale có¿, t³umaczyæ mnie mo¿e to ¿e, nigdy nie gra³em czym¶ co mo¿e zgin±æ od AT4..
Offline
Zalew napisał:
Ca³e szczê¶cie ¿e Suzan rozwi±za³ nasz spór napisaniem nastêpnej rozpiski..
Rozpiska to nie wszystko... jeszcze trzeba umieæ graæ. Jak to wyczyta³em na zaprzyja¼nionym forum, s± tacy którym wystarczy daæ kartê papieru a zrobi± z nich pluton czo³gów i pluton piechoty i pojad± wszystkich... ...tak¿e trzeba mi siê uczyæ, uczyæ, uczyæ... a propos, mo¿e kto¶ chce mnie podszkoliæ na WW w najbli¿szy pi±tek?
Offline
A... i jeszcze wersje na 1750. Rozpiska nr 1:
HQ + mortar section: 2 8cm GW34 mortars (95)
I Pioneer platoon: 9 teams (220)
II Pioneer platoon: 9 teams (220)
4x StuG IIIG or StuG IV (380)
4x StuG IIIG or StuG IV (380)
Artillery: 4x 15cm sFH18 guns (330)
Artillery: 3x NW41 (125)
---------------------------------------
Total = 1750
Offline
Pogra³em dzisiaj rozpisk± nr 2 na turniej do Wawy przeciwko Mo¼dzierzowi na scenariuszu Breaktrought. Gra by³a przezabawna... ...po wielu moich b³êdach uda³o mi siê rozgromiæ jego piechotê w walce wrêcz (prznajmniej na jednej flance). Ostatecznie wygra³em przez to, ¿e Mo¼dzierz straci³ dowódcê kompanii i nie móg³ zrobiæ testu morale dla kompanii. Tak na pierwszy rzut oka... rozpiska daje radê. Pytanie jak przeciw ciê¿kiej pancerce to bêdzie dzia³aæ? Ale o tym dowiem siê nastêpnym razem...
Dziêki Mo¼dzierz za mi³a grê...
Ostatnio edytowany przez suzan (2011-09-02 21:41:28)
Offline
SZATAN TWÓJ PAN
Je¶li chcesz siê popróbowaæ przeciw ciê¿kiej pancerce, to s³u¿ê pomoc± - biere ISy do Warszawy.
Offline
O.... tylko kiedy? W tygodniu nie bardzo bêdê mia³ czas...
Offline
Gro¼na te¿ bêdzie szybka pancerka w stylu amerykañskich stuartów czy brytyjskich cromwelli. Te¿ siê chêtnie zesparingujê. Pracuje dwa dni w tygodniu do tego rano, wiêc jestem do dyspozycji.
Offline
Przemy¶la³em t± rozpiskê na 1750 i wydaje mi siê, ¿e powinna wygl±daæ tak:
HQ (40)
I Pioneer platoon: 9 teams (220)
II Pioneer platoon: 9 teams (220)
4x StuG IIIG, 4 Borgward BIV (460)
4x StuG IIIG or StuG IV (380)
Artillery: 4x 10.5cm IeFH18 guns (210)
Artillery: 3x NW41 + AT section: 1 7.5cm PaK40 AT (180)
-------------------------------------------------------------------------
= 1710
Zostaje 40 pkt na cokolwiek, np. goliata i panzerfauasta czy te¿ 4 fausty lub fortyfikacje (sic!). A propos jak siê kupuje fortyfikacje obecnie? Gdzie to mo¿na sprawdziæ?
Offline
Fortyfikacje kupujesz je¶li masz taka mo¿liwo¶æ z podrêcznika (np. Casino, albo normandia). Oczywi¶cie jest te¿ mo¿liwo¶æ ze scenariusza, ale te scenariusze nie s± grane turniejowo..
Goliath chyba nie jest Ci do szczê¶cia potrzeby, je¶li masz 4 Bogwarty.. Pokupowa³ bym Fausty za pozosta³e 40pkt i bêdzie git. Czy ja dobrze przeczyta³em 9 weterañskich teamów za 220pkt; pionierów!?
Ostatnio edytowany przez Zalew (2011-09-07 18:30:16)
Offline
A to d... z fortyfikacjami
No i pozostaj± tylko fausty.
