W zwi±zku ze zmian± forum od poniedzia³ku dodawanie nowych postow bêdzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROC£AW
Witam wszystkich jako, ¿e jest to mój pierwszy post tutaj. Zamierzam wbiæ siê w system Flames of War i interesuje mnie Kompania Grenadierów, ale z Panterami Tak± kompaniê widzia³em jedynie w ksi±¿ce Bridge by Bridge. Oto moja pierwsza rozpiska, chcia³bym ¿eby j± oceniono i powiedziano mi czy taka rozpiska jest grywalna
Compulsory Grenadierkompanie HQ - 1x CinC SMG, 1x 2iC SMG (45 pts)
- Panzerschrek - 1x Panzerschrek (25 pts)
- Sniper - 1x Sniper (50 pts)
Compulsory Grenadier Platoon - 1x Command Rifle/MG, 6x Rifle/MG (155 pts)
Compulsory Grenadier Platoon - 1x Command Rifle/MG, 6x Rifle/MG (155 pts)
Grenadier Machine-gun Platoon - 1x Command SMG, 4x MG42 HMG (135 pts)
Grenadier Machine-gun Platoon - 1x Command SMG, 4x MG42 HMG (135 pts)
Grenadier Mortar Platoon - 1x Command SMG, 3x Observer Rifle, 6x 8cm GW34 mortar (180 pts)
Panther Platoon - 1x Command Panther G, 2x Panther G (430 pts)
Fallschirmjager Platoon - 1x Command Rifle/MG, 9x Rifle/MG (265 pts)
Divisional Anti-tank Gun Platoon - 1x Command SMG, 4x 7.5cm PaK40 gun (205 pts)
1780 Points, 8 Platoons
Dziêki za opinie i pozdrawiam!
Ostatnio edytowany przez Breslauer91 (2014-03-19 19:04:46)
Offline
Patrz±c siê jako rusek z czo³gami, to wed³ug mnie powiniene¶ mieæ panzerfausty albo panzershreki w ka¿dym oddziale, przynajmniej po jednej podstawce, oraz 3 razy Panzerschreki zamiast jednego.
Takie jest moje widzenie jako ruska.
Offline
Cze¶æ,
Te HMG i spadochroniarzy to na pewno mo¿esz sobie darowaæ, s± du¿o ciekawsze rzeczy za to:)
Mo¿na siê te¿ zastanowiæ nad mo¼dzierzami. Ale w sumie to dawno nie gra³em na LATE, tak¿e nie wiem czym ludziki graj± teraz. Jednak s±dzê, ¿e mo¼dzierze mo¿na sobie darowaæ
Offline
SZATAN TWÓJ PAN
Generalnie, to Pantery s± bardzo w plecy odk±d Firefly & Co. maj± AT15, a ka¿dy zachodni Aliant bierze artyleriê okrêtow± - znacznie lepsiejsz± opcj± s± StuGi/PZIV/brak czo³gów, a przy okazji zaoszczêdzisz punkty.
Jak zauwa¿y³ Adrian, HMG kompletnie Ci siê nie przydadz± - na Late to chyba tylko Finowie z nich skorzystaj±, a i to nie koniecznie.
Obowi±zkowo bêdziesz natomiast potrzebowa³ Pionierów z miotaczami ognia, najlepiej w obu mo¿liwych wersjach, tj. czarnej i bia³ej - za punkty z jegrów i czo³gów masz bezproblemowo 2x Pionierów (c + b), a to bêdzie twoja g³ówna broñ ofensywna.
Poza tym, ja osobi¶cie nie wyobra¿am sobie wychodzenia z domu bez trzeciego plutonu Grenadierów (ale ja mam zboczenie na tym punkcie od grania Rumunami i Finami, gdzie piechota to moja g³ówna si³a) - punkty na to masz z jegrów i czo³gów.
MUSISZ te¿ mieæ Panzerfausty gdziekolwiek tylko da siê je wstawiæ - w t± grê tylko ja gram bez czo³gów, a punkty na nie masz z jegrów i czo³gów oraz snajpera (bo póki co, to on nie ma racji bytu, nawet w grze przeciw mnie).
Mo¼dzierze bierze siê maksymalnie cztery, bo sze¶æ jest drogie, a zbyt ³atwo jeden straciæ (i wtedy odpada bonus), aczkolwiek lepiej jest wzi±æ co¶ z wiêkszym kopem (Neble albo normaln± artyleriê) - punkty na to masz z jegrów i czo³gów.
PaKi s± w porz±dku, ale znacznie lepsz± opcj± jest wziêcie 2x 2szt. (o ile tylko mo¿esz) - ta gra preferuje parzyste liczby w rozpiskach, poza tym dwa plutony ³atwiej jest dopasowaæ do pola bitwy.
To chyba na tyle.
