W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW
witam, zamieszczam swoją pierwszą rozpiskę na tym forum, chciałbym aby ktoś się wypowiedział czy jest legalna. Rozpiska zrobiona na podstawie "Red Bear" Tankovy Batalon (str.20) zamierzam zagrać nią na najbliższym turnieju.
Tankovy Batalon HQ[95]
T-34/85 cupola, tankodesantniki
Tankovy Company[685]
5*T-34/76 cupola, tankodesantniki
5*T-34/85 cupola, tankodesantniki
Tankovy Company[330]
6*T-34/76 cupola
Tankovy Company[330]
6*T-34/76 cupola
Guards Heavy Assault Gun Company[310]
3*ISU-152
=1750
Offline
Rozpiska legalna, bo na bazie Red Bear. Musiałbym sprawdzić na http://easyarmy.com/. Generalnie polecam ten portal
Co do 85 to rozrzuć je po obu plutonach, tak aby trudniej było je wybić. A i na mobilności zyskasz, bo będziesz miał 85 w dwóch plutonach.
Offline
tak może być? i o co chodzi z tą mobilnością bo nie zrozumiałem?
Tankovy Batalon HQ[95]
T-34/85 cupola, tankodesantniki
Tankovy Company[635]
5*T-34/76 cupola, tankodesantniki
3*T-34/85 cupola, tankodesantniki
Tankovy Company[355]
5*T-34/76 cupola
1*T-34/85 cupola
Tankovy Company[355]
5*T-34/76 cupola
1*T-34/85 cupola
Guards Heavy Assault Gun Company[310]
3*ISU-152
=1750
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Marcins napisał:
tak może być? i o co chodzi z tą mobilnością bo nie zrozumiałem?
Jeśli będziesz musiał je przemieścić w kierunku dwóch odległych od siebie newralgicznych miejsc na stole to będzie to możliwe
Jak będziesz miał je w jednym oddziale to się nie rozdwoisz
Offline
chodzi o to, że jak ktoś ci wpuści artylerię na pluton z T34/85, to do końca gry będziesz stukał plastikowymi kulkami z 76tek.
Offline
Druga wersja rozpiski jest lepsza. Zastanów się jednak, czy by nie zrobić plutonu 10 czołgów i dwóch małych po 5. Dlaczego? Bo gramy z rezerwami, a to oznacza że czasem będziesz wystawiała tylko dwa plutony na stół. Reszta w posiłkach. Pluton 10 T34 to jest COŚ. Jak drugi pluton... hmm... no tutaj będzie to zależało od przeciwnika, z którym grasz.
Offline
źle przepisałem rozpiskę, tam jest 10 czołgów powinno być:
Tankovy Batalon HQ[95]
T-34/85 cupola, tankodesantniki
Tankovy Company[635]
7*T-34/76 cupola, tankodesantniki
3*T-34/85 cupola, tankodesantniki
Tankovy Company[355]
5*T-34/76 cupola
1*T-34/85 cupola
Tankovy Company[355]
5*T-34/76 cupola
1*T-34/85 cupola
Guards Heavy Assault Gun Company[310]
3*ISU-152
=1750
Offline
Gram Sowietoma i mam parę zastrzeżeń.. To ja może się wypowiem..
Pierwsza sprawa jest taka że w miłościwie nam panującej 3ed. Tanki sowieckie wyznają zasadę "Jeden za wszystkich, wszyscy za jednego." O ile jest to zrozumiałe, ze względu na poziom wyszkolenia, czy raczej niewyszkolenia czerwonych pancerniaków, to prowadzi do problemów natury praktycznej.
-Jeśli wystawisz oddział 10xT-34 z mieszanym kalibrem, to zawsze któryś będzie musiał się ruszyć. Prowadzi to do tego że każdy traktowany jest jako ruszony (prowadzi także do testów trudnego terenu, jeśli w takowym któryś pojazd stoi), każdy strzela po razie i ma +1 do trudności trafienia. Co prawda nie ma to wpływu na karabiny, ale jeśli już się ruszasz to zwykle nie chodzi o karabin. Plutony po 6 sprawdzają się po prostu lepiej. No chyba że oddział ma być głównie do walki wręcz (oddział 10xT-34/76 szybkim ciosem może oczyścić flankę z wszystkiego co nie ma gąsiennic już od drugiej tury) i kasowania artylerii. Ale walka wręcz jest domeną ciężkich tanków, podczas gdy artylerię kasować można sześcioma tankami.
-Słusznym i prawdziwym jest to że T-34/85 powinny być porozrzucane pomiędzy oddziałami. Ale dwa to minimum, nie mówię tego ze złośliwości tylko dlatego że przeżycie i zabijanie parami jest łatwiejsze. Już nawet nie wspomnę że +25pkt za głowę to niewielki koszt za poprawienie pancerza i armatę która coś robi.
-Cupola to 10pkt wyrzuconych, może nie tyle w błoto, co na pewno wyrzuconych. Zważywszy na to że zawsze strzelasz do najłatwiejszego celu, sytuacje w których będziesz potrzebował obrócić wieżę nie są na tyle częste by było warto płacić 230pkt- za tą cenę masz 6xBA-64, które nie podlegając zasadzie z punktu pierwszego, są doskonałym szybkim wsparciem. Czy wspominałem że zostaje Ci 90pkt na 'waciki'?
-Nad Tank Eskortą bym się zastanowił.. Przydaje się, to prawda, ale lepiej funkcjonuje na IS-2, niż na 'kaczuszkach'. Dodam też że update na T-34 jest lepszą opcja niż kupowanie escorty.
-Gdybyś poszedł za moją radą i zdecydował się na BA-64, to 90pkt możesz przeznaczyć na Katiusze, których walory są powszechnie znane. Jednym z nich jest to że są 6 oddziałem i morale za batalion zdajesz gdy przeciwnik zabije Ci 3, a nie 2 oddziały.
Ostatnio edytowany przez Zalew (2012-07-13 11:21:27)
Offline
SZATAN TWÓJ PAN
Jako że sam gram radzieckimi czołgami (no dobra - amerykańsko-radzieckimi) powiem tak:
1. Cupoli i tak nie użyjesz, bo nie będziesz miał ku temu okazji - możesz mi wierzyć na słowo
2. ISU-122 owszem, ale ISU-152 już nie koniecznie nadaje się do wspierania średnich czołgów - zbyt mała siła przebicia przeciw Panterom, Tygrysom i Jumbo.
