W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW
Wątek Zamknięty
Zapraszam wszystkich serdecznie do Wrocławia na turniej Warhammera 40,000 klasy Lokalny Vratislawia Heresy - Single 1250 pkt - Turniej dla początkujących.
SPONSORZY:
INFORMACJE ORGANIZACYJNE:
-Lokalizacja: Sklep Bolter. Sokolnicza 7/17 paw. 31, Wrocław.
-Wpisowe: Wydarzenie to ma status SPONSOROWANEGO TURNIEJU BEZ NAGRÓD.
Każda osoba grająca musi dokonać zakupu towaru za minimum 15zl w dniu turnieju.
Uczestnikom przysługuje zniżka do 15% na produkty GW (szczegóły przyznawania nagród na stronie sklepu BOLTER ). W przypadku dokonania przedpłaty kwota będzie normalnie przeznaczona na dokonanie zakupów .
Wykonanie bezzwrotnej przedpłaty gwarantuje miejsce na turnieju w przypadku pojawienia się większej ilości osób niż Bolter jest w stanie pomieścić (czyli 14 osób gdyż mamy 7 stołów). Decyduje kolejność dokonania przedpłat.
Dane do Przelewu:
Łukasz Poczęsny
43 1140 2004 0000 3802 7533 8644
W tytule proszę przelewu proszę do: Wrzesień'15 - Imię i Nazwisko - Nick
Osoby z P przy ksywce to te które dokonały przedpłaty i miejsce mają zagwarantowane.
UWAGA - z uwagi na możliwą nieobecność KVana proszę o wzięcie potwierdzenia przelewu - można przesłać do mnie na maila razem z rozpiska.
-Termin: 26 Września 2015 roku (Sobota).
-Ilość graczy: 14 graczy.
PRZEBIEG TURNIEJU:
9:00 - 9:10 Zapisy
9:15 - 12:00 I Bitwa
12:05 - 14:50 II Bitwa
14:50 - 15:05 - Przerwa na obiad/lunch/pizze
15:10 - 17:55 III Bitwa
18:00 Wyniki i nagrody
SĘDZIOWIE:
Sędzia główny: Pokrzyw - sędzia grający
Sędzie liniowy:
W trakcie turnieju sędziowie są ostateczną wykładnią rozsądzającą.
ZGŁOSZENIA
Zgłoszenia należy wysyłać na emaila: kvanfieldmalpagmail.com pokrzywmalpapoczta.fm
Przysłanie rozpiski do Czwartku 24.09.2015r do godziny 23:59 - +3 DP.
FORMAT TURNIEJU:
- Limit Punktowy: 1250 pts.
- Każdy z graczy może wykorzystać dowolną liczbę niepowtarzających się detachmentów opisanych w RB lub jakimkolwiek Codexie/Suplemencie!!!.
- Dozwolone są dataslate'y
- Dozwolone są Lords of War (z wyłączeniem orkowej Stompy).
- Dozwolone są suplementy z White Dwarfa.
- Dozwolony jest Codex: Stronghold Assault (z wyłączeniem Aquila Strongpoint oraz frotyfikacji z zasadą Mighty Bulwark)
Podczas pierwszej bitwy paring par jest losowy, od drugiej obowiązuje system szwajcarski.
NIEdozwolone są:
- Armie Unbound
- Imperial Armour
- Apocalipse
- Escalation
- Super Heavy / Gargantuan Creatures
ZASADY:
Gramy na zasady 7ej edycji, obowiązują klaryfikacje zawarte w PKZetach online
Nadrzędne znaczenie mają klaryfikacje ETC: Link do FAQ
100% WYSIWYG'U ZALECANE!!! PROXY SĄ NIEDOZWOLONE!!!!
Gramy na zasady 7 edycji, obowiązują najnowsze kodeksy + oficjalne FAQi GW.
KAŻDY GRACZ POWINIEN POSIADAĆ CZYTELNA ROZPISKĘ ORAZ ORYGINALNA KOPIE ZASAD!!!
Braki będą karane.
Zaleca się też posiadanie wydruku najnowszego FAQ do swojej armii. W przypadku kwestii spornych przy powoływaniu się na FAQ, brak aktualnej kopii będzie skutkował decyzją na niekorzyść gracza.
Zasady ogólne dla wszystkich scenariuszy:
1. W każdej misji jeden oddział może zajmować/blokować tylko jeden objective, w przypadku zajmowania więcej niż jednego gracz wyraźnie musi zadeklarować, który znacznik zajmuje dany oddział.
2. We wszystkich misjach obowiązują: Reserves, Deep Strike, Infiltration, Night fight - zgodnie z podręcznikiem
3. Zniszczenie wszystkich jednostek przeciwnika czyli tzw tabled to:
a) Tury 1-3 - automatyczny wynik 20:0
b) Tury 4+ - dogrywamy wszystkie tury do końca i wykonujemy misje które jesteśmy w stanie wykonać.
4. We wszystkich misjach obowiązuje random game length, czyli 5 tur, 6 tura na 3+, 7 tura na 5+.
5. W każdej misji gracze podliczają VP zdobyte i odejmują od liczby VP zdobytych przez przeciwnika, Różnica decyduje o wyniku bitwy według tabeli (max 17:3):
· 0: - 10 / 10
· 1-2: - 11 / 9
· 3-4: - 12 / 8
· 5-6: - 13 / 7
· 7-8: - 14 / 6
· 9-10: - 15 / 5
· 11-12: - 16 / 4
· 13-14: - 17 / 3
· 15-16: - 18 / 2
· 17-18: - 19 / 1
· 19+: - 20 / 0
6. Różnica w zniszczonych jednostkach i jej wpływ na wynik końcowy
Każde dwie całkowicie zniszczona jednostka są warte 1 KP Kill Point. Uwzględniając jednostki stworzone w trakcie gry poprzez Conjuring, the Portaglyph itp. Następnie liczymy ich różnice, za każdy Kp więcej od oponenta otrzymujemy +1VP (do max +8VP).
7. W przypadku Bye’a - 13:7.
8. Za bitwę oddaną walkowerem, gracz otrzymuje 17DP pkt. Walkower będzie przyjęty tylko po zapoznaniu się z sytuacją przez sędziego głównego.
9. Gracze przed rozpoczęciem bitwy mogą umówić się na wynik 10:10, 0vp - 0vp czyli wziąć tak zwanego splita. Split jest nie możliwy do wzięcia tylko w ostatniej bitwie. Gracze przyłapani na ustawianiu wyniku ostatniej bitwy dostają 0-0 oraz karę zgodnie z uznaniem sędziego.
10. Secondary Objectives (wspólne dla wszystkich scenariuszy każdy warty 1VP):
· First blood
· Slay the warlord
· Linebreaker
11. W misjach w których celem pobocznym jest Maelstrom of War obowiązują następujące zasady:
Maelstrom of war napisał:
Każdy gracz zaczyna grę posiadając talię Tactical Objective Cards. W momencie wykonania objective'a na końcu tury gracza należy poinformować o tym przeciwnika oraz odrzucić kartę. Każdy Tactical Objectie może zostać wykonany tylko raz na grę. Jeżeli dany Objective nie może zostać wykonany (na przykład zniszczenie budynku jeżeli żadnego nie ma na stole) należy odrzucić daną kartę i wylosować nową.