A co do teamów, tak 9 teamów + Command za 220 na poziomie: Confident Veteran, No ale niestety TYLKO rifle.
Ostatnio edytowany przez suzan (2011-09-07 19:22:36)
Offline
Wiedzia³em ¿e jest jaki¶ haczyk..
Jak dla nie ch³opaki ju¿ nie "s± spoko" tylko "za te koszta s± spoko". Zak³adam oczywi¶cie ¿e mo¿esz zamieniæ, do trzech, na flame thrower..
Offline
Zalew napisał:
Wiedzia³em ¿e jest jaki¶ haczyk..
Jak dla nie ch³opaki ju¿ nie "s± spoko" tylko "za te koszta s± spoko". Zak³adam oczywi¶cie ¿e mo¿esz zamieniæ, do trzech, na flame thrower..
No niestety... nic za darmo nie ma we flamesach. Chyba, ¿e siê jest armored cavalery ...a co do flame throwerów, to tak - nadal mo¿na wymieniæ do trzech.
Offline
I powracam do w±tku pionierów zmechanizowanych. Zakoñczyli¶my mniej wiêcej na rozpisce:
Pionier HQ: 2x Sd Kfz 251/1 (75)
I Pionier platoon: 251/1 (2.8cm), 6 Pioneer/MG teams, 6 Sd Kfz 251/7 half-tracks (350)
II Pionier platoon: 251/1 (2.8cm), 6 Pioneer/MG teams, 6 Sd Kfz 251/7 half-tracks (350)
Armoured: 3x Panther D, A or G (560)
Armoured: 3x Brummbar (210)
Recon: 2x Sd Kfz 231 (8 rad) (80)
Arty: 3x 15cm NW41 launchers (125)
---------------------------------------------------------------
Confident Veteran = 1750
Bêd±c jednak pod wra¿eniem Stugów oraz niesmakiem Confident zrobi³em tak± oto rozpiskê na bazie E&S dla Pionierów SS:
Pionier HQ: 2x Sd Kfz 251/1 (75)
I Pionier platoon: 251/1 (2.8cm), 6 Pioneer/MG teams, 6 Sd Kfz 251/7 half-tracks (350)
II Pionier platoon: 251/1 (2.8cm), 6 Pioneer/MG teams, 6 Sd Kfz 251/7 half-tracks (350)
Armoured: 4x StuG G (435)
Armoured: 4x StuG G (435)
Arty [CV]: 3x 15cm NW41 launchers (105)
---------------------------------------------------------------
Fearless Veteran = 1740
Nie ma ta rozpiska mocy tej pierwszej. Do tego ma tylko 5plutonów. Niemniej mo¿e byæ zabawna
A propos... jak zrobiæ 251/1 (2.8cm)? Na bazie jakiego modelu? Bo jako¶ nie widzê na BF niczego, co bêdzie pasowaæ...
Offline
suzan napisał:
A propos... jak zrobiæ 251/1 (2.8cm)? Na bazie jakiego modelu? Bo jako¶ nie widzê na BF niczego, co bêdzie pasowaæ...
Mam w swoim sk³adziku Puppchen, którego prawdopodobnie i tak nigdy nie u¿yjê. Proponujê przynie¶æ na turniej oba elementy (to i Sd Kfz 251), przyrównaæ i dokonaæ ewentualnej wymiany. Kiedy¶ deklarowa³em wolê aneksji Goliatha.. Czy to dobry kurs?
Ewentualno¶ci± te¿ moze byæ:
GE259 SdKfz 251/17D, lub
GE252 Sd Kfz 251/9C (7.5cm)
Ostatnio edytowany przez Zalew (2011-09-08 20:56:52)
Offline
suzan napisał:
A propos... jak zrobiæ 251/1 (2.8cm)? Na bazie jakiego modelu? Bo jako¶ nie widzê na BF niczego, co bêdzie pasowaæ...
Je¿eli to jest ten który dokupuje siê commandowi plutonowemu to jest w boxie gepanzerte panzergrenadierów ale wydaje mi siê, ¿e normalnie to 3,7cm siê wykupuje. W SS z earth and steel nie masz opcji dokupienia takich cudów jak te halftracki z 2,8cm.
Offline
Kupi³em dzia³ka 2.8 w ramach special order. S± znacznie ró¿ne od tych 3.7.
