W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW
Wątek Zamknięty
Zapraszam wszystkich serdecznie do Wrocławia na turniej Warhammera 40,000 klasy Lokalny Zabawy w 40tkowej piaskownicy - Single 650 pkt.
SPONSORZY:
INFORMACJE ORGANIZACYJNE:
-Lokalizacja: Sklep Bolter. Sokolnicza 7/17 paw. 31, Wrocław.
-Wpisowe: 15zł od osoby (możliwość przedpłaty)
- Pula nagród: Suma wejściówek
Nagrody zostaną przyznane wg regulaminu sklepu, ze zmianą, że część puli przyznamy graczowi z najbardziej klimatyczną armią :)
Najbardziej klimatyczna armia - wybór graczy - bierzemy pod uwagę dobór jednostek, malowanie, historię etc. Każdy z graczy będzie miał możliwość zaprezentowania swojej armii, zamysłu i historii. Każdy z graczy będzie mógł oddać jeden głos.
Wykonanie bezzwrotnej przedpłaty gwarantuje miejsce na turnieju w przypadku pojawienia się większej ilości osób niż Bolter jest w stanie pomieścić (czyli 23 osóby gdyż mamy 11 stołów). Decyduje kolejność dokonania przedpłat.
Dane do Przelewu:
Łukasz Poczęsny
43 1140 2004 0000 3802 7533 8644
W tytule proszę przelewu proszę do: Kwiecień'16 - Imię i Nazwisko - Nick
Osoby z P przy ksywce to te które dokonały przedpłaty i miejsce mają zagwarantowane.
UWAGA - przy późnym dokonaniu przedpłaty (na ostatnią chwilę) proszę o wzięcie potwierdzenia przelewu ;) - można przesłać do mnie na maila tego podanego do rozpisek.
-Termin: 9 Kwiecień 2016 roku (Sobota).
-Ilość graczy: 23 graczy.
PRZEBIEG TURNIEJU:
09:00 - 09:10 Zapisy
09:15 - 10:45 - I Bitwa
10:55 - 12:25 - II Bitwa
12:25 - 12:55 - Głosowanie na najklimatyczniejszą armię oraz obiad.
13:00 - 14:30 - III Bitwa
14:35 - 16:05 - IV Bitwa
16:15 Wyniki i nagrody
SĘDZIOWIE:
Sędzia główny: KvaN
Sędzie liniowy: pokrzyw - sędzia grający.
W trakcie turnieju sędziowie są ostateczną wykładnią rozsądzającą.
ZGŁOSZENIA
Zgłoszenia należy wysyłać na emaila: kvanfieldmalpagmail.com
Przysłanie rozpiski do Czwartku 03.04.2016r do godziny 23:59 - +3 DP.
FORMAT TURNIEJU:
- Limit Punktowy: 650 pts.
- Każdy z graczy może wykorzystać 2 niepowtarzające się detachmenty opisane w RB lub jakimkolwiek Codexie/Suplemencie !!!.
- Dozwolone są suplementy z White Dwarfa.
Podczas pierwszej bitwy paring par jest losowy, od drugiej obowiązuje system szwajcarski.
NIEdozwolone są:
- Armie Unbound
- Imperial Armour
- Apocalipse
- Escalation
- Niedozwolone są formacje
- Nie dozwolone są dataslate'y
- Nie dozwolone są Lords of War.
- Nie dozwolony jest Codex: Stronghold Assault
- Czar Invisibility z Telepatii jest zbanowany, w przypadku wylosowania wynik należy przerzucić do skutku (aż wypadnie nam coś innego niż Invisibility).
- Formacje
GRAMY NA MAŁYCH STOŁACH (48' x 48')
Zasady dla weteranów napisał:
Zaprawieni w bojach
Do tej kategorii zaliczają sie wszyscy którzy w życiu rozegrali 2+ turniejów, niezależnie czy były zgłaszane do ligi Wh40k czy nie.
Osobom tym polecam złożenie rozpiski według: http://www.communitycomp.org/
Z ograniczeniem kredytów na poziomie 7.
Dodatkowo sugerowane ograniczenia to:
- Maksymalna ilość woundów modelu to 3 (w przypadku większej wartości nastąpi obniżenie do limitu)
- Maksymalny możliwy cover/inv to 3+ (w przypadku posiadania 2+, zostanie on zredukuwany do 3+)
- Maksymalna ilość woundów z savem 2+ to 5 (w przypadku większej wartości nastąpi obniżenie do limitu)
- Maksymalna suma AV to 36 (w przypadku większej wartości nastąpi obniżenie do limitu)
- Maksymalna cena unitu na stole podczas trwania gry to 260 ptsów
- Maksymalna ilość Monstrous Creature to 1.
- Maksymalny Toughness modelu to 5 (w przypadku większej wartości nastąpi obniżenie do limitu)
- Maksymalna ilość ciężkich/specjalnych/upgradowanych broni to 1 na 3 modele.
- Zakaz broni z siłą D.
Te wytyczne mają służyć za wskazówkę czym będzie się sugerował sędzia główny decydując czy dopuścić daną rozpiskę czy zażądać zmian.
Rozpiski Zaprawionych w bojach będą poddane akceptacji sędziego. Stosowanie do podanych zaleceń drastycznie zwiększa szanse na akceptację :)
NOWYCH GRACZY POWYŻSZE OGRANICZENIA DOTYCZĄCE ROZPISEK NIE OBOWIĄZUJĄ
POMOCNA DŁOŃ
Przed jak i podczas tego turnieju, ja oraz większość Veteranów też oferuje pomocna dłoń przy zrobieniu rozpiski, pomoc w tłumaczeniu zasad oraz doradzaniu podczas grania przy stole graczom z mniejszym stażem turniejowym.
JEŚLI JESTEŚ NOWY W HOBBY I BRAKUJE CI MODELI TO PISZ W TYM TEMACIE, COŚ PORADZIMY WSPÓLNIE
ZASADY:
Gramy na zasady 7ej edycji, obowiązują klaryfikacje zawarte w PKZetach online
Nadrzędne znaczenie mają klaryfikacje ETC: Link do ostatniego FAQ
WYSIWYG'U ZALECANY!!! ROZSĄDNE PROXY SĄ DOPUSZCZONE!!! (AKCEPTACJA SĘDZIEGO WYMAGANA)
Gramy na zasady 7 edycji, obowiązują najnowsze kodeksy + oficjalne FAQi GW.
KAŻDY GRACZ POWINIEN POSIADAĆ CZYTELNA ROZPISKĘ ORAZ ORYGINALNA KOPIE ZASAD!!!
Braki będą karane okrutnie.
Zaleca się też posiadanie wydruku najnowszego FAQ do swojej armii. W przypadku kwestii spornych przy powoływaniu się na FAQ, brak aktualnej kopii będzie skutkował decyzją na niekorzyść gracza.
Zasady ogólne dla wszystkich scenariuszy:
1. W każdej misji jeden oddział może zajmować/blokować tylko jeden objective, w przypadku zajmowania więcej niż jednego gracz wyraźnie musi zadeklarować, który znacznik zajmuje dany oddział.
2. We wszystkich misjach obowiązują: Reserves, Deep Strike, Infiltration, Night fight - zgodnie z podręcznikiem
3. Zniszczenie wszystkich jednostek przeciwnika czyli tzw tabled to:
a) Tury 1-3 - automatyczny wynik 20:0
b) Tury 4+ - dogrywamy wszystkie tury do końca i wykonujemy misje które jesteśmy w stanie wykonać.
4. We wszystkich misjach obowiązuje random game length, czyli 5 tur, 6 tura na 3+, 7 tura na 5+.
5. W każdej misji gracze podliczają VP zdobyte i odejmują od liczby VP zdobytych przez przeciwnika, Różnica decyduje o wyniku bitwy według tabeli:
· 0: - 10 / 10
· 1: - 11 / 9
· 2: - 12 / 8
· 3: - 13 / 7
· 4: - 14 / 6
· 5: - 15 / 5
· 6: - 16 / 4
· 7: - 17 / 3
· 8: - 18 / 2
· 9: - 19 / 1
· 10+: - 20 / 0
6. W przypadku Bye’a - 13:7.
7. Za bitwę oddaną walkowerem, gracz otrzymuje 17DP pkt. Walkower będzie przyjęty tylko po zapoznaniu się z sytuacją przez sędziego głównego.
