Wargaming Wrocław

Baner 26cm

Ogłoszenie

UWAGA!!!

W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW


#1 2016-03-17 18:46:19

KvaN

http://i.imgur.com/gZjTx.png

3688133
Skąd: Byłem Tu a teraz jestem Tam :P
Zarejestrowany: 2011-03-25
Posty: 2816

Turniej WH40k 09.04.16 SOBOTA(650pkt) Zabawy w 40tkowej piaskownicy

Zapraszam wszystkich serdecznie do Wrocławia na turniej Warhammera 40,000 klasy Lokalny Zabawy w 40tkowej piaskownicy - Single 650 pkt.

SPONSORZY:

http://s9.postimg.org/flj32kd3j/logo_org.png

INFORMACJE ORGANIZACYJNE:

-Lokalizacja:  Sklep Bolter. Sokolnicza 7/17 paw. 31, Wrocław.

-Wpisowe: 15zł od osoby (możliwość przedpłaty)
- Pula nagród: Suma wejściówek
Nagrody zostaną przyznane wg regulaminu sklepu, ze zmianą, że część puli przyznamy graczowi z najbardziej klimatyczną armią :)


Najbardziej klimatyczna armia - wybór graczy - bierzemy pod uwagę dobór jednostek, malowanie, historię etc. Każdy z graczy będzie miał możliwość zaprezentowania swojej armii, zamysłu i historii. Każdy z graczy będzie mógł oddać jeden głos.

Wykonanie bezzwrotnej przedpłaty gwarantuje miejsce na turnieju w przypadku pojawienia się większej ilości osób niż Bolter jest w stanie pomieścić (czyli 23 osóby gdyż mamy 11 stołów). Decyduje kolejność dokonania przedpłat.

Dane do Przelewu:
Łukasz Poczęsny
43 1140 2004 0000 3802 7533 8644
W tytule proszę przelewu proszę do: Kwiecień'16 - Imię i Nazwisko - Nick

Osoby z P przy ksywce to te które dokonały przedpłaty i miejsce mają zagwarantowane.

UWAGA - przy późnym dokonaniu przedpłaty (na ostatnią chwilę) proszę o wzięcie potwierdzenia przelewu ;) - można przesłać do mnie na maila tego podanego do rozpisek.

-Termin: 9 Kwiecień 2016 roku (Sobota).

-Ilość graczy: 23 graczy.


PRZEBIEG TURNIEJU:

09:00 - 09:10 Zapisy
09:15 - 10:45 - I Bitwa
10:55 - 12:25 - II Bitwa
12:25 - 12:55 - Głosowanie na najklimatyczniejszą armię oraz obiad.
13:00 - 14:30 -  III Bitwa
14:35 - 16:05 - IV Bitwa
16:15 Wyniki i nagrody


SĘDZIOWIE:
Sędzia główny: KvaN

Sędzie liniowy: pokrzyw - sędzia grający.

W trakcie turnieju sędziowie są ostateczną wykładnią rozsądzającą.

ZGŁOSZENIA
Zgłoszenia należy wysyłać na emaila: kvanfieldmalpagmail.com

Przysłanie rozpiski do Czwartku 03.04.2016r do godziny 23:59 - +3 DP.


FORMAT TURNIEJU:
- Limit Punktowy: 650 pts.
- Każdy z graczy może wykorzystać 2 niepowtarzające się detachmenty opisane w RB lub jakimkolwiek Codexie/Suplemencie !!!.
- Dozwolone są suplementy z White Dwarfa.

Podczas pierwszej bitwy paring par jest losowy, od drugiej obowiązuje system szwajcarski.

NIEdozwolone są:
- Armie Unbound
- Imperial Armour
- Apocalipse
- Escalation
- Niedozwolone są formacje
- Nie dozwolone są dataslate'y
- Nie dozwolone są Lords of War.
- Nie dozwolony jest Codex: Stronghold Assault
- Czar Invisibility z Telepatii jest zbanowany, w przypadku wylosowania wynik należy przerzucić do skutku (aż wypadnie nam coś innego niż Invisibility).
- Formacje

GRAMY NA MAŁYCH STOŁACH (48' x 48')

Zasady dla weteranów napisał:

Zaprawieni w bojach
Do tej kategorii zaliczają sie wszyscy którzy w życiu rozegrali 2+ turniejów, niezależnie czy były zgłaszane do ligi Wh40k czy nie.

Osobom tym polecam złożenie rozpiski według: http://www.communitycomp.org/
Z ograniczeniem kredytów na poziomie 7.