Tymczasem dosz³y ksi±¿ki i kombinujê pierwsz± rozpiskê na Early. Oczywi¶cie pionierzy, ale w wersji motorized (Blitzkrieg):
Pionier HQ: (40)
I Pionier platoon:9x (220)
II Pionier platoon: 9x (220)
Armoured: Sd Kfz 253 + 2x Stug A (495)
Armoured: 4x Panzerjager (335)
Arty: 1x Command SMG, 1x Observer Rifle, 4x 10.5cm NbW35 Mortar (145)
Arty: 1x Command SMG, 1x Staff, 1x Observer Rifle, 4x 10.5cm IeFH18 (275)
---------------------------------------------------------------
Confident Veteran = 1730
W drugiej wersji skracam Chemical Mortar Platoon do 2x i dokupuje 3x Sd Kfz 10/5 (AA), bo na ten okres to zawsze co¶ lata w powietrzu.
Ostatnio edytowany przez suzan (2011-09-23 06:12:55)
Offline
Zrobi³em siê na punktach za artyleriê.... muszê jeszcze raz liczyæ.
Offline
OK, zmiana koncepcji:
40 Pionierkompanie HQ (Motorisiert)
220 Pionier Platoon (Motorisiert)
220 Pionier Platoon (Motorisiert)
495 Assault Gun Platoon - 1x Sd Kfz 253, 2x StuG A
110 Anti-tank Gun Platoon - 3x 3.7cm PaK36 gun
110 Infanterie Anti-tank Gun Platoon (Motorisiert) - 3x 3.7cm PaK36 gun
360 Light Artillery Battery (Motorisiert) - 4x 10.5cm leFH18 howitzer
85 Chemical Mortar Platoon - 2x 10.5cm NbW35 mortar (a propos, jakie modele u¿yæ?)
90 Luftwaffe Light Anti-aircraft Gun Platoon - 4x Sd Kfz 10/5 (2cm) [Confident Trained]
---------------------------------------------------------------
Confident Veteran = 1730
Ostatnio edytowany przez suzan (2011-09-27 06:19:50)
Offline
suzan napisał:
85 Chemical Mortar Platoon - 2x 10.5cm NbW35 mortar (a propos, jakie modele u¿yæ?)
Najlepiej zwyk³e mortary, tylko doklej zielon± chmurkê i ulep z GS-u twarzowe s³oniki ¿o³nierzom..
Offline
Zalew napisał:
suzan napisał:
85 Chemical Mortar Platoon - 2x 10.5cm NbW35 mortar (a propos, jakie modele u¿yæ?)
Najlepiej zwyk³e mortary, tylko doklej zielon± chmurkê i ulep z GS-u twarzowe s³oniki ¿o³nierzom..
A fakt... Wiki potwierdza...
Offline
OK, oto kolejny pomys³. Tym razem na MID na 1750:
Pionier HQ: 2x Sd Kfz 251/1 + 2x Panzerknacker (80)
I Pionier platoon: 251/1 (2.8cm) + Panzerknacker, 6 Pioneer/MG teams, 6 Sd Kfz 251/7 half-tracks (320)
II Pionier platoon: 251/1 (2.8cm) + Panzerknacker, 6 Pioneer/MG teams, 6 Sd Kfz 251/7 half-tracks (320)
I Mittlere Panzer Platoon: 1x Command Panzer III G, H, or J (early), 2x Panzer III G, H, or J (early) + 1x Panzer IV F2 or G (415)
II Mittlere Panzer Platoon: 1x Command Panzer III G, H, or J (early), 2x Panzer III G, H, or J (early) + 1x Panzer IV F2 or G (415)
Heavy Panzerspah Platoon: 1x Command Sd Kfz 231 (8-rad), 1x Sd Kfz 231 (8-rad) (85)
Rocket Launcher Battery: 1x Command SMG, 1x Observer Rifle, 1x Kubelwagen, 3x 15cm NW41 rocket launcher (115)
---------------------------------------------------------------
Confident Veteran = 1750
Offline
SZATAN TWÓJ PAN
Mnie osobi¶cie czo³gi z AT7 nie bêd±ce Stuartem kompletnie nie przekonuj±. W zasadzie, to oprócz Stuarta i Lee nie warto braæ czo³gów, które nie maj± 6 pancerza z przodu. Podejrzewam, ¿e moje trzy PzIII L roznios³yby oba twoje plutony czo³gów bez zarobienia nawet jednego baila. Ca³a reszta generalnie jest spoko i da radê.
