W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW
Strony: 1
Wątek Zamknięty
Zapraszam wszystkich serdecznie do Wrocławia na turniej Warhammera 40,000 klasy Lokalny Debel Roullette - 1000 pkt.
Format turnieju to 1000 pkt na gracza, czyli 2000 pkt na parę.
Pary deblowe są losowane przed każdą bitwą uwzględniając handicap. Handicap oznacza że w zależności o liczby graczy skrypt będzie parował ich w taki sposób aby ich umiejętności były wyrównane. Jako bazę informacji o umiejętnościach bierzemy jego wyniki w lidze za ten i poprzedni sezon.
Armie w parach są traktowane jako Allies of Covenience. Ilość dużych punktów zdobytych przez gracza w danej bitwie, równa się ilości dużych punktów zdobytych przez parę. Na koniec turnieju o zajętym miejscu decyduje ranking indywidualny graczy.
Podczas pierwszej bitwy paring par jest losowy, od drugiej obowiązuje system szwajcarski.
SPONSORZY:
INFORMACJE ORGANIZACYJNE:
-Lokalizacja: Sklep Bolter. Sokolnicza 7/17 paw. 31, Wrocław.
-Wpisowe: 15 zł.
Wykonanie bezzwrotnej przedpłaty gwarantuje miejsce na turnieju w przypadku pojawienia się większej ilości osób niż Bolter jest w stanie pomieścić (czyli 28 osób gdyż mamy 7 stołów). Decyduje kolejność dokonania przedpłat.
Dane do Przelewu:
Łukasz Poczęsny
43 1140 2004 0000 3802 7533 8644
W tytule proszę przelewu proszę do: Marzec'15 - Imię i Nazwisko - Nick
Osoby z P przy ksywce to te które dokonały przedpłaty i miejsce mają zagwarantowane.
-Termin: 21 Marzec 2015 roku (Sobota).
-Ilość graczy: 28 graczy.
-Pula nagród: wpisowe +15% od Sklepu BOLTER (w tym nagroda losowa)
PRZEBIEG TURNIEJU:
9:00 - 9:10 Zapisy
9:15 - 12:00 I Bitwa
12:05 - 14:50 II Bitwa
14:50 - 15:05 - Przerwa na obiad/lunch/pizze
15:10 - 17:55 III Bitwa
18:00 Wyniki i nagrody
SĘDZIOWIE:
Sędzia główny: KvaN
Sędzie liniowy: Fala
W trakcie turnieju sędziowie są ostateczną wykładnią rozsądzającą.
ZGŁOSZENIA
Zgłoszenia należy wysyłać na emaila: kvanfieldmalpagmail.com
Przysłanie rozpiski do czwartku 19.03.2015r do godziny 23:59 - +3 DP.
FORMAT TURNIEJU:
- Limit Punktowy: 1000 pts.
- Armie typu Battle Forged
- Armia może składać się z maksymalnie 1 Detachmentu
- Zakaz dublowania slotów HQ, Elites, FA i HS oraz zakaz triplowania slotu Troops (bierzemy pod uwagę wpis w Codexie, czyli 3x Biki w troopsach, 2x Grav gun i 1x Meltagun jest nielegalne). Poza codexami które nie mają innej możliwości (np Codex Inquistion)
-Dozwolone są Lords of War (z wyłączeniem Super Heavy i Gargantuan)
- Zasada highlander - podczas żadnego momentu turnieju nie może być unitu droższego niż 500 pts sformowanego na stole.
Podczas pierwszej bitwy paring par jest losowy, od drugiej obowiązuje system szwajcarski.
NIEdozwolone są:
- Armie Unbound
- Imperial Armour
- Apocalipse
- Escalation
- Formacje(wyjątkiem jest Necronowy Decurion).
- Super Heavy
- Niedozwolone są dataslate'y: Be'lakor, Cypher, Officio Assassinorum, etc.
