W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW
Strony: 1
Wątek Zamknięty
Ciekawi mnie, czy znaleźliby się chętni na turniejowe granie w AoSa.
W innych miastach, nawet polskich już takie rzeczy się dzieją. Budowę armii opierają zwykle na Azyr Comp.
Sam średnio jestem przekonany do niego, ale można by potestować.
Co myślicie o takim evencie?
Offline
a jest już jakaś opinia community / organizatorów ETC? w co będą grać "po" WFB, jest nadzieja na jakis komp / zasady turniejowe AoS?
Ostatnio edytowany przez Hortensie (2015-09-22 22:13:03)
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Zamiast WFB będzie X-Wing
A community ma schizofrenie połączoną z urojeniami paranoidalnymi (np. ponoć pierdyliard osób we Wro gra w KoW, a jest to ewidentna bzdura)
Zasady turniejowe do AoS są, ale są przeznaczone do zabawy i brak w nich elementu sportowego
Offline
Wystarczy w miarę dobry system tworzenia armii i można turniejować.
Offline
Nie wierzę, żeby dało się zrobić turniej AoS. Albo jest to AoS bez żadnego balansu, albo grupa ludzi, o których nigdy nie słyszałem, uznaje się za mądrych i ważnych i wydaje 50 stron dokumentu dodatkowego jak grać w AoS na turnieju - coś mi mówi, że to już nie jest AoS.
Poza tym - nie oceniając jakości - GW w końcu sprawiło, że mogę zagrać czym chcę, w ilościach jakie posiadam, bo wszystko jest grywalne. Zawsze gotowało się we mnie jakwidziałem ograniczenia battlowe w stylu: max 7 nietoperzy, albo Hexy albo 3 zombiaki, wampir z tarczą albo nekromanta z kijem.
Wg mnie ta gra nie powinna być tykana w stylu WFB. Albo będzie chulać w obecnej postaci, albo umrze śmiercią naturalną, ale zrobi to z godnością.
Offline
nie musi to być 50 stron
oto opis turnieju AoS jaki znalazłem jakiś czas temu(errata jest na jedną stronę, chętnym plik mogę przesłać albo udostępnię na dysku):
As promised here is the full errata and mission pack we will be using for this Sunday's Age of Sigmar Tournament!
The Tournament will be at 50 Wounds, so plan accordingly and keep the missions in mind!
Everyone will need to bring in a Banner on a 40mm base (even if it is unpainted) in order to participate. But don't forget that there is a Banner Painting competition as well on Sunday for extra prizes!
It's almost as if we knew in advance what the missions would look like ... dun dun DUN!!
Army Composition
Games are recommended to be played at 50 or greater points.
For every 25 counted wounds you may take:
- 4 Warscrolls
- 8 Wounds of models with the Hero keyword (only 60% can be spent on a single model, rounding up)
- 6 Wounds of models with the Monster keyword
- 6 Wounds of models with the Warmachine keyword (note that crew Wounds are stilled paid for, but they themselves do not typically have the Warmachine keyword)
- All models with 10 or more wounds must be from the same Compendium
Regardless of Wound Totals
- All named Heroes are 0-1 choices and may not be taken multiple times.
- All unnamed Heroes are 0-2 choices and may not be taken more than twice.
- Models with both the Hero and Monster keyword count against both allowances (and may therefore by limited in some games if only allowed by one of the two categories).
- When a model receives a Wound through an upgrade (for example Blight King Champion upgrade), the bonus is not counted towards your army’s total wounds.
- When a unit exceeds 10 models, receive 2 models for each one purchased with wounds.
i.e. a unit that begins at Five, 1-wound models, would cost 10 wounds total for a unit of 10, but only 15 wounds for a unit of 20 or 20 wounds for a unit of 30.
