W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW
Turniej Infinity
Zapraszam wszystkich na Turniej Infinity, który odbędzie się w Bolterze 30 lipca 2011r (sobota). Planowany start o godzinie 10:15.
W tym wątku proszę zgłaszać się do turnieju oraz wystawianą frakcję (sektorówkę), a ja w tym poście będę edytował listę graczy. Poniżej regulamin turnieju. Szczególną uwagę zwracam na punkty 2e oraz 5 regulaminu!
REGULAMIN
1. Organizacja turnieju
a. Start o 10:15.
b. Wejściówka 10 zł.
c. Gramy 3 bitwy. Każda po 2 godziny lub 4 tury plus 5-ta na 14+.
d. Bitwy rozgrywane są w formacie 250 punktów, 5 S.W.C. Bonusowe S.W.C. z porucznika (np. +1 z Joan of Arc) normalnie powiększają ten limit.
e. Możliwe jest wystawianie rozpisek armii sektorowych oraz zwykłych dla danej frakcji.
f. Nie można wystawiać najemników. Wyjątkiem są armie sektorowe, dla których dany model najemnika jest integralną częścią listy dostępności modeli.
g. Każdy punkt armii ponad 250 to -1 DP. Rozpiski z S.W.C. ponad 5(6) punktów nie będą dopuszczone do gry.
2. Wymagania
a. Każdy gracz musi posiadać czytelne dwie pisemne rozpiski swojej armii oraz statystyki uzbrojenia modeli – jedną jawną i jedną niejawną.
b. Każdy gracz musi dysponować własną miarką oraz przynajmniej jedną kostką k20. Zalecane jest posiadanie własnego zestawu znaczników oraz wskaźnika laserowego.
c. Wszystkie modele muszą być sklejone – nie liczą się drobne elementy typu antenki. Na podstawkach powinny być zaznaczone Front Arci modeli. Oznaczenia FA nie są wymagane ale zdecydowanie zalecane. W przypadku braku oznaczeń, FA ustala się na podstawie linii biegnącej przez „barki” modelu. Wszelkie ew. wątpliwości będą rozstrzygane na niekorzyść gracza którego modele nie mają oznaczonych FA.
d. Każdy model musi znajdować się na odpowiedniej podstawce. W przypadku nieodpowiedniej podstawki (lub jej braku) konsekwencje oraz sposób rozwiązania tego problemu określa sędzia. Haqqislamski Maghariba – zalecana 3” podstawka. Jej brak nie powoduje żadnych konsekwencji.
e. Każdy gracz zobowiązany jest do przyniesienia przynajmniej jednej makiety na turniej! Minimalne wymiary makiety to 6”x 6”x 6”.
3. Obostrzenia
a. Wszystkie modele muszą być modelami firmy Corvus Belli do gry Infinity.
b. Nie można proxować modeli, z wyjątkiem modeli jeszcze nie wydanych – wtedy możliwe jest wystawienie innego modelu do Infinity zamiast brakującego. Model proxujący musi być z tej samej frakcji, zbliżony rasą, typem – np. HI, opancerzeniem. Należy o tym poinformować przeciwnika przed bitwą. Modele proxowane bez powodu będą usuwane ze stołu.
c. Możliwe jest wystawienie podstawowej piechoty z armii sektorowej jako zwykłej piechoty dla danej armii, jeżeli zgadza się uzbrojenie. Np. Yu Jing może wystawić Celestial Guard jako Zanshi. Jest to ukłon w stronę graczy, którzy wystartowali grę z armią sektorową a chcieliby zagrać również zwykłą wersją swojej frakcji.
d. Obowiązuje pełen WYSIWYG, tzn. model z Combi Riflem, nie może występować jako model z HMG. Wyjątek stanowią modele nie wydane (patrz wyżej).
e. Wszystkie niecodzienne sytuacje rozstrzyga sędzia.
