W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW
Strony: 1
Wątek Zamknięty
Turniej Infinity 16.01.2016 "Styczniowa przyciężkawa rozwałka"
Zapraszam wszystkich na Turniej Infinity, który odbędzie się w Bolterze (Ul. Sokolnicza 7/17 pawilon 31 53-676 Wrocław) 16 stycznia 2016r. Planowany start o godzinie 10:15.
Zgłoszenia przyjmowane są za pomocą appki "Tournament Calculator" firmowanej przez Asara i Krzysztofa. Sugerowane jest również dopisanie się w temacie w formie nick i armia. Pierwszeństwo udziału w turnieju mają osoby zapisane poprzez "Tournament Calculator"!
Tu można się zarejestrować w systemie.
A tu zapisać na turniej
Regulamin:
1. Organizacja turnieju
a. start o 10:15
b. Wejściówka 15zl, która należy wydać na zakupy w sklepie (według regulaminu nagród sklepu Bolter)
c. Ustalenia zawarte w regulaminie są nadrzędne względem innych dokumentów do których regulamin się odnosi.
d. Gramy 3 bitwy, każda po 2h20min lub 3 tury. Jeżeli jedna ze strona znajdzie się w stanie odwrót (Retreat) gra skończy się na końcu tury tego gracza. Gracze, którzy nie rozegrają w żadnej grze 3 pełnych tur zostaną "nagrodzeni" -3 OP! Oczywiście sytuacji z Retreat nie bierzemy w tym wypadku pod uwagę.
e. Bitwy rozgrywane są w formacie 350 punktów i 7 S.W.C. Bonusowe S.W.C z porucznika (np. +1 z Joan of Arc) normalnie zwiększają pule S.W.C.
f. Można zabrać ze sobą dwie rozpiski, wybrane z jednej listy armii (sektorowej, lub ogólnej - bez mieszania).
g. Nie można wystawiać najemników, z wyjątkiem armii sektorowych, dla których dany model najemnika jest częścią listy dostępności modeli. Dozwoleni są WarCors (w armiach ludzkich), Authorized Bounty Hunters (w ogólnych listach armii ludzkich) oraz Wardrivers (ogólna Ariadna). Sektorówka USAriadna Ranger Force dopuszczona!
h. Każdy punkt armii ponad 350 karany jest -1 Objective Point.
i. Rozpiski z S.W.C. ponad 7(ew. 8, gdy występuje sytuacja z punktu e.) punktów nie będą dopuszczane do gry.
j. GRAMY NA ZASADACH INFINITY 3. edycji! wraz z uaktualnieniami w formie FAQ i nowej tabeli broni], jeśli jakaś zasada, lub broń nie występuje w powyższych źródłach, to działa jak w zasadach N2/HS/C. Aktualne zasady do pobrania tu
k. Organizator zastrzega sobie możliwość zmiany regulaminu w dowolnej chwili.
l. Gramy z ITS Pack - zaznaczać, czy składacie się, czy nie.
2. Wymagania
a. Każdy gracz musi posiadać dwie czytelne pisemne rozpiski swojej armii oraz statystyki uzbrojenia. Do każdej z nich wersję jawną i nie jawną. Będę sprawdzać, gracze bez rozpiski dostaną -3 OP!
b. Każdy gracz musi dysponować:
i. miarka
ii. przy najmniej jedna kostka dwudziestoscienna.
c. Zalecane jest aby gracze posiadali:
i. zestaw znaczników potrzebnych im do gry [dotyczy to także znaczników niezbędnych w scenariuszach]
ii. wzorniki
iii. sylwetki modeli przez nich używanych
iv. model HVT (cywila)
d. Wszystkie modele powinny być sklejone - nie licząc drobnych elementów typu antenki
e. Na podstawkach powinny być zaznaczone Front Arci (FA). Oznaczenia te nie są wymagane ale zalecane. W przypadku braku oznaczeń, FA ustala się na podstawie linii biegnącej przez “barki” modelu. Wszystkie wątpliwości będą rozstrzygane na niekorzyść gracza którego modele nie maja oznaczonych FA.
f. Wszystkie modele powinny znajdować się na podstawkach zalecanych przez producenta (wg. statystyki S - silhouette). W przypadku nieoryginalnej podstawki lub jej braku sposób rozwiązania tego problemu określa sędzia. Haqqislamski Maghariba – zalecana 3” podstawka. Jej brak nie powoduje żadnych konsekwencji.