Ostatnio edytowany przez Szary (2015-09-23 08:10:12)
Offline
W zasadzie, to można dać szansę takiemu systemowi. Być może limitacje odnośnie woundów na monstra są trochę przesadzone, zwłaszcza że w zasadzie wszystkie jednostki wydają się grywalne. Tak czy inaczej stosunek woundów do warscrolli nie wydaje się złym pomysłem jeżeli szukamy wyważonych armii i nie korzystamy z zadania na natychmiastowe zwycięstwo słabszej armii
Offline
Riddle me this... Riddle me that
blackout_sys napisał:
Albo jest to AoS bez żadnego balansu, albo grupa ludzi, o których nigdy nie słyszałem, uznaje się za mądrych i ważnych i wydaje 50 stron dokumentu dodatkowego jak grać w AoS na turnieju - coś mi mówi, że to już nie jest AoS.
Tak było w przypadku WFB i większości ludziom graczom to nie przeszkadzało
Offline
Grałem jak na razie tylko 5 razy ale imo jeśli AoS ma być grany na turniejach to jedynym sensownym ograniczeniem porządkującym jest ilość woundów na stronę (np. max. 100W).
(no może jeszcze nie powtarzanie bohaterów specjalnych dla backgroundo-owego porządku gry)
Wszelkie bardziej rozbudowane ograniczenia są bez sensu (max. ilość warscrolli, max. ilość potworów, itd.) i tak jak pisał Black nie będzie to już wtedy AoS.
Jedyne co należy modyfikować to wybór misji jakie będą na takim turnieju, żeby gracze zmieniali rozpiski.
ETC Battlowcy dalej nie mogą się pogodzić z zamknięciem przez GW supportu dla systemu WFB i będą jeszcze może ze dwa lata grać na swoim mocno modyfikowanym systemie. Polski team robi nawet wish-listową modyfikację kodeksów ale i tak przyjmie się tylko "szwedzki comp". Nowych graczy nie będą mieli więc obumrze to naturalnie.
Offline
Ale tak nawiązując do pytania w temacie - byłbym chętny na turniej z minimum ingerencji w system (np. 100 woundów). Chcę zobaczyć jak turniejowo będą wyglądały potyczki armii summonowych
Jeszcze bardziej chciałbym zobaczyć Nagasha w akcji (chociaż tutaj byłbym skłonny do dżentelmeńskiej umowy nie wystawiania go).
I fajnie gdyby organizator zapodał zasady rozgrywanych scenariuszy, bo nie posiadam książek z obrazkami, gdzie są one opisane.
Ostatnio edytowany przez blackout_sys (2015-09-23 13:10:58)
Offline
blackout_sys napisał:
.
I fajnie gdyby organizator zapodał zasady rozgrywanych scenariuszy, bo nie posiadam książek z obrazkami, gdzie są one opisane.
A kto posiada? Jeśli się nie mylę, to te książki mają kilka stron scenariuszy, 200 stron obrazków i kosztują milion
Offline
Oj, nie chciałem mówić wprost, żeby nie wyjść na biedaka, który nie kupuje komiksów od GW
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Vespan napisał:
A kto posiada? Jeśli się nie mylę, to te książki mają kilka stron scenariuszy, 200 stron obrazków i kosztują milion
Akurat startery i książki się sprzedają
Offline
Przyjemne granie w plastikowe ludziki niestety wymaga zdrowego podejścia i nie koniecznie żerowania na dziurawych zasadach budowania armii.
40stka posiada magiczne punkty, a gdyby szukała balansu to nawet nie wiedziałaby w którym kierunku się udać na poszukiwania;P
Sigmarianie na świecie kminią swoje zasady i organizują turnieje. Myślę, że bez spiny do tworzenia armii wystarczą jakieś szczątkowe ramy tworzenia listy i możemy mieć fajny event.
Sam jak gram w sigmara to po prostu staramy się mniej więcej kontrować to co wystawia przeciwnik swoim warscrollem i zwykle kończy się pozostaniem 2-3 oddziałów na stole przy dużej bitwie, w domyśle całkiem zbalansowanymi potyczkami.
Możemy poszukać jakiegoś sprawdzonego już systemu albo napisać własny. Wg mnie nawet mój kampanijny po rozwinięciu mógłby się nadać.
Rozpiski publikowałoby się przed turniejem na forum, w celu ew. napiętnowania przysłowiowych czterech Wriathknightów
Offline
Ja chętnie zagrałbym turniejowo w Aos.
