W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW
Strony: 1
Wątek Zamknięty
Witam.
Zapraszam wszystkich na turniej Warhammera 40,000 który odbędzie się w sklepie Bolter w niedzielę 25 Listopada 2012 roku.
Format turnieju to 2000pkt.
Wpisowe: 10zł od osoby
Pula nagród: wpisowe +50% od Sklepu BOLTER (w tym nagroda losowa).
Przebieg turnieju:
10:00 - 10:05 Zapisy
10:05 - 12:35 I Bitwa
12:40 - 15:10 II Bitwa
15:15 - 17:45 III Bitwa
17:50 Wyniki, sprzątanie i nagrody
Sędzia jest grający.
OBOWIĄZUJE PEŁEN WYSIWYG!!!
Zasady:
Gramy na zasady 6 edycji, obowiązują najnowsze kodeksy + oficjalne FAQi GW.
KAŻDY GRACZ POWINIEN POSIADAĆ CZYTELNĄ ROZPISKĘ ORAZ ORYGINALNĄ KOPIĘ ZASAD!!!
Braki będą karane.
format: 2000 pts
Force Organisation Chart:
1-2 HQ
2-6 TROOPS
0-3 ELITES
0-3 FAST ATTACK
0-3 HEAVY SUPPORT
0-1 FORTIFICATION
0-1 ALLIED DETACHMENT
Allied Detachment Force Organisation Chart:
1-1 HQ
1-2 TROOPS
0-1 ELITES
0-1 FAST ATTACK
0-1 HEAVY Support
NIEdozwolone są:
- super-heavy, gargant
- Fortress of Redemption
Misje:
Zasady ogólne dla wszystkich scenariuszy:
1. Night fight
2. Reserves
Secondary Objectives (współne dla wszystkich scenariuszy każdy warty 1VP):
· First blood
· Slay the warlord
· Linebreaker
. Kill the enemy (jeśli zniszczyłeś ponad 25% armii przeciwnika)
. Crush the enemy (jeśli zniszczyłeś ponad 50% armii przeciwnika)
. Annihilate the enemy (jeśli zniszczyłeś ponad 90% armii przeciwnika)
Bitwa I - Purge the Alien
Rozstawienie : Hammer and Anvil
Length : random
Primary objective:
· każdy całkowicie zniszczony oddział przeciwnika jest warty 2 VP a każdy oddział zniszczony w ponad 50% warty jest 1 VP
· maksymalna liczba Victory Pointów do zdobycia równa jest 12VP
Zasady specjalne:
Mysterious Objectives
Bitwa II - Seize ground
Rozstawienie: Vanguard Strike
Lenght: random
Primary objective:
· na środku każdej ćwiartki znajduje znacznik kontroli tej ćwiartki.
· pod koniec znacznik z ćwiartki przeciwnika jest warty 4VP, za znaczniki boczne 3VP oraz 2VP za znacznik z własnej ćwiartki.
. kontrolowanie znaczników podlega takim samym zasadom co kontrolowanie objectivów
Zasady specjalne:
Jednostki Fast Attack są Scoring Units (nawet pojazdy jeśli nie są immobilized)
Bitwa III - Big Guns Never Tire
Rozstawienie: Dawn of War
Length: random
Primary objective:
· przed rzutem na rozstawienie wystawia się określoną Ilość Primary Objectives równą D3+1 Primary Objectives.
· objectivy muszą być minimum 6" od krawędzi stołu i 12" od siebie
. sędzia wykonuje jeden rzut dla wszystkich stołów
· pod koniec gry każdy z Primary Objectivów warty jest 12 VP/Ilość Primary Objectives.
Zasady specjalne:
Jednostki Heavy Support są Scoring Units (nawet pojazdy jeśli nie są immobilized)
Mysterious Objectives
Punkty karne można zdobyć za:
-5 DP za brak czytelnej rozpiski pokazanej sędziemu przy zapisach
-5 DP za brak oryginalnej kopii zasad
-3 DP jeśli gracz nie ma miarki, kości lub używanych wzorników (po -1 DP za brak poszczególnych rzeczy)
po -2 DP dla obu graczy za oddanie wyników do 5 minut po wyznaczonym czasie
po -2 DP dla obu graczy za oddanie wyników do 10 minut po wyznaczonym czasie (kumuluje się z powyższym)
gracze dostaną po 0 DP za bitwę, jeśli wyniki dostarczone będą powyżej 10 minut po wyznaczonym czasie
Przysłanie rozpiski do mnie na maila (kvanfieldmałpagmail.com) do 23.11.2012r do godziny 23:59 - +3 DP
Swoją wrzucę na forum do 20.11.2012.