Offline
Wywal snajpera, maksymalnie powiêksz plutony grenadierów, wypchaj po zêby sprzêtem AT. 2 schreck do commanda siê przyda. Wywal HMG (jak dla mnie oba plutony s± zbêdne, to nic nie robi zazwyczaj). Mo¼dzierze bym zamieni³ na rakiety no i brakuje Ci 2 plutonu pancernego jakiego¶. 3 Pantery nie zatrzymaj± kompanii czo³gów. Ale 3 paki, 3 pantery i np 4 stugi ju¿ tak. Spady s± ciekawe, ale za to w³a¶nie s± punkty na jakie¶ czo³gi. Nie masz zwiadu i siê bronisz, mo¿e pluton pionierów zamiast spadów? Mo¿esz mieæ nieparzyst± liczbê plutonów Niemcami, bo sobie dosztukujesz kolejny parzysty z Kampfgruppy (chocia¿ parzysta ilo¶æ zawsze lepsza...).
Offline
Dziêki za porady, tak wiêc zmodyfikujê rozpê lecz chcia³em przypomnieæ, ¿e bardzo mi zale¿y na posiadaniu Panter ale zarazem z Grenadierami
Gdy nowa rozpiska bêdzie gotowa to wrzucê j± tutaj do kolejnych porad
Offline
To zamieñ mortary na werfery i parasów z hmg na jakie¶ stugi albo pz4. Razem z wannami grenadierów da Ci to mo¿liwo¶æ sensownego ataku (tak, czasem w tej grze sie atakuje niestety!)
Offline
Zielarz napisał:
To zamieñ mortary na werfery i parasów z hmg na jakie¶ stugi albo pz4. Razem z wannami grenadierów da Ci to mo¿liwo¶æ sensownego ataku (tak, czasem w tej grze sie atakuje niestety!)
W tej li¶cie kompani nie ma opcji wziêcia werferów (bo chodzi o wyrzutnie rakiet?) + nie ma opcji dobrania stugów czy panzerów IV
Mo¿e kto¶ poleci jak±¶ listê kompani tak by dobraæ piechotê odpowiedni± i najlepiej przy tym by by³y pantery + stugi? Zalezy mi na grze Wehrmachtem, nie chcê graæ SS. Dziêki za wszelkie porady i pomoc Jak zbiorê armiê z pewno¶ci± bêdê uczêszcza³ na turnieje
Offline
Ka¿da sensowna kompania z Normandii mo¿e to zrobiæ. Ja gram Panzer Lehr i tam jest to w standardzie. Ale inni te¿ to robi±. Przerzuæ siê na zachód!
21 pancerna pozwoli Ci wystawiæ Fireflaya niemieckiego!
Offline
A jeszcze podrzucê takie cu¶...
Panzerkompanie z Atlantik Wall
Compulsory Panzerkompanie HQ - CinC Panther A, 2iC Panther A (375 pts)
Compulsory Panther Platoon - Command Panther A, 2x Panther A (560 pts)
Compulsory Panther Platoon - Command Panther A, 2x Panther A (560 pts)
Grenadier Platoon - Command Rifle/MG, 6x Rifle/MG (120 pts)
- Command Upgrade - Upgrade Command Rifle/MG to Command Panzerfaust SMG (10 pts)
Rocket Launcher Battery - Command SMG, Observer Rifle, Kubelwagen, 3x 30cm NW42 rocket launcher
(150 pts)
1775 Points, 4 Platoons
Ostatnio edytowany przez Breslauer91 (2014-03-21 07:20:55)
Offline
SZATAN TWÓJ PAN
Na te punkty wystawiam 30 panzerfaustów, Angole stado Fireflyów z eskort± 17pdr i M10, Hamburgery kupê ch³opsk± z bazookami i Jumbo, Niemcy kilka Królewskich. Generalnie bêdziesz mia³ mocno pod górkê. Zawsze my¶l o tym, czym przeciwnik mo¿e ciê skontrowaæ i czym ty mo¿esz odbiæ jego kontrê. Póki co to nie masz czym.
Offline
Niniejszym stwierdzam, ¿e Krecha nie umie sk³adaæ armii brytyjskich. Pancerki nie maj± opcji wziêcia 17 pdr i Fireflaya razem NIGDY (z prostej przyczyny, pepance z buta s± zintegrowane z piechot±, a wiêc nie ma tam etatowo czo³gów). Co nie zmienia faktu, ¿e przegrywasz tym z automatu z brytyjskimi kompaniami:
- spadochroniarzy (w dowolnej wersji, 8 czo³gów z pancerzem 1 u góry nie wygra z piechotê fearless/veteran z AT3);
- Cromwelli (najgorszy wróg pantery, przeciêtna brytyjska rozpa na tych czo³gach to ponad 20 pojazdów);
- piechoty zwyk³ej (bo ta ze wsparciem liczy od 8 do 12 plutonów i nie zd±¿ysz ich rozmontowaæ 6 czo³gami).
Generalnie pluton z³o¿ony z 2 pojazdów nie jest w stanie zrobiæ nic sensownego w tej grze, to zdecydowanie za ma³o. Panterki dobrze sprawdzaj± siê jako wsparcie piechoty, ale pe³ne kompanie tych czo³gów maj± sens dopiero w wersji trained, kiedy s± tanie jak barszcz. Powód jest jeden: ilo¶æ!
Offline