W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW
Witam wszystkich jako, że jest to mój pierwszy post tutaj. Zamierzam wbić się w system Flames of War i interesuje mnie Kompania Grenadierów, ale z Panterami Taką kompanię widziałem jedynie w książce Bridge by Bridge. Oto moja pierwsza rozpiska, chciałbym żeby ją oceniono i powiedziano mi czy taka rozpiska jest grywalna
Compulsory Grenadierkompanie HQ - 1x CinC SMG, 1x 2iC SMG (45 pts)
- Panzerschrek - 1x Panzerschrek (25 pts)
- Sniper - 1x Sniper (50 pts)
Compulsory Grenadier Platoon - 1x Command Rifle/MG, 6x Rifle/MG (155 pts)
Compulsory Grenadier Platoon - 1x Command Rifle/MG, 6x Rifle/MG (155 pts)
Grenadier Machine-gun Platoon - 1x Command SMG, 4x MG42 HMG (135 pts)
Grenadier Machine-gun Platoon - 1x Command SMG, 4x MG42 HMG (135 pts)
Grenadier Mortar Platoon - 1x Command SMG, 3x Observer Rifle, 6x 8cm GW34 mortar (180 pts)
Panther Platoon - 1x Command Panther G, 2x Panther G (430 pts)
Fallschirmjager Platoon - 1x Command Rifle/MG, 9x Rifle/MG (265 pts)
Divisional Anti-tank Gun Platoon - 1x Command SMG, 4x 7.5cm PaK40 gun (205 pts)
1780 Points, 8 Platoons
Dzięki za opinie i pozdrawiam!
Ostatnio edytowany przez Breslauer91 (2014-03-19 20:04:46)
Offline
Patrząc się jako rusek z czołgami, to według mnie powinieneś mieć panzerfausty albo panzershreki w każdym oddziale, przynajmniej po jednej podstawce, oraz 3 razy Panzerschreki zamiast jednego.
Takie jest moje widzenie jako ruska.
Offline
Cześć,
Te HMG i spadochroniarzy to na pewno możesz sobie darować, są dużo ciekawsze rzeczy za to:)
Można się też zastanowić nad moździerzami. Ale w sumie to dawno nie grałem na LATE, także nie wiem czym ludziki grają teraz. Jednak sądzę, że moździerze można sobie darować:)
Offline
SZATAN TWÓJ PAN
Generalnie, to Pantery są bardzo w plecy odkąd Firefly & Co. mają AT15, a każdy zachodni Aliant bierze artylerię okrętową - znacznie lepsiejszą opcją są StuGi/PZIV/brak czołgów, a przy okazji zaoszczędzisz punkty.
Jak zauważył Adrian, HMG kompletnie Ci się nie przydadzą - na Late to chyba tylko Finowie z nich skorzystają, a i to nie koniecznie.
Obowiązkowo będziesz natomiast potrzebował Pionierów z miotaczami ognia, najlepiej w obu możliwych wersjach, tj. czarnej i białej - za punkty z jegrów i czołgów masz bezproblemowo 2x Pionierów (c + b), a to będzie twoja główna broń ofensywna.
Poza tym, ja osobiście nie wyobrażam sobie wychodzenia z domu bez trzeciego plutonu Grenadierów (ale ja mam zboczenie na tym punkcie od grania Rumunami i Finami, gdzie piechota to moja główna siła) - punkty na to masz z jegrów i czołgów.
MUSISZ też mieć Panzerfausty gdziekolwiek tylko da się je wstawić - w tą grę tylko ja gram bez czołgów, a punkty na nie masz z jegrów i czołgów oraz snajpera (bo póki co, to on nie ma racji bytu, nawet w grze przeciw mnie).
Moździerze bierze się maksymalnie cztery, bo sześć jest drogie, a zbyt łatwo jeden stracić (i wtedy odpada bonus), aczkolwiek lepiej jest wziąć coś z większym kopem (Neble albo normalną artylerię) - punkty na to masz z jegrów i czołgów.
PaKi są w porządku, ale znacznie lepszą opcją jest wzięcie 2x 2szt. (o ile tylko możesz) - ta gra preferuje parzyste liczby w rozpiskach, poza tym dwa plutony łatwiej jest dopasować do pola bitwy.
To chyba na tyle.
