W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW
Strony: 1
Wątek Zamknięty
SZATAN TWÓJ PAN
Zapraszamy na kolejny turniej FLAMES of WAR.
Odbędzie się 3 kwietnia 2011 (niedziela) w sklepie BOLTER - ul. Sokolnicza 7/17 pawilon 32.
Poniżej znajdziecie regulamin turnieju.
wpisowe: 10 zł
Zapisy: 10:00 – 10:15
Początek turnieju : 10:15
(w razie problemów z dojazdem, można wysłać zgłoszenie SMSem na 605560309)
Sędziuje: Bartosz Cieśla, z wydatną pomocą podręcznika i podszeptów swoich zakamuflowanych zauszników
Poniżej REGULAMIN
I. Kompozycja armii:
1. Gracze wystawiają armię na 1690 pkt na okres LATE WAR.
2. Obowiązują wszystkie listy armii do drugiej edycji Flames of War zarówno z podręczników jak i pdfów umieszczonych na stronie www.flamesofwar.com
3. Gracz wystawiający kompanię na podstawie listy armii z pdfu zobowiązany jest posiadać jego wydruk do wglądu sędziego oraz przeciwników.
4. Za wskazane uznaje się posiadanie rozpisek swojej armii dla wszystkich przeciwników.
5. Prowadzący (czyli Ja) będzie prowadził do boju coś amerykańskiego lub sowieckiego.
II. Rozgrywka:
1. Gramy 3 bitwy po ~dwie i pół godziny
2. Grafik turnieju:
Bitwa pierwsza – 10:15-12:45
Przerwa obiadowa- W razie głosów sprzeciwu zostanie poddana weryfikacji.
Bitwa druga – 13:10-15:35
Bitwa trzecia – 15:35-17:00
Scenariusze:
Bitwa 1 - Breakdown rescue - http://www.flamesofwar.com/Portals/0/Do … Rescue.pdf
Jako experimental support platoon uznajemy pluton pojazdów o największym łącznym pancerzu na stole, więc może się okazać, że kompania pancerna z Tygrysem będzie się bronić przed kompanią piechoty z Shermanami.
Bitwa 2 - Breakout mission (jak w Das Book, Cobrze i na stronie Battlefrontu)
Bitwa 3 - Dusk attack - Free-for-all + od 2 tury noc do końca gry na 4+
III. Punktacja:
O wyniku rozgrywki decyduje scenariusz a punkty zwycięstwa są liczone następująco:
* Wartość punktów do zdobycia wynosi 20VP(w tym 10VP za scenariusz).
* Wartość punktowa armii przeciwnika na stole to 100%. Zabite jednostki przeciwnika to odpowiedni procent
i za wygraną dodajemy do wyniku 100%. Następnie liczymy różnicę wyniku w procentach i porównujemy z
tabelką.
0-19,99% 10-10
20-39,99% 11-9
40-59,99% 12-8
60-79,99% 13-7
80-99,99% 14-6
100-119,99% 15-5
120-139,99% 16-4
140-159,99% 17-3
160-179,99% 18-2
180-194,99% 19-1
195-200% 20-0
* „Procent” strat jest liczony na zasadzie wliczenia wszystkich pkt wystawionych podczas bitwy na stół.
Tzn. jeśli na stole mamy całą armię to nasze 100% to łączny koszt wszystkich plutonów na stole (tak
lotnictwo się nie wlicza). Jeśli natomiast zaczynamy z połową armii na stole a połową w rezerwach to
koszt punktowy jednostek zaczynających oraz tych które weszły z rezerw jest naszym 100%, to oznacza ze
jednostki które nie zdążyły się pojawić na stole nie są liczone do tego. Do strat wliczamy tylko pełne
stracone plutony oraz takie które zostały zredukowane poniżej połowy (”sole survivor” jak się uda to jest
to strata połowy oddziału). Także wliczamy jeśli zniszczono HQ, warrior teamy, leaderless platoons lub
inne dodatki do HQ będące w plutonach. Przykład: Gracz gra scenariusz obronny gdzie do rezerw musi
przenieść przynajmniej połowę swoich plutonów, do tego posiada wsparcie lotnicze i snajpera. Na stole
stawia 3 plutony o koszcie 340pkt a w rezerwach ma 4 plutony. Przed zakończeniem gry udało mu się na stół
wprowadzić kolejne dwa plutony o koszcie 360pkt, ale z powodu gry przeciwko armii pancernej nie pojawił
się na stole jego snajper. Łączny koszt punktowy armii która była na stole to 700pkt i to jest jego 100%
odpowiadające 10 VP. W czasie bitwy zginęły mu dwa pełne plutony o łącznym koszcie 240pkt oraz dwa z jego
plutonów zostały społowione i łączny koszt tych plutonów był 340pkt ale że tylko połowa to 170pkt.
Oznacza to że stracił on w rozgrywce 240+170pkt= 410pkt z 700pkt które miał na stole. Daje to nam 410/700
czyli 58,6%. Jest to wartość, którą odejmuje przeciwnik od swego procentu zabitych nam jednostek.