ZASADY:
Gramy na zasady 7ej edycji, obowiązują klaryfikacje zawarte w PKZetach online
100% WYSIWYG'U ZALECANE!!! PROXY SĄ NIEDOZWOLONE!!!!
Gramy na zasady 7 edycji, obowiązują najnowsze kodeksy + oficjalne FAQi GW.
KAŻDY GRACZ POWINIEN POSIADAĆ CZYTELNA ROZPISKĘ ORAZ ORYGINALNA KOPIE ZASAD!!!
Braki będą karane.
Zaleca się też posiadanie wydruku najnowszego FAQ do swojej armii. W przypadku kwestii spornych przy powoływaniu się na FAQ, brak aktualnej kopii będzie skutkował decyzją na niekorzyść gracza.
Zasady ogólne dla wszystkich scenariuszy:
1. W każdej misji jeden oddział może zajmować/blokować tylko jeden objective, w przypadku zajmowania więcej niż jednego gracz wyraźnie musi zadeklarować, który znacznik zajmuje dany oddział.
2. We wszystkich misjach obowiązują: Reserves, Deep Strike, Infiltration, Night fight - zgodnie z podręcznikiem
3. Zniszczenie wszystkich jednostek przeciwnika czyli tzw tabled to automatyczny wynik 20:0
4. We wszystkich misjach obowiązuje random game length, czyli 5 tur, 6 tura na 3+, 7 tura na 5+.
5. W każdej misji gracze podliczają VP zdobyte i odejmują od liczby VP zdobytych przez przeciwnika, Różnica decyduje o wyniku bitwy według tabeli (max 17:3):
· 0: - 10 / 10
· 1-2: - 11 / 9
· 3-4: - 12 / 8
· 5-6: - 13 / 7
· 7-8: - 14 / 6
· 9-10: - 15 / 5
· 11-12: - 16 / 4
· 13-14: - 17 / 3
· 15-16: - 18 / 2
· 17-18: - 19 / 1
· 19+: - 20 / 0
6. Różnica w zniszczonych jednostkach i jej wpływ na wynik końcowy
Każde dwie całkowicie zniszczona jednostka są warte 1 KP Kill Point. Uwzględniając jednostki stworzone w trakcie gry poprzez Conjuring, the Portaglyph itp. Następnie liczymy ich różnice, za każdy Kp więcej od oponenta otrzymujemy +1VP (do max +8VP).
7. W przypadku Bye’a - 15:5.
8. Za bitwę oddaną walkowerem, gracz otrzymuje 17DP pkt. Walkower będzie przyjęty tylko po zapoznaniu się z sytuacją przez sędziego głównego.
9. Gracze przed rozpoczęciem bitwy mogą umówić się na wynik 10:10, 0vp - 0vp czyli wziąć tak zwanego splita. Split jest nie możliwy do wzięcia tylko w ostatniej bitwie. Gracze przyłapani na ustawianiu wyniku ostatniej bitwy dostają 0-0 oraz karę zgodnie z uznaniem sędziego.
10. Secondary Objectives (wspólne dla wszystkich scenariuszy każdy warty 1VP):
· First blood
· Slay the warlord
· Linebreaker
11. W misjach w których celem pobocznym jest Maelstrom of War obowiązują następujące zasady:
Każdy gracz zaczyna grę posiadając talię Tactical Objective Cards. W momencie wykonania objective'a na końcu tury gracza należy poinformować o tym przeciwnika oraz odrzucić kartę. Każdy Tactical Objectie może zostać wykonany tylko raz na grę. Jeżeli dany Objective nie może zostać wykonany (na przykład zniszczenie budynku jeżeli żadnego nie ma na stole) należy odrzucić daną kartę i wylosować nową.
