W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW
1. Dlaczego Stompa jest zbanowana?
2. Dlaczego zbanowane są Super Heavy/Garganty?
Offline
Chyba chodzi o fun z gry. Bez sensu jest zbierać figurki wiadrami po strzale z siłą D.
Offline
Są różne turnieje. Na niektórych są dozwolone, na innych nie. Najbliższy turniej jest na raczej małą ilość punktów i wystawienie Super Heavy mocno zakłóci balans. Inaczej buduje się armię, jeżeli wiadomo, że nie trzeba w niej zawierać jednostek "na wypadek pojawienia się wielkiego złego potwora za 600 ptk".
Offline
Dzięki za odpowiedzi. Głupie kolejne pytanie... Wiem, że Stompa jest zbanowana na wszystkich (praktycznie) turniejach w Polsce. Ale np. oficjalne zasaty ITC 2015 dopuszczają ją.
Dlaczego akurat w Polsce jest tak uznana za przegiętą? Mógłby mi ktoś wyjaśnić, co w Stompie jest takiego WOW MUST BAN OVER 9000 PLX NERF? )
Offline
Tak sobie poszperałem tych zasad ITC i tam jest dopuszczona, bo jest to turniej, który dopuszcza wszelakie forgeworldowe wielkie dziwactwa. W Polsce gramy pod zasady ETC. Stompa przede wszystkim jest już rzeczą apokaliptyczną i z tego co kojarzę ma tam jakiś blast z siłą D, czy coś. Ogólnie w Polsce jest 1 czy 2 turnieje klasy challanger, gdzie są dopuszczane takie duże rzeczy.
Offline
Dzięki mistrzu. Wszystko już jasne.
Offline
Jak jest z count as, a realiami turniejowymi?
Czytałem sobie ostatnio formacje SM i chciałbym sobie wystawić moich CSM jako np. demi company SM
Modele czy to kapitana, czy też chaplaina sobie skombinuje, przekonwertuje.
Rhino jakie jest każdy widzi, dropy można pożyczyć, CSM jako SM, jak będzie miało takie samo uzbrojenie chyba też pyknie...
I jak, da się tak?
Offline
odnośnie stompy na turniejach...na Poznańskiej parówie była dopuszczona i jako jedyny użytkownik chętnie się wypowiem.
Nic nie robi - jest wspaniałym straszakiem ale nie ugrywa absolutnie nic. Ok mogłem mieć pecha. Vespan nas wziął na czas / nasza 5 bitwa też remis wyrzeźbiony w gównie przez przeciwnika na czas właśnie.
2 bitwa szybka i pewna wygrana 19-1 (nie pykło 20 - 0 ) bo stompa nie ugra za dużo.
3 bitwa spam bastionów. Stompa grzecznie czeka na wsparcie hemloków. Nie zdaje naprawy (2x3tury) zdaje maaaało invów (wypłacone jakieś 30 glanów) wybucha - darmowe 13 małych punktów dla przeciwnika. Tym razem to my rzeźbimy 6-14 cudem.
4 bitwa spam flyrantów i 2 hemloki - kurwilion sejwów / napraw stompa tankuje do 6 tury (wyjątkowo) trzyma 2 relikty i objectiv (scoruje wszystkie 3) wybucha ostatnim glanem. Eldarzy z mojej pary wyparowali w 2/3turze.
5 bitwa - stompa szaleje - stormsurge wypestkowany / tau commander ginie z placucha fartem przeżywam zastawiony grotami bikami 4Dflejmery. w 3 zaczynamy się rozkręcać przeciwnicy pod koniec swojej tury decydują że ich tura zamyka. finalnie 11-9 dla nas.
Reasumując.
Stompa kosztuje 800pktów. ma broń D do assulta i jak wybuchnie daje 1 KP + 12 VP w poznaniu lub +4VP z eskalacji. Ma nędzne strzelanie, losowego gattlera, działo 7 a nie 10" i 4 h.boltery więc szału nie ma. jak olejesz i będziesz grał na kp/maelstormy no i eternala na koniec stompa niespecjalnie ci zagrozi
Pozdro Vespan Gratki za turniej. DemiCompany carry
4 bitwa oczywiście 20 - 0 dla tyranidów
Ostatnio edytowany przez discord (2015-12-07 14:35:35)
Offline
Discord.. a kto zabrania stompy na turniejach w bolterze... cooknij na regulamin. z obecnego dostaniesz -10vp ale możesz grać do woli. Na poprzednim też mogłeś bez obciachów...