8. Gracze przed rozpoczęciem bitwy mogą umówić się na wynik 10:10, 0vp - 0vp czyli wziąć tak zwanego splita. Split jest nie możliwy do wzięcia tylko w ostatniej bitwie. Gracze przyłapani na ustawianiu wyniku ostatniej bitwy dostają 0-0 oraz karę zgodnie z uznaniem sędziego.
9. Secondary Objectives (wspólne dla wszystkich scenariuszy każdy warty 1VP):
· First blood
· Slay the warlord
· Linebreaker
10. W misjach w których celem jest Maelstrom of War obowiązują następujące zasady:
Maelstrom of war napisał:
Każdy gracz zaczyna grę posiadając talię Tactical Objective Cards. W momencie wykonania objective'a na końcu tury gracza należy poinformować o tym przeciwnika oraz odrzucić kartę. Każdy Tactical Objectie może zostać wykonany tylko raz na grę. Jeżeli dany Objective nie może zostać wykonany (na przykład zniszczenie budynku jeżeli żadnego nie ma na stole) należy odrzucić daną kartę i wylosować nową.
Lista Tactical Objectives:
D36 # Tactical
Objective #
Opis:
11 Secure Objective 1
12 Secure Objective 2
13 Secure Objective 3
14 Secure Objective 4
15 Secure Objective 5
16 Secure Objective 6
31 Secure Objective 1
32 Secure Objective 2
33 Secure Objective 3
34 Secure Objective 4
35 Secure Objective 5
36 Secure Objective 6
42 BEHIND ENEMY LINES—Zyskujesz 1 Vp jeżeli jeden z twoich scoring unitów znajduje się w strefie rozstawienia i w 12” od krawędzi przeciwnika na końcu twojej tury
44 ASCENDENCY—Zyskujesz 2 Vp jeżeli kontrolujesz dowolne 3 znaczniki na końcu swojej tury
45 SUPREMACY—Zyskujesz 2 Vp jeżeli kontrolujesz co najmniej 2 znaczniki i co najmniej dwa razy więcej znaczników niż przeciwnik na końcu swojej tury
51 OVERWHELMING FIREPOWER— Zyskujesz 2 Vp jeżeli całkowicie zniszczyłeś 3 lub więcej jednostek przeciwnika w trakcie swojej fazy strzelania
52 BLOOD AND GUTS— Zyskujesz 2 Vp jezli całkowicie zniszczyłeś 2 lub więcej jednostki przeciwnika w trakcie swoje fazy walki wręcz
53 NO PRISONERS—Zyskujesz 2 Vp jeżeli całkowicie zniszczyłeś 3 lub więcej jednostki przeciwnika w trakcie swojej tury
54 HUNGRY FOR GLORY—Zyskujesz 1 Vp jeżeli zainicjowałeś Challenge w trakcie fazy walki
62 WITCH HUNTER—Zyskujesz 1 Vp jeżeli co najmniej jedna jednostka z zasada Psyker/Psychic Pilot/Brotherhood of Psykers została zniszczona w trakcie twojej tury
63 SCOUR THE SKIES—Zyskujesz 1 Vp jeżeli co najmniej 1 Flyer/Flying Monstrous Creature został zniszczony w trakcie twojej tury
64 ASSASINATE—Zyskujesz 1 Vp jeżeli co najmniej jeden Character został zabity w trakcie twojej tury
65 DEMOLITIONS—Zyskujesz 1 Vp jeżeli w trakcie swojej tury został zniszczony co najmniej 1 Gun Emplacement lub budynek przeciwnika
66 BIG GAME HUNTER—Zyskujesz 1 Vp jeżeli w trakcie swojej tury zniszczyłeś co najmniej 1 pojazd/Monstrous Creature przeciwnika.
Można wykonać maksymalnie 3 karty Maelstrom na turę.
11. Kolejność kroków przed bitwą.
· Rzut na to kto umieszcza pierwszy objective marker. Następnie gracze rozmieszają objectivy na przemian aż rozmieszczą wszystkie.
· Rzut kto wybiera stronę
· Rzut na Warlord trait (zaczyna gracz który wybrał stronę)
· Rzut na Gifys, Boony and oraz inne rzuty przed grą wynikające z zasad specjalnych. (zaczyna gracz który wybrał stronę)
· Rzut na Psychic Powers (zaczyna gracz który wybrał stronę)
· Rzut na Night Fight
· Rzut na rozstawienia (wygrany decyduje kto rozstawia się pierwszy). Fortyfikacje rozstawiamy a fazie deploymentu.
· Rzut na rozstawienie Infiltratorów oraz ich rozstawienie.
· Gracz który rozstawił się pierwszy decyduje kto rozpoczyna grę jako pierwszy.
· Rzut na Scout Moves. Fer play wymaga zapytać przeciwnika czy wykonuje jakiś scout move przed rzuceniem na Przejęcie Inicjatywy. Jeśli pytanie nie zostało zadane i rzut na przejęcie inicjatywy został wykonany, musi on zostać powtórzony tylko w przypadku gdy gracz który nie został zapytany wykona jakieś Scout Moves.
· Rzut na przejęcie inicjatywy
· Początek właściwej rozgrywki
11. Kill Points - Każda całkowicie zniszczona jednostka jest warta 1 KP Kill Point. Uwzględniając jednostki stworzone w trakcie gry poprzez Conjuring, the Portaglyph itp. Następnie liczymy ich różnice, za każde 2 Kp więcej od oponenta otrzymujemy +1VP (do max +4VP).
Bitwa I - EMPERORS WILL
Rozstawienie: Hammer & Anvil
Ilość tur: 5, 6 na 3+, 7 na 5+
Primary objective - Ethernal War:
EMPERORS WILL
· 2 Objectivy umieszczone na swoich połowach stołu przez graczy.
· pod koniec gry każdy z objectivów Eternal War jest warty 4VP
· te objectivy rozmieszczamy po rzucie na stronę, zaczyna gracz który wygrał rzut na stronę
Bitwa II - CLEANSE AND CONTROL
Rozstawienie: Vangard Strike
Ilość tur: 5, 6 na 3+, 7 na 5+
Primaru Objective - Maelstrom of War:
CLEANSE AND CONTROL
· 6 Objectivów umieszczonych przez graczy.
· Osiągnąć tak wiele Tactical Objectives jak tylko możliwe.
· Każdy gracz na początku swojej pierwszej i każdej następnej tury generuje tyle Tactical Objectives aby mieć ich łącznie 3.
Zasady specjalne:
Jednostki Heavy Support są Objective Secured (nawet pojazdy jeśli nie są immobilized) i zabicie każdego HS daje 1VP.
Bitwa III - Capture the flag
Rozstawienie: Dawn of War
Ilość tur: 5, 6 na 3+, 7 na 5+
· 6 Znaczników - po 3 umieszczane na lini 14 cala równoległej do krawędzi stołu gracza. Dwa umieszczamy 6" od krawędzi bocznej i jeden po środku.
Primary objective - Ethernal War:
Capture the flag. Na stole jest 6 znaczników. Znaczniki zajmuje się w ten sposób, że jeśli na koniec tury gracza oddział zajmuje znacznik (zgodnie z zasadami rulebooka, t.j. scoring w 3" od, brak wroga w 3" calach) to flaga została wbita - znacznik uważa się za zajęty bez względu na dalszą obecność przy nim scorringa. Znacznik można odebrać tak samo jak się go zajmuje.
Pod koniec tury każdego gracza ZACZYNAJĄC OD DRUGIEJ TURY za posiadanie większej ilości flag gracz otrzymuje 1VP. Jeżeli nadal przeciwnik posiada więcej znaczników to nie otrzymuje on dodatkowego punktu. Można je zdobyć tylko we własnej turze.
Na koniec bitwy różnica w ilości wbitych flag daje dodatkowy 1VP.
Za kontrolowanie znacznika na koniec bitwy dodatkowy 1VP ( tutaj trza stać już na znaczniku zgodnie z zasadami rulebooka, t.j. scoring w 3" od, brak wroga w 3" calach.
Bitwa IV - SPOILS OF WAR
Rozstawienie: Spear Head
Ilość tur: 5, 6 na 3+, 7 na 5+
Secondary Objective - Maelstrom of War:
SPOILS OF WAR
· 6 Objectivów umieszczonych przez graczy.
· Osiągnąć tak wiele Tactical Objectives jak tylko możliwe.
