W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW
Witam,
raeone napisał:
Pawlo napisał:
Super jump pozwala spaść z wysokości, która jest sumą 2 statystyk ruchu - 6+4 / 4+4 bez obrażeń.
A S5 Tarika to brakujące 2 cale
No o tym nie pomyślałem!
Offline
Dwie nowe, ciekawe sytuacje:
Model A rusza sie, przeciwnik B, ktory go widzi deklaruje dodge. B ma holo lvl2. Czy przed deklaracja 2go skilla modelu A wiem czym tak na prawde jest model B?
Ma to oczywuscie znaczenie przy wyboze skila, amunicji, itp.
Sytuacja 2:
Ruch C, aro-strzal D, dodge C. Model C udanym dodge wchodzi w zasieg miny.
Czy mina wybucha? Jesli tak to czy jest automatycznie uniknieta (bo udany dodge). Czy dodge rozpatrujemy osobno dla strzalu i osobno dla miny. Np. udany dodge na strzal, nie udany na mine (bo -3).
Czy marker link leadera mozna wystawic razem z rezerwa (czy jest to czesc deploymentu). Czy ma znaczenie, czy go polozymy przy modelu wlasnie wystawianym z rezerwty czy nie.
Offline
@Izwor: holo lvl1. No i wyborze.
Offline
A wie wszystko bo deklaracja Dodge Discoveruje B, więc podobnie jak w Camo: Cancellation, jest odkryty przez cały order.
C dostaje normalną bułę z Miny. Ruch jest skutkiem Dodge i te 2 cale podlegają normalnym zasadom ruchu. Co oznacza w praktyce, że mina odpala w swoim trigger area. Dodge nie obejmuje miny bo jest wykonywany FtF przeciwko konkretnym atakom, a miny nie wykonała wtedy swojego. Easy, postaraj się bardziej Izwor.
Co do trzeciego to zawsze uważałem, że Tak i Nie (w kolejności Twoich pytań). Można go postawić z rezerwą razem, nie musi być na rezerwowym, stawianym właśnie modelu. Na str 26 piszą, że Deployment Phase kończy się wraz z położeniem rezerwy 2 gracza, więc położenie markera razem z rezerwą spełnia warunek, by stało się to w czasie tej fazy. Nigdzie nie ma słowa że marker ten ląduje razem z konkretnym figsem na stole.
Offline
Co do sytuacji nr 2:
Jeżeli C jest w swojej aktywnej turze, to udany dodge nie zapewnia możliwości dodatkowego, dwucalowego ruchu. Jedynym efektem jest uniknięcie trafienia od aro-strzału.
Można by za to rozpatrywać sytuację, gdy C pierwszym short skillem move - wchodzi w trigger area miny i jednocześnie w LoF D i deklaruje dodge jako drugi short skill. Czy o to chodziło? W tym przypadku nie mam pojęcia co by się działo. EDIT: Dodge w aktywnej turze jest wykonywany przeciw wszystkim ARO-atakom wygenerowanym przez aktywnego ludzika. W takim razie moje pytanie: Czy wybuch miny to ARO wygenerowane przez aktywnego ludka działającego w jej trigger area?
Ostatnio edytowany przez Tomasz (2015-01-31 17:51:14)
Offline
Racja Tomek. Przykład 2 jest bez sensu. Moja odpowiedź jest budowana z myślą, że Dodge był robiony w ARO.
Jeśli w turze aktywnej byłoby tak jak chciałeś, Move+Dodge, to udany Dodge PH -3 ratuje także od miny.
Offline
Zielarz napisał:
Racja Tomek. Przykład 2 jest bez sensu. Moja odpowiedź jest budowana z myślą, że Dodge był robiony w ARO.
Jeśli w turze aktywnej byłoby tak jak chciałeś, Move+Dodge, to udany Dodge PH -3 ratuje także od miny.
To czy mamy rzucać PH-3 dla wszystkich potencjalnych ataków, czy tylko osobno dla miny?
Offline
Jeden rzut. To jest chyba jedyna sytuacja w Infinity, gdzie jedna kostka może mieć dwojaki wynik.
Offline
Nawiązując do przykładu unikania strzałów i templatek w turze aktywnej (końcówka strony 55 oraz str. 56 dla tury reaktywnej), powinien być jeden rzut na PH rozpatrywany jako normal roll przeciw templatce (z modyfikatorem -3 dla miny) i FtF przeciw ARO-strzelcowi.
Offline
juz wszyastko wiem. nie bede wiecej pisac z tel. nastepnym razem poczekam i w domku na spookojnie...
Offline
Zielarz o holo1 napisał:
A wie wszystko bo deklaracja Dodge Discoveruje B, więc podobnie jak w Camo: Cancellation, jest odkryty przez cały order.
Tylko w zasadach holo1 nie ma ani słowa o analogii do camo. Zmiany ich zasad to uszczegółowienie, że można udawać tylko jednostki o swojej sylwetce oraz dodanie traitu feedback, żeby nie było holo z ODD.
tu dyskusja na temat analogii holo do camo
Wg. mnie moment deklaracji ARO nie ujawnia modelu, ujawnia go dopiero rzut kością.
Zadałem jeszcze to pytanie na oficjalnym forum, zobaczymy co powiedzą.
Offline
I już mam odpowiedź:
To co mnie się wydaje to bujdy i bajania.
tu jest odpowiedź
Holo spada w momencie deklaracji skilla/ARO, które je zrzuca.
Dlaczego biorę pod uwagę wypowiedź jednej osoby? Bo IJW to jeden z testerów N3.
Offline
Czyli analogia nie działa do końca. Jest po staremu, dopiero deklaracja skila sciąga maski, niestety.
Ostatnio edytowany przez Zielarz (2015-02-01 15:28:41)
Offline
Ha! A jednak rozsądek podpowiadał mi dobrze.
Jeśli chodzi o sytuację z dodge i mina to oczywiście dodge miał być w aro, inaczej nie mamy tych 2" ruchu.
Na p56 mamy to ładnie rozpisane, następnym razem będę czytać dokładniej.