Offline
Wywal snajpera, maksymalnie powiększ plutony grenadierów, wypchaj po zęby sprzętem AT. 2 schreck do commanda się przyda. Wywal HMG (jak dla mnie oba plutony są zbędne, to nic nie robi zazwyczaj). Moździerze bym zamienił na rakiety no i brakuje Ci 2 plutonu pancernego jakiegoś. 3 Pantery nie zatrzymają kompanii czołgów. Ale 3 paki, 3 pantery i np 4 stugi już tak. Spady są ciekawe, ale za to właśnie są punkty na jakieś czołgi. Nie masz zwiadu i się bronisz, może pluton pionierów zamiast spadów? Możesz mieć nieparzystą liczbę plutonów Niemcami, bo sobie dosztukujesz kolejny parzysty z Kampfgruppy (chociaż parzysta ilość zawsze lepsza...).
Offline
Dzięki za porady, tak więc zmodyfikuję rozpę lecz chciałem przypomnieć, że bardzo mi zależy na posiadaniu Panter ale zarazem z Grenadierami
Gdy nowa rozpiska będzie gotowa to wrzucę ją tutaj do kolejnych porad
Offline
To zamień mortary na werfery i parasów z hmg na jakieś stugi albo pz4. Razem z wannami grenadierów da Ci to możliwość sensownego ataku (tak, czasem w tej grze sie atakuje niestety!)
Offline
Zielarz napisał:
To zamień mortary na werfery i parasów z hmg na jakieś stugi albo pz4. Razem z wannami grenadierów da Ci to możliwość sensownego ataku (tak, czasem w tej grze sie atakuje niestety!)
W tej liście kompani nie ma opcji wzięcia werferów (bo chodzi o wyrzutnie rakiet?) + nie ma opcji dobrania stugów czy panzerów IV
Może ktoś poleci jakąś listę kompani tak by dobrać piechotę odpowiednią i najlepiej przy tym by były pantery + stugi? Zalezy mi na grze Wehrmachtem, nie chcę grać SS. Dzięki za wszelkie porady i pomoc Jak zbiorę armię z pewnością będę uczęszczał na turnieje
Offline
Każda sensowna kompania z Normandii może to zrobić. Ja gram Panzer Lehr i tam jest to w standardzie. Ale inni też to robią. Przerzuć się na zachód!
21 pancerna pozwoli Ci wystawić Fireflaya niemieckiego!
Offline
A jeszcze podrzucę takie cuś...
Panzerkompanie z Atlantik Wall
Compulsory Panzerkompanie HQ - CinC Panther A, 2iC Panther A (375 pts)
Compulsory Panther Platoon - Command Panther A, 2x Panther A (560 pts)
Compulsory Panther Platoon - Command Panther A, 2x Panther A (560 pts)
Grenadier Platoon - Command Rifle/MG, 6x Rifle/MG (120 pts)
- Command Upgrade - Upgrade Command Rifle/MG to Command Panzerfaust SMG (10 pts)
Rocket Launcher Battery - Command SMG, Observer Rifle, Kubelwagen, 3x 30cm NW42 rocket launcher
(150 pts)
1775 Points, 4 Platoons
Ostatnio edytowany przez Breslauer91 (2014-03-21 08:20:55)
Offline
SZATAN TWÓJ PAN
Na te punkty wystawiam 30 panzerfaustów, Angole stado Fireflyów z eskortą 17pdr i M10, Hamburgery kupę chłopską z bazookami i Jumbo, Niemcy kilka Królewskich. Generalnie będziesz miał mocno pod górkę. Zawsze myśl o tym, czym przeciwnik może cię skontrować i czym ty możesz odbić jego kontrę. Póki co to nie masz czym.
Offline
Niniejszym stwierdzam, że Krecha nie umie składać armii brytyjskich. Pancerki nie mają opcji wzięcia 17 pdr i Fireflaya razem NIGDY (z prostej przyczyny, pepance z buta są zintegrowane z piechotą, a więc nie ma tam etatowo czołgów). Co nie zmienia faktu, że przegrywasz tym z automatu z brytyjskimi kompaniami:
- spadochroniarzy (w dowolnej wersji, 8 czołgów z pancerzem 1 u góry nie wygra z piechotę fearless/veteran z AT3);
- Cromwelli (najgorszy wróg pantery, przeciętna brytyjska rozpa na tych czołgach to ponad 20 pojazdów);
- piechoty zwykłej (bo ta ze wsparciem liczy od 8 do 12 plutonów i nie zdążysz ich rozmontować 6 czołgami).
Generalnie pluton złożony z 2 pojazdów nie jest w stanie zrobić nic sensownego w tej grze, to zdecydowanie za mało. Panterki dobrze sprawdzają się jako wsparcie piechoty, ale pełne kompanie tych czołgów mają sens dopiero w wersji trained, kiedy są tanie jak barszcz. Powód jest jeden: ilość!
Offline