Lista Tactical Objectives:
D36 # Tactical
Objective #
Opis:
11 Secure Objective 1
12 Secure Objective 2
13 Secure Objective 3
14 Secure Objective 4
15 Secure Objective 5
16 Secure Objective 6
31 Secure Objective 1
32 Secure Objective 2
33 Secure Objective 3
34 Secure Objective 4
35 Secure Objective 5
36 Secure Objective 6
42 BEHIND ENEMY LINES—Zyskujesz 1 Vp jeżeli jeden z twoich scoring unitów znajduje się w strefie rozstawienia i w 12” od krawędzi przeciwnika na końcu twojej tury
44 ASCENDENCY—Zyskujesz 2 Vp jeżeli kontrolujesz dowolne 3 znaczniki na końcu swojej tury
45 SUPREMACY—Zyskujesz 2 Vp jeżeli kontrolujesz co najmniej 2 znaczniki i co najmniej dwa razy więcej znaczników niż przeciwnik na końcu swojej tury
51 OVERWHELMING FIREPOWER— Zyskujesz 2 Vp jeżeli całkowicie zniszczyłeś 3 lub więcej jednostek przeciwnika w trakcie swojej fazy strzelania
52 BLOOD AND GUTS— Zyskujesz 2 Vp jezli całkowicie zniszczyłeś 2 lub więcej jednostki przeciwnika w trakcie swoje fazy walki wręcz
53 NO PRISONERS—Zyskujesz 2 Vp jeżeli całkowicie zniszczyłeś 3 lub więcej jednostki przeciwnika w trakcie swojej tury
54 HUNGRY FOR GLORY—Zyskujesz 1 Vp jeżeli zainicjowałeś Challenge w trakcie fazy walki
62 WITCH HUNTER—Zyskujesz 1 Vp jeżeli co najmniej jedna jednostka z zasada Psyker/Psychic Pilot/Brotherhood of Psykers została zniszczona w trakcie twojej tury
63 SCOUR THE SKIES—Zyskujesz 1 Vp jeżeli co najmniej 1 Flyer/Flying Monstrous Creature został zniszczony w trakcie twojej tury
64 ASSASINATE—Zyskujesz 1 Vp jeżeli co najmniej jeden Character został zabity w trakcie twojej tury
65 DEMOLITIONS—Zyskujesz 1 Vp jeżeli w trakcie swojej tury został zniszczony co najmniej 1 Gun Emplacement lub budynek przeciwnika
66 BIG GAME HUNTER—Zyskujesz 1 Vp jeżeli w trakcie swojej tury zniszczyłeś co najmniej 1 pojazd/Monstrous Creature przeciwnika.
Można wykonać maksymalnie 3 karty Maelstrom na turę.
12. Kolejność kroków przed bitwą.
· Rzut na to kto umieszcza pierwszy objective marker. Następnie gracze rozmieszają objectivy na przemian aż rozmieszczą wszystkie.
· Rzut kto wybiera stronę
· Rzut na Warlord trait (zaczyna gracz który wybrał stronę)
· Rzut na Gifys, Boony and oraz inne rzuty przed grą wynikające z zasad specjalnych. (zaczyna gracz który wybrał stronę)
· Rzut na Psychic Powers (zaczyna gracz który wybrał stronę)
· Rzut na Night Fight
· Rzut na rozstawienia (wygrany decyduje kto rozstawia się pierwszy). Fortyfikacje rozstawiamy a fazie deploymentu.
· Rzut na rozstawienie Infiltratorów oraz ich rozstawienie.
· Gracz który rozstawił się pierwszy decyduje kto rozpoczyna grę jako pierwszy.
· Rzut na Scout Moves. Fer play wymaga zapytać przeciwnika czy wykonuje jakiś scout move przed rzuceniem na Przejęcie Inicjatywy. Jeśli pytanie nie zostało zadane i rzut na przejęcie inicjatywy został wykonany, musi on zostać powtórzony tylko w przypadku gdy gracz który nie został zapytany wykona jakieś Scout Moves.
· Rzut na przejęcie inicjatywy
· Początek właściwej rozgrywki
Bitwa I - Big Guns Never Tire & Cloak and Shadows
Rozstawienie: Vanguard Strike
Ilość tur: 5, 6 na 3+, 7 na 5+
· przed wyborem stron gracze rozmieszczają 6 Objectivów Maelstrom of War, po 3 każdy. 5 z nich będzie pod koniec gry Objectivami Ethernal War i należy oznaczyć, które to będą.
Primary objective - Ethernal War:
BIG GUNS NEVER TIRE
· 5 Objective'ów.
· pod koniec gry każdy z 5 objectivów jest warty 3VP
Secondary Objective - Maelstrom of War:
CLOAK AND SHADOWS
· Osiągnąć tak wiele Tactical Objectives jak tylko możliwe.
· Każdy gracz na początku swojej tury generuje tyle objective'ów aby mieć ich łącznie 3.
· Secret Orders: Tactical objectives są tajne w tej misji. Pokazujemy je przeciwnikowi w momencie ich wykonania.
Zasady specjalne:
Jednostki Heavy Support są Objective Secured (nawet pojazdy jeśli nie są immobilized) i zabicie każdego HS daje 1VP.
Bitwa II - Spoils of War & Relic
Rozstawienie: Dawn of War
Ilość tur: 5, 6 na 3+, 7 na 5+
· przed wyborem stron pary rozmieszczają 6 Objectivów Maelstrom of War według uznania graczy oraz niezależnie dwa Relikty na środkowej lini stołu w odległości 24 cali od siebie
Primary objective - Ethernal War:
THE RELIC
· 2 Relicty umieszczone na połowie stołu przez graczy.
· pod koniec gry każdy z Reliców jest warty 5VP, na koniec gry jest on traktowany jak normalny objective.
· te objectivy podczas gry nie są znacznikami Maelstrom of War.
Secondary Objective - Maelstrom of War:
SPOILS OF WAR
· Osiągnąć tak wiele Tactical Objectives jak tylko możliwe.
· Każdy gracz na początku swojej pierwszej i każdej następnej tury generuje tyle Tactical Objectives aby mieć ich łącznie 3.
· Precious Cargo - nie można odrzucać kart Secure Objective X.
· Steal the Loot - możesz wykonać każdą z wylosowanych przez przeciwnika misji typu Secure Objective X, jeśli Ci się to uda to dostajesz VP a Twój przeciwnik musi odrzucić wykonaną kartę.
Bitwa III - Contact Lost & The Scouring
Rozstawienie: Hammer and Anvil
Ilość tur: 5, 6 na 3+, 7 na 5+
· przed wyborem stron gracze rozmieszczają 6 Objectivów Maelstrom of War, po 3 każdy. Każdy z nich będzie pod koniec gry Objectivami Ethernal War i należy oznaczyć, które to będą.
Primary objective - Ethernal War:
THE SCOURING
· Po rozstawianiu, ale przed przejęciem inicjatywy rzucamy kością który ze znaczników jest ile warty. Jeden jest warty 4VP, dwa są warte 3VP, dwa są warte 2VP i jeden jest wart 1 VP.
Secondary Objective - Maelstrom of War:
CONTACT LOST
· Osiągnąć tak wiele Tactical Objectives jak tylko możliwe.
· Każdy gracz na początku swojej pierwszej tury generuje jeden Tactical Objective
· Każdy gracz na początku każdej następnej (2+) tury generuje tyle Tactical Objectives ile zajmuje objective'ów, maksymalnie do 6 na ręce.
Zasady specjalne:
Jednostki Fast Attack są Objective Secured (nawet pojazdy jeśli nie są immobilized) i zabicie każdego FA daje 1VP.
PUNKTY BONUSOWE I KARNE:
Punkty karne można zdobyć za:
· -5 DP za brak czytelnej rozpiski pokazanej sędziemu przy zapisach
· -5 DP za brak oryginalnej kopii zasad
· -3 DP jesli gracz nie ma miarki, kości lub używanych wzorników (po -1 DP za brak poszczególnych rzeczy)
· Opóźnienia w oddawaniu wyników będą karane w następujący sposób:
- 0 - 5 min = Ostrzeżenie dla obu graczy, drugie ostrzeżenie w turnieju oznacza mi -2 DP do klasyfikacji generalnej
- 5- 9 min = -5DP dla obu graczy (kumulatywne z poprzednim)
- 10+ min = Skutkuje wynikiem 0:0 między oboma parami (kumulatywne z poprzednim)
· Awanturowanie się z sędzią - 20 DP
· Za niekulturalną grę i zachowanie, oszustwa lub INNE przewinienia nie zdefiniowanie sędzia może przyznać dowolne punkty karne, a nawet usunąć z turnieju!
Dodatkowe pkt można zdobyć za:
· Przybycie na turniej na czas i zapisanie się w trakcie zapisów +3 DP (czyli premia za brak spóźnienia). Wszystkie przypadki losowe będą rozpatrywanie indywidualnie.
· Wysłanie rozpiski na czas +3 DP. Dodatkowe punkty za rozpiskę są przyznawane tylko gdy poprawna rozpiska przyjdzie przed regulaminowym czasem.
Hobbystyka:
Malowanie 0 - 5 DP
Konwersje 0 - 5 DP
Klimatyczność armii i WYSIWYG 0 - 5 DP
Punkty za hobbystykę będą przyznawane w trakcie trwania turnieju. Najładniej pomalowana armia zostanie nagrodzona dodatkowym 1 DP i wybiera ją osoba wskazana przez organizatora. Będzie to osoba nie grająca w turnieju.
Bay będzie rozlosowany w pierwszej kolejności wśród ludzi którzy się spóźnią, następnie wśród tych którzy nie wyślą rozpiski na czas.