ZGŁOSZENI ( R - poprawna rozpiska w regulaminowym czasie):
1. KvaNfield - SM / CSM - R
2. Mozdzierz - SM /CSM of Khorne - R
3. Figl4rz - GK - R
4. Xyxel - CSM / Black Legion - R
5. Amadeusz Janiak - IG + SW - R
6. Stg Platypus - Orks - R
7.
Ostatnio edytowany przez KvaNfield (2012-11-24 18:53:57)
Offline
Proponuje wyrzucić z regulaminu
"-2 DP dla obu graczy za oddanie wyników do 5 minut po wyznaczonym czasie
po -2 DP dla obu graczy za oddanie wyników do 10 minut po wyznaczonym czasie (kumuluje się z powyższym)
gracze dostaną po 0 DP za bitwę, jeśli wyniki dostarczone będą powyżej 10 minut po wyznaczonym czasie"
i po prostu trzymac sie czasów. Chyba, że o czymś nie wiem i sędzia sam sobie wlepil 0DP za jedna bitwe i przynajmniej -2DP za druga ( a nie wlepil )
Ostatnio edytowany przez spyo (2012-10-30 17:44:52)
Offline
spyo napisał:
Proponuje wyrzucić z regulaminu
"-2 DP dla obu graczy za oddanie wyników do 5 minut po wyznaczonym czasie
po -2 DP dla obu graczy za oddanie wyników do 10 minut po wyznaczonym czasie (kumuluje się z powyższym)
gracze dostaną po 0 DP za bitwę, jeśli wyniki dostarczone będą powyżej 10 minut po wyznaczonym czasie"
i po prostu trzymac sie czasów. Chyba, że o czymś nie wiem i sędzia sam sobie wlepil 0DP za jedna bitwe i przynajmniej -2DP za druga ( a nie wlepil )
Ostatni turniej był przykładem nie najlepszej organizacji z mojej strony z wielu powodów, zaczęliśmy później i było kilka wątpliwości. PKT zostają tylko organizacja i pilnowanie czasu, będzie poprawione.
PKT są po to gdyby ktoś mimo upomnień ignorował fakt skończonego czasu i grał dalej w najlepsze.
Ostatnio edytowany przez KvaNfield (2012-10-30 18:02:57)
Offline
Ja się zapiszę SMami albo Khornem
Offline
Czyli przyjdę z GK
Offline
Dostałem na PW pytanie, jak wystawiamy fortyfikacje.
Odpowiadam tutaj aby moja decyzja została podana do publicznej wiadomości, fortyfikacje wystawiamy po wykonaniu wszelakich rzutów na rozstawienie i inicjatywę, ale jeszcze przed niewystawieniem jednostek przez jakąkolwiek ze stron.
Reasumując w praktyce wygląda to tak, że gdy już wiemy kto się gdzie wystawia i zaczyna, gracze wystawiają fortyfikację w swojej strefie rozstawienia, poczynając od gracza który wygrał rzut na inicjatywę, a następnie wystawiamy jednostki jak dotychczas.
Offline
Mam 2 pytania odnośnie zasad :
1. Czy w Allied Detachment mogę wystawić dedicated transport?
2. Czy będzie oceniane malowanie?
Offline
Czy quad-gun z fortyfikacji Aegis Defense Line liczy się jako kill point i "first blood"? Nie jest to jednostka, a "battlefield debris" i przeciwnik również może je kontrolować.
Szykuję do grania Black Legion ! (CSM)
Drżyjcie, etc.
Offline
Oto moje rozpiski:
SM - https://docs.google.com/open?id=0B7m5rf … VhPYTE2TGM
CSM - https://docs.google.com/open?id=0B7m5rf … m05di1fWHM
Offline
Czy community warhammera 40k umarło? Ma być nas dużo i gęsto!
Offline
Wystarszyli się Chaosu. 3 armie na 4 zgłoszone to CSM.
Chyba nie wykupię Veterans of the Long War
Offline
Jak na moje oko to frekwencję osłabiła dyskusja z poprzedniego turnieju. Gdy top zajmują armie oparte na lataczach to gracze bez flyerów w rozpiskach lub bez aegis defence line mogą czuć się w pupie. Wiem, że aegis drogi w pkt nie jest ale za to w $$$ kosztuje prawie tyle co jakiś troops. Stawiam, że jak już Flakki będą w armybookach to popularność aegis'a gwałtownie spadnie. Moja sugestia jest więc taka, czy nie możemy ubiec krok GW, apropos oczywistego wprowadzenia Flakków w przyszłości, i wprowadzić home rulesy na lokalne turnieje? Znamy przecież ceny rakiet (CSM armybook), możemy więc założyć, że będą one kosztować podobnie w innych armiach. Myślę, że gracze z lataczami i tak będą ich używać (po to je kupili) natomiast nie będzie to już aż tak uprzykrzać życia innym.
Offline
Rakiety flakk robią dokładnie nic na flyery, więc nie rozumiem po co je wprowadzać na siłę. I tak trafienie z oddziału z takimi rakietami powoduje jeden test na 3+, a siła 7 ap 4 nie wzrusza raczej nikogo. Do zrzucania wystarczy mieć twinlinkowane bronie, a nawet masę bolterów, a do bicia flyerów i tak trzeba mieć icarus lascannona z aegisa, bo to jedyna sensowna (i bardzo przyjemna w użyciu, testowałem) opcja na nie.
Offline
Riddle me this... Riddle me that
omadan napisał:
Znamy przecież ceny rakiet (CSM armybook)
No niestety to nie tak działa.
Taki sam sprzęt i upgrade kosztują różnie w różnych armiach. Zależy to od tego kto może to brać (Elite/Troop etc.) oraz jakie statystyki ma ludzik (Ballistic Skill np.)
Offline
Rozdajcie proce każdemu graczowi, raz na grę, będzie mógł strzelić z niej nakrętką 10mm do dowolnego latacza na stole... skoro w 41 milenium, większość armii nie ma możliwości sobie z nimi poradzić inaczej.
Offline
ostatnio z tego co pamiętam to połowa graczy miała flyery, ja, Moździerz, Sławek, Sgt. Platypus co stanowiło prawie 50% grających., przez to marudzenie nie wrzuciłem żadnego do swoich rozpisek, aby pokazać że bez tego też grać się da i zajmować sensowne miejsca.
@Omadan - znaczne grono Armii ma dostęp do lataczy teraz, i są na to sposoby. Moim zdaniem dzięki tym zasadom moje Hive Tyranty za 300 pkt zaczęły się wreszcie spłacać, i to nie zawsze jakoś rewelacyjnie. Co do ceny, są może droższe od troopsa, ale cena nie jest jakoś wygórowana w porównaniu z innymi modelami w podobnej skali.
Duża rolę odgrywa tutaj psychologia moim zdaniem, pruli mi do harpii która naprawdę niewiele im robiła.
Offline
Głównie to jest tak, że flyery w sensie samoloty, są dość mocno ograniczone swoim movementem i póki co większość po prostu nie umie nimi efektywnie grać a dodatkowo są kosmicznie drogie w PLNach więc nie ma ich za dużo. Dużo prostsze w obsłudze i znacznie groźniejsze są latające monstrousy, ale jak pokazało doświadczenie zwykli kultyści z autopistoli statystycznie wywołują test na spadania. Problem się zaczyna, jak się kombuje latanie z różnymi innymi motywami, jak np Sławkowe biomancy, które powodowało że tyrant miał 9 toughnessa i latał strzelając 12 razy. A to już jest niestety kwestia mocy psychicznych i tego, że codex tyranidów ostatnio jest chyba poprawiany i pisany przez kolesia siedzącego z zatwardzeniem na klopie, a nie lataczy. Przykładowy Super-Mroczny Daemon Prince z nowego codexu owszem, jest w stanie w combacie staranować prawie dowolny oddział i dolatuje tam szybko, ale ma Tougha 5 i wystarczy że raz przysiądzie na ziemię z jakiegoś zabłąkanego strzału - umiera błyskawicznie.
Offline
Kvan, zdejmij klapy z oczu, tylko tyrki są w stanie wykręcić latające 12 strzałów z S6 i Toughness 9. Kogo obchodzi, że np marinesowy librarian sobie podbije T do 7, jak chodzi na piechotę i ma save na 3+ i ogólnie nic nie umie robić oprócz rzucania tej mocy.
