W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW
Strony: 1
Wątek Zamknięty
Zapraszam wszystkich serdecznie do Wrocławia na turniej Warhammera 40,000 klasy Lokalny Antypody - single 1500 pkt.
SPONSORZY:
INFORMACJE ORGANIZACYJNE:
-Lokalizacja: Sklep Bolter. Sokolnicza 7/17 paw. 31, Wrocław.
-Wpisowe:Wejściówka w formie obowiązkowych zakupów za min. 15zł.
Dodatkowo produkty GW (ale nie Mail Order) objęte są zniżką 15%.
W przypadku przedpłaty na konto (15zł) kwota będzie oczywiście uwzględnione w momencie zakupów.
Pozostałe sprawy reguluje regulamin sklepu.
Wykonanie bezzwrotnej przedpłaty gwarantuje miejsce na turnieju w przypadku pojawienia się większej ilości osób niż Bolter jest w stanie pomieścić (czyli 14 osób gdyż mamy 7 stołów). Decyduje kolejność dokonania przedpłat.
Dane do Przelewu:
Łukasz Poczęsny
43 1140 2004 0000 3802 7533 8644
W tytule proszę przelewu proszę o: Lipiec'15 - Imię i Nazwisko - Nick
Osoby z P przy ksywce to te które dokonały przedpłaty i miejsce mają zagwarantowane.
-Termin: 2 Lipca 2016 roku (Niedziela).
-Ilość graczy: 14 graczy.
PRZEBIEG TURNIEJU:
9:00 - 9:10 Zapisy
9:15 - 12:00 I Bitwa
12:05 - 14:50 II Bitwa
14:50 - 15:05 - Przerwa na obiad/lunch/pizze :)
15:10 - 17:55 III Bitwa
18:00 Wyniki i nagrody
SĘDZIOWIE:
Sędzia główny: KvaN
Sędzie liniowy: pokrzyw
W trakcie turnieju sędziowie są ostateczną wykładnią rozsądzającą.
ZGŁOSZENIA
Zgłoszenia należy wysyłać na emaila: pokrzywmalpapoczta.fm
Przysłanie rozpiski do Czwartek 30.06.2015r do godziny 23:59 - +100 DP.
FORMAT TURNIEJU:
- Limit Punktowy: 1500pts.
- Gramy na Australian Community Comp, z limitem 16 punktów - używając zasad Small Games -> http://www.communitycomp.org/ <- mogę tłumaczyć i pomóc liczyć. Śmiało pisać.
- Dozwolone są dataslate'y
- Dozwolone są Lords of War.
- Dozwolone są suplementy z White Dwarfa.
- Dozwolony jest Codex: Stronghold Assault (z wyłączeniem Aquila Strongpoint oraz frotyfikacji z zasadą Mighty Bulwark)
- Super Heavy / Gargantuan Creatures.
Używamy zmodyfikowanej tabelki do liczenia punktów z COMPa:
Podczas pierwszej bitwy paring par jest losowy, od drugiej obowiązuje system szwajcarski.
NIEdozwolone są:
- Armie Unbound
- Imperial Armour
- Apocalipse
- Escalation
ZASADY:
Gramy na zasady 7ej edycji, obowiązują klaryfikacje zawarte w PKZetach online
Nadrzędne znaczenie mają klaryfikacje ETC: Link do FAQ
100% WYSIWYG'U ZALECANE!!! PROXY SĄ NIEDOZWOLONE!!!!
Gramy na zasady 7 edycji, obowiązują najnowsze kodeksy + oficjalne FAQi GW. (te na Facebooku nie są oficjalne, poza dodaniem +2A do dredów i hellbrutów, aczkolwiek jeżeli OBAJ gracze się zgodzą, mogą zagrać na draft faqa),
KAŻDY GRACZ POWINIEN POSIADAĆ CZYTELNA ROZPISKĘ ORAZ ORYGINALNA KOPIE ZASAD!!!
Braki będą karane.
Zaleca się też posiadanie wydruku najnowszego FAQ do swojej armii. W przypadku kwestii spornych przy powoływaniu się na FAQ, brak aktualnej kopii będzie skutkował decyzją na niekorzyść gracza.
Zasady ogólne dla wszystkich scenariuszy:
1. W każdej misji jeden oddział może zajmować/blokować tylko jeden objective, w przypadku zajmowania więcej niż jednego gracz wyraźnie musi zadeklarować, który znacznik zajmuje dany oddział.