· Każdy gracz na początku swojej pierwszej i każdej następnej tury generuje tyle Tactical Objectives aby mieć ich łącznie 3.
· Precious Cargo - nie można odrzucać kart Secure Objective X.
· Steal the Loot - możesz wykonać każdą z wylosowanych przez przeciwnika misji typu Secure Objective X, jeśli Ci się to uda to dostajesz VP a Twój przeciwnik musi odrzucić wykonaną kartę.
Zasady specjalne:
Jednostki Fast Attack są Objective Secured (nawet pojazdy jeśli nie są immobilized) i zabicie każdego FA daje 1VP.
PUNKTY BONUSOWE I KARNE:
Punkty karne można zdobyć za:
· -5 DP za brak czytelnej rozpiski pokazanej sędziemu przy zapisach
· -3 DP jesli gracz nie ma miarki, kości lub używanych wzorników (po -1 DP za brak poszczególnych rzeczy)
· Opóźnienia w oddawaniu wyników będą karane w następujący sposób:
- 0 - 5 min = Ostrzeżenie dla obu graczy, drugie ostrzeżenie w turnieju oznacza mi -2 DP do klasyfikacji generalnej
- 5- 9 min = -5DP dla obu graczy (kumulatywne z poprzednim)
- 10+ min = Skutkuje wynikiem 0:0 między oboma parami (kumulatywne z poprzednim)
· Awanturowanie się z sędzią - 20 DP
· Za niekulturalną grę i zachowanie, oszustwa lub INNE przewinienia nie zdefiniowanie sędzia może przyznać dowolne punkty karne, a nawet usunąć z turnieju!
Dodatkowe pkt można zdobyć za:
· Przybycie na turniej na czas i zapisanie się w trakcie zapisów +3 DP (czyli premia za brak spóźnienia). Wszystkie przypadki losowe będą rozpatrywanie indywidualnie.
· Wysłanie rozpiski na czas +3 DP. Dodatkowe punkty za rozpiskę są przyznawane tylko gdy poprawna rozpiska przyjdzie przed regulaminowym czasem.
Hobbystyka:
Malowanie 0 - 3 DP
Konwersje 0 - 3 DP
Klimatyczność armii i WYSIWYG 0 - 3 DP
Punkty za hobbystykę będą przyznawane w trakcie trwania turnieju. Najładniej pomalowana armia zostanie nagrodzona dodatkowym 1 DP i wybiera ją osoba wskazana przez organizatora. Będzie to osoba nie grająca w turnieju.
Modele pomalowane początkujących otrzymują zasadę preferred enemy(niepomalowane modele osób Zaprawionych w bojach). W kwestiach spornych rozstrzyga sędzia.
ZGŁOSZENI:
Lista zgłoszonych napisał:
1. Thinros - Space Wolves
2. Korwey - Khorne Deamonkin - R
3. Vespan - Genokult - R
4. Xyxel - Chaos Space Marines - R
5. Dark Angel - Grey Knights and Skitarii - R
6. MacVis - Chaos Space Marines - P, R
7. Omegon - Chaos Space Marines - R
8. Izwor - Chaos Space Marines - R
9.
10.
11.
12.
13.
14.
...
23.
Rezerwa - czyli nie potwierdzony udział napisał:
24.
25. KvaN - Chaos Deamons + Chaos Space Marines ;)
Offline
Powinienem być. Mogę zagrać na tym funowskim dexie sióstr? Wezmę armię dla greenhornom co chcą grać, a nie mają figurek jak będą chętni.
Czym się różni Hammer and anvil od dawn war?
Offline
deployment na leniucha
Postaram się być, nie wiem jak z grafikiem - nie ukrywam średnio mi się chce na małe punkty. Ale cóż coś tam wyskrobię.
P.s. kiedy będziecie się starać o starych graczy skoro to 3 turniej dla niedoświadczonych ??
Offline
Deeeeeeeeem tak kijowych ograniczeń się nie spodziewałem To ja odpadam.
Offline
otworzylem tego pdfa i zamknolem
kupilem sobie nowe pacynki do x winga wiec moze polatam stateczkami
gdyby wywalic tego pdf to moze zlozylbym cos na marinsach
mi na te 650 punktow marzyl sie screamer star i pinki
Offline
Możecie za to użyć mojej rozpiski, spełniającej elegancko wytyczne turnieju ;^)
CWE CAD
HQ1: Farseer skyrunner 115
Troops1: 3xwindriders, scatterlaser 61
Troops2: 3xwindriders, scatterlaser 61
Elites1: 5xWraithguard, 5xD-scythes 210
FA1: 5xWarpspiders 95
Dark eldar ally CAD
HQ1: lamia 10
Troops1 5xwarriors 40
FA1: Rider 55
647
Offline
Pdf jest prosty jak drut. Limit powinien być nie 10 a 7 na te punkty. Jak ktoś nie umie to mogę pomoc. Olewamy punkty za rozpy.
@korwey ale o co chodzi? To są jakieś wytyczne, napisz czym chcesz grać..
@niewiem xwing w wykonaniu polskim jest systemem paytowin. Musisz kupować wszystko co wyszło dla kart. W cywilizowanych rejonach globu, gdzie ludzie zarabiają znacznie więcej, grają na kartach z neta.
@kvan jest dziura. Inv 2+/2+ chyba Trzeba zrobić max 3+ z przrzutem max 4+..
Offline
@Korwey - czytaj ze zrozumieniem, te ograniczenia to tylko wskazówka a ostateczną decyzję o akceptacji pozostawiam sobie. Tą rozpiskę Eldarska bym nie dopuścił przez modele z T6, siłę D oraz pająki:P A po za tym Dark Eldary pięknie wchodzą na ten format.
@niewiem - to podsumowanie z mojego postu przy odrobinie rozsądku starczy aby złożyć przyjemną rozpiskę.
@pokrzyw - dodałem ten inv bo mi umknął oraz obniżyłem limit na 7.
@Wszyscy pamiętajcie że to jest turniej dla każdego, nawet jeśli ktoś nie zagrał jeszcze żadnej gry w Wh40k. Dlatego proszę o autocenzurę przy składaniu typ rozpisek.
Offline
@Kvan mimo wszystko turniej specjalnie pod Dark Eldarów mnie nie przekonuje No i wtedy ograniczenia na T są bez sensu:P
Co do mojej rozpy to nic o sile D wcześniej nie było o pająkach dalej nie widzę a co do Wraithów to nie wiedziałem, że są aż tak nagięte z T6.
Kodeks CWE nie przestaje mnie zaskakiwać
Ja chciałem zabrać moje Khornowe ludziki, ale łamią te wytyczne ze 2 razy, choć to for fun rozpiska do piaskownicy imo.
Mogę podać z pamięci:
Herald na juggerze
kultyści
letterki
15 psów (za drogi unit, zwłaszcza z heraldinho)
grinder (za gruba skóra na pancerzu)
No i alternatywnie corpsethief ale to rzeczywiście mogłoby być nie sportowe
Ostatnio edytowany przez Korwey (2016-03-18 09:50:10)
Offline
masz babola w liscie taticali bo objective secure masz 2x
Offline
@pokrzyw - zależy od rozpiski, nie mówię ani ostatecznie tak ani ostatecznie nie. Złóż rozpiskę na CADzie i podeślij.
@korwej - ograniczysz ilość psów i zamiast Grindera weźmiesz coś innego, ewentualnie obniżymy mu pancerz. Pomyśl co byś zrobił jakbyś podczas 2-3 grze w życiu spotkał 15 psów Khorna z Heraldem na stole 48" to czy potrafiłbyś to ugryźć?
Offline
Unity korweya
2 C za scoring bajki (1c za trójkę)
2C za farseera, to juz 4
Wrajty D-kosy w rajderze - 4C, to już 8
Spidery to 1C, to już 9.
Trochę za dużo
Offline
Jakbym grał 2gą grę w życiu to bym na pewno nie chciał babrać się w uczenie się jakiś dziwnych systemów składania list z internetów. Ba teraz też nie mam na to ochoty Wystarczy, że samego rulebooka trzeba studiować latami:P
Psiaki bez niewidek i z cherlawym heroldem zamiast lorda są do zjedzenia jak najbardziej, i tak ograniczam bo mam ich 20:P Do turnieju na luzie chciałem zabrać pomalowane modele jakie mam do armii którą prawie nie gram.