ZGŁOSZENI:
Lista zgłoszonych napisał:
1. emtree- TAU R
2. Geran - SM R, P
3. Xyxel - ChaosR
4. Vespan - Adeptus Mechanicum + SM R
5. Tuna - SM R, P
6. DarkAngel - GK R
7. Buyback - Necron R
8. Kermit - TAU/Tyrki R
9. Omadan - SW R
10. Artur Derechowski - Karton P
11.
12.
13.
14. Pokrzyw - kilka rozpisek do wyboru przez przeciwnika
Rezerwa - czyli nie potwierdzony udział napisał:
1.
2.
3.
Możliwe jest rzucenie challenge na pierwszą bitwę.
Przyjęte Challenge napisał:
1.
Offline
Riddle me this... Riddle me that
SKLEP BOLTER
Zwracany uwagę na poniższe
Wpisowe: Wydarzenie to ma status SPONSOROWANEGO TURNIEJU BEZ NAGRÓD
Każda osoba grająca musi dokonać zakupu towaru za minimum 15zl w dniu turnieju.
Uczestnikom przysługuje zniżka do 15% na produkty GW (szczegóły przyznawania nagród na stronie sklepu BOLTER ).
W przypadku dokonania przedpłaty kwota będzie normalnie przeznaczona na dokonanie zakupów.
Offline
Skoro dla początkujących, to przyjdę, zobaczę jak to wygląda. Liczę na nieprzegranie do 0 chociaż raz!
Offline
Jak dla początkujących to możemy umówić się na dżentelmeńskie rozpiski i pograć dla innego rodzaju funu niż zwykle. Ja mógłbym przyjść z jakimiś fajnymi tyrkami, które mam ładnie pomalowanie (Toxicrene w drop-jajku!)
Offline
Zasady Turnieju napisał:
Każda osoba grająca musi dokonać zakupu towaru za minimum 15zl w dniu turnieju.
Uczestnikom przysługuje zniżka do 15% na produkty GW (szczegóły przyznawania nagród na stronie sklepu BOLTER ). W przypadku dokonania przedpłaty kwota będzie normalnie przeznaczona na dokonanie zakupów.
A nie można tych 15 zł przesłanych przelewem po prostu wykorzystać przy najbliższym zamówieniu, zamiast robić na siłę zakupy w dniu turnieju
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Vespan napisał:
A nie można tych 15 zł przesłanych przelewem po prostu wykorzystać przy najbliższym zamówieniu
SKLEP BOLTER
Nie... nie można
Zawsze można złożyć zamówienie W DNIU turnieju, jeśli danego zestawu nie będzie na sklepie
Offline
Vespan napisał:
Jak dla początkujących to możemy umówić się na dżentelmeńskie rozpiski i pograć dla innego rodzaju funu niż zwykle. Ja mógłbym przyjść z jakimiś fajnymi tyrkami, które mam ładnie pomalowanie (Toxicrene w drop-jajku!)
Wszystko fajnie, ale co rozumiesz przez dżentelmeńskie rozpiski? Kto ma oceniać dżentelmeńskość rozpiski? Moim zdaniem jest to turniej - turniej de facto bez nagród za miejsce więc presja będzie mniejsza. Dżentelmeńska rozpiska na turniej(i nie tylko) to taka, gdzie nie ma wałów - ale od tego jest check rozpisek przed turniejem.
Jedyne fajne rozwiązanie jakie mi przychodzi do głowy to osobna, dodatkowa punktacja - po meczu przeciwnik ocenia jak się grało - tajnie obie strony pokazują sobie jednocześnie ilość przyznanych punktów - (-1 -niefajnie, 0 - ok, 1- fajnie). Dodatkowo można pomyśleć nad nagrodą w tej konkurencji (jako drugie kryterium ilość punktów z bitew) -> muszę pogadać z Kvanem i Cavem. Mamy turniej dżentelmenów -> kto będzie fajny i nastuka dużo punktów ten wygra. Może wtedy pryśnie mit chamskiego powergamera. Jak się na to zapatrujecie?
Ostatnio edytowany przez pokrzyw (2015-09-08 08:20:13)
Offline
hmm, wydawalo mi sie ze w turnieju "Dla poczatkujacych" chodziło o rozpiski nie masakrujace stolu ... ale chyba sie myle. Coz, w takim razie wspolczuje poczatkujacym...
Ostatnio edytowany przez Buyback (2015-09-08 09:12:44)
Offline
@ pomysł Pokrzywa- jestem za
@ rozpiska być może wezmę tyrki, więc będzie lajtowo. Już dawno nimi nie grałem
Ostatnio edytowany przez Vespan (2015-09-08 09:19:12)
Offline
@Buyback - a ty wiesz że jesteś powergamerem ? Masz 7 miejsce we Wrocku - gdzie TOP5 to ludzie jeżdżący mega turniejowo (Kvan, Duda, Fala, Kermit, Ja)? Jeżeli się uczyć to od najlepszych graczy i grać z mocnymi rozpiskami - to nie daje złudzenia własnej samozajebistości (i pozwala planować armię oraz kupować użyteczne modele).
Rozpiska masakrująca stół nie czyni mistrza - popatrz na ostatni master i rozpiski skyhammery i eldarskie motorki potrafią okupować ostatnie miejsca.
Jeżeli ktoś początkujący chce przyjść i się boi proszę dajcie mi PW - pomogę złożyć rozpiskę i w razie możliwości pożyczę modele. Również WYSYWIG będzie traktowany bardzo pobłażliwie (tj. ziemniak jako figurka nie przejdzie).
Ostatnio edytowany przez pokrzyw (2015-09-08 09:33:36)
Offline
pokrzyw napisał:
Jeżeli się uczyć to od najlepszych graczy i grać z mocnymi rozpiskami - to nie daje złudzenia własnej samozajebistości (i pozwala planować armię oraz kupować użyteczne modele).
Może i argument edukacyjny miałby jakiś większy sens jakby 40k była choćby średnio dopracowanym systemem w tym momencie:P Wątpię żeby początkujący się czegokolwiek nauczył po zagraniu z niewidzialnym deathstarem który po prostu pójdzie do przodu i zje go w 2-3 turze.
Co do dżentelmeńskich rozpisek to jest jedna zasada:
Dark Eldarzy - dżentelmeńska lista
Wszystko inne - powergaming
Offline
pokrzyw napisał:
@Buyback - a ty wiesz że jesteś powergamerem ? Masz 7 miejsce we Wrocku
- Whaaaaaaat ?!
Offline
Riddle me this... Riddle me that
pokrzyw napisał:
Dodatkowo można pomyśleć nad nagrodą w tej konkurencji (jako drugie kryterium ilość punktów z bitew) -> muszę pogadać z Kvanem i Cavem.
Jestem sceptyczny, ale chętny do rozmów
Offline
Korwey napisał:
Może i argument edukacyjny miałby jakiś większy sens jakby 40k była choćby średnio dopracowanym systemem w tym momencie:P Wątpię żeby początkujący się czegokolwiek nauczył po zagraniu z niewidzialnym deathstarem który po prostu pójdzie do przodu i zje go w 2-3 turze.
Bo ja wiem, myślę że ja się jednak czegoś w ten sposób nauczyłem. W sumie to teraz nie boje się niczego, a jak przegrywam to dla tego, że nie umiem myśleć, albo przeceniałem możliwości swoich jednostek kilka gier z Dudą Pokrzywem, KvaNem i Kermitem i teraz gram 3 razy lepiej niż przed wakacjami. Przynaniej tak mu się wydaje :-P
Ostatnio edytowany przez Vespan (2015-09-08 19:24:01)
Offline
Wydaje... nie no progess jest, inaczej się nie da nauczyć.
Offline
Vespan napisał:
... teraz gram 3 razy lepiej niż przed wakacjami. Przynaniej tak mu się wydaje :-P
A myślisz, że dlaczego zaproponowałem Tobie parówkę w listopadzie
Ostatnio edytowany przez pokrzyw (2015-09-08 19:42:57)
Offline
Kurcze, wychodzi mi bardzo łada rozpiska AM na 1250, więc chyba jednak przyjdę z nimi.
Offline
Czy jeżeli zrobię przedpłatę aby mieć zarezerwowane miejsce na turnieju ale już ponad 14 osób zrobiło to samo to ci na końcu dla, których nie ma już miejsc, dostają zwrot pieniędzy, czy po zawodach?