2. We wszystkich misjach obowiązują: Reserves, Deep Strike, Infiltration, Night fight - zgodnie z podręcznikiem
3. Zniszczenie wszystkich jednostek przeciwnika czyli tzw tabled to:
a) Tury 1-3 - automatyczny wynik 20:0
b) Tury 4+ - dogrywamy wszystkie tury do końca i wykonujemy misje które jesteśmy w stanie wykonać.
4. We wszystkich misjach obowiązuje random game length, czyli 5 tur, 6 tura na 3+, 7 tura na 5+.
5. W każdej misji gracze podliczają VP zdobyte i odejmują od liczby VP zdobytych przez przeciwnika, Różnica decyduje o wyniku bitwy według tabeli (max 17:3):
· 0: - 10 / 10
· 1-2: - 11 / 9
· 3-4: - 12 / 8
· 5-6: - 13 / 7
· 7-8: - 14 / 6
· 9-10: - 15 / 5
· 11-12: - 16 / 4
· 13-14: - 17 / 3
· 15-16: - 18 / 2
· 17-18: - 19 / 1
· 19+: - 20 / 0
6. Różnica w zniszczonych jednostkach i jej wpływ na wynik końcowy
Każde dwie całkowicie zniszczona jednostka są warte 1 KP Kill Point. Uwzględniając jednostki stworzone w trakcie gry poprzez Conjuring, the Portaglyph itp. Następnie liczymy ich różnice, za każdy Kp więcej od oponenta otrzymujemy +1VP (do max +8VP).
7. W przypadku Bye’a - 13:7.
8. Za bitwę oddaną walkowerem, gracz otrzymuje 17DP pkt. Walkower będzie przyjęty tylko po zapoznaniu się z sytuacją przez sędziego głównego.
9. Gracze przed rozpoczęciem bitwy mogą umówić się na wynik 10:10, 0vp - 0vp czyli wziąć tak zwanego splita. Split jest nie możliwy do wzięcia tylko w ostatniej bitwie. Gracze przyłapani na ustawianiu wyniku ostatniej bitwy dostają 0-0 oraz karę zgodnie z uznaniem sędziego.
10. Secondary Objectives (wspólne dla wszystkich scenariuszy każdy warty 1VP):
· First blood
· Slay the warlord
· Linebreaker
11. W misjach w których celem pobocznym jest Maelstrom of War obowiązują następujące zasady:
Maelstrom of war napisał:
Każdy gracz zaczyna grę posiadając talię Tactical Objective Cards. W momencie wykonania objective'a na końcu tury gracza należy poinformować o tym przeciwnika oraz odrzucić kartę. Każdy Tactical Objectie może zostać wykonany tylko raz na grę. Jeżeli dany Objective nie może zostać wykonany (na przykład zniszczenie budynku jeżeli żadnego nie ma na stole) należy odrzucić daną kartę i wylosować nową.
Lista Tactical Objectives:
D36 # Tactical
Objective #
Opis:
11 Secure Objective 1
12 Secure Objective 2
13 Secure Objective 3
14 Secure Objective 4
15 Secure Objective 5
16 Secure Objective 6
31 Secure Objective 1
32 Secure Objective 2
33 Secure Objective 3
34 Secure Objective 4
35 Secure Objective 5
36 Secure Objective 6
42 BEHIND ENEMY LINES—Zyskujesz 1 Vp jeżeli jeden z twoich scoring unitów znajduje się w strefie rozstawienia i w 12” od krawędzi przeciwnika na końcu twojej tury
44 ASCENDENCY—Zyskujesz 2 Vp jeżeli kontrolujesz dowolne 3 znaczniki na końcu swojej tury
45 SUPREMACY—Zyskujesz 2 Vp jeżeli kontrolujesz co najmniej 2 znaczniki i co najmniej dwa razy więcej znaczników niż przeciwnik na końcu swojej tury
51 OVERWHELMING FIREPOWER— Zyskujesz 2 Vp jeżeli całkowicie zniszczyłeś 3 lub więcej jednostek przeciwnika w trakcie swojej fazy strzelania
52 BLOOD AND GUTS— Zyskujesz 2 Vp jezli całkowicie zniszczyłeś 2 lub więcej jednostki przeciwnika w trakcie swoje fazy walki wręcz
53 NO PRISONERS—Zyskujesz 2 Vp jeżeli całkowicie zniszczyłeś 3 lub więcej jednostki przeciwnika w trakcie swojej tury
54 HUNGRY FOR GLORY—Zyskujesz 1 Vp jeżeli zainicjowałeś Challenge w trakcie fazy walki
62 WITCH HUNTER—Zyskujesz 1 Vp jeżeli co najmniej jedna jednostka z zasada Psyker/Psychic Pilot/Brotherhood of Psykers została zniszczona w trakcie twojej tury
63 SCOUR THE SKIES—Zyskujesz 1 Vp jeżeli co najmniej 1 Flyer/Flying Monstrous Creature został zniszczony w trakcie twojej tury
64 ASSASINATE—Zyskujesz 1 Vp jeżeli co najmniej jeden Character został zabity w trakcie twojej tury
65 DEMOLITIONS—Zyskujesz 1 Vp jeżeli w trakcie swojej tury został zniszczony co najmniej 1 Gun Emplacement lub budynek przeciwnika
66 BIG GAME HUNTER—Zyskujesz 1 Vp jeżeli w trakcie swojej tury zniszczyłeś co najmniej 1 pojazd/Monstrous Creature przeciwnika.
