W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW
nie ma to jak WYCZERPUJĄCE odpowiedzi
Offline
Riddle me this... Riddle me that
klik
Lepiej?
Offline
Szukajcie a znajdziecie. A tak BTW, Maćku, jak tam teraz z ocenianiem malowania i konwersji na turniejach (mam tu na myśli również patrol )?
Zasady patrolu Warhammer 40’000 w Bolterze:
Patrole będą się odbywać co piątek w Bolterze, będziemy grali od godz. 16 do 19.
Gramy 3 bitwy – każda po 50 minut.
15:45 – 16:00 Zapisy
16:00 – 16:50 I Bitwa
16:55 – 17:45 II Bitwa
17:50 – 18:40 III Bitwa
18:45 – 18.55 Wyniki i nagrody
Wpisowe: 5zł
Armie składamy na 600pkt według patrolowego schematu organizacyjnego:
HQ 0-1
Elity 0-2
Troops 1-4
Fast Attack 0-3
Heavy support 0-2
Ograniczenia:
· Nie można wystawiać pojazdów z Heavy Supportu, których suma pancerza (front+side+back) wynosi więcej niż 33.
· Żadna ze stron pozostałych pojazdów nie może mieć lepszego pancerza niż 12.
· Nie można używać· broni typu „Ordnance”
· Żadna jednostka nie może mieć· save’a niższego niż 3+
· Nie można mieć więcej niż 2 woundy
· Armie, których WSZYSTKIE jednostki HQ posiadają ilość woundów większą niż 2, mogą wystawić 3-woundową jednostkę HQ z 2 woundami. Koszt wystawienia pozostaje bez zmian.
· Nie wolno się deep strike’ować.
· Nie można wystawiać jednostek z Imperial Armour/ Forge Worlda.
· Model proxowane będą usuwane ze stołu.
· Każdy ma posiadać CZYTELNĄ rozpiskę oraz kopię zasad (kodeksy).
Scenariusze:
Rzucamy k6:
1. Anihilacja – rozstawiamy się do 12” od krawędzi, punkty za każdy pełen zabity oddział liczymy x2, dodatkowo za zabicie całej armii wroga otrzymujemy 300pkt
2. Przebić się – rozstawiamy się do 12” od krawędzi, 200pkt za każdą jednostkę punktującą w strefie rozstawienia przeciwnika (wszystkie modele z oddziału muszą być w strefie rozstawienia aby dostać punkty)
3. Zająć punkty – rozstawiamy się na przeciwległych ćwiartkach 12” od środka, wyznaczamy 3 punkty 12” od siebie i od krawędzi, aby dostać punkty za dany cel należy być jednostką punktującą w 3” od niego, ale w 3” nie może być także żadnej wrogiej jednostki. Każdy punkt warty 200pkt
4. Przechwycić i opanować – rozstawiamy się do 12” od krawędzi, rozstawiamy po 1 celu w strefach rozstawienia, aby dostać punkty za dany cel należy być jednostką punktującą w 3” od niego, ale w 3” nie może być także żadnej wrogiej jednostki. Za punkt w strefie rozstawienia przeciwnika otrzymujemy 500pkt, za własny 250pkt.
5. Zająć teren – rozstawiamy się na przeciwległych ćwiartkach 12” od środka, wyznaczamy 3 tereny które należy przechwycić (1 na środku stołu a pozostałe 12” od centralnego na własnych ćwiartkach). Zajmować teren może każdy rodzaj piechoty (nie tylko na punktująca). Na koniec gry ten kto ma więcej modeli w danym terenie otrzymuje 100pkt za własny, 200pkt za środkowy i 300pkt za przeciwnika.
6. Złapać cel – rozstawiamy się na przeciwległych ćwiartkach 12” od środka, wystawiamy 4 cele 3” od środka. Będą one scatterowały na początku każdej tury gracza który zaczynał. Co turę scatterują 2d6”. Każdy cel jest warty 200pkt.
Liczenie punktów:
Po zakończeniu bitwy podajemy sędziemu wyniki w MAŁYCH punktach.