3. SU-100 są zdecydowanie warte swojej ceny - pomyśl nad nimi
4. W dużej kompanii tankosy obowiązkowo, ale osobiście zostawiłbym w niej najwyżej 1x T34/85 (drugim będzie szef batalionu) - w innym wypadku jest po prostu za droga, a jej zadaniem nie będzie strzelanie się z wrogiem tylko rozjeżdżanie piechoty, dział i parcie do przodu. Do punktowania czołgów są mniejsze kompanie i działa szturmowe
5. MUSISZ mieć pluton zwiadu - granie czołgami bez niego to koszmar. Raz, że musisz mieć coś, co będzie zdejmowało GTG piechocie i działom, cobyś mógł potem spinować i zassaultować dużą kompanią. Dwa, że Spetsnaz pozwala ci zrobić full recon move kompanii czołgów, cobyś był bliżej wroga i mógł go szybciej zniszczyć. Trzy, że recon jest bardzo tani i nie zabiera wielu punktów.
6. Kompania Stuartów miażdży system - jest tania jak barszcz, liczna i świetnie radzi sobie w combacie z piechotą. Zmieniając trzecie tanki na lighty zwiększasz liczbę czołgów i dostajesz punkty na recon.
Moim zdaniem rozpiska mogłaby wyglądać tak:
HQ - 85 + tankosy (95)
Combat - 9x 76 + 1x 85 + tankosy (575)
Combat - 3x 76 + 2x 85 (325)
Combat - 8x Stuart + 6x AAMG (295)
Recon - 1x Spetsnaz (100)
AT - 3x SU-100 (230)
Infantry - 1x Tank-riders + Komissar (130)
Masz 6 plutonów - dwa duże do siania popłochu i szybkiego wpadnięcia w pobliże przeciwnika (Stuarty samodzielnie, tanki ze Spetsnazem), masz konkretny recon (z wykorzystaniem sztuczki z zostawieniem jednego standa przy swoim objectivie), masz piechotne wsparcie na pancerzach Stuartów (ridersi z buta mogą służyć też jako decoy i odwrócić uwagę od czołgów), masz najlepsze AT u ruskich i cztery 85. Wrogie czołgi zajeżdżasz z boku (bo jesteś szybki) lub walisz z AT16, piechotę niszczysz w combacie, zaczynasz z minimum 3 plutonami. Proste i skuteczne.
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Jest jeszcze samopomoc chłopska... może Ci ktoś pożyczy na turniej coś
Offline
Milion czołgów to zawsze fajna opcja, ale warto ZAWSZE:
- dorobić się parzystej liczby plutonów (nawet jak ten ostatni ma być śmieciowy, z 2/3 standów piechoty np.);
- przemyśleć jakąś artylerię (czołgi zazwyczaj atakują i jak chcesz zaasaultować amerykańskich pionierów bez spinowania ich wcześniej, to już przegrałeś);
- rozdzielić mocne czołgi po różnych plutonach, w niektórych scenariuszach są zasadzki, jak Ci ktoś zasadzi 8 hitów z AT 13 z ambusha to masz po plutonie, lepiej żeby kilka było równie mocnych w strzelaniu;
- wziąć jakieś kosmiczne AT na Tigery, Pantery i Churchille (że o ISach nie wspomnę);
- mieć coś małego i szybkiego (Stuarty niszczą wszechświaty dobrze zagrane);
- obowiązkowo co najmniej jeden RECON.
Offline
Jakby Ci ktoś pożyczył trzy niemieckie halftrucki to mogę Ci pożyczyć komandosów ze spetznazu. Będziesz miał recon.
Ostatnio edytowany przez Adrian (2012-07-13 19:59:47)
Offline
dzięki ale na razie zagram tym co mam czyli
Tankovy Batalon HQ[90]
T-34/85 tankodesantniki
Tankovy Company[625]
7*T-34/76 tankodesantniki
3*T-34/85 tankodesantniki
Tankovy Company[405]
5*T-34/76
2*T-34/85
Tankovy Company[395]
3*T-34/76
3*T-34/85
Guards Heavy Assault Gun Company[235]
3*SU-152
po turnieju będę wiedział jak się gra w tą grę i na następnym będę już coś kombinował sensowniejszego.
Offline
Ale to by się pięknie paliło od moich Bengalskich kotów...
Offline
albo Ty byś się palił od ich ognia... wszytko zależy od taktyki
Offline
zaopatrzyłem się w nowe figurki, obecnie mój pomysł na rozpiskę 1750p. wygląda tak:
TANKOVY BATALON
Tankovy Batalon HQ [80]
1*T-34/85
Tankovy Company [500]
8*T-34/76
2*T-34/85
Tankovy Company [300]
4*T-34/76
1*T-34/85
Guards Heavy Assault Gun Company [235]
3*SU-152
Tank Killer Company [390]
5*SU-100
Light Armoured Car platoon [80]
3*BA-64
Guards Rocket Mortar Battalion [160]
4*BM-13-16 Katyusha, dodatkowa załoga
1745p.
Jak się podoba?
Offline
Całkiem ciekawa młócka może być. Sporo czołgów, rakietowa arta miła, no i recon przydatny.
Offline
Rozpiska dobra, ale moim zdaniem za mało t34/85. Mógłbyś wyrzucić 1 albo 2 SU100 albo kilka t34/76 i zamienić to na t34/85.
Offline
Myślałem raczej o plutonach po 6 czołgów - na przykład 3x 76 i 3x 85. Myślę, że to może być lepsze, nie mam niestety red bear-a pod ręką żeby sprawdzić punkty.
Offline
395 punktów i faktycznie chyba się na to zdecyduję
TANKOVY BATALON
Tankovy Batalon HQ [80]
1*T-34/85
Tankovy Company [395]
3*T-34/76
3*T-34/85
Tankovy Company [395]
3*T-34/76
3*T-34/85
Guards Heavy Assault Gun Company [235]
3*SU-152
Tank Killer Company [390]
5*SU-100
Light Armoured Car platoon [80]
3*BA-64
Guards Rocket Mortar Battalion [160]
4*BM-13-16 Katyusha, dodatkowa załoga
1735
Offline
To co? Partyjka, co byś ogarnął co i jak?
