W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW
Strony: 1
Wątek Zamknięty
Zapraszam wszystkich serdecznie do Wrocławia na turniej Warhammera 40,000 klasy Lokalny Debel Roullette - 1000 pkt.
Format turnieju to 1000 pkt na gracza, czyli 2000 pkt na parę.
Pary deblowe są losowane przed każdą bitwą uwzględniając handicap. Handicap oznacza że w zależności o liczby graczy skrypt będzie parował ich w taki sposób aby ich umiejętności były wyrównane. Jako bazę informacji o umiejętnościach bierzemy jego wyniki w lidze za ten i poprzedni sezon.
Armie w parach są traktowane jako Allies of Covenience. Ilość dużych punktów zdobytych przez gracza w danej bitwie, równa się ilości dużych punktów zdobytych przez parę. Na koniec turnieju o zajętym miejscu decyduje ranking indywidualny graczy.
Podczas pierwszej bitwy paring par jest losowy, od drugiej obowiązuje system szwajcarski.
SPONSORZY:
INFORMACJE ORGANIZACYJNE:
-Lokalizacja: Sklep Bolter. Sokolnicza 7/17 paw. 31, Wrocław.
-Wpisowe: 15 zł.
Wykonanie bezzwrotnej przedpłaty gwarantuje miejsce na turnieju w przypadku pojawienia się większej ilości osób niż Bolter jest w stanie pomieścić (czyli 24 osób gdyż mamy 6 stołów). Decyduje kolejność dokonania przedpłat.
Dane do Przelewu:
Łukasz Poczęsny
43 1140 2004 0000 3802 7533 8644
W tytule proszę przelewu proszę do: Październik'15 - Imię i Nazwisko - Nick
Osoby z P przy ksywce to te które dokonały przedpłaty i miejsce mają zagwarantowane.
-Termin: 10 października 2015 roku (Sobota).
-Ilość graczy: 24 graczy.
-Pula nagród: wpisowe +15% od Sklepu BOLTER (w tym nagroda losowa)
PRZEBIEG TURNIEJU:
9:00 - 9:10 Zapisy
9:15 - 12:00 I Bitwa
12:05 - 14:50 II Bitwa
14:50 - 15:05 - Przerwa na obiad/lunch/pizze
15:10 - 17:55 III Bitwa
18:00 Wyniki i nagrody
SĘDZIOWIE:
Sędzia główny: KvaN
Sędzie liniowy: pokrzyw
W trakcie turnieju sędziowie są ostateczną wykładnią rozsądzającą.
ZGŁOSZENIA
Zgłoszenia należy wysyłać na emaila: kvanfieldmalpagmail.com
Przysłanie rozpiski do czwartku 08.10.2015r do godziny 23:59 - +3 DP.
FORMAT TURNIEJU:
- Limit Punktowy: 1000 pts.
- Armie typu Battle Forged
- Armia może składać się z maksymalnie 2 Detachmentów różnego typu (czyli CAD + Allied ok, ale 2x CAD już nie)
- Zakaz dublowania slotów HQ, Elites, FA i HS oraz zakaz triplowania slotu Troops (bierzemy pod uwagę wpis w Codexie, czyli 3x Biki w troopsach, 2x Grav gun i 1x Meltagun jest nielegalne). Poza codexami które nie mają innej możliwości (np Codex Inquistion)
-Dozwolone są Lords of War (z wyłączeniem Super Heavy i Gargantuan)
- Zasada highlander - podczas żadnego momentu turnieju nie może być unitu droższego niż 500 pts sformowanego na stole.
Podczas pierwszej bitwy paring par jest losowy, od drugiej obowiązuje system szwajcarski.
NIEdozwolone są:
- Armie Unbound
- Imperial Armour
- Apocalipse
- Escalation
- Super Heavy
- Gargantuan Craatures
ZASADY:
Gramy na zasady 7ej edycji, obowiązują klaryfikacje zawarte w PKZetach online
100% WYSIWYG'U ZALECANE!!! PROXY SĄ NIEDOZWOLONE!!!!