Dodatkowo sugerowane ograniczenia to:
- Maksymalna ilość woundów modelu to 3 (w przypadku większej wartości nastąpi obniżenie do limitu)
- Maksymalny możliwy cover/inv to 3+ (w przypadku posiadania 2+, zostanie on zredukuwany do 3+)
- Maksymalna ilość woundów z savem 2+ to 5 (w przypadku większej wartości nastąpi obniżenie do limitu)
- Maksymalna suma AV to 36 (w przypadku większej wartości nastąpi obniżenie do limitu)
- Maksymalna cena unitu na stole podczas trwania gry to 260 ptsów
- Maksymalna ilość Monstrous Creature to 1.
- Maksymalny Toughness modelu to 5 (w przypadku większej wartości nastąpi obniżenie do limitu)
- Maksymalna ilość ciężkich/specjalnych/upgradowanych broni to 1 na 3 modele.
- Zakaz broni z siłą D.

Te wytyczne mają służyć za wskazówkę czym będzie się sugerował sędzia główny decydując czy dopuścić daną rozpiskę czy zażądać zmian.

Rozpiski Zaprawionych w bojach będą poddane akceptacji sędziego. Stosowanie do podanych zaleceń drastycznie zwiększa szanse na akceptację :)

NOWYCH GRACZY POWYŻSZE OGRANICZENIA DOTYCZĄCE ROZPISEK NIE OBOWIĄZUJĄ


POMOCNA DŁOŃ
Przed jak i podczas tego turnieju, ja oraz większość Veteranów też oferuje pomocna dłoń przy zrobieniu rozpiski, pomoc w tłumaczeniu zasad oraz doradzaniu podczas grania przy stole graczom z mniejszym stażem turniejowym.

JEŚLI JESTEŚ NOWY W HOBBY I BRAKUJE CI MODELI TO PISZ W TYM TEMACIE, COŚ PORADZIMY WSPÓLNIE


ZASADY:

Gramy na zasady 7ej edycji, obowiązują klaryfikacje zawarte w PKZetach online

Nadrzędne znaczenie mają klaryfikacje ETC: Link do ostatniego FAQ

WYSIWYG'U ZALECANY!!! ROZSĄDNE PROXY SĄ DOPUSZCZONE!!! (AKCEPTACJA SĘDZIEGO WYMAGANA)


Gramy na zasady 7 edycji, obowiązują najnowsze kodeksy + oficjalne FAQi  GW.


KAŻDY GRACZ POWINIEN POSIADAĆ CZYTELNA ROZPISKĘ ORAZ ORYGINALNA KOPIE ZASAD!!!
Braki będą karane okrutnie.

Zaleca się też posiadanie wydruku najnowszego FAQ do swojej armii. W przypadku kwestii spornych przy powoływaniu się na FAQ, brak aktualnej kopii będzie skutkował decyzją na niekorzyść gracza.


Zasady ogólne dla wszystkich scenariuszy:
1. W każdej misji jeden oddział może zajmować/blokować tylko jeden objective, w przypadku zajmowania więcej niż jednego gracz wyraźnie musi zadeklarować, który znacznik zajmuje dany oddział.

2. We wszystkich misjach obowiązują: Reserves, Deep Strike, Infiltration, Night fight - zgodnie z podręcznikiem

3. Zniszczenie wszystkich jednostek przeciwnika czyli tzw tabled to:
a) Tury 1-3 - automatyczny wynik 20:0
b) Tury 4+  - dogrywamy wszystkie tury do końca i wykonujemy misje które jesteśmy w stanie wykonać.

4. We wszystkich misjach obowiązuje random game length, czyli 5 tur, 6 tura na 3+, 7 tura na 5+.

5. W każdej misji gracze podliczają VP zdobyte i odejmują od liczby VP zdobytych przez przeciwnika, Różnica decyduje o wyniku bitwy według tabeli:
·     0: - 10 / 10
·     1: - 11 / 9
·     2: - 12 / 8
·     3: - 13 / 7
·     4: - 14 / 6
·     5: - 15 / 5
·     6: - 16 / 4
·     7: -  17 / 3
·     8: -  18 / 2
·     9: -  19 / 1
·     10+: -  20 / 0


6. W przypadku Bye’a - 13:7.

7. Za bitwę oddaną walkowerem, gracz otrzymuje 17DP pkt. Walkower będzie przyjęty tylko po zapoznaniu się z sytuacją przez sędziego głównego.

8. Gracze przed rozpoczęciem bitwy mogą umówić się na wynik 10:10, 0vp - 0vp czyli wziąć tak zwanego splita. Split jest nie możliwy do wzięcia tylko w ostatniej bitwie. Gracze przyłapani na ustawianiu wyniku ostatniej bitwy dostają 0-0 oraz karę zgodnie z uznaniem sędziego.

9. Secondary Objectives (wspólne dla wszystkich scenariuszy każdy warty 1VP):
·    First blood
·    Slay the warlord
·    Linebreaker

10. W misjach w których celem jest Maelstrom of War obowiązują następujące zasady:

Maelstrom of war napisał:

Każdy gracz zaczyna grę posiadając talię Tactical Objective Cards. W momencie wykonania objective'a na końcu tury gracza należy poinformować o tym przeciwnika oraz odrzucić kartę. Każdy Tactical Objectie może zostać wykonany tylko raz na grę. Jeżeli dany Objective nie może zostać wykonany (na przykład zniszczenie budynku jeżeli żadnego nie ma na stole) należy odrzucić daną kartę i wylosować nową.