Offline
Co do turnieju to ja oczywiście z chęcią wezmę udział w turnieju ^^
Plus co do zasad to tutaj wszystko co udało mi się w ostatnim czasie uzbierać:
"Reddit zasady:
I would like to introduce and discuss my idea for balancing AoS. My first idea was something like: Why not use the wounds and the save to balance. Strong models have a lots of wounds and a good save.
So my formula is: Wounds x (7-Save)
This way 1 archaron (8 x (7-3)) counts as much as 32 (32 x (7-6)) Clanrats.
What i like most about this way of balancing is, that it is simple but (hopefully) effective. No Mathhammer and no 10 page rules.
permalink
[–]CrymsonKnight 2 punkty 19 godzin temu
Not bad.
I've Been tinkering with points, and think I have settled on this formula: (Bravery + Move / 2) + (6-Save) + Attacks * Wounds Doesn't take special rules into account, but the points costs that you get from the formula 'feel' right. Using my Wood Elves as an example: Glade Guard = 8 points Waywatchers = 11 points Dryads = 10 points Glade Riders = 30 points Spellweaver = 65 points Glade Lord = 80 points Treeman = 230 points Sisters of Twilight = 420 points
permalinkrodzic
[–]GrafBadok 2 punkty 15 godzin temu*
Good idea.
But i think it is to complicated. My aim is a pointsystem which is very simple, like the rules it self.
In Addition i have noticed something. People can still abuse the pointsystem. Someone can take 3 Archerons against 96 Clanrates.
So we need some rules for building an army.
My first idea was:
max 25% in Hero
max 25% in Monsters
max 25% in War Machines
min XY (according to game Size) Warscrolls per player
Named characters only once per army
This way it is not allowed to only field the best models.
permalinkrodzic
[–]Sputnik420 1 punkt godzinę temu
Dammit, thats just Warhammer Olde School!
It was a good game.
kolejny pomysł:
You will have to negotiate some limitations with your enemy. Example:
- "ok pal. 1 legendary hero, 1 basic hero, 3 infantry blocks, 2 cav/flyer units, 1 monster/machine."
- "2 monsters and I'm in".
- "Fine."
- "Let's play"
"
Offline
Indywidualne negocjacje są najlepsze, ale nie nadają się na turniej, gdzie masz jedną rozpę na wszystkich przeciwników. Dlatego proponuję publikowanie list na forum właśnie w tym celu;)
Nie wiem, czy dodatkowe babranie się w większej ilości parametrów przy liczeniu kosztów jest aż tak potrzebne w tym momencie. Jedynie problemem będą armie oparte tylko na słabszych jednostkach, ale nie wiem, czy akurat ktoś z nas taką chce teraz wystawiać. Na szczęście rozrzut przy sv w Sigmarze jest o wiele mniejszy niż w innych systemach GW. Większość jednostek jakie spotkałem ma 4+ lub 5+.
Moja wstępna propozycja zasad do dyskusji:
60 - 100 woundów pula
Warscrolle tylko z jednego Grand Alliance.
0-2 Hero, nie mogą się powtarzać, max 10 woundów na model.
0-2 Monster, max 10 woundów na model.
0-2 War Machines, max 10 woundów na oddział.
0-3 warscrolli może mieć zasadę wizard
Pula do summonów to tylko te modele, które straciliśmy lub nie wystawiliśmy na stół, a są w rezerwie
Obcięcie max bravery oddziałów do 6-8
Zasady są ostrożne na pierwszy turniej. Niektóre grubasy mogą okazać się zbyt mocne (Nagash, Skarabrand) w porównaniu do rozpisek złożonych z szeregowych jednostek.
Podobnie jak spam np. Bloodsecratorów.
Tak samo summony bez ograniczeń i bravery 10 niektórych armii wydaje mi się zbyt mocne.
Moja przykładowa lista na 100pt:
1 Mighty Lord of Khorne 6
1 Bloodsecrator 5
5 Skullreapers 15
5 Bloodwarriors 10
10 Bloodwarriors 20
8 Flesh Hounds 16
8 Flesh Hounds 16
3 Bloodcrushers 12
Ostatnio edytowany przez Korwey (2015-09-24 13:19:08)
Offline
Czyli pół gry za okno.