4. Punktacja
a. Małe Punkty liczymy na podstawie kosztu zabitego/nieprzytomnego na koniec bitwy modelu oraz za wykonane zadania scenariusza.
b. Każde 0,5 punktu S.W.C. zabitego modelu to 5 Małych Punktów.
c. Punkty za zadania scenariusza przyznawane są na koniec gry, ale dopiero po całkowitym zakończeniu 4 tury, czyli np. przepadają jeżeli gra skończy się na 3 turze z powodu limitu czasu. Jeżeli gra zakończy się wcześniej zniszczeniem jednej ze stron, to punkty za zadania są przyznawane.
d. Małe Punkty przeliczamy na Duże Punkty wg poniższego wzoru:
różnica Wygrany Przegrany
0 – 50 4 4
51 – 100 5 3
101 – 150 6 2
151 – 200 7 1
201+ 8 0
e. Dodatkowe Duże Punkty można uzyskać/stracić w następujący sposób:
i. Pomalowane co najmniej 75% armii 2 DP
ii. Dodatkowe punkty za przyniesienie większej liczby makiet niż jedna. Liczbę przyznanych punktów określa
sędzia przed grą. Można zdobyć od 0 do 3 DP.
iii. Brak pisemnej rozpiski w dwóch wersjach -5 DP
iv. Brak miarki i/lub kostki -1 DP
v. Każdy punkt armii ponad 250 -1 DP
vi. Oglądanie rozpiski niejawnej innego gracza -5 DP
5. Uwagi Dodatkowe
a. Punktację za makiety w przypadku osób, których makiety były przekazane na rzecz sklepu ustala sędzia.
b. W Infinity są dwa typy rozpisek – jawne, czyli niezawierające modeli w Hidden Deploymeny, skoczków oraz porucznika, a także niejawne, czyli te zawierające wszystkie modele. Rozpiska niejawna jest do wglądu tylko dla sędziego – pozostali gracze nie mają prawa znać rozpiski niejawnej przeciwnika. Gracz przyłapany na oglądaniu rozpiski niejawnej innego gracza zostanie ukarany pięcioma ujemnymi DP. Notoryczne łamanie tej zasady może skutkować dyskwalifikacją winowajcy z turnieju.
c. Makiety przyniesione na turniej muszą być wykończone. Tylko wykończone makiety liczą się do makiety obowiązkowej i do dodatkowych. Można oczywiście przynieść te same makiety co ostatnio (o ile są wykończone).
d. Sędzia dobiera stoły dla sparowanych graczy poprzez losowanie.
e. Na rozpisce niejawnej (do wglądu dla sędziego) każdy model Camo / TO Camo musi mieć przypisany numer i/lub kolor markera, pod którym może się wystawiać. Np. posiadając dwa modele Camo, notujemy, że Naga haker ma marker nr 1, Naga snajper ma marker nr 2. W momencie wyjawienia modelu kryjącego się pod danym markerem, przeciwnik może poprosić sędziego o potwierdzenie czy faktycznie ten model krył się pod tym markerem.
f. Ustawienie modeli w Hidden Deployment (TO Camo) należy bardzo dokładnie zanotować, tak by można było jednoznacznie określić gdzie i jak dany model powinien stać (lokacja, stojący/prone, dotyka makiety czy nie, cover, itp.). Jeżeli jest taka możliwość (a nie oszukujmy się - na pewno będzie ) należy wykonać zdjęcie ustawionego modelu, np. aparatem w telefonie. Po ujawnieniu się modelu (jako model lub marker) przeciwnik może poprosić sędziego o potwierdzenie czy faktycznie ten model, w taki sposób krył się w tym miejscu.
SCENARIUSZE
Rozstawienie:
Normalne zasady inicjatywy i rozstawienia
Selekcja misji:
Po rzucie na inicjatywę i rozstawienie (zanim modele zostaną rozstawione na stole) obydwaj gracze losują misje z listy poniżej, by ustalić swoje Główne i Poboczne Zadania (2 rzuty). Rzuty należy wykonać w tajemnicy przed przeciwnikiem.