Lista Tactical Objectives:

D36 # Tactical
Objective #
Opis:
11 Secure Objective 1
12 Secure Objective 2
13 Secure Objective 3
14 Secure Objective 4
15 Secure Objective 5
16 Secure Objective 6
31 Secure Objective 1
32 Secure Objective 2
33 Secure Objective 3
34 Secure Objective 4
35 Secure Objective 5
36 Secure Objective 6
42 BEHIND ENEMY LINES—Zyskujesz 1 Vp jeżeli jeden z twoich scoring unitów znajduje się w strefie rozstawienia i w 12” od krawędzi przeciwnika na końcu twojej tury
44 ASCENDENCY—Zyskujesz 2 Vp jeżeli kontrolujesz dowolne 3 znaczniki na końcu swojej tury
45 SUPREMACY—Zyskujesz 2 Vp jeżeli kontrolujesz co najmniej 2 znaczniki i co najmniej dwa razy więcej znaczników niż przeciwnik  na końcu swojej tury
51 OVERWHELMING FIREPOWER— Zyskujesz 2 Vp jeżeli całkowicie zniszczyłeś 3 lub więcej jednostek przeciwnika w trakcie swojej fazy strzelania
52 BLOOD AND GUTS— Zyskujesz 2 Vp jezli całkowicie zniszczyłeś 2 lub więcej jednostki przeciwnika w trakcie swoje fazy walki wręcz
53 NO PRISONERS—Zyskujesz 2 Vp jeżeli całkowicie zniszczyłeś 3 lub więcej jednostki przeciwnika w trakcie swojej tury
54 HUNGRY FOR GLORY—Zyskujesz 1 Vp jeżeli zainicjowałeś Challenge w trakcie fazy walki
62 WITCH HUNTER—Zyskujesz 1 Vp jeżeli co najmniej jedna jednostka z zasada Psyker/Psychic Pilot/Brotherhood of Psykers została zniszczona w trakcie twojej tury
63 SCOUR THE SKIES—Zyskujesz 1 Vp jeżeli co najmniej 1 Flyer/Flying Monstrous Creature został zniszczony w trakcie twojej tury
64 ASSASINATE—Zyskujesz 1 Vp jeżeli co najmniej jeden Character został zabity w trakcie twojej tury
65 DEMOLITIONS—Zyskujesz 1 Vp jeżeli w trakcie swojej tury został zniszczony co najmniej 1 Gun Emplacement lub budynek przeciwnika
66 BIG GAME HUNTER—Zyskujesz 1 Vp jeżeli w trakcie swojej tury zniszczyłeś co najmniej 1 pojazd/Monstrous Creature przeciwnika.

Można wykonać maksymalnie 3 karty Maelstrom na turę.

11. Kolejność kroków przed bitwą.
·     Rzut na to kto umieszcza pierwszy objective marker. Następnie gracze rozmieszają objectivy na przemian aż rozmieszczą wszystkie.
·    Rzut kto wybiera stronę
·    Rzut na Warlord trait (zaczyna gracz który wybrał stronę)
·    Rzut na Gifys, Boony and oraz inne rzuty przed grą wynikające z zasad specjalnych.  (zaczyna gracz który wybrał stronę)
·    Rzut na Psychic Powers (zaczyna gracz który wybrał stronę)
·    Rzut na Night Fight
·    Rzut na rozstawienia (wygrany decyduje kto rozstawia się pierwszy). Fortyfikacje rozstawiamy a fazie deploymentu.
·    Rzut na rozstawienie Infiltratorów oraz ich rozstawienie.
·    Gracz który rozstawił się pierwszy decyduje kto rozpoczyna grę jako pierwszy.
·    Rzut na Scout Moves. Fer play wymaga zapytać przeciwnika czy wykonuje jakiś scout move przed rzuceniem na Przejęcie Inicjatywy.  Jeśli pytanie nie zostało zadane i rzut na przejęcie inicjatywy został wykonany, musi on zostać powtórzony tylko w przypadku gdy gracz który nie został zapytany wykona jakieś Scout Moves.
·    Rzut na przejęcie inicjatywy
·    Początek właściwej rozgrywki

11. Kill Points - Każda całkowicie zniszczona jednostka jest warta 1 KP Kill Point. Uwzględniając jednostki stworzone w trakcie gry poprzez Conjuring, the Portaglyph itp. Następnie liczymy ich różnice, za każde 2 Kp więcej od oponenta otrzymujemy +1VP (do max +4VP).

