KvaN - 2016-03-17 18:46:19

Zapraszam wszystkich serdecznie do Wrocławia na turniej Warhammera 40,000 klasy Lokalny Zabawy w 40tkowej piaskownicy - Single 650 pkt.

SPONSORZY:

http://s9.postimg.org/flj32kd3j/logo_org.png

INFORMACJE ORGANIZACYJNE:

-Lokalizacja:  Sklep Bolter. Sokolnicza 7/17 paw. 31, Wrocław.

-Wpisowe: 15zł od osoby (możliwość przedpłaty)
- Pula nagród: Suma wejściówek
Nagrody zostaną przyznane wg regulaminu sklepu, ze zmianą, że część puli przyznamy graczowi z najbardziej klimatyczną armią :)


Najbardziej klimatyczna armia - wybór graczy - bierzemy pod uwagę dobór jednostek, malowanie, historię etc. Każdy z graczy będzie miał możliwość zaprezentowania swojej armii, zamysłu i historii. Każdy z graczy będzie mógł oddać jeden głos.

Wykonanie bezzwrotnej przedpłaty gwarantuje miejsce na turnieju w przypadku pojawienia się większej ilości osób niż Bolter jest w stanie pomieścić (czyli 23 osóby gdyż mamy 11 stołów). Decyduje kolejność dokonania przedpłat.

Dane do Przelewu:
Łukasz Poczęsny
43 1140 2004 0000 3802 7533 8644
W tytule proszę przelewu proszę do: Kwiecień'16 - Imię i Nazwisko - Nick

Osoby z P przy ksywce to te które dokonały przedpłaty i miejsce mają zagwarantowane.

UWAGA - przy późnym dokonaniu przedpłaty (na ostatnią chwilę) proszę o wzięcie potwierdzenia przelewu ;) - można przesłać do mnie na maila tego podanego do rozpisek.

-Termin: 9 Kwiecień 2016 roku (Sobota).

-Ilość graczy: 23 graczy.


PRZEBIEG TURNIEJU:

09:00 - 09:10 Zapisy
09:15 - 10:45 - I Bitwa
10:55 - 12:25 - II Bitwa
12:25 - 12:55 - Głosowanie na najklimatyczniejszą armię oraz obiad.
13:00 - 14:30 -  III Bitwa
14:35 - 16:05 - IV Bitwa
16:15 Wyniki i nagrody


SĘDZIOWIE:
Sędzia główny: KvaN

Sędzie liniowy: pokrzyw - sędzia grający.

W trakcie turnieju sędziowie są ostateczną wykładnią rozsądzającą.

ZGŁOSZENIA
Zgłoszenia należy wysyłać na emaila: kvanfieldmalpagmail.com

Przysłanie rozpiski do Czwartku 03.04.2016r do godziny 23:59 - +3 DP.


FORMAT TURNIEJU:
- Limit Punktowy: 650 pts.
- Każdy z graczy może wykorzystać 2 niepowtarzające się detachmenty opisane w RB lub jakimkolwiek Codexie/Suplemencie !!!.
- Dozwolone są suplementy z White Dwarfa.

Podczas pierwszej bitwy paring par jest losowy, od drugiej obowiązuje system szwajcarski.

NIEdozwolone są:
- Armie Unbound
- Imperial Armour
- Apocalipse
- Escalation
- Niedozwolone są formacje
- Nie dozwolone są dataslate'y
- Nie dozwolone są Lords of War.
- Nie dozwolony jest Codex: Stronghold Assault
- Czar Invisibility z Telepatii jest zbanowany, w przypadku wylosowania wynik należy przerzucić do skutku (aż wypadnie nam coś innego niż Invisibility).
- Formacje

GRAMY NA MAŁYCH STOŁACH (48' x 48')

Zasady dla weteranów napisał:

Zaprawieni w bojach
Do tej kategorii zaliczają sie wszyscy którzy w życiu rozegrali 2+ turniejów, niezależnie czy były zgłaszane do ligi Wh40k czy nie.

Osobom tym polecam złożenie rozpiski według: http://www.communitycomp.org/
Z ograniczeniem kredytów na poziomie 7.

