W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW
jak w temacie Grenadierzy z Fortess Europe:
HQ + Panzerschreck SMGx2 50
Camand Platon 3 Grenadier Sqads + Panzerschreck 160
Camand Platon 3 Grenadier Sqads + Panzerschreck 160
Grenadier Anti-tank Gun Platoon 3x 7.5cm Pak40 165
1x Machine Gun 80
4 Stug G + 1x StuH42 385
1000pkt
co myślicie? na większe pkt (koło 1800) będe próbował 4 elefanty wrzucać. Jest sens?
Ostatnio edytowany przez jarekk (2012-05-12 21:39:14)
Offline
Na początek zaproponuję korzystanie z Grey Wolf-a; Fortess Europe to podręcznik do drugiej edycji, a obecnie mamy miłościwie panującą trzecią. Rozpiski liczył bym od 1500pkt; 1000 grać się da, ale, no właśnie ALE..
Schrecki są zacne ale mniemam że chodziło tu o knackery. Schecki nie występują w takiej liczbie, wnioskuję również z faktu iż dopłaciłeś 5pkt za taką zabawkę. Jeśli się mylę to chcę tym grać.. Proponuję dopłacić i brać Panzerfausty- działają psychologicznie na przeciwnika, zniechęcając go do szarży, a jeśli już zaszarżuje to potrafią pokazać dlaczego ludzie się ich boją.
StuG G w liczbie 5 sztuk ładnie wyglądają, ale lepiej działają te działa, gdy zredukujesz ich do 4 i zamienisz Paki40 na Tank platoon (drugie StuG G, albo Panzery IV; polecam w liczbie sztuk 4). Taka opcja jest mobilniejsza od postawionych w d świata Paków40- czekających na przeciwnika.
Spróbuj wygospodarować punkty na porządne wsparcie Artyleryjskie (3-5 luf). Niemicy potrzebują artylerii, by nadrobić braki w liczbie. Od Ciebie zależy czy będziesz miał LefH10.5cm czy Neblewelfery. Artyleria musi być i kropka. Możesz próbować bez niej, ale na pewno nie kompanią piechoty. Dodatkowym uśmiechem losu jest fakt iż możesz do artylerii dokupić AT-section (Pak40) sam jeden może nie brzmi szałowo, ale pozwala opędzać się od wszelkiej maści małych żuczków z pancerzem.
Elefantyx4, hmm.. Mówiąc szczerze to odradzam Ci tego pomysłu. Primo: Elefanty nie są w stanie operować samodzielnie- nie zaatakują, bo szkoda stracić 300pkt od sztuki bo kierowca rozkraczył się na drzewie; nie będą też bronić, bo wypadało by żeby na siebie zarabiały, a nikt nie podjedzie im grzecznie pod lufę. Moim skromnym zdaniem, to zmarnowane 1200+165 bo piechota do bronienia ich. Są ludzie którzy za 1365pkt mogą i nakryją to czapkami..
Jeśli mimo mojego wywodu wciąż jesteś zainteresowany graniem w FoW to rzuć rękawice komuś w dziale ustawki. Zawsze lepiej uczyć się zasad od kogoś kto zjadł na tej grze zęby, a takich nam nie brakuje. Miłego dnia
Ostatnio edytowany przez Zalew (2012-05-12 22:53:31)
Offline
Absolutnie odbijesz się od alianckich kompanii pancernych. Amerykanie zastrzelą Cię w pierwszej turze, Ruscy w drugiej, Kanadyjczycy regularnie będą wsiadać z powrotem do pojazdów, Polacy nie uciekną, a Angole będą stali tak długo, aż wejdzie im semi-indirect fire albo przejadą się po Tobie Churchilami, którym nic nie zrobisz. 4 elefanty są bez sensu, bo to nic nie robi, 2 to max jak sądzę (tylko jak czujesz, że musisz, bo ten wózek po prostu nie gra).