ARO trigeruje mine, jeśli uda się rzut ph-3 oraz ftf to i się ruszymy i nie dostaniemy buły, fajnie
Trza tylko pamiętać, że przy deklaracji dodge trza pokazać gdzie chcemy iść.
Ostatnio edytowany przez Izwor (2015-02-01 14:29:28)
Offline
Holo spada w momencie deklaracji. Wording zasad N2 Holoprojectora L1 odnośnie tego kiedy ono spada, jest dokładnie taki sam jak w zasadach camo N2.
The only Skills whose execution does not automatically reveal the Holoprojector user are Cautious Movement and all Short Movement Skills that do not require any roll (except Alert).
The only Skills whose execution does not automatically reveal the camouflaged figures are Cautious Movement and all Short Skills of Movement that do not require any roll (except Alert).
Dla mnie egzekucja, to nie to samo co deklaracja, ale whatever.
Ostatnio edytowany przez Kristoff (2015-02-01 16:28:42)
Offline
To ja mam pytanie jeszcze co z przydupasami jak Auxbot, oni kosztują te np 4p. czy nie?
Offline
Nie. To ich wartość punktowa do anihilacji i innych takich.
Offline
aha, więc Aleph Toolbox 3 ma dalej buga
Offline
Witam,
niestety ma więcej bugów Celestiale nie mają profilu ze spitem choć w pdf'ie jest
Offline
Jak gracie w kwestii koordynacji modeli które mają mini boty z G:Sync. Czy można użyć 1 command tokenu+1regularnego aby ruszyć 4 modele+4 boty czy tylko 2 modele i 2 boty. Podobne pytanie w kwestii koordynacji modeli z Holo 2. Można ruszyć 4 takie na raz z ich holo?
Ostatnio edytowany przez Hortensie (2015-02-03 22:51:18)
Offline
Znalazłem myk na Armoury i duże modele w środku (że niby się nie da).
Narrow Gate (drzwi Armoury)
Narrow. This ingress point is only wide enough for troopers
with a S Attribute of 2 or lower. It is marked by a Narrow
Gate Marker (NARROW GATE).
Efekt Prone: Prone troopers have a Silhouette (S) value of 0, that is, the
equivalent height of a base.
Jak dla mnie 2>0, więc wszystkie modele z S>2 mogą sobie wejść do środka bez problemu, tylko, że muszą sie najpierw położyć. TAGiem i REMem dalej nie wejdziemy, no ale HI z S5 już tak
@Hortensie
Poczytałem zasady i nie znalazłem nic, co by na to nie pozwalało.
IMHO można zrobić coordinated order 4 modelami naraz z synchronized czy tam serwantami albo Holo.
Problemem może być jeden cel, wiec jest to mocno sytuacyjne i raczej bonus do ruchu, niż czegokolwiek innego.
Dobry myk, podobnie jak coordinated order wykorzystany na SUPPRESSIVE FIRE 4 modelami
Offline
Izworku uwagę zwraca zapis "narrow enough" co sugeruje, że nie mieszczą się na szerokość, nie wysokość...
A co do mamy lub taty z dzieckiem: rozkaz to rozkaz, ruszają się razem bo są zsynchronizowani. Tylko w linku nie można, bo albo ruszasz dziecko, albo zlinkowanych kolegów.
Offline
Marcinie ale wydaje mi sie ze Hortensie pytal o coordinated order a nie o link... wedlug zasad ruszasz do 4 ludzikow i 4 botow.
Offline
I to jest poprawnie kaufi. Auxille nie są linkowalne.
Wydajesz rozkaz regularny i Command Token za ruch 8 modeli (4 auxilla+ghost servants)
Czyli tanim kosztem przesuwasz całą strefę antycamo na połowe stołu. Fajno. Dobrze że auxille mi się malują
Offline
To przecież tak napisałem.
Offline
I Izwor - jak sam napisałeś, S0 ma wysokość podstawki, ale szerokość pierwotnej.
Offline
Takie pytanko, troche z innej beczki. czy komus udalo sie wygrac misje Armoury grajac armia ogolna przeciwko sektorowej? Mam wrazenie, ze ta misja strasznie faworyzuje armie sektorowe i troche zakluca balans gry.
Offline
Dwa przykłady z ostatniego turnieju:
vanTroff (Ariadna) vs. Izwor (Morat)
Asar (Tohaa) vs. Pawlo (PanO)
jeszcze Pluto pokonał Szklanego, ale nie pamiętam, czy Szklany grał Corregidorem, czy ogólnymi Nomadami. Pluto grał PanO.
Ergo - dobrze piszesz Grasiu, masz wrażenie.
Offline
Krzysiu zgnoił mnie 10:0 grając linkiem dżanbazanów. Jeżeli gracz sektorówki dobrze zagra, to pakuje się linkiem do zbrojowni i siedzi tam. Próbowałem pozabijać turbaniarzy Krzysia minami i chainami ale wszystko było unikane (bo nie ma modyfikatora -6 od placków).
Offline
Myślę że np ogólny Yu Dzing robi to lepiej niż jego sektorówki. Postawienie w drzwiach Hac Tao, podsunięcie Gui Langa z miną i władowanie do środka Ninji załatwia sprawę...
Offline
Witam,
tylko pamiętajcie żeby te kamo postawić wewnątrz budynku bo inaczej jakiś niedoświadczony Ariadniańczyk (nie wiem jak to odmieniać ) może wpakować spekulativa z Uragana czy Katiuszy i żywot tych znaczników się szybko skończy
Offline
DonDamiano napisał:
Witam,
tylko pamiętajcie żeby te kamo postawić wewnątrz budynku bo inaczej jakiś niedoświadczony Ariadniańczyk (nie wiem jak to odmieniać ) może wpakować spekulativa z Uragana czy Katiuszy i żywot tych znaczników się szybko skończy
Jakie pole manewru maja GM? Moga leciec taka trajekotora, ktora z punktu widzenia broni (prawdziwej) bylaby nie mozliwa? Np. bardzo ostre zakrety na krotkich dystansach?
Offline
Nie można wpakować Uragana w znacznik Don Damiano, więc nie muszą być wewnątrz. Ale docelowo oczywiście chcą, zwłaszcza Ninja!