Offline
Masz rację korwey, lepiej kupić sobie eldarów jak chcesz wygrywać. Myślę, że ci co srają pieniędzmi tak zrobią. Ja tam jednak wole grać tym co lubię nawet jeśli jest ciężko i taki patch ułatwia mi sprawę.
Offline
Nie skumałeś moich punktów P
Offline
Nawiązywałem do "nie chce mi się gmerać w dodatkowych listach/pdfach i innych pierdołach"
Offline
A coś takiego na przykład..
HQ: Celestine 150
TR1:Frateris Militia 30
TR2:Frateris Militia 30
EL1: repentia (10, 3 evisceratory) @ rhino 155
EL2: priestly delegation(1priest) 25
HS: Repentant Host (Entombed Priest + 2 Penitent Engines) 260
Jeżeli chodzi o comp to w sumie 3 (2 za celestynę z priestem w jednym det i 1 za repentant host i rhino (2x3 + 4 + 6 = 16 czyli 1CP) - entobed priest liczony jak ironclad).
EDIT:
w stosunku do zwykłych sióstr:
Frateris militia to odpowiednik kultystów.
Celestine ma eternal warrior, rending na mieczu i ma zmienione wstawanie.
Repentia ma 2 bronie do walki wręcz i może szarżować po wyjściu z rhino do najbliższej jednostki tracąc bonusy za szarżę. Nie ma już FnP na 3+.
Entobed Priest to bardziej wypasiony Penitent - ma 13/12/11 i kosztuje 130 - zwykłe 11/11/10 po 65 i całość nie ma hflamerów.
Offline
Po dziesiątej bitwie w 40k jeszcze siedzisz pół gry w książkach szukając zasad. Dla początkujących graczy powinno być minimum dodatkowych rzeczy do ogarniania. Tutaj misje też nie są wcale noob friendly, a CtF w ogóle jest broken.
The world is a mess and I just need to rule it.
Jak zrobić taki turniej dobrze? Śpieszę z odpowiedzią.
1. Rozpiski do akceptacji sędziego plus wytyczne co sędzia >może< nam cofnąć. Tutaj bardziej konkretne unity/combo a nie ogólne bany na charakterystyki.
Nie każdy, zwłaszcza początkujący ma pół piwnicy figurek, żeby się zmieścić. Zwłaszcza, że niektóre armie dostają bardziej a inne mniej przy takim strzelaniu na oślep.
>Tylko CAD z rulebooka.
Dodatkowo >koniecznie< przykłady dobrych i złych rozpisek. wg ducha turnieju. Co zresztą próbowałem zrobić ;P
2. Misje, tutaj widzę dwa rozwiązania:
-Fajnie przemyślane, minimalistyczne scenariusze ITC. Wszystko mieści się na jednej karteczce a zasady w głowie. Nie trzeba też mieć tych specjalnych kart z polskiegohammera. Ba, nie trzeba mieć dokupionych żadnych kart.
-Misje z Rulebooka bez zmian w nich czy kartach. Przynajmniej nowi gracze mogą je poznać i ogarnąć.
Offline
Korwey - przede wszystkim to trzeba napisać rozpiskę i zmieścić na a4 wszystkie spec zdolności co masz w armii i to jest user friendly.
Dałeś dwie propozycje rozpisek. Obie naprawdę mocne. Na te punkty 15 psów + herald to mniej więcej taki poziom rozpy jak 6 oddziałów scatterbike, lub uwaga 2 imperial najty do HtH. Pokombinuj troszkę. Rozpa eldarska zaczęła się spoko, ale na grzyba ta siła D latająca w raiderze? Po co pająki? są inne ciekawe jednostki (Rangers?)
Misje są uproszczone - tylko jedno źródło punktów.. Misje z podręcznika są spoko, ale możesz zrobić peirdyliard punktów nie ruszając się ze swojej strefy w pierwszej turze jak karta podejdzie!!!
Offline
Goddamnit!
Chyba masz na myśli zasady z AoSa co do psów XD ziomki s4/t4/2w/2a bez żadnego ap i z sv5+ to oczywiście ten sam power co do 2 najty i scatterbajki. No pojechałeś z fantazją.
Moja trollrozpa eldarska była tak oczywistą trollrozpą, że na prawdę wstyd się na to złapać i ją komentować
To, że misje rulebookowe są słabo zbalansowane wiem, dlatego sam bym zdecydowanie dałbym te z ITC. Ich zaletą jest to, ze są z podręcznika więc nowi gracze jeżeli jakiekolwiek znają to właśnie te.
Offline
Ok, widzę że czytanie ze zrozumieniem leży w narodzie więc napisałem dużymi i drukowanymi literami o co chodzi. Te ograniczenia są dla WAS a nie dla nowych, co do misji, to większość z nich opiera się na rulebookowych a jasno wpisane zasady pozwalają zrozumieć je każdemu kto przeczytał regulamin.
Scenariusz ITC to znówu dodatkowa publikacja, a mi się one osobiście nie podobają
Ideą tego turnieju jest to że ma to być wstęp do lokalnej sceny turniejowej dla ludzie którzy stawiają w tym hobby pierwsze kroki. Ich ograniczenia nie będą obowiązywać, będą mieli trochę z górki przez to. lecz taka przyświeca idea temu formatowi.
Jak już pisałem, te zasady są sugestią jak należy limitować power level rozpisek, chciałem zrobić bez tego tylko z samą akceptacją przeze mnie. Widzę po dyskusji w tym temacie że taka mocna sugestia jest wam potrzebna
@Pokrzyw - rozpiska ok, gdy te enginy będą latać osobno.
@Korwej - to nie jest uber unit, ale dla początkującego na stole zastawionym terenami jest zbyt dużym problemem. Obetnij ilość psów i będzie ok
Offline
Celem turnieju jest zebranie rozpisek, które będą przyjazne dla nowych graczy. Jak ktoś narzeka, że mu się screamerstar z przerzucanym invem 2++ nie mieści, to chyba nie ogarnia koncepcji tego turnieju.
Ten dokument compscore wcale nie jest skomplikowany. Poza tym jest tylko wytyczną do budowania rozpiski.
Co do rozpiski Corweya, to Farseer z kamykiem i dwa 3-osobowe unity scatterbików to 10 ptk:
2 za kamyk (małe punkty)
2 za farseera
po 1 ptk za każdy 3-osobowy unit scatterbików. Większe już nie mają tej restrykcji- chodi oto by nie spamować 6 takich mobilnych, zabijających i tanich unitów
dodatkowo po 1 ptk za każdy scatterlaser na bajach poza 1.
Offline
Znalazł się w końcu ktoś kto ogarnął Jak robiłem turniej na pełnej dowolności i Duda przyszedł z 4 WK też był płacz że to za mocne Jak robię turniej na meegaaa lightcie.... Gdzie warto wystawić coś co się nie wystawiało już wieki, to jest płacz ze Screamerstar, KhornoPsoStar nie wchodzą. Trochę zmiłowania ludziska
Offline
KvaN napisał:
@Pokrzyw - rozpiska ok, gdy te enginy będą latać osobno.
Nie będą, bo wtedy nigdzie nie dolecą... Mieszczą się w 260 pts.. tak mam jeden oddział przed którym można uciec (to walker przecie) i ostrzelać z flanki by zmiękczyć. Dodam że celestyny niemogę dorzucić do repentii bo mają bana
Kvan ja za compscore jestem od kiedy go zobaczyłem
Offline
Ja też, komitet grania compscorem !
Offline
Chyba na psiaki nie graliście Jak wystawiałem w kilka unitów po 8 na gracza który grał jedną z pierwszych gier w życiu to schodziły ze stołu ekspresowo i dostałem bodaj table. One bez niewidek wcale tak nie straszą. Coś pomyślę, problem w tym, że mało mam tego demonkina. Jeszcze tylko Warp talony i berzerkerów bez transportu
Offline
@pokrzyw - pomyślę.
@korwey - sojusz jest dopuszczony i do turnieju jeszcze prawie miesiąc
@pokrzyw, Korwey, Vespan, emrtee - zapisać was?
Offline
Takie compy do tworzenia rozpisek pojawily sie kilka lat temu w Battlu turniejowym.
Nie równoważyły gry. Kilka armii traciło więcej od pozostałych tyle że były praktycznie niegrywalne. Przestały się pojawiać na turniejach. Nawet jak chciałem przyjść z funową rozpiską to comp mi na to nie pozwalał. Grali już tylko weterani (przynajmniej tam gdzie obserwowałem).