3. Obostrzenia
a. Wszystkie modele muszą być modelami firmy Corvus Belli do gry Infinity.
b. proksy w ramach rozsądku (szt. 3) zostają dopuszczone - ukłon w stronę młodszych stażem graczy, którzy chcieliby przetestować inne opcje
c. proksy muszą być modelami Corvus Belli - słabo wygląda Space Marine w naszej ładnej grze. Gracz proksujący musi mieć w rozpisce wyraźnie opisane jaki model proksuje inny. W miarę możliwości proszę pytać o możliwość wypożyczenia wzorów od innych graczy.
d. Wszystkie niecodzienne sytuacje rozstrzyga sędzia
e. Modele niewydane nie liczą się jako proks.
4. Scenariusze
a) Quadrant Control (s. 17)
b) Nimbus Zone (s. 41)
c) Annihilation (top-tier) (s. 9)
5. Punktacja
a. Gracze są klasyfikowani na podstawie Objective Point (OP) zdobytych za misje w pierwszej kolejności, w drugiej kolejności na podstawie ilości punktów które przeżyły bitwę (VP)
b. osoba, która dostała BYE ma wynik liczony na podstawie wzoru: [(liczba OP zdobytych przez gracza w grach)*3]/2=WYNIK KOŃCOWY
c. BYE dostaje osoba, która przyszła jako ostatnia (spóźnialscy mogą liczyć na karniaki wg. uznania sędziego)
d. kolejne BYE dostają osoby o najniższym wyniku,
e. BYE w paringu liczony jest jako wynik średni z wyników w turze na którą został przyznany,
f. Przyznaje się następujące punkty dodatkowe (podliczane na koniec turnieju):
0-3 OP za pomalowaną armię (próg co 33% figurek pomalowanych),
0-2 OP za podstawki (front arc + wymodelowanie),
0-5 OP za ilość HI w rozpisce,
0-6 OP za ilość TAGów w rozpisce (1 TAG = 3 OP),
0-3 OP za rozpiskę na 1 CG!
6. Uwagi Dodatkowe
a. W Infinity są dwa typy rozpisek – jawne, czyli niezawierające modeli w Hidden Deployment, Holoprojektor, skoczków oraz porucznika, a także niejawne, czyli te zawierające wszystkie modele. Rozpiska niejawna jest do wglądu tylko dla sędziego – pozostali gracze nie maja prawa znać rozpiski niejawnej przeciwnika. Gracz przyłapany na oglądaniu rozpiski niejawnej innego gracza zostanie ukarany -5 OP. Notoryczne łamanie tej zasady może skutkować dyskwalifikacja winowajcy z turnieju.
b. Przed każda bitwa gracz posiadający modele Camo / TO Camo (w tym miny wystawiane dzięki zdolności Minelayer) musi przypisać (zanotować) im numer i/lub kolor markera, pod którym może się wystawiać. Np. posiadając dwa modele Camo, notujemy, ze Naga haker ma marker nr 1, Naga snajper ma marker nr 2. W momencie wyjawienia modelu kryjącego się pod danym markerem, przeciwnik może poprosić sędziego o potwierdzenie czy faktycznie ten model kryl się pod tym markerem.
