W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW
Riddle me this... Riddle me that
Poniżej znajdziecie z czasem informacje o pewnych nieścisłościach związanych z Konfrontacją.
Będą się one pojawiać chociażby dlatego, że gramy czasami modelami związanymi z inną edycją
Wytykać będziemy błędy drukarskie, niekonsekwencje twórcze i niedopowiedzenia, które mogą spowodować konflikt.
Wszelkie niejasności i wyłapane błędy proszę na PW. Tu będe zamieszczał gotowe odpowiedzi wraz z infem kto je wyłapał
Dodatkowo poniższe zasady/wyjaśnienia tyczą zazwyczaj KONKRETNYCH modeli/kart/grup kart, a nie ogółu zasad. Te będą opisywane w temacie Pytania i Odpowiedzi.
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Jak widzicie dwie wersje Dirz Crossbowman różnią się jedynie wielkością zdolności Mutaganic, a punktowo są równe.
Zwyczajowo przyjęto, że albo model po lewej polepsza sobie Mutagenic do -1 za darmo lub można go wystawić o 2 pkt. taniej.
Jest to wybór gracza, który go wystawia
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Czar Solar Power jest zaklęciem z 3 Edycji.
Jest to o tyle problem, że trochę inaczej odczytuje się tam Tabelkę Zranień. Na potrzeby C2 czar działa następująco:
"Zaklęta czarem broń zadaje obrażenie w część ciała, wyznaczoną wyższym wynikiem wyrzuconym na kostkach użytych do określenia wysokości obrażenia. Obrażenia oblicza się podwajając mniejszy wynik, a nie sumując standardowo oba."
Przykład: Normalnie przy wyniku na kostkach 1 i 6 cel otrzymałby cios w nogi (czyli słabo), a podczas działania czaru uderzenie trafia w głowę (czyli mega). Obrażenia to: 2 (podwojona jedynka) + Siła - Odporność.
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Arkeon Sanath w C2 ma wartość punktową 85, a w C3 wynosi ona 89.
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Kelt Shaman nie jest bohaterem. Można wystawić go w kilku egzemplarzach
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Karty Referencyjne z blisterów/boxów zastępują te wydane w czasopiśmie CRY HAVOC.
Oczywiście dotyczy to tych kart, które opisują te same jednostki.
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Umiejętności Summoner i Predictable odnoszą się bezpośrednio do zasad 3 edycji.
Na potrzeby naszego grania należy je rozstrzygać następująco:
Summoner/X - X oznacza modyfikację wyniku rzutu kostką dotyczącego przyzywania istot dzięki czarom/cudom.
Predictable - Jeśli odkładamy do rezerwy kartę z modelem posiadającym tą umiejętność, to kładziemy ją na stole zamiast do ręki i tak by przeciwnik ją widział, czyli zdjęciem do góry
Offline
Riddle me this... Riddle me that
by Zielarz
Emissary of Light nie jest bohaterem. Można wystawić go w kilku egzemplarzach
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Wasze modele pochodzą z różnych edycji. Może się zdarzyć, że spotkacie się z odnośnikami do terminów z 3 Edycji.
Mogą one wprowadzić zamieszanie, więc tłumaczę/porównuje/znajduje odpowiedniki:
Strategic Phase - Faza na początku tury. Kończy się pociągnięciem pierwszej karty jednostki.
Activation/Movement Phase - faza, w której dociągamy karty i ruszamy modelami.
Magic/Firing Phase - faza magii i strzelania. Obie czynności odbywają się wg kolejności Inicjatywy.
The End of Game Round/Maintenance Phase/Mystic Phase - faza kończąca turę gry.
Time Out - Moment kończący daną turę i rozpoczynający przejście do tury kolejnej.
Activation Sequence - to plik, z którego wyciągacie karty podczas Fazy Aktywacji.
Mystics - Magowie (modele z POW) i Kapłani (modele z ASPECTS)
Force - Parametr określający szanse na spowodowanie u przeciwnika obcinek za szarżę. W 2 Ed. każdy robi to z automatu.
In rout - modele, które są pod wpływem Strachu.
Durning an exchange - w 3 Ed. w walce wręcz modele wymieniają ciosy na zmianę. O ile to możliwe interpretujemy ten zapis jako: "w walce wręcz" lub ignorujemy go całkowicie
Ostatnio edytowany przez cavalierdejeux (2011-01-16 16:37:44)
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Wszystkie modele posiadające jednocześnie na karcie umiejętność Living-Dead i Regeneration/X uważane są za ZOMBIE
Devourers of Vile-Tis to Wolfeni mimo, że nie ma takiego określenia na karcie.