Lista Tactical Objectives:
D36 # Tactical
Objective #
Opis:
11 31 Secure Objective 1
12 32 Secure Objective 2
13 33 Secure Objective 3
14 34 Secure Objective 4
15 35 Secure Objective 5
16 36 Secure Objective 6
21 42 BEHIND ENEMY LINES—Zyskujesz 1 Vp jeżeli jeden z twoich scoring unitów znajduje się w strefie rozstawienia i w 12” od krawędzi przeciwnika na końcu twojej tury
22 44 ASCENDENCY—Zyskujesz 2 Vp jeżeli kontrolujesz dowolne 3 znaczniki na końcu swojej tury
23 45 SUPREMACY—Zyskujesz 2 Vp jeżeli kontrolujesz co najmniej 2 znaczniki i co najmniej dwa razy więcej znaczników niż przeciwnik na końcu swojej tury
24 51 OVERWHELMING FIREPOWER— Zyskujesz 2 Vp jeżeli całkowicie zniszczyłeś 3 lub więcej jednostek przeciwnika w trakcie swojej fazy strzelania
25 52 BLOOD AND GUTS— Zyskujesz 2 Vp jezli całkowicie zniszczyłeś 2 lub więcej jednostki przeciwnika w trakcie swoje fazy walki wręcz
26 53 NO PRISONERS—Zyskujesz 2 Vp jeżeli całkowicie zniszczyłeś 3 lub więcej jednostki przeciwnika w trakcie swojej tury
31 54 HUNGRY FOR GLORY—Zyskujesz 1 Vp jeżeli zainicjowałeś Challenge w trakcie fazy walki
32 62 WITCH HUNTER—Zyskujesz 1 Vp jeżeli co najmniej jedna jednostka z zasada Psyker/Psychic Pilot/Brotherhood of Psykers została zniszczona w trakcie twojej tury
33 63 SCOUR THE SKIES—Zyskujesz 1 Vp jeżeli co najmniej 1 Flyer/Flying Monstrous Creature został zniszczony w trakcie twojej tury
34 64 ASSASINATE—Zyskujesz 1 Vp jeżeli co najmniej jeden Character został zabity w trakcie twojej tury
35 65 DEMOLITIONS—Zyskujesz 1 Vp jeżeli w trakcie swojej tury został zniszczony co najmniej 1 Gun Emplacement lub budynek przeciwnika
36 66 BIG GAME HUNTER—Zyskujesz 1 Vp jeżeli w trakcie swojej tury zniszczyłeś co najmniej 1 pojazd/Monstrous Creature przeciwnika
W trakcie tury możemy maksymalnie wykonać 2 Tactical Objectivy
12. Kolejność kroków przed bitwą.
· Rzut na to kto umieszcza pierwszy objective marker. Następnie gracze rozmieszają objectivy na przemian aż rozmieszczą wszystkie, z wyjątkiem objectivów Emperors Will w misji drugiej.
· Rzut kto wybiera stronę i gracze który wygrał rzut umieszcza teraz swój objective Emperors Will
· Rzut na Warlord trait (zaczyna gracz który wybrał stronę)
· Rzut na Gifys, Boony and oraz inne rzuty przed grą wynikające z zasad specjalnych. (zaczyna gracz który wybrał stronę)
· Rzut na Psychic Powers (zaczyna gracz który wybrał stronę)
· Rzut na Night Fight
· Rzut na rozstawienia (wygrany decyduje kto rozstawia się pierwszy). Fortyfikacje rozstawiamy a fazie deploymentu.
· Rzut na rozstawienie Infiltratorów oraz ich rozstawienie.
· Gracz który rozstawił się pierwszy decyduje kto rozpoczyna grę jako pierwszy.
· Rzut na Scout Moves. Fer play wymaga zapytać przeciwnika czy wykonuje jakiś scout move przed rzuceniem na Przejęcie Inicjatywy. Jeśli pytanie nie zostało zadane i rzut na przejęcie inicjatywy został wykonany, musi on zostać powtórzony tylko w przypadku gdy gracz który nie został zapytany wykona jakieś Scout Moves.