Offline
Trochę dziwne, masz straszne PPance, więc po co Ci Su 152? Nie da się za to jakichś ISów wcisnąć? Na partyjkę też się mogę umówić!
Ostatnio edytowany przez Zielarz (2012-07-29 12:37:22)
Offline
SZATAN TWÓJ PAN
Jakoś nie bardzo widzę jak to ma dać radę przeciw piechocie :-/ Może zainwestuj w Escorty?
Kompletnie nie masz czym zwalczac okopanych kmiotków.
Poza tym, zgodzę sie z Marcinem, że SU 152 są tutaj zbędne - zlikwidowałbym też jedno SU 100.
Offline
To może koło o 14?
Telefon mam w sygnaturce..
Offline
moja propozycja rozpiski na najbliższy turniej
Tankovy Batalon 1600p.
Tankovy Batalon HQ [80]
1*T-34/85
Tankovy Company [395]
3*T-34/85
3*T-34/76
Tankovy Company [395]
3*T-34/85
3*T-34/76
Tankovy Company [395]
3*T-34/85
3*T-34/76
Light Armoured Car platoon [80]
3*BA-64
Guards Rocket Mortar Battalion [160]
4*BM-13-16 Katyusha, dodatkowa załoga
Heavy Mortar Company [95]
4*120-PM-38
=1600
Nauczyłby mnie ktoś w przyszły weekend?
Offline
A nie myślałeś o tym by zamienić jedną bandę T-34 zamienić na 6xT-34/76 i za uzyskane punkty wymienić moździerze na AA, oraz dodać do pozostałych po jednym T-34/85? ZSU M17 MGMC brzmią smakowicie przeciw latadłom, małym samochodom i piechocie..
Muszę przetestować swoje Niemce, więc możemy sobie potrenować. Wolne będę miał, jednak dopiero od 15.09. Satysfakcjonuje Cię to?
Ostatnio edytowany przez Zalew (2012-09-02 23:36:41)
Offline
Tyazhelyy Samokhodno-Artillyeriyskiy Polk
Tyazhelyy Samokhodno-Artillyeriyskiy Polk HQ [140]
1*IS-2 obr 1943 with .50 cal AA MG
Guards Heavy Assault Gun Company [310]
3*ISU-152
Guards Heavy Assault Gun Company [310]
3*ISU-152
Gvardeyskiy Tyazhelyy Tankovy Company [405]
3*IS-2 obr 1943
Gvardeyskiy Tankovy Company [635]
10*T-34/85 obr 1943
=1800
Dobry mam pomysł? Chciałbym tym pojechać na turniej będzie mi potrzebny jeden ISU-152 pożyczy ktoś?
Offline
Ja mam dwa SU-152, jak nikt nie napisze na forum i nikt się nie dowie to pożyczę
Zamienił bym pluton 3xIS-2 na morze piechoty.. 6xISU+1xIS+10xT-34 to i tak giga firepower, ale z budynkami/bunkrami/smoczymi zębami masz problem.
Edit:
A może Katiusha się zmieści?
Ostatnio edytowany przez Zalew (2012-11-06 18:01:04)
Offline
Co lepsze?
Tyazhelyy Samokhodno-Artillyeriyskiy Polk
Tyazhelyy Samokhodno-Artillyeriyskiy Polk HQ [140]
1*IS-2 obr 1943 with .50 cal AA MG
Guards Heavy Assault Gun Company [310]
3*ISU-152
Guards Heavy Assault Gun Company [310]
3*ISU-152
Gvardeyskiy Tankovy Company [635]
10*T-34/85 obr 1943
Udarny Strelkovy Company [295]
1*Cmd Rifle/MG team
1*Komissar team
12*Rifle/MG team
Heavy Mortar Company [110]
1*Cmd Rifle team
4*120-PM-38 mortar
1*Observer Rifle team
--------------------
Tyazhelyy Samokhodno-Artillyeriyskiy Polk
Tyazhelyy Samokhodno-Artillyeriyskiy Polk HQ [135]
1*1*IS-2 obr 1943
Guards Heavy Assault Gun Company [355]
3*ISU-152 Warrior Leytenant S Rat in the Command Assault gun
Guards Heavy Assault Gun Company [310]
3*ISU-152
Gvardeyskiy Tankovy Company [635]
10*T-34/85 obr 1943
Strelkovy Company [365]
1*Cmd Rifle/MG team
1*Komissar team
14*Rifle/MG team
7*SMG team
Offline
chyba bramka 1, ale z Katiuszami zamiast mortarów.
Rozumiem że katiusz nie posiadasz?
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Zalew napisał:
Rozumiem że katiusz nie posiadasz?
Posiada całe stado
Sam widziałem
Offline
Riddle me this... Riddle me that
I rakiety wybuchły?
Offline
Wiem, miałem podobny wypadek z T-34..
Musisz je poskładać do kupy, jak ty tego nie zrobisz, to nikt tego nie dokona!
Offline
Mój pomysł na najbliższy turniej:
Tankovy Batalon 1850
Tankvy Batalon HQ [80]
1*T-34/85
Tankovy Company [325]
3*T-34/76
2*T-34/85
Tankovy Company [370]
4*T-34/76
2*T-34/85
Tankovy Company [370]
4*T-34/76
2*T-34/85
Gvardeyskiy Tyazhelyy Tankovy Company [515]
4*IS-85
Anti-Aircraft Platoon [110]
3*ZSU M17 MGMC
Light Armoured Car Platoon [80]
3*BA 64
Jak się podoba?
Offline
Ruskich już mam dużo, uzbierałem przez ostatni czas sporą kwotę na nowe ludziki. Będą to Polacy na cromwellach. Wrzucam przykładową rozpiskę co by zebrać komentarze i rady przed decyzja zakupu.
Szwadron Rozpoznawczy Dywizji
Szwadron Rozpoznawczy Dywizji HQ [385]
2*Cromwell IV
2*Cromwell VI CS
2*Crusader A/A
1*Cromwell ARV
Rozpoznawczy Pancerny Platoon [260]
3*Cromwell IV
Rozpoznawczy Pancerny Platoon [260]
3*Cromwell IV
Rozpoznawczy Pancerny Platoon [260]
3*Cromwell IV
Rozpoznawczy Pancerny Platoon [260]
3*Cromwell IV
Recce Patrol [135]
3*Stuart V
Anti-tank Platoon (SP), Polish Artillery [290]
4*M10C 17 pdr
=1850
Będę wdzięczny za każdą poradę.