Można wykonać maksymalnie 3 karty Maelstrom na turę.
12. Kolejność kroków przed bitwą.
· Rzut na to kto umieszcza pierwszy objective marker. Następnie gracze rozmieszają objectivy na przemian aż rozmieszczą wszystkie.
· Rzut kto wybiera stronę
· Rzut na Warlord trait (zaczyna gracz który wybrał stronę)
· Rzut na Gifys, Boony and oraz inne rzuty przed grą wynikające z zasad specjalnych. (zaczyna gracz który wybrał stronę)
· Rzut na Psychic Powers (zaczyna gracz który wybrał stronę)
· Rzut na Night Fight
· Rzut na rozstawienia (wygrany decyduje kto rozstawia się pierwszy). Fortyfikacje rozstawiamy a fazie deploymentu.
· Rzut na rozstawienie Infiltratorów oraz ich rozstawienie.
· Gracz który rozstawił się pierwszy decyduje kto rozpoczyna grę jako pierwszy.
· Rzut na Scout Moves. Fer play wymaga zapytać przeciwnika czy wykonuje jakiś scout move przed rzuceniem na Przejęcie Inicjatywy. Jeśli pytanie nie zostało zadane i rzut na przejęcie inicjatywy został wykonany, musi on zostać powtórzony tylko w przypadku gdy gracz który nie został zapytany wykona jakieś Scout Moves.
· Rzut na przejęcie inicjatywy
· Początek właściwej rozgrywki
Bitwa I - Big Guns Never Tire & Cloak and Shadows
Rozstawienie: Vanguard Strike
Ilość tur: 5, 6 na 3+, 7 na 5+
· przed wyborem stron gracze rozmieszczają 6 Objectivów Maelstrom of War, po 3 każdy. 5 z nich będzie pod koniec gry Objectivami Ethernal War i należy oznaczyć, które to będą.
Primary objective - Ethernal War:
BIG GUNS NEVER TIRE
· 5 Objective'ów.
· pod koniec gry każdy z 5 objectivów jest warty 3VP
Secondary Objective - Maelstrom of War:
CLOAK AND SHADOWS
· Osiągnąć tak wiele Tactical Objectives jak tylko możliwe.
· Każdy gracz na początku swojej tury generuje tyle objective'ów aby mieć ich łącznie 3.
· Secret Orders: Tactical objectives są tajne w tej misji. Pokazujemy je przeciwnikowi w momencie ich wykonania.
Zasady specjalne:
Jednostki Heavy Support są Objective Secured (nawet pojazdy jeśli nie są immobilized) i zabicie każdego HS daje 1VP.
Bitwa II - Spoils of War & Relic
Rozstawienie: Dawn of War
Ilość tur: 5, 6 na 3+, 7 na 5+
· przed wyborem stron pary rozmieszczają 6 Objectivów Maelstrom of War według uznania graczy oraz niezależnie dwa Relikty na środkowej lini stołu w odległości 24 cali od siebie
Primary objective - Ethernal War:
THE RELIC
· 2 Relicty umieszczone na połowie stołu przez graczy.