· Rzut na przejęcie inicjatywy
· Początek właściwej rozgrywki
Bitwa I - Capture the Flag
Rozstawienie: Dawn of War
Ilość tur: 5, 6 na 3+, 7 na 5+
Primary objective - Ethernal War:
Capture the flag. Na stole jest 9 znaczników (rozstawianych według mapy poniżej). Znaczniki zajmuje się w ten sposób, że jeśli na koniec tury gracza oddział zajmuje znacznik (zgodnie z zasadami rulebooka, t.j. scoring w 3" od, brak wroga w 3" calach) to flaga została wbita - znacznik uważa się za zajęty bez względu na dalszą obecność przy nim scorringa. Znacznik można odebrać tak samo jak się go zajmuje. Na koniec tury gracza każda z wbitych flag jest 1 VP. Dodatkowo na koniec bitwy każda flaga zajmowana przez oddział scorujący daje dodatkowy 2VP ( troops stojący w ostatniej rundzie przy fladze normalnie wbija flagę i dodatkowo zdobywa 1 VP). Jeśli na koniec bitwy przy fladze znajdują odziały obu graczy w 3' od niej to flaga jest uważana ze nie zajętą (wbitą) przez żadnego z graczy.
.
Secondary Objective - Maelstrom of War:
None.
Bitwa II - Big Guns Never Tire & Tactical Escalation
Rozstawienie: Hammer and Anvil
Ilość tur: 5, 6 na 3+, 7 na 5+
· przed wyborem stron gracze rozmieszczają 6 Objectivów Maelstrom of War, po 3 każdy. 5 z nich będzie pod koniec gry Objectivami Ethernal War i należy oznaczyć, które to będą.
Primary objective - Ethernal War:
BIG GUNS NEVER TIRE
· 5 Objective'ów.
· pod koniec gry każdy z 5 objectivów jest warty 3VP
· kontrolowanie znaczników podlega takim samym zasadom co kontrolowanie objectivów
Secondary Objective - Maelstrom of War:
TACTICAL ESCALATION
· Osiągnąć tak wiele Tactical Objectives jak tylko możliwe.
· Każdy gracz na początku swojej tury generuje tyle objective'ów jaki jest aktualny numer tury (w 1szej 1, w 2giej 2, itd.).
Bitwa III - Cleanse and Control & Emperors Will
Rozstawienie: Vanguard Strike
Ilość tur: 5, 6 na 3+, 7 na 5+
· przed wyborem stron pary rozmieszczają 4 Objectivy Maelstrom of War.
Primary objective - Ethernal War:
EMPERORS WILL
· 2 Objectivy umieszczone na połowie stołu przez graczy.
· pod koniec gry każdy z objectivów Eternal War jest warty 4VP
· te objectivy rozmieszczamy po rzucie na stronę, zaczyna gracz który wygrał rzut na stronę
· te objectivy podczas gry są dwoma ostatnimi znacznikami Maelstrom of War.
Secondary Objective - Maelstrom of War:
CLEANSE AND CONTROL
· Osiągnąć tak wiele Tactical Objectives jak tylko możliwe.
· Każdy gracz na początku swojej pierwszej i każdej następnej tury generuje tyle Tactical Objectives aby mieć ich łącznie 3.
PUNKTY BONUSOWE I KARNE:
Punkty karne można zdobyć za:
· -5 DP za brak czytelnej rozpiski pokazanej sędziemu przy zapisach
· -5 DP za brak oryginalnej kopii zasad
· -3 DP jesli gracz nie ma miarki, kości lub używanych wzorników (po -1 DP za brak poszczególnych rzeczy)
· Opóźnienia w oddawaniu wyników będą karane w następujący sposób:
- 0 - 5 min = Ostrzeżenie dla obu graczy, drugie ostrzeżenie w turnieju oznacza mi -2 DP do klasyfikacji generalnej
- 5- 9 min = -5DP dla obu graczy (kumulatywne z poprzednim)
- 10+ min = Skutkuje wynikiem 0:0 między oboma parami (kumulatywne z poprzednim)
· Awanturowanie się z sędzią - 20 DP
· Za niekulturalną grę i zachowanie, oszustwa lub INNE przewinienia nie zdefiniowanie sędzia może przyznać dowolne punkty karne, a nawet usunąć z turnieju!