Rzut K6:
1 – Ofensywa
2 – Blokada
3 – Likwidacja
4 – Triangulacja
5 – Zwiad
6 – Zdobycie Informacji
1. Ofensywa
20 MP jeśli żadna z Twoich jednostek nie znajduje się w Twojej strefie rozstawienia na końcu gry,
20 MP jeśli przynajmniej 1/2 Twoich jednostek jest na połowie stołu zbliżonej do strefy rozstawienia przeciwnika na końcu gry,
20 MP jeśli jedna lub więcej z Twoich jednostek znajduje się w strefie rozstawienia przeciwnika.
2. Blokada
20 MP jeśli na końcu gry, w Twojej strefie rozstawienia nie znajduje się żadna wroga jednostka,
20 MP jeśli na końcu gry, żadna z jednostek wroga nie znajduje się na połowie stołu bliższej Twojej strefy rozstawienia,
20 MP jeśli Twoje jednostki nie zaczeły uciekać.
3. Likwidacja
20 MP za zlikwidowanie porucznika (LT) przeciwnika,
20 MP za zlikwidowanie najdroższej punktowo jednostki przeciwnika na stole (wliczając w to markery),
20 MP za zlikwidowanie specjalisty (doctor, hacker lub inżynier). Jeśli wroga armia nie ma na stanie specjalistów, HI, TAG lub REM mogą posłużyć do zdobycia 20 MP.
Przyznawane jest 20 MP tylko za pierwszą likwidację danego typu.
4. Triangulacja
20 MP za rozstawienie każdego namiernika bombardowania orbitalnego w odległości 10″ od rogu stołu. Maksymalnie można zdobyć 60 MP. Tylko 1 namiernik może zostać rozstawiony w Twojej strefie rozstawienia, pozostałe muszą zostać umieszczone w strefie przeciwnika. Każdy namiernik musi zostać rozstawiony przy innym rogu stołu.
Namierniki bombardowania orbitalnego – każdy model w Twojej armii przenosi jeden namiernik. Rozstawienie namiernika jest identyczne jak podłozenie miny. Namiernika nie można zniszczyć i nie może on eksplodować.
5. Zwiad
20 MP za „zmapowanie” strefy rozstawienia przeciwnika,
20 MP jeśli na końcu gry Twoje jednostki posiadają LoF do 50% wrogich jednostek (liczba modeli, nie ich koszt),
20 MP jeśli na końcu gry Twoje jednostki posiadają LoF do wszystkich modeli przeciwnika. (Spełnienie trzeciego punktu gwarantuje 40 MP – za trzeci oraz drugi warunek).
Mapowanie – short skill, wymaga normal roll na WIP. Generuje ARO, nie można użyć go w ARO. Model, który próbuje użyć tej umiejętności musi znajdować się w strefie rozstawienia przeciwnika.
6. Zdobycie Informacji
20 MP za każdy Cube/Dokument zebrany z nieprzytomnego/martwego modelu przeciwnika – maksymalnie można zdobyć 60 MP. Modele które nie posiadają Cube’a mają przy sobie Dokument – każdy model posiada tylko jeden Cube/Dokument. Zebranie Cube’a/Dokumentu wymaga short skilla – wykonuje się go poprzez normal roll na WIP. Umiejętność ta generuje ARO i nie może być wykorzystana w ARO.
LISTA GRACZY:
1. Sebastian blackout_sys Pietrzak - Aleph
2. Michał dardzin Dardziński - PanOceania (Military Order)
3. Tomasz jarv Dobrowolski - Haqqislam (Qapu Khalqi)
4. Marcin Zielarz Wróbel - Nomads (Bakunin Jurisdictional Force)
5. Cyprian chupakabra Chwalczuk - Yu Jing (Japanese Sectorial Army)
6. Bartosz Krechafety Cieśla - Yu Jing
7. Rafał Hafes Handerek - Haqqislam
8. Grzegorz vanTroff Szcześniak - Ariadna (Caledonian Highlanders)
9. Mateusz teperak Mastalerz - PanOceania
10. Tomasz czys Hałon - PanOceania
11. Łukasz KvaNfield Poczęsny - Aleph
12. Piotr Raziel Gruszka - Yu Jing (Japanese Sectorial Army)
13. Michał Michał Ławniczak - Combined Army (Shasvastii Expeditionary Force)
Offline
Moja różowa armia nie jest na 100% pewna swojej obecności, więc proszę również o zgłaszanie chęci do sędziowania
Offline
Ma takie pytanie apropo SWC, niektóre frakcję mają poruczników których specjalną umiejętnością jest podnoszenie SWC ponad limit 1 pkt SWC na każde 50 pkt armi, czy ta umiejętność jest brana pod uwagę analizując rozpiskę czy staje się poprostu bezużyteczna?
