W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW
Miejsce: Sklep Bolter Ul. Sokolnicza 7/17 pawilon 32 53-676 Wrocław
Data: 04.11.2012. niedziela
Start: 10.00
Sędzia: Alzaw
Wpisowe: 10zł 100% do podziału dla zwycięzców i wydania na miejscu w sklepie Bolter
Limit miejsc: 20 osób
PLAN IMPREZY:
Początek turnieju 10.15
Bitwa 1 10.15 - 12.15
Bitwa 2 12.30 – 14.30
Bitwa 3 14.45 – 16.45
Podsumowanie turnieju 17.00
UWAGA: Trzymamy się sztywno rozkładu godzinowego, tak aby zdążyć ze spokojem rozegrać wszystkie bitwy.
Regulamin:
1. Turniej klasy lokalny.
2. ZGŁOSZENIA
Za wcześniejsze zgłoszenie się na turniej, do dnia 01.11.2012 na adres: ogniem_i_mieczem_wroclaw@wp.pl
wraz z podaniem swojego imienia, nazwiska , nicku , armii oraz składu podjazdu gracz otrzymuje 1 Duży punkt premii.
3. PODJAZD
Gramy na poziomie Podjazd z wykorzystaniem materiałów z podręcznika "Ogniem i Mieczem".
Dopuszczone są wszystkie podjazdy z listy armii w podręczniku głównym, dodatkach i z wszystkich oficjalnych materiałów ze strony Ogniem i Mieczem.
Obowiązuje Errata i FAQ dostępny na stronie producenta.
-zakaz dołączania dowódcy do oddziału w czasie szarży.
Gracze mogą w każdej bitwie wystawiać podjazd w innym składzie, ale musi on należeć do tej samej frakcji. W tym wypadku gracz winien przygotować i przedstawić przed turniejem wszystkie planowane do użycia składy podjazdów. Należy wyraźnie zaznaczyć który z tych podjazdów jest podstawowym i weźmie udział w pierwszej bitwie. Zmiany składu podjazdu można dokonać przed wylosowaniem pary na kolejną rundę - podając wyniki ostatniej bitwy jednocześnie informujemy sędziego, którym wariantem z 3, które przygotowaliśmy na turniej, chcemy rozegrać następną rundę.
Można przygotować maksymalnie 3 różne składy podjazdów na cały turniej.
4. ROZPISKA
Gracze muszą przygotować karty podjazdu zgodnie z zasadami. Rozpiska musi zawierać informacje o Sile, Punktach Zwiadu i Zwartości Podjazdu.
5. MALOWANIE
Armie powinny być pomalowane. Ocena, czy dana podstawka jest pomalowana, należy do sędziego. Może on w skrajnych przypadkach uznać, że modele nie są pomalowane (np. gdy zostały jedynie pochlapane, czy wręcz zanurzone w farbie).
Wychodząc na przeciw nowym graczom tej jakże wspanialej gry wyjątkowo zostaną dopuszczone do turnieju armie niepomalowane, ALE musza być sklejone
6. WYSIWYG
Obowiązują zasady WYSIWYG (What You See Is What You Get):
- obowiązuje całkowity zakaz proxowania - tzn. wystawiania jako modele danej formacji modeli innych formacji;
- na turnieju gramy modelami z Ogniem i Mieczem, granie modelami z innej gry jest niedozwolone; nie dotyczy to terenu, przeszkód i umocnień polowych;
- WYSIWYG nie obejmuje tarcz/kałkanów i arkebuzów (w przypadku jazdy). Jest to wyposażenie na
tyle mało widoczne, że nie wprowadza to zamieszania.
- gracz, który ma pełen WYSIWYG (kałkany tylko u doborowych formacji etc.) otrzymuje premię 1 Duży Punkt do klasyfikacji końcowej;
Dopuszczalne są konwersje modeli. Muszą one być zgłoszone sędziemu i to on decyduje o ich dopuszczeniu do turnieju.
7. ZASADY DODATKOWE
Gramy na limitowaną (zapisywaną) amunicję i wszystkie zasady opcjonalne (z wyjątkiem zasady: Rzuty uśrednione i Rozkaz grupowy).
8. ELEMENTY TERENU
Gracze przynoszą ze sobą poza podjazdem także umocnienia polowe w ilości takiej, jaką mogą potrzebować dla swojego podjazdu. Jeżeli nie będą oni posiadali takowych umocnień nie mogą ich wystawić.
Mając na uwadze dobro graczy i uniknięcie problemu związanego z terenami, MAKIETY ZNAJDUJĄCE SIĘ NA STOLE WYSTAWIANE BĘDĄ NAPRZEMIENNIE, ZACZYNAJĄC OD GRACZA SŁABSZEGO I MUSZĄ BYĆ ODDALONE OD SIEBIE O MIN. 20 CM. WYJĄTKIEM JEST PRZESUNIĘCIE TERENÓW Z EFEKTU LUB ZASAD ARMII. Uwierzcie, że się to sprawdza i ogranicza czas.
9. PUNKTACJA
Zdobywanie punktów za gry odbywa się na standardowych zasadach podjazdu (są to tzw. Małe Punkty). Różnica w Małych Punktach określa wynik walki. W nawiasach podane są Duże Punkty, które zdobywa się zależnie od osiągniętego wyniku.
-13 i mniej – historyczna klęska, (0-6)
-12 do - 7 – strategiczna przegrana, (1-5)
-6 do -2 – taktyczna przegrana, (2-4)
-1 do +1 – starcie nie rozstrzygnięte, (3-3)
+2 do +6 – taktyczne zwycięstwo, (4-2)
+7 do +12 – zwycięstwo strategiczne, (5-1)
+13 i więcej – zwycięstwo historyczne. (6-0)
O ostatecznej klasyfikacji decydują przede wszystkim Duże Punkty. W przypadku, gdy kilku graczy posiada identyczną ilość Dużych Punktów, o ostatecznej pozycji decydują Małe Punkty.
12. KULTURA GRY
Granie z przeciwnikiem powinno być przyjemne i nie stresujące; Każdy z graczy powinien wykazywać wysoką kulturę osobistą oraz uprzejmość w stosunku do innych graczy;
Osoby, które NIE POTRAFIĄ tego zrobić, kłócą się o wszystko pod byle pretekstem, naginają okrutnie zasady itp. będą ukarane KARNIAKAMI wraz z możliwością całkowitego usunięcia z turnieju włącznie (pierwsze ostrzeżenie -1 Duży PKT, potem -3 PKT itd. (ocenia sędzia));
NAGRODY:
Prestiż
DUKATY zgodnie z zasadami oficjalnymi (http://www.oim.wargamer.pl/i ... -i-mieczem)
Oraz pieniądze z wejściówek do podziału dla zwycięzców i wydania w sklepie Bolter
DODATKOWE PUNKTY:
1 ZA ZGŁOSZENIE(ROZPISKI ITP)+1 ZA WYSIWYG+1 ZA POMALOWANĄ ARMIĘ
Lista zgłoszonych:
1.Sztazi iconRON
2.szwedzki genaral iconSWE 50/50
3.Diabeu iconRON
4.Snandalf iconKOZ
5.Mroczyslaw iconRON
6.Aleksander iconKOZ
7. ...
Ostatnio edytowany przez Alzaw (2012-10-17 14:09:19)
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Link z dukatami nie działa. Zamieszczam poprawny link
SKLEP BOLTER
4 listopada to niedziela, która jest częścią długiego weekendu związanego za Świętem Wszystkich Świętych. Pamiętajcie o tym podczas zgłaszania się na turniej i zaplanujcie sobie pobyt we Wrocławiu w tym czasie.
Offline
Alzaw--> ten turniej ma szansę być pierwszym lokalnym odbytym turniejem... Zapowiedziany, co to nie doszedł do skutku ze względu na zbyt mała frekwencję już był;), Oczywiście zgłaszam się ze swoją RON.
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Diabeu napisał:
Alzaw--> ten turniej ma szansę być pierwszym lokalnym odbytym turniejem...
Nie oto chodzi...
... I Wrocławski turniej w sezonie 2012/2013
Offline
cavalierdejeux--> ja tam bym się ucieszył jakby się odbył...
Offline
naturalnie zgłaszam się z moimi kozakami
Offline
Aleksander jesteś dopisany proszę państwa mamy 6 osób !!! Mam nadzieje że uda nam się osiągnąć liczbę 20 osób. Wszystkim chciałbym przypomnieć o wysłaniu rozpisek w terminie i na e-mail podany w pierwszym poście.
Offline
Czyli w tej sytuacji byłby to turniej walny?
Offline
Niestety nie ale będzie już na 100% wsparcie wargamera
Offline
Mam prośbę do uczestników posiadających sztandary RON o wzięcie ich ze sobą celem ewentualnej wymiany. W związku z wysłaniem wici najbardziej interesują mnie chorągwie określonych ziem nadające się do pospolitego ruszenia.
Offline
Riddle me this... Riddle me that
I jak wrażenia?
Offline
Dziękuję wszystkim za emocjonującą rozgrywkę. Podziękowania należą się również Alzawowi który sam na swoje barki zabrał się za organizację turnieju - ja mogłem być niedyspozycyjny w czasie po świątecznym.
I bitwa - Furaż z Głogowem
Poza tym co napisał Adrian zgodzę się że jak już piechota dobierze się do terenu to ciężko ją wygonić - zwłaszcza liczna piechota jak czerń. Jakbym zagrał tą grę jeszcze raz (naturalnie bez terenu zabudowanego) umieściłbym skarconego pułkownika (1 rozkaz) razem z dodatkową trójką jazdy w punkcie bronionym przez esauła czerń i drugą trójkę jazdy. Ewidentnie brakowało mi tego drugiego rozkazu by zgarnizonować w domku moją dragonię. W ten sposób uzyskałbym być może kolejną turę w momencie gdy Adrian starałby się wygnoić moich dragonów. Drugą trójkę dragonii zachowałbym na koniach by jako obstawa pomogła wykaraskać się pułkownikowi z gorzej chronionego punktu.
Reasumując mój wałek i taktyk dla Adriana
II bitwa - Bitwa której nie było
Sprawy wezwały przeciwnika - gra zakończyła się remisem
III bitwa - Bracia się nie biją
I tu jest pojedynek z którego jestem najbardziej zadowolony. Burza myśli trwała do ostatniej tury. Wielkie podziękowania dla Aleksandra i jego kozaków - liczę na szybki rewanż.
Z grubsza gra zakończyła się doskonałym remisem z równymi progami za straty. Zginęło parę podstawek mołojców Aleksandra i jedna podstawka mojej cudownej jazdy kozackiej. Gra niezwykle wyrównana. Ale czego się spodziewać po dwóch kozakach usilnie walczących o dominację nad wioską. Do 5 tury żaden z graczy nie chciał się wyłamać szarżą bojąc się o jej losowość. W 6 turze dzielnie zaszarżowałem 3 jazdy wraz z pułkownikiem w troszkę poranioną sotnie mołojców by dzielnie się odbić i zakończyć grę.
Wnioski?
- jazda kozacka nawet w liczbie 6 podstawek wraz z pułkownikiem i tak nie nadaje się na szarżę nawet w komfortowych warunkach,
- czerń jest super gdy stoi i nic nie robi najlepiej w lesie mając przy sobie punkt,
- plastuni fajnie działają jako straszak ew. jednostka która pozwala kozakom zbadać najodleglejszy punkt,
- podświadomie kocham wałować na terenie zabudowanym (Pola Chwały i usilne twierdzenie że teren zabudowany to teren trudny dla kawalerii). Apeluję do przyszłych graczy by w momencie gdy mówię że coś jest terenem zabudowanym zasugerować mi bym poparł to podręcznikiem
- koniecznie muszę ponownie przeczytać podręcznik
na koniec:
12 PS
12 podstawek mołojców, 7 podstawek rejestrowych, 6 jazdy, 2 plastunów, 12 czerni, esauł i pułkownik z 2 rozkazami.
Offline
Witam
Pierwszy turniej i pierwsze trzy bitwy, które to potwierdziły ze wybór systemu do gry był, jest jak najbardziej trafny i spełnia moje oczekiwania. W prawdzie dwa pierwsze starcia przegrałem dość wysoko a trzcie zakończyłem remiksem to warto było:). Uczenie się zasad na turnieju jest w prawdzie "bolesnym doświadczeniem" lecz zasady te zapadają dość dokładnie w głowie:).
Mam nadzieje ze system na dobre zadomowi się we Wrocławiu i będziemy w coraz większym gronie prowadzili starcia na polach dawnej Rzeczpospolitej.
Pozdrawiam
A.
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Aleksander 07 napisał:
Pozdrawiam
A.