Offline
14 osób raczej nie będzie
Offline
Nigdy nic nie wiadomo
A właśnie, bo mnie to już od dawna zastanawia, skąd/od kogo dostajecie te rangi na forum? Np. Emrtee to jest chyba kapral, nie pamiętam stopni wojskowych w detalach XD
Offline
Geran napisał:
Nigdy nic nie wiadomo
A właśnie, bo mnie to już od dawna zastanawia, skąd/od kogo dostajecie te rangi na forum? Np. Emrtee to jest chyba kapral, nie pamiętam stopni wojskowych w detalach XD
Tzw e-penis czyli liczba postów
Offline
Aha. Słuchajcie, jak jest ta przedpłata, to wpisowe to 15zł. Jak zrobię przedpłatę to i tak wysyłam na e-maila zgłoszeniem [tylko tam ewentualnie nadmieniam, że zrobiłem przedpłatę] ? I Co powinien zawierać e-mail? Nick+Armia czy coś jeszcze?
PS.
Przepraszam za takie pytania, możliwe, że gdzieś to jest wyjaśnione a ja czytając po 5. Razy i tak nie zauważyłem. Jednak wole pytać bo lubię wiedzieć na czym stoję, wkurza to niektórych no ale cóż : /
Offline
Spokojnie, pytanie dobre jak każde inne.
PW odpowiedziałem w sprawie rozpiski.
Wpłata na konto Kvana jak najbardziej będzie OK - będziesz miał 100% pewność, że zagrasz.
Rozpiski bardzo proszę dać w CC jeszcze na pokrzyw@poczta.fm w tytule proszę o nick i dopisek - rozpiska na turniej.
Ostatnio edytowany przez pokrzyw (2015-09-14 22:32:50)
Offline
Aż ciężko przestawić mózg na nie-porno myślenie szczególnie przez pryzmat Areny
Ostatnio edytowany przez Sgt. Platypus (2015-09-15 03:29:58)
Offline
W sumie to wystawiając zielonych można zrobić niezłego psikusa gravowym rozpiskom.
Spadają centki Pokrzywa, a tam 150 orków
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Geran napisał:
to ci na końcu dla, których nie ma już miejsc, dostają zwrot pieniędzy?
Zwrot albo mogą zarezerwować sobie jako pierwsi wejście na kolejny turniej
Offline
Dzięki za info, już raczej więcej pytań nie będzie
Offline
Zgłaszam Chaos Space Marines!
Mój XV Legion przybędzie z nową wunderwaffe więc drżyjcie xenos i sługusy fałszywego imperatora. Młuahahaha.
Ostatnio edytowany przez Xyxel (2015-09-21 15:34:37)
Offline
Buhahahaha jestem 10 we Wrocławiu GK
Offline
@Xyxel: Przez Ciebie muszę pomyśleć nad alternatywą do gravów.
Ja się zgłaszam z Adeptus Mechanicus & Astartes
Offline
Lista zgłoszonych zaktualizowana.
Wysyłanie rozpisek przesunięte na czwartek do północy.
Osoby doświadczone (Duda, Kermit i ska) proponuję by wzięli rozpiski for fun oraz drugie alternatywne jak ktoś będzie chciał grać na full wygar - kwestia dogadania się przed bitwą. Ja przygotuje 2-3 rozpiski do wyboru przez przeciwnika.
Offline
@Vespan, czemu? Spodziewasz się hordy kultystów, którzy się śmieją z grav weaponów? Słusznie
Offline
Chaos Lord prowadzący 30 kultystów z fearlessem śmieje się hurricane bolterów. Od tego właśnie są kultyści.
Offline
Xyxel napisał:
Chaos Lord prowadzący 30 kultystów z fearlessem śmieje się hurricane bolterów. Od tego właśnie są kultyści.
Od tego jest drop pod
Pokrzyw napisał:
...gravy są dostarczane w pakiecie z hurricane bolterami
Niestety nie u inwalidów.
A może raz wezmę torrent flamery na robotach. Tylko na nikogo poza Xyxelem się nie przydadzą
Offline
Poszła rozpiska
Offline
DarkAngel napisał:
Poszła rozpiska
Dark Angele, czy nick to podpucha?
Offline
Grey Knights. Nick mam taki, bo miałem DA w 5 edycji a od tamtego czasu nie chciało mi się wymyślać innego.
Offline
A ja dzięki uprzejmości Pokrzywa mam już wybraną rozpiskę. Tą, co chciałem
Offline
pokrzyw napisał:
DarkAngel napisał:
Poszła rozpiska
Hej, nic na poczcie nie mam - jesteś pewny, że wysłałeś do mnie(pokrzywNApoczta.fm) nie do kvana?
O faktycznie, sprawdź teraz
Offline
Obecnie w moim "Royal Court" panuje niezdecydowanie co do planów na ten weekend. Niemniej z dużym prawdopodobieństwem moj Decurion pojawi sie na turnieju by usunąć plugastwo żyjących istot panoszące sie w tej części galaktyki
Ostatnio edytowany przez Buyback (2015-09-24 13:55:08)
Offline
Postaram się pojawić.
omadan
Sky Warriors
Offline
Moje rozpiski:
Rozpiska 1 Primary Detachment - Necrons - CAD HQ1: Destroyer Lord (warscythe, phase shifter) - WARLORD 155 HQ2: Command Barge(warscythe, phase shifter, nightmare shroud) 220 Troops1: Warriors(10) @Transport1 130 Troops2: Warriors(10) 130 FA1: Destroyers (3) 120 FA2: Scarab swarm (4) 80 FA3: Canoptec Wrights (3)(transdimensional beamer x1,whip coils x1) 133 HS1: Heavy destroyers(3) 150 Transport1: Nightscythe 130 Rozpiska 2 Detachment1:Adepta Sororitas - CAD HQ1: St.Celestine - WARLORD[135] Troops1: Sisters of Battle (combi-plasma, heavy flamer, flamer) @Transport1 [85] Troops2: Sisters of Battle (combi-plasma, heavy flamer, flamer) @Transport2 [85] Troops3: Sisters of Battle (combi-plasma, heavy flamer, flamer) @Transport3 [85] FA1: Dominions (combi-plasma,4*meltagun) @Transport4 115 FA2: Seraphims (1 additional seraphim,seraphim superior, melta bombs, 2 & twin linked hand flamer) [125] HS1: Exorcist [125] HS2: Exorcist [125] HS3: Exorcist [125] Transport1:Immolator (twin linked multimelta) [60] Transport2:Immolator (twin linked multimelta) [60] Transport3:Immolator (twin linked multimelta) [60] Transport4:Immolator (twin linked multimelta, dozer) [65] TOTAL 1250 Rozpiska 3 Detachment1: Grey Knights (Nemesis Strike Force) HQ1: Librarian (3lvl, nemesis deamon hammer, meltabomb) 145 - WARLORD TROOPS1: Strike Squad (meltabomb, 2xhalberd, incinerator) 124 LOW1: Kaldor Draigo 245 Detachment2: Space Marines - Ultramarines (Allied force) HQ1: Varro Tigurius 165 TROOPS1: Scouts (meltabomb, combi-flamer) 70 HS1: Centurion Devastator Squad(3 additional centurions,veteran sergeant, 6xgrav-cannons & grav-amps, omniscope) 500 TOTAL: 1249 Rozpiska 4 (dziwna) Detachment1 Formation: Armoured Task Force - SM - Clan Raukaan HQ1:Techmarine (bike, servo-harness) - WARLORD 110 HS1:Vindicator x3 (storm bolter, dozer blade) 390 HS2:Predator (lascannon sponsons) 115 HS3:Predator (lascannon sponsons) 115 HS4:Predator (lascannon sponsons) 115 Detachment2 Allied Force: Adepta Sororitas HQ1:Saint Celestine 135 Troops1: Sisters of Battle (combi-plasma, heavy flamer, flamer) @Transport1 [85] HS1: Exorcist 125 Transport1: immolator(tl multimelta) 60 TOTAL:1250 Rozpiska 5 (Liga niezwykłych dżentelmenów) Detachment 1 - Assassinorum Executorium EL1: vindicare 150 EL2: callidus 145 EL3: eversor 135 EL4: culexus 140 Detachment 2: Allied Force (SM -Raven Guard) HQ1: Shrike 185 HQ-: Cypher 190 TROOPS1: Scouts 55 FA1: Drop pod 35 Detachment3 : Inquisitorial Detachment (PRIMARY) HQ1:Karamazov 200 - WARLORD EL1:Inquistorial warband (acolytex2,psyker) 18 TOTAL: 1248 Rozpiska 6 Detachment1: CAD(Space Marines - White Scars) HQ1: Librarian, lv.1, Force axe, auspex - WARLORD [70] Troops1: tactical squad (5, melta) @Transport1 [80] Troops1: tactical squad (5, flamer) @Transport2 [75] FA1: drop pod [35] Heavy Support1: Centurion Devastator Squad: 3xCenturion, 3xGrav-cannon and grav-amp, omniscope [250] Transport1: Drop Pod [35] Transport2: Drop Pod [35] Formation: Skyhammer Anihilation Force (white scars) Heavy Support2: SM Devastator Squad(5), 4 x Grav-cannon and grav-amp [210] in Transport 1 Heavy Support3: SM Devastator Squad(5), 4 x Grav-cannon and grav-amp [210] in Transport 2 Fast Attack1: SM Assault Squad(5), Melta Bomb [90] Fast Attack2: SM Assault Squad(5), melta bomb [90] Transport1: Drop Pod [35] (Heavy Support2) Transport2: Drop Pod [35] (Heavy Support3) Total: 1250