Gramy na zasady 7 edycji, obowiązują najnowsze kodeksy + oficjalne FAQi GW.
KAŻDY GRACZ POWINIEN POSIADAĆ CZYTELNA ROZPISKĘ ORAZ ORYGINALNA KOPIE ZASAD!!!
Braki będą karane.
Zaleca się też posiadanie wydruku najnowszego FAQ do swojej armii. W przypadku kwestii spornych przy powoływaniu się na FAQ, brak aktualnej kopii będzie skutkował decyzją na niekorzyść gracza.
Zasady ogólne dla wszystkich scenariuszy:
1. W każdej misji jeden oddział może zajmować/blokować tylko jeden objective, w przypadku zajmowania więcej niż jednego gracz wyraźnie musi zadeklarować, który znacznik zajmuje dany oddział.
2. We wszystkich misjach obowiązują: Reserves, Deep Strike, Infiltration, Night fight - zgodnie z podręcznikiem
3. Zniszczenie wszystkich jednostek przeciwnika czyli tzw tabled to automatyczny wynik 20:0
4. We wszystkich misjach obowiązuje random game length, czyli 5 tur, 6 tura na 3+, 7 tura na 5+.
5. W każdej misji gracze podliczają VP zdobyte i odejmują od liczby VP zdobytych przez przeciwnika, Różnica decyduje o wyniku bitwy według tabeli:
· 0: - 10 / 10
· 1-2: - 11 / 9
· 3-4: - 12 / 8
· 5-6: - 13 / 7
· 7-8: - 14 / 6
· 9-10: - 15 / 5
· 11-12: - 16 / 4
· 13-14: - 17 / 3
· 15-16: - 18 / 2
· 17-18: - 19 / 1
· 19+: - 20 / 0
6. Różnica w zniszczonych jednostkach i jej wpływ na wynik końcowy
Każde dwie całkowicie zniszczona jednostka są warte 1 KP Kill Point. Uwzględniając jednostki stworzone w trakcie gry poprzez Conjuring, the Portaglyph itp. Następnie liczymy ich różnice, za każdy Kp więcej od oponenta otrzymujemy +1VP (do max +6VP).
7. W przypadku Bye’a - 15:5.
8. Za bitwę oddaną walkowerem, gracz otrzymuje 17DP pkt. Walkower będzie przyjęty tylko po zapoznaniu się z sytuacją przez sędziego głównego.
9. Gracze przed rozpoczęciem bitwy mogą umówić się na wynik 10:10, 0vp - 0vp czyli wziąć tak zwanego splita. Split jest nie możliwy do wzięcia tylko w ostatniej bitwie. Gracze przyłapani na ustawianiu wyniku ostatniej bitwy dostają 0-0 oraz karę zgodnie z uznaniem sędziego.
10. Secondary Objectives (wspólne dla wszystkich scenariuszy każdy warty 1VP):
· First blood
· Slay the warlord
· Linebreaker
11. W misjach w których celem pobocznym jest Maelstrom of War obowiązują następujące zasady:
Każdy gracz zaczyna grę posiadając talię Tactical Objective Cards. W momencie wykonania objective'a na końcu tury gracza należy poinformować o tym przeciwnika oraz odrzucić kartę. Każdy Tactical Objectie może zostać wykonany tylko raz na grę. Jeżeli dany Objective nie może zostać wykonany (na przykład zniszczenie budynku jeżeli żadnego nie ma na stole) należy odrzucić daną kartę i wylosować nową.