Przykładowo przegraliśmy z takimi stratami zadanymi przeciwnikowi, on natomiast zadał nam 44% strat. To
znaczy że on za wygraną dodaje 100% i ma 144% od tego wyniku odejmuje straty zadane mu przez nas czyli
58,6% co daje nam 144-58,6= 85,4. Patrząc na tabele mamy wynik końcowy bitwy 14-6 a przypadku remisu było
by 58,6-44=14,6 czyli 10-10.
IV. Przepisy porządkowe:
• W skrajnych przypadkach (oszustwo, notoryczne przekleństwa, nagminne utrudnianie gry przeciwnikom,
itp.) gracze mogą zostać zdyskwalifikowani i usunięci z turnieju. Dyskwalifikacja gracza jest
równoznaczna ze zweryfikowaniem wszystkich jego wyników na 0 i wymierzeniem karnego jeżyka!
Ostatnio edytowany przez Krechafety (2011-03-22 18:12:40)
Offline
SZATAN TWÓJ PAN
Teraz, gwoli wyjaśnienia, powiem wam, dlaczego regulamin wygląda tak, a nie inaczej.
1. Otóż, jak niektórzy z was wiedzą, byłem na turnieju w Warszawie, gdzie graliśmy na 1945pkt, 2.5h/grę.
Tak duże punkty są całkowitą pomyłką podczas gry na mniej niż trzy i pół godziny per pugnam.
Nikomu nie udało się zakończyć defensive battla w regulaminowym czasie, ani wyjść ponad czwartą turę, wszystko strasznie się dłużyło i ogólnie było średnio pod względem rozwoju akcji.
3.5h * 3 = 10.5h, co oznacza, że zaczynając o 9:00, skończylibyśmy o 19:30, a to w niedzielę stanowczo zbyt późno.
Zakładając 2.25h na bitwę i rozpoczęcie o 10:00, my powinniśmy z powodzeniem skończyć najdalej o 17:30, co jest wciąż w miarę dobrą porą na powrót do domu, mamy również wciąż spory zapas szans na skończenie szybciej.
Mam nadzieję, że takie wyjaśnienie wam wystarczy.
Nie zabraniam wam wystawiać bohaterów spacjalnych. Nie zabraniam wam wystawiać ciekawego sprzętu. I tak podniosłem limit punktowy z 1500 (gdzie mam już absolutnie wszystko, co moi Amerykanie mają ciekawego w swojej kompanii) na 1690 (gdzie mam już absolutnie wszystko, co moi Niemcy mają ciekawego + chłam do zapchania punktów). Nie narzekać zatem.
W każdym razie, bardzo proszę się dopisywać do listy uczestników.
1. Bartek Cieśla - Osiołki
2. Marcin Wróbel - Alianci
3. Maciek Brzeziński - Alianci
4. Adrian Matys - Osiołki
5. Michał Zalewski - Alianci
6. Maciej Głazowski - Alianci
Stosunek sił Oś:Alianci - 2:4
Ostatnio edytowany przez Krechafety (2011-03-25 12:57:48)
Offline
Jak dla mnie wystarczająco racjonalnie. Pojawię się zatem z czymś brytyjskim (resp. kanadyjskim lub polskim jak już się ogarnę). Nie wykluczam komandosów, bo nie spuszczałem ich ze smyczy od lat (znaczy zeszłorocznych turniejów).
Wychodzi jednak na to, że zadebiutuje mój Panzer Lehr. Zobaczymy co mogą nazistowskie czołgi!
Ostatnio edytowany przez Zielarz (2011-03-29 09:38:20)
Offline
Wystawię niemieckich grenadierów SS, żadnych panter i bohaterów specjalnych!
Offline
Wyjaśnienia przyjęte..
Wystawię to co zwykle, czyli czerwoną piechotę z czapkami w kolorze tęczy..
Offline
Jak uda mi się przyjść to na piechotę po polsku.
Offline
Z przyczyn połowicznie ode mnie zależnych niestety nie pojawię się ze swoimi panzergrenadierami na turnieju. Puki co pozostaję w żalu... i czekam na następny turniej
Offline
SZATAN TWÓJ PAN
Moje drogie pany, sytuacja wygląda poważnie.
Jak na razie, mamy potwierdzonych z grubsza czterech graczy, co jest dość niewielką ilością.
Bardzo prosiłbym, aby KAŻDY z tych, co się zamierzają pojawić, JESZCZE RAZ napisał tutaj, czym ma zamiar zagrać.
Na razie, przynajmniej tak wynika z wcześniejszych danych, nasi uczestnicy zagrają
Maciek B. - alianci
Marcin W. - oś
Bartek C. - oś
Adrian M. - oś
Michał - alianci
W razie nieparzystej liczby ludzi, rezerwuję sobie prawo do nie grania jako pierwszy.
Ostatnio edytowany przez Krechafety (2011-04-01 20:20:24)
Offline
Michał Z.- piechota sowiecka
Offline
Jak dam radę mieć modele (raczej tak) to Panzer Lehr lub Schwerepanzerabteilung.
Jeśli nie, to British Commando
Offline
SS Totenkopf (zwykli grenadierzy)
Offline
Mały Michał wystawi 3 Kanadyjską Dywizję Piechoty
Offline
Niestety znów nie mogę przybyć...
Zielarz--> jak co mogę Ci przynieść jakieś tygrysy w piątek
Offline
Mimo szczerych chęci, nie dam rady się stawić.
Przepraszam
Offline
Wątek Zamknięty
Strony: 1