Trajektoria jest nieistotna, potrzebny jest tylko status targeted. Teraz nie ma nawet shadow zone! Oczywiście jeśli to budynek to musi mieć jakiś otwarty otwór, bo rakieta drzwi sobie nie otworzy...
Offline
Witam,
chodziło mi o to że taka "prymitywna" ariadniańska rakieta nie musi celować w znacznik! Wystarczy że spadnie SPEKULATIVEM obok i cała akcja pooooszła. Oczywiście pod warunkiem że znaczniki nie schowają się w "domku", bo nie bardzo wiem czy do środka można strzelać takim spekulativem. Nie pisałem o GM!
Offline
SamboR napisał:
Dwa przykłady z ostatniego turnieju:
vanTroff (Ariadna) vs. Izwor (Morat)
Asar (Tohaa) vs. Pawlo (PanO)
jeszcze Pluto pokonał Szklanego, ale nie pamiętam, czy Szklany grał Corregidorem, czy ogólnymi Nomadami. Pluto grał PanO.
Ergo - dobrze piszesz Grasiu, masz wrażenie.
2/7 to calkiem malo. Zaloze sie ze tych dwoch mieli dodatkowo wygrana inicjatywe. IMHO jezeli wygranie scenariusza zalezy od inicjatywy / lub i posadania armii sektorowej (Fire team) to grywalnosc scenariusza jest bardzo slaba, ale oczywiscie masz prawo sie nie zgodzic.
Ostatnio edytowany przez grasiu (2015-02-05 07:58:57)
Offline
Dokładnie o tym pisałem, nie możesz SPEKULOWAĆ obok Camo markera coby go zahaczyć przy okazji Damianie...
Offline
@Zielarz: Czy z zapisu skilla speculative fire nie wynika co innego?
Jeżeli broń używa okrągłego wzornika, to można umieścić ten wzornik w sposób dowolny, byle spełniony był warunek: cel jest pod wzornikiem. Jest to poparte nawet przez notkę "tactical advice" mówiącą, że użycie speculative fire z bronią posiadającą okrągły wzornik pozwala na ominięcie modyfikatorów od covera, CH, ODD itd. poprzez wycentrowanie wzornika na punkcie obok znacznika/celu w coverze.
Zarówno katiusza, jak i uragan mają w blast mode cechy sepculative fire i impact template (circular). Wygląda więc na to, że plan DonDamiano mógłby się udać
EDIT: przeoczone błędy.
Ostatnio edytowany przez Tomasz (2015-02-05 17:28:18)
Offline
Pominięcie modyfikatora to nie to samo co strzelanie do markera Camo/Impersonacji.
Intuitive attack na markery tak, speculative nie.
Offline
Witam,
a dlaczego ma to być, w wypadku spekulativa, coś innego? Spekulativ i tak strzela się bez LoF
Offline
Racja, dzięki za zwrócenie uwagi: w takim razie jeżeli cel ataku ma: CH, TO - innymi słowy utrudnia trafienie siebie - jednak znajduje się na stole jako model (a nie jako marker) to można spekulować z pominięciem modyfikatorów. Niedopatrzenie z mojej strony.
Offline
Witam,
tylko pamiętajmy o modyfikatorze Spekulativa, jakieś -6 jak mnie pamięć nie myli Ale za to tylko -6 (zamiast np. -12)
Offline
Bo stan: Camouflaged nie pozwala na żaden rodzaj ataku poza Discover i Intuitive Attack. Se poczytają, strona 175. Nie można legalnie zadeklarować Speculative Fire przeciwko markerowi!
Offline
Witam,
a kto chce deklarować Spekulativa przeciw markerowi? Strzelasz obok, nie centrujesz na markerze.
Aha! I doczytaj na str 176 - tam też jest "rozdział" Cancelation
Ostatnio edytowany przez DonDamiano (2015-02-05 21:53:16)
Offline
I to się wtedy nazywa Intuitive Attack. Zielarz ma rację, nie możesz na cel wybrać camo, jeżeli obok będzie inny wrogi model, to masz farta i strzelasz.
Offline
Damianku której części NIE MOŻESZ WYKONAĆ INNEGO ATAKU NIŻ INTUITIVE LUB DISCOVER nie rozumiesz?
Speculative jest Entire Order Skillem z traitem Attack i pisze na nim jak wół, że Cel ataku musi być pod templatką, nawet jeśli celujesz obok. A zasada markera mówi, że nie może stanowić celu żadnego ataku poza 2 wyżej wymienionymi.
A Cancellation mówi, że dostanie bułę i się odkryje, jeśli obok był odkryty model, który był legalnym celem dla Speculative Fire. Tak jak pisze van Troff.
Ostatnio edytowany przez Zielarz (2015-02-05 23:29:00)
Offline
To, że strzelasz plackiem obok z granatnika/granatu nie oznacza, że twoim celem jest punkt na ziemi. Granatnik/granaty standardowe nie mają traita Targetless. Żeby strzelić plackiem, musisz określic właściwy cel ataku (wrogą figurkę).
Offline
A to że możesz przesunąć środek rażenia za figurkę, w celu uniknięcia cover, czy potencjalnie złapanie kilku modeli więcej to już bonus od N3.
Offline
Witam,
szczerze? Sam się przestraszyłem swoją interpretacją! Bo Katiusza za 11 pkt mordująca kamo, tokamo itp to spora masakra! Chyba zgodzę się na interpretację Marcina
Offline
Kolejność deklaracji skili, czy ma wpływ na możliwe ARO?
Sytuacja:
Model A stoi przy ścianie, za rogiem budynku/kontenera (brak, okien, drzwi, itp.).
Model B sto przy ścianie prostopadłej do tej, przy której stoi A.
Modele A i B nie widzą się ale są w swoich ZoC.
Tura aktywna A, deklaruje atak (mina, strzał do jakiegoś innego modelu niż B).
Nie bierzemy pod uwagę żadnych specjalnych skili jak 6sense, czy stealth.
Model B może zrobić tylko change facing/reset nawet jeśli model A wejdzie w jego LoF?