No i brak artylerii to zły pomysł w piechocie, musisz mieć jak trzymać wroga na dystans.
Offline
Ja sobie pozwolę tylko zauważyć, że w 3ed na zasadach turniejowych kompania piechoty jak się broni może mieć tylko 1 (jeden) pluton w pełni opancerzony. W tej sytuacji musiałbyś niewystawiać na stole stugów, albo elefantów, No i najlepiej robić rozpiski pod kątem turniejowym tj od 1500 pkt.
Offline
Obawiam się że kolega chciał zamienić Stugi na Elefanty. Inaczej wyszło by 2200pkt:P
Offline
Hej, jestem całkiem nowy w te klocki i dopiero chciałbym zacząć się bawić. Liczę, że podpowiecie mi parę rzeczy, a parę wybijecie z głowy. Podpinam się pod istniejący temat, bo nie widzę sensu pisania nowego. Zdecydowanie chciałbym zacząć Niemcami na Late. Interesowała mnie Gepanzerte Panzergrenadier, ale jak zobaczyłem ile "samochodzików" wymaga to pomyślałem, że na początek wezmę zwykłych Panzergrenadierów. Na razie nie mam upatrzonej konkretnej, historycznej jednostki. Poniżej rozpiska na podstawie E&S.
Company HQ (+2x Panzerfaust SMG) 65
Command Panzerfaust SMG, 6x MG 190
Command Panzerfaust SMG, 6x MG 190
Light AA (Command U304(f) (2cm), 1x U304(f) (2cm)) 80
Scout(1x Command MG, 2x MG team, 3x motorcycle with sideCar and MG) 115
1x Command Tiger I E, 1x Tiger I E 430
3x 7.5cm PaK40 155
4x 10.5cm (Sf) Lorraine Schlepper 275
Razem: 1500pkt, 7 plutonów
Wszelkie sugestie mile widziane (nawet odbiegające znacznie od podstawowych założeń)
P.S.: Pamiętajcie tylko, że jestem nowy i mogę nie zrozumieć sloganów tudzież skrótów myślowych .
Offline
Ok, to już zaczyna być fajne. Jak źle mówię to proszę mnie poprawić. Szczególnie przy lorreinach, dobrze pamiętam, to jest to co ma at 4 fp2+? Czy to nie to działo.
Ale po kolei, w tej grze warto mieć parzystą liczbę plutonów. Ponieważ zdarzają się misje z rezerwami, tzn. masz wtedy na stole tylko połowę jednostek, pozostałe będą się sukcesywnie pojawiać potem.
Ja bym po pierwsze zastanowił się nad tym czy potrzebujesz aż piechoty MG. Rifle/MG wystarczy. Tak wiem, uczepiłem się dziwnego szczegółu, ale myślę, że trochę punktów można zaoszczędzić.
Ta francuska pelotka to co to jest, bo pierwszy raz to na oczy widzę? To jest taka z rof 4, at 5, fp 5+? Ważne żeby miała pancerz, bo jak nie ma to bez sensu. W tej edycji plotki są zmorą piechoty. Jak nie mają pancerza to piechota im się skutecznie odstrzeli... Za te punkty to podejrzewam, że pancerza nie mają...
motocykle jak najbardziej ok.
Tygrysy... Widzę uśmiech wielu osób. Ładnie wyglądają i kiedyś były fajne, ale powprowadzano tak dużo zabawek teraz, że są za słabe. Wolne, mają słaby pancerz i drogo kosztują. Tzn. pancerz jest niby ok, ale niestety wszyscy maja bardzo dużo dział które skutecznie mogą go zniszczyć. Jest za lekki lub jest ich za mało, żeby prowadzić główne natarcie. Będziesz chował i niewiele nimi robił. Szkoda punktów. Kiedyś były fajne, wraz z nowościami coraz mniej.
Paki konkret.