Offline
Generalnie czo³gami chcia³em chroniæ PZ IVG w plutonach. Ca³a reszta i tak ma byæ wsparciem do assaulta g³ównie. W koñcu to pionierzy... wiêc walki z czo³gami to siê nie boj±. Gorzej z morzem piechoty, ale przy tej ilo¶ci HMG te¿ nie widzê wiêkszego problemu...
Offline
SZATAN TWÓJ PAN
Wszystko fajnie, ale pamiêtaj, ¿e piêæ trafieñ w defensie wci±¿ odbija ci assault pionierami (nawet w pojazdach). Je¶li czo³gi maj± robiæ tylko za support dla assaultu, to ja bym je wymieni³ na Pz38t (bo to te¿ czo³g i ma karabiny) + trzeci pluton piechoty + wiêcej Spahu.
PzIVG i tak siê wyjmuje z plutonu, wiêc maluchy go nie chroni± za bardzo.
Ps. Wiesz ju¿ co¶ w sprawie tych ruskich od Reykiego? Jak co¶, to siê mogê z³o¿yæ i we¼miemy to na spó³ê. Sprawd¼ maila i forum.
Ostatnio edytowany przez Krechafety (2011-10-07 08:15:46)
Offline
Krechafety napisał:
Wszystko fajnie, ale pamiêtaj, ¿e piêæ trafieñ w defensie wci±¿ odbija ci assault pionierami (nawet w pojazdach). Je¶li czo³gi maj± robiæ tylko za support dla assaultu, to ja bym je wymieni³ na Pz38t (bo to te¿ czo³g i ma karabiny) + trzeci pluton piechoty + wiêcej Spahu.
PzIVG i tak siê wyjmuje z plutonu, wiêc maluchy go nie chroni± za bardzo.
Hm... ale czasem te PZIVG mog³yby co¶ sensownego zrobiæ. Poza tym czo³gi przewa¿nie wi±¿± 'umys³' przeciwnika. Przez co mo¿na bardziej nonszalancko jechaæ wannami do przodu. Patrz±c na to z drugiej strony, nie mam wanienek na 3 pluton ...a co do spahu to podpisujê siê dwoma rêkoma... chcia³bym wiêcej go zmie¶ciæ.
Offline
Jak dla mnie pluton czo³gów jest spoko, co¶ na kszta³t shermanów z Firefly-em na late. Z sowietami mo¿e siê nie pobawisz, bo jak skasuj± Ci obie Panzer IV, to robi siê smutno- taktyka Tau te¿ czasem nie wychodzi, ale na cywilizowane nacje rozpa jest ok.
Offline
Zalew napisał:
Jak dla mnie pluton czo³gów jest spoko, co¶ na kszta³t shermanów z Firefly-em na late. Z sowietami mo¿e siê nie pobawisz, bo jak skasuj± Ci obie Panzer IV, to robi siê smutno- taktyka Tau te¿ czasem nie wychodzi, ale na cywilizowane nacje rozpa jest ok.
Dziêki za dobre s³owo... ...rozumiem, ¿e z Ruskimi auto-lose
Poni¿ej wersja druga poprawiona:
Pionier HQ: 2x Sd Kfz 251/1 (70)
I Pionier platoon: 251/1 half-tracks, 6 Pioneer/MG teams, 6 Sd Kfz 251/7 half-tracks (310)
II Pionier platoon: 251/1 half-tracks, 6 Pioneer/MG teams, 6 Sd Kfz 251/7 half-tracks (310)
Mittlere Panzer Platoon: 1x Command Panzer III G, H, or J (early), 2x Panzer III G, H, or J (early) + 1x Panzer IV F2 or G (415)
Tank Hunter Platoon: 1x Command Marder III H, 3x Marder III H (360)
Heavy Panzerspah Platoon: 2x Command Sd Kfz 231 (8-rad), 2x Sd Kfz 231 (8-rad) (170)
Rocket Launcher Battery: 1x Command SMG, 1x Observer Rifle, 1x Kubelwagen, 3x 15cm NW41 rocket launcher (115)
---------------------------------------------------------------
Confident Veteran = 1750
Ostatnio edytowany przez suzan (2011-10-08 12:01:01)
Offline
suzan napisał:
Zalew napisał:
Jak dla mnie pluton czo³gów jest spoko, co¶ na kszta³t shermanów z Firefly-em na late. Z sowietami mo¿e siê nie pobawisz, bo jak skasuj± Ci obie Panzer IV, to robi siê smutno- taktyka Tau te¿ czasem nie wychodzi, ale na cywilizowane nacje rozpa jest ok.