Bitwa I -  EMPERORS WILL
Rozstawienie:  Hammer & Anvil
Ilość tur: 5, 6 na 3+, 7 na 5+

Primary objective - Ethernal War:
EMPERORS WILL
· 2 Objectivy umieszczone na swoich połowach stołu przez graczy.
· pod koniec gry każdy z objectivów Eternal War jest warty 4VP
· te objectivy rozmieszczamy po rzucie na stronę, zaczyna gracz który wygrał rzut na stronę

http://i1379.photobucket.com/albums/ah159/KvaN/Hammer%20and%20Anvil_zpsxym78bqn.jpg


Bitwa II -  CLEANSE AND CONTROL
Rozstawienie:  Vangard Strike
Ilość tur: 5, 6 na 3+, 7 na 5+

Primaru Objective - Maelstrom of War:
CLEANSE AND CONTROL
· 6 Objectivów umieszczonych przez graczy.
· Osiągnąć tak wiele Tactical Objectives jak tylko możliwe.
· Każdy gracz na początku swojej pierwszej i każdej następnej tury generuje tyle Tactical Objectives aby mieć ich łącznie 3.

Zasady specjalne:
Jednostki Heavy Support są Objective Secured (nawet pojazdy jeśli nie są immobilized) i zabicie każdego HS daje 1VP.


http://i1379.photobucket.com/albums/ah159/KvaN/Vanguard%20Strike_zpsr1yibnzz.jpg


Bitwa III - Capture the flag
Rozstawienie:  Dawn of War
Ilość tur: 5, 6 na 3+, 7 na 5+
· 6 Znaczników - po 3 umieszczane na lini 14 cala równoległej do krawędzi stołu gracza. Dwa umieszczamy 6" od krawędzi bocznej i jeden po środku.

Primary objective - Ethernal War:
Capture the flag. Na stole jest 6 znaczników. Znaczniki zajmuje się w ten sposób, że jeśli na koniec tury gracza oddział zajmuje znacznik (zgodnie z zasadami rulebooka, t.j. scoring w 3" od, brak wroga w 3" calach) to flaga została wbita - znacznik uważa się za zajęty bez względu na dalszą obecność przy nim scorringa. Znacznik można odebrać tak samo jak się go zajmuje.
Pod koniec tury każdego gracza ZACZYNAJĄC OD DRUGIEJ TURY za posiadanie większej ilości flag gracz otrzymuje 1VP. Jeżeli nadal przeciwnik posiada więcej znaczników to nie otrzymuje on dodatkowego punktu. Można je zdobyć tylko we własnej turze.
Na koniec bitwy różnica w ilości wbitych flag daje dodatkowy 1VP.
Za kontrolowanie znacznika na koniec bitwy dodatkowy 1VP ( tutaj trza stać już na znaczniku zgodnie z zasadami rulebooka, t.j. scoring w 3" od, brak wroga w 3" calach.

http://i1379.photobucket.com/albums/ah159/KvaN/Dawn_of_War_zpsx5ghxurx.jpg

Bitwa IV - SPOILS OF WAR
Rozstawienie:  Spear Head
Ilość tur: 5, 6 na 3+, 7 na 5+
Secondary Objective - Maelstrom of War:
SPOILS OF WAR
· 6 Objectivów umieszczonych przez graczy.
· Osiągnąć tak wiele Tactical Objectives jak tylko możliwe.
· Każdy gracz na początku swojej pierwszej i każdej następnej tury generuje tyle Tactical Objectives aby mieć ich łącznie 3.
· Precious Cargo - nie można odrzucać kart Secure Objective X.
· Steal the Loot - możesz wykonać każdą z wylosowanych przez przeciwnika misji typu Secure Objective X, jeśli Ci się to uda to dostajesz VP a Twój przeciwnik musi odrzucić wykonaną kartę.

Zasady specjalne:
Jednostki Fast Attack są Objective Secured (nawet pojazdy jeśli nie są immobilized) i zabicie każdego FA daje 1VP.

http://i1379.photobucket.com/albums/ah159/KvaN/Spearhead_zpsfapnjjfa.jpg




PUNKTY BONUSOWE I KARNE:

Punkty karne można zdobyć za:
· -5 DP za brak czytelnej rozpiski pokazanej sędziemu przy zapisach
· -3 DP jesli gracz nie ma miarki, kości lub używanych wzorników (po -1 DP za brak poszczególnych rzeczy)
· Opóźnienia w oddawaniu wyników będą karane w następujący sposób:
    - 0 - 5 min = Ostrzeżenie dla obu graczy, drugie ostrzeżenie w turnieju oznacza mi -2 DP do klasyfikacji generalnej
    - 5- 9 min = -5DP dla obu graczy (kumulatywne z poprzednim)
    - 10+ min = Skutkuje wynikiem 0:0 między oboma parami (kumulatywne z poprzednim)
· Awanturowanie się z sędzią - 20 DP
·  Za niekulturalną grę i zachowanie, oszustwa lub INNE przewinienia nie zdefiniowanie sędzia może przyznać  dowolne punkty karne, a nawet usunąć z turnieju!



Dodatkowe pkt można zdobyć za:
· Przybycie na turniej na czas i zapisanie się w trakcie zapisów +3 DP (czyli premia za brak spóźnienia). Wszystkie przypadki losowe będą rozpatrywanie indywidualnie.