Teraz jedyna różnica między żywymi a undeadami/demonami to Bravery 10 (to byłby odpowiednik Fearless) i summonowanie/wskrzeszanie. -> W sumie to nie. Wszyscy są żywi - obcinamy Bravery i summony.
Wywalamy sporą część monsterów i bohaterów na monsterach.
Magia, i tak już zbagatelizowana w AoS, jest obcinana jeszcze bardziej. Już nie wspomnę o tym, że Xyxel nie przyjdzie z Tzeentchem.
Nie przesadzajmy ze zbyt mocnymi monsterami czy bohaterami. Teraz nie ma dołączania do oddziałów, więc banda mocarzy jest narażona na snajpienie mortal woundami - z czarów, specjalnych zdolności, cokolwiek.
Offline
Wskrzeszanie pozostaje, ograniczyłbym tylko summonowanie drugiej armii w pierwszej turze i kolejnych.
Akurat fearlessa maja teraz nawet lizardzi. Jakby te armie płaciły za to np. słabszymi jednostkami to jest ok, ale tak to wg. mnie za duża przewaga. Tak przynajmniej wnioskuję z grania z/przeciw demonom.
Tzeentch akurat nie na wszystkim ma wizardów, więc jest to do wystawienia. 100 pt. to sporo, więc można by limit czarodziejski też podnieść, choć uważam, że armia samych summonerów przyzywajacych summonerów będzie broken.
Co do limitów na monstra/herosów rzeczywiście można by poluzować. Nadal jestem zdania, że Nagash czy Skarabrand mogą rozwalić nam rozgrywakę na miarę 40stkowych Wriathknightów ale pewnie ten limit można by podnieść albo wprowadzić jedną pulę na monstra/herosów.
Ostatnio edytowany przez Korwey (2015-09-24 13:38:53)
Offline
Ale niektóre armie bazują (także backgroundowo jak i modelarsko) na przewadze jednego typu jednostek nad drugimi.
Krasnoludy nie mają raczej monsterów za to mają więcej machin. Chaos odwrotnie, itd. itp.
Zmniejszenie Bravery jaki ma cel? Przyśpieszenie rozgrywki?
Znowu, niektóre armie bazują na niskim lub wysokim Ld i takie obcięcie różnie ich traktuje.
Jak termin mi wpasuje to przyjadę, na te czy inne zasady : )
Offline
jaszczurki mają 10 bravery bo są zesłane z nieba wszystkie są "gwiezdnymi" bytami więc niby czego mają się bać xD z resztą nawet w WHFB miały dużo Ld. A co do potworów to by się przydało zwiększyć chociaż do 12 per model, drobna różnica a zmienia wiele bo przy dziesięciu połowa potworów mi znika : /
Offline
Albo możnaby zagrać po prostu na 100 woundów, bez ograniczeń i zobaczyć co z tego wyjdzie. Jeżeli stwierdzimy że jest katastrofa, to następnym razem się wprowadzi restrykcje.
Rozgrywka będzie lokalna, wszyscy się znają albo chociaż kojarzą z wyglądu, chyba nikt nie będzie traktował pierwszego turnieju zbyt poważnie
Offline
z tymi ograniczeniami to chodzi o to żeby ktoś np na 10 engine of the gods nie przyszedł xD po prostu żeby zachować proporcje armijne taka ala piramida żywieniowa na samej górze bohaterzy, później machiny/potwory, następnie elita, no i zwyklaków najwięcej
Offline
A czy ktoś z nas w ogóle ma 10 engine fo the gods, albo 10 Nagashów ?
Ja w każdym razie mam jakieś swoje figurki orków i goblinów z przed 14 lat. Dosyć chaotyczną zbieraninę, więc przesady i spamu jednej jednostki nie będzie
Offline
no wiesz jakbym się postarał to mogę wystawić 7 potworów i Kraka który jest nieśmiertelny i nie ma woundów xD
Offline
Nie ma rączek- nie ma ciasteczek.