W przypadku odwrotnej kolejności deklaracji (move+attack), to model B mógłby AROwać normalnie,
prawda to, czy nie?
Czy w podobny sposób można wejść do CC? Czy udany change facing daje jakiś efekt ekstra oprócz obrócenia się? Wiadomo, że unika ataków, ale czy ma jakiś wpływ bycie 'engaged'?
W opisie mamy, że działa jak dodge ale bez ruchu.
Teraz jeszcze wrócę do tych Silhouette.
Czytam sobie opis ruchu no i ruling jest jaki jest.
Wasza interpretacja (jakkolwiek sensowna) nie ma pokrycia w zasadach.
Modele mogą chodzić po terenie niższym od własnej Ski oraz przechodzić po sprzymierzonych modelach o wartości S mniejszym od siebie.
Także... model w prone ma S0, więc każdy może po nim przejść.
Narrow gate pozwala na przejście modelami o S<=2.
Musi być albo w jedną albo w drugą...
Więc albo można dowolnym modelem w prone wchodzić do armory albo nie da się przechodzić zwykłymi ludzikami S2 po nieprzytomnych modelach z większą od nich S-ką.
Ostatnio edytowany przez Izwor (2015-02-07 06:49:29)
Offline
Odpowiem Ci tak Izworze: S jest częścią charakterystyki modelu, zawartą w profilu. Oznacza to, że niezależnie od tego, jaką akcję w grze wykonasz i jakiej wielkości będzie model w czasie rozgrywki, S w zasadach Armory oznacza klasę modeli, które mają dany rozmiar wydrukowany w statach.
Co oznacza, że ruling Armoury należy czytać: "żaden model o statystyce >2 w swoim profilu nie może wejść do środka".
Jasne, że kolejność deklaracji ma wpływ na ARO, to zasadnicza cecha Infinity od zawsze, nie rozumiem Ameryki którą tu odkrywamy Izworze. Zapis, że ARO następuje po deklaracji 1 skila jest chyba jednoznaczny prawda?
A N3 dostarcza po prostu dodatkowych ciekawych opcji do robienia broniącego się modelu w balona. Idę sobie TO Camo hackerem do gościa, co zrobi: Dodge czy Reset? Jak Dodge wbiję mu Targeted, jak Reset, zastrzelę. Dokładnie z kolejności deklaracji skili i ARO wynikają takie myki jak dłuższy spacer markerów przy delay ARO i inne tego typu.
I ostatnie, skoro change facing nie zawiera ruchu, to model go nie wykonuje, gdzie jest tu problem?
Offline
Nie musisz wykonać ruchu, żeby odkleić się od modelu wchodzącego do CC. To, że fizycznie się podstawkami stykają nie ma znaczenia. Z punktu widzenia mechaniki gry są oni oddzieleni od siebie, jeżeli jednemu z nich udało się wykonać Dodge/Change Facing.
Offline
Kristoff napisał:
Nie musisz wykonać ruchu, żeby odkleić się od modelu wchodzącego do CC. To, że fizycznie się podstawkami stykają nie ma znaczenia. Z punktu widzenia mechaniki gry są oni oddzieleni od siebie, jeżeli jednemu z nich udało się wykonać Dodge/Change Facing.
Dobrze że przeczytałem podręcznik zanim zacząłem rage, kolega ma rację z jednym wyjątkiem - oddalasz swój model o 1mm od modelu przeciwnika przez co nie są związani w walce (i według podręcznika nie jest to traktowane jako movement). Jeśli modele się stykają to są automatycznie engaged.
Offline
Zgadza się, jeden mm a tyle zmienia! I ile stresu mniej!
Offline
Jak widzisz Zielarzu pytać warto
Nie ważne jaki jest powód i jaka interpretacja, ważne abym nie musiał komuś przy stole tłumaczyć czemu gram,
tak a nie inaczej, bo mu się wydaje, że powinno być inaczej
Już kilka spin zasadowych miałem, podziękuję, wolę przedyskutować to sobie na forum,
a później grać tak jak to sobie wyjaśnimy tutaj.
Dalej męcząc temat Sek.
Czy w związku z tym modele z S>2 w prone (bo półprzytomne, czy jakikolwiek inny powód), blokują całkowicie ruch ponad nimi sprzyjającym modelom z S2?
Dla mnie jest to istotne, ze względu na potencjalnie fajne myki
Zbiórka zasad z RB:
Prone troopers have a Silhouette (S) value of 0, that is, the
equivalent height of a base.
»»While in this state, troopers have both their MOV values
halved.
ACCESS WIDTH (AW)
This indicates the dimensions of a Scenery Item—or part of
it—that allows troopers to pass through, such as a doorway,
a window, etc. There are three possible Access Widths:
»»Narrow. This ingress point is only wide enough for troopers
with a S Attribute of 2 or lower. It is marked by a Narrow
Gate Marker (NARROW GATE).
»»Wide. This entry point allows all troopers to pass through,
regardless of their S value. It is marked by a Wide Gate
Marker (WIDE GATE).
MOVE: SCENERY AND ALLIED MODELS
trooper can vault over any obstacle not higher than
his Silhouette Template (as determined by his Silhouette
Attribute) at no cost, without declaring Jump or Climb.
Any piece of scenery whose height be equal or inferior to the
trooper’s Silhouette Template does not block his Movement.
By the way, allied troopers, and only allied, whose Silhouette
Attribute be equal or inferior to the trooper’s Silhouette
Attribute does not block his Movement.
Offline
Ja wolę być bardziej praktyczny i uznać, że modele się nie stykają. Przecież nie będę ślęczeć nad figsami odmierzając dokładnie 1 mm...
Ostatnio edytowany przez Kristoff (2015-02-07 15:36:40)
Offline
Co do modeli w prone. Mają one S0. Nie ważne, czy w normalnym stanie są wyższe od modelu próbującego przejść przez nie.
Offline
LoL, no to czemu nie mogę nimi przejść przez narrow gate jak pozwala na przejście modelom z S<=2??