Ostatnio edytowany przez Marcins (2012-12-25 12:44:18)
Offline
Bardzo ciężko się tym gra. Zabija Cię tu trained i mało dział Ppanc porządnych. Ale jak nie trafiasz na same czołgi, to nieźle karasz.
Rada: zanim podjedziesz do piechoty zabij jej cały sprzęt. Masz semi-indirect fire, więc wal z daleka ile wlezie.
Generalnie to samo w wersji weteran w Szczurach jako tako sobie daje radę. Tutaj liczysz na dobre morale bardziej. Z opcji do wymiany pomyśl nad większa ilością zwiadu. Jak Ci się wszystko zakopie i położy na glebę, to będziesz strzelał na 5 lub 6 z przerzutem, szału nie ma. Jak zrezygnowałeś z artylerii, nieźle daje radę samolot, zwłaszcza że nie zabijesz nic powyżej Pantery tak łatwo..
Generalnie 4 pluton Cromwelli nie jest jakiś nieodzowny.Jak się zdecydujesz kiedyś wrzucić tam 8 sextonów, gra nabierze głębi. Nawet artyleria z buta (8 25pdr) daje radę jako wsparcie, bo 3 Cromwelle wiosny nie czynią. Za cenę jakichś 350 pkt, masz 10 pojazdów, które strzelają przed siebie 16 razy z siłą 9, 3 Cromwelle za 260 tylko 6 razy z siłą 10. Cromwelle to mało ekonomiczny wybór, mają tylko mobilność.
No i masz 7 plutonów, czyli podwójna artyleria to idealne rozwiązanie, bo masz wtedy 8 plutonów. Jak nie, usuń coś z HQ i wrzuć mały zwiad (2 Staghoundy z Dingo za 100 jakoś), bo opcja czegokolwiek bez kół osłabia Twoją grę. Artyleria pieszo jeszcze ujdzie, może 3 Boforsy przeciwlotnicze od biedy, ale polecam najpierw same koła. Do gier turniejowych musisz mieć parzystą ilość plutonów!!!
Offline
dziękuję, jeszcze przemyśle zakup, teraz wrzucę propozycje piechoty:
Kompania Piechoty
Kompania Piechoty HQ [25]
2*Cmd Rifle team
Piechoty Platoon [170]
1*Cmd Rifle/MG team
1*PIAT team
1*Light Mortar team
6*Rifle/MG team
Piechoty Platoon [170]
1*Cmd Rifle/MG team
1*PIAT team
1*Light Mortar team
6*Rifle/MG team
Anti-tank Platoon [55]
1*Cmd Rifle team
2*OQF 6 pdr gun
Pancerny Platoon [305]
3*Sherman V
1*Firefly VC
Pancerny Platoon [305]
3*Sherman V
1*Firefly VC
Anti-tank Platoon, Polish Artillery [95]
1*Cmd Rifle team
2*OQF 17 pdr gun
Field Battery, Polish Artillery [165]
2*Cmd Rifle team
1*Staff team
1*Observer Rifle team
1*OP Carrier
4*OQF 25 pdr gun
Medium Battery, Royal Artillery [240]
2*Cmd Rifle team
1*Staff team
1*Observer Rifle team
1*OP Carrier
4*BL 5.5" gun
Air Support [220]
Priority Air Support Typhoon
Offline
Bez sensu układ dział, 6 6-funtówek robi rzeź w ambushu, 4 17-funtówki dają Ci wolne pół stołu. Te plutony muszą być pełne. Generalnie Twój problem tutaj to samolot i artylerie. Spróbuj albo bez fruwajki, dopychając działa 6 i 17 funtów albo samoloty bez arty ciężkiej w ogóle.
2 plutony czołgów to niezła opcja, ale niektórzy namiętnie wciskają tam Achillesy. Jeśli możesz zmieścić zarówno 17-pdr jak i Achillesy to boją się Ciebie z automatu wszyscy czołgiści (ze świetlikiem w plutonie pancernym masz wtedy 9 dział AT z siłą 13, to boli każdego nawet ISy).
A i jak Ci brakuje artylerii jednak, to piechota lubi się z moździerzami...
Niektórzy traktują 17-pdr i Achillesy zamiennie i biorą tylko jedno, ja nie polecam takiego podejścia. Jeśli masz do dyspozycji Wolveriny (12 at bez no-he) to mogą się strzelać ze wszystkim, Achilles ma no-he i kara tylko czołgi. generalnie brak tu zwiadu, a piechota na wzór brytyjski ma do dyspozycji aż 4 Carrier patrole, 2 wymienialne na Waspy. To potężna broń.
W tym wydaniu w czasie walki z kompanią pancerną z czymkolwiek ciężkim tracisz w pierwszej turze pluton czołgów i ciężkiej artylerii (jesteś trained, Twoje czołgi padają jak muchy). W swojej masz samolot (przyleci albo nie, wróg może mieć AA) i zostają Ci 2 działa 17 pdr i Firefly (czyli 3xAT13) bo Sherman nie ma mobilności. Niczego tym nie zabijesz. Dlatego potrzebujesz dział 6 pdr i 17 pdr w maksymalnej ilości.
Moja rada: jak robisz jakąkolwiek zmianę, przeliczaj od razu ile razy czym strzelisz z jakim AT na wprost. Im więcej w różnych miejscach tym lepiej. Pamiętaj też, że jako piechota czasem zaatakujesz piechotę. Bez Carrierów trudno jest to zrobić (znowu semi-indirect z 6 shermanów na 5/6 szału nie zrobi). 6 dział 6pdr podprowadzonych na pozycję (mają pancerny ciągnik!) strzeli 18 razy, jak walisz do dział przeciwnika AT jest nieistotne (ale też 10 z bliska kładzie nawet Tygrysa odpowiednio dużo razy trafionego). Jeśli nie chcesz lub nie możesz dublować plutonów z AT 13 to albo czołgi i Achillesy i 6pdr i więcej arty albo 2 plutony czołgów i wtedy obowiązkowo 6 pdr i 17 pdr. Samolot albo/albo z medium artillery tak bym obstawiał.