Przy kolejnych turniejach nie idźmy tą drogą. Proste zasady = nowi gracze, a mety compy nie wyeliminują.
Offline
Będę z GK+Skitarii
Offline
Ja jeszcze nie wiem czy zagram. Dziś próbujemy z Vespanowym kultem złodziei genów, może się przekonam jakie pieseły są przegięte
Offline
@Xyxel - to jest tylko wskazówka dla weteranów, jak ktoś z rozsądkiem podejdzie do tych ograniczeń z posta z regulaminem to spokojnie zrobi rozpiskę którą dopuszczę.
Offline
Xyxel sprawdź tego compa. Według mnie fajnie balansuje grę. Ścina mocne armie i chore comba. Także nie narzekałbym za wczasu
.
Mnie na 100% nie będzie
Offline
@ Xyxel
A ty chociaż zobaczyłeś ten dokument? Spróbowałeś zrobić w nim rozpiskę? Nekroński decurion z harwestem i destroyer cultem mieści się spokojnie w 20 punktach, które są przewidziane na duże gry (1750+). Z chaosem też nie powinno być problemu.
Tak naprawdę to z moich analiz wynika, że comspcore przycina:
1. Chore komba na deathstarach
2. Spam mocnych jednostek
Jeżeli ktoś gra eldarami i chce pająki proszę bardzo. Ale nie wystawi 2 formacji aspect host i 3 pająków z CADa jak niektórzy, bo mu punkty nie pozwolą.
Ktoś chce deathstara? Nie ma sprawy- da się zrobić. Ale Skarkostar z wilkolordami, samaelem/ azraelem, ravenwing command squadem i aptekarzem + klecha od sióstr i ravenwing darkshroud do podbicia jinka... To już przekroczy limit.
Każda rozsądna rozpiska powinna się zmieścić.
Offline
Zgłaszam swoich Chaos Space Marines, proszę o akceptację rozpiski, bo mam do pomalowanie kilka modeli z tej listy.
Nie sprawdzałem czy zgasza się z "compem" bo szkoda mi czasu na liczenie jakichś wymyślonych dodatkowo punkcików i ich mnożników.
XV Legion (Thousand Sons)
[HQ] Sorcerrer, spell familiar 75
[EL1] Helbrute, twin linked Lascannon, missile launcher 140
[TR1] 5x Chaos Space Marines, meltagun, Rhino, dirge caster 125
[TR2] 10x Cultists 50
[TR3] 5x Chaos Space marines, meltagun, Rhino, dirge caster 125
[HS1] Maulerfiend, lasher tendrils 135
TOTAL : 650
PS. Dziękuje za akceptację
Ostatnio edytowany przez Xyxel (2016-03-18 17:42:46)
Offline
Jest sens budowania rozpisek za mniej niż dozwolone 7p? Są jakieś bonusy z tego tytułu tak jak w tym CommunityComp?
Ostatnio edytowany przez Izwor (2016-03-18 18:11:11)
Offline
Cześć,
Jako, że jest to mój pierwszy post na tym forum, chciałbym się z wszystkimi przywitać.
Zastanawiam się nad wzięciem udziału w turnieju - posiadam zarówno modele jak i znam zasady - niestety jedynie teoretycznie (rulebook i codex przeczytany od deski do deski). Jestem kompletnie zielony - nie zagrałem jeszcze żadnej bitwy.
Dlatego chciałbym zadać dwa nurtujące mnie pytania:
Po pierwsze, czy warto zaryzykować i wejść od początku na głęboką, turniejową wodę, lub lepiej poczekać na kolejne takie wydarzenie zdobywając wcześniej pewne doświadczenie i kończąc malowanie armii (pewnej części - już teraz wiem, że to się nigdy nie kończy...).
I jeżeli tak - tu następuje pytanie drugie: czy następująca rozpiska jest dopuszczalna:
Na początku chciałbym zaznaczyć, że pierwszym moim celem było stworzenie armii z XVII Legionu - Word Bearers - stąd unikanie Mark of Chaos oraz obowiązkowy VotLW.
Codex: Chaos Space Marines
[HQ]
Dark Apostle (Plasma pistol, VotLW) 120 pts
[Elites]
Chosen (VotLW, Chaos Rhino) 172pts
3x Chosen (Boltgun,CCW,Boltpistol)
1x Chosen (Meltagun)
1x Chosen Aspiring Champion (Power Sword)
transport: Chaos Rhino (Havoc Launcher)
Possessed (VotLW, Chaos Rhino) 195pts
4x Possessed
1x Possessed Champion
transport: Chaos Rhino (Dirge Caster, Dozer Blade, Extra Armor)
[Troops]
Chaos Cultists 100pts
17xCultist (Pistol, CCW)
2x Cultist (Flamer)
1x Cultist Champion
Chaos Cultists 63pts
9x Cultist (Autogun)
1x Cultist Champion
ŁĄCZNIE 650pts (obliczono za pomocą aplikacji Battlescribe)
Nie wiem, czy rozpiska oparta na dwóch małych, silnych (na papierze) oddziałach, grupie 20 kultystów z dołączonym DA (nie łamią jeszcze zasady highlander) oraz jednej małej z autogunami (w założeniu mają "siedzieć" na jednym z celów) ma jakikolwiek sens.
Zazwyczaj zakładałem wyposażenie Chosen w 4xPlasmagun (tu ze względu na limit broni specjalnych nie wchodzi to w rachubę) lub zastąpienie DA Sorcerrerem z 2ML oraz Spell Familliar (ale jest mało klimatyczny i jest daleko w kolejce do malowania - poczekałbym na demony do przyzywania...). Byłbym wdzięczny za wszelkie sugestie i chciałbym w celu umieścić dodatkowo spis wszelkich modeli, które mógłbym i chciałbym wystawić (bez zapadania się pod ziemię ze wstydu, ze względu na kiepskie malowanie):
[Pomalowane, chciałbym je wystawić]
10x Cultist (Autogun)
20x Cultist (CCW) (prace w trakcie)
5x Warp Talons
5X Possessed CSM
2x Chaos Rhino (wszystkie opcje z wyprasek zmagnetyzowane, jeden skonwertowany w sposób, sugerujący posiadanie dodatkowego pancerza)
1x Helldrake (chyba jest przesadą wystawienie go w rozpisce na tak niewiele punktów?)
[Do malowania, chciałbym je wystawić] (do 9-tego zdążę)
Dark Apostole (model z Herezji Horusa - niestety reszty zestawu nie zdążę przygotować)
Chaos Sorcerrer (finecastowy Dark Apostole - czy jest to dopuszczalne?)
5x Chosen (4x możliwość dowolnej broni (4x Plasma, 4x Melta, 3x Flamer - magnesy, champion z Power Sword)
[Pomalowane, ale lepiej niech zostaną na dnie szuflady]
1x Chaos Sorcerer - Terminator Armor (1k Sons)
10x Cultist (Autogun - konwersja - Nurgle)
5x Chosen (konfiguracja z zestawu Mroczna Zemsta)
1x Chaos Lord (j.w - Mroczna Zemsta)
1x Hellbrute (j.w - Mroczna Zemsta)
1x Aspiring Champion (Vrosh Tattersoul - Mroczna Zemsta)
Czy z tego bałaganu dałoby się utworzyć ciekawszą konfigurację, która spełniałaby wszystkie wymogi formalne i najlepiej trzymała się określonego przeze mnie motywu?
Byłbym wdzięczny za jakiekolwiek sugestie i dziękuję za zapoznanie się z tym przydługim i nudnym postem.
Przepraszam też za wszelkie rażące błędy natury merytorycznej i błędną terminologię - postaram się poprawić.
Pozdrawiam,
Maciej
Ostatnio edytowany przez MacWis (2016-03-18 20:18:01)
Offline
1. To będzie bardzo dobry turniej na takie zaczęcie gry o jakim piszesz. Zapraszamy.
2. Fajna rozpiska skoro to całość Word Bearers. Duży oddział kultystów może podzielić na dwa? Będą mogli zająć więcej celów misji.