Dodatkowe pkt można zdobyć za:
· Przybycie na turniej na czas i zapisanie się w trakcie zapisów +3 DP (czyli premia za brak spóźnienia). Wszystkie przypadki losowe będą rozpatrywanie indywidualnie.
· Wysłanie rozpiski na czas +3 DP. Dodatkowe punkty za rozpiskę są przyznawane tylko gdy poprawna rozpiska przyjdzie przed regulaminowym czasem.
Hobbystyka:
Malowanie 0 - 5 DP
Konwersje 0 - 5 DP
Klimatyczność armii i WYSIWYG 0 - 5 DP
Punkty za hobbystykę będą przyznawane w trakcie trwania turnieju. Najładniej pomalowana armia zostanie nagrodzona dodatkowym 1 DP i wybiera ją osoba wskazana przez organizatora. Będzie to osoba nie grająca w turnieju.
Bay będzie rozlosowany w pierwszej kolejności wśród ludzi którzy się spóźnią, następnie wśród tych którzy nie wyślą rozpiski na czas.
ZGŁOSZENI:
Lista zgłoszonych napisał:
1. Xyxel - Necrons - R
2. Adrian - Imperial Guard - R
3. Duda - Eldars - R
4. Paweł - Orki / Chaos
5. Buyback - Necrons
6. Vespan - Tyranids - P, R
7. emtree - Orks
8. MGeffro - Necrons - P, R
9. Lictor - Tyranids
10. Niewiem - CSM + Deamony
11. Szymon Michałek - Dark Angels - P, R
12. Omadan - Space Wolves - R
13. Thinros - Chaos Space Marines - R
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.
23.
24.
25.
26.
27.
28.
KvaN - Space Wolves gdy liczba graczy wynosi 7, 11, 15, 19, 23, 27 etc..
Rezerwa - czyli nie potwierdzony udział napisał:
1.
2.
3.
Offline
Zgłaszam moich Necronów!
Offline
A mi się marzy przyjście z chłopakami z Gwardii:)
Offline
Z ciekawości zapytam: można 2 razy boyzów, groty i do tego jeszcze raz boyzów?
Offline
Pewno wpadne z jakimiś Eldarami czy Orkami
Maelstromy przypadają na pare, nie na gracza?
@Emrtee
"zakaz triplowania slotu Troops (bierzemy pod uwagę wpis w Codexie, czyli 3x Biki w troopsach, 2x Grav gun i 1x Meltagun jest nielegalne)"
Offline
Super, armie imperialne są wykastrowane na maxa jednym datachmentem i zamrożeniem formacji + dataslejtów... ech.. jakby nie wystarczyło cięcie slotów i highlander (może tutaj małe ustępstwo na 505 pkt?
Będę, coś wykminię morderczego
Ostatnio edytowany przez pokrzyw (2015-03-03 14:57:02)
Offline
Ja nie dam rady, bo rocznica rodziców :<
Offline
Moi Necroni też się pojawią
Offline
Moje tyrki również.
Btw. można wystawić bastion z escape hatchem ?
Offline
Yyyy - muszę to zmienić, bo nie chcę aby mi ktoś z aquilla i tego typu kwiatkami wyskoczył wyskoczył.
@emtree - taka rozpiska jest dozwolona
@vespan - tak hatch będzie dozwolony
Offline
No i właśnie o to mi chodziło Myślę, że się pojawie
Ostatnio edytowany przez emrtee (2015-03-03 20:42:51)
Offline
Też się pojawię z moimi Necronami.
Offline
Zaraz.... czy ja dobrze czytam ? Dwie całkowicie zabite jednostki = 1 Kill point ? Jeśli tak, to wspaniele. Mniej faworyzowania deathstarów Będę mógł bez strachu wystawić pojedynczą biovore, zoankę albo lictora, a zacząłem już ostatnio widzieć takie zabiegi bardziej jako łatwe punkty dla wroga niż wynikającą z ich posiadania korzyść
Jaram się na samą myśl...