Dziêki za dobre s³owo... ...rozumiem, ¿e z Ruskimi auto-lose
Chodzi³o mi bardziej o to ¿e nie masz niczego co zabi³o by KV, piechota to nie odpowied¼, bo nikt przy zdrowych zmys³ach nie rzuci Conscript tanków do walki przeciw pionierom...
Offline
No a co my¶lisz po tych modyfikacjach... jest mnie teraz odpowiednio du¿o AT12 do zabicia KV.. no nie?
Offline
To ja mo¿e odpowiem piosenk±:
Masz 236/216 szans na to ¿e zabijesz KV na bliskim zasiêgu, w turê,
strzelaj±c do niego PanzeremIV i Marderami,
w przypadku tygrysa szansa jest nieco mniejsza ze wzglêdu na wyszkolenie za³ogi,
przy za³o¿eniu ¿e stoisz w lasku i siê nie ruszasz.
Moim zdaniem rozpa jest git. Tyle ¿e to moje zdanie,
to jak siê sprawdz± w polu to ju¿ inna brosza.
Offline
oj tam, oj tam... ale warto spróbowaæ
Tak czy inaczej dziêki za opiniê... wydaje mi siê, ¿e taka rozpiska powinna sprawiæ problem przeciwnikowi. Szkoda, ¿e mi siê goliaty nie mieszcz±...
Ostatnio edytowany przez suzan (2011-10-09 19:44:29)
Offline
A oto najbardziej ciekawa i zabawna rozpiska jak± ostatnio znalaz³em na sieci:
Panzerspah Lehr
75 1x CinC SMG, 1x 2iC SMG, 2x Sd Kfz 250 + 1x Upgrade CinC SMG to CinC SMG Panzerfaust
230 2x Command Sd Kfz 250 (Recce), 4x Sd Kfz 250/9 (2cm)
115 1x Command Sd Kfz 250 (Recce), 2x Sd Kfz 250/9 (2cm)
560 1x Command Panther A, 2x Panther A
560 1x Command Panther A, 2x Panther A
105 1x Command SMG, 1x Observer Rifle, 1x Kubelwagen, 3x 15cm NW41 rocket launcher
100 1x Command Sd Kfz 7/2 (3.7cm) Half-track, 1x Sd Kfz 7/2 (3.7cm) Half-track
1745 ===============================================================
Dla mnie bomba... ...i na pewno daje sporo funu podczas gry... muszê zaproxowaæ
Offline
Chcia³bym siê dowiedzieæ jak chcia³by¶ tym pokonaæ jak±kolwiek dobrze uzbrojon± kompaniê pancern±, bo ja nie widzê sposobu. Poza tym bardzo przyjemne.
Aha, no i brytyjski late'owa piechota mo¿e postawiæ 6 6pdr, 4 17pdr, 3 boforsy, 8 czo³gów i 8 sextonów. Jak chcia³by¶ poje¼dziæ po stole swoimi wannami, ¿eby dojechaæ gdziekolwiek? Arty, arty, arty kolego. Nadmieniê jeszcze, ¿e da siê tam wepchn±æ w porywach 6-12 pó³calówek w carrierach i 3-6piatów. Twoja artyleria strzeli co najwy¿ej raz w spotkaniu z takim przeciwnikiem.
Ostatnio edytowany przez Zielarz (2011-12-15 19:14:57)
Offline
Zielarz... napisa³em zabawna ...nie znaczy, ¿e bêdzie wygrywaæ turnieje
Offline
Zrozumia³em. Z moich ulubionych mam Panzer Spah z Panzer Lehr na 18 Pumach. Widzia³em to w akcji, miodzio!
Offline
Pewnie super to wygl±da... tylko na tych pumkach to w ogóle sobie nie wyobra¿am walki z czo³gami
Nawet nie wiedzia³bym co zrobiæ...