Offline
Uwzględniłem rady, niektórych nie zrozumiałem, ale wyszło mi coś takiego dla lepszej zabawy dołożyłem 100pt. teraz jest 1850p.
Kompania Piechoty 1850p
Kompania Piechoty HQ [25]
2*Cmd Rifle team
Piechoty Platoon [170]
1*Cmd Rifle/MG team
1*PIAT team
1*Light Mortar team
6*Rifle/MG team
Piechoty Platoon [170]
1*Cmd Rifle/MG team
1*PIAT team
1*Light Mortar team
6*Rifle/MG team
Anti-tank Platoon [170]
1*Cmd Rifle team
1*Troop Carrier
6*OQF 6 pdr gun
6*Loyd Carrier
Carrier Platoon [95]
2*Universal Carrier with extra hull-mounted MG
1*Universal Carrier with PIAT anti-tank projector
Transport Platoon [15] --- Czy to działa tak że za 15p. mam pluton który zwiększa mi ich ilość i pozwala wystawić więcej ludzików na stole?
2*3-ton lorry
Pancerny Platoon [305]
3*Sherman V
1*Firefly VC
Pancerny Platoon [305]
3*Sherman V
1*Firefly VC
Anti-tank Platoon, Polish Artillery [190]
1*Cmd Rifle team
4*OQF 17 pdr gun
5*M5 half-track
Field Battery, Polish Artillery [165]
2*Cmd Rifle team
1*Staff team
1*Observer Rifle team
1*OP Carrier
4*OQF 25 pdr gun
Medium Battery, Royal Artillery [240]
2*Cmd Rifle team
1*Staff team
1*Observer Rifle team
1*OP Carrier
4*BL 5.5" gun
Offline
Dużo lepiej w obronie. Niestety Transport platoon nie liczy się jako pluton w rozpie, ale jak przywołujesz na stół transport z rezerw to możesz go wezwać jako dedykowany do dowolnego combat albo weapon platoonu na stole.
Na mniejsze punkty wyrzucasz Cerriery i masz 1750. Pamiętaj że za punkty możesz czołgom dokupywać półcalówki, jak nie masz co zrobić z 15 pkt, to już wiesz co...
Offline
dziękuję ci za pomoc jeszcze jedno techniczne pytanie, Jakie ludziki kupić jeżeli chodzi o piechotę skład plutonu odpowiada temu:
http://www.flamesofwar.com/hobby.aspx?art_id=268
nie są to Polacy, są modele Polaków? Nie będzie problemu jeżeli zagram piechota brytyjską jako Polską?
Offline
Są tylko Polacy do early. Wszystko late jest British. Tylko dominia dostały własne modele, Polska i Kanada nie.
Offline
Absolutnie nie widziałem czym grałeś na turnieju w sobotę. A jestem ciekawy:)
Ale z brytyjczykami poczekaj na kompilację market garden, podobno straszne rzeczy mają tam być:)
Offline
Zamień Su-85 na Su-122 to są niszczyciele światów:P Tym bardziej, że i tak masz sporo dobrego AT. Potrzebujesz więcej zabawek na piechotę- su-122 nadaje się do tego świetnie.
Katiusze byłyby przyjemne, ale czytałem, że spotkał je straszny los. No cóż, model BF to nieporozumienie...
U brytyjczyków grunt ot mieć 6 i 17pdr:)
Offline
z sobotniego turnieju najbardziej spodobały mi się IS'y ponieważ jedynie one coś grały i wymyśliłem taką oto rozpiskę:
Gvardeyskiy Tyazhelyy Tankovy Polk [1850]
Gvardeyskiy Tyazhelyy Tankovy Polk HQ [110]
1*KV-85
Gvardeyskiy Tyazhelyy Tankovy Company [335]
3*KV-85
Gvardeyskiy Tyazhelyy Tankovy Company [335]
3*KV-85
Gvardeyskiy Tyazhelyy Tankovy Company [335]
3*KV-85
Gvardeyskiy Tyazhelyy Tankovy Company [335]
3*KV-85
Udarny Strelkovy Company [295]
1*Cmd Rifle/MG team
1*Komissar team
12*Rifle/MG team
Guards Rocket Mortar Battalion [90]
1*Cmd Rifle team
1*Observer Rifle team
1*Truck
2*BM-13 Katyusha (5+ crew)
=1835
albo
Gvardeyskiy Tyazhelyy Tankovy Polk [1850]
Gvardeyskiy Tyazhelyy Tankovy Polk HQ [150]
1*IS-2 obr 1943 with .50 cal AA MG
1*SMG Tank Escort
Gvardeyskiy Tyazhelyy Tankovy Company [585]
3*IS-2 obr 1943
1*IS-2 obr 1943 with .50 cal AA MG
4*SMG Tank Escort
Gvardeyskiy Tyazhelyy Tankovy Company [385]
3*IS-85
Gvardeyskiy Tyazhelyy Tankovy Company [385]
3*IS-85
Udarny Strelkovy Company [345]
1*Cmd Rifle/MG team
1*Komissar team
12*Rifle/MG team
2*Maksim HMG team
Offline
Pierwsze koszmarne. KV to cienki czołg, wolne badziewie, które nic nie robi. IS jest dużo groźniejszym czołgiem... Jakbyś zagrał tym drugim pomysłem na turnieju chyba musiałbym poddać grę, bo absolutnie nic nie mógłbym tam zrobić.
Ostatnio edytowany przez Zielarz (2013-01-02 22:30:58)
Offline
KV-85 jest badziewne. IS-2 to klasa sama w sobie, coś o tym wiem:)
Pewnie masz Red Bear-a przed sobą, ale tak się zastanawiam, czy w kompani możesz wystawić różne ciężkie czołgi, ale z tego co pamiętam, to IS-2 i IS-85 są zamienne.