Offline
pokrzyw napisał:
no to tak jest od pewnego czasu... Natomiast w deathstarze jest kilka killpointów.
Jest całkiem sporo. Ale dobranie się do nich z założenia jest bardziej problematyczne niż do biednego robala, hasającego samotnie po stole
Nie żebym miał coś do Twoich orków. W końcu to fajne Hłopaki
Chyba pomyliłem pokrzywa z MrT.
Ostatnio edytowany przez Vespan (2015-03-07 23:38:20)
Offline
Tak około tematycznie, może ktoś chce zagrać na zasadach z turnieju w najbliższy wtorek w Bolterze o 16.30? Akurat jeszcze nam czwartego brakuje.
Offline
Ja we wtorek nie mogę, ale np. w piątek chętnie bym zagrał.
Offline
Ale fajnie, Dark Angelsi się pojawili. Podoba mi się ta armia mimo że jeszcze na stole nie miałem z nimi do czynienia. Mam nadzieję trafić na Ciebie Szymon. Razem albo przeciwko. Wszystko jedno
Offline
Będę. Vlka Fenryka
Offline
Odpadam niestety - wypadła mi delegacja do Wawy, gdzie będziemy sie integrować w nocy z piątek na sobotę Skacowany w zamian wezmę udział w Pruszkowskiej Masakrze Mieczem Łańcuchowym
Offline
Bede, pewnie chaos albo orki
Offline
Zapisuję się z chaosem
Offline
Niestety się nie pojawię na turnieju
Offline
Bardzo dobrze mi się grało na tym turnieju - dziękuję przeciwnikom i sojusznikom za wspólną grę.
2000 to chyba za dużo punktów w turniejowym przedziale czasowym. Dograliśmy 2x do 3 tury i tylko raz do czwartej.
Fala Necronów prze ku wrogowi.
Ile punków na armie w następnym turnieju? 1250 na małych stołach? 1650? 5 bitew po 600?
Offline
Ha, znalazłem (było dyskutowane na turnieju)
Tyranidzki Mawloc w zasadzie "Terror from the deep" ma zapis, że w przypadku wielopoziomowych ruin jego atak large blast-em dotyczy tylko najniższego poziomu.
Offline
Nie przyszło mi do głowy żeby patrzeć w podręczniku. Pamiętam, że jak czytałem kodeks do 7 edycji zaraz po kupieniu to się cieszyłem, że balsty walą na wszystkie poziomy. Jak widać niesłusznie. Masz przynajmniej jakąś sprawiedliwość bo i tak nie było dla niego miejsca, na mishapie rzucił 1 i skręcił sobie kark
Zrobiłem natomiast inny poważny błąd, za który muszę porządnie przeprosić. Tyranidzkie jajko nie może szarżować. Może tylko chodzić i strzelać... Na usprawiedliwienie powiem, że to była moja druga gra z jajkiem i pierwsza, w której chciałem assaultować
Offline
@ Lictor.
Miałeś też rację odnośnie rozpiski. Bastion w sumie na nic się nie przydał. Pojedyncza crona prawie nic nie zrobiła (po za vectorem który zdjął nekrońskiej barce quantum shieldać). Mawloc 2 razy zmishapował rzucając 1 i skręcając sobie kark i raz się całkowicie minął z 3 pobliskimi oddziałami.
Prawdziwie użyteczne okazały się tylko devganty w jajku i Flyrant No i riperki, bo robiły objectivy.
Offline
Riddle me this... Riddle me that
SKLEP BOLTER
Następny turniej to 25 kwietnia (sobota)
Odpowiadając na pytania zainteresowanych osób...
Ze względów na organizację pracy w sklepie turnieje do odwołania będą odbywać się w soboty.
Offline
Offline
Wątek Zamknięty
Strony: 1