· pod koniec gry każdy z Reliców jest warty 5VP, na koniec gry jest on traktowany jak normalny objective.
· te objectivy podczas gry nie są znacznikami Maelstrom of War.
Secondary Objective - Maelstrom of War:
SPOILS OF WAR
· Osiągnąć tak wiele Tactical Objectives jak tylko możliwe.
· Każdy gracz na początku swojej pierwszej i każdej następnej tury generuje tyle Tactical Objectives aby mieć ich łącznie 3.
· Precious Cargo - nie można odrzucać kart Secure Objective X.
· Steal the Loot - możesz wykonać każdą z wylosowanych przez przeciwnika misji typu Secure Objective X, jeśli Ci się to uda to dostajesz VP a Twój przeciwnik musi odrzucić wykonaną kartę.
Bitwa III - Contact Lost & The Scouring
Rozstawienie: Hammer and Anvil
Ilość tur: 5, 6 na 3+, 7 na 5+
· przed wyborem stron gracze rozmieszczają 6 Objectivów Maelstrom of War, po 3 każdy. Każdy z nich będzie pod koniec gry Objectivami Ethernal War i należy oznaczyć, które to będą.
Primary objective - Ethernal War:
THE SCOURING
· Po rozstawianiu, ale przed przejęciem inicjatywy rzucamy kością który ze znaczników jest ile warty. Jeden jest warty 4VP, dwa są warte 3VP, dwa są warte 2VP i jeden jest wart 1 VP.
Secondary Objective - Maelstrom of War:
CONTACT LOST
· Osiągnąć tak wiele Tactical Objectives jak tylko możliwe.
· Każdy gracz na początku swojej pierwszej tury generuje jeden Tactical Objective
· Każdy gracz na początku każdej następnej (2+) tury generuje tyle Tactical Objectives ile zajmuje objective'ów, maksymalnie do 6 na ręce.
Zasady specjalne:
Jednostki Fast Attack są Objective Secured (nawet pojazdy jeśli nie są immobilized) i zabicie każdego FA daje 1VP.
PUNKTY BONUSOWE I KARNE:
Punkty karne można zdobyć za:
· -5 DP za brak czytelnej rozpiski pokazanej sędziemu przy zapisach
· -5 DP za brak oryginalnej kopii zasad
· -3 DP jesli gracz nie ma miarki, kości, kart maelstrom lub używanych wzorników (po -1 DP za brak poszczególnych rzeczy)
· Opóźnienia w oddawaniu wyników będą karane w następujący sposób:
- 0 - 5 min = Ostrzeżenie dla obu graczy, drugie ostrzeżenie w turnieju oznacza mi -2 DP do klasyfikacji generalnej
- 5- 9 min = -5DP dla obu graczy (kumulatywne z poprzednim)
- 10+ min = Skutkuje wynikiem 0:0 między oboma parami (kumulatywne z poprzednim)
· Awanturowanie się z sędzią - 20 DP
· Za niekulturalną grę i zachowanie, oszustwa lub INNE przewinienia nie zdefiniowanie sędzia może przyznać dowolne punkty karne, a nawet usunąć z turnieju!
Dodatkowe pkt można zdobyć za:
· Przybycie na turniej na czas i zapisanie się w trakcie zapisów +3 DP (czyli premia za brak spóźnienia). Wszystkie przypadki losowe będą rozpatrywanie indywidualnie.
· Wysłanie rozpiski na czas +100DP. Dodatkowe punkty za rozpiskę są przyznawane tylko gdy poprawna rozpiska przyjdzie przed regulaminowym czasem.
Hobbystyka:
Modele pomalowane otrzymują zasadę preferred enemy(niepomalowane). W kwestiach spornych rozstrzyga sędzia.
Bay będzie rozlosowany w pierwszej kolejności wśród ludzi którzy się spóźnią, następnie wśród tych którzy nie wyślą rozpiski na czas, następnie wśród tych którzy nie dokonali przedpłaty, następnie z największą ilością niepomalowanych modeli.
ZGŁOSZENI:
Lista zgłoszonych napisał:
1. MrT - R
2. Sławek
3. Kornel - R
4. Vespan 50%
5. Robert - R
6. Duda - R
7. Kermit ??
8. Toster ??
9.
10.
11.
12.
13. Pokrzyw - R
14.Kvan
Rezerwa - czyli nie potwierdzony udział napisał:
1.
