W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW
Strony: 1
Wątek Zamknięty
Zapraszamy na kolejny turniej FLAMES of WAR.
Odbędzie się 13 luty 2011 (niedziela) w sklepie BOLTER - ul. Sokolnicza 7/17 pawilon 32.
Poniżej znajdziecie regulamin turnieju.
wpisowe: 10 zł (ustalimy na miejscu podział nagród, bo ostatnio wyszło głupio)
Zapisy: 10:00 – 10:15
Początek turnieju : 10:15
(w razie problemów z dojazdem, można wysłać zgłoszenie SMSem na 511774288)
Sędziuje: Michał Zalewski, z wydatną pomocą podręcznika i podszeptów swoich zakamuflowanych zauszników
Poniżej REGULAMIN
I. Kompozycja armii:
1. Gracze wystawiają armię na 2000 pkt na okres midle.
2. Obowiązują wszystkie listy armii do drugiej edycji Flames of War zarówno z podręczników jak i pdfów umieszczonych na stronie www.flamesofwar.com
3. Gracz wystawiający kompanię na podstawie listy armii z pdfu zobowiązany jest posiadać jego wydruk do wglądu sędziego oraz przeciwników.
4. Za wskazane uznaje się posiadanie rozpisek swojej armii dla wszystkich przeciwników.
5. Prowadzący (czyli Ja) będzie prowadził do boju Gwardryski Strelkowy Batalion.
II. Rozgrywka:
1. Gramy 3 bitwy po ~dwie i pół godziny
2. Grafik turnieju:
Bitwa pierwsza – 10:15-12:45
Przerwa obiadowa- W razie głosów sprzeciwu zostanie poddana weryfikacji.
Bitwa druga – 13:10-15:35
Bitwa trzecia – 15:35-17:00
Przed każdą bitwą losujemy scenariusz.
III. Punktacja:
O wyniku rozgrywki decyduje scenariusz a punkty zwycięstwa są liczone następująco:
* Wartość punktów do zdobycia wynosi 20VP(w tym 10VP za scenariusz).
* Wartość punktowa armii przeciwnika na stole to 100%. Zabite jednostki przeciwnika to odpowiedni procent
i za wygraną dodajemy do wyniku 100%. Następnie liczymy różnicę wyniku w procentach i porównujemy z
tabelką.
0-19,99% 10-10
20-39,99% 11-9
40-59,99% 12-8
60-79,99% 13-7
80-99,99% 14-6
100-119,99% 15-5
120-139,99% 16-4
140-159,99% 17-3
160-179,99% 18-2
180-194,99% 19-1
195-200% 20-0
* „Procent” strat jest liczony na zasadzie wliczenia wszystkich pkt wystawionych podczas bitwy na stół.
Tzn. jeśli na stole mamy całą armię to nasze 100% to łączny koszt wszystkich plutonów na stole (tak
lotnictwo się nie wlicza). Jeśli natomiast zaczynamy z połową armii na stole a połową w rezerwach to
koszt punktowy jednostek zaczynających oraz tych które weszły z rezerw jest naszym 100%, to oznacza ze
jednostki które nie zdążyły się pojawić na stole nie są liczone do tego. Do strat wliczamy tylko pełne
stracone plutony oraz takie które zostały zredukowane poniżej połowy (”sole survivor” jak się uda to jest
to strata połowy oddziału). Także wliczamy jeśli zniszczono HQ, warrior teamy, leaderless platoons lub
inne dodatki do HQ będące w plutonach. Przykład: Gracz gra scenariusz obronny gdzie do rezerw musi
przenieść przynajmniej połowę swoich plutonów, do tego posiada wsparcie lotnicze i snajpera. Na stole
stawia 3 plutony o koszcie 340pkt a w rezerwach ma 4 plutony. Przed zakończeniem gry udało mu się na stół
wprowadzić kolejne dwa plutony o koszcie 360pkt, ale z powodu gry przeciwko armii pancernej nie pojawił
się na stole jego snajper. Łączny koszt punktowy armii która była na stole to 700pkt i to jest jego 100%
odpowiadające 10 VP. W czasie bitwy zginęły mu dwa pełne plutony o łącznym koszcie 240pkt oraz dwa z jego
plutonów zostały społowione i łączny koszt tych plutonów był 340pkt ale że tylko połowa to 170pkt.
Oznacza to że stracił on w rozgrywce 240+170pkt= 410pkt z 700pkt które miał na stole. Daje to nam 410/700
czyli 58,6%. Jest to wartość, którą odejmuje przeciwnik od swego procentu zabitych nam jednostek.
Przykładowo przegraliśmy z takimi stratami zadanymi przeciwnikowi, on natomiast zadał nam 44% strat. To
znaczy że on za wygraną dodaje 100% i ma 144% od tego wyniku odejmuje straty zadane mu przez nas czyli
58,6% co daje nam 144-58,6= 85,4. Patrząc na tabele mamy wynik końcowy bitwy 14-6 a przypadku remisu było
by 58,6-44=14,6 czyli 10-10.
IV. Przepisy porządkowe:
• W skrajnych przypadkach (oszustwo, notoryczne przekleństwa, nagminne utrudnianie gry przeciwnikom,
itp.) gracze mogą zostać zdyskwalifikowani i usunięci z turnieju. Dyskwalifikacja gracza jest
równoznaczna ze zweryfikowaniem wszystkich jego wyników na 0 i wymierzeniem karnego jeżyka!
Ostatnio edytowany przez Zalew (2011-01-23 18:37:38)
Offline
Ja poproszę o przesunięcie godziny rozpoczęcia na 10.30.
Offline
SZATAN TWÓJ PAN
Z tym "więcej punktów" to chyba chodziło bardziej o 2000 niż 1850.
Sto punktów nie jest dla mnie problemem, bo to kolejny PzIII w kompanii, ale Piecu nadal może kręcić nosem
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Diabeu napisał:
Ja poproszę o przesunięcie godziny rozpoczęcia na 10.30.
Od 10 porozstawiamy stoły i gadamy o "pupie Maryni", a punktualnie 10.30 rozpoczynamy turniej
Przerwa śniadaniowa jest zniesiona... można jeść w trakcie, bo ewentualną pizze i tak donoszą na miejsce...
Kończymy o 17.00 zatem
Offline
Ja jestem za 2000pkt, bo brakuje mi akurat na kilka ciekawych dodatków
Offline
Ustawiłem 1850 pod stworki które "nie maja" midla.
Zatem zmieniam na 2k
Offline
Wtedy możemy się nie wyrobić, mnie będą miliony. 1850 było fajne, bo nietypowe.
Ostatnio edytowany przez Zielarz (2011-01-26 09:55:46)
Offline
SZATAN TWÓJ PAN
Bez przesady, Marcinie. 250pkt daje ci jeden dodatkowy pluton w pełni sił. Nawet moje deutschlandzkie wojska zamieniają to na jeden pluton, a mają połowę twoich zasad, za które musisz dopłacić.
Poza tym, skoro oprócz ciebie nikt chyba nie wyskoczy z czołgami, nie powinieneś narzekać. Z resztą, będziesz miał Shermany, a one są drogie jak diabli, więc nie będzie cię "milionów", a co najwyżej dziesiątki setek tysięcy .
Specjalnie na tą okazję biorę swoich piechociarzy uzbrojonych w sztachety i wszystkie armaty jakie mam (tak jest - wezmę obie!)
Offline
Na 1850 bym się zmieścił, a na 2000 na pewno dam radę. Będzie można w końcu pokazać całą potęgę niemieckiej machiny wojennej
Offline
Wątek Zamknięty
Strony: 1