Rozpiski Kermita:
Adam "Kermit" Gurwin WR112 Army: Farsight Enclaves HQ1: Commander (Command and control node, multispectrum sensor suite, irridium battlesuit, drone controller) + 2x marker drone [175] Troop1: 3x Crisis (6x plasma) [156] Troop2: 3x Crisis (6x Missle pod, 3x target lock) +2x marker drone [195] Elite1: Riptide (ion, melta) [185] Elite2: Riptide (ion, melta) [185] Elite3: Riptide (Artefact of Moloch) [215] Fast1: 4x Pathfiners [44] Fortification: Bastion (coms relay) [95] 1250/1250 Rozpa vol. 2 której nie wiem czy użyję: Detachment 1: Hive fleet leviathan: HQ1: Hive tyrant (2x TL devourers with brainleech swarms, Electroshock grubs) [240] HQ2: Hive tyrant (2x TL devourers with brainleech swarms, Electroshock grubs) [240] HQ3: Hive tyrant (2x TL devourers with brainleech swarms) [230] Troop1: Mucolid spore [ 15] Troop2: Mucolid spore [ 15] Troop3: Mucolid spore [ 15] Detachment 2 CAD: HQ1: Hive tyrant (2x TL devourers with brainleech swarms) [230] HQ2: Hive tyrant (2x TL devourers with brainleech swarms) [230] Troop1: Mucolid spore [ 15] Troop2: Mucolid spore [ 15] 1245/1250
Rozpa Vespana:
Cult Mechanicus Battle Congregation QH: Tech-preist Dominus, stasis field, raiment of technomartyr [150] T1: 3x Cataphron Destroyer, 3x Heavy Grav Cannon [165] T2: 3x Cataphron Destroyer, 3x Heavy Grav Cannon [165] T3: 3x Cataphron Breacher [150] Hs1: 2x Castelan Robot, 2x Twin Linked blaster, blaster; 1x Datasmith, conversion field [325] Allied Detachment: Ultramarines HQ: Chief Librarian Tigurius [165] T1: 5x Scout @ Transport 1 [55] FA: Drop pod [35] Transport 1: Land Speeder Strom, heavy flamer @ T1 [40] Total 1250 ptk WC: 3 KP: 9
Rozpa Buybacka:
Gracz: Damian BuyBack Leszczuk, WR176 Armia: Necrons Miasto: Wroclaw Detachment1: Decurion Detachment Core: Reclamation Legion HQ1: Catacomb Command Barge, Phase Shifter, Warscythe, Gauss Cannon [180pts] Troops1: 5x Necron Immortals, Gauss Blaster [85pts] Troops2: 10x Necron Warriors [130pts] Troops3: 10x Necron Warriors [130pts] FA1: 3x Tomb Blades, 3x Nebuloscope, 3x TL Gaus Blaster [60pts] Auxiliary1: Destroyer Cult HQ1: Destroyer Lord, Phase Shifter, Warscythe [155pts] FA1: 3x Destroyers, Gauss Cannon [120pts] FA2: 3x Destroyers, Gauss Cannon [120pts] FA3: 3x Destroyers, Gauss Cannon [120pts] HS1: 3x Heavy Destroyers, Heavy Gauss Cannon [150pts] TOTAL [1250pts] KP: 10 Modele: 42
Rozpiska Xyxela:
Combined Arms Deatachment {1050}: HQ: Chaos Lord 65, + Veteran of the Long War 5, + Lightning claw 15, + Power fist 25, + combi-melta 10, + blight grenades 5, + Chaos bike 20, + Sigil of Corruption 25, + Gift of Mutation 10 [180] Tr1: Chaos Cultists x10 50, +flamer 4 [55] Tr2: Chaos Cultists x10 50, +flamer 4 [55] FA1: Heldrake, baleflamer [170] HS1: Maulerfiend 125, + Lasher Tendrils 10 [135] HS2: Chaos Vindicator 120, + siege shield 10, + Dirge Caster 5, + Combi Bolter 5 [140] HS3: Chaos Predator 75, + lascannon sponsons 40, twin-linked lascannon 25, Dirge Caster 5 [145] Fort1: Vengeance Weapon Battery 75, + additional Battery 75, + Battle Cannons 20 [170] Allied deatachment {199} : HQ1: Herald of Tzeentch 45, + Portalglyph 30, + Disc of Tzeentch 25 [100] Tr1: Pink Horrors of Tzeentch x11 [99] --1249--
Rozpiska Tuna:
Tuna (Krzysztof Tomczyk) Space Marines Primary Detachment: CAD SM HQ1: Librarian, lv.2, Force Staff [90] [Warlord] Troops1: Tactical Squad x 5 [70] Troops2: SM Scouts x 5 [55] Heavy Support1: Centurion Devastator Squad: 3xCenturion, 3xGrav-cannon and grav-amp, 3xHurricane Bolter [240] Formation: Skyhammer Anihilation Force Heavy Support2: SM Devastator Squad x 9, 4 x Grav-cannon and grav-amp [266] in Transport 1 Heavy Support3: SM Devastator Squad x 10 4 x Grav-cannon and grav-amp [280] in Transport 2 Fast Attack1: SM Assault Squad x 5, Melta Bomb [90] Fast Attack2: SM Assault Squad x 5 [85] Transport1: Drop Pod [35] (Heavy Support2) Transport2: Drop Pod [35] (Heavy Support3) Total: 1246 Models: 45 KP:12
Rozpiska Geran
Detachment1 (PRIMARY): Combined Army Detachment, Codex Space Marines, Ultramarines HQ1: Captain - WARLORD [90pts] ELITES1: Venerable Drednought [125pts] ELITES2: Ironclad Drednought [135pts] ELITES3: (5) Terminator Squad [175pts] TROOPS1: (5) tactical squad [70pts] TROOPS2: (5) tactical squad, plasma gun [85pts] FA1: (3) Space Marines Bike Squad, melta bomb [68pts] HS1: Predator [75pts] HS2: Land Raider [250pts] TOTAL: 958pts Detachment 2: Formation - Reclusiam Command Squad - Space Marines, Ultramarines HQ1: Chaplain [90 pts] ELITES1: (5) Command Squad (apothecary, champion, flamer) @TRANSPORT1 [125 pts] TRANSPORT1: Razorback [55 pts] TOTAL: 265pts TOTAL: 1248 MODELS: 30 Kill Points: 13 Warpcharge: 0
Rozpiska DarkAngel:
+++ Grey Knights 1250 (1246pts) +++ ++ Grey Knights: Codex (2014) (Nemesis Strike Force) (1246pts) ++ + HQ (165pts) + Librarian (165pts) [Domina Liber Daemonica (25pts), Nemesis warding stave, Psyker [ML 3] (25pts), Storm bolter (5pts)] + Troops (316pts) + Terminator Squad (316pts) ····4x Terminator (halberd) (140pts) [4x Nemesis force halberd (8pts)] ····2x Terminator (hammer) (86pts) [2x Nemesis Daemon hammer (20pts)] ····Terminator (psycannon) (55pts) [Nemesis force halberd (2pts), Psycannon (20pts)] ····Terminator Justicar (35pts) [Nemesis force halberd (2pts)] + Fast Attack (315pts) + Interceptor Squad (315pts) ····4x Interceptor (falchions) (112pts) [8x Nemesis falchion (16pts)] ····Interceptor (halberd) (26pts) [Nemesis force halberd (2pts)] ····2x Interceptor (hammer) (68pts) [2x Nemesis Daemon hammer (20pts)] ····2x Interceptor (incinerator) (58pts) [2x Incinerator (10pts)] ····Interceptor Justicar (51pts) [Melta bombs (5pts), Nemesis force halberd (2pts), Teleport homer (10pts)] + Heavy Support (450pts) + Nemesis Dreadknight (225pts) [Heavy Incinerator (20pts), Heavy Psycannon (35pts), Nemesis greatsword and power fist (10pts), Personal teleporter (30pts)] Nemesis Dreadknight (225pts) [Heavy Incinerator (20pts), Heavy Psycannon (35pts), Nemesis greatsword and power fist (10pts), Personal teleporter (30pts)]
Offline
Riddle me this... Riddle me that
This is madness!