Offline
Mówiąc "problem z lataczami" macie na myśli 3+ latające Monstery Tyranidów tak? Flakki nawet jak się je pozwoli (home rule) kupowac wszystkim armiom nie przejdą przez pancerz 3+ tych monsterów.
Latacze pojazdy to nie jest aż tak duży problem. Siła 7 z plazm, autocannów, flakków już daje radę. Trudniej się nimi steruje i nie zaczynają od pierwszej tury tak jak monstery. Więcej niż 2 chyba nikt u nas nie wystawia?
Jak wyszli GK to też było sporo marudzenia (także mojego) ale trzeba się z lataczami ograc i będzie ok.
Dawać kto ma Chaos Space Marines na ten turniej i podbijamy ten sektor!
Offline
Mozdzierz napisał:
Kvan, zdejmij klapy z oczu, tylko tyrki są w stanie wykręcić latające 12 strzałów z S6 i Toughness 9. Kogo obchodzi, że np marinesowy librarian sobie podbije T do 7, jak chodzi na piechotę i ma save na 3+ i ogólnie nic nie umie robić oprócz rzucania tej mocy.
Tak, ale jak sa na ziemi bo zaczyna przeciwnik to jesteś w stanie ściągnąć je wszystkie kilkoma Jaws'ami. Sam kiedyś grałem bitwę która skończyła się po 15 minutach bo mi cała synapsa zgineła od 3 Jawsów. Te moce się losuje i nie zawsze wypadnie to co trzeba. Mnie zawsze bolały land laidery, szczególnie w sztukach więcej niż 1, jako gracza Tyrkowego. Ale to jałowa dyskusja, ja przychodzę pograć dla przyjemności a nie dla spinki, wziąłem pod uwagę wasze marudzenie i nie mam żadnego flyera tym razem.
@Xyxel - ja osobiście w Tyrkach nia mam prawie nic co przebija pancerz 3+ w strzelaniu i jakoś żyję.
Ostatnio edytowany przez KvaNfield (2012-11-22 16:46:41)
Offline
Co się zmienia edycja albo wychodzi codex jest to samo gadanie, były bloody, były GK z purifierami albo palasami, teraz są latające tyrki, rogale i na szczęście za drogie w PLN żeby ktokolwiek to wystawił 6 stormravenów. Nie ma co ględzić, bo i tak za chwile wyjdą DA i Matt Ward nam pokaże, że latające armie są po nic kiedy masz ilość plazm zdmuchującą wszystko ze stołu w 2 tury.
40k zawsze takie było i będzie, że można zawsze wykombinować te 2-3 rozpiski które wszystkich wk....... irytują.
Przynajmniej dzięki temu jest motywacja, żeby wymyślać nowe rzeczy w rozpiskach/zagrywkach, żeby nie kupując całej armii poradzić sobie z obecnym topem. Za to jaka satysfakcja jak już w końcu się uda rozwalić coś obecnie przegiętego.
Wyjść jest kilka:
1)Kupować armię zgodnie z tym co akurat jest op.
2)rzucić system w diabły.
3)grać tym co ci sprawia najwięcej radochy(Moździerz np gra chaosem nad którym wielcy poszukiwacze op w 40k prawdopodobnie by się roześmiali a pech go zepchnął ostatnio z drugiego miejsca).
4)Nie rzucać systemu ale zamiast grać zajmować się hejtowaniem nowych rozpisek na forach.
W każdym razie do zobaczenia na turnieju- ostatnio miałem 1 punkt ciekawe czy uda mi się tym razem wykręcić 2.
Offline
Space Marines zmogłem, Chaos Moździerza zmógł mnie, a w trzeciej bitwie baj-baj - najgorsza możliwa opcja ech. Zabrakło (pewnej) JEDNEJ osoby i było by parzyście kurdebele.
Offline
Xyxel napisał:
Space Marines zmogłem, Chaos Moździerza zmógł mnie, a w trzeciej bitwie baj-baj - najgorsza możliwa opcja ech. Zabrakło (pewnej) JEDNEJ osoby i było by parzyście kurdebele.
Niestety siły wyższe skutecznie uniemożliwiły mi przybycie, najbardziej zainteresowane osoby zostały poinformowane przed czasem.
Offline
Wątek Zamknięty
Strony: 1