Lista Tactical Objectives:
D36 # Tactical
Objective #
Opis:
11 31 Secure Objective 1
12 32 Secure Objective 2
13 33 Secure Objective 3
14 34 Secure Objective 4
15 35 Secure Objective 5
16 36 Secure Objective 6
31 Secure Objective 1
32 Secure Objective 2
33 Secure Objective 3
34 Secure Objective 4
35 Secure Objective 5
36 Secure Objective 6
21 42 BEHIND ENEMY LINES—Zyskujesz 1 Vp jeżeli jeden z twoich scoring unitów znajduje się w strefie rozstawienia i w 12” od krawędzi przeciwnika na końcu twojej tury
22 44 ASCENDENCY—Zyskujesz 2 Vp jeżeli kontrolujesz dowolne 3 znaczniki na końcu swojej tury
23 45 SUPREMACY—Zyskujesz 2 Vp jeżeli kontrolujesz co najmniej 2 znaczniki i co najmniej dwa razy więcej znaczników niż przeciwnik na końcu swojej tury
24 51 OVERWHELMING FIREPOWER— Zyskujesz 2 Vp jeżeli całkowicie zniszczyłeś 3 lub więcej jednostek przeciwnika w trakcie swojej fazy strzelania
25 52 BLOOD AND GUTS— Zyskujesz 2 Vp jezli całkowicie zniszczyłeś 2 lub więcej jednostki przeciwnika w trakcie swoje fazy walki wręcz
26 53 NO PRISONERS—Zyskujesz 2 Vp jeżeli całkowicie zniszczyłeś 3 lub więcej jednostki przeciwnika w trakcie swojej tury
31 54 HUNGRY FOR GLORY—Zyskujesz 1 Vp jeżeli zainicjowałeś Challenge w trakcie fazy walki
32 62 WITCH HUNTER—Zyskujesz 1 Vp jeżeli co najmniej jedna jednostka z zasada Psyker/Psychic Pilot/Brotherhood of Psykers została zniszczona w trakcie twojej tury
33 63 SCOUR THE SKIES—Zyskujesz 1 Vp jeżeli co najmniej 1 Flyer/Flying Monstrous Creature został zniszczony w trakcie twojej tury
34 64 ASSASINATE—Zyskujesz 1 Vp jeżeli co najmniej jeden Character został zabity w trakcie twojej tury
35 65 DEMOLITIONS—Zyskujesz 1 Vp jeżeli w trakcie swojej tury został zniszczony co najmniej 1 Gun Emplacement lub budynek przeciwnika
36 66 BIG GAME HUNTER—Zyskujesz 1 Vp jeżeli w trakcie swojej tury zniszczyłeś co najmniej 1 pojazd/Monstrous Creature przeciwnika
W trakcie tury możemy maksymalnie wykonać 3 Tactical Objectivy
12. Kolejność kroków przed bitwą.
· Rzut na to kto umieszcza pierwszy objective marker. Następnie gracze rozmieszają objectivy na przemian aż rozmieszczą wszystkie, z wyjątkiem objectivów Emperors Will w misji drugiej.
· Rzut kto wybiera stronę i gracze który wygrał rzut umieszcza teraz swój objective Emperors Will
· Rzut na Warlord trait (zaczyna gracz który wybrał stronę)
· Rzut na Gifys, Boony and oraz inne rzuty przed grą wynikające z zasad specjalnych. (zaczyna gracz który wybrał stronę)
· Rzut na Psychic Powers (zaczyna gracz który wybrał stronę)
· Rzut na Night Fight
· Rzut na rozstawienia (wygrany decyduje kto rozstawia się pierwszy). Fortyfikacje rozstawiamy a fazie deploymentu.
· Rzut na rozstawienie Infiltratorów oraz ich rozstawienie.
· Gracz który rozstawił się pierwszy decyduje kto rozpoczyna grę jako pierwszy.
· Rzut na Scout Moves. Fer play wymaga zapytać przeciwnika czy wykonuje jakiś scout move przed rzuceniem na Przejęcie Inicjatywy. Jeśli pytanie nie zostało zadane i rzut na przejęcie inicjatywy został wykonany, musi on zostać powtórzony tylko w przypadku gdy gracz który nie został zapytany wykona jakieś Scout Moves.