· Wysłanie rozpiski na czas +3 DP. Dodatkowe punkty za rozpiskę są przyznawane tylko gdy poprawna rozpiska przyjdzie przed regulaminowym czasem.

Hobbystyka:
Malowanie 0 - 3 DP
Konwersje 0 - 3 DP
Klimatyczność armii i WYSIWYG 0 - 3 DP

Punkty za hobbystykę będą przyznawane w trakcie trwania turnieju. Najładniej pomalowana armia zostanie nagrodzona dodatkowym 1 DP i wybiera ją osoba wskazana przez organizatora. Będzie to osoba nie grająca w turnieju.

Modele pomalowane początkujących otrzymują zasadę preferred enemy(niepomalowane modele osób Zaprawionych w bojach). W kwestiach spornych rozstrzyga sędzia.


ZGŁOSZENI:

Lista zgłoszonych napisał:

1. Thinros - Space Wolves
2. Korwey - Khorne Deamonkin - R
3. Vespan - Genokult - R
4. Xyxel - Chaos Space Marines - R
5. Dark Angel - Grey Knights and Skitarii - R
6. MacVis - Chaos Space Marines -  P, R
7. Omegon - Chaos Space Marines - R
8. Izwor - Chaos Space Marines - R
9.
10.
11.
12.
13.
14.
...
23.

Rezerwa - czyli nie potwierdzony udział napisał:

24.
25. KvaN - Chaos Deamons + Chaos Space Marines ;)

Offline

 

#2 2016-03-17 21:02:43

 pokrzyw

http://i.imgur.com/gZjTx.png

382176
Skąd: Siechnice
Zarejestrowany: 2010-09-20
Posty: 1585

Re: Turniej WH40k 09.04.16 SOBOTA(650pkt) Zabawy w 40tkowej piaskownicy

Powinienem być. Mogę zagrać na tym funowskim dexie sióstr? Wezmę armię dla greenhornom co chcą grać,  a nie mają figurek jak będą chętni.

Czym się różni Hammer and anvil od dawn war?

Offline

 

#3 2016-03-17 22:12:46

discord

http://i.imgur.com/OW0fZ.png

Zarejestrowany: 2015-08-17
Posty: 58

Re: Turniej WH40k 09.04.16 SOBOTA(650pkt) Zabawy w 40tkowej piaskownicy

deployment na leniucha
Postaram się być, nie wiem jak z grafikiem - nie ukrywam średnio mi się chce na małe punkty. Ale cóż coś tam wyskrobię.
P.s. kiedy będziecie się starać o starych graczy skoro to 3 turniej dla niedoświadczonych ??

Offline

 

#4 2016-03-17 22:18:39

KvaN

http://i.imgur.com/gZjTx.png

3688133
Skąd: Byłem Tu a teraz jestem Tam :P
Zarejestrowany: 2011-03-25
Posty: 2816

Re: Turniej WH40k 09.04.16 SOBOTA(650pkt) Zabawy w 40tkowej piaskownicy

Już niedługo

Offline

 

#5 2016-03-17 23:23:58

 Korwey

http://i.imgur.com/xvtkX.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2014-07-29
Posty: 383

Re: Turniej WH40k 09.04.16 SOBOTA(650pkt) Zabawy w 40tkowej piaskownicy

Deeeeeeeeem tak kijowych ograniczeń się nie spodziewałem To ja odpadam.


"Ultramarines were a mistake" - Roboute Guilliman

Offline

 

#6 2016-03-17 23:46:55

niewiem

http://i.imgur.com/GlVP4.png

Zarejestrowany: 2011-01-13
Posty: 137

Re: Turniej WH40k 09.04.16 SOBOTA(650pkt) Zabawy w 40tkowej piaskownicy

otworzylem tego pdfa i zamknolem

kupilem sobie nowe pacynki do x winga wiec moze polatam stateczkami

gdyby wywalic tego pdf to moze zlozylbym cos na marinsach

mi na te 650 punktow marzyl sie screamer star i pinki

Offline

 

#7 2016-03-18 00:17:31

 Korwey

http://i.imgur.com/xvtkX.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2014-07-29
Posty: 383

Re: Turniej WH40k 09.04.16 SOBOTA(650pkt) Zabawy w 40tkowej piaskownicy

Możecie za to użyć mojej rozpiski, spełniającej elegancko wytyczne turnieju ;^)


CWE CAD
HQ1: Farseer skyrunner 115
Troops1: 3xwindriders, scatterlaser 61
Troops2: 3xwindriders, scatterlaser 61
Elites1: 5xWraithguard, 5xD-scythes 210
FA1: 5xWarpspiders 95

Dark eldar ally CAD
HQ1: lamia 10
Troops1 5xwarriors 40
FA1: Rider 55

647


"Ultramarines were a mistake" - Roboute Guilliman

Offline

 

#8 2016-03-18 06:38:40

 pokrzyw

http://i.imgur.com/gZjTx.png

382176
Skąd: Siechnice
Zarejestrowany: 2010-09-20
Posty: 1585

Re: Turniej WH40k 09.04.16 SOBOTA(650pkt) Zabawy w 40tkowej piaskownicy

Pdf jest prosty jak drut. Limit powinien być nie 10 a 7 na te punkty. Jak ktoś nie umie to mogę pomoc. Olewamy punkty za rozpy.