Madness? This... is... Pokrzyw
Offline
Ja się niestety nie pojawię.
Offline
cavalierdejeux napisał:
This is madness!
Madness? This... is... Pokrzyw
Spójrz na rozpiskę Kermita z 5 flyrantami i zastanów się czy nie edytować Posta
@Pokrzyw- ciekawie by zobaczyć tych asasynów w akcji
Ostatnio edytowany przez Vespan (2015-09-25 09:58:17)
Offline
Kermit ma nielegalną rozipskę
FSE i normalny codex - mają inne artefakty, z Fse nie można brać codeksowych i na odwrót
Ostatnio edytowany przez emrtee (2015-09-25 11:37:11)
Offline
Właśnie też kombinuję w ten sposób. Przy czym chce najebać crisisów ile wlezie.
Offline
Hej, w mojej rozpisce brakuje Warlorda na Librarianie
Offline
A w mojej na Dominusie
@Xyxel Ile HP mają te działka z Vengence Battery?
Offline
## Tau Empire: Supplement - Farsight Enclaves (2013) (Combined Arms Detachment) ## ### No Force Org Slot ### * #### XV8 Crisis Farsight Bodyguard Team #### Bonding Knife Ritual * #### Crisis Bodyguard #### 2x Fusion Blaster, Target lock 4x * #### Crisis Bodyguard #### 2x Plasma Rifle, Target lock 2x * #### Crisis Bodyguard #### 2x Plasma Rifle ### HQ ### * #### Commander Farsight #### ### Troops ### * #### XV8 Crisis Team #### Bonding Knife Ritual * #### Crisis Shas'ui #### 2x Fusion Blaster * #### XV8 Crisis Team (compulsory) #### Bonding Knife Ritual 3x * #### Crisis Shas'ui #### Early Warning Override, 2x Plasma rifle ### Fast Attack ### * #### Pathfinder Team #### Bonding Knife Ritual, 4x Pathfinder Shas'la ## Fortifications and Stronghold Assault (2013) (Fortification Detachment) ## ### Fortification ### * #### Aegis Defense Line #### Comms Relay ## Tau Empire: Codex (2013) (Allied Detachment) ## ### HQ ### * #### Commander #### Command and Control Node, Multi-spectrum Sensor Suite, Neuroweb System Jammer, Puretide Engram Neurochip, Stimulant Injector, Vectored Retro-Thrusters, XV8-02 Crisis 'Iridium' Battlesuit ### Troops ### * #### Fire Warrior Team #### 6x Fire Warrior Shas'la with Pulse Rifle
Coś w ten deseń
Ostatnio edytowany przez emrtee (2015-09-25 12:52:03)
Offline
Adam "Kermit" Gurwin WR112
Army: Tau
Allies Detachment:
HQ1: Commander (Command and control node, multispectrum sensor suite, irridium battlesuit, drone controller,puretide engram neurochip) + 2x marker drone [192]
Troop1: 10x Kroots [60]
Farsight Enclaves:
HQ1: Commander (2x plasma) [115]
Troop1: 2x Crisis (4x plasma) [104]
Troop2: 3x Crisis (6x Missle pod, 3x target lock) +2x marker drone [195]
Troop3: Crisis (1x flamer, 1x TL flamer) [37]
Troop4 Crisis (2x melta) [52]
Elite1: Riptide (ion, melta) [185]
Elite3: Riptide (Earth cast system array) [215]
Fortification: Bastion (coms relay) [95]
1250/1250
Ostatnio edytowany przez Lictor (2015-09-25 13:56:42)
Offline
Ja chciałem zrobić wypasioną farsight bombę, ale nie mam farsighta Więc wyszło na takie coś. Emrtee proszę nigdy nie wrzucaj rozp przekopiowanych z jakiegoś battlescriba, czy z czego to wrzuciłeś, jest tragiczna do czytania.
Offline
też nie mam farsajta ale to turniej dla poczatkujacych, wiec kto potrzebuje modeli pogram sprawdze czy mi pasuje i ewentualnie wtedy kupie
poza tym i tak kazdy uzywa krzysia jako commandora
Offline
Emrtee - mam rozumieć że się zgłaszasz i będziesz grał tą rozpą?
Edit: niemodyfikowany Krzyś jako Farsight? C'mon....
regulamin napisał:
(PROXY SĄ NIEDOZWOLONE!!!!)
A czym się różni od Krzysia??
Offline
Turniej dla początkujących więc wziąłem te działa. W karcie załączonej do Boxa nie było nic o HP. Jeszcze dzisiaj doczytam RB ale póki co wychodzi mi że mogą zostać zniszczone tylko z tabelki na penetracje (bye bye gravy) i scorują bo są modelami z rozpiski.
Offline
Według codexu rozmiarem delikatnie, ale kto by na to patrzył w czasach gdzie ludzie nie odróżniają noba od boyza
A kto będzie proxował? mam czerowego krzysia, idealny na farsajta )
No chyba, że nie zezwolisz, to wtedy najwyżej przyjde popatrzeć.
Ostatnio edytowany przez emrtee (2015-09-25 14:51:47)
Offline
pokrzyw napisał:
Emrtee - mam rozumieć że się zgłaszasz i będziesz grał tą rozpą?
Edit: niemodyfikowany Krzyś jako Farsight? C'mon....regulamin napisał:
(PROXY SĄ NIEDOZWOLONE!!!!)
A czym się różni od Krzysia??
To turniej dla początkujących. Bądźmy rozsądni
Offline
Możesz mi wpisać od razu ostatnie miejsce
Chce tylko sprawdzić jak to by działało
Offline
pokrzyw napisał:
Będę rozsądny:
Krysię jako farsight ok, ale za wysiwyg -1vp
Venegace Battery 3hp, a gravy i tak nie działają.
Czyli haywire tak.
Ostatnio edytowany przez Vespan (2015-09-25 15:51:16)
Offline
pokrzyw napisał:
Venegace Battery 3hp...
Nope.
Vengeance Weapon Battery to jest Terrain Type : "Impassable Building" a do takiego nie ma zasad szczegółowych.
Zasady odnośnie rozmiaru budynków i ich HP są tylko dla Terrain Type "Buildings".
(to taka różnica formalna jak pomiędzy Infantry a Jump Infantry)
Przykładowo :
Wall of Martyrs Firestorm Redobut (str. 44 Stronghold Assault) jest sklasyfikowany jako :
"Terrain Type : Medium Building (Armour Value 14) with battlements"
Na stronie 46 SA VWB nie jest podobnie opisana (rozmiar i ilość HP). Jedynie jako "Impassable Building AV14".
Tym samym jest to model, który nie ma określonej ilości HP i można otrzymać uszkodzenia tylko poprzez Penetrating hit (str. 23 SA).
A, że VWB nie ma HP to trzeba albo zredukować jego AV do 0, albo wykulać 6-7 na tabeli, albo z broni D.
Dziękuję i pozdrawiam, hue hue hue
Ostatnio edytowany przez Xyxel (2015-09-25 18:29:48)
Offline
Xyxel, sorry ale podtrzymuje mały budynek 3hp. Czytałem trochę dyskusji na necie i taka jest moja decyzja jako sędziego - chyba ze sędzia gwizdkowy się wypowie inaczej na forum ligowym.
Offline
Też widziałem na necie różne dyskusje i wydaje się, że jest spór. W każdym razie podejście Pokrzywa wydaje się słuszna. Jedyne co boli, to to że faktycznie nie ma podanego rozmiaru budynku w książce, ani żadnego oficjalnego faka.