· Rzut na przejęcie inicjatywy
· Początek właściwej rozgrywki
Bitwa I - Capture the Flag
Rozstawienie: Dawn of War
Ilość tur: 5, 6 na 3+, 7 na 5+
Primary objective - Ethernal War:
Capture the flag. Na stole jest 9 znaczników (rozstawianych według mapy poniżej). Znaczniki zajmuje się w ten sposób, że jeśli na koniec tury gracza oddział zajmuje znacznik (zgodnie z zasadami rulebooka, t.j. scoring w 3" od, brak wroga w 3" calach) to flaga została wbita - znacznik uważa się za zajęty bez względu na dalszą obecność przy nim scorringa. Znacznik można odebrać tak samo jak się go zajmuje. Na koniec tury gracza każda z wbitych flag jest 1 VP. Dodatkowo na koniec bitwy każda flaga zajmowana przez oddział scorujący daje dodatkowy 2VP ( troops stojący w ostatniej rundzie przy fladze normalnie wbija flagę i dodatkowo zdobywa 1 VP). Jeśli na koniec bitwy przy fladze znajdują odziały obu graczy w 3' od niej to flaga jest uważana ze nie zajętą (wbitą) przez żadnego z graczy.
.
Secondary Objective - Maelstrom of War:
None.
Bitwa II - Big Guns Never Tire & Tactical Escalation
Rozstawienie: Hammer and Anvil
Ilość tur: 5, 6 na 3+, 7 na 5+
· przed wyborem stron gracze rozmieszczają 6 Objectivów Maelstrom of War, po 3 każdy. 5 z nich będzie pod koniec gry Objectivami Ethernal War i należy oznaczyć, które to będą.
Primary objective - Ethernal War:
BIG GUNS NEVER TIRE
· 5 Objective'ów.
· pod koniec gry każdy z 5 objectivów jest warty 3VP
· kontrolowanie znaczników podlega takim samym zasadom co kontrolowanie objectivów
Secondary Objective - Maelstrom of War:
TACTICAL ESCALATION
· Osiągnąć tak wiele Tactical Objectives jak tylko możliwe.
· Każdy gracz na początku swojej tury generuje tyle objective'ów jaki jest aktualny numer tury (w 1szej 1, w 2giej 2, itd.).
Bitwa III - Cleanse and Control & Emperors Will
Rozstawienie: Vanguard Strike
Ilość tur: 5, 6 na 3+, 7 na 5+
· przed wyborem stron pary rozmieszczają 4 Objectivy Maelstrom of War.
Primary objective - Ethernal War:
EMPERORS WILL
· 2 Objectivy umieszczone na połowie stołu przez graczy.
· pod koniec gry każdy z objectivów Eternal War jest warty 4VP
· te objectivy rozmieszczamy po rzucie na stronę, zaczyna gracz który wygrał rzut na stronę
· te objectivy podczas gry są dwoma ostatnimi znacznikami Maelstrom of War.
Secondary Objective - Maelstrom of War:
CLEANSE AND CONTROL
· Osiągnąć tak wiele Tactical Objectives jak tylko możliwe.
· Każdy gracz na początku swojej pierwszej i każdej następnej tury generuje tyle Tactical Objectives aby mieć ich łącznie 3.
PUNKTY BONUSOWE I KARNE:
Punkty karne można zdobyć za:
· -5 DP za brak czytelnej rozpiski pokazanej sędziemu przy zapisach
· -5 DP za brak oryginalnej kopii zasad
· -3 DP jesli gracz nie ma miarki, kości lub używanych wzorników (po -1 DP za brak poszczególnych rzeczy)
· Opóźnienia w oddawaniu wyników będą karane w następujący sposób:
- 0 - 5 min = Ostrzeżenie dla obu graczy, drugie ostrzeżenie w turnieju oznacza mi -2 DP do klasyfikacji generalnej
- 5- 9 min = -5DP dla obu graczy (kumulatywne z poprzednim)
- 10+ min = Skutkuje wynikiem 0:0 między oboma parami (kumulatywne z poprzednim)
· Awanturowanie się z sędzią - 20 DP
· Za niekulturalną grę i zachowanie, oszustwa lub INNE przewinienia nie zdefiniowanie sędzia może przyznać dowolne punkty karne, a nawet usunąć z turnieju!