Offline
Po zapoznaniu się ze Stąpą na WŚ doszedłem do wniosku, że da się przeciw niej grać. Strzelanie jest mocne, ale przy BS2 nie jest jakieś op, a szarżować może i tak 1 cel na turę. A daje dużo zabawy
p.s. Strasznie zdziwiły mnie te stompy w oddział hen daleko za tym w combacie
Pozdro Discord
Offline
Na ITC zdecydowali dopuścić stompę ... 400 pktową Módlcie się, żeby na ETC nie zrobili tego samego Bo jak zrobią to kupię sobie jedną
Offline
Jak dla mnie dobrze zrobiona stompa daje w palnik ale może się nie znam ( jeszcze nie próbowałem w praktycee )
Offline
emrtee napisał:
Na ITC zdecydowali dopuścić stompę ... 400 pktową
Jaka to jest 400 punktowa? Bo w kodeksie orków widziałem tylko jedna LoW za 770?
Offline
Prawie taka sama, tylko połowę tańsza i ma d6 warstw void shielda.
BTW. i tak to nigdy nie wejdzie, bo tam na tym całym ITC, kolesie pytają ludzi jak by chcieli grać, robią głosowanie i potem grają tak jak zagłosowali. U nas nie ma na to szans
Offline
Prawie jak u nas z regulaminem turnieju, normalnie niemożliwe... gra dla graczy!?
Zawsze takie nowinki są ciekawe ale, by gra się przyjęła musi być spore grono graczy,
za to przy tworzeniu jakichkolwiek zasad albo wielki autorytet albo rzetelny wydawca.
Odbiegając od tematu... są systemy bitewne gdzie gracze jako społeczność, czy to forum, czy turniejowa ma znaczący wpływ na mechanikę gry? Mam tu na myśli oficjalny produkt (nie jakieś compy, ETC i inne) i nie chodzi mi o kilku betatesterów ale np. zmiany oparte na jakiś rankingach, relacjach, wielu testach i rozgrywkach społeczności graczy.
Ostatnio edytowany przez Izwor (2015-12-08 13:10:16)
Offline
Izwor napisał:
Odbiegając od tematu... są systemy bitewne gdzie gracze jako społeczność, czy to forum, czy turniejowa ma znaczący wpływ na mechanikę gry? Mam tu na myśli oficjalny produkt (nie jakieś compy, ETC i inne) i nie chodzi mi o kilku betatesterów ale np. zmiany oparte na jakiś rankingach, relacjach, wielu testach i rozgrywkach społeczności graczy.
League of Legends
Offline
Ale to chyba gra komputerowa... o bitewniaku nie słyszałem ;/
Ale jeśli mówimy o tym samym, to fakt tam system jest sprawny i aktualizowany na bieżąco, choć to całkiem inna skala zjawiska i ilości graczy
Offline
Gracze fabularnego L5K mieli rozwój fabuły do ich gry tworzony na podstawie tego jak ugrali gracze karcianki na turniejach XD
A tak na poważnie to dopieszczanie i słuchanie graczy to tylko jedna strona z wielu tzeeenchowej monety. Pamiętaj, że głównie chodzi w tym wszystkim o sprzedaż plastiku/podręczników.
Wśród graczy zwykle nie ma za wiele dobrych gamedesignerów, więc i nie wszystkie postulaty społeczności mają sens. (Nie żeby sugerował, ze GW zatrudnia dobrych projektantów;P)
Trzeba testować na graczach i ich uważnie obserwować. Słuchać już niekoniecznie Jest to na tyle oczywista praktyka, że raczej pewnie ciężko by znaleźć system gdzie testowanie na graczach nie miałoby wpływu na mechanikę.
EDIT:
Gry komputerowe to inna para kaloszy w czasach tak rozwijających się narzędzi to mierzenia wszystkiego na tysiacach graczy. W grach bez prądu sprawa jest dużo trudniejsza.
Ostatnio edytowany przez Korwey (2015-12-08 14:33:50)
Offline
Izwor napisał:
Ale to chyba gra komputerowa... o bitewniaku nie słyszałem ;/
Ale jeśli mówimy o tym samym, to fakt tam system jest sprawny i aktualizowany na bieżąco, choć to całkiem inna skala zjawiska i ilości graczy
Malifaux.
2 Edycja została zrobiona praktycznie przez grono graczy. Producenci zebrali opinie i testy i wydali nową edycję. Stąd - każda banda jest bardzo zbalansowana.
Offline