Przyznane Duże Punkty za bitwę są wyliczane przez sędziego wg poniżej tabelki:
0-60 10:10
61-120 11:9
121-180 12:8
181-240 13:9
241-300 14:6
301-360 15:5
361-420 16:4
421-480 17:3
481-540 18:2
541-600 19:1
601+ 20:0
Wyniki bitew przyniesione po ustalonym czasie równoznaczne są z remisem.
Dodatkowo ilość zdobytych punktów może być modyfikowana przez:
0-4 DP Malowanie
0-2 DP Konwersje
0-2 DP Podstawki
0-2 DP WYSIWYG
Najlepiej pomalowana armia (jeśli taka będzie) otrzyma dodatkowy 2 DP
do 5 ujemnych DP za brak czytelnej rozpiski
do 5 ujemnych DP za brak kopii zasad
Każdy punkt powyżej 600 pkt to -1 DP
Ostatnio edytowany przez matrixuser (2011-03-23 21:40:45)
Offline
Ja tam znam właściwie jedną zasadę patrolu 40k w jaki gramy: wpakuj jak najwięcej rakiet na 600 Przykre choć prawdziwe.
Offline
Na patrolu raczej nie oceniam, bo nie bardzo mam możliwość, żeby podejść w trakcie na górę, żeby to zrobić.
Offline
Mozdzierz napisał:
Ja tam znam właściwie jedną zasadę patrolu 40k w jaki gramy: wpakuj jak najwięcej rakiet na 600 Przykre choć prawdziwe.
no właśnie dzisiaj poszła inicjatywa żeby lekko zmienić te zasady. Przede wszystkim:
1) wszyscy są zgodni żeby albo ograniczyć pancerz pojazdów do starego 33 (przód + bok + tył)
i
2) dopuścić 1 model (a więc nie oddziały termosów) przekraczający ograniczenia (woundy >3, save <3+, pancerz > 33, itp)
lub
3) po prostu znieść wszelkie ograniczenia.
bo obecne zasady ograniczają możliwości graczy, faworyzując niektóre kodeksy (szczególnie te zdolne pakować ML po 25pts za długokłego )
Offline
Inicjatywa poszła, ale brak jakichś konkretnych pomysłów było...Moim zdaniem znieść wszelkie ograniczenia byłoby przegięciem. Tak więc mój pomysł:
HQ 0-1
Elity 0-1
Troops 1-4
Fast Attack 0-1
Heavy support 0-1
+jeden dodatkowy unit do wyboru w Fast/Heavy/Elites
1.Zakaz wystawiania bohaterów imiennych(!)
2.Zakaz używania modeli z ordnance barrage
3.Nie używamy IA/FW
4.Max. ilość unitów z choć jednym modelem z 3 woundami (i więcej) i/lub +2 savem to 2 (swarmów w to nie wliczamy)
5.Zakaz dublowania pojazdów z więcej niż total pancerzem 36(zarówno w squadzie jak i osobno) i/lub monstrów
6.Max. 2 oddziały outflankujące i/lub deep-strikujące(jednak scout move/infiltrację można wykonywać normalnie)
7.Max. koszt pojedyńczego unitu - 250p
8.Max. siła broni zasięgowej - 9
9.Zakaz wystawiania jednostek z 5 woundami i więcej
Wszelkie komentarze i krytyka mile widziane, niezbyt konstruktywny flaming już nie.
Ostatnio edytowany przez matrixuser (2011-03-25 22:21:42)
Offline
Proby zmian patrolowego regulaminu juz pamietam. Jesli nagle sie okazalo ze jakis gracz SW nie moze przyjsc z masa long fangow na patrol to nie przychodzil. ( SW tylko jako przyklad - wstaw dowolna armie, spamujaca najbardziej rzezajaca jednostke na patrolu ). Moja propozycja jest taka - wywalic z FOCa jedynie wszystkie heavy supportowe sloty na patrolu i ograniczyc go troche, tak, aby wygladal w ten sposob :
0-1 HQ
1-6 Troops
0-1 Elity
0-1 Fast attack
Wedlug mnie to by wystarczylo aby troche zbalansowac patrolowa rozgrywke, a do tego wygladaloby jak 'patrol', bo od kiedy na patrol zabiera sie 10 kolesi obstawy i 12 z heavy weaponami? .