Dodatkowe pkt można zdobyć za:
· Przybycie na turniej na czas i zapisanie się w trakcie zapisów +3 DP (czyli premia za brak spóźnienia). Wszystkie przypadki losowe będą rozpatrywanie indywidualnie.
· Wysłanie rozpiski na czas +3 DP. Dodatkowe punkty za rozpiskę są przyznawane tylko gdy poprawna rozpiska przyjdzie przed regulaminowym czasem.
Hobbystyka:
Malowanie 0 - 5 DP
Konwersje 0 - 5 DP
Klimatyczność armii i WYSIWYG 0 - 5 DP
Punkty za hobbystykę będą przyznawane w trakcie trwania turnieju. Najładniej pomalowana armia zostanie nagrodzona dodatkowym 1 DP i wybiera ją osoba wskazana przez organizatora. Będzie to osoba nie grająca w turnieju.
Bay będzie rozlosowany w pierwszej kolejności wśród ludzi którzy się spóźnią, następnie wśród tych którzy nie wyślą rozpiski na czas.
ZGŁOSZENI:
Lista zgłoszonych napisał:
1. Izwor - CSM
2. Lictor - Tyrki/Tau - ?
3. Korwey - Haemonculus Coven
4. pokrzyw - może będzie jak się mu przejdzie foch na wersję alfa regulaminu
5. Mr. T. - Tau
6. Byuback - Necrons
7. Tuna - SM
8. DarkAngel - GK
9. Xyxel - CSM / Necroni
10. Vespan - Mechanicy na wózkach
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.
23.
24.
25.
26.
27.
28.
Rezerwa - czyli nie potwierdzony udział napisał:
1.
2.
3.
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Powyższe zasady mogą się lekko zmienić.
Data się NIE ZMIENI
Offline
Kusi mnie od dawna, żeby wystawić czysty Haemonculus Coven w takim formacie for fun
Nie ma ktoś czasem trzech grotesek wypożyczyć na ten turniej?
Offline
NIEdozwolone są:
...
- Formacje(wyjątkiem jest Necronowy Decurion).
...
- Niedozwolone są dataslate'y: Be'lakor, Cypher, Officio Assassinorum, etc.
WTF??
Pozwalamy na przegięciuchów necro, niepozwalamy na formacje SM, czy eldarskie... nie rozumiem - necro też na cadzie się wystawi. Dlaczego zabraniać formacji?
Widzę że zasady wycelowane w moją funową rozpiskę z ostatniego turnieju - Cypher + 4 asssinów + inkwizycja.. fajnie..
Raczej mnie nie będzie..
Offline
Riddle me this... Riddle me that
pokrzyw napisał:
Widzę że zasady wycelowane w moją funową rozpiskę z ostatniego turnieju - Cypher + 4 asssinów + inkwizycja.. fajnie..
Regulamin jest przeklejony z marca (czy jakiegoś innego miesiąca) bodajże, więc tak Pokrzyw... specjalnie przeciw Tobie
pokrzyw napisał:
WTF??
cavalierdejeux napisał:
Powyższe zasady mogą się lekko zmienić.
KvaN napisał:
No lekko się zmienią, ale do końca dnia będzie ostateczna wersja regulaminu.
Także proszę bez ryków i krzyków. a przed wszystkim czytać posty, bo po to są pisane
Offline
Raczej mnie nie będzie... ponieważ moja teściowa ma urodziny i do niej jadę, foch nie ma nic do rzeczy..
W obu wersjach da się kosmos zrobić.
Jakbym jednak jakimś cudem się wymigał od mamusi, to będę z czymś raczej niestandardowym..
Offline
pokrzyw napisał:
W obu wersjach da się kosmos zrobić.
To podaj jakie byłyby ograniczenia dzięki którym nie było by kosmosu ? Ugadajcie sie z Kvanem albo cus... . Majowy Wratislavia Wars bardzo fajnie wyszedl w tym formacie.