No i artyleria, nie wiem czy nie lepiej wystawić jakiejś w postaci działa i zaoszczędzić trochę punktów.
Offline
A może w ten sposób (Grey Wolf):
Company HQ (2x Panzerknacker SMG) 55
Command Panzerfaust SMG, 4x MG 145
Command Panzerfaust SMG, 6x MG 190
Scout(command + 2x motorcycle MG) 110
2x Sd Kfz 10/5 (2cm) 75
4x 10.5cm LeFH18 210
3x Panther (jakaś) 560
3x 7.5cm PaK40 155
Tylko znowu 7 wychodzi
PS: Snajperzy naprawdę są tacy do niczego?
Offline
ja bym haubice 105 zamienił na nebel albo panzerwerfery. Na piechotę lepsze a na czołgi 105 i tak są słabe. A jeszcze punkty oszczędzasz. Plutonów na 5 podstawek bym nie brał, bo zginą przez przypadek, albo uciekną zanim się zorientujesz.
Snajperzy są ok, ale drodzy punktowo i zasadniczo przydają się, jeżeli masz ochotę mocno szarżować, a taką rozpiską raczej nie pchałbym się w popłochu do combatu.
I btw, najczęściej się gra 1750 pkt, pomyśl czy nie wolisz złożyć na tyle właśnie pkt rozpiski.
Offline
Teraz snajperzy są spoko, a ja mam wolnych jakieś 8 Sdkfz 251 i 4 Sdkfz 250 jak potrzebujesz transportów, rozpuszczam swój Panzerspah. Pantery są drogie i nie masz czym tu grać. Wpakuj na próbę Stugi albo Panzer 4 i popatrz co można dołożyć za zaoszczędzone punkty. Jest Cię na razie przeraźliwie mało, dopisz się na 1750!
Offline
A, i nie słuchaj Zielarza jak chodzi o pantery, on po prostu ich nie lubi ;p Popróbuj pantery, stugi i pz IV i oceń sam, co ci najlepiej wypali w rozpisce
Offline
Po małym przemeblowaniu wygląda to tak:
Company HQ (1x Panzerknacker SMG, 1x Panzerfaust SMG) 55p
Command Panzerfaust SMG, 6x MG 190p
Command Panzerfaust SMG, 6x MG 190p
Command Panzerfaust SMG, 6x MG 190p
Scout(command + 2x motorcycle MG) 110p
2x Armoured Sd Kfz 10/5 (2cm) 75p
Gepanzerte Panzerpioniere(command Panzerfaust Pioneer SMG + 2x pionier) 200p
3x 7.5cm PaK40 155p
4x Panzer IV H 360p
4x Panzerwefer 42 210p
Razem: 1750p, 9 plutonów. Jak teraz?
Nie mam zamiaru wszystkiego od razu kupować, moglibyście poradzić, co kupić w pierwszej kolejności żeby móc zagrać chociaż małe starcia?
A Panthery i tak sobie w końcu kupię bez względu na przydatność
Offline
gepanzerte panzerpionierów można jak dla mnie na pewno zamienić, raz że masz już 3 plutony piechoty, dwa, że są drodzy i dużo słabsi w tej edycji. Panzerwerfery weź 3 a nie 4, za to dokupujesz im za 5 pkt od sztuki (o ile dobrze pamiętam) dodatkową załogę i strzelają wtedy jak 6 wyrzutni, podwójnym plackiem. Zrobi ci się trochę wolnych punktów, wtedy możesz pokombinować nad wstawieniem innych/więcej czołgów (więcej pz IV, może stugi, albo zmienić na pantery), albo np recona panzerspah z Pumami, albo moździerze (dla zadymiania i pinowania plutonów).