Ale ja bym jeden pluton zamienił na coś ze wsparcia- np. katiusze:)
I jeszcze jedno pytanie, dlaczego wystawiasz Udarny? Ja uważam, że lepiej jest mieć więcej podstawek niż ich bonusy:)
Offline
Gvardeyskiy Tyazhelyy Tankovy Polk [1850]
Gvardeyskiy Tyazhelyy Tankovy Polk HQ [130]
1*IS-85
Gvardeyskiy Tyazhelyy Tankovy Company [385]
3*IS-85
Gvardeyskiy Tyazhelyy Tankovy Company [385]
3*IS-85
Gvardeyskiy Tyazhelyy Tankovy Company [385]
3*IS-85
Guards Rocket Mortar Battalion [90]
1*Cmd Rifle team
1*Observer Rifle team
1*Truck
2*BM-13 Katyusha (5+ crew)
Reserve Artillery Battalion (Red Army) [195]
1*Cmd Rifle team
1*Staff team
1*Observer Rifle team
4*152mm obr 1943 howitzer
Strelkovy Company (Red Army) [280]
1*Cmd Rifle/MG team
1*Komissar team
7*Rifle/MG team
7*SMG team
1*Maksim HMG team
przy czym strelkovy mogę zamienić na udarny który wyglądałby tak:
Udarny Strelkovy Company [280]
1*Cmd Rifle/MG team
12*Rifle/MG team
Offline
No dużo mroczniej. Na to musiałbym już grać swoimi turniejowymi topami żeby dać sobie jakieś szanse.
Offline
Niestety rozpa jest nielegalna bo nie możesz wystawić Reserve Artillery Battalion jeżeli nie masz Artillery Battalionu zwykłego w armii (z taką samą ilością dział jak Reserve Artillery Battalion).
Offline
Wystaw 122mm zamiast 152mm, a punkty (po zamianie SMG na Rifle/MG w Strelkowym) zaprzedaj (jest ich 40) albo na eskortę do jednych czołgów i szefa; albo na półcalówki dla 6 tanków i eskortę na szeryfie.
Offline
Ale w ciężkiej pancerce 122 normalne nie rezerwowe są na miejscu katyush, więc za nie też coś trzeba by wrzucić.
Offline
Jak by to pięknie od KT fruwało Już kiedyś z Gliwic przyjechał gość z podobną rozpą
Offline
teraz tak:
Gvardeyskiy Tyazhelyy Tankovy Polk [1850]
Gvardeyskiy Tyazhelyy Tankovy Polk HQ [130]
1*IS-85
Gvardeyskiy Tyazhelyy Tankovy Company [385]
3*IS-85
Gvardeyskiy Tyazhelyy Tankovy Company [385]
3*IS-85
Gvardeyskiy Tyazhelyy Tankovy Company [385]
3*IS-85
Udarny Strelkovy Company [295]
1*Cmd Rifle/MG team
1*Komissar team
8*Rifle/MG team
4*SMG team
Artillery Battalion (Red Army) [170]
1*Cmd Rifle team
1*Staff team
1*Horse-drawn wagon
1*Observer Rifle team
4*122mm obr 1938 howitzer
4*Stalinets tractor
1*PTRD anti-tank rifle
Anti-aircraft Company (Red Army) [100]
1*Cmd Rifle team
4*37mm obr 1939 gun
4*Truck
Offline
Wymień PTRD na eskortę dla IS-85 u 1iC. PTRD nic nie zrobi, co najwyżej zginie. Nie jest nawet gun teamem by przejmować strzałki kierowane w działa.. Po za tym musiał byś kupić zestaw za 40PNZ by wystawić jedną podstawkę która zrobi coś albo nie zrobi..
Udarny bym zmienił na strelkowy, ale to kwestia gustu..
Offline
Słusznie, mój błąd..
Offline
Co prawda i tak zmusza Cię on do rzutu po stracie 4 ziomka z plutonu, ale jest podstawą piechoty, która może zrobić ruch assaultowy jak już ktoś przyjdzie bić Twoje działa. Może zrobić różnicę...Niezły wybór...jeśli nie ma innego!
Offline
SZATAN TWÓJ PAN
Wy tak gadu-gadu, a PTRD jest gun teamem.
Nie zmienia to faktu, że KW-85 i IS-85 to praktycznie ten sam czołg, tyle że za ISa więcej się płaci - na mój rozum lepiej mieć więcej czołgów niż mniej. Może i słabszy pancerz ma ten KW, ale nie jest to aż tak miażdżąca różnica, by za nią dopłacać takie punkty, zwłaszcza że i jeden i drugi z Panterami i KT się nie postrzela.
Co do Udarnego, to ja jestem za nim - zawsze lepiej trafiać na 3+ niż na 4+ w combacie.
Ostatnio edytowany przez Krechafety (2013-01-04 17:08:23)
Offline
KV robi różnicę jak strzelają Brytole z przerzutami z daleka. IS odbija, KW pada. Jak to gun team to rewelacja i warto!
Offline
SZATAN TWÓJ PAN
Jedyna różnica jest tu w przypadku Firefly, bo reszta czołgów robi takie samo nic. Nie zmienia to faktu, że na 3+ Firefly nic takiemu KW nie robi, a w zamian mamy dodatkowe 6 strzałów z AT12, czyli trzy czołgi.
Offline
Przeciętna kompania Brytyjskich czołgów wyciąga 7 pukawek z siłą 13, przeciętna piechota 9. To jest różnica...
Offline
SZATAN TWÓJ PAN
Pokaż mi te 7 pukawek z AT13 i przerzutami na dalekim, bo zdaje mi się, że plączesz się w zeznaniach.
Ja widzę tylko 3x Firefly + 4x M10 (bez przerzutów).
Offline
Co daje 6 strzałów z przerzutem i 8 bez jeśli to KW ma cokolwiek trafić. W takim układzie 1 pancerza więcej robi różnicę. Gram czymś takim od zawsze i nie przypominam sobie przegranej gry przeciw KW, natomiast przeciwko ISom niejedną.
Offline
Jest zestaw policjantów i partyzantów. Oddział Kedwu powinien mieć mundury SS i polskie flagi na rękawach.Kolesie z Armii Berlinga byli sformowani na ruskim sprzęcie i mundurach, więc powinni być właśnie tacy. Artyleria i pozostały sprzęt spokojnie może być albo tylko niemiecki, albo zmiksowany z ruskimi (zwłaszcza moździerze możesz zrobić każdy z innej parafii). Miałem kiedyś coś takiego i wyglądało wypaśnie.