Offline
Odrobinę krzywdzące jest wywalanie całego mniej lub bardziej zbalansowanego Heavy Supportu wszystkich armii tylko ze względu na jedną przegiętą jednostkę jednej armii. Dając natomiast (ograniczoną) możliwość dodania czegoś cięższego, raz że przyspieszyłoby rozgrywkę, a dwa wprowadziłoby pewne urozmaicenie w rozpiskach i zmusiło do przemyślenia swoich już nieco skostniałych (i oby wymyślenia nowych).
Ostatnio edytowany przez matrixuser (2011-03-25 22:27:51)
Offline
zwiększ jeszcze ilość punktów do ok 750 i wywal pkty 8. i 9. bo są bez sensu - mało armii ma takie bronie/potwory, a dla tych co mają są to odpowiedniki pojazdów mających >36pancerza (które są dopuszczone), więc znowu byłoby to faworyzowanie kilku kodeksów. co do heavy to proponuje ograniczyć ten slot do 1 bez możliwości powiększenia i na tym poprzestać.
a poza tym to całkiem niezły regulamin (tak btw to odpisz na smsa florek )
Ostatnio edytowany przez scoiatael (2011-03-25 23:20:15)
Offline
Ale o to chodzi, że są takie miśki i zapewniam że nie byłyby owacjami przyjęte na stole (Mawlock? Tau z Railgunem? Demolisher?).Za to są inne, odrobinę mniejsze, i myślę, że bardziej zbalansowane (Karaś wróć...)...
Offline
1) Moim zdaniem tragiczny pomysł z obcinaniem wszystkich slotów do 1 a troopsów nie. Dlaczego? Bo zwykli space marines mają najgorsze troopsy w grze - biegają wolno, nie są ani silni w strzelaniu (fire warriorzy) ani w combacie (sluggasi czy tak naprawdę COKOLWIEK z zacięciem combatowym). Przy spamowaniu troopsów armie masowe do combata mają instant-win.
2) Obcięcie pancerzy do 33 - obowiązek, kto się będzie sprzeciwiał, zostanie przeze mnie sterroryzowany lingwistycznie, a jak mu nie wystarczy, to siłowo, bo spam z pojazdów jest absurdem. Punkty - 700 lub 750 moim zdaniem - battlowcy grają na 750 od kiedy pamiętam i jakoś jest dobrze.
3) Mam wrażenie, że ten pojedynczy model wystarczy, że się ustali, że nie może być monstrous creature. Ale to trzeba byłoby jeszcze wszystko ustalić, bo tak jak przy większości armii jeden model nie wiele zmienia, tak np nie chcę widzieć daemon princów z lashem na patrolu (luta w twarz bez ostrzeżenia), nowego mastera grey knightów, który armię patrolową będzie mógł sam posycić na klatę, ziomków pokroju Eldrada, którzy zamieniają armię eldarów w no brainera, czy choćby wolfowego lorda na thunderwolfie z np obstawą wilków.
4) max koszt unitu? po co. Nie da się za bardzo wystawić na patrol unitu większego niż 250 pkt, a nawet jak ktoś to zrobi, to bardzo chętnie - jeżeli ktoś ma unit tak drogi lub droższy od połowy armii, tzn że przegra, bo zwyczajnie w świecie to będzie jego jedyny funkcjonujący unit - na resztę nie wystarczy punktów. Ew podajcie mi przykład jakiegoś przegiętego patrolowego unitu, który miałby kosztować więcej niż 250, możliwe, że się mylę, ale nie pamiętam żadnego takiego.