A tak abstrahując od działek, mimo że nie jestem już zupełnie początkujący, to uważam że należy mi się handicap ze względu na armię. Nie dość, że niepełnosprawni, to jeszcze sprzęt mocno używany.
Offline
Vespan, rzadzisz
Offline
@pokrzyw
Zasady są jasne i przedstawiłem je z cytatami w poście powyżej. VWB nie jest małym budynkiem. Nie ma takiego zapisu przy tej jednostce. Możesz to podważyć?
Twoja odpowiedź to "bo tak" bez żadnych argumentów z RB niech pozostanie do oceny własnej pozostałych uczestników. Tyle z wiarygodności decyzji sędziego.
"Sędzie ma zawszę rację" więc jak jutro tak jednak zasędziujesz to to przyjmę.
Offline
Xyxel, podręcznik do SA jest podręcznikiem 6 edycyjnym, bez wydanej aktualizacji do 7ed. W 6 edycyjnym rulebooku budynki nie miały hull pointów, tylko obierało się je do zera z AV (byle glan = -1AV). Dodatkowo w 6 edycyjnym rulebooku znajdziemy (za wpisem na warseer):
"In 6th they defined the size of buildings by their footprint but strangely left it out of 7th. For what it's worth Small was 6"x6" or less, Medium was Between 6"x6" and 9"x 9" and Large was Between 9"x9" and 12" x 12" with bigger than a foot square or taller than 3 stories broken up into Multipart buildings."
Wielkość budynku określała wówczas transport capacity (small - 10, medium - 20, large - 30). Ponieważ do niektórych budynków nie było wejść (wide Venegace Battery, Void Shield Generator), wtedy otrzymywały łatkę impassable.
Wracamy do edycji 7. Mamy budynki S,M,L, ale poza transport capacity wielkość oznacza też HP. Nie możemy obierać już AV. W tej edycji budynki są traktowane jak pojazdy z wyraźnie określoną ilością HP.
Europa gra zazwyczaj bez budynków innych niż Bastion, Landing i Aegis, które są dobrze opisane. Pozostale to pozostałości 6ed. Zajrzałem na turnieje amerykańskie, gdyż tam grają z takimi dziwolągami. I tam jest coś takiego:
Q: How many hull points does a Void Shield Generator have? And a Vengeance Battery?
A: A Void Shield Generator may only be taken in your army if you have the actual limited model from
GW. This model may not be self made!
To work out how many Hull Points any fortification has, look up the chart in the rulebook on pg. 110
(Building Size Chart). Any fortification with a transport capacity of 10 has 3 Hull Points. Count
Impassable Buildings as having transport capacity of (less than) 10.
Jest to dla mnie logiczne i jest to adaptacja do 7ed by nie tworzyć idiotyzmów w postaci niezniszczalnych budynków. Mierzymy wielkość i porównujemy z tabelką 6ed by zbadać kategorię. Ja wierzę Amerykanom że budynek jest mniejszy niż 6x6
Offline
Xyxel, podręcznik do SA jest podręcznikiem 6 edycyjnym, bez wydanej aktualizacji do 7ed. W 6 edycyjnym rulebooku budynki nie miały hull pointów, tylko obierało się je do zera z AV (byle glan = -1AV).
Co tutaj do rzeczy mają edycje? W SA są budynki które mają hull pointy. Zgadza się? No to coś się nie zgadza z twoim tłumaczeniem, że HP nie było. A potem jednak chcesz się powoływać na 6th odnośnie wymiarów budynków. Po co? Przecież obowiązuje 7 ed.
W 7 edycji są budynki S, M, L owszem ale dotyczy to "buildings". "Impassable buildings" to jest odrębna kategoria na co wskazuje tabela, którą załączyłem dwa posty powyżej. Do podważenia? Fak, jak można twierdzić, że VWB jest Small Building, skoro nie jest ??
Ujmując esencję : Model "A" nie ma przypisanej zasady "Z". Ty się upierasz, że ma (jako sędzia). Ja nazywam to nadużyciem.
Offline
Xyxelu, używasz przeterminowanego podręcznika (szczypta złośliwości) i chcesz naginać zasady do tworzenia niezniszczalnych budynków (a może to tylko wredne wykorzystanie luki w zasadach ). Do tego podważasz moją rolę jako sędziego. Tłumaczę jak dziecku dlaczego podjąłem taka a nie inną decyzję i ją podtrzymuje. Decyzja nie jest podjęta wedle mojego widzimisie, tylko temat zbadałem dokładniej poświęcając godzinę - dwie mojego życia (KVanowi policzę koszty porady prawnej za wkopanie mnie w nieograniczony SA)
ETC i PKZ milczy na ten temat, bo Europa banuje takie cósie (by nie kłócić się z upierdliwymi graczami ).
Natomiast znalazłem ciekawą zasadę w ITC (Amerykański odpowiednik ETC - https://docs.google.com/document/d/1Nkf … v2mOG4/pub)
ITC napisał:
Buildings:
Void Shield Generators and Vengeance Weapon Batteries are medium buildings (i.e. they have 4 hull points).
Ja osobiście jestem za tym by iść zdroworozsądkowo i komisyjnie zmierzymy i wydam werdykt jaka to wielkość budynku - i to jest ostatnie słowo (chyba że znajdziesz sędziego z gwizdkiem na ligówce polskiej który to obali - Vespan założył temat - http://liga40k.pl/viewtopic.php?p=46291#46290).
A dodam, że zmiana wielkości budynku na small/medium otwiera przed nim podwoje ciekawych kombinacji z upgrade'ami
ps. A tak w ogóle to turniej dla początkujących a ty tu z takim mózgojebem wylatujesz... a fe... jaki przykład dajesz używając takich koszmarków
Offline
Poczytaj zasady. Wystarczy jedna penetracja i rzut na 2+ i VWB jest bezużyteczny albo zniszczony. To nie jest jakieś OP. Ma być fun na turnieju, trochę to mi psujesz.
Zajrzyj do swoich rozpisek, potem do mojej - i kto tu używa koszmarków? Nie dziw, że black się wystraszył
Mierzyć nic nie trzeba, zdecydujesz jak zechcesz. Wymiary modeli nie mają odniesienia do HP. Od tego jest tabelka w SA.
Ostatnio edytowany przez Xyxel (2015-09-25 23:11:14)
Offline
Jak dla mnie to poziom ogólnie za wysoki jak na turniej for fun. 3x ripek na pewno nie zmotywuje nowych osób do grania....Czy nadejdzie kiedyś czas, że zagramy na totalnym underdog'u?
++ Space Wolves: Codex (2014) (Company of the Great Wolf Detachment) (1246pts) ++
+ HQ (190pts) +
Wolf Guard Battle Leader (190pts) [Relic: Fellclaw's Teeth (15pts), Relic: Krakenbone Sword (35pts), Thunderwolf (50pts), Warlord]
····Runic Armour (40pts) [Bolt Pistol, Frag & Krak Grenades, Storm Shield (15pts)]
+ Elites (350pts) +
Dreadnought (180pts) [Blizzard Shield, Fenrisian Great Axe (25pts), Searchlight, Venerable Dreadnought (25pts)]
····Drop Pod (35pts) [Storm Bolter]
Murderfang, the Curseborn (170pts) [Searchlight]
····Drop Pod (35pts) [Storm Bolter]
····Relic: Murderclaw [In-built Heavy Flamer]
····Relic: Murderclaw [In-built Storm Bolter]
+ Troops (402pts) +
Grey Hunters (201pts) [Permits One Lone Wolf]
····Drop Pod (35pts) [Storm Bolter]
····8x Grey Hunter (122pts) [8x Bolt Pistol, 7x Bolter, 8x Frag & Krak Grenades, Meltagun (10pts), 8x Power Armour]
····Wolf Guard Terminator Pack Leader (44pts) [Combi Melta (5pts), Storm Shield, Terminator Armour]
Grey Hunters (201pts) [Permits One Lone Wolf]
····Drop Pod (35pts) [Storm Bolter]
····8x Grey Hunter (122pts) [8x Bolt Pistol, 7x Bolter, 8x Frag & Krak Grenades, Meltagun (10pts), 8x Power Armour]
····Wolf Guard Terminator Pack Leader (44pts) [Combi Melta (5pts), Storm Shield, Terminator Armour]
+ Fast Attack (174pts) +
Fenrisian Wolves (64pts) [8x Fenrisian Wolf (64pts)]
Skyclaws (110pts)
····6x Skyclaw (110pts) [5x Bolt Pistol, 5x Chainsword, Flamer (5pts), 6x Frag & Krak Grenades, 6x Jump Pack, 6x Power Armour, Power Sword (15pts)]
+ Heavy Support (130pts) +
Vindicator (130pts) [Hull-mounted Demolisher Cannon, Searchlight, Siege Shield (10pts), Smoke Launchers]
Offline
@Xyxel i pokrzyw - jeśli mnie ktoś pyta do 14 AV i 4 HP. I gravy nie działają na budynki.