@korwey ale o co chodzi? To są jakieś wytyczne, napisz czym chcesz grać..
@niewiem xwing w wykonaniu polskim jest systemem paytowin. Musisz kupować wszystko co wyszło dla kart. W cywilizowanych rejonach globu, gdzie ludzie zarabiają znacznie więcej, grają na kartach z neta.
@kvan jest dziura. Inv 2+/2+ chyba Trzeba zrobić max 3+ z przrzutem max 4+..

Offline

 

#9 2016-03-18 08:23:24

KvaN

http://i.imgur.com/gZjTx.png

3688133
Skąd: Byłem Tu a teraz jestem Tam :P
Zarejestrowany: 2011-03-25
Posty: 2816

Re: Turniej WH40k 09.04.16 SOBOTA(650pkt) Zabawy w 40tkowej piaskownicy

@Korwey - czytaj ze zrozumieniem, te ograniczenia to tylko wskazówka a ostateczną decyzję o akceptacji pozostawiam sobie. Tą rozpiskę Eldarska bym nie dopuścił przez modele z T6, siłę D oraz pająki:P A po za tym Dark Eldary pięknie wchodzą na ten format.

@niewiem - to podsumowanie z mojego postu przy odrobinie rozsądku starczy aby złożyć przyjemną rozpiskę.

@pokrzyw - dodałem ten inv bo mi umknął oraz obniżyłem limit na 7.

@Wszyscy pamiętajcie że to jest turniej dla każdego, nawet jeśli ktoś nie zagrał jeszcze żadnej gry w Wh40k. Dlatego proszę o autocenzurę przy składaniu typ rozpisek.

Offline

 

#10 2016-03-18 08:55:12

 pokrzyw

http://i.imgur.com/gZjTx.png

382176
Skąd: Siechnice
Zarejestrowany: 2010-09-20
Posty: 1585

Re: Turniej WH40k 09.04.16 SOBOTA(650pkt) Zabawy w 40tkowej piaskownicy

Kvan, nie odpowiedziałeś na moje pytanie. Czy mogę się rozpisać na tym funowskim dexie sióstr?

Offline

 

#11 2016-03-18 09:36:01

 Korwey

http://i.imgur.com/xvtkX.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2014-07-29
Posty: 383

Re: Turniej WH40k 09.04.16 SOBOTA(650pkt) Zabawy w 40tkowej piaskownicy

@Kvan mimo wszystko turniej specjalnie pod Dark Eldarów mnie nie przekonuje No i wtedy ograniczenia na T są bez sensu:P
Co do mojej rozpy to nic o sile D wcześniej nie było o pająkach dalej nie widzę a co do Wraithów to nie wiedziałem, że są aż tak nagięte z T6.
Kodeks CWE nie przestaje mnie zaskakiwać
Ja chciałem zabrać moje Khornowe ludziki, ale łamią te wytyczne ze 2 razy, choć to for fun rozpiska do piaskownicy imo.
Mogę podać z pamięci:
Herald na juggerze
kultyści
letterki
15 psów (za drogi unit, zwłaszcza z heraldinho)
grinder (za gruba skóra na pancerzu)

No i alternatywnie corpsethief ale to rzeczywiście mogłoby być nie sportowe

Ostatnio edytowany przez Korwey (2016-03-18 09:50:10)


"Ultramarines were a mistake" - Roboute Guilliman

Offline

 

#12 2016-03-18 09:51:35

niewiem

http://i.imgur.com/GlVP4.png

Zarejestrowany: 2011-01-13
Posty: 137

Re: Turniej WH40k 09.04.16 SOBOTA(650pkt) Zabawy w 40tkowej piaskownicy

masz babola w liscie taticali bo objective secure masz 2x

Offline

 

#13 2016-03-18 09:52:01

KvaN

http://i.imgur.com/gZjTx.png

3688133
Skąd: Byłem Tu a teraz jestem Tam :P
Zarejestrowany: 2011-03-25
Posty: 2816

Re: Turniej WH40k 09.04.16 SOBOTA(650pkt) Zabawy w 40tkowej piaskownicy

@pokrzyw - zależy od rozpiski, nie mówię ani ostatecznie tak ani ostatecznie nie. Złóż rozpiskę na CADzie i podeślij.

@korwej - ograniczysz ilość psów i zamiast Grindera weźmiesz coś innego, ewentualnie obniżymy mu pancerz. Pomyśl co byś zrobił jakbyś podczas 2-3 grze w życiu spotkał 15 psów Khorna z Heraldem na stole 48" to czy potrafiłbyś to ugryźć?