SKLEP BOLTER
Poproszę o nazwisko przez PW
Potrzebne jest nam do prowadzenia statystyki kto ile dostał dukatów i ile zużył.
DO SEDZIEGO:
Poprosimy też o informację kto jakie miejsce zdobył!
Offline
Imię/Nick...........................Małe Pkt......Duże Pkt
1 Szwedzki Generał.................19...............12
2 Adrian...............................14..............10
3 Stazi.................................21...............9
4 Diabeu...............................9................9
5 Snandalf............................8.................8
6 Aleksander.........................4.................6
Offline
Riddle me this... Riddle me that
A kto się wycofał?
Offline
Przepraszam za małe opóźnienie wklejam mały raporcik i zdjęcia z turnieju.
Na samym początku chciałbym podziękować wszystkim za przybycie. A w szczególności szwedzkiemu za wypożyczenie i przywiezienie terenów. Na turnieju zjawiło się sześc osób. Po zaciętych trzech bitwach oraz wielu utraconych podstawkach udało się wyłonić zwycięzce którym został szwedzki generał! Gratulacje dla niego! Poniżej podaje ostateczną tabele z punktacją.
Imię/Nick...........................Małe Pkt......Duże Pkt
1 Szwedzki Generał.................19...............12
2 Adrian...............................14..............10
3 Stazi.................................21...............9
4 Diabeu...............................9................9
5 Snandalf............................8.................8
6 Aleksander.........................4.................6
Jak widać po punktacji nie dodałem punktów za rozpiski oraz za malowanie i wysywig z tego powodu że wszyscy wysłali rozpiski. A co do malowania i wysywigu podjąłem decyzje jako że jest to pierwszy oficjalny turniej w Wrocławiu należy chwilowo odpuścić X| . Poniżej zamieszczam zdjęcia oraz z niecierpliwością czekam na opinię uczestników oraz ewentualne uwagi co zmienić .
Co do brakującej osoby to nie pojawił się Mroczyslaw nie dając żadnego znaku życia poza pierwszym zgłoszeniem.
Ostatnio edytowany przez Alzaw (2012-11-06 08:09:24)
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Snandalf napisał:
II bitwa - Bitwa której nie było
Sprawy wezwały przeciwnika - gra zakończyła się remisem
Przepraszam, że jestem upierdliwy ale chodzi mi o osobę, która wycofała się W TRAKCIE turnieju.
I tą osobą był...
Offline
Diabeu, nie wycofał się, tylko coś mu pilnie wyskoczyło i musiał wyjść, zastąpił go organizator i nie było problemu.
Offline
Riddle me this... Riddle me that
SKLEP BOLTER
Po turnieju została rozlosowana farbka na otarcie łez.
Wylosował ją właśnie Diabeu.
Jednak regulamin przyznawania nagród losowych w sklepie Bolter (jest wywieszony w sali do grania) wyraźnie mówi, że dotyczą tylko tych uczestników, którzy zostali do końca.
Po dodatkowym losowaniu przez Michała wypadło, że nagroda przechodzi do rąk... ta... daaa...
ADRIAN
Gratulujemy i zapraszamy po odbiór farbki
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Snandalf napisał:
II bitwa - Bitwa której nie było
Sprawy wezwały przeciwnika - gra zakończyła się remisem
I jeszcze jedna sprawa związana z tą sytuacją...
... nie chcę się wtrącać, ale przyjęło się na turniejach, że osoba, która ma baja (nie gra/gra z sędzią, bo jest nieparzyście) otrzymuje nie remis, a najmniejsze zwycięstwo...
Czy w OiM jest inaczej?
Offline
Diabłowi naprawdę krytyczna sytuacja wyskoczyła i zwyczajnie musiał opuścić nasze grono - siłą rzeczy nie chcieliśmy go karać. Wszyscy się zgodzili by Krzysiek na ostatnią grę zamienił się z Diabłem i nikt nie marudził. Remis był moją propozycją gdyż Diabeł najprawdopodobniej w dwóch następnych turach by mnie rozjechał a nie chciałem bezczelnie korzystać z losowej sytuacji.
Co do samego baja - nie mam pojęcia ... to pierwszy turniej jak spotykam się z sytuacją że gracz wyskakuje z miejsca bo musi - myślę że Krzysiek podjął dobrą decyzję.
Offline
Riddle me this... Riddle me that
I wszystko jasne
Brawo za podjęcie decyzji
Offline