@Kermit - weź Piranie, Crysisy, Devilfishe i Hhmerheada i pokaż że tym potrafisz wykręcić wynik
@All - zrobił3m up przedpłat
Offline
Turniej na 500 pkt, tylko troopsy i tylko infantry!!
Offline
Dzięki wszystkim za turniej. Mimo słabego wyniku bawiłem się świetnie
Offline
No ja też, szczególnie za mój wynik haha XD
Offline
Dziękuje panowie za fajny turniej. Obyło się bez spin, wszystko w duchu sportowej rywalizacji. Karniaków nie było Pierwszy raz grałem na trurnieju trzema różnymi armiami (wybór przeciwników to Centkostar, Skyhammer i Assassini z dokładką).
Najfajniejsza bitwa z Tuną. Bardzo się cieszę że mogłem zagrać Ligą Niezwykłych Dżentelmenów (i co ciekawe wygrać z skajhammerem + centki)! Od pewnego czasu gram jakimiś porno rozpiskami, a ta gra sprawiła mi kupę radości.
Karton - miałeś lekkiego pecha z wyborem armii - nie przejmuj się przegraną - mam nadzieję że z bitwy coś wyniosłeś.
Kermit- nie lubię flyrantów, ale generalnie bitwa z nimi to 0-1 - albo ja zacznę i Cię zastrzelę, albo ty zaczniesz i mnie zastrzelisz. Ty zacząłeś - w sumie nie wiem co mogłem ugrać więcej
Finalne wyniki:
1. Kermit (20-20-20) 74p
2. Buyback (3-20-20) 58p
3. Tuna (17-11-6) 48p
3. Pokrzyw (20-0-14) 48p
4. Vespan (20-9-0) 44p
5. Karton (0-18-12) 41p
6. Xyxel (17-0-8) 39p
7. Omadan (0-20-0) 31p
8. DarkAngel (0-2-17) 28p
9. Geran (0-0-3) 18p
Offline
Może i miejsce ostatnie, ale liczył się fun, dużo nowych umiejętności i mądrości się stąd wyniosło .
Ze wszystkimi grało mi się fajnie, każdy nauczył mnie czegoś innego, najbardziej chciałbym podziękować za grę Omadanowi, dużo się od niego nauczyłem no i gra była bardzo ciekawa, nie było szybkiego zdeptania 1. Armii przez 2. Tylko kąsanie się nawzajem
Offline
Dobrze się grało, pokrzyw brawo za karty dla graczy z załączonymi zasadami misji.
Yea, moje nowe działa VWB spisały się całkiem dobrze, maluję więc drugie.
Offline
Dzięki za turniej i mile spędzony czas w gronie znajomych i nieznajomych graczy. Brawa dla Pokrzywa za świetną organizację i sędziowanie (miałem do niego naprawdę sporo pytań i zawsze był gotów do pomocy). W dodatku Pokrzyw profesjonalnie podszedł do sprawy i miał kilka różnych rozpisek do wyboru, przy czym zawsze grał inną. Gry szły płynnie i liczenie punktów przebiegało sprawnie. Miło.
Czy jednak był to turniej naprawdę przeznaczony początkującym? Raczej średnio..Początkujący na turniej po prostu zabierają to co mają w domu, nie patrząc na potencjał czy koszt punktowy. Chcą po prostu zobaczyć w akcji jak to i owo wygląda i jak działa w praktyce. Jak mierzą się z doświadczonym graczem to już mają pod górkę a jak ten gracz ma jeszcze mocną rozpiskę to gra może zakończyć się szybko i wielu jednostek się nie sprawdzi bo po prostu będą martwe zanim nadejdzie kolejna tura..W normalnym turnieju rozumiem, ostra rywalizacja PG na porządku dziennym ale w turnieju o pietruszkę, gdzie narybek przychodzi niekiedy pierwszy raz rozegrać swoje trzy bitwy to może lepiej zejść z tonu i nie wystawiać swojej potęgi w pełnej lub nawet niepełnej krasie tylko pobawić się czymś czego nigdy w poważnej rozgrywce na szczycie wyżyn nikt nigdy by nie wystawił. Bo chyba przegrać z nowicjuszem w grze for fun to chyba nic złego, nie? Z całego turnieju najbardziej podobała mi się rozpiska Gerana, bo jak sprawnie zauważył Vespan, była najbardziej fluffową i zróżnicowaną armią ultrasów. Czy jest to możliwe żeby podchodzić do gry w plastikowe ludziki trochę z większym dystansem? Każdy sam wie najlepiej...
Offline
Rozumiem, że to skierowane we mnie i co mam przeprosić, że przyszedłem? Zagrałem z samymi doświadczonymi graczami, przy czym Pokrzyw i Vespan byli na mocnych rozpach, więc myślę, że nie miałem okazji nikogo do grania zrazić, mimo że jak powtarzam, moja rozpiska przegięta nie była.
Offline
Gdyby chciał to skierować do Ciebie to bym to zrobił bez jakiegoś owijania w bawełnę tylko bardziej personalnie. Ale my już rozmawialiśmy na ten temat, więc nie wylewam tu żalu pod Twoim adresem tylko rzucam taką ogólną refleksję dla każdego do zastanowienia się.
Offline
Hej, dzieki wielkie za turniej, bardzo ciekawie sie grało, bez spin, na luzie .Troche tez chyba komentarz Omadana był do mnie. Wiem ze nie mialem słabej rozpy, ale niestety na >1000pts nie mam innej armii . Specjalnie nie chciałem brac Wraithow bo to juz by bylo przegiete. Moze moglem po prostu nie przychodzic... . Jedyny plus to moze fakt ze jeszcze slabo gram w ta gre i popelniam wiele bledow... . Jedno co zauważyłem to że miałem strasznie różne rzuty ( 2 marinów z bolterów ustrzelilo Destroyera (3+/4+++ nie dalo rady) albo biedny Vindicator SW dostał strzala, pene i ekspozje z 3 Heavy Destroyerów na samych 6). Na przyszlosc postaram sie zmontowac jakas inna armie
Offline
Ja mam podobny problem jak ty Buyback. W mojej armii mechaników kupuję figurki pod turnieje. Więc jak chcę stworzyć coś lajtowego, ciekawego albo nietypowego, to jest mi trudniej, ze względu na ograniczoną kolekcję. Pokrzyw który ma milion figurek stworzył kilka naprawdę ciekawych rozpisek- zwłaszcza tą na asasynach
Dodam też, że jeśli ktoś jest początkujący i przegra srogo z mocną rozpiską to też go ta gra czegoś nauczy.
I przyznam, że bardzo przyjemnie patrzyło się na grę Omadana z Geranem. Obaj mieli mieszane, ciekawe i klimatyczne rozpiski, grali na totalnym luzie, myślę że Geran dużo się nauczył.
Ogólnie turniej był fajny i dla mnie również edukujący, a moja rozpiska, mimo że dsyć mocna, nie przeszkodziła mi przegrać z Lictorem 0:20 Poznałem nowe sposoby jak można przej***ć grę w deploymencie i 1-2 złymi decyzjami.
Pokrzyw się świetnie spisał w roli organizacyjno-sędziowskiej: przyniósł kilka armii, pożyczał nowym (i nawet nie tak nowym) graczom figurki, w wątku turniejowym zachęcał nowych graczy do grania oferując modele i pomoc w budowaniu armii, przygotował świetne karty turniejowe z wydrukowanymi misjami i ogólnie dołożył starań, żeby jego przeciwnicy mieli dobrą zabawę. Na prawdę świetna robota.
Offline
Nie było mnie ale brawo Pokrzyw
Offline
Natomiast jesli czesciej beda pojawiac sie turnieje w stylu - for fun, dla poczatkujacych, no PG, z przyjemnoscia zloze jakas inna fanowska armie
Offline
to tak sie spytam, jakie pkt na PG pazdziernik i lajt listopad ?
Offline
Jest już wątek na stronie. W październiku turniej deblowy na 1000ptk
Offline
Wątek Zamknięty