5) maks siła broni zasięgowej? Niech sobie wystawiają railguny, to może tylko zrobić tau i jest to wysoce bez sensu na patrolu (O boże! dwa strzały z siłą 10! przez 5 tur strzelania, jeżeli nie zdam ani jednego covera, zabijesz mi 10 gości!)
6)powyżej 5W mają chyba tylko tyrki i myślę, że to dość jasne, że nie powinni wystawiać np trygona, to można nawet spisać, jakich monstrousów nie można wystawiać.
7)unity z 2+ nie. Po prostu. Nie maks czy min, tylko w ogóle.
EDIT: Sloty są ciekawe takie:
0-1 HQ
0-2 Fast attack
1-6 Troops
i, uwaga, znowu battlowe przełomowe myśli:
albo 2 elity albo 1 elita 1 heavy support.
Ostatnio edytowany przez Mozdzierz (2011-03-26 01:51:47)
Offline
Mozdzierz napisał:
maks siła broni zasięgowej? Niech sobie wystawiają railguny, to może tylko zrobić tau i jest to wysoce bez sensu na patrolu (O boże! dwa strzały z siłą 10! przez 5 tur strzelania, jeżeli nie zdam ani jednego covera, zabijesz mi 10 gości!)
Mam do tego trzy zastrzeżenia.
1)Na obecnych zasadach parolu nie wystawisz żadnego Railguna bo:
a)Broadside ma pancerz 2+
b)Hammerhead ma za duży pancerz.
2)Gdyby można było wystawić Hammerheada to ma on też S6 PP4 72" Ciężka 1, DWW
3)Znajdź mi Railguna, który ma 2 strzały
Ostatnio edytowany przez kicek1995 (2011-03-26 10:17:55)
Offline
Do Moździerza:
1)Dlatego masz możliwość dodania 1 slotu tam gdzie Ci najbardziej potrzeba, by wspomóc biedaczków. Poza tym nie widziałem jeszcze nikogo, kto ugrałby coś sensownego klocem Boyzów czy Fire Warriorami bez żadnego wsparcia; jednych można wystrzelać, do drugich podjechać i sklepać/wystrzelać spoza magicznej linii 24'
2)Spam pojazdów, prawdopodobnie chodzi Ci o te cięższe, zostałby ograniczony zasadą zakazu dublowania owych.Czy AŻ tak drastycznie jeden Hammerhead/Predator/Leman/cokolwiek wpłynąłby na wynik bitwy (tak btw. jak wiele jedna melta potrafi...). Poza tym część armii właśnie opiera się na pojazdach i odcinając dostęp do nich kodeks traci na wartości. Punkty - rzeczywiście można by podciągnąć do tych 700. Swoją drogą WH 40k =/= WH, więc i porównywanie obu jest raczej niestosowne.
3)O to mi chodzi - brak bohaterów imiennych(!) - to oni głównie armie w no-brainery zmieniają. Rzeczywiście, trzeba by jeszcze jakkieś ograniczenia obgadać.
4)Tu raczej nie mówię, o tym co jest, tylko o tym co być może - zapewniam, że widok np. 2x Vakyria ze squadami w środku na scout movie nie jest tym, co chciałbyś zobaczyć z bliska, czy też tam inne zgrupowania przegiętych maszynek do zabijania. Poza tym 250p to na razie tylko wartość orientacyjna, właśnie do obdyskutowania na forum.
5)A co powiesz na duży blast S10/Ap2 (Demolisher Cannon)?
6)Chodziło mi by nie wystawiać czegoś TAKIEGO jak właśnie Tervigon/Mawlock itp. - czegoś co wręcz cię zje, a strzelania prawie się nie boi.
7)I znowu przycinanie armi elitarnych. Ja rozumiem, że wszystko co, nie jest w klasie SM to mało obchodzi, ale niech oni też mają coś od życia.
Komentarze, komentarze! Stanowisko trzeba wypracować!
Ostatnio edytowany przez matrixuser (2011-03-26 13:22:31)
Offline
Pomyślę nad zmianą regulaminu, ale ze zmianą formatu może być ciężko - od 16 się nie wyrobimy do 19. No chyba, że będziecie przechodzić na 15.