Offline
Oczywiście, że działa. Standardowy limit to 5 S.W.C., ale dzięki takim jednostkom jest on podnoszony zgodnie z zasadami. Z tym, że oni podnoszą limit o 1, nieważne jak wielką masz armię. Nie jest to 1 S.W.C. na każde 50 punktów. Np. z Joan of Arc 1.0 masz możliwość wzięcia 6 S.W.C.
Teraz czekam na krzyki oburzonych, którzy o tym nie wiedzieli i nie spytali czy to tak działa
Offline
Tomek "Artois" - Ariadna (już trwa polerka kaledońskich dwuraków)
Offline
blackout_sys napisał:
Oczywiście, że działa. Standardowy limit to 5 S.W.C., ale dzięki takim jednostkom jest on podnoszony zgodnie z zasadami. Z tym, że oni podnoszą limit o 1, nieważne jak wielką masz armię. Nie jest to 1 S.W.C. na każde 50 punktów. Np. z Joan of Arc 1.0 masz możliwość wzięcia 6 S.W.C.
Teraz czekam na krzyki oburzonych, którzy o tym nie wiedzieli i nie spytali czy to tak działa
Rozumiem, tylko mnie ten max 5 SWC zmylił Czyli SWC ogólnie jak w podręczniku. Można by dodać o tym linikę do regulaminu.
Offline
Zgodnie z sugestią zaktualizowano regulamin.
Z turnieju na turniej regulamin jest coraz dokładniejszy i obszerniejszy - może kiedyś CB wyda go w wersji papierowej
Offline
Michał Dardziński - Military Order
W razie wu, mogę podjąć się sędziowania.
Offline
Tomasz Dobrowolski "jarv" -najprawdopodobniej Qapu Khalqi albo czysty Haqqislam.
Offline
Marcin Wróbel, jak Bozia zdarzy to Bakunin Jurisdictional Force.
Offline
Janusz Pawluk - CA lub Japanese Sectorial Army
Jeżeli wrócę to będę
Offline
Cyprian Chwalczuk najpewniej czysta japoska sektorowka ewentualnie brudny Yu - Jing
Offline
SZATAN TWÓJ PAN
Adventum meum non certum est, quia possible est, sed veni potero apud Yu Jing.
Ceterum censeo PO esse delendam.
Offline
taka uwaga - Qapu Khalqi to sektorówka haqqislamska jest...
Offline
Krechafety napisał:
Adventum meum non certum est, quia possible est, sed veni potero apud Yu Jing.
Ceterum censeo PO esse delendam.
google translate:
"Jest pewne, że nie moje przybycie, ponieważ jest możliwe, ale mogę się z Yu Jing.
Ale myślę, że do całkowitego zniszczenia PO."
Offline
Rafał "Hafes" Handerek - Haqqislam
Offline
Grzegorz "vanTroff" Szcześniak Ariadna - Caledonian Highlanders
Offline
Jak spojrzycie na listę zgłoszeń w pierwszym post'cie to zauważycie 11 osób. Pamiętam, że Raziel jeszcze wspominał, że pasuje mu ta data, więc liczę na niego, o ile znowu mu się dni tygodnia nie podygają , więc można liczyć na 12 osób.
Znając życie nie przyjdą wszyscy zgłoszeni, ale w razie gdyby jednak przyszli, to mamy w tym momencie potrzebę udekorowania 6 stołów! Stąd mój apel: przynieście tyle makiet ile tylko możecie! Te obowiązkowe muszą być dokończone, ale dawajcie wszystko co tylko możecie przytargać, nieważne w jakim stanie malarskim to jest
Offline
to ja się też wstępnie dopiszę, Łukasz "KvaNfield" Poczęsny - Aleph albo Nomad, zobaczymy co się uda złożyć do tego czasu.
Ostatnio edytowany przez KvaNfield (2011-06-29 15:04:03)
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Pytanie a propose najemników:
Czy jeśli Najemnik jest wg rozpiski częścią Sektorówki to czy może być na turnieju?
Offline
Tak
Wtedy nie liczy się jako najemnik, lecz jako integralna jednostka frakcji.
Offline
O ja! to musz ezrobić jeszcze jedno zamowienie... ;P
Offline
Update regulaminu, punkt 1f
Dodano zdanie: "Wyjątkiem są armie sektorowe, dla których dany model najemnika jest integralną częścią listy dostępności modeli."
Zanim posypiesz na mnie gromy Baalu za pamiętny turniej, kiedy zdjąłem Ci najemnika - nie pamiętam czy grałeś wtedy japońską sektorówką, ale jeżeli grałeś, to miałeś go legalnie. Jeżeli tak to było, to przepraszam - mój błąd. Albo byłem przekonany, że to zwykły Yu Jing, albo po prostu nie wiedziałem, że ta sektorówka może wystawiać Musashiego.
Offline
Mam pytanie do misji 3. Likwidacja
Czy punkty sa naliczane gdy w momencie zakończenia gry strona jest w statusie Loss of Lieutenant, czy wystarczy ubić/pozbawić przytomności (jak w tym przypadku traktowane jest wyleczenie przez doctora) w ciągu bitwy? Co z umiejętnościami typu Chain of Command albo Ghost Level X: Mnemonica ?
Offline
Pierwszy kill w ciągu bitwy zapewnia punkty za to zadanie. Przeciwnik może ponownie wybrać porucznika albo automatycznie uzyskać go dzięki wymienionym przez Ciebie umiejętnościom i nie odbiera to zdobytych punktów.
Offline
blackout_sys napisał:
Pierwszy kill w ciągu bitwy zapewnia punkty za to zadanie. Przeciwnik może ponownie wybrać porucznika albo automatycznie uzyskać go dzięki wymienionym przez Ciebie umiejętnościom i nie odbiera to zdobytych punktów.
Chodzi o status dead czy unconscious?
Jeśli uncious to jak się ma do tego lekarz lub jego brak?
Offline
Offline
blackout_sys napisał:
ale głębia ekspresji przy oszczędnej formie - coś jak sztuka nowoczesna
Offline
Japońska sektorówka.
Trochę późno się zgłaszam, ale przynajmniej mam pewność, że przybędę.
Offline
Też będę, Żaboludami
Offline
Hehe, Michał Michał
Ławniczak
Offline
niestety odpadam, siła wyższa
Offline
Hej - wkurza mnie rzucanie tymi kostkami na misje i po potestowaniu kart jako metody wyboru scenariusza, przygotowałem karty do misji na turniej. Plik PDF do pobrania tutaj - jeśli ktoś chce, to można druknąć, ew. podkleić na jakimś cardboardzie (tłumacząc - tekturce) i przytachać na turniej. Dużo przyjemniejsze od rzucania kostką i notowania na kartce z boku.
Offline
Przypominam o obowiązku przyniesienia makiety!
Offline
jarv napisał:
...
świetne są jarv! dobra robota..
Offline
Riddle me this... Riddle me that
SKLEP BOLTER
Po turnieju zorientowałem się, że źle rozdzieliłem nagrody (kwoty). Do konkretnych osób roześlę PW w tej sprawie.
Sorki za zamieszanie
Offline
Tak strasznie chciałem przyjść... i nie wyszło.
Offline
vanTroff napisał:
Tak strasznie chciałem przyjść... i nie wyszło.
Pewnie znowu wstałeś o 13? ;]
Oto wyniki:
1. Krechefety
2. Chupacabra
3. Michał Ł.
4. Hafes
5. Dardzin
6. Raziel
7. Teperak
8. Jarv
9. Kvanfield
Ps Sorka, że napisałem pseudonimami - bez imion i nazwisk, ale nie wszystkich pamiętam
Offline