c. Ustawienie modeli w Hidden Deployment (TO Camo) należy bardzo dokładnie zanotować, tak by można było jednoznacznie określić gdzie i jak dany model powinien stać (lokacja, stojący/prone, dotyka makiety czy nie, cover, itp.). Jeżeli jest taka możliwość (a nie oszukujmy się - na pewno będzie ) należy wykonać zdjęcie ustawionego modelu, np. aparatem w telefonie. Po ujawnieniu się modelu (jako model lub marker) przeciwnik może poprosić sędziego o potwierdzenie czy faktycznie ten model, w taki sposób kryl się w tym miejscu.
d. Przed rozlosowaniem par w pierwszej turze gracz może wyzwać na pojedynek innego gracza, jeśli przyjmie on wyzwanie będą sparowani po za normalnym losowaniem.
e. Na turnieju zostaną wykorzystane zasady terenów oraz niektóre stoły mogą być bardziej "niecodzienne" - warto spojrzeć na stoły z ostatnich turniejów w Barcelonie, czy Warszawie,
f. wprowadzona zostaje opcja rzucenia przed pierwszą bitwą challenge. Challenge można odmówić, można rzucić challenge tylko na pierwszą bitwę. Jest to ukłon w stronę osób, które nie lubią grać mirrorów/nieczęsto mają okazję zagrać z daną osobą,
g. sędzia zbiera niejawne rozpiski każdego gracza po ogłoszeniu paringów na pierwszą bitwę,
h. sklep BOLTER nie zapewnia usług w zakresie drukowania rozpisek!
Lista zapisanych
1
Offline
Riddle me this... Riddle me that
SKLEP BOLTER
Dwie sprawy:
1. ITS pack - prosiłbym o w miarę szybkie określanie się, bo nie mamy go na stanie i musimy go zdobyć. Zastrzegamy sobie WYJĄTKOWO możliwość odwołania grania na ITS Pack o ile dowiemy się za późno, że jest potrzebny.
2. Drukowanie rozpisek w sklepie w SOBOTĘ turniejową. Sorki, ale ostatnio było to przegięcie. Jeśli nie macie gdzie wydrukować to proszę o kontakt. Z miłą chęcią wydrukujemy, ale nie na ostatnią chwilę
Offline
Sambor mega + za dodatkowe pkt
Offline
O ile jestem za dodatkowymi punktami za front arci, malowanie, etc. to punktowanie zawartości rozpisek średnio mi się podoba. :S Co to jest "rozpiska na CG"?
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Kristoff napisał:
Co to jest "rozpiska na CG"?
Na jedną Combat Grupę
Offline
Kristoff napisał:
O ile jestem za dodatkowymi punktami za front arci, malowanie, etc. to punktowanie zawartości rozpisek średnio mi się podoba. :S Co to jest "rozpiska na CG"?
Chodzi o to, żeby zasugerować pewien styl rozpiski na danym turnieju. Nie chcę robić zapisów "musisz zabrać TAGa, albo 3 HI".
Nie martw się, nie będzie to stały element naszych lokali. Zresztą dalej możesz grać olewając punkciki dodatkowe - tylko musisz mocniej ograniczyć przeciwnika w kwestii punktów za misję.
Offline
cavalierdejeux napisał:
Kristoff napisał:
Co to jest "rozpiska na CG"?
Na jedną Combat Grupę
To tak się da?
Offline
Będę i składam się na ITS Pack. Fajny motyw przewodni turnieju
Kristoff oj da się, właśnie zrobiłem testową rozpiskę z tylko 1 TAGiem i miałem 353pkt przy 8 modelach Teraz tylko jak zmniejszyć punkty do 350 i zwiększyć rozkazy do 10.
Pytanie brzmi: jak podliczamy pkt za kompozycję armii skoro można mieć 2 różne rozpiski? Punktujemy tą, którą grało się 2/3 misje?
Offline
Będzie chyba po punkcie za każdą grę na 1 CG.
Offline
Tak jak Kristoff pisze. Punkcik za każde skuszenie się na opcję z 1 CG.