Offline
Bo żeby przejść przez element terenu lub model, musi on być takiej samej wysokości lub niższy od ciebie. Co do przechodzenia przez Narrow Gate, trza pewnie także uwzględnić szerokość modelu. Przejście do prone'a (S0) modyfikuje wyłącznie wysokość modelu. Sogarat w prone dalej jest tak samo spasiony.
Offline
Wybaczcie pytanie nowicjusza, czyli przez swoje miny lub E/Maulery można spokojnie przechodzić?
Offline
Tak. Jezeli mina jest odkryta, ma rozmiar S0. Natomiast jak jest w camo, kazdy model moze przez nie swobodnie przechodzic. Bez wzgledu Na sylwetke.
Offline
Izwor napisał:
LoL, no to czemu nie mogę nimi przejść przez narrow gate jak pozwala na przejście modelom z S<=2??
Według mnie próbujesz szukać dziury w regułach jak by to było polskie prawodawstwo podatkowe.
Offline
Witam,
Asar napisał:
Izwor napisał:
LoL, no to czemu nie mogę nimi przejść przez narrow gate jak pozwala na przejście modelom z S<=2??
Według mnie próbujesz szukać dziury w regułach jak by to było polskie prawodawstwo podatkowe.
O to to! Bardzo dobry przykład! Asar +1
A co do pytania, Zielarz już pisał że model ma atrybut S w profilu określony i tego nie zmienia, a to że w Prone ma S0 to nie pomaga Dalej parametry podstawki to S-ileśtam.
Offline
Jeśli Wam nie przeszkadza to, że raz S0, jest mniejsze od S2, a za drugim razem już nie no to OK
Nie szukam dziury ale wytykam babole, podobnie jak akcja krytyk na skoczku i hackerze, co chciał go powstrzymać.
Po to się tu produkuję, co by nie psuć później zabawy przy stolę, a potrafię być uparty
Inna sprawa, że irytuje mnie podejście CB promujące grę na biedo modelach po 10-15p, byle by miały FO albo Paramedica.
Najpierw zabrali LT jako specjalistę, zabijając granie na ciekawym Lt,
teraz nie da się robić misji modelami z S>2,
głupie to, zwłaszcza, że od długiego czasu nie mam jak wystawić połowy swoich modeli
Tak, tak, mam inne modele niż camo markery...
Offline
Hej,
Izwor napisał:
Zbiórka zasad z RB:
Prone troopers have a Silhouette (S) value of 0, that is, the
equivalent height of a base.
ACCESS WIDTH (AW)
This indicates the dimensions of a Scenery Item—or part of
it—that allows troopers to pass through, such as a doorway,
a window, etc. There are three possible Access Widths:
»»Narrow. This ingress point is only wide enough for troopers
with a S Attribute of 2 or lower. It is marked by a Narrow
Gate Marker (NARROW GATE).
Nie, nie, oczywiście argumentujemy żeby każdy mógł grać prawidłowo
Powyżej cytat z Twojego posta, w którym pogrubiłem i pokolorowałem dwa ważne elementy Twojego Postu. Mam nadzieję że teraz jest to zrozumiałe dlaczego S>2 nawet w Pronie nie może włazić przez Narrow Gate.
Offline
To, że Armory jest do (_!_), to większość się zgodzi.
Ostatnio edytowany przez Kristoff (2015-02-07 21:31:59)
Offline
Więcej pytań
Shoot + Move vs Move + Shoot a Direct Template Weapon.
Czy jeśli zadeklaruje najpierw atak, np. combi riflem,
przeciwnik ARO Chain Rifle, nie będę w zasięgu jego działania,
następnie drugim short skillem podejdę do przodu wchodząc w potencjalny zasięg działania Chain Rifle'a,
to czy otrzymam obrażenia?
Przy deklaracji najpierw move, następnie shoot, wiadomo, że obrywam,
bo gdy sprawdzamy zasięg templatki w ARO jestem nią zahaczony.
Podobna sytuacja ale oba modele mają c-rifle.
Model A za coverem, deklaruje atak-shoot, model B ARO-shoot, model A deklaruje ruch wychodząc z covera.
Czy można 'ponownie' zadeklarować miejsce strzału (np. bez covera, będąc na bliższym zasięgu).
Z ciekawostek wyczytałem, że placuszki okrągłe kładzie się inaczej, niże łezki.
Pierwsze muszą być na środku podstawki (nie ma możliwości innego ustawienia),
drugie jak pewnie wiadomo, rozpryskują się w styku z wrogiem i można kombinować z LoFem góra dół.
To tak a propos wybuchu ML, który chiał mi zabić dwa modele w bitwie z Pawłem,
praktycznie nie da się jeśli nie stoją na tym samym poziomie
Offline
Tak, bo wszystkie 3 skile są realizowane na raz, więc strzelasz, idziesz i dostajesz bułę.
Offline
Ale jesteś świadomy Izworze, że wszystkie templatki są 3D? Więc można wybuchem ogarnąć modele na więcej niż jednym poziomie.
Offline
No OK ale jak wybuch jest od podstawki jest to znacznie utrudnione.
Nie pociągniesz LoFa, zwłaszcza jak model obok jest piętro wyżej i w prone.
Gdyby wybuch był w dowolnym miejscu, np. z głowy (jak łezki) byłoby to znacznie łatwiejsze.
A jak jest z tym coverem?
Bo deklaracje robimy, wtedy gdy mówimy jakiego skila używamy.
Więc muszą się strzelać z coverami, bo w momencie deklaracji nie mogą inaczej, mam rację?
A z tym template to nie jest tak:
Mój skill shoot, przeciwnik shoot with DTW, sprawdzamy co jest pod łezką, nie ma nic,
nieudany atak = failed aro, nic nie robisz.
Drugi skill ruszam się, mogę sobie wejść w zasięg template'a, bo go tam nie ma.
Sytuacja podobna ale inna:
Strzał modelu z HMG, model z combi riflem odstrzeliwuje się (IMHO może zadeklarować strzał tylko w ten punk gdzie teraz znajduje się model), model z HMG rusza się do przodu. Sprawdzamy zasięgi.
Okazuje się, że na początku ruchu model z HMG był poza maksymalnym zasięgiem combi rifla.
Jednak po ruchu model z HMG jest w zasięgu combi rifla.