SBX09 Partisans & Polizei
http://www.wargamer.pl/index.php?catId=1094
Ostatnio edytowany przez Zielarz (2013-02-19 16:51:26)
Offline
Tak sobie myślę czy tym nie zagrać w Szczecinie, jak myślicie?
Tyazhelyy Samokhodno-Artillyeriyskiy Polk
Tyazhelyy Samokhodno-Artillyeriyskiy Polk HQ [140]
1*IS-2 obr 1943 with .50 cal AA MG
Guards Heavy Assault Gun Company [235]
3*SU-152
Guards Heavy Assault Gun Company [235]
3*SU-152
Assault Gun Reconnaissance Platoon [120]
1*Cmd Rifle/MG team
4*Rifle/MG team
Gvardeyskiy Tyazhelyy Tankovy Company [560]
4*IS-2 obr 1943 with .50 cal AA MG
Gvardeyskiy Tankovy Company (red army) [400]
5*T-34/85 obr 1943 with Cupola
Guards Rocket Mortar Battalion [90]
1*Cmd Rifle team
1*Observer Rifle team
1*Truck
2*BM-13 Katyusha (5+ crew)
Ostatnio edytowany przez Marcins (2013-03-30 10:23:30)
Offline
Nie możesz mieć pojazdów typu 'SU' (A konkretnie SU-152, bo inne to już spoko) i 'IS' w jednej kompanii, chyba że wyszła jakaś nowa mroczna książka o której nic nie wiem..
A tak po za tym to wydaje się spoko.. Wiem że powtarzam to jak mantrę, ale co zrobisz jak przeciwnik wystawi KT, albo piechotę w domku? Ja rozumiem że chłopaki z Reconesanse Company są FV i wiele potrafią, ale jest ich 5, co sprawia pewne problemy, które nie są nie do przeskoczenia- jak wiadomo.
A skoro już przy nich jesteśmy, czy mogą oni 'zabrać na wycieczkę' pluton pancerny?
Ostatnio edytowany przez Zalew (2013-03-29 22:26:35)
Offline
Jest napisane tylko że jeżeli mam KV-1s lub SU-152 to nie mogę wziąć ISU-152 i ISU-122. Ten warunek moja rozpiska spełnia. Co do piechoty w domku to 6 SU-152 załatwia sprawę (bunker bustery), KT jest nie fair. Co rozumiesz przez zabranie na wycieczkę?
Ostatnio edytowany przez Marcins (2013-03-29 22:33:02)
Offline
Przez Ciebie musiałem wyjąć książkę z szafy.
Słusznie, nie ma zapisu co do IS-ów, jestem zaskoczony.
Miałem na myśli zasadę 'Infiltrate'- Nie dotyczy się ona tego konkretnego plutonu typu Reconesanse, kolejne zaskoczenie.
Pisząc o 'piechocie w domku' miałem na myśli strelkowy w liczbie 15+ okopany w lesie z pionierem czy dwoma, mogłem też sugerować amerykanów w liczbie 12+ z TA-3 każdy plus bazooki.
Pytanie dodatkowe, czy jesteś ty aby gwardyjski? Pytam bo patrzę i widzę jakoby była tu możliwość wybrzydzania i wyboru.
Edit:
Znów wychodzę na pierdołę co czepia się. Zrobisz, jak uważasz.
Ostatnio edytowany przez Zalew (2013-03-29 23:29:06)
Offline
Mówiłem o recce, bo ma opcje taką i taką..
Offline
Ok, nie mam pytań
Offline
Doszły do mnie brakujące modele Polaków, gdyby udało mi się pożyczyć 6 carrierów to na masera mógłbym złożyć coś takiego:
Kompania Piechoty 1780
Kompania Piechoty HQ [30]
2*Cmd Rifle team
Piechoty Platoon [170]
1*Cmd Rifle/MG team
1*PIAT team
1*Light Mortar team
6*Rifle/MG team
Piechoty Platoon [170]
1*Cmd Rifle/MG team
1*PIAT team
1*Light Mortar team
6*Rifle/MG team
Piechoty Platoon [170]
1*Cmd Rifle/MG team
1*PIAT team
1*Light Mortar team
6*Rifle/MG team
Anti-tank Platoon [165]
1*Cmd Rifle team
6*OQF 6 pdr gun
Carrier Platoon [90]
1*Universal Carrier
1*Universal Carrier with PIAT anti-tank projector
1*Universal Carrier with .50 cal MG
Carrier Platoon [90]
1*Universal Carrier
1*Universal Carrier with PIAT anti-tank projector
1*Universal Carrier with .50 cal MG
Pancerny Platoon [310]
3*Sherman V
1*Firefly VC with .50 cal AA MG
Anti-tank Platoon, Polish Artillery [185]
1*Cmd Rifle team
4*OQF 17 pdr gun
Field Battery, Polish Artillery [160]
2*Cmd Rifle team
1*Staff team
1*Observer Rifle team
1*OP Carrier
4*OQF 25 pdr gun
Medium Battery, Royal Artillery [240]
2*Cmd Rifle team
1*Staff team
1*Observer Rifle team
1*OP Carrier
4*BL 5.5" gun
Offline
Rozumiem, że to piłeczka skierowana do mnie. Może się dać tak zrobić...
Offline
Wporzo, ale obawiam się, że zabijam Cię w 3 tury max.
Dużo piechoty, dużo artylerii. W obronie zaboli, w ataku masz straszne tyły. Generalnie fajna bo masz dużo dział. Jakbyś gdzieś wcisnął jeszcze 4 czołgi byłoby naprawdę potężna, ale z tego co wiem to nie ma gdzie.
Offline
Nie, to gorsza opcja mimo wszystko. Rozumiem, że jesteś Trained, więc te 4 czołgi mimo wszystko nie zagrają lepiej niż 3 plutony. Spróbuj tak jak jest, na masie. Carriery są ważne, więc raczej wymieniałbym ciężką artę. Ale w Twojej kombinacji to ona jest główną siłą, więc się nie da jej pozbyć. Pograj tym co jest a po powrocie pogramy parę razy w różnych ustawieniach.
Offline
Na Challengera:
Kompania Piechoty Fearless Trained 1780.