Nie ma woundów- nie ma wystawiania
Offline
Jest ziomeczek którzy nie ma woundów, choć można go wystawić, nie ma co się śmiać Dopiero jak mu battleshocka powyżej 10 wbijesz to schodzi, taki Cthulhu trochę
Sam mam pomalowanego Soul Grindera, ale bym go nie wystawiał, bo wiem jak potrafi namieszać. Chciałbym, żeby turniej się udał jak najlepiej za pierwszym razem,
żeby nie zniechęcać do nowej gry, która sobie nie radzi tak dobrze na ile zasługuje:/
Proponowałbym ten limit na hero/monstero/machinero podnieść na 12.
Olać modyfikowanie bravery.
Zachować ograniczenia co do summonowania i 3 wizardów.
Jednocześnie zszedłbym nieco punktowo/woundowo, może 70-80 coby gracze z mniejszą kolekcją plastikowych ludków mieli okazję spróbować.
Albo zrobi się sondę przed turniejem co do tego limitu.
Co myślicie?
Offline
jestem jak najbardziej za Z woundami to trzeba się popytać, bo 100 wystawić to wcale tak dużo nie potrzeba, więc jak wszyscy chętni będę mieli 100 to jedziemy na 100, a jak ktoś będzie miał mniej to się dostosujemy (player friendly)
Offline
Zawsze jest opcja, że każdy kto może szykuje listy na np. 70 i 100 pt i ustalamy z przeciwnikiem która idzie w ruch:)
Sigmar na szczęście jest na tyle szybką grą, że spokojnie powinniśmy trzy 100 woundowe partie w bolterowym czasie turniejowym rozegrać.
Offline
Jestem za minimalnymi ograniczeniami tj. Tylko ilość woundów. Zaufajmy naturze - życie da sobie radę :-)
Offline
40k mnie skutecznie oduczyło takiego podejścia ;P
Ale możemy zrobić eksperyment, niech każdy chętny wrzuci swoją rozpiskę na 100 woundów bez innych limitów i zobaczymy jak to wygląda.
Moja '100 Hitpoints Khorne Mighty 8 No Limits List Of Rage':
1 Mighty Lord of Khorne 6
1 Bloodsecrator 5
5 Skullreapers 15
5 Bloodwarriors 10
8 Bloodwarriors 16
8 Flesh Hounds 16
8 Flesh Hounds 16
1 Soul Grinder 16
Ostatnio edytowany przez Korwey (2015-09-24 22:09:59)
Offline
taka trochę na szybko, więc możliwe są zmiany, przedstawia się tak:
1 Slann Mage-Priest 7
1 Gor-Rok 7
1 Chakax, The Eternity Warden 7
1 Engine of The Gods 10
1 Bastiladon 8
3 Kroxigors 12
6 Ripperdactyl Riders 18
10 Temple Guards 10
10 Temple Guards 10
11 Chameleon Skinks 11
Offline
Wersja bez Nagasha
Vampire Lord on Zombie Dragon 14
Necromancer 5
5 * Dire Wolves 10
5 * Hexwraiths 10
3 * Crypt Horrors 12
3 * Crypt Horrors 12
3 * Vargheists 12
Tomb Banshee 4
10 * Grave Guard 10
10 * Grave Guard 10
Wersja z Nagashem o ile pożyczę od kogoś Varghulfa
Nagash 16
5 * Dire Wolves 10
5 * Hexwraiths 10
3 * Crypt Horrors 12
5 * Black Knights 10
10 * Grave Guard 10
10 * Grave Guard 10
3 * Fell Bats 9
Necromancer 5
Varghulf 8
Offline
Chaos
(eksperymentalnie bez piechoty, na wielowoundowych modelach)
Be'lakor Chaos Daemon Prince [8W]
Gorebeast Chariot of Nurgle [8W]
Chaos Chariot of Nurgle [7W]
6x Dragon Ogres [30W]
4x Chaos Ogres [16W]
Chaos Giant [12W]
Hellcannon [7W]
Chimera [12W]
[100W]
Offline
Lord Celesant on Dracoth 7
Lord Relictor 5
5 Liberators 10
5 Liberators 10
5 Liberators 10
3 Prosecutors 6
3 Retributors 12
5 Protectors 15
5 Demigryph Knights 20
General on Warhorse 5
Offline
Azhag the Slaughterer 12
Grimgor Ironhide 7
25 Night Goblins 25
5 goblin wolf rider 10
20 Black Orcs 20
4 Whirling Death 4
Rock Lobber+ obsługa 10
3 Trolls 12
Offline
chaos i nagash mnie przerażają ;_;
Offline
OK, mój Order (nie ukrywam, że wolałbym na 70-80 woundów, byłoby bardziej elastycznie i gry nie trwałyby ponad 2h), plus sugeruję 0-4 Herosów, 2 trochę mało:
Treelord Ancient 12 W
Lord-Celestant on Dracoth 7 W
3 x Prosecutors 6 W
3 x Retributors 9 W
5 x Protectors 15 W
5 x Liberators 10 W
5 x Liberators 10 W
17 x Dwarf Miners + osiołek 21 W
10 x Dwarf Thunderers 10 W
Offline
Szary napisał:
chaos i nagash mnie przerażają ;_;
Niech nie lęka się serce Twoje. Kontrę trza przygotować. Np tacy protectors monsterom zadają d6 dmg. Na nagasha ze 2 działa imperialne wydają się ok 2x d6 mortal woundów.
