W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW
Strony: 1
Wątek Zamknięty
Miejsce: Sklep Bolter Ul. Sokolnicza 7/17 pawilon 32 53-676 Wrocław
Data: 27-10-2013 r. niedziela
Start: 10.00
Sędzia: Alzaw
Wpisowe: 10zł 100% do podziału dla zwycięzców i wydania na miejscu w sklepie Bolter
Limit miejsc: 20 osób
PLAN IMPREZY:
Początek turnieju 10.15
Bitwa 1 10.15 - 12.15
Bitwa 2 12.30 – 14.30
Bitwa 3 14.45 – 16.45
Podsumowanie turnieju 17.00
UWAGA: Trzymamy się sztywno rozkładu godzinowego, tak aby zdążyć ze spokojem rozegrać wszystkie bitwy.
Regulamin:
1. Turniej klasy lokalny.
2. ZGŁOSZENIA
Za wcześniejsze zgłoszenie się na turniej, do dnia 25-10-2013 r. Na adres:ogniem_i_mieczem_wroclaw@wp.pl
wraz z podaniem swojego imienia, nazwiska , nicku , armii oraz składu podjazdu gracz otrzymuje 1 Duży punkt premii.
3. PODJAZD
Gramy na poziomie Podjazd z wykorzystaniem materiałów z podręcznika "Ogniem i Mieczem".
Dopuszczone są wszystkie podjazdy z listy armii w podręczniku głównym, dodatkach i z wszystkich oficjalnych materiałów ze strony Ogniem i Mieczem.
Obowiązuje Errata i FAQ dostępny na stronie producenta.
Gracze mogą w każdej bitwie wystawiać podjazd w innym składzie, ale musi on należeć do tej samej frakcji. W tym wypadku gracz winien przygotować i przedstawić przed turniejem wszystkie planowane do użycia składy podjazdów. Należy wyraźnie zaznaczyć który z tych podjazdów jest podstawowym i weźmie udział w pierwszej bitwie. Zmiany składu podjazdu można dokonać przed wylosowaniem pary na kolejną rundę - podając wyniki ostatniej bitwy jednocześnie informujemy sędziego, którym wariantem z 3, które przygotowaliśmy na turniej, chcemy rozegrać następną rundę.
Można przygotować maksymalnie 3 różne składy podjazdów na cały turniej.
4. ROZPISKA
Gracze muszą przygotować karty podjazdu zgodnie z zasadami. Rozpiska musi zawierać informacje o Sile, Punktach Zwiadu i Zwartości Podjazdu.
5. MALOWANIE
Armie powinny być pomalowane. Ocena, czy dana podstawka jest pomalowana, należy do sędziego. Może on w skrajnych przypadkach uznać, że modele nie są pomalowane (np. gdy zostały jedynie pochlapane, czy wręcz zanurzone w farbie).
Wychodząc na przeciw nowym graczom tej jakże wspanialej gry wyjątkowo zostaną dopuszczone do turnieju armie niepomalowane, ALE musza być sklejone
6. WYSIWYG
Obowiązują zasady WYSIWYG (What You See Is What You Get):
- obowiązuje całkowity zakaz proxowania - tzn. wystawiania jako modele danej formacji modeli innych formacji;
- na turnieju gramy modelami z Ogniem i Mieczem, granie modelami z innej gry jest niedozwolone; nie dotyczy to terenu, przeszkód i umocnień polowych;
- WYSIWYG nie obejmuje tarcz/kałkanów i arkebuzów (w przypadku jazdy). Jest to wyposażenie na
tyle mało widoczne, że nie wprowadza to zamieszania.
- gracz, który ma pełen WYSIWYG (kałkany tylko u doborowych formacji etc.) otrzymuje premię 1 Duży Punkt do klasyfikacji końcowej;
Dopuszczalne są konwersje modeli. Muszą one być zgłoszone sędziemu i to on decyduje o ich dopuszczeniu do turnieju.
7. ZASADY DODATKOWE
Gramy na limitowaną (zapisywaną) amunicję i wszystkie zasady opcjonalne (z wyjątkiem zasady: Rzuty uśrednione i Rozkaz grupowy).
8. ELEMENTY TERENU
Gracze przynoszą ze sobą poza podjazdem także umocnienia polowe w ilości takiej, jaką mogą potrzebować dla swojego podjazdu. Jeżeli nie będą oni posiadali takowych umocnień nie mogą ich wystawić.
Mając na uwadze dobro graczy i uniknięcie problemu związanego z terenami, MAKIETY ZNAJDUJĄCE SIĘ NA STOLE WYSTAWIANE BĘDĄ NAPRZEMIENNIE, ZACZYNAJĄC OD GRACZA SŁABSZEGO I MUSZĄ BYĆ ODDALONE OD SIEBIE O MIN. 20 CM. WYJĄTKIEM JEST PRZESUNIĘCIE TERENÓW Z EFEKTU LUB ZASAD ARMII. Uwierzcie, że się to sprawdza i ogranicza czas.
9. PUNKTACJA
Zdobywanie punktów za gry odbywa się na standardowych zasadach podjazdu (są to tzw. Małe Punkty). Różnica w Małych Punktach określa wynik walki. W nawiasach podane są Duże Punkty, które zdobywa się zależnie od osiągniętego wyniku.
-13 i mniej – historyczna klęska, (0-6)
-12 do - 7 – strategiczna przegrana, (1-5)
-6 do -2 – taktyczna przegrana, (2-4)
-1 do +1 – starcie nie rozstrzygnięte, (3-3)
+2 do +6 – taktyczne zwycięstwo, (4-2)
+7 do +12 – zwycięstwo strategiczne, (5-1)
+13 i więcej – zwycięstwo historyczne. (6-0)
O ostatecznej klasyfikacji decydują przede wszystkim Duże Punkty. W przypadku, gdy kilku graczy posiada identyczną ilość Dużych Punktów, o ostatecznej pozycji decydują Małe Punkty.
12. KULTURA GRY
Granie z przeciwnikiem powinno być przyjemne i nie stresujące; Każdy z graczy powinien wykazywać wysoką kulturę osobistą oraz uprzejmość w stosunku do innych graczy;
Osoby, które NIE POTRAFIĄ tego zrobić, kłócą się o wszystko pod byle pretekstem, naginają okrutnie zasady itp. będą ukarane KARNIAKAMI wraz z możliwością całkowitego usunięcia z turnieju włącznie (pierwsze ostrzeżenie -1 Duży PKT, potem -3 PKT itd. (ocenia sędzia));
NAGRODY:
Prestiż
DUKATY zgodnie z zasadami oficjalnymi (http://www.oim.wargamer.pl/i ... -i-mieczem)
Oraz pieniądze z wejściówek do podziału dla zwycięzców i wydania w sklepie Bolter
DODATKOWE PUNKTY:
1 ZA ZGŁOSZENIE(ROZPISKI ITP)+1 ZA WYSIWYG+1 ZA POMALOWANĄ ARMIĘ
Lista zgłoszonych:
1. Duderson iconRON +1 PKT
2. Sztazi iconRON +1 PKT
3. gogo_24 iconSWE +1 PKT
4. Gogacz Krzysztof iconRON +1 PKT
5. Snandalf iconTAT +1 PKT
6. Artois iconKOZ +1PKT
7. Bombel iconSWE +1 PKT
8. ...
Ostatnio edytowany przez Alzaw (2013-10-26 09:02:15)
Offline
Witam
Czy są jacyś chętni na 27.X.2013?
Offline
Sztazi Alzaw Aleksander Duderson
Offline
do zobaczenia w niedzielę
Offline
Lista zaktualizowana, przepraszam że dopiero dziś ale ostatnio miałem urwanie głowy. Proszę o potwierdzenie przybycia poprzez wysłanie rozpiski na e-mail.
Offline
postaram się przyjść
czy ktoś mógłby jakoś w tygodniu poduczyć mnie zasad, ew. wieczór weteranów w piątek?
Offline
Napisz PW do Snandalfa na pewno ci pomoże
Offline
Witam
Niestety nie uda się mi wrócić z zagranicznej misji...
Plany się zmieniają mi tu na dość często....
Dopiero w styczniu bede ponownie dostępny w dość przewidywalny dla mnie sposób.
Pozdrawiam
A.
Offline
Lista zaktualizowana. Przypominam o konieczności wysłania rozpisek.
Offline
Na samym początku chciałbym podziękować wszystkim za przybycie. Na turnieju zjawiło się siedem osób więc zagrałem jako ósma osoba. Po zaciętych trzech bitwach oraz wielu utraconych podstawkach udało się wyłonić zwycięzce którym został Bombel! Gratulacje dla niego! Poniżej podaje ostateczną tabele z punktacją.
miejsce-----nick--------------armia---male pkt.--duże pkt.
1----------Bombel-----------Szwecja----10---------13
2----------Snandalf----------Tatarzy----10---------12
3----------Artois-------------Kozacy-----8----------12
4----------Stazi--------------RON--------7---------12
5----------Alzaw-------------Kurlandia----6---------11
6----------Duderson---------RON--------(-1)--------8
7----------Gogo-24----------Szwecja----(-5)-------8
8----------Krzysztof---------RON--------(-4)--------4
Jak widać po punktacji zostały dodane punkty za malowanie. Wszyscy gracze wysłali wcześniej rozpiski, wszyscy mieli w 100% pomalowane armie!! oraz wszystkie armie spełniały wymogi wysiwiku. Jak widać po tabeli walka była niezwykle zacięta co potwierdza mała różnica pkt. w tabeli, do ostatniej bitwy ważyły się losy pierwszego miejsca . Patrząc po nickach mieliśmy sporo debiutantów. Poniżej zamieszczam krótki raport oraz zdjęcia które zostały wykonane w czasie turnieju. Z niecierpliwością czekam na opinię uczestników oraz ewentualne uwagi co zmienić.
Bitwa 1 z Gogo-24 i jego iconSWE
Ogólnie bitwa bardzo przyjemna. Gramy atak na wioskę, gogo-24 bardzo szybko obsadza swoją dragonia jeden budynek o który toczą się główne wali, moja rajtaria przyboczna próbowała pozbyć się działka regimentowego jednak po pierwszej salwie z kartacza nie zdaje testu morale i się wycofuje. W ostatecznym rozrachunku wychodzi remis, obaj utrzymujemy wioskę oraz mamy małe straty i wychodzi 3-3.
Bitwa 2 z Duderson i jego iconRON
Ja wystawiam podjazd o sile 10 pkt a Duderson 11 pkt. Losuje trzy scenariusze i wybieram obronę przeprawy. Bród obstawiam rajtariom przyboczną oraz czterema kompaniami piechoty najemnej, natomiast most zostaje obstawiony rajtariom najemną oraz kompanią dragonów. Dunderson próbuje przebić się przez bród swoimi pancernymi jednak zmasowany ostrzał piechoty najemnej dziesiątkuje ich, na koniec bitwy z oddziału 6 pancernych i dowódcy zostaje sam dowódca . Natomiast przy moście rzekę próbowali forsować kozacy jednak tracą podstawkę i muszą się wycofać. Na koniec bitwy okazuje się że jako jedyny kontroluję most oraz zadaję wrogowi duże straty wynik to 5-1 dla mnie.
Bitwa 3 z Bomblem i jego iconSWE
Bombel wystawia oddział wydzielony i gramy atak na wioskę. Dragonia Bombla zajmuje 2 z 3 domków w wiosce ja zajmuje trzeci, w bitwie głównie się ostrzeliwujemy. Działko Bombla dziesiątkuje moją piechotę w domku jednak na koniec zostaje mi jedna podstawka z ostatnią raną dzięki której podzieliliśmy się punktami za kontrole wioski. Bombel zadaje mi dopuszczalne straty ja mu małe. Ostatecznie wychodzi 4-2 dla Bombla co daje mu zwycięstwo.
Na zakończenie dziękuje wszystkim za przybycie, oraz wklejam zdjęcia zrobione w czasie turnieju.
Offline
Fajnie było Kiedy następny turniej?
Offline
Witam
Na 1 grudnia się też zapisujemy.
Pozdrawiam
Offline
Wątek Zamknięty
Strony: 1