Kompania Piechoty HQ [30]
2*Cmd Rifle team
Piechoty Platoon [170]
1*Cmd Rifle/MG team
1*PIAT team
1*Light Mortar team
6*Rifle/MG team
Piechoty Platoon [170]
1*Cmd Rifle/MG team
1*PIAT team
1*Light Mortar team
6*Rifle/MG team
Anti-tank Platoon [165]
1*Cmd Rifle team
6*OQF 6 pdr gun
Carrier Platoon [100]
1*Universal Carrier with PIAT anti-tank projector
2*Universal Carrier with .50 cal MG
Pancerny Platoon [325]
3*Sherman V with .50 cal AA MG
1*Firefly VC with .50 cal AA MG
Pancerny Platoon [325]
3*Sherman V with .50 cal AA MG
1*Firefly VC with .50 cal AA MG
Field Battery, Polish Artillery [160]
2*Cmd Rifle team
1*Staff team
1*Observer Rifle team
1*OP Carrier
4*OQF 25 pdr gun
Anti-tank Platoon, Polish Artillery [95]
1*Cmd Rifle team
2*OQF 17 pdr gun
Transport Platoon [20]
4*3-ton lorry
Priority Air Support Typhoon [220]
Chętnie pogram w najbliższym czasie.
Offline
No ja mogę tak we wtorek jakoś...
Offline
Aby zmieścić jeszcze dwie 17-funtówki wywaliłem transport, 6 półcalówek i 2 podstawki piechoty. Lepsza pierwsza wersja czy druga?
Kompania Piechoty Fearless Trained 1780.
Kompania Piechoty HQ [30]
2*Cmd Rifle team
Piechoty Platoon [130]
1*Cmd Rifle/MG team
1*PIAT team
1*Light Mortar team
4*Rifle/MG team
Piechoty Platoon [170]
1*Cmd Rifle/MG team
1*PIAT team
1*Light Mortar team
6*Rifle/MG team
Anti-tank Platoon [165]
1*Cmd Rifle team
6*OQF 6 pdr gun
Carrier Platoon [100]
1*Universal Carrier with PIAT anti-tank projector
2*Universal Carrier with .50 cal MG
Pancerny Platoon [310]
3*Sherman V
1*Firefly VC with .50 cal AA MG
Pancerny Platoon [310]
3*Sherman V
1*Firefly VC with .50 cal AA MG
Field Battery, Polish Artillery [160]
2*Cmd Rifle team
1*Staff team
1*Observer Rifle team
1*OP Carrier
4*OQF 25 pdr gun
Anti-tank Platoon, Polish Artillery [185]
1*Cmd Rifle team
4*OQF 17 pdr gun
Priority Air Support Typhoon [220]
Offline
Mały pluton piechoty na pewno nie ma sensu a shermany muszą mieć .50 cal na dachu Myślę, że pierwsza lepsza.
Offline
Mała piechta kłopot, shermany nie potrzebują półcalówki, jeśli nie ma wolnych punktów... 4x17pdr to oblig, druga lepsza, ale przemyśl trzecią z pełną piechota...
Offline
Teraz chciałbym grać na czymś takim gdzie będzie mnie milion, tak to wygląda:
Strelkovy Batalon
Confident Trained
Strelkovy Batalon HQ [115]
2*Cmd Rifle team
1*Komissar team
5*Pioneer Rifle team
Strelkovy Company [255]
1*Cmd Rifle/MG team
1*Komissar team
14*Rifle/MG team
Strelkovy Company [145]
1*Cmd Rifle/MG team
1*Komissar team
7*SMG team
Strelkovy Mortar Company [95]
1*Cmd Rifle team
6*82-BM-41 mortar
Strelkovy Anti-tank Rifle Company [85]
1*Cmd Rifle team
8*PTRD anti-tank rifle
Sapper Company [100]
1*Cmd Pioneer Rifle team
5*Pioneer Rifle team
Strelkovy Anti-tank Company [130]
1*Cmd Rifle team
6*45mm obr 1942 gun
6*Horse-drawn limber
Tank Destruction Company [100]
1*Cmd Rifle team
2*85mm obr 1939 gun (8+ crew)
2*Truck
Tank Destruction Company [100]
1*Cmd Rifle team
2*85mm obr 1939 gun (8+ crew)
2*Truck
Guards Rocket Mortar Battalion [160]
1*Cmd Rifle team
1*Observer Rifle team
1*Truck
4*BM-13 Katyusha (5+ crew)
Anti-aircraft Machine-gun Platoon [55]
3*DShK AA MG on truck
Tank Killer Company [240]
4*SU-85
Light Tankovy Company [200]
10*T-70 obr 1943
Zanim to wszystko kupię chciałbym wiedzieć czy warto?
Offline
spróbowałem zrobić rozpiskę na mida ruskimi, gdzie będzie mnie milion oto ona:
Tankovy Batalon (CT)
Batalion HQ [100]
1*T-34 + Cupola
Medium Tankovy Company [795]
10*T-34
Light Tankovy Company [140]
5*T-60
Light Armorued Car Platoon [75]
3*BA-64
Tank-Rider Company [430]
1*Comand Rilfe/MG Team
1*Komissar Team
21*Rifle/MG Team
Sapper Company [115]
1*Unarmed Comand Pioneer Rifle Team
1*Komissar Team
5*Unarmed Pioneer Rifle Team
Guards Rocket Mortar Battalion [95]
1*Comand Rifle Team
1*Observer Team
1*Komissar Team
2*BM-13 Katyusha + crew
=1750
Offline
SZATAN TWÓJ PAN
Na Mid jesteś albo Fearless Conscript (ta ciekawsza opcja moim zdaniem) albo Fearless Trained (mniej ciekawa opcja). Z całą zaś pewnością nie jesteś Confident Trained.
Jedna piechota Ci w zupełności wystarczy.
Powinieneś mieć ciężkie czołgi (najlepiej Churchille ale KV-1s też dają radę) - bez nich ciężko coś ugrać.
Powinieneś zainwestować w Escortów, zwłaszcza jeśli wybierzesz opcję Conscript - drugi atak w combacie pozwala zabić cokolwiek.
Musisz zwiększyć liczebność Light Tanków, nawet kosztem dwóch T-34 - pięć sztuk padnie raz-dwa, a czołgi mają się wbijać w combat.
Spróbuj złożyć sobie Mixed Tankovy - o wiele więcej możliwości za o wiele mniej punktów
Offline