Ostatnio edytowany przez Avatarofhope (2015-09-25 17:37:37)
Offline
dobra ja mam plusy przeciwko demonom, jakoś damy radę T^T
Offline
Ja tam się bardziej kąsających jaszczurów obawiam
Temple Guards to chyba najlepsza 1-woundowa jednostka w AoS z tego co widziałem.
@Naphta też tak myślę co do liczby bohaterów, Herohammer
Na razie układamy listy 100 woundów bez żadnych ograniczeń poza przyzwoitością (no może bez dublowania named characterów)
Ostatnio edytowany przez Korwey (2015-09-25 17:38:20)
Offline
nie ma się co bać. Te kosmiczne jaszczurki są tylko takie dobre jak jest chakax obok
Offline
Pograliśmy dziś z Szarym na zasadach 100W i wszystkie chwyty dozwolone na udziwnionej nieco misji z książki od Bloodbound.
Moje przemyślenia:
-Armie są nierówne na czystym przeliczaniu na woundy. Jaszczurki same w sobie są zdecydowanie top tier.. ale nie uważam, że przy innej liście również na demonach/bloodbound nie mógłbym tego wygrać (Skrabrand powinien pozamiatać) Dlatego chyba nie mam obaw, że będą jakieś straszne różnice w poziomie, jeżeli wybierzemy odpowiednie misje.
-Podliczanie punktów - tutaj przydałby się jakiś system inny niż 0-1. Dobór misji zwłaszcza by się przydał + jakieś punkty za zniszczone jednostki. Podobnie można na tym poziomie balansować np. dając odpowiednio więcej punktów za zabicie monstrów/herosów. Przyda się popracować nad tym punktem, żeby właśnie rozgrywka nie ograniczała się do tego, jaka armia wyciska więcej na wounda.
-Zapomnieliśmy rzucać na kolejność ruchu w każdej turze.. i być może jest to nawet dobry pomysł na turniej, zmniejszający nieco losowość.
-Pomału ale system się rozwija, dziś kilka osób się nawet przewinęło, więc na event powinno sie zebrać odpowiednią ilość chętnych moim zdaniem
-Strzelanie z i do walki wręcz kłuje w oczy, można by tutaj też to zarzucić.
-KREW DLA BOGA KRWI!!!!
Offline
https://drive.google.com/folderview?id= … sp=sharing
Tu jest Errata którą znalazłem i parę rzeczy można by stąd zapożyczyć ^^
Offline
Ja bym był przeciwny wszelkim mocnym ingerencjom w system - a takim byłoby zabranianie strzelania w/z walki wręcz - ta gra jest tak zaprojektowana i trzeba się z tym pogodzić, albo przenieść do innej gry typu Kings of War
Nie wiem czy w ogóle AoS umożliwia turniejowość - jestem przeciwny rywalizacji quasi sportowej w plastikowych ludzikach, to jest jednak gra narracyjna i to jest w niej piękne. Jeśli gralibyśmy w nienaruszoną wersję - jestem tam, jeśli zacznie się powergaming, min/maxowanie i wszystkie te żenujące aspekty znane ze sceny turniejowej, to podziękuję, jestem szczęśliwy w życiu i nie muszę sobie kompensować napinką nad grą.