3. Helldrake będzie mocny na takie małe punkty ALE jako latacz będzie w rezerwach. Duża siła ognia ale i duże ryzyko, że nie wyjdzie z rezerw tak szybko jak by się chciało ; )
Offline
Generalnie mając CSM to turniejowej ( w sensie takiej źeby móc coś na normalnym turnieju coś powalczyć) raczej nie złoźysz, ale ten turniej jest właśnie po to, żeby móc wystawić co się ma. Generalnie na początku polecam wystawiać to co Ci się podoba, a później ogarniesz, że gra "for fun" to kompletnie co innego niż spinatorsko-turniejowy wymiar tej gry.
Offline
@MacWis
Witamy Jako młody gracz nie musisz się trzymać ograniczeń i możesz wziąć co chcesz. Więc proponuję abyś wziął te modele które chciałabyś wystawić.
@Xyxel
Dobre podsumowanie.
@Duda
Sportowy to się nazywa
Offline
To i ja zgłoszę moją rozpiskę do rozpatrzenia
HQ:
Sorcer Bike Mlvl 2 Spell Familiar Sigil of Corruption 145
Troops:
Chaos Cultists 50
5 CSM Plasma Rhino Dozer Blade 130
FA:
3 Bikers Melta 80
HS:
Maulerfiend 125
Predator Twin Linked Lascannon Side Sponsons Heavy Bolters 120
Razem 650 punktów
Offline
Nieno uwagi Pokrzywa i Kvana co do mocy Flesh Houndów były tak bardzo trafione. Dopiero w 2giej turze tabla dostałem od genokultu
Jedna niewidka i po zawodach. Choć infiltracja+szarża w tej samej turze kultu jest rzeczywiście na ten turniej trochę za mocna IMO.
Offline
Drodzy sędziowie, puścicie taka rozpiske?
+++ Kwiecień (650pts) +++
++ Space Wolves: Codex (2014) (SW Wolf Claw Strike Force) (650pts) ++
+ Core (570pts) +
Legendary Greatpack (570pts)
··The Firehowlers
····Grey Hunters
······5x Grey Hunter [5x Bolt Pistol, 5x Bolter]
····Grey Hunters
······5x Grey Hunter [5x Bolt Pistol, 5x Bolter]
····Skyclaws
······5x Skyclaw [4x Bolt Pistol, 4x Chainsword, Flamer, Power Fist]
····Skyclaws
······5x Skyclaw [4x Bolt Pistol, 5x Chainsword, Flamer]
····Wolf Guard [Jump Packs]
······4x Wolf Guard [4x Bolt Pistol, 4x Chainsword]
······Wolf Guard Pack Leader [Bolt Pistol, Frost Axe]
····Wolf Guard Battle Leader [Jump Pack, Warlord]
······Runic Armour [Chainsword, Thunder Hammer]
+ Auxiliary (80pts) +
Wolfkin (80pts)
··Fenrisian Wolves [5x Fenrisian Wolf]
··Fenrisian Wolves [5x Fenrisian Wolf]
Offline
Korwey - pocieszę cię - niewidki nie będzie miał na pewno, przekracza koszt comp scora o 1
Ostatnio edytowany przez emrtee (2016-03-19 13:51:47)
Offline
Ale kult raczej nie wchodzi? Tylko CAD + ally.
ps. Mnie jednak na 99% nie będzie - mam niestety wizytę rodziny w tym czasie.. Chyba, że zmienia plany..
Offline
Wych Cult wchodzi bez problemu z CADa
Offline
@Kvan poniżej masz zasady specjalne za użycie:
Wolf Claw Strike Force
Counter-charge (SW Wolf Claw Strike Force) At the end of your opponent's Charge sub-phase, you can declare a charge with any unengaged units from this Detachment, so long as each enemy unit that you attempt to charge is locked in combat with another unit from this detachment. Any units that do so count as charging for all rules purposes.
Wolfkin
Alpha Pack: If you wish, all of the units in a Wolfkin can be deployed as a single unit known as an Alpha Pack. Add 1 to the Attacks characteristic of All Fenrisian Wolf and Cyberwolf models in an Alpha Pack whilst there are 20 or more models in the unit.
Call of the Wolves: If a Wolfkin unit is within 12" of either the left or the right table edges, it can call forth nearby Space Wolves. You can choose to bring any friendly Outflanking Space Wolves units onto the battlefield from the table edge nearest to that Wolfkin unit instead of rolling to see which table edge they arrive from.
Firehowlers Legendary Pack
Bloodcurdling Charge: Enemy units attempting to fire Overwatch at a charging Firehowlers unit must first pass a Leadership test or be unableto fire Overwatch for the duration of that Assault phase. In addition, units from this formation cause Fear on the turn they charge. Enemy units with the And They Shall Know No Fear or Fearless special rules are immune to the effects of Bloodcurdling Charge.
Eager for Combat: All Firehowlers units can re-roll failed charge rolls.
Rising Fury: If you roll a 10 or more when determining the charge distance of a Firehowlers unit, all models in that unit have the Furious Charge special rule that turn.
Offline
Bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi na moje pytania.
@Xyxel
Sugestia dotycząca podziału dużego oddziału kultystów na dwa mniejsze jest słuszna. Mam jednak pytanie: czy w praktyce oddziały takie są "jednorazowe"? Tj. czy znikną z pola bitwy w turze w której zwrócili uwagę jakiejkolwiek jednostki wroga innej niż orkowe groty (i tu też mam wątpliwości)? Korzystanie z zasad Wall of Flames oraz Go to Ground może przedłużyć ich żywotność? I ostatnia wątpliwość - czy ochronią choć przez pewien czas dołączonego do nich Mrocznego Apostoła (Look out Sir 2+)?
Poza tym mam wątpliwości dotyczące niewielkiej ilości niskiego AP oraz wysokiej siły w mojej rozpisce. W praktyce trzy oddziały są w stanie zagrozić ekwiwalentowi Rhino, a tylko Chosen - jednostkom o lepszym AV lub pancerzu (i tu też jest to tylko jeden strzał z melty). Czy zrezygnować z Plasma Pistol DA (który z kolei jest jedyną metodą obrony przed MEQ lub TEQ - Power Maul jest AP4), czy też lepszym pomysłem jest zastąpienie u Chosenów melty plasmą, poświęcając wyższą siłę i możliwość penetracji pancerza pojazdów możliwością dwóch strzałów AP2 zagrażających piechocie?
I na końcu: czy Extra Armour jest wart swej ceny? 1/6 szansy na uniknięcie unieruchomienia w przypadku penetracji jest cokolwiek warte? Chciałbym choć raz w ciągu turnieju dotrzeć moimi CSM Posessed do walki wręcz, najlepiej w zasięgu działania Dirge Caster.
@Sgt. Platypus
Jestem tego absolutnie świadomy. Tematyczna rozpiska CSM, bez uciekania się do szczególnych kombinacji jednostek (Typhus+Zombie Cultists, Plague Marines, Noise Marines + IoE, Winged Nurgle Daemon Prince + Biomancy), albo spamu innych (ale po 7-mej edycji i FAQ Helldrake też nie jest już tak potężny) nie ma szans z profesjonalnymi sportowymi rozpiskami turniejowych weteranów. Zadaję tu takie elementarne pytania mając nadzieję, że z drobnymi korektami taka lista będzie w stanie stanowić choć minimalne wyzwanie dla przeciwników. Ogólnym celem, który sobie wyznaczyłem jest dotrwanie jeden raz do końca gry, ale patrząc na niektóre z proponowanych rozpisek zaczynam się odrobinę bać. Myślę, że będę musiał poświęcić wieczór lub dwa na zapoznanie się z innymi armiami i przygotować taktykę do walki przeciw każdej z nich.
@KvaN
Mam wątpliwości czy niektóre moje jednostki nie łamią zasady modelowania w celu uzyskania przewagi. Wszystkie jednostki CSM (tj. z power armor) umieszczam na podstawkach 32mm (tak jak nowych SM - np. https://www.games-workshop.com/en-PL/Sp … Squad-2015), co jest niegodne z obecną linią CSM (https://www.games-workshop.com/en-PL/Ch … ce-Marines). Ponadto każdy z nich, poprzez modelowanie podstawki, jest wyższy o około 3-5mm (tak aby jeszcze bardziej wyróżniać się na tle kultystów, zachowując fluffowe proporcje). Dodam jeszcze, że jest to bardziej widoczne dla modeli z zasadą Character (Aspiring Champion, DA, Cultist Champion). Czy mam zamieścić zdjęcia, które pozwolą na ocenę ich dopuszczalności?
