W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW
Ostatnio znalazłem w sieci bardzo fajną modyfikację do 40k, pozwalającą na rozegranie bardzo szybkich i przyjemnych gier.
Proponuję organizację mini ligi na zasadach poniżej:
Zasady rozgrywek Kill Team:
Każdy z graczy może na swoją armię poświęcić 200pkt.
Można wystawić unity z tych slotów i w takiej ilości:
Elites:0-1
TROOPS:0-2
FA:0-1
Nie dopuszczone są pojazdy!
Specyfiką jest to, że gra się każdym(!) modelem z oddziału oddzielnie. Do testów morale używa się LD z najwyższą tą statystyką póki on żyje. Na potrzeby tej ligi każdy model może się łączyć z innym modelem i każdy z nich dostaje zasadę Independent Character(przyłaczają się i mają precyzyjne ataki, ale nie ma challengy). Na potrzeby tego turnieju każda jednostka jest scoring i denial poza tymi, które mają wyszczególnione, że nigdy nie są.
Gramy 5 bitew po 40-60 minut. Używamy systemu 2-1-0, gdzie za spełnienie celu misji lub zabicie przeciwnika do nogi są 2pkt, przy nie wykonaniu celu i nie zabiciu wroga 1, a przy przegraniu 0. ZAWSZE w 1 turze jest noc! Preferowane są tereny bogate w ruiny, chociaż chodzi o gęsto zastawione stoły.
Gramy na losowe tury!
1 misja:
Wystawienie: Dawn Of War
Cel:Cenne dane, które znajdują się na środku stołu i podlegają zasadom Reliktu.
2 misja:
Wystawienie: Vanguard Strike
Cel:Zabicie więcej pkt przeciwnikowi niż stracenie samemu!
3 misja:
Wystawienie: ćwiartki
Cel:4 flagi na środkach ćwiartek, za każdą pełną turę gry w której sam scorujesz przy fladze i nie ma przeciwnika w 3 calach od niej to zdobywasz jeden punkt. Na koniec gry liczysz punkty i ten kto ma ich więcej wygrywa.
4 misja:
Wystawienie: Dawn of War
Cel:Potajemnie zapisujesz 1 model w twojej armii, który niesie cenne informacje. Jeżeli do końca gry przeżyje twój, a przeciwnika nie to wygrywasz.
5 misja:
Wystawienie: Hammer And Anvil
Cel:Za linię wroga! Każda jednostka, która zakończy swój RUCH(nie bieg itp) na krawędzi przeciwnika przedostała się za linie. Wygrywa ten kogo więcej jednostek przedostanie się za krawędź przeciwnika!
Gramy jedną rozpiską, na rozegranie bitwy pary będą miały jeden lub dwa tygodnie.
Liga może przybrać jedną z 3 form formy:
1. Bez nagród
2. Umawiamy się na wpisowe 20-30 pln, za to kupowane jest ilość nagród odpowiadająca ilości graczy. Nagrody wybierane według zasady: Gracz z pierwszego miejsca wybiera pierwszy, z drugiego miejsca drugi itd.
3. Nagrody na normalnych zasadach turniejowych ze wpisowym 10-30 pln.
Proszę o wypowiedź kto by się pisał na taką ligę oraz za którą z form się opowiada, wraz z informacją o preferowanej długości tury.
Lista wstępnie zainteresowanych napisał:
1. KvaNfield - forma dowolna - tydzień na turę
2. Xyxel - forma bez nagród - dwa tygodnie
3. jarv - forma dowolna - dwa tygodnie na turę
4. antchuck - forma bez nagród - długość tury dowolna
5. Avatarofhope - forma dowolna - dwa tygodnie na turę
6. pietra
7. Sgt. Platypus - forma z nagrodą - dwa tygodnie na turę
8. Omadan
9. idio - forma z nagrodą - dwa tygodnie na turę
10. Paweł - forma dowolna - ?
Ostatnio edytowany przez KvaNfield (2013-08-26 15:38:55)
Offline
Mnie ten format bardzo interesuje bo to taki skirmish w świecie 40k wychodzi. Widziałem kilka relacji z takich rozgrywek.
Czy to byłby turniej (cykliczny?) 5 bitew w jednym dniu czy 5 bitew do rozegrania indywidualnie w ciągu tych 2 tygodni?
Bez nagród ale może z jednorazową zniżką dla zwyciężców ?
Na jak dużych stołach gramy? Deep strike i inne cuda dozwolone?
Ostatnio edytowany przez Xyxel (2013-08-26 13:01:31)
Offline
Xyxel napisał:
Mnie ten format bardzo interesuje bo to taki skirmish w świecie 40k wychodzi. Widziałem kilka relacji z takich rozgrywek.
Czy to byłby turniej (cykliczny?) 5 bitew w jednym dniu czy 5 bitew do rozegrania indywidualnie w ciągu tych 2 tygodni?
Bez nagród ale może z jednorazową zniżką dla zwyciężców ?
Na jak dużych stołach gramy? Deep strike i inne cuda dozwolone?
Pomysł jest taki że to będzie 5-10 tygodniowa mini liga, jedna bitwa ligowa na tydzień-dwa i w ciągu ligi grasz te 5 bitew.
Stoły, jest to do rozważenia ale chyba małe będą lepsze. Deep Stirke i inne cuda dozwolone jak najbardziej.
Co do nagród to ja osobiście pozostałbym przy jeden z tych trzech opcji wymienionych wyżej.
Jeśli wypali powyższa opcja, można by pomyśleć o turnieju cyklicznym
Ostatnio edytowany przez KvaNfield (2013-08-26 13:17:17)
Offline
Potencjalnie... byłbym zainteresowany.
Offline
200 pkt.? Jedna bitwa na tydzień? do 1h na grę?
Jestem zainteresowany wzięciem udziału.
Wolałbym po wydaniu kodeksu SM.
Offline
Po wydaniu nowego kodeksu SM można zrobić kolejną rundę. Zmiana rozpiski powinna być dopuszczalna bo wyjdą nowe zasady.
Offline
Offline
Chętnie wezmę w tym udział. Co do formy nagrody zastosuję się do woli większości.
Offline
Proponuję obostrzeń proponuję tak:
1. Zakaz rezerw i Deep Striku (jeśli jednostka ma tą zasadę wpisaną jako must have, to ten zapis ignorujemy i zaczyna na stole)
2. Zakaz Monstrous Creatures
Ostatnio edytowany przez KvaNfield (2013-08-26 15:06:21)
Offline
Oddział wystawiamy od razu cały w koherencji i dopiero na początku swojego ruchu mogą się porozdzielać? Czy też można wystawiać się pojedyńczo jako indep. characters od razu?
Offline
1. Wystawiasz jak chcesz, jako squad, indepy albo drużyny indepów.
2. Deep strajki i Outflanki nie, bo to jest rodzaj wyjścia z rezerw. Scout Move i Infiltracja jak najbardziej.
3. Co do demonów to zaczynają na stole wszystkie normalnie i tyle.
Ostatnio edytowany przez KvaNfield (2013-08-26 14:56:09)
Offline
Riddle me this... Riddle me that
SKLEP BOLTER
Zakładam, że ta liga będzie rozgrywana w Bolterze, tak?
Zatem wypowiem się w sprawie nagród.
Jeśli zostanie wybrana opcja numer 2 oraz 3, czyli składka i jeśli nagrody będą wręczane/wybierane po jakimś czasie to musicie wybrać skarbnika, który będzie przechowywał wpisowe. Tylko on będzie odpowiadał i rozliczał się się z powierzonych mu przez was pieniędzy. Niestety sklep nie może (i nie będzie) pełnił takiej funkcji.
Dodam, że do tej pory jakiekolwiek ligi i kampanie a la Mordheim/Necromunda były darmowe, bo liczy się fun, a nie kto ile i co wygra.
... reszta zapowiada się interesująco
Offline
Zasady zalinkowane przez jarva pochodza z eventu (jednodniowego?) dla dośc dużej liczby graczy.
Jako takie zawierają urozmaicenie w postaci bonusów dla dowódców drużyn.
Rozumiem, że do tej ligi takowe wynalazki nie będą stosowane?
Offline
AFAIR - oryginalne zasady Kill Team z Battle Missions mają podobne rozwiązania (nie jestem pewien w kwestii leaderów, ale na pewno można dać chyba 2-3 USR'y).
Offline
@cavalierdejeux
Zobaczymy co gremium zdecyduje i taka formę nadamy lidze. Cenna uwaga z tym skarbnikiem.
@antchuck
Po to założyłem temat aby przedyskutować takie kwestie, mi się wydaje pomysł z tymi bonusami bardzo klimatycznym dodatkiem.
Offline
Z pierwszego rzutu okiem wywnioskowałem, że ten bonus tyczy się tylko zwycięzców w danej rundzie, stąd moje obawy, że słabsi gracze mieliby coraz bardziej pod górkę. Ale bonus należy się wszystkim, więc poza jeszcze jednym elementem losowym nie widzę w tym już nic złego.
Offline
Możecie mnie pisać na zabawę.
Offline
@Jarv, Antchuck i Pietra - za którą formą się opowiadacie oraz jakie ramy czasowe tury wam odpowiadają?
@Avatar - jakie ramy czasowe tury Ci odpowiadają, tydzień czy dwa?
Sgt. Platypus napisał:
Ja też się na to piszę, ale nie mogę dodawać postów, więc leci priv.
Jak dla mnie można by zagrać z nagrodą.
I dać, że każdy wybiera jeden model jako dowódce, najlepiej jakiś sierżant, chyba, że tak owego nie ma. I po każdej grze oni dostają jakiś losowy bonus, nie ważne czy wygrana gra czy przegrana.
Dopisałem do listy, oraz opcja z bonusem co bitwe dla każdego jak najbardziej ok Przecież to są nasi bohaterowie godni epopei
Offline
jak dla mnie idealne byłyby dwa tygodnie na turę - znajac zycie to i tak rozgrywane te bitwy beda pewnie w okolicach WW. Co do formy - jak dla mnie dowolnie.
Offline
KvaNfield napisał:
@Avatar - jakie ramy czasowe tury Ci odpowiadają, tydzień czy dwa?
Myślę, że opcja z dwutygodniową turą jest najbardziej uzasadniona życiowo przez większość z nas i preferowana przeze mnie. Aczkolwiek jeśli zapadnie decyzja o turze jednotygodniowej to postaram się wygospodarować czas (chociażby na WW) i nie być hamulcowym całej ligi
Offline
Długość tury mi obojętna.
Formę preferowałbym bez nagród.
Dokument GW wspomina full WYSIWYG i zakaz proksów. Proponuję ten konkretny wymóg zluzować, ew. uczynić z niego część punktacji.
Offline
+1.
Offline
Przyjdzie duda i was zjedzie motonobami, więc polecam bez nagród bo będzie płacz.
Offline
A ile kosztuje Nob biker? Ilu takich zmieści się w 200 punktach? Bardzo drogie te Woundy wyjdą.
Wymyśl kontrę i stawaj do walki : )
Offline
Hmmm rozpiska na 4 bloodcrusherki
Offline
wejdzie 4 noobów z big choppami. Ja mogę wystawić 4 thunderwolvesów i też może być mocno...
Może damy obostrzenie "models on foot only"
Ja też chętnie zagram w Kill Team
Offline
Jak wezmę oddział 6 jetbikowych reaversów z cluster caltropkami i szefem z jakąś fajną bronią do CC za 190 pkt, którymi mogę przelatywać z turbo boostem na 48 cali raniąc po drodze 2 D6 S6 + 4 D3 S4 to to nie będzie miotło? (mają skilled ridera, więc po takim czymś cover na 3+).
Albo troupka harlequinów z shadow masterem. Nie możesz do nich strzelać póki nie zbliżysz się na odległość w której mogę Cię praktycznie zaszarżować.
No i jak jest z unitami, trzeba trzymać koherencję?
Na takie punkty i piechotę można walić wałek z runem - jeden stoi w linii i strzela po czym drugi robi run przebiegając przez jego linię i dając mu covera od oddziału.
Offline
Omadanie, niektóre modele nie mają stóp! Jetbiki, jump infantry, swarmy, kawaleria, bestie.
Ciekawe czy ktoś wystawi Marbo albo Chenkow-a hehe.
A u Orków to chyba prędzej Lootasi. Dakka dakka z S7 na 48 cali
Offline
A czy wy wszyscy czytacie dokładnie zasady? Każdy model jest indepem. A co do motonobów to niech wyskoczy całą trójka a znajdzie się na to kontra i to szybko. Jutro wytestujemy z Xyxelem temat.
Offline
Kvan, w zasadach napisałeś "żadnych pojazdów".
Mam rozumieć, że oznacza to, że nie może być modeli o charakterystyce pojazdu, a nie np. wspomnianych bików?
Offline
Kvan, granie skirmisha na zasadach 40k jest naprawdę słabe, a ani razu jeszcze nie przedstawiłeś ciekawej wizji, która by to jakoś naprawiła. Poczytaj sobie oryginalny scenariusz "kill team" z podręcznika do 4 edycji i dowiesz się jak zrobić z tego coś jakkolwiek sensownego. Zacząłbym przede wszystkim od "tylko modele na piechotę". Ew. "maks jeden/dwa modele z zasadami innymi niż infantry"
Ostatnio edytowany przez Mozdzierz (2013-08-27 08:13:13)
Offline
Doszliśmy do tego że adoptujemy zasady Kill Team by GW z jarvovego posta z początku tematu. Formuła przedstawiona w pierwszym poście została ograna przez środowisko Krakowskie i podobno się sprawdziła. Dzisiaj zagram z Xyxelem pierwsze potyczki to pojawią się pierwsze bardziej praktyczne wnioski.
@Antchuck miałem na myśli tych zdefiniowanych przez podręcznik 40k jako vechicles czyli z wartością pancerza. Po testach może się okazać że trzeba będzie wprowadzić jakieś dodatkowe ograniczenia.
Offline
Istnieje jeszcze taka opcja:
http://heralds-of-ruin.blogspot.co.uk/p … rules.html
Offline
No ciekawe te zasady ale bardzo rozbudowane w stosunku do tego co proponuje Kvan.
Np. model zasłonięty w 50% może deklarować że się ukrywa, biega się zawsze na 6", jeśli zginie sojusznik w 3" to rzuca się test pinningu, cover jest dopiero za 25% modelu, flamer podpala nie zabitych na niezdanym teście inicjatywy, itd. itp. - zupełnie inna mechanika gry i nie wiem czy wszyscy przebrną przez takie zasady. To taka sama skala różnicy jak pomiędzy Warhammerem Battle, a Mordheime.
Offline
43 Kultystów Chaosu zmierzyło się z 5 Terminatorów SM.
Misja - przedostac się jak największą ilością punktów poza krawędź przeciwnika.
Heretycy padali jak muchy, panikowali, uciekali z walki ale pomimo wszystko walczyli zacięcie i każdy wyeliminowany Terminator wroga to była duża strata dla przeciwnika.
Ostatecznie kilkunastu pozostałych przy życiu kultystów przebiło się do strefy wroga i tym samym wykonało misję!
Druga bitwa to Necroni kontra zwiad SM (scouts i attackbike). Ilośc modeli była porównywalna i wyszło bardzo przyzwoicie.
Trzecia bitwa to SM vs SM (tłukli się po kilka tur zwykłymi broniami po tych swoich pancerzach 3+ hehe)
Proponowane korekty zasad po tej testowej grze (użyliśmy ich podczas gry) :
- Modele, które znajdują się w 2" od innych własnych modeli tworzą z nimi oddział, także po ruchu "Run" w fazie strzelania.
- Można rozdzielac strzelanie na dowolne cele oraz szarżowac w inny cel niż ostrzelany.
(inaczej nikt nie wybije hordy 40+ modeli w coverze, które są 1-osobywmi oddziałami, a rzucanie np. na "Run" osobno dla 40+ modeli to udręka).
- Mapa to ruiny miasta z placem w środku. (graliśmy na całym stole zastawionym ruinami i było jednak za gęsto dla wygodnego grania).
Ostatnio edytowany przez Xyxel (2013-08-27 21:31:23)
Offline
Mod moim zdaniem ok, te zasady o których pisze Xyxel są konieczne jeśli wystawianie elitarnych armii ma mieć wogóle jakiś sens. Cała reszta jak najbardziej ok, ale to były narazie 3 rozgrywki. Zapraszam resztę do testowania oraz proponowania zmian i obostrzeń :-)
Offline
Cóż, chetnie przetestowałbym zasady, które zlinkowałem.
W końcu będę mógł zagrać w "40K" pomimo małej liczby modeli w moim posiadaniu
Offline
podobne rozwiązanie jak zapodane przez Antchuck'a - Special Operations Killzone, o którym już na forum wspominałem. Ciągle się aktualizuje i istnieje już od dobrego 1.5 roku - łącznie z tym, że zdaje się, na zeszłorocznym Adepticonie grali spory event/turniej.
Antchuck - jak już mi się ustabilizuje life-enviro to chętnie odkurze parę swoich rybek i krootów ;]
Ostatnio edytowany przez jarv (2013-08-28 10:04:45)
Offline
@Antchuck & jarv - możemy te zasady przetestować przy najbliższej okazji, jednak ligę chciałbym utrzymać tak jak pisałem wyżej w trybie jak najbardziej zbliżonym do 40k jak to tylko możliwe zachowując balans, jednocześnie:
Reasumując, proponowane zasady:
Kill Team Rules Pack napisał:
Każdy z graczy może na swoją armię poświęcić 200pkt. Obowiązują aktualne codexy i suplementy z WD.
Składamy drużynę według poniższego Force Organization Chart:
Elites:0-1
Troops:0-2
Fast Attack:0-1
Nie dozwolone:
- Pojazdy
- Monstrous Creatures
- jednostki z Imperial Armour
- jednostki Forge World
- rezerwy i Deep Strike - gdy Codex nakazuje wyjście z rezerw, ignorujemy ten zapis i jednostka zaczyna na stole
- Flyery
- rozszerzenia Apocalypse, Planetstrike, Cities of Death i Spearhead
- Allies i Fortyfikacje
Gramy na zasady 6 edycji Warhammera 40,00 z następującymi modyfikacjami:
Specyfiką jest to, że można grać się każdym(!) modelem z oddziału oddzielnie.
Można rozdzielać strzelanie na dowolne cele oraz szarżować w inny cel niż ostrzelany. Do testów morale używa się LD z uformowanego oddziału. Na potrzeby tej ligi każdy model może się łączyć z innym modelem i każdy z nich dostaje zasadę Independent Character (przyłaczają się i mają precyzyjne ataki, ale nie ma challenge). Modele, które skończą ruch w 2" od innych własnych modeli tworzą z nimi oddział, zalicza się także "Run" w fazie strzelania oraz ruchy w fazie assaultu jednostek korzystających z zasady jet pack(chodzi głównie o specjalną zasadę Tau).
Na potrzeby tej ligi każda jednostka jest scoring i denial poza tymi, które mają wyszczególnione, że nigdy nie są. W trakcie ligi gramy 6 bitew po 40-60 minut. Używamy systemu 2-1-0, gdzie za spełnienie celu misji lub zabicie przeciwnika do nogi są 2pkt, przy nie wykonaniu celu i nie zabiciu wroga 1, a przy przegraniu 0.
Specjaliści:
Trzy wybrane indywidualnie modele w Twojej drużynie są Specjalistami, i mogą wybrać po jednym z poniższych umiejętności bez dodatkowych kosztów punktowych:
Adamateum Will, Blind, Counter Attack, Crusader, Eternal Warrior, Fear, Fearless, Feel No Pain,
Fleet, Fleshbane, Furious Charge, Hammer of Wrath, Hatred, Hit and Run, It Will Not Die, Move Through Cover, Night Vision, Preferred Enemy (Everything!), Rage, Rampage, Relentless, Shred, Shrouded, Skilled Rider, Stealth, Strikedown, Stubborn,
Dowódca drużyny może ale nie musi być jednym ze specjalistów.
Dowódca drużyny:
Każda drużyna potrzebuję dowódcy. Jeśli w Twojej drużynie jest jeden Charakter (np. Veteran Sergeant) to on musi być dowódcą. Jeśli jest ich więcej jeden, to ten z najwyższym LD zostaje dowódcą, jeśli mają takie same LD gracz wybiera który. W przypadku braku charakterów w drużynie, gracz wybiera dowódcę z pośród modeli z najwyższym LD.
Na końcu każdej gry dokonaj rzutu 2D6 i dodaj ilość modeli zabitych osobiście przez dowódcę drużyny.
Dowódca otrzymuje odpowiednio:
- 2 – 4 Nothing!: Hard luck, soldier...
- 5 Sure–footed: Dowódca otrzymuje Fleet
- 6 Hunt from the Shadows: Dowódca otrzymuje Stealth
- 7– 8* Experienced Fighter: Dowódca otrzymuje +1 WS lub +1BS
- 9* Souped–up Weaponry: Jedna z broni dystansowych dowódcy otrzymuje (zapisz która) otrzymuje +1 do siły
- 10* Quick Thinking: Dowódca otrzymuje +1 I
- 11* Heroic Reputation: Dowódca otrzymuje +1 LD
- 12* Resilient: Dowódca otrzymuje +1 W
- 13* Hardened Warrior: Dowódca otrzymuje +1 S lub + 1 T lub +1 A (wybierz jedno)
- 14+ Battle Experience: Dowódce dostaje 1 x specjalną umiejętność z listy umiejętności dla specjalistów
• Kiedy dostajesz upgrade zanituj go na karcie dowódcy (powstaną wkrótce)
• Bonusy oznaczone * można dostać maksymalnie dwa razy, całą resztę raz (z wyjątkiem Battle Experience, ten bonus można dostać dowolną ilość razy).
• Jeśli masz już bonus oznaczony * podwójnie, wylosowałeś ponownie coś co może być wzięte raz albo statyka twojego dowódcy przekroczyła 10, lub wylosowałeś umiejętność którą już posiadasz po prostu wykonaj przerzut 2d6.
• Jeśli lider zginie podczas jednej z potyczek, przyjmuje się że po prostu został śmiertelnie ranny, w następnej misji ma swoje bonusy oraz losuje normalnie nowy na końcu potyczki.
Gramy na 6 tur! (wymaga testów) Stoły 48' na 36'. ZAWSZE w 1 turze jest noc! Preferowane są tereny bogate w ruiny, chociaż chodzi o gęsto zastawione stoły. Zalecana mapa to ruiny miasta z placem w środku.
1 misja:
Wystawienie: Dawn Of War
Cel:Cenne dane, które znajdują się na środku stołu i podlegają zasadom Reliktu.
2 misja:
Wystawienie: Vanguard Strike
Cel:Zabicie więcej pkt przeciwnikowi niż stracenie samemu!
3 misja:
Wystawienie: Ćwiartki
Cel:4 flagi na środkach ćwiartek, za każdą pełną turę gry w której sam scorujesz przy fladze i nie ma przeciwnika w 3 calach od niej to zdobywasz jeden punkt. Na koniec gry liczysz punkty i ten kto ma ich więcej wygrywa.
4 misja:
Wystawienie: Dawn of War
Cel:Potajemnie zapisujesz 1 model w twojej armii, który niesie cenne informacje. Jeżeli do końca gry przeżyje twój, a przeciwnika nie to wygrywasz.
5 misja:
Wystawienie: Hammer And Anvil
Cel:Za linię wroga! Każda jednostka, która zakończy swój RUCH(nie bieg itp) na krawędzi przeciwnika przedostała się za linie. Wygrywa ten kogo więcej jednostek przedostanie się za krawędź przeciwnika!
6 misja:
Wystawienie: Hammer and Anvil
Cel: Zdobycie i utrzymanie ważnych strategicznie punktów. Na stole znajduje się 3 Objectivy. Jeden po środku stołu, dwa pozostałe umieszczone przez graczy zgodnie z zasadą maksymalnie 6' od lini środkowej stołu oraz minimum 12 cali od innego objectiva. Każdy z kontrolowanych objectivów na koniec gry jest warty 5 Victory pointów.
Cele poboczne: Zabicie wrogiego dowódcy - 2VP, Zabicie wrogiego specjalisty 1 VP (za każdego).
W wersji GW dopuszczone są MC i pojazdy, bo specjaliści mogą wziąć Tank Hunter, Mosnter Hunter, Armourbane, Fleshbane co w zasadzie rozwiązuje problem z ich zniszczeniem/zabicie,. Co wy na to aby je dopuścić też u nas?
Offline
Nie wiem czy monstery i pojazdy to dobry pomysł w takiej lidze, bo tereny będą gęste i ustawianie modeli na tak dużych podstawkach będzie problematyczne. Ale jak ktoś bardzo będzie chciał wystawic za połowę z tych 200 punktów pojazd, ktory może paśc od jednej melty to czemu nie?
Czy specjaliści mogą miec powtarzane zasady specjalne czy wszystkie 3 muszą byc inne?
Offline
Dodajmy jeszcze gwoli uściślenia, że broń mająca rapid fire również może być użyta do strzelenia w dwa modele wroga, gdy tylko strzela na podstawie tej zasady.
Offline
Hmm nie za mocne te zasady z aż trzema specjalistami? Np. horda orków z : move through cover, shrouded i preffered enemy?
Ostatnio edytowany przez Xyxel (2013-08-28 17:31:04)
Offline
Xyxelu - pojedyńczy model a nie odział, czyli 3 modele na stole max. Nie wiem jak Ciebie ale mnie nie przeraża wizja orkowego boyza z żadnym z tych sklili.
@Avatar - należy dodać że wtenczas oba cele muszą być w połowie zasięgu broni.
Offline
Ale te skille przenoszą się na cały oddział jeśli ma je chociaż jeden model (według zasad RB 40k).
Czy przyjmujemy, że dotyczą tylko jednego modelu?
Offline
Nawet jeśli się przenoszą, przecież od czego masz precision shooty? Pozatym w większości misji i tak musisz się rozproszyć. Trzeba tylko zaznaczyć że Look Out Sir działa tylko dla rzeczywistych charakterów oraz dowódcy drużyny
Offline
Też byłbym zainteresowany , nagroda czy nie dla mnie bez różnicy
Offline
Tylko ja dalej nie czaje jak działa rozpiska, Muszę brać pełne oddziały w minimalnej ilości jaka jest w kodexie. Np. muszę wziąć (minimalna ilość w dexie) 10 boyzów za 60pkt, i to się liczy jako jeden slot Troops, Czy mogę wziąć np tylko 4 i to się liczy jako slot Troops?
Offline
Skoro start w październiku, to i ja się piszę
Czasu mam mało, więc optuję z turą 2 tygodnie.
Co do nagród, wygląda na to, że niektórzy już wygrali ligę, chociaż się nie zaczęła nawet Piękne rozpiski, piękne
Offline
Były w sobotę pierwsze przedligowe rozgrywki i rozpiski były bardzo różne, możliwości taktyczne dopasowania się do przeciwnika także z uwagi na modyfikacje zasad 40k.
Czynnik losowy z kostek jest istotny, bo przy takich małych ilościach modeli jest mało rzutów i tym samym większa szansa na nietypowe wyniki zamiast statystycznych. Np. mi jedna trzecia bandy nie zdała paniki w pierwszej turze, wyrzuciłem po czym na ucieczkę rzucili i fiuuu za stół. Kultyści...
Wyszło bardzo ciekawie, bo jednostki i samotne modele działają odmiennie niż w zwykłym 40k. Polecam poeksperymentowac z rozpiskami i zagrac.
Offline
Po miniturnieju w sobotę następujące wnioski i zmiany:
-Dopuszczone zostają p i monstrous creatures
-Do skilli dla specjalistów dochodzi: Monster Hunter, Tank Hunter i Armourbane
Uściślenia:
Skille dla specjalistów wybieramy raz na początku ligi i zapisujemy w rozpisce. Liga będzie trwała 6 tur, kolejność scenariuszy ustalona taka jaka była na mini turnieju Kill Team - link
Offline
Proszę o uściślenia, dodatowe zasady scenariusza 5. Za linię wroga.
Rozumiem, że model, który dotarł do krawędzi przeciwnika, jest usuwany ze stołu, prawda? Co w związku z tym z zasadą automatycznego zwycięstwa w przypadku braku modeli przeciwnika na stole? Domyślam się, że nie obowiązuje w tej misji
Proponuję takie dodatkowe ustalenia:
Brak modeli przeciwnika na stole nie przynosi automatycznego zwycięstwa, o ile przynajmniej jeden z nich przedarł się za linię.
Kiedy ostatni (żywy) model jednego z graczy opuści stół, następuje koniec gry.
Pozostałe w grze jednostki nie(?)* są traktowane na potrzeby ustalenia zwycięstwa, jakby przedarły się za linię wroga.
*Nie jestem pewnien co do traktowania pozostałych na koniec modeli. Z jednej strony szybkość w wykonaniu misji powinna być nagrodzona (pozostałe modele przeciwnika nie liczą się, zostały daleko w tyle), z drugiej strony dla teamu jetbike'ów z hit & run ten scenariusz to praktycznie autowin w drugiej turze, chyba że ktoś będzie w stanie wystrzelać je wszystkie.
Offline
No przeciwnik, którego modele pozostały na stole powinien mieć możliwość rozegrania (nawet samotnie) pozostałych tur jeśli ma szansę przy dobrych rzutach na trudny teren i bieg także dotrzeć za linię wroga.
Offline
Właśnie takie rozwiązanie wydaje mi się passe, bo co to za bieganie samemu? Ale to tylko moja opinia
Przy okazji jestem za nagrodą Dlaczego nie?
Jeszcze kolejne kwestie:
Czy fluff i hobbystyka będą oceniane na początku czy na końcu kampanii?
Technicznie wykonalne będzie to pewnie jakoś w środku, jeśli chodzi o osoby ze słabą dyspozycyjnością, ale wypadałoby doprecyzować
W tym evencie GW podobał mi się też plebiscyt na ulubionego przeciwnika - każdy gracz głosował, z kim mu się najlepiej grało. Zachęca do bycia koleżeńskim, niekręcenia wałków i nieczepiania się pierdół. O ile może w kampanii niekoniecznie bym to widział (choć dlaczego nie?), to w turniejach, gdzie pojawia się więcej młodzieży, powinno być kształcące
Na większości imprez są bonusy za hobbystykę, przygotowanie, ale za fair play niespecjalnie, a etykieta to też część hobby, jakim jest wargaming
Offline
Ostateczna wersja regulaminu oraz temat do zgłoszeń, umieszczania relacji i historii zgłoszonych drużyn:
Liga Kill Team Edycja 1
Ten temat pozostaje tematem do dyskusji ogólnej dotyczącej samej formy ligi.
Offline