Offline
@pokrzyw - specjalnie Cię prowokuję abyś się wymigał i przyszedł
@buyback - kosmos zawsze się da zrobić, przynajmniej taka będzie percepcja niektórych graczy. Z własnego doświadczenia powiem, że jak znajdziesz sposób na coś to zmienia się percepcja. Można zrobić turniej z autoryzacją albo na zasadzie: "Wyślij mi i pokrzywowi spis modeli a my zrobimy Ci rozpiskę którą masz zagrać"
Offline
Daj pokrzywowi stanowisko sędziego głównego to będzie się mógł usprawiedliwić, że ma obowiązki i 20 osób na niego czeka
Ostatnio edytowany przez Xyxel (2015-09-29 18:04:09)
Offline
Xyxel napisał:
Daj pokrzywowi stanowisko sędziego głównego to będzie się mógł usprawiedliwić, że ma obowiązki i 20 osób na niego czeka
mogę dać.
@pokrzyw - pomoże?
Offline
Żebym mógł wystawić tych covenitów na czysto i w duchu zasad musiałbym jednak trochę ponaginać.
Dokładnie to zdublować HQ (Mam 2 obowiązkowo w CADzie a do wyboru tylko Heamonculusa i Uriena, do którego nie mam figurki)
No i modeli Grotów też nie mam (Coven nie ma troopsów tylko Elites, a tam Wraki i Groty). Mogę za nich wystawić proxić fantasy Skullreaperów?
Ziomki też tylko mają broń białą, podstawki 40stki i podobne gabaryty.
Wtedy miałbym coś takiego
Haemy
Haemy
Wraks
Grotesques
Taloi
Cronos
2xRider jako transport
Czyli wszystkie możliwe modele w tym 'Kodeksie' poza wspomnianym Urienem:P
Przejdzie takie coś?
Ostatnio edytowany przez Korwey (2015-09-29 18:28:19)
Offline
Uriena moge pozyczyć :-)
Offline
Po włożeniu Urena muszę wyrzucić wszystkie upgrade'y, co czyni słabą listę jeszcze słabszą, dlatego to chyba nie będzie miało specjalnie sensu:/
Offline
Co do Skullreaperów to musiałbym fotkę zobaczyć jak są zrobieni.
Co do naginania zasad budowania armii to będę nieugięty, szczególnie że Hortensie pożyczy Ci Uriena. Jest to otwierania puszki pandory i dlatego nie chcę tego robić.
Podejdź do tego tak jak ja, ja też wezmę np Wyche i inne śmiechowe rzeczy w duecie DE + ELD, i moje biki wcale nie będą miały dużo skaterów, zaledwie 3 będą
Offline
KvaN napisał:
Co do Skullreaperów to musiałbym fotkę zobaczyć jak są zrobieni.
Mówisz i masz : http://www.games-workshop.com/en-PL/Kho … ullreapers
Offline
Co do Skullreaperów to foto już masz, nie konwertowałem ich.
W zestawie jest człowiek-skorpion, który od teraz musi być ukrytym generałem każdej mojej armii w każdej grze
Mogę w takim razie spróbować, najwyżej wezmę mniej wraków czy coś. Argument z braniem wychów jest nie do przebicia. Jak GW mogło im to zrobić :<
Offline
Uściślijmy jedną rzecz, imo ważną - dublowanie slotu dotyczy detaczmentu czy armii?
Offline
A tak zapytam jeszcze - czy farsajta enklawa będzie się liczyć jako osobny dex i czy będzie jeszcze ważny w ogóle?
Offline
Możesz grać na enklawie, ale tam są odwołania do codexu tau (czyli nie można 2xripek -raz z enklawy raz z tau) , podobnie (nie) działają clan raukan czy sentinels of terra.
@Kvan - raczej nie pomoże Ale czas pokaże co będzie (właśnie zauważylem że w ubezpieczeniu grupowym jest wycenione odejście teściowej ) ... Chaos miesza..
Offline
Mi tam o crisisy chodzi konkretnie 2x troops i raz elite z ze zwykłego - powinno dać radę
Offline