Offline
Ok, ma to sens dla zapisu o 1CG, ale już nie dla 0-5 HI, czy 0-6 OP za ilość TAGów w rozpisce (1 TAG = 3 OP) - chyba, że takie punkty są za każdą misje to masz ode mnie gwarancję 2 TAGów . O ile TAGi dałoby się rozdzielić na zasadzie 0-2 za ilość TAGów na misje, to HI już nie bardzo przy takim przedziale.
Offline
Zapisany
ITS - tak.
Offline
Riddle me this... Riddle me that
ITS = 2
Offline
its tak
Offline
Riddle me this... Riddle me that
ITS = 3
Offline
Tak trochę pomyślałem nad dodatkową punktacją i sądzę, że jest lekko zawyżona. Ja rozumiem, że należy środowisko lekko motywować do gry armiami pomalowanymi, z odpowiednio przygotowanymi podstawkami itp, ale aż do 3VP? Może wystarczy po 1VP, na koniec turnieju nie przesądzi to tak bardzo o kształcie ostatecznej punktacji. Co do zapisów o Tag'ach, HI, 1CG, może wystarczy dodać ograniczenia rozkazowo/jednostkowe?
Myśl przewodnia mojego wywodu jest taka, że jak ktoś dobrze pokmini, to z rozpy może uzbierać np. 13-16VP, potem wystarczy remisować i można spokojnie liczyć na podium
Czy o to nam/Wam chodzi?
Zapytuję oczywiście czysto akademicko, bez zbędnego zadęcia - mam nadzieję
Offline
ITS tak.
Offline
Riddle me this... Riddle me that
ITS = 4
Offline
Ja też się dorzucę do ITS
Offline
@Darek ale jeśli wszyscy pomyślą tak jak Ty, to i tak o wyniku końcowym rozstrzygną wyniki bitew, bo każdy będzie miał na start X punktów za rozpiskę/malowanie/itp. A frajda z gry przy ładnych, pomalowanych modelach oraz widok mniej spotykanych jednostek to sama przyjemność, prawda?
Mi się pomysł podoba, patrząc co zrobił jeden malutki zapis na turnieju 40k (prefered enemy unpainted models, czyli przerzut 1 na trafienie/ranienie - gdy gramy kośćmi k6 to sporo) jest to dobre podejście. Pierwszy mój turniej od dłuższego czasu, gdzie wszystkie modele na stołach były pomalowane...
Raz od święta na inne zasady niż czysty ITS można pograć, nie daj im się SamboR!
Wpadnę na 90%, zapewne CA ogólne. ITS pack - nie.
Ostatnio edytowany przez Izwor (2015-12-31 15:39:50)
Offline
Riddle me this... Riddle me that
ITS = 5
Offline
Wpadłbym ale:
1) Niestety kończę zajęcia o 11 45.
2) Jestem totalnie zielonkawy w tę grę (znam absolutne podstawy podstaw)
3) Chyba na 350 pkt mpdeli nie wykręcę.
4) Ale i tak wpadnę pokibicować :-)
Offline
Wpadaj Avatarze, najwyżej zagrasz sobie od drugiej rundy - daj znać jaka frakcja/jakich modeli brakuje - coś się znajdzie na pożyczki
Offline
@Sambor poszperam w weekend po modelach, zrobię rozpiskę i dam znać. Gram PanO.
EDIT:
Sprawdziłem na szybko. Mam ludków na 350 i 7 swc. Wstępnie jestem na tak. Zarejestruję się jak będę miał chwilę.
Ostatnio edytowany przez Avatarofhope (2015-12-31 17:51:15)
Offline
ITS - tak
I... Witam wszystkich
Offline
Riddle me this... Riddle me that
ITS = 6
Avatarofhope napisał:
Wstępnie jestem na tak.
Umów się z kimś na próbne granie. Jest jeszcze kupa czasu
Maniac napisał:
I... Witam wszystkich
Witaj
Ktoś z Poznania jeszcze będzie?
Offline
@Avatarze: jakby co, dawaj znać, chętnie pokażę co z czym.