Dodatkowo sugerowane ograniczenia to:
- Maksymalna ilość woundów modelu to 3 (w przypadku większej wartości nastąpi obniżenie do limitu)
- Maksymalny możliwy cover/inv to 3+ (w przypadku posiadania 2+, zostanie on zredukuwany do 3+)
- Maksymalna ilość woundów z savem 2+ to 5 (w przypadku większej wartości nastąpi obniżenie do limitu)
- Maksymalna suma AV to 36 (w przypadku większej wartości nastąpi obniżenie do limitu)
- Maksymalna cena unitu na stole podczas trwania gry to 260 ptsów
- Maksymalna ilość Monstrous Creature to 1.
- Maksymalny Toughness modelu to 5 (w przypadku większej wartości nastąpi obniżenie do limitu)
- Maksymalna ilość ciężkich/specjalnych/upgradowanych broni to 1 na 3 modele.
- Zakaz broni z siłą D.

Te wytyczne mają służyć za wskazówkę czym będzie się sugerował sędzia główny decydując czy dopuścić daną rozpiskę czy zażądać zmian.

Rozpiski Zaprawionych w bojach będą poddane akceptacji sędziego. Stosowanie do podanych zaleceń drastycznie zwiększa szanse na akceptację :)

NOWYCH GRACZY POWYŻSZE OGRANICZENIA DOTYCZĄCE ROZPISEK NIE OBOWIĄZUJĄ


POMOCNA DŁOŃ
Przed jak i podczas tego turnieju, ja oraz większość Veteranów też oferuje pomocna dłoń przy zrobieniu rozpiski, pomoc w tłumaczeniu zasad oraz doradzaniu podczas grania przy stole graczom z mniejszym stażem turniejowym.

JEŚLI JESTEŚ NOWY W HOBBY I BRAKUJE CI MODELI TO PISZ W TYM TEMACIE, COŚ PORADZIMY WSPÓLNIE


ZASADY:

Gramy na zasady 7ej edycji, obowiązują klaryfikacje zawarte w PKZetach online

Nadrzędne znaczenie mają klaryfikacje ETC: Link do ostatniego FAQ

WYSIWYG'U ZALECANY!!! ROZSĄDNE PROXY SĄ DOPUSZCZONE!!! (AKCEPTACJA SĘDZIEGO WYMAGANA)


Gramy na zasady 7 edycji, obowiązują najnowsze kodeksy + oficjalne FAQi  GW.


KAŻDY GRACZ POWINIEN POSIADAĆ CZYTELNA ROZPISKĘ ORAZ ORYGINALNA KOPIE ZASAD!!!
Braki będą karane okrutnie.

Zaleca się też posiadanie wydruku najnowszego FAQ do swojej armii. W przypadku kwestii spornych przy powoływaniu się na FAQ, brak aktualnej kopii będzie skutkował decyzją na niekorzyść gracza.


Zasady ogólne dla wszystkich scenariuszy:
1. W każdej misji jeden oddział może zajmować/blokować tylko jeden objective, w przypadku zajmowania więcej niż jednego gracz wyraźnie musi zadeklarować, który znacznik zajmuje dany oddział.

2. We wszystkich misjach obowiązują: Reserves, Deep Strike, Infiltration, Night fight - zgodnie z podręcznikiem

3. Zniszczenie wszystkich jednostek przeciwnika czyli tzw tabled to:
a) Tury 1-3 - automatyczny wynik 20:0
b) Tury 4+  - dogrywamy wszystkie tury do końca i wykonujemy misje które jesteśmy w stanie wykonać.

4. We wszystkich misjach obowiązuje random game length, czyli 5 tur, 6 tura na 3+, 7 tura na 5+.

5. W każdej misji gracze podliczają VP zdobyte i odejmują od liczby VP zdobytych przez przeciwnika, Różnica decyduje o wyniku bitwy według tabeli:
·     0: - 10 / 10
·     1: - 11 / 9
·     2: - 12 / 8
·     3: - 13 / 7
·     4: - 14 / 6
·     5: - 15 / 5
·     6: - 16 / 4
·     7: -  17 / 3
·     8: -  18 / 2
·     9: -  19 / 1
·     10+: -  20 / 0


6. W przypadku Bye’a - 13:7.

7. Za bitwę oddaną walkowerem, gracz otrzymuje 17DP pkt. Walkower będzie przyjęty tylko po zapoznaniu się z sytuacją przez sędziego głównego.

