W zwi±zku ze zmian± forum od poniedzia³ku dodawanie nowych postow bêdzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROC£AW
Balans w grze jest i to prosty: jak grasz bez sensu, to Ciê zaoraj± cokolwiek tam nie maj± po drugiej stronie. Tak naprawdê gra jest bardzo dynