W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW
Mam parę wątpliwości odnośnie najnowszego dexu więc wolę się upewnić jak to będzie rozpatrywane do czasu wyjścia FAQ w naszym rejownie:
1) Pytanie zadane przy okazji zgłaszanie się do turnieju: Czy Dread Knight po wykupieniu personal teleport traci zdolność Monstrous Creature?
2) Zostając przy tym panu: w opisie jego miecza stoi, iż musi go posiadać, aby mieć przerzuty, czy to znaczy że może bić łapką i korzeystać z re-rolli - nota bene widziałem juz taką interpretację na polu bitwy.
3) Nemesis falcion - zgodnie z odpowiedzią z dzaiału GW na fromu G&C dają +2 A (+1 za zdolność +1 za dwie bronie specjalne)
The first one is Falchions. They state that they are a pair of close combat weapons that grant the bearer +1 attack. Is this cumulative with the +1 attack for having two close combat weapons, giving a total of +2 attacks to a model with Falchions, or is the +1 attack already the bonus for a pair of weapons? The pricing to equip a model with the weapons is quite costly if it only gives one more attack, especially in an army that is almost always outnumbered, and where maxing out squads can hurt the army's effectiveness badly.
It's +2 attacks in total; +1 for arming the model with a pair of Falchions and +1 for being armed with two close combat weapons.
Offline
Nie jestem może jakimś specjalistą od zasad ale na zdrowy rozsądek (tak, wiem, wh40k i zdrowy rozsądek to kiepski żart) stwierdziłbym tak:
ad 1) Nie traci MC ale też nie da się go ładować w pojazdy, jedyne co robi teleporter to daje mu możliwość skoku i zmienia tryb ruszania się (pierdacki zapis dzięki panu M.W.)
ad 2) Ponieważ posiada normalne statystyki T oraz W powinna się do niego odnosić zasada z podręcznika głównego dotycząca walki dwoma brońmi specjalnymi (czyli musi wybierać którą grzeje i z której dostaje bonusy)
ad 3) To już zostało wytłumaczone więc się nie będe wypowiadał
Ostatnio edytowany przez Mortis (2011-05-13 13:12:06)
Offline
Z nie zabieraniem monstrous creature to bym się kłócił, bo nigdzie nie jest napisane, że po kupnie jest dalej MC, natomiast jak wół jest napisane, że staje się jump infantry. Z drugim się zgadzam, a trzecie nabiło mi ćwieka - jak teraz rozkleić wszystkie halabardy i miecze i skleić OP FALCHIONY !! Matko boska, 4 ataki na każdym purifierze, 5 w szarży.
Offline
Mozdzierz napisał:
Z nie zabieraniem monstrous creature to bym się kłócił, bo nigdzie nie jest napisane, że po kupnie jest dalej MC
Traci MC = nie ma kostki dodatkowej na penetrację, strzela z 1 broni (z heavy bez ruchu) i da się go zapakować do Storm Ravena..
Sporo + i sporo -
Maćku jak na turnieju będzie traktowany?
Offline
pokrzyw napisał:
Mozdzierz napisał:
Z nie zabieraniem monstrous creature to bym się kłócił, bo nigdzie nie jest napisane, że po kupnie jest dalej MC
Traci MC = nie ma kostki dodatkowej na penetrację, strzela z 1 broni (z heavy bez ruchu) i da się go zapakować do Storm Ravena..
Sporo + i sporo -
Maćku jak na turnieju będzie traktowany?
Dokładnie o to chodzi z MC, pal licho te D6 na penetracje (zawsze może walnąć z fista z S10), ale odpada jakiekolwiek strzelanie, no chyba że potraktuje sie go jako stacjonarną platfoemę, co raczej jest zmarnowaniem punktów i to nie małej ilości bo od 30 do 40 p. za broń
Offline
Tak jak napisałem w temacie turniejowym po dostaniu JI zostaje mu MC.
Offline
Zgodnie z ustaleniami w wątku turniejowym
Falchiony dają +2A, DK i Interceptorzy nie mogą robić teleporta w scoucie.
dzięki Maćku
Offline
faq do GK :
http://www.games-workshop.com/MEDIA_Cus … s_v1_0.pdf
Dreadknight nie jest walkerem więc S6 (a nie S10), falchions dają tylko +1A, a Obliteratory traktowane są jako demony (nie ma to jak jeździć po starym kodeksie), rad granaty wystarczą na jednym modelu w oddziale, psybolty zwiększają siłę broni na pojazdach (defensive weapon),
Ostatnio edytowany przez Xyxel (2011-06-13 16:48:20)
Offline
Mózgi oczywiście nie napisały, czy vindicare ma 4d6 +3 czy po prostu 4d6 z turbopenetratora, tak jak to niektórzy siewcy złej wieści mówią.
Offline
za to mózgi miały lepszy pomysł:
Q: Can models in Terminator armour embark onto an
Inquisitorial Chimera? (p51)
A: Yes.
Offline
No ale to akurat wiadomo było. Nic to nie zmienia, bo żeby mieć chimery trzeba mieć INQ, a jak masz INQ, to nie masz HQ w termosce do siedzenia w chimerze. Ew libera, ale po co.
Offline
Odnośnie snajperki to w FAQ jeszcze do poprzedniej wersji Inkwizycji wyraźnie napisali że do turbopenetratora dolicza się +3 z bazy siły samej snajperki (+ oczywiście adekwatnie rendingi na każdej 6 )
Offline
Wiem, ale uwierz mi, że znajdzie się parę osób, które Ci powiedzą, że tak nie jest i warto byłoby mieć na nich taki wpis.
Offline
Lolz, a nie wiem czy zwróciliście uwagę, ale wydali też FAQ do rulebooka, dzięki któremu squad GK z liberem ma teraz 7 siły w combacie (hammerhand ze squadu, hammerhand z libera, might of titans).
Offline
Po namyśle, nie taki zły ten FAQ do GK.
Taki np. Chaos Rhino, jeśli wykupię mu Daemonic Posession otrzyma (z racji tego, że traktowany jest wtedy jako demon) :
5++ invulnerable save, Daemonic Assault (deep strike!) i Daemonic Gifts (czyli wszystkie wylistowane w kodeksie CD, bez potrzeby ich dokupywania)
Obliteratory zyskują ponadto Eternal Warrior-a.
Tyleż nowych niewyobrażalnych (dla zwykłych śmiertelników) możliwości! Transportery zionące toksycznym gazem, latające Obliteratory, Opętani powodujący masowe przemiany wrogów w Chaos Spawny, Vindykatory wyposażone w Rendig Claws, Defilery z Transfixing Gaze.
Brzmi jak prawdziwy Chaos? : We're back, and better than ever!
Offline
Nie wiem czy nie popłynąłeś za daleko Xyxel... Jeżeli byłoby tak jak mówisz, to moi Possessed z Markiem Tzeentcha mieliby wszyscy power weapony z instant deathem, +1 do siły, latanie, zwycięstwo w przypadku remisu oraz 5 broni strzeleckich, z czego mogliby użyć dwóch w jednej rundzie strzelania i to do różnych celów...
Podobnie zresztą jak Oblici.
Tak, pisząc tego posta mam coraz większe wrażenie, że to zagrywka w stylu Moździerza Chociaż, jak dla mnie - czemu nie? Wtedy już nikt, nie śmiał by się, że używam Possesstów
Offline
Ja też nie wiem, bo było późno hehe ale perspektywa bardzo mi się spodobała. Pozostaje zapytać sędziego przed najbliższym turniejem. Jestem gotowy przytaczać paragrafy i numery stron kodeksów : )
sorry za off-topic ale dotyczył poniekąd nowych zasad GK.
Offline
blackout_sys napisał:
N
Tak, pisząc tego posta mam coraz większe wrażenie, że to zagrywka w stylu Moździerza Chociaż, jak dla mnie - czemu nie? Wtedy już nikt, nie śmiał by się, że używam Possesstów
A czemuż to mnie ;p?
Offline
Xyxel
Jeśli piszesz na serio, to mylisz pojęcia. FAQ GK odnosi się do podręcznika GK, to szczególne pytanie do strony 2,1 a dokładniej do zasady Prefered Enemy. Dodatkowo w podręczniku C:CD jest napisane, że zasada Daemon odnosi się do modeli "w tej książce", czyli w C:CD.
Ostatnio edytowany przez Lord_Vampyre (2011-06-18 18:17:48)
Offline
Zasada Preferred Enemy dla GK odnosi się do Demonów, tak. Ale faq ten oznajmia jakie inne jednostki należy liczyć jako Demony. Czy twoim zdaniem te jednostki liczą się jako Demony tylko w przypadku walki vs. GK? (skoro mowa o str. 21 GK)
Zasada "Daemons" w kodeksie Chaos Daemons nie wyklucza, że tylko jednostki z tego kodeksu są Demonami, a podaje jedynie "że wszystkie jednostki z tego kodeksu są Demonami". Jeżeli określamy jakąś jednostkę jako "Daemons" to przysługują jej odpowiednie do tego zasady specjalne, podane w kodeksie Chaos Daemons (bo nie ma ich nigdzie indziej).