Offline
Mozdzierz napisał:
1) Moim zdaniem tragiczny pomysł z obcinaniem wszystkich slotów do 1 a troopsów nie. Dlaczego? Bo zwykli space marines mają najgorsze troopsy w grze - biegają wolno, nie są ani silni w strzelaniu (fire warriorzy) ani w combacie (sluggasi czy tak naprawdę COKOLWIEK z zacięciem combatowym). Przy spamowaniu troopsów armie masowe do combata mają instant-win.
to straszne, ale marines mają IMO najlepsze troopsy w grze - odporne, 10bolterów w twarz potrafi odstraszyć większość orków, do tego broń specjalna i ciężka I do walki wręcz - można ich ustawić tak żeby się sprawdzali przeciwko dowolnemu typowi jednostek... jak to marines - dobrzy we wszystkim.
2) Obcięcie pancerzy do 33 - obowiązek, kto się będzie sprzeciwiał, zostanie przeze mnie sterroryzowany lingwistycznie, a jak mu nie wystarczy, to siłowo, bo spam z pojazdów jest absurdem. Punkty - 700 lub 750 moim zdaniem - battlowcy grają na 750 od kiedy pamiętam i jakoś jest dobrze.
jesteś lekko niekonsekwentny - pojazdy z pancerzem >33 to akurat jedyny rozsądny pomysł przeciwko spamowi rakiet... który można złożyć nawet na ostro okrojonych slotach - ot, devastatorzy, land speedery i taktyczni/ scouts
3) Mam wrażenie, że ten pojedynczy model wystarczy, że się ustali, że nie może być monstrous creature. Ale to trzeba byłoby jeszcze wszystko ustalić, bo tak jak przy większości armii jeden model nie wiele zmienia, tak np nie chcę widzieć daemon princów z lashem na patrolu (luta w twarz bez ostrzeżenia), nowego mastera grey knightów, który armię patrolową będzie mógł sam posycić na klatę, ziomków pokroju Eldrada, którzy zamieniają armię eldarów w no brainera, czy choćby wolfowego lorda na thunderwolfie z np obstawą wilków.
brak imiennych eliminuje większość przegiętych stworów.. co do monstrousów to czego wy się panowie boicie? obcinanie woundow do <5 jest po prostu dyskryminacją tyrków - nawet dreadknight ma mniej.
4) max koszt unitu? po co. Nie da się za bardzo wystawić na patrol unitu większego niż 250 pkt, a nawet jak ktoś to zrobi, to bardzo chętnie - jeżeli ktoś ma unit tak drogi lub droższy od połowy armii, tzn że przegra, bo zwyczajnie w świecie to będzie jego jedyny funkcjonujący unit - na resztę nie wystarczy punktów. Ew podajcie mi przykład jakiegoś przegiętego patrolowego unitu, który miałby kosztować więcej niż 250, możliwe, że się mylę, ale nie pamiętam żadnego takiego.
z tym się zgadzam, florkowa valkyrie + veterani w środku to 2 różne oddziały i ta zasada ich nie eliminuje...
5) maks siła broni zasięgowej? Niech sobie wystawiają railguny, to może tylko zrobić tau i jest to wysoce bez sensu na patrolu (O boże! dwa strzały z siłą 10! przez 5 tur strzelania, jeżeli nie zdam ani jednego covera, zabijesz mi 10 gości!)
znowu się zgadzam, 1 demolisher nie jest straszny, szczególnie jak masz melty
6)powyżej 5W mają chyba tylko tyrki i myślę, że to dość jasne, że nie powinni wystawiać np trygona, to można nawet spisać, jakich monstrousów nie można wystawiać.
to już parę punktów wyżej skomentówałem
7)unity z 2+ nie. Po prostu. Nie maks czy min, tylko w ogóle.
eliminujesz kolejną jednostkę która by przeciwdziałała spamowi rakiet...