I co teraz?
IMHO oba przypadki to nieudane ARO.
Oba zadeklarowane w momencie gdy są nielegalne (out of range=skill is consider null).
Ostatnio edytowany przez Izwor (2015-02-08 15:49:20)
Offline
Tak, Chain zadeklarowany w momencie, kiedy aktywna figurka jest poza jego zasięgiem automatycznie się nie udaje. Czerwony box na stronie 31 mówi, że w momencie deklaracji skilla określasz jego wszystkie szczegóły.
Tak samo wg. mnie będzie w sytuacji HMG vs Combi.
Niektórzy na oficjalnym forum twierdzą, że można punkt strzału wybrać po wszystkich deklaracjach. Dalej czekam aż poprą to jakimiś regułami lub przykładami z podręcznika.
Ostatnio edytowany przez Kristoff (2015-02-08 16:24:59)
Offline
Czy to naprawdę ma znaczenie czy robimy strzał + ruch czy ruch + strzał? Według podręcznika wszystko dzieje się w jednym momencie (patrz niżej).
Przykład HMG, Comiak: HMG deklaruje strzał, Combiak deklaruje strzał, HMG rusza do przodu (kończymy ruch). Zaczynamy rozliczać zadeklarowane akcje, czyli mówimy kto w którym momencie strzelił. Gracz od Combiaka mówi, że strzelił jak HMG był najbliżej. Mierzymy i okazuje się, że jednak jest w zasięgu. Nawet gdy wie że odległość może być za duża, ma prawo zadeklarować strzał, bo to jest jak ruletka, nie wiesz co zrobi przeciwnik jako drugi short skill. HMG mógł się zatrzymać i wtedy combiak byłby poza zasięgiem, ARO spalone.
Podobnie z templatem. Przykładam jak już skończyliśmy ruchy i jak jest w zasięgu to super, jak nie to ARO spalone.
Str. 30 znowego podręcznika:
"ALL AT ONCE
In Infinity, Orders and AROs are simultaneous regardless of
the Skills declared.
For example, if an activated trooper declares Move + BS Attack
and chooses to shoot from its starting position (taking advantage
of a favorable Range), and its target reacts with a BS
Attack, choosing to shoot at the end of the Movement (again,
for Range purposes), then both actions are still considered
to be simultaneous for all game purposes."
Ostatnio edytowany przez General (2015-02-08 16:57:41)
Offline
Ma znaczenie, przeczytaj sobie kiedy i jak deklaruje się ARO.
Masz to zrobić natychmiast po pierwszym skillu, określając broń, B, moment w którym strzelasz.
Jeśli ze względu na odległość nie masz zasięgu moim zdaniem ARO jest nielegalne i zmarnowane.
Ostatnio edytowany przez Izwor (2015-02-08 17:03:08)
Offline
Egzekucja orderów jest symultaniczna. Deklaracja jest sekwencyjna.
Ostatnio edytowany przez Kristoff (2015-02-08 18:47:11)
Offline
ORDER EXPENDITURE SEQUENCE
Each time the Active Player decides to use an Order (of whatever
type) to activate a trooper, follow these steps:
1. Activation: The Active Player declares which trooper will
activate.
2. Order expenditure: The Active Player removes from the
table, or otherwise marks as spent, the Order Marker he
uses to activate the trooper.
3. Declaration of the First Skill: The Active Player declares the
first Short Skill of the Order, or the Entire Order he wants
to use. If movements are declared, the player measures
the movement distance and places the trooper at the final
point of its movement.
4. Declaration of AROs: The Reactive Player checks which of
her troopers can react against the activated trooper, and
declares AROs for each of them. If a trooper can declare
an ARO but fails to do so, the chance is lost.If movements
are declared, the player measures the movement distance
and specifies where the trooper would be at the end of
its movement.
5. Declaration of the Second Skill: The Active Player
declares the second Short Skill of the Order, if applicable.
If movements are declared, the player measures the
movement distance and places the trooper at the final
point of its movement.
6. Declaration of AROs: The Reactive Player can check whether
new AROs are available, and declare those. If movements
are declared, the player measures the movement distance
and specifies where the trooper would be at the end of
its movement.
7. Resolution: Players take measurements, determine MODs,
and make Rolls.
8. Effects: Players apply all effects of successful Orders or
AROs, and make ARM/BTS Rolls.
9. Conclusion: If necessary, players make Guts Rolls and
apply their effects.
Ostatnio edytowany przez kaufi1990 (2015-02-08 18:11:34)
Offline
Nie znalazłem zasady mówiącej o konieczności określenia momentu w którym strzelam, gdy deklaruję ARO. Gdzie to znajdę?
Rozumiem deklarację ARO jako deklarację, że coś zrobię podczas całego Orderu przeciwnika. Rozumiem sekwencyjność deklarowania skilli i ARO, bo powoduje to, że gra jest bardziej taktyczna, ale cały czas patrzę na ARO jako odpowiedź na cały Order, bez względu na użyte w nim skille "In Infinity, Orders and AROs are simultaneous regardless of the Skills declared."
Znalazłem kawałek mówiący że ruch + strzał i strzał + ruch dzieją się w tym samym momencie, bo oba short skille dzieją się w tym samym momencie. Jeżeli wybieram najpierw strzał, a potem ruch, to znaczy że strzeliłem na początku drogi którą przebyłem.
Zwrócę jeszcze uwagę na poniżej pogrubiony tekst w odniesieniu do wybierania momentu w którym strzelam (jak dla mnie odnosi się to też do ARO):
"MOVE + BS ATTACK (OR VICE VERSA)
Since the Skills used in an Order are simultaneous, a BS Attack
can be declared at any point during the route followed by the
Move Skill. If the Burst is divided among several targets, all
shots must be made from a single point. Usually, the attack
is made from the position that offers the biggest advantage:
a clear LoF, uncovered targets, optimal range, etc."
Ostatnio edytowany przez General (2015-02-08 18:28:31)
Offline
General napisał:
Nie znalazłem zasady mówiącej o konieczności określenia momentu w którym strzelam, gdy deklaruję ARO. Gdzie to znajdę?