Wystarczyło napisać w tym faqu, że dla "potrzeb zasady Preferred Enemy GK takie i owakie jednostki należy traktować jako Demony" (treat them as Daemons), a nie że "takie i owakie jednostki liczą się jako Demony" (counts as Daemons). Duża różnica.
Intencji można się domyśleć, ale napisano to źle i moim zdanie jest podstawa do zapytania sędziego (przed turniejem).
Offline
Xyxel napisał:
Jeżeli określamy jakąś jednostkę jako "Daemons" to przysługują jej odpowiednie do tego zasady specjalne, podane w kodeksie Chaos Daemons (bo nie ma ich nigdzie indziej).
Ależ nie. Dostaje ona tylko typ demon. Zasady z kodeksu dotyczą jednostek z tego kodeksu.
Offline
Już pisałem, że zasada ta nie stwierdzą iż TYLKO jednostki z kodeksu CD są traktowane jako Demony.
Nie napisano tego w kodeksie CD, bo nikt się wtedy zapewne nie spodziewał, że pojawią się takie faqi jak dla GK.
Spodziewam się jakie będą decyzje sędziów, ale jako gracz Chaos Space Marines bez walki się nie poddam
Offline
W PKZ'ach jest lista jednostek typu Demon (m.in. Avatar).
Offline
Nie przeczytałem wpisu z PKZtów, ale pomimo wszystko jedynymi zasadami, które działają między codexami, są Universal Special Rules znajdujące się w rulebooku, a tam nie ma nic o demonach. Jak dla mnie prosty argument na Xyxelowe staranie podbicia power levelu tragicznie kiepskiego podręcznika, opierającego się tylko na Lashu. Btw, nie przejmuj się Xyxel, bazowi space marines też mają słabo.
Offline
Skąd pomysł że dostają? W FAQ do gk jest pytanie o to co jest traktowane jak daemon (w kontekście kodeksu gk oczywiście). Nie można przenosić zasad z jednego FAQa do innego kodeksu na podstawie jeszcze innego podręcznika.
Offline
Jak to nie można? Faq do kodeksu "Grey Knights", przenosi oznaczenie typu modeli (count as Daemons), który posiada zasady specjalne w kodeksie "Chaos Daemons", na jednostki z kodeksu "Chaos Space Marines" i kodeksy inne. Źle ten faq jest napisany w tym miejscu pod względem zasad i pod względem fluffu (bo w taki razie i Daemonhosty i modele używające Nemesis Daemon Hammerów powinny być nim objętę).
Offline
Szczerze mówiąc, graj sobie jak chcesz, pytanie kto będzie chciał z Tobą grać ^^
Offline
za Universal Rules Pack: http://www.liga40k.com/dload.php?action=file&id=4
DEMONY
1. Demonami, w rozumieniu zasad z Codex: Daemonhunters, są:
a) wszystkie jednostki z Codex: Chaos Deamons
b) z kodeksu CSM: Daemon Prince, Possesed Chaos Space Marines, pojazdy
wyposażone w Daemonic Possession, Summoned Deamons (Summoned
Greater Deamon i Summoned Lesser Deamons), Chaos Lord wyposażony
równocześnie w Deamon Weapon i Daemonic Steed
c) Avatar
d) Daemonhost
2. Nie działa moc psioniczna Banishment.
3. Nie działa zasada Daemonic Infestation.
4. Zasada Rites of Exorcism działa z pominięciem fragmentu dotyczącego
niestabilności.
Offline
Nie ma codexu demonhunters, więc nieaktualne są te PKZty.
Offline
Jaki ma zasięg Reinforced Aegis Dreadnought-a, który jest podwieszony do Stormraven Gunship?
Od przystawionego modelu tak jak na zdjęciu?
Walker nie siedzi "w pojeździe" więc chyba nie ma powodu aby liczyć jego moc od kadłuba flyera czy tym bardziej jego skrzydeł. ??
Ostatnio edytowany przez Xyxel (2011-08-19 10:15:01)
Offline
Czy moc psioniczna librariana grey knight'ów "Warp Rift" anuluje też inva?
EDIT: Sorry za zakładanie nowego tematu, ale 18 godzin bez snu daje się we znaki.
Ostatnio edytowany przez krejman (2013-06-09 15:08:33)
Offline
Nie rób se jaj zakładając oddzielny temat na jedno pytanie, kiedy masz cały poświęcony pytaniom z 40k. Tak, anuluje, a następnym razem poświęć więcej niż minutę na szukanie na forum.
ADMIN: ... Ba... Znalazłem nawet odpowiedni temat . ...I przeniosłem
Offline