2.
3.
Możliwe jest rzucenie challenge na pierwszą bitwę.
Przyjęte Challenge napisał:
1.
Uwaga, dla formacji SW Wolfkin wprowadzam dodatkowe obostrzenie, dokładnie takie jak przy infantry platoon gwardyjskiej:
Pay 1 Credit for each unit with 30+ Wounds that
can be joined simultaneously by one or more
Independent Characters with any combination
of the following rules:
Fearless, And they Shall Know No Fear, Zealot
or Stubborn
Pay 1 Credit for each unit with 40+ Wounds that
can be joined simultaneously by one or more
Independent Characters with the Scout USR
Excluding the 1st and 2nd, Pay 1 Credit for Each
Psyker of Mastery Level 2 or more that can join
a unit with 30+ Wounds
errata napisał:
Kill points jak zwykle, dodajemy do wyniku misji - maksymalnie 8 pkt.
Turniej zaliczany jest do rankingu ITC
https://www.frontlinegaming.org/communi … t-circuit/
Offline
Jak działa ta tabelka wykorzystane/DP/% całości? Załóżmy że mam rozpiskę o wartości 7 kredytów. Dostaję 22 DP do wyniku końcowego?
Offline
Czyli wynik może być większy niż 20?
Offline
To samo napisałem nie wydając się w szczegóły. Dopisz mnie.
Offline
"Boss Snikrots Red Skull Kommandos formation
Pay 2 Credits."
No bez kitu, taki game breaker, że aż go obcieli XD
Offline
Dla formacji SW Wolfkin wprowadzam dodatkowe obostrzenie, dokładnie takie jak przy infantry platoon gwardyjskiej:
Pay 1 Credit for each unit with 30+ Wounds that
can be joined simultaneously by one or more
Independent Characters with any combination
of the following rules:
Fearless, And they Shall Know No Fear, Zealot
or Stubborn
Pay 1 Credit for each unit with 40+ Wounds that
can be joined simultaneously by one or more
Independent Characters with the Scout USR
Excluding the 1st and 2nd, Pay 1 Credit for Each
Psyker of Mastery Level 2 or more that can join
a unit with 30+ Wounds
Offline
Fortyfikacje dopuszczone? Konkretnie Vengenance weapon battery? (koszt chyba 1 credit za sztukę).
Offline
LOL 15pt za Void Shield Generator, ten model jest serio znienawidzony
Offline
Stare vsg jest bardzo mocne. Wyobrażasz sobie unit ponad 100 orków który jest przez to chroniony?
Ostatnio edytowany przez emrtee (2016-06-24 18:33:13)
Offline
no i Co jak nie mogą spod bańki wyjść?
Offline
Grałem na DMP tym, nie jest tak mocne a po FAQ to w ogóle jakiś żart
Offline
Sgt. Platypus napisał:
no i Co jak nie mogą spod bańki wyjść?
No i na tym polegał trick. Jeden model wystraszył by cała setka miała tarczę. Może to dziwne brzmi ale ludzie tak grali taki sznurek robili do pierwszego combatu.
Offline
No zapisz, może się komplet uzbiera, a potem będziemy myśleć...
Offline
no i Co jak nie mogą spod bańki wyjść?
A nie da się VSG najnowszym czarem przenosić tak jak tereny?
Offline
Comp dopuszcza. Płacisz 8 c i możesz go dopiero próbować wylosować
Offline
Ja się pewnie zdecyduję przed turniejem DELETED
ADMIN: Jeszcze raz proszę o wstrzymanie się z opiniami o grze. Nie podoba się? Nie graj. Daj grać innym, którzy chcą.
Offline
Wstępnie się piszę z CSMami, mam już rozpiskę (wstępnie licząc wykorzystałem tylko 1 credit za CAD), ale jeszcze do końca nie wiem czy sobotę będę miał wolną.
Offline
Jak coś to będę miał armię na 1850 jakby ktoś chciał i byśmy na siebie trafili to można zagrać, ew. Czelendże?
Offline
Sgt. Platypus napisał:
Jak coś to będę miał armię na 1850 jakby ktoś chciał i byśmy na siebie trafili to można zagrać, ew. Czelendże?
To co gramy?
Offline
Mam poweselne vódżitsu, ktoś miałby ochotę przed/po, bo oczywiście w trakcie odpada
Offline