Offline
jak to, obje¿d¿asz i w ty³ walisz, jak shermany ;p
Offline
Generalnie masz 7 plutonów z Recce Cautious Movement. Leziesz w krzaki, pokazujesz siê i odrywasz, a skitrane czo³gi kasuj± frajerów. Nie jest ³atwo, ale da siê.
Offline
OK, powrót do korzeni, czyli pionierów czas odkopaæ. Oto pomys³, z którym zamierzam przyj¶æ na turniej:
Pionierkompanie HQ, 2x faust /65/
1st Pionier Platoon: 1x faust, 1x Pioneer Supply Horse-drawn wagon /265/
2st Pionier Platoon: 1x faust, 1x Pioneer Supply Horse-drawn wagon /265/
3rd Sturm Platoon: 7x faust /250/
4th Anti-tank Gun Platoon: 4x Pak40 + ciê¿arówki /210/
5th Panzer Platoon: 5x Stug G (szkoda, ze nie mo¿na zrobiæ z nich Stuhy) /475/
6th Artillery Battery: 4x 10.5cm leFH18/40 howitzer + ciê¿arówki /220/
£±cznie 1750. Brak AA trochê boli, ale generalnie solidna rozpiska. Zw³aszcza w obronie. A i atakowaæ te¿ powinno siê daæ.
Offline
generalnie solidna, ale wioska. Nie wiem któr± rozpisk± mo¿na siê baæ tego. Pionierów jest niby trochê, ale to rifle teamy i to confident, Paki 40 po prostu dobre, ale ile mo¿na zdzia³aæ nimi, 5 stugów fruwa pod ¶cianach, 4x 105 jako ca³a arta to po prostu ma³o, a si³y 4 nie nazwa³bym gwa³tem na czo³gi. ¯eby ci trochê jeszcze na ego wjechaæ, KT by to rozmontowa³o w kilka tur, ³atwiej by im posz³o ni¿ spadom nawet Mo¿e now± USA pancerkê trochê by¶ postraszy³ ilo¶ci± AT na ¶rednim poziomie, dopóki by ci nie ¶ci±gnê³a stugów i paków w jednej salwie. T± rozpiskê pojecha³by nawet Bake i Wittman, tak¿e ten no.
Ostatnio edytowany przez Mozdzierz (2012-08-08 17:09:12)
Offline
SZATAN TWÓJ PAN
Szkoda tylko, ¿e nie masz pojêcia o tym, ¿e piszesz g³upoty.
Prawd± jest, ¿e lepiej wzi±æ artyleriê w postaci Nebli.
Prawd± jest, ¿e lepiej wzi±æ czo³gi w postaci czterech StuGów.
Prawd± jest, ¿e lepiej wzi±æ trzy plutony Pionierów zamiast dwóch i Sturmów.
Prawd± jest wreszcie, ¿e zaoszczêdzone punkty mo¿na z powodzeniem przeznaczyæ na jaki¶ zwiad + co¶ jeszcze.
Natomiast wspomnian± rozpiskê na KT to nawet moi Rumuni rozwal± w drobny mak, o tych pionierach nie wspominaj±c - ot, tak po prostu, statystyk±.