Za to chętnie pogram w więcej kampanii narracyjnych!
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Chciałbym naprawdę delikatnie zwrócić uwagę na tytuł tematu
Nie rozmawiamy tu o zmianie AoS i nikt tego nie proponuje.
Naphta napisał:
Nie wiem czy w ogóle AoS umożliwia turniejowość
Wiadomo, że w czystej postaci się nie nadaje i dlatego potrzebne są takie czy inne zmiany.
I turniej będzie dla tych którzy się na nie zgodzą... inni nie muszą przychodzić... mogą grać każualowo
Offline
Cytuję:
-Strzelanie z i do walki wręcz kłuje w oczy, można by tutaj też to zarzucić.
Więc o ile rozumiem jakieś próby zrobienia compów, to jest już masakryczna ingerencja w zasady. Więc tak, rozmawia się tutaj o zmienianiu samej gry
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Dopsze... napiszę tak żebyś zrozumiał.
Nie rozmawiamy tutaj o zmienianiu gry jako takiej do grania na co dzień, ale na potrzeby turnieju tak by miało sens w ogóle go robić.
Czyli poza turniejem nie usłyszysz gadki: "Że no co TY przecież się tak gra na turniejach".
I zamierzasz przyjść w ogóle na ewentualny turniej (powiedzmy, że będzie bez zmian)?
Offline
poza tym to ma być "turniej" nie turniej xD nie będziemy grali o złotego demona tylko for fun żeby zebrać więcej ludzi i razem pograć w wspaniały Age of Sigmat T^T xD a jeżeli chodzi o zmiany w zasadach to głównie IMO chodzi o tworzenie "rozpiski" (armii) żeby te armie faktycznie wyglądały jak armie a nie zlot elitarnych morderców każdej z ras xD
Offline
Spoko ja to rozumiem, ale akurat to strzelanie w walce nie ma nic do turnieju, jest obsesją Korweja nie od dzisiaj hehe
Tak, pojawię się na turnieju Z tego, co widzę, to na turniejach np. w USA gra się w trzy scenariusze: Breakthrough, Watchtower i The Ritual - to bywają kolejne rundy i tak się liczy punkty. To są zresztą świetne scenariusze, więc moglibyśmy ich użyć.
Co do comp - ja bym został po prostu przy ilości warscrolli i liczył na uczciwość uczestników - chyba każdemu zależy na przyjemnej, rozsądnej rozgrywce.
Offline
Ilość warscrolli odpada, bo 40 zabijaków to tyle samo co 5 słabiaków, jeden warscroll. Jakieś zasady na rozpiski są właśnie po to, żeby każdy przyniósł sobie jedną armię i nie musiał negocjować z każdym z przeciwników przed każdą bitwą co może wystawić a co nie. Turniej to turniej, nawet for fun jakieś ramy mieć musi. Co do strzelania z walki w walkę to jest to po prostu nie logiczne i wiele osób na to narzeka. dlatego można przemyśleć zmiany. Fajnie, zeby był ten balans pomiędzy armiami strzelającymi, a tymi które walczą uczciwie głównie wręcz.
Co do wystawiania wspomnianych jednostek elitarnych to tutaj nie mam pomysłu jak to ugryźć, zwłaszcza, ze nie chcemy chyba banować np. armii na samych potworach itp.
BTW jak ktoś obczajał Azyra i mógłby wrzucić ile w nim jego rozpiska kosztuje to byłoby pomocne, w celu porównania z systemem czysto woundowym;)
Turniej właśnie jest po to żeby troszkę minmaxować i podłubać rozpiskę;)
Ostatnio edytowany przez Korwey (2015-10-08 20:47:22)
Offline
Korwey napisał:
Zapomnieliśmy rzucać na kolejność ruchu w każdej turze.. i być może jest to nawet dobry pomysł na turniej, zmniejszający nieco losowość.
Mi to losowanie się nawet podoba. Po prostu wymusza inne myślenie
Offline
Temat z zapisami na turniej -> http://www.wargaming.pun.pl/viewtopic.php?id=3890
Dyskusję o formacie/misjach/itp. proponuję kontynuować tutaj
Offline
Wątek Zamknięty
Strony: 1