Nie ma reguły mówiącej o momencie wybierania punktu ataku. Natomiast na stronie 31 jest czerwony dymek z następującą treścią:
All details and choices related to the execution of a Short Skill,
Short Movement Skill, or Entire Order Skill must be specified when
it is declared. [...]
Dla mnie punkt na trasie aktywnego modelu jest jednym ze szczegółów deklaracji ataków wobec niego.
Offline
Zgoda, mówimy o Short Skillu którym jest BS Attack i mamy określone wymagania do jego wykonania. Musisz mieć odpowiednią broń, LoF lub nie, jeżeli broń lub postać ma skilla pozwalającego na atak bez LoF. Nie możesz być w base to base contact, musisz określić jak rozdzielisz bursta oraz na końcu, w dymku, że musisz określić amunicję jakiej użyjesz. Nie ma nic o określeniu momentu strzału. Moment strzału określasz przed mierzeniem, czyli w punkcie 7 sekwencji, którą wkleił kaufi1990, gdy przeciwnik zakończy wykonywać czynności związane z wydaniem Ordera.
Ostatnio edytowany przez General (2015-02-08 19:27:31)
Offline
to jak ze smoke Izwor. Nie można short skillem rzucić za rogu i drugim do niego wejść nie narażając się na ARO. Jako iż akcja dzieje w tym samym momencie wrog moze do Ciebie strzelić @filmik 0:43 https://www.youtube.com/watch?v=owKOt7O9J98
wprawdzie N2 ale nic sie nie zmieniło
Offline
@Generał, to ja teraz odwrócę sytuację
Deklaruje atak boardning shotgun'em, teraz ze względu na zasady template weapon sprawdzam kogo przykryłem templatką, bo może to generować dodatkowe ARO (change facing). Teraz się ruszam 4 w bok.
Chcesz mi powiedzieć, że mogę zmienić położenie templatki, a przez to wygenerować kolejne inne ARO?
No chyba nie...
@Hortensie, nie o to tutaj chodzi.
Sytuacja jest inna, to co ja opisuje, to taka, gdzie LoF jest między modelami.
W Twoim przykładzie nie ma LoFa przy deklaracji 1 skilla, dopiero przy drugim jest.
Więc dopiero na drugi model może AROwać.
Ostatnio edytowany przez Izwor (2015-02-08 19:49:08)
Offline
Nie wydaje wam się że zamiast przerzucać się paragrafami jak prawnicy to nie lepiej zadać pytanie autorom?
Offline
No forum angielskim jest jeszcze większy bajzel i nikt z CB na nic nie odpowiada
Offline
To poczekaj na wykładnie.
Offline
Izwor napisał:
@Generał, to ja teraz odwrócę sytuację
Deklaruje atak boardning shotgun'em, teraz ze względu na zasady template weapon sprawdzam kogo przykryłem templatką, bo może to generować dodatkowe ARO (change facing). Teraz się ruszam 4 w bok.
Chcesz mi powiedzieć, że mogę zmienić położenie templatki, a przez to wygenerować kolejne inne ARO?
No chyba nie...
Mozesz poniewaz nie kladziesz templatki zaraz po zadeklarowaniu. Najpierw sa deklarowane wsdzystkie short skille/long skille/Aro a dopiero potem deklarujesz z ktorego punktu wykonujesz strzal.
Offline
Mnie się też wydaje, że nic się nie zmieniło i wskazujesz dowolny moment w sekwencji skili w którym wykonujesz atak. Zwłaszcza, że mierzy się wszystko na końcu dopiero.
Offline
Izwor napisał:
W Twoim przykładzie nie ma LoFa przy deklaracji 1 skilla, dopiero przy drugim jest.
Więc dopiero na drugi model może AROwać.
chodziło mi bardziej o jednoczesne wykonanie. Przy drugim short skillu (move) moglbys powiedziec ze Deva nie ma LoF bo jest smoke a w rzeczywistosci jest inaczej. To chciałem pokazać
Offline
@Kaufi, nie, to tak nie działa.
Z RB:
Place the Template down when you declare the Attack to
determine what the Attack affects, as that might influence
the possible second Short Skill and AROs
Przykład aby zobrazować problem:
Angus (A) is currently behind a low wall. He wants to move to be adjacent to Bipandra (B). Ortega (O) wants to shoot Angus with his missile launcher. Unfortunately, there is a gap in the cover before Angus reaches the building Bipandra is hiding behind.
If Angus declares Move first, Ortega may ARO when Angus is out of cover and near Bipandra, so as to catch both of them in the blast, and with an optimal BS modifier.
If Angus declares Shoot first, Ortega must place the template immediately (per ITW rules, page 36). This means that Bipandra cannot be hit. This also, by extenstion, means that Angus must also receive the cover bonus. There is no way for Angus to not have cover without Bipandra also being in the blast radius.
Co Wy na to?
@Hortensie
Dymu nie ma do puki nie wykona się rzutów (conclusion of order czy jakoś tak), to nie o to chodzi
Ostatnio edytowany przez Izwor (2015-02-08 20:36:49)
Offline
@Izwor, template weapons mają to do siebie, że w zasadach jest jasno określone aby położyć szablon w momencie deklaracji ataku. Jak wybierasz BS Attack jako pierwszego shorta, to Twoja sprawa, ale muszisz położyć szablon i określić cele od razu, a tym samym moment w którym strzeliłeś. Wyjątek jasno określony w zasadach.
Odnosi się to też do ARO jak widać na załączonym przykładzie.
Ostatnio edytowany przez General (2015-02-08 20:41:37)
Offline
Czyli strzelając z shotguna w ARO trzeba od razu deklarować wszystko, a z np. Rifli to już nie trzeba deklarować w jakim momencie się strzela?
Offline
Witam,
a najlepsze jest to że taki Cameronian skacze na 6" i... strzela ze swoich Chainów w dowolnie wybranym momencie
(to chyba już komplet takich ciekawych przypadków)
Offline
Izwor napisał:
If Angus declares Shoot first, Ortega must place the template immediately (per ITW rules, page 36). This means that Bipandra cannot be hit. This also, by extenstion, means that Angus must also receive the cover bonus. There is no way for Angus to not have cover without Bipandra also being in the blast radius.
little offtop Missle Launcher ma tez opcje bez templatki i wtedy mogłbyś dostać rakietą bedąc poza coverem.