8. Gracze przed rozpoczęciem bitwy mogą umówić się na wynik 10:10, 0vp - 0vp czyli wziąć tak zwanego splita. Split jest nie możliwy do wzięcia tylko w ostatniej bitwie. Gracze przyłapani na ustawianiu wyniku ostatniej bitwy dostają 0-0 oraz karę zgodnie z uznaniem sędziego.

9. Secondary Objectives (wspólne dla wszystkich scenariuszy każdy warty 1VP):
·    First blood
·    Slay the warlord
·    Linebreaker

10. W misjach w których celem jest Maelstrom of War obowiązują następujące zasady:

Maelstrom of war napisał:

Każdy gracz zaczyna grę posiadając talię Tactical Objective Cards. W momencie wykonania objective'a na końcu tury gracza należy poinformować o tym przeciwnika oraz odrzucić kartę. Każdy Tactical Objectie może zostać wykonany tylko raz na grę. Jeżeli dany Objective nie może zostać wykonany (na przykład zniszczenie budynku jeżeli żadnego nie ma na stole) należy odrzucić daną kartę i wylosować nową.

Lista Tactical Objectives:

D36 # Tactical
Objective #
Opis:
11 Secure Objective 1
12 Secure Objective 2
13 Secure Objective 3
14 Secure Objective 4
15 Secure Objective 5
16 Secure Objective 6
31 Secure Objective 1
32 Secure Objective 2
33 Secure Objective 3
34 Secure Objective 4
35 Secure Objective 5
36 Secure Objective 6
42 BEHIND ENEMY LINES—Zyskujesz 1 Vp jeżeli jeden z twoich scoring unitów znajduje się w strefie rozstawienia i w 12” od krawędzi przeciwnika na końcu twojej tury
44 ASCENDENCY—Zyskujesz 2 Vp jeżeli kontrolujesz dowolne 3 znaczniki na końcu swojej tury
45 SUPREMACY—Zyskujesz 2 Vp jeżeli kontrolujesz co najmniej 2 znaczniki i co najmniej dwa razy więcej znaczników niż przeciwnik  na końcu swojej tury
51 OVERWHELMING FIREPOWER— Zyskujesz 2 Vp jeżeli całkowicie zniszczyłeś 3 lub więcej jednostek przeciwnika w trakcie swojej fazy strzelania
52 BLOOD AND GUTS— Zyskujesz 2 Vp jezli całkowicie zniszczyłeś 2 lub więcej jednostki przeciwnika w trakcie swoje fazy walki wręcz
53 NO PRISONERS—Zyskujesz 2 Vp jeżeli całkowicie zniszczyłeś 3 lub więcej jednostki przeciwnika w trakcie swojej tury
54 HUNGRY FOR GLORY—Zyskujesz 1 Vp jeżeli zainicjowałeś Challenge w trakcie fazy walki
62 WITCH HUNTER—Zyskujesz 1 Vp jeżeli co najmniej jedna jednostka z zasada Psyker/Psychic Pilot/Brotherhood of Psykers została zniszczona w trakcie twojej tury
63 SCOUR THE SKIES—Zyskujesz 1 Vp jeżeli co najmniej 1 Flyer/Flying Monstrous Creature został zniszczony w trakcie twojej tury
64 ASSASINATE—Zyskujesz 1 Vp jeżeli co najmniej jeden Character został zabity w trakcie twojej tury
65 DEMOLITIONS—Zyskujesz 1 Vp jeżeli w trakcie swojej tury został zniszczony co najmniej 1 Gun Emplacement lub budynek przeciwnika
66 BIG GAME HUNTER—Zyskujesz 1 Vp jeżeli w trakcie swojej tury zniszczyłeś co najmniej 1 pojazd/Monstrous Creature przeciwnika.

Można wykonać maksymalnie 3 karty Maelstrom na turę.