Offline
@Sambor - Jak tylko znajdę chwilę czasu. Najwcześniej na piątkowym WW - 8 stycznia?
Ostatnio edytowany przez Avatarofhope (2015-12-31 22:54:54)
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Poprawione
Offline
Co z armiami ktore nie posiadaja taga?
Offline
Biorą link 5 HI
Offline
grasiu napisał:
Co z armiami ktore nie posiadaja taga?
Czyli Ariadna? Wystawiają 2-3 CG i wygrywają wszystko 10 punktami
Offline
Nie gramy o Złote Kalesony Władzy Absolutnej, a fajnie będzie zobaczyć linki ciężkiej piechoty i TAGI
Offline
Dzięki VanTroff za odgadnienie moich zamiarów
Offline
Riddle me this... Riddle me that
...czyli nie biorę paczki ITS?
Brakuje 2 osób
Offline
Ja będę 50/50 i jak cos to będę się składał;)
Offline
Zjawię się z MRRF, wpisany do kalkulatora i będę się składał na ITSa.
Offline
Mam jeszcze pytania odn rozpiski na jedna CG i ilości HI?
- czy jesli jedna z dwóch rozpisek jest na jednej CG czy bonus pod koniec turnieju jest przyznawany?
- Hi jest rozliczana od modelu czy % udziału w rozpisce? Dodatkowo, cco jeśli jedna rozpiska jest bardziej "dociążona" HI niż druga? Jak to rozliczać?
Ostatnio edytowany przez grasiu (2016-01-15 18:52:47)
Offline
Dziękuję za grę moim przeciwnikom z Poznania; było naprawdę fajnie Was poznać i z Wami powalczyć. Ze względu na tak sympatyczne podejście do gry i w ogóle, postaram się wpaść z rewizytą w lutym
Turniej bardzo spoko; okazuje się, że można na 350pkt. wycisnąć 1 Grupę Bojową a gra i tak spali ci mózg
Uważam, że powinniśmy coś w tym stylu grywać trochu częściej - może dwa razy do roku. Sambor, liczę na Twoją inwencję w tym zakresie
Offline
Dzięki Darek, miło mi, że Ci się podobało.
Dzięki wszystkim za przybycie, mam nadzieję, że wykręcone zasady dot. punktów za kompozycję nie bolały tak bardzo. Miło widzieć, że jednak skusiliście się na robienie papierowych rozpisek
Fotkensy
Wyniki są na TC i poniżej. Piąta runda to punkty za malowanie, rozpiski, kompozycję armii):
1 Grasiu Ariadna 30[681]
2 Pajak PanOceania 28[703]
3 Mruczyslaw Bakunin Jurisdictional Command 28[626]
4 Vathaar Japanese Sectorial Army 28[496]
5 vanTroff Corregidor Jurisdictional Command 26[700]
6 Maniac Nomads 26[278]
7 SamboR Yu Jing 24[745]
8 Blaze USAriadna 21[210]
9 Dark Combined Army 19[257]
10 Ratman Aleph 12[586]
11 szklany1 Nomads 10[255]
12 tomasz Merovingia Rapid Response Force 9[68]
A wyniki bez punktacji rozpiskowo-malowaniowej wyglądały tak:
1. Grasiu (24)
2. Pająk (18)
3. SamboR (17)
4. Vathaar (16)
5. VanTroff (14; 700)
6. Mruczysław (14: 626)
7. Maniac (12; 278)
8. Blaze (12; 210)
9. Ratman (11)
10. Darek (10)
11. Szklany (6)
12. Tomasz (3)
Jak widać, namieszało to głównie w środku stawki, pozwalając Mruczysławowi wcisnąć się na trzecie miejsce, a mnie zrzucając na siódme.
Offline
Te zdjęcia to faworyzowanie rudych:D
Offline
Jako że to nietypowy format to czy można poprosić osoby na pudle o podzielenie się przepisem na sukces w tym turnieju?
Offline
Wątek Zamknięty
Strony: 1