Ostatnio edytowany przez Hortensie (2015-02-09 13:52:29)
Offline
Dalej nie rozumiem, czemu twierdzicie, że strzelanie bez templatki ma jakieś magiczne zasady pozwalające na opóźnienie deklaracji punktu.
Ostatnio edytowany przez Kristoff (2015-02-09 14:13:13)
Offline
Bo wykonując ruch + strzelanie lub strzelanie + ruch z użyciem broni bez templatki (która nie wymaga natychmiastowego przyłożenia szablonu) możesz strzelić w dowolnym momencie przechodząc z punktu A do punktu B. Dlatego najlepiej zaczekać do końca drugiego short skilla i wtedy określić w którym momencie strzelałeś, wybierając najlepsze dla Ciebie okoliczności. Tak samo ktoś kto reaguje na Twój ruch strzelaniem w ARO, jak nie strzela templatką, to czeka aż skończysz drugiego shorta i wtedy mówi w którym momencie strzelił, wybierając punkt, w którym byłeś na drodzę z punktu A do B, a który dla niego jest najkorzystniejszy.
Offline
Podaj jakiś przykład reguły mówiącej jednoznacznie, że figurka reaktywna może opóźnić deklarację punktu ataku.
Offline
Pogrubiłem swoje argumenty (Edit: dopisałem jeden argument):
"Burst During Reactive Turn (ARO)
In ARO, the B value is always reduced to 1; however some
rules or Special Skills can modify this value. If the target
declared Move plus any Short Skill or Short Movement Skill,
the Reactive Player can make the attack at any point during
the target’s movement.
"ALL AT ONCE
In Infinity, Orders and AROs are simultaneous regardless of
the Skills declared.
For example, if an activated trooper declares Move + BS Attack
and chooses to shoot from its starting position (taking advantage
of a favorable Range), and its target reacts with a BS
Attack, choosing to shoot at the end of the Movement (again,
for Range purposes), then both actions are still considered
to be simultaneous for all game purposes."
"MOVE + BS ATTACK (OR VICE VERSA)
Since the Skills used in an Order are simultaneous, a BS Attack
can be declared at any point during the route followed by the
Move Skill. If the Burst is divided among several targets, all
shots must be made from a single point. Usually, the attack
is made from the position that offers the biggest advantage:
a clear LoF, uncovered targets, optimal range, etc."
Ostatnio edytowany przez General (2015-02-09 15:09:12)
Offline
"Burst During Reactive Turn (ARO)
In ARO, the B value is always reduced to 1; however some
rules or Special Skills can modify this value. If the target
declared Move plus any Short Skill or Short Movement Skill,
the Reactive Player can make the attack at any point during
the target’s movement.
Nie jest jasno określony moment deklaracji punktu. Może być od razu, a może być jak mówicie.
"ALL AT ONCE
In Infinity, Orders and AROs are simultaneous regardless of
the Skills declared.
For example, if an activated trooper declares Move + BS Attack
and chooses to shoot from its starting position (taking advantage
of a favorable Range), and its target reacts with a BS
Attack, choosing to shoot at the end of the Movement (again,
for Range purposes), then both actions are still considered
to be simultaneous for all game purposes."
Tutaj chodzi o egzekucję a nie deklarację. Wyjaśnia to flow gry dla graczy nowych dla systemu. Z opisu przykładu wydawałoby się, że aktywny model tutaj powinien strzelić pierwszy. Natomiast reaktywny model, jak przeżyje powinien się odstrzelić drugi. Przynajmniej z punktu widzenia początkującego gracza.
"MOVE + BS ATTACK (OR VICE VERSA)
Since the Skills used in an Order are simultaneous, a BS Attack
can be declared at any point during the route followed by the
Move Skill. If the Burst is divided among several targets, all
shots must be made from a single point. Usually, the attack
is made from the position that offers the biggest advantage:
a clear LoF, uncovered targets, optimal range, etc."
To jest chyba najmocniejszy argument za tym, że można określić punkt ataku po całym Orderze. Bez względu na kolejność deklaracji Move+Shoot (w końcu jest "or vice versa"). Jakby na tym się skończyło to bym się zgodził z wami.
Mimo wszystko przykłady z templatkami przytoczone przez Izwora sugerują, że trza deklarować natychmiast. Wydaje mi się, że zarówno standardowe bronie BS, ITW oraz DTW powinny mieć taki sam flow deklaracji. Jeżeli naprawdę się okaże, że placki mają inne zasady od standardowych broni, zmieniające flow gry, to będzie mi bardzo smutno. Podobno N3 ma być mniej zagmatwane.
Jak narazie pozostaje czekać na FAQ.
Offline
Czekamy zatem na FAQ, ale żeby nie siedzieć bezczynnie, ustalmy jak należy postąpić w takich sytuacjach np. na najbliższym turnieju, żeby nie było spiny przy stołach.
Jako że dla templatek zapis w książce jest jednoznaczny, odnośnie momentu w którym nalezy przykładać szablon, a dla reszty broni zdania są podzielone, czy organizator/sędzia mógłby się wypowiedzieć która opcja będzie obowiązywała:
1) Dla wszystkich broni (i ich trybów) NIE wymagjących użycia templatki należy deklarować moment strzału w ARO od razu po zadeklarowaniu skilla.
2) Dla wszystkich broni (i ich trybów) NIE wymagjących użycia templatki, można deklarować moment strzału w ARO w dowolnym momencie (np. dopiero po zakończeniu drugiego short skilla przez aktywnego gracza).
Ostatnio edytowany przez General (2015-02-10 09:47:37)
Offline
Pkz :-)
Ostatnio edytowany przez Asar (2015-02-10 09:50:22)
Offline
Nie czytałem dyskusji, bo męczy mnie Wasze czepianie się słówek.
Decydować będę ad-hoc, jeśli dana sytuacja wyniknie w trakcie gry. Choć przychylam się do opcji 1.
Offline