11. Kolejność kroków przed bitwą.
·     Rzut na to kto umieszcza pierwszy objective marker. Następnie gracze rozmieszają objectivy na przemian aż rozmieszczą wszystkie.
·    Rzut kto wybiera stronę
·    Rzut na Warlord trait (zaczyna gracz który wybrał stronę)
·    Rzut na Gifys, Boony and oraz inne rzuty przed grą wynikające z zasad specjalnych.  (zaczyna gracz który wybrał stronę)
·    Rzut na Psychic Powers (zaczyna gracz który wybrał stronę)
·    Rzut na Night Fight
·    Rzut na rozstawienia (wygrany decyduje kto rozstawia się pierwszy). Fortyfikacje rozstawiamy a fazie deploymentu.
·    Rzut na rozstawienie Infiltratorów oraz ich rozstawienie.
·    Gracz który rozstawił się pierwszy decyduje kto rozpoczyna grę jako pierwszy.
·    Rzut na Scout Moves. Fer play wymaga zapytać przeciwnika czy wykonuje jakiś scout move przed rzuceniem na Przejęcie Inicjatywy.  Jeśli pytanie nie zostało zadane i rzut na przejęcie inicjatywy został wykonany, musi on zostać powtórzony tylko w przypadku gdy gracz który nie został zapytany wykona jakieś Scout Moves.
·    Rzut na przejęcie inicjatywy
·    Początek właściwej rozgrywki

11. Kill Points - Każda całkowicie zniszczona jednostka jest warta 1 KP Kill Point. Uwzględniając jednostki stworzone w trakcie gry poprzez Conjuring, the Portaglyph itp. Następnie liczymy ich różnice, za każde 2 Kp więcej od oponenta otrzymujemy +1VP (do max +4VP).

Bitwa I -  EMPERORS WILL
Rozstawienie:  Hammer & Anvil
Ilość tur: 5, 6 na 3+, 7 na 5+

Primary objective - Ethernal War:
EMPERORS WILL
· 2 Objectivy umieszczone na swoich połowach stołu przez graczy.
· pod koniec gry każdy z objectivów Eternal War jest warty 4VP
· te objectivy rozmieszczamy po rzucie na stronę, zaczyna gracz który wygrał rzut na stronę

http://i1379.photobucket.com/albums/ah159/KvaN/Hammer%20and%20Anvil_zpsxym78bqn.jpg


Bitwa II -  CLEANSE AND CONTROL
Rozstawienie:  Vangard Strike
Ilość tur: 5, 6 na 3+, 7 na 5+

Primaru Objective - Maelstrom of War:
CLEANSE AND CONTROL
· 6 Objectivów umieszczonych przez graczy.
· Osiągnąć tak wiele Tactical Objectives jak tylko możliwe.
· Każdy gracz na początku swojej pierwszej i każdej następnej tury generuje tyle Tactical Objectives aby mieć ich łącznie 3.

Zasady specjalne:
Jednostki Heavy Support są Objective Secured (nawet pojazdy jeśli nie są immobilized) i zabicie każdego HS daje 1VP.


http://i1379.photobucket.com/albums/ah159/KvaN/Vanguard%20Strike_zpsr1yibnzz.jpg


Bitwa III - Capture the flag
Rozstawienie:  Dawn of War
Ilość tur: 5, 6 na 3+, 7 na 5+
· 6 Znaczników - po 3 umieszczane na lini 14 cala równoległej do krawędzi stołu gracza. Dwa umieszczamy 6" od krawędzi bocznej i jeden po środku.

Primary objective - Ethernal War:
Capture the flag. Na stole jest 6 znaczników. Znaczniki zajmuje się w ten sposób, że jeśli na koniec tury gracza oddział zajmuje znacznik (zgodnie z zasadami rulebooka, t.j. scoring w 3" od, brak wroga w 3" calach) to flaga została wbita - znacznik uważa się za zajęty bez względu na dalszą obecność przy nim scorringa. Znacznik można odebrać tak samo jak się go zajmuje.
Pod koniec tury każdego gracza ZACZYNAJĄC OD DRUGIEJ TURY za posiadanie większej ilości flag gracz otrzymuje 1VP. Jeżeli nadal przeciwnik posiada więcej znaczników to nie otrzymuje on dodatkowego punktu. Można je zdobyć tylko we własnej turze.
Na koniec bitwy różnica w ilości wbitych flag daje dodatkowy 1VP.
Za kontrolowanie znacznika na koniec bitwy dodatkowy 1VP ( tutaj trza stać już na znaczniku zgodnie z zasadami rulebooka, t.j. scoring w 3" od, brak wroga w 3" calach.