Offline
No to ¿e¶ powiedzia³, a¿ mi w kapcie posz³o
Najpierw powiedzia³e¶, ¿e nie mam racji, potem przyzna³e¶ racjê, a potem strzeli³e¶ g³upotê o jakiej nie masz pojêcia, bo nigdy nie gra³e¶ z KG peiperem Ciekawe co jest takie gro¼ne w tej rozpisce na cokolwiek co ma silny przód i 2 z góry, mo¿e te 105mm które saveuje siê na 2+, czy te stugi które siê odbijaj±? Bo szar¿a piechoty to nie problem, szczególnie confident i bez dymu. Dziêkujê, pozdrawiam
Ostatnio edytowany przez Mozdzierz (2012-08-08 17:39:41)
Offline
My¶lê Modzio, ¿e siê niepotrzebnie ciskasz. Bartek poje¼dzi³ z nami turniejowo tu i ówdzie w ci±gu ostatnich 4 lat i wygrywa³ z takimi kosmosami, ¿e nikt nie wierzy³, ¿e da siê toto pojechaæ, zw³aszcza jak±¶ karsk± Rumuni± czy Ruskimi na Shermanach only. KT musz± raczej tak± piechotê zaszar¿owaæ coby wygraæ i jest to raczej starcie w oczywistym rozstrzygniêciem. Jedyna Twoja szansa to remis w jakim¶ fair-fighcie. Ale abstrahuj±c od wojen psychologicznych to do kolegi Suzana:
4 Stugi lepsze ni¿ 5 (taniej, a jedno i drugie ucieka po 3 trupach);
artyleriê to ja bym t± zostawi³, bo siê mo¿e bezpo¶rednio broniæ, byle Stuart tego nie zabije bezstresowo;
3 plutony Pionierów zdecydowanie lepsze;
zwiad bardzo by siê przyda³, bo masz s³aby offence, a tak mo¿esz co¶ zepsuæ (np. pluton AT) i Stugi sobie rusz± do przodu;
Nie wydaje mi siê, ¿eby¶ mia³ tym jakie¶ wyra¼ne szanse w ofensywie, np. w Fighting Withdrawal w którym atakujesz przegrasz zawsze i z ka¿dym praktycznie, bo nie masz czym atakowaæ. Fair Fighty te¿ nie s± Twoimi przyjació³mi, zw³aszcza przeciwko Brytyjczykom. 4 Stugi nie z³ami± obroñców na obiekcie a mo¿esz ich wspomóc tylko piechot±, która...wciaga hity z wszystkiego w kosmosie, s³aba opcja, za ma³o tu pojazdów.
Offline
Hehehe... no wiecie, nie ma ja kij w mrowisko wsadziæ. Oto odpowied¼:
1) W pionierach nie ma niestety opcji na zwiad.
2) Arty AT4 faktycznie s³abe na cie¿sze bydlaki, natomiast maj± gun shielda...
3) 3x pionierzy to chyba nie. Sturm kompania ma fausty i rifle/mg, wiêc do obrony objectivu siê nadaje. Pozosta³e dwa plutony maj± pionierskie wagony, wiêc liczê na zasieki / pola minowe w obronie.
4) z AT12 faktycznie KT nie pokonam. Ale musi bydle dojechaæ do mnie, aby zaj±c objective... a tego mo¿e nie prze¿yæ. Pozosta³e Twoje zabawki Mo¼dzierz za³atwiam na du¿y zasiêg. W obronie wystarczy. Atakowaæ nie zamierzam
Oto lista po korekcie:
Pionierkompanie HQ, 2x faust /65/
1st Pionier Platoon: 1x faust, 1x Pioneer Supply Horse-drawn wagon /265/
2st Pionier Platoon: 1x faust, 1x Pioneer Supply Horse-drawn wagon /265/
3rd Sturm Platoon: 7x faust /250/
4th Anti-tank Gun Platoon: 4x Pak40 + ciê¿arówki /210/
5th Panzer Platoon: 4x Stug G /380/ <- TUTAJ
6th Artillery Battery: 4x 15cm sFH18 howitzer + ciê¿arówki /315/ <- TUTAJ
Teraz KT maj± bardziej pod górkê...
Offline
nom, z 15cm ju¿ wiêksza szansa niestety Pionierzy po prostu s± smutniejsi ni¿ np pzgrenadierzy, takie jakie¶ moje odczucie..
Offline
Masz mo¿e mo¿liwo¶æ wystawienia tych 15cm jako trzech w plutonie?
Moim zdaniem da siê tym graæ. I wygrana KT nie jest taka w 100% pewna. My¶lê, ¿e paki i stugi ze wsparciem 15 maj± szansê ubiæ obstawê kT. A potem teoretycznie i statystycznie trzy KT nie wystarcz± na odparcie plutonu pionierów Veteran szar¿uj±cych przez dym. Swoj± drog± to chyba ¿al serce ¶ciska jak siê strzela dymem z 15, o ile w ogóle mog±. Oczywi¶cie zak³adaj±c, ¿e pionierzy zdadz± test morale.
Generalnie ja w ró¿ne gry tyle czasu gram i widzia³em du¿o rzeczy, kwestia gry. Sam jestem mistrzem przegrywania wygranych gier, chocia¿ jeszcze 5 min temu maksymalnie mia¿d¿y³em przeciwnika. Albo od pocz±tku dostawa³em wciry od czego¶ od czego nie powinienem. Taka jest gra.