Póki co byłoby ci stosunkowo łatwo bronić, ale dość trudno atakować, 4 panzer IV i panzerwerfery byłyby jedynymi jednostkami mieszającymi po drugiej stronie stołu. Reszta ślimaczyła by się albo wręcz nigdy nie zdążyła dotrzeć na akcję
Offline
Wyszło tak:
Company HQ (2x Panzerfaust SMG) 65
Command Panzerfaust SMG, 6x MG 190
Command Panzerfaust SMG, 6x MG 190
Command Panzerfaust SMG, 6x MG 190
Scout(3xSd Kfz 234/2 Puma) 150
2x Armoured Sd Kfz 10/5 (2cm) 75
6x 8cmGW34 180
3x 7.5cm PaK40 155
4x Panzer IV H 360
3x Panzerwefer 42(+crew) 180
Razem: 1750p. Opłaca się do czegokolwiek brać ciężarówki?
Offline
Do Paków obowiązkowo. Gepanzerte opcja z samochodem pozwala teraz na Tank Escort, możesz wypłacić 2 ataki każdym Sdkfz nawet jak nie wysiadasz, jeśli masz 2 standy w środku, da się żyć. Jeśli masz to wszystko na piechotę, to trudno Ci atakować, bo chłopaki muszą z buta poginać. Bronisz się owszem, należycie. Cokolwiek to jest GW34, to 6 wydaje się za dużo. Pumy super, spróbuj dopchnąć 5 panzera4, wtedy są bardzo groźne.
Offline
Hmm...
Company HQ (2x Panzerknacker SMG)
Command, 6x MG
Command, 6x MG
Command, 6x MG
Scout(3xSd Kfz 234/2 Puma)
2x Armoured Sd Kfz 10/5 (2cm)
4x 8cmGW34
3x 7.5cm PaK40(+trucks)
5x Panzer IV H
3x Panzerwefer 42(+crew)
Razem:1750p
Pod warunkiem, że: "Add Kfz 15 field car and Kfz 70 trucks for +5 points for the platoon" oznacza, że za 5 punktów dostaje się zestaw pojazdów do całego plutonu, a nie 5 punktów za każdy pojazd. Mam wątpliwości bo wydaje się to dość mało. Btw 8cmGW34 to moździeże.
Offline
5pkt jest za wszystkie pojazdy na pluton - zwłaszcza, że jest napisane "+5pts for the platoon" a nie "+5pts for each transport team".
Offline
jak dla mnie to już prawie idealnie zgrane. Nie wiem czy się da, ale ja bym tam wyrzucił sdkfz 10/5 i zamienił wszystkich grenadierów na gepanzerte w halftrackach, ale to już wtedy inna kompania i nie wiem czy reszta wyjdzie identyczna.
Offline
Moździerz na poważnie mówisz o wyrzuceniu p.lotek w 3 edycji FoWa?? Jak nie ma samolotów do interceptowania wrogich to jakieś p.lotki musisz zawsze mieć.
Offline
No chyba nie wyjdzie. Gepanzerte chciałbym uniknąć właśnie ze względu na halftracki. Pewnie z czasem się przesiąde, ale na razie chcę skompletować kompanię, która nie pożre zbyt wiele pieniędzy. Szczególnie, że i tak będę ją kupował po kawałku. Myślę więc, że na razie zostanie tak jak jest. Chodziło przede wszystkim o ustalenie kierunków kolejnych zakupów żeby nie wpakować się w coś, co się nie przyda. Jeszcze tylko powiedzcie co kupić na początek z tego i z jakich pudełek.
Offline
Zacznij od Paków 40, jest tego całe pudełko, 4 plus wszystkie możliwe dodatki. Panzery i Stugi możemy Ci na testy pożyczyć, jak zdecydujesz co jest najlepsze sam sobie zmotasz. Dwie p-lotki w blistrach też raczej są nie do uniknięcia no i piechota! 3 pumy też Ci mogę pożyczyć do grania. Są piękne, warto mieć szybko własne, a są tak uniwersalne, że jeszcze w wielu rozpiskach je dopchasz.
Offline