http://i1379.photobucket.com/albums/ah159/KvaN/Dawn_of_War_zpsx5ghxurx.jpg

Bitwa IV - SPOILS OF WAR
Rozstawienie:  Spear Head
Ilość tur: 5, 6 na 3+, 7 na 5+
Secondary Objective - Maelstrom of War:
SPOILS OF WAR
· 6 Objectivów umieszczonych przez graczy.
· Osiągnąć tak wiele Tactical Objectives jak tylko możliwe.
· Każdy gracz na początku swojej pierwszej i każdej następnej tury generuje tyle Tactical Objectives aby mieć ich łącznie 3.
· Precious Cargo - nie można odrzucać kart Secure Objective X.
· Steal the Loot - możesz wykonać każdą z wylosowanych przez przeciwnika misji typu Secure Objective X, jeśli Ci się to uda to dostajesz VP a Twój przeciwnik musi odrzucić wykonaną kartę.

Zasady specjalne:
Jednostki Fast Attack są Objective Secured (nawet pojazdy jeśli nie są immobilized) i zabicie każdego FA daje 1VP.

http://i1379.photobucket.com/albums/ah159/KvaN/Spearhead_zpsfapnjjfa.jpg




PUNKTY BONUSOWE I KARNE:

Punkty karne można zdobyć za:
· -5 DP za brak czytelnej rozpiski pokazanej sędziemu przy zapisach
· -3 DP jesli gracz nie ma miarki, kości lub używanych wzorników (po -1 DP za brak poszczególnych rzeczy)
· Opóźnienia w oddawaniu wyników będą karane w następujący sposób:
    - 0 - 5 min = Ostrzeżenie dla obu graczy, drugie ostrzeżenie w turnieju oznacza mi -2 DP do klasyfikacji generalnej
    - 5- 9 min = -5DP dla obu graczy (kumulatywne z poprzednim)
    - 10+ min = Skutkuje wynikiem 0:0 między oboma parami (kumulatywne z poprzednim)
· Awanturowanie się z sędzią - 20 DP
·  Za niekulturalną grę i zachowanie, oszustwa lub INNE przewinienia nie zdefiniowanie sędzia może przyznać  dowolne punkty karne, a nawet usunąć z turnieju!



Dodatkowe pkt można zdobyć za:
· Przybycie na turniej na czas i zapisanie się w trakcie zapisów +3 DP (czyli premia za brak spóźnienia). Wszystkie przypadki losowe będą rozpatrywanie indywidualnie.

· Wysłanie rozpiski na czas +3 DP. Dodatkowe punkty za rozpiskę są przyznawane tylko gdy poprawna rozpiska przyjdzie przed regulaminowym czasem.

Hobbystyka:
Malowanie 0 - 3 DP
Konwersje 0 - 3 DP
Klimatyczność armii i WYSIWYG 0 - 3 DP

Punkty za hobbystykę będą przyznawane w trakcie trwania turnieju. Najładniej pomalowana armia zostanie nagrodzona dodatkowym 1 DP i wybiera ją osoba wskazana przez organizatora. Będzie to osoba nie grająca w turnieju.

Modele pomalowane początkujących otrzymują zasadę preferred enemy(niepomalowane modele osób Zaprawionych w bojach). W kwestiach spornych rozstrzyga sędzia.


ZGŁOSZENI:

Lista zgłoszonych napisał:

1. Thinros - Space Wolves
2. Korwey - Khorne Deamonkin - R
3. Vespan - Genokult - R
4. Xyxel - Chaos Space Marines - R
5. Dark Angel - Grey Knights and Skitarii - R
6. MacVis - Chaos Space Marines -  P, R
7. Omegon - Chaos Space Marines - R
8. Izwor - Chaos Space Marines - R
9.
10.
11.
12.
13.
14.
...
23.

Rezerwa - czyli nie potwierdzony udział napisał:

24.
25. KvaN - Chaos Deamons + Chaos Space Marines ;)

www.dracoinsula.pun.pl www.kppolej.pun.pl www.narutogamer.pun.pl www.samowolka.pun.pl www.akilian.pun.pl