Ja jedynie zastanawiam siê czy naprawdê potrzebne Ci s± te konie z wozami?
I naprawdê nie masz pum?
Bez reconu to g³upio w tej edycji...
Offline
Ano nie ma pum w tej li¶cie, niestety. Trudno, gra³em bez reconu tyle czasu, zagram i teraz.
Natomiast po co te konie? Po pierwsze, aby siê okopaæ. Po drugie, aby wystawiaæ te zasieki / pola minowa w misjach z prepared possition.
Zauwa¿, ¿e ostatnio liczba armii na piechotê jest niska. St±d liczê na to, i¿ nie bêdê musia³ atakowaæ. Bardziej martwiê siê o samoloty, ale... trudno. Nie mo¿na mieæ wszystkiego
Offline
A¿ ¿a³ujê, ¿e nie mam 6 Churchilli AVRE, to cudo musi totalnie spamowaæ Ci grê! Jak siê dorobiê to siê namówimy na sparing...
Offline
...a czemu nie
Offline
Je¿eli chodzi o sobotni turniej to z tego co widzê, je¶li wierzyæ zapisom to teoretycznie powinno zjawiæ siê co najmniej sze¶ciu graczy z piechot±.
Równie¿ wydaje mi siê, ¿e chyba tylko jedna gra jest z prepared positions? Dlatego nadal uwa¿am, ¿e koniki s± zbêdne, ale jak chcesz. Ja bym nie wystawi³. Kiedy¶ jak by³y dwie gry z prepared to te¿ wzi±³em cie¿arówki do saperów i rzeczywi¶cie sprawdzi³y siê wy¶mienicie.
Masz racjê, brak AA boli i to bardzo.
Offline
Dobra, nie widzia³em wcze¶niej scenariuszy. Faktycznie koniki siê do D... jak i ca³a rozpiska na dwa scenariusze z w 100% pewnymi rezerwami. Oto rozpa po zmianie:
Pionierkompanie HQ, 1x faust + 2xGW34 mortar /115/
1st Pionier Platoon: 1x faust /245/
2st Pionier Platoon: 1x faust /245/
3rd Anti-tank Gun Platoon: 4x Pak40 /205/
4th Artillery Battery: 4x 15cm sFH18 howitzer /310/
5th Panzer Platoon: 4x Stug G /380/
6th Anti-aircraft Gun Platoon: Sd Kfz 10/5 (2cm) /60/
7th Luftwaffe Heavy Anti-aircraft Gun Platoon: 2x 8.8cm FlaK36 gun /95/
Sporadic Air Support Ju 87D Stuka /100/ (sic!)
Do gry z rezerwami robiê 8 pluton z mortarów. Na pole bitwy wystawiam piechotê + paki (pewnie w ambushu) + arty. W obronie wytrzyma. Do tego szansa na wsparcie samolotów. Co prawda to hit 4+, ale AT5 i FP 1+. Muszê samolot pomalowaæ na jutro
Dziêki za pomoc.
Offline
flaki 88? jeste¶ pewien?
Offline
Dobra. Kombinuje teraz rozpiskê na Early. Oto nad czym siedzê:
HQ Kradschützen /65/
1st Kradschützen, 8 Rifle/MG + ATR /275/
2nd Kradschützen, 6x Rifle/MG /190/
3rd Schützen mortars, 4x 8cm GW34 mortar + trucki /130/
4th Schützen antitank, 3x 3.7cm PaK36 /110/
5th 5x Panzer 38(t) B /440/
6th 2x Sd Kfz 231 (6-rad) /80/
Generalmajor Erwin Rommel in Panzer 38(t) /110/
Priority Air Support Ju 87B Stuka /150/
Total: 1575
Poniewa¿ na Poznañ zmieni³ siê format, to mam dodatkowe 25 pkt, które mo¿na gdzie¶ wrzuciæ. Pewnie w SchwerePunkt
Offline
Wygl±da mrocznie. Trzeba by to przegoniæ po stole, bo nie wiadomo co to robi.
Offline
W sumie ja te¿ nie wiem, co to robi... ...ale fajnie wygl±da
Generalnie nie mam pomys³u jak tym graæ... ...ale mam sporo modeli do tego
Offline