Offline

 

#14 2016-03-18 10:16:58

emrtee

http://i.imgur.com/xvtkX.png

Zarejestrowany: 2013-12-15
Posty: 356

Re: Turniej WH40k 09.04.16 SOBOTA(650pkt) Zabawy w 40tkowej piaskownicy

Unity korweya
2 C za scoring bajki (1c za trójkę)
2C za farseera, to juz 4
Wrajty D-kosy w rajderze - 4C, to już 8
Spidery to 1C, to już 9.
Trochę za dużo

Offline

 

#15 2016-03-18 10:39:31

 Korwey

http://i.imgur.com/xvtkX.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2014-07-29
Posty: 383

Re: Turniej WH40k 09.04.16 SOBOTA(650pkt) Zabawy w 40tkowej piaskownicy

Jakbym grał 2gą grę w życiu to bym na pewno nie chciał babrać się w uczenie się jakiś dziwnych systemów składania list z internetów. Ba teraz też nie mam na to ochoty Wystarczy, że samego rulebooka trzeba studiować latami:P
Psiaki bez niewidek i z cherlawym heroldem zamiast lorda są do zjedzenia jak najbardziej, i tak ograniczam bo mam ich 20:P Do turnieju na luzie chciałem zabrać pomalowane modele jakie mam do armii którą prawie nie gram.


"Ultramarines were a mistake" - Roboute Guilliman

Offline

 

#16 2016-03-18 10:41:45

emrtee

http://i.imgur.com/xvtkX.png

Zarejestrowany: 2013-12-15
Posty: 356

Re: Turniej WH40k 09.04.16 SOBOTA(650pkt) Zabawy w 40tkowej piaskownicy

Masz rację korwey, lepiej kupić sobie eldarów jak chcesz wygrywać. Myślę, że ci co srają pieniędzmi tak zrobią. Ja tam jednak wole grać tym co lubię nawet jeśli jest ciężko i taki patch ułatwia mi sprawę.

Offline

 

#17 2016-03-18 10:45:16

 Korwey

http://i.imgur.com/xvtkX.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2014-07-29
Posty: 383

Re: Turniej WH40k 09.04.16 SOBOTA(650pkt) Zabawy w 40tkowej piaskownicy

Nie skumałeś moich punktów P


"Ultramarines were a mistake" - Roboute Guilliman

Offline

 

#18 2016-03-18 10:48:19

emrtee

http://i.imgur.com/xvtkX.png

Zarejestrowany: 2013-12-15
Posty: 356

Re: Turniej WH40k 09.04.16 SOBOTA(650pkt) Zabawy w 40tkowej piaskownicy

Nawiązywałem do "nie chce mi się gmerać w dodatkowych listach/pdfach i innych pierdołach"

Offline

 

#19 2016-03-18 11:29:24

 pokrzyw

http://i.imgur.com/gZjTx.png

382176
Skąd: Siechnice
Zarejestrowany: 2010-09-20
Posty: 1585

Re: Turniej WH40k 09.04.16 SOBOTA(650pkt) Zabawy w 40tkowej piaskownicy

A coś takiego na przykład..

HQ: Celestine 150

TR1:Frateris Militia 30
TR2:Frateris Militia 30

EL1: repentia (10, 3 evisceratory) @ rhino 155
EL2: priestly delegation(1priest) 25

HS: Repentant Host (Entombed Priest + 2 Penitent Engines) 260


Jeżeli chodzi o comp to w sumie 3 (2 za celestynę z priestem w jednym det  i 1 za repentant host i rhino (2x3 + 4 + 6 = 16 czyli 1CP) - entobed priest liczony jak ironclad).

EDIT:
w stosunku do zwykłych sióstr:

Frateris militia to odpowiednik kultystów.
Celestine ma eternal warrior, rending na mieczu i ma zmienione wstawanie.
Repentia ma 2 bronie do walki wręcz i może szarżować po wyjściu z rhino do najbliższej jednostki tracąc bonusy za szarżę. Nie ma już FnP na 3+.
Entobed Priest to bardziej wypasiony Penitent - ma 13/12/11 i  kosztuje 130 - zwykłe 11/11/10 po 65 i całość nie ma hflamerów.

Offline

 

#20 2016-03-18 11:29:33

 Korwey

http://i.imgur.com/xvtkX.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2014-07-29
Posty: 383

Re: Turniej WH40k 09.04.16 SOBOTA(650pkt) Zabawy w 40tkowej piaskownicy

Po dziesiątej bitwie w 40k jeszcze siedzisz pół gry w książkach szukając zasad. Dla początkujących graczy powinno być minimum dodatkowych rzeczy do ogarniania. Tutaj misje też nie są wcale noob friendly, a CtF w ogóle jest broken.

The world is a mess and I just need to rule it.

Jak zrobić taki turniej dobrze? Śpieszę z odpowiedzią.