EDIT: Sloty są ciekawe takie:
0-1 HQ
0-2 Fast attack
1-6 Troops
i, uwaga, znowu battlowe przełomowe myśli:
albo 2 elity albo 1 elita 1 heavy support.
i tu też się zgadzam.
Offline
Offline
matrixuser napisał:
Do Moździerza:
1)Dlatego masz możliwość dodania 1 slotu tam gdzie Ci najbardziej potrzeba, by wspomóc biedaczków. Poza tym nie widziałem jeszcze nikogo, kto ugrałby coś sensownego klocem Boyzów czy Fire Warriorami bez żadnego wsparcia; jednych można wystrzelać, do drugich podjechać i sklepać/wystrzelać spoza magicznej linii 24'
Wiem że już to przenieśliście, ale mimo wszystko muszę to skomentować, bo nie lubię kłamstw:
Pulse rifle Fire Warriorów ma 30"
Offline
Zwiększanie rozmiaru rozpisek spowoduje przedłużenie bitew. Ci którzy pracują lub się uczą i tak mają problemy z docieraniem na 16tą.
Może zamiast tego po prostu urządzać sobie mini turnieje na 1000pkt częściej w soboty? 750 pkt to też biedo armia
Co daje przycinanie slotów? Mniej możliwości rozpisek - nudniejsze gry.
Dlaczego wprowadzamy ograniczenia na jednostki? Bo ze względu na mały rozmiar armii rozpiski zróżnicowane mogą mieć problemy zabiciem drogich jednostek (np. land raider, archon z shadow fieldem). Czyli, żeby zbalansować grę ze względu na mały rozmiar armii.
Zróbmy po prostu liczbę rzeczy jaka nas wkurza i jest nie fair na, gdyby wszystko było dozwolone i dostosujmy zasady pod to.
Czego wystawienie jest nie fair na patrolu?
1. zaje* save/inv, 5 woundów - nie ma czym tego zabić, na duże punkty mamy więcej dakka w to
2. pancerne pojazdy - j.w.
3. bronie z dużą siłą i radiusem - bo można przegrać od pierwszego strzału wroga, na duże punkty zostałoby więcej armii by oddać
I tyle wg. mnie wystarczy. Z tymi slotami to fiziujecie, żeby akurat przyciąć swojego znienawidzonego przeciwnika, a zaboli wszystkich którzy lubią sobie eksperymentować w rozpiskach.
Żeby urozmaicić może zróbmy następny patrol z jedną zasadą: brak zasad! Będzie sieka i wygra osoba z najlepszym pomysłem na deathstar unit
Offline
Mea Culpa, kicek. Nie wiedziałem...
Offline
Koniec dyskusji w tym temacie!!!
DYSKUSJA NA TEMAT ZASAD PATROLU
Offline
Riddle me this... Riddle me that
fala napisał:
Może zamiast tego po prostu urządzać sobie mini turnieje na 1000pkt częściej w soboty?
A może zapytać się obsługi sklepu czy to możliwe najpierw?
Offline
Czy na patrolu można wystawić necrońskie Ghost Arki? Pancerz tego pojazdu to 11/11/11.
Zasada specjalna Quantum Shielding pozwala traktować przedni i boczny pancerz jako wyższy o 2 punkty.
Czyli w walce w combacie pojazd ten ma nadal pancerz 11 - wartość tylnego pancerza.
Offline
Dopóki Maciek nie zmieni regulaminu na to, co już dawno ustaliliśmy, patrole generalnie nie mają sensu, więc nie martwiłbym się o ghost arkę.
Offline
Mozdzierz napisał:
Dopóki Maciek nie zmieni regulaminu na to, co już dawno ustaliliśmy, patrole generalnie nie mają sensu, więc nie martwiłbym się o ghost arkę.
Proponuję najpierw zacząć przychodzić na patrole to wtedy może uda się coś ustalić bo narazie nie bardzo jest z kim cokolwiek obgadać...
I swoją drogą nie to co dawno ustaliliśmy tylko raz rzuciłeś jakieś hasło, którego nawet nie pamiętam
Offline