Uściślenie to nie dotyczy oczywiście pół-elfów, którzy są integralną częścią tej armii.
Każdy przedmiot określony mianem Magic Object to w rzeczywistości Artifact.
Divine/Demonic Creatures/Beings to Immortals
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Bird of Prey.
W 2 Ed. zdolność ta nie ma racji bytu, bo aktywowanie modeli jest losowe.
Na potrzeby tej edycji należy przyjąć, że wskazany model/grupa modeli otrzymuje umiejętność Predictable do końca tury.
Offline
Riddle me this... Riddle me that
by Zielarz
Czar Sonnet of Eternity jest dla Warrior-Mage'ów oczywiście, a nie jak zostało zapisane dla Warrior-Monk'ów
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Umiejętność Toxic/X działa w walce wręcz i strzeleniu (bez względu na nośnik - strzały, pociski etc.).
Dodatkowo wartość X jest zawsze stała i nie podlega modyfikacjom oraz nie dostaje/nie daje żadnych ekstra właściwości.
Jeśli model zostanie zraniony zatrutym pociskiem o właściwościach przebijających (perforating artillery) i zginie dopiero od trucizny to pocisk nie leci dalej.
Offline
Riddle me this... Riddle me that
W 2 Ed. czar Storm-Dash nie miałby normalnie sensu, bo aktywacja jest losowa i istnieje osobna faza czarownia.
Na potrzeby tej edycji czar może być rzucony w dowolnym momencie Fazy Aktywacji, ale nie później niż zakończenie aktywacji modelu, który go rzuca.
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Zaokrąglenia:
1. Zawsze zaokrąglamy w górę do pełnej liczby.
2. Wyjątkiem jest MOV wyrażony w cm, gdzie zaokrąglamy w górę do pełnego milimetra
Offline
Riddle me this... Riddle me that
by Zielarz
Water Elemental korzysta z powyższej tabeli Przywołań.
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Wasze modele mogą być użyte do kilku gier w świecie Konfrontacji.
Na kartach możecie napotkać odnośniki do Ragnaroka, czyli bitewniakowej wersji waszej ulubionej gry
Zasady oraz karty odnoszące się wyłącznie do niego są bezużyteczne i nie da się ich użyć.
Oto kilka przykładów:
Rituals - zaawansowane czary magowskie.
Communions - zaawansowane czary kapłańskie.
W wersjach późniejszych ich tło jest ciemne w odróżnieniu od normalnych czarów.
Tactics - specjalne rozkazy wydawane waszym jednostkom.
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Możecie też spotkać karty do Hybrydy, czyli planszowej gry w świecie Konfrontacji:
Informacje na niej zawarte są bezużyteczne dla potrzeb Konfrontacji.
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Secret of Bal-Torg jest czarem, który jest totalnie niegrywalny w 2 Edycji.
Offline
Riddle me this... Riddle me that
The Oriflamme of Shamir. Efekt tego artefaktu przemieszcza się razem z modelem
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Każda karta referencyjna do Morbid Puppets ma przypisane 4 modele.
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Na karcie wymieniona jest tajemnicza grupa modeli nazywanych Lictorami.
Tak naprawdę jest to alternatywna nazwa magów pochodzących z Mid-Noru.
Offline
Riddle me this... Riddle me that
by Snorri
Steam Equipment w edycjach 2 i 3 różni się znacznie:
Edycja 2
Edycja 3
Wcześniejsza edycja jest prostsza i bezkompromisowa, późniejsza ciekawsza i bardziej sensowna.
Moim zdaniem, gracz powinien zastosować jedno z poniższych rozwiązań:
1. Grać kartą przypisaną do modelu, przy którym się ona znajdowała lub
2. Wybrać, która bardziej mu pasuje i powiadomić przeciwnika o wyborze. Robimy to przed grą i na całą długość jej trwania.
Jeśli zostanie wybrana opcja 3 Ed. należy skorzystać z pełnych zasad poniżej
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Cape of Concealment (Arakan the Duellist/Arakan the Just)
Poniża karta zastępuje kartę 1-Inkarnacyjną.
Wymienione na odwrocie karty akcje kumultatywne to takie, które można łączyć z innymi np. poruszanie się i strzał, a ekskluzywne to takie, które nie mogą tego robić np. szarża. Jest to podział z 3 Ed., ale znajdujący tu zastosowanie.
Offline