1. Rozpiski do akceptacji sędziego plus wytyczne co sędzia >może< nam cofnąć. Tutaj bardziej konkretne unity/combo a nie ogólne bany na charakterystyki.
Nie każdy, zwłaszcza początkujący ma pół piwnicy figurek, żeby się zmieścić. Zwłaszcza, że niektóre armie dostają bardziej a inne mniej przy takim strzelaniu na oślep.
>Tylko CAD z rulebooka.
Dodatkowo >koniecznie< przykłady dobrych i złych rozpisek. wg ducha turnieju. Co zresztą próbowałem zrobić ;P
2. Misje, tutaj widzę dwa rozwiązania:
-Fajnie przemyślane, minimalistyczne scenariusze ITC. Wszystko mieści się na jednej karteczce a zasady w głowie. Nie trzeba też mieć tych specjalnych kart z polskiegohammera. Ba, nie trzeba mieć dokupionych żadnych kart.
-Misje z Rulebooka bez zmian w nich czy kartach. Przynajmniej nowi gracze mogą je poznać i ogarnąć.


"Ultramarines were a mistake" - Roboute Guilliman

Offline

 

#21 2016-03-18 11:38:39

 pokrzyw

http://i.imgur.com/gZjTx.png

382176
Skąd: Siechnice
Zarejestrowany: 2010-09-20
Posty: 1585

Re: Turniej WH40k 09.04.16 SOBOTA(650pkt) Zabawy w 40tkowej piaskownicy

Korwey - przede wszystkim to trzeba napisać rozpiskę i zmieścić na a4 wszystkie spec zdolności co masz w armii i to jest user friendly.

Dałeś dwie propozycje rozpisek. Obie naprawdę mocne. Na te punkty 15 psów + herald to mniej więcej taki poziom rozpy jak 6 oddziałów scatterbike, lub uwaga 2 imperial najty do HtH. Pokombinuj troszkę. Rozpa eldarska zaczęła się spoko, ale na grzyba ta siła D latająca w raiderze? Po co pająki? są inne ciekawe jednostki (Rangers?)

Misje są uproszczone - tylko jedno źródło punktów.. Misje z podręcznika są spoko, ale możesz zrobić peirdyliard punktów nie ruszając się ze swojej strefy  w pierwszej turze jak karta podejdzie!!!

Offline

 

#22 2016-03-18 11:51:21

 Korwey

http://i.imgur.com/xvtkX.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2014-07-29
Posty: 383

Re: Turniej WH40k 09.04.16 SOBOTA(650pkt) Zabawy w 40tkowej piaskownicy

Goddamnit!
Chyba masz na myśli zasady z AoSa co do psów XD ziomki s4/t4/2w/2a bez żadnego ap i z sv5+ to oczywiście ten sam power co do 2 najty i scatterbajki. No pojechałeś z fantazją.
Moja trollrozpa eldarska była tak oczywistą trollrozpą, że na prawdę wstyd się na to złapać i ją komentować
To, że misje rulebookowe są słabo zbalansowane wiem, dlatego sam bym zdecydowanie dałbym te z ITC. Ich zaletą jest to, ze są z podręcznika więc nowi gracze jeżeli jakiekolwiek znają to właśnie te.


"Ultramarines were a mistake" - Roboute Guilliman

Offline

 

#23 2016-03-18 12:23:23

KvaN

http://i.imgur.com/gZjTx.png

3688133
Skąd: Byłem Tu a teraz jestem Tam :P
Zarejestrowany: 2011-03-25
Posty: 2816

Re: Turniej WH40k 09.04.16 SOBOTA(650pkt) Zabawy w 40tkowej piaskownicy

Ok, widzę że czytanie ze zrozumieniem leży w narodzie więc napisałem dużymi i drukowanymi literami o co chodzi. Te ograniczenia są dla WAS a nie dla nowych, co do misji, to większość z nich opiera się na rulebookowych a jasno wpisane zasady pozwalają zrozumieć je każdemu kto przeczytał regulamin.

Scenariusz ITC to znówu dodatkowa publikacja, a mi się one osobiście nie podobają

Ideą tego turnieju jest to że ma to być wstęp do lokalnej sceny turniejowej dla ludzie którzy stawiają w tym hobby pierwsze kroki. Ich ograniczenia nie będą obowiązywać, będą mieli trochę z górki przez to. lecz taka przyświeca idea temu formatowi.

Jak już pisałem, te zasady są sugestią jak należy limitować power level rozpisek, chciałem zrobić bez tego tylko z samą akceptacją przeze mnie. Widzę po dyskusji w tym temacie że taka mocna sugestia jest wam potrzebna

@Pokrzyw - rozpiska ok, gdy te enginy będą latać osobno.

@Korwej - to nie jest uber unit, ale dla początkującego na stole zastawionym terenami jest zbyt dużym problemem. Obetnij ilość psów i będzie ok

Offline

 

#24 2016-03-18 12:26:12

Vespan

http://i.imgur.com/EwtZm.png

Zarejestrowany: 2014-05-08
Posty: 404

Re