Oraz ostatnie pytanie - dotyczące potrzebnego sprzętu - czy przygotować talię Tactical Objectives Cards usuwając niedozwolone karty, czy też losować je poprzez rzut kośćmi?
Jeszcze raz dziękuję za cierpliwość i odpowiedzi.
Pozdrawiam,
Maciej
Ostatnio edytowany przez MacWis (2016-03-20 13:45:35)
Offline
Moja propozycja:
KDK CAD
HQ1: Herald, juggernaut 100
Troops1: 8xCultists 58
Troops2: 8xBloodletters, bloodreaper 85
FA1: 15 Flesh Hounds 240
HS1: Soul Grinder, bombardment 165
//648
Offline
I te psy to ci się same będą bujać ?
Mac - karty najlepiej mieć przygotowane. Duża oszczędność czasu w porównaniu do losowania, potem zapisania (bo raczej zapomnisz co tam miałeś)
Ostatnio edytowany przez emrtee (2016-03-20 12:25:33)
Offline
Karty zdecydowanie lepiej mieć, choć niestety te na bolterowych turniejach są dodatkowo zmienione (ale tylko niektóre, np. 53)
Offline
PRIMARY DETACHMENT: GK Nemesis Strike Force
HQ1: (1) Librarian (Nemesis Daemon hammer, Psyker [ML 3]) [140 pts] - WARLORD
Troops1: (5) Strike Squad (5x sword) [110 pts]
FA1: (1) Rhino [35 [pts]
SECONDARY DETACHMENT: Skitarii Maniple
Troops1: (10) Skitarii Rangers (2x Arc Rifle, Omnispex) [160 pts]
Troops2: (10) Skitarii Vanguard (3x Plasma Caliver, Omnispex, Alpha - Phospor blast pistol) [205]
Models: 27
Units: 5
Warpcharge: 4
TOTAL: 650 pts
Ostatnio edytowany przez DarkAngel (2016-03-20 17:13:57)
Offline
@ Xyxel- sprawdziłem Twoją rozpiskę w sompscore. Zajęło mi to dokładnie 3 minuty. Masz wykorzystane 2 punkty: jeden za ilość pojazdów, drugi za spell familiara.
Odnośnie gry z Korweyem:
Nie graliśmy na wzsystkie obostrzenia turniejowe, tylko obczajaliśmy rozpiski. Obaj mieliśmy unit który przekroczył 260 ptk po dołączeniu indepa, a ja rzucałem normalnie teleptaię. Swoją drogą compscore ma ma być generalną wytyczną. Zasady turnieju nie blokują niewidki same w sobie.
W każdym razie, gdybym nie miał niewidki i gdybym nie miał możliwości rozstawić się w <18 calach w infiltracji, to gra byłaby raczej wyrównana.
Na potrzebę turnieju niewidkę możnaby znerfić(5+ w combacie 5+/6+ w strzelaniu), albo zupełnie zbanować.
Offline
A tak w ogóle, to też zgłaszam się do turnieju. Prawdopodobnie Genokult albo Skitarii+ SM.
V1: Formacja Genokultu + Unbound 1x lictor (pewnie mi KvaN nie pozwoli, ale testuję, żeby zobaczyć czy to faktycznie będzie za mocne)
V2: CAD Genokultu:
HQ1: Patriarha (szef genokradów) 115
HQ2: Magos (libra l2 z telepatią) 65
T1: 12 hybryd 1/2 generacji (dużo ataków z rendingiem, giną od bolterów) 85
T2: 16 hybryd 3/4 generacji (12 autogunów, 2 granatniki, 2 lascannony) 110
Ally Tyranidów:
HQ: Deathleaper
T1: 6 genokradów+ broodlord
Jest klimat, ale panowie giną od bolterów i mają pod górę z pojazdami.
V3: Skitarii Maniple
T1: 9 Vanguardów, 2x plazma, omnispex
T2: 6 Vanguardó, 2x plazma, omnispex
HS1: Onager Dunecrawler z laserem neutronowym
Ally: SM
HQ: Librarian L2
T1: Taktyczni, melta, drop pod
FA: Drop Pod
Btw. monstrous creatury tyranidów są beznadziejne nawet bez redukowania im T do 5 i W do 3. Uważam, że łatwiej zabić carnifexa niż hellbruta.
Ostatnio edytowany przez Vespan (2016-03-20 18:43:59)
Offline
@Vespan, możesz wkleić link do tego pliku do liczenia przegięć armi
Offline
Nadal uważam, że te ograniczenia są fatalnym pomysłem. Niech sędzia po prostu zdecyduje i tyle, ja tak przynajmniej podchodzę. Jak moja biedo-sfora nie przejdzie to sobie inaczej zaplanuje sobotę i tyle ;P
Co do genkultu to generalnie szarża z infiltracji w T1 to jest OP na normalnym turnieju:P Jednakowoż w normalnym CADzie i bez brania telepatii to raczej przeciętna armia wyjdzie, Skitarii wersja pewnie bardziej mocna;)
Offline
Jeszcze raz dziękuję za wszelkie sugestie i wskazówki. Ostateczna wersja rozpiski zgłoszona do udziału w turnieju:
Word Bearers Host
Codex: Chaos Space Marines
[HQ]
Dark Apostle (Plasma pistol, VotLW) 120 pts
[Elites]
Chosen (VotLW, Chaos Rhino) 177pts
3x Chosen (Boltgun,CCW,Boltpistol)
1x Chosen (Plasma gun)
1x Chosen Aspiring Champion (Power Sword)
transport: Chaos Rhino (Havoc Launcher)
Possessed (VotLW, Chaos Rhino) 185pts
4x Possessed
1x Possessed Champion
transport: Chaos Rhino (Dirge Caster, Dozer Blade)
[Troops]
Chaos Cultists 55pts
8xCultist (Pistol, CCW)
1x Cultist (Flamer)
1x Cultist Champion
Chaos Cultists 55pts
8xCultist (Pistol, CCW)
1x Cultist (Flamer)
1x Cultist Champion
Chaos Cultists 58pts
8x Cultist (Autogun)
1xCultist (Pistol, CCW)
1x Cultist Champion
ŁĄCZNIE 650pts (obliczono za pomocą aplikacji Battlescribe)
31 III - przepraszam za pomyłkę - jeden z kultystów musiał "oddać" autoguna, aby nie przekroczyć limitu punktowego.
Ostatnio edytowany przez MacWis (2016-03-31 18:54:45)
Offline
@ Discord http://www.communitycomp.org
Offline
@Thinros - na ten format ta formacja jest trochę mocarna przez te zasady
@MacWis - Nie będzie z tym problemu, po prostu przyjdź z tym co masz. To co opisałeś na pewno nie zalicza się do modeling for advantage.
@Korwey - rozpiska ok, ale unity będą musiały biegać osobno jak zagrasz z kimś ze świeżaków.
@Vespan - V1 - wersja za mocna, V2, V3 - jest ok
@Dark angel - rozpiska ok
@Wszyscy - Niewidzialność na tym turnieju będzie zbanowana, jeśli wylosujemy ten czar to musimy go przerzucić.
Offline
No może ich podzielę w ogóle żeby blood pointy nabić i przyzwać moją Demonicę
Offline
pokrzyw napisał:
Zaraz zaraz.. miało nie być formacji i specdetachmentów. Gramy na CAD i Ally.. Racja Panie Kvanie?
Miało nie być formacji, i dlatego dopisałem zakaz. Przeczyłem to wcześniej. Specjalne detachmenty codexowe generalnie tak, ale te za mocne i tak będę przycinał
Offline
nie ma mocne i słabe - cad+ally i koniec.
Offline
Ally CSM:CS 649p
Sorcerer
3mlvl, Balestor of Mannon, PA, FAxe
7 Chosen
Draznicht's Ravagers, 4x pasma gun
Rhino+Dozer Blade
10 Cultists
3 Oblierators
MoN
Naliczyłem 2p z tego compscore'a, za 3mlvl Sorcerera i Balestar'a.
Offline
Propozycja 1:
++ Space Wolves: Codex (2014) (SW Space Wolves Detachment) ++
+ HQ +
Wolf Lord [Thunderwolf, Warlord]
··Runic Armour [Storm Shield, Wolf Claw]
+ Troops +
Grey Hunters
··Drop Pod [Storm Bolter]
··4x Grey Hunter [4x Bolt Pistol, 3x Bolter, Plasma Gun]
··Wolf Guard Pack Leader [Chainsword, Combi Plasma]
Grey Hunters
··Drop Pod [Storm Bolter]
··4x Grey Hunter [4x Bolt Pistol, 3x Bolter, Meltagun]
··Wolf Guard Pack Leader [Chainsword, Combi Plasma]
+ Fast Attack +
Thunderwolf Cavalry
··Thunderwolf Cavalry [Chainsword, Storm Shield]
··Thunderwolf Cavalry [Chainsword, Storm Shield]
··Thunderwolf Cavalry Pack Leader [Chainsword, Storm Shield]
suma: 650 ptk
Propozycja 2:
++ Space Wolves: Codex (2014) (SW Space Wolves Detachment) ++
+ HQ +
Wolf Guard Battle Leader [Melta Bombs, Warlord]
··Runic Armour [Bolter, Frost Sword]
+ Troops +
Blood Claws [Rhino]
··7x Blood Claw [7x Bolt Pistol, 7x Chainsword]
Grey Hunters
··Drop Pod [Storm Bolter]
··4x Grey Hunter [4x Bolt Pistol, 3x Bolter, Plasma Gun]
··Wolf Guard Pack Leader [Chainsword, Combi Plasma]
Grey Hunters
··Drop Pod [Storm Bolter]
··4x Grey Hunter [4x Bolt Pistol, 3x Bolter, Plasma Gun]
··Wolf Guard Pack Leader [Chainsword, Combi Plasma]
+ Heavy Support +
Long Fangs [Long Fang, 2x Long Fang w/ Missile Launcher, 2x Long Fang w/ Plasma Cannon]
··Long Fang Ancient [Bolt Pistol, Chainsword]
suma: 649 ptk
Żadne formacje, zwykłe CAD-y, żadnych zasad specjalnych.
@Kvan, @Pokrzyw wole wersję 1, co wy na to?
Offline
Ja to widzę tak:
Libra 3lv 135 Pts
Strike SQ młotek,4 miecze 120 pts
Strike SQ młotek,4 miecze 120 pts
Storm laski, melta, boltery 230 pts
i jest jakieś 605 pts 45 może przypisać pojazd.
taka jest ok rozpa?
Offline
@Thinros - może być 1, tylko pamiętaj że maksymalna ilość woundów na modelu to 3, więc Twój Wilczy Lord będzie miał 3 woundy, w takiej sytuacji nie wiem czy nie lepiej abyś wziął Battle Leadera po prostu.
GreenGop - rozpiska ok, tylko pamiętaj że gramy bez niewidki.
Offline
Ostateczna wersja:
+++ Kwiecień (645pts) +++
++ Space Wolves: Codex (2014) (SW Space Wolves Detachment) (645pts) ++
+ HQ (185pts) +
Wolf Guard Battle Leader (185pts) [Melta Bombs, Relic: Helm of Durfast, Thunderwolf, Warlord]
··Runic Armour [Storm Shield, Wolf Claw]
+ Troops (280pts) +
Grey Hunters (140pts)
··Drop Pod [Storm Bolter]
··4x Grey Hunter [4x Bolt Pistol, 3x Bolter, Plasma Gun]
··Wolf Guard Pack Leader [Chainsword, Combi Plasma]
Grey Hunters (140pts)
··Drop Pod [Storm Bolter]
··4x Grey Hunter [4x Bolt Pistol, 3x Bolter, Plasma Gun]
··Wolf Guard Pack Leader [Chainsword, Combi Plasma]
+ Fast Attack (180pts) +
Thunderwolf Cavalry (180pts) [3x Melta Bombs]
··Thunderwolf Cavalry [Chainsword, Storm Shield]
··Thunderwolf Cavalry [Chainsword, Storm Shield]
··Thunderwolf Cavalry Pack Leader [Chainsword, Storm Shield]
Offline
@ Thrinos
Masz świadomość, że Wolf Guard Battle Leader nie będzie mógł dołączyć do kawalerii?
Offline
@Vespan
Mam, będzie biegał solo i straszył
Ostatnio edytowany przez Thinros (2016-03-30 15:00:48)
Offline
Te wilkoziomki na wilkowilkach nie mają sv 2+ nie?
Offline
Nie mają 3+/3++ tylko szef ma 2+/3++
BTW: ktoś się jeszcze dopisał i lista jest nieaktualna, czy jest nas na razie 8 na turniej na małych stołach?
Ostatnio edytowany przez Thinros (2016-03-30 19:47:32)
Offline
Tak oto widać jak się ma głosowanie do frekwencji, jestem przekonany, że na 1850, z normalnym regulaminem byłoby więcej chętnych
Mi na przykład, mimo że mam wolny weekend we Wro, to nie chce się przychodzić, a nowych twarzy jakoś wiele nie widać.
Choć mogę się mylić, jeszcze jest chwila na zapisy
Offline
Moim zdaniem 2+/3++ i to na multiwoundowym modelu to przeginka w założeniach tego turnieju.
Offline
Jak na razie 50% to gracze CSM
Offline
Na małe punkty CSM może coś tam powalczyć, poza tym nic ich nie przycina, bo niby co by mieli w CSM przyciąć...
Offline
Korwey napisał:
Moim zdaniem 2+/3++ i to na multiwoundowym modelu to przeginka w założeniach tego turnieju.
Sędzia zaakceptował
A po drugie ja mam łącznie 14 modeli w rozpisce. Więc nie uważam żeby przegięciem było to że ma 2+ sv.
Poza tym chyba nie widziałeś jak zdaję 3++ - 1 na 5 się udaje
Ostatnio edytowany przez Thinros (2016-04-01 08:19:47)
Offline
Lictor napisał:
Tak oto widać jak się ma głosowanie do frekwencji, jestem przekonany, że na 1850, z normalnym regulaminem byłoby więcej chętnych
Mi na przykład, mimo że mam wolny weekend we Wro, to nie chce się przychodzić, a nowych twarzy jakoś wiele nie widać.
Choć mogę się mylić, jeszcze jest chwila na zapisy
I tak co miesiąc bedziemy grali na 1850 az do pozygu.... ?
Offline
Buyback napisał:
(...)
I tak co miesiąc bedziemy grali na 1850 az do pozygu.... ?
nie, zawsze mozemy kupic stateczki do piu piu
Offline
Jutro
Offline
Ja chętnie dołączę do rozgrywki, niestety mogę zostać tylko do 2 lub 3 bitwy. Dało by się tak ?
Offline
Hej,
Pojawie sie z:
Space Marines CAD:
HQ: Librarian, ML2, MB, Force Stave [95pts]
Elites: 5x Sternguard, PF, CM @ Transport 1 [145pts]
Troops: 5xScout Squad 5x CCW, MB @ Transport 2 [60pts]
Troops: 5xScout Squad 5x CCW, MB @ Transport 3 [60pts]
HS: 6x Devstator Squad 4x LC [164pts]
Transport 1: Rhino [35pts]
Transport 2: Land Speeder Storm MM [50pts]
Transport 3: Land Speeder Storm HF [40pts]
Total: 649pts
KP: 8
WC: 2
Ostatnio edytowany przez Buyback (2016-04-08 09:04:31)
Offline
Mnie jednak nie będzie na turnieju. Może wpadnę pod koniec popatrzeć.
Offline
Miałby ktoś pożyczyć 8 bloodletterków na ten turniej?
Offline
Korwey napisał:
Miałby ktoś pożyczyć 8 bloodletterków na ten turniej?
NP. Przypomij sie jeszcze jutro rano
Psy tez chcesz ?
Ostatnio edytowany przez Buyback (2016-04-08 12:32:35)
Offline
Ma ktoś pożyczyć Rhino i model z plasma gunem ?
Offline
@DarkAngel
Rihno Ci wezmę, a gostka z plazmą też chyba mam sprawdzę w domu i dam znać.
Ostatnio edytowany przez Thinros (2016-04-08 13:48:03)
Offline
@Thinros Dzięki wielkie
Offline
Buyback napisał:
NP. Przypomij sie jeszcze jutro rano
Psy tez chcesz ?
Dzięki
Piesełów mam nawet zapas do summonowania
Offline
@ Korwey, a widzisz... zapomniałem. Ale jakoś bym Ci ich podrzucił gdyby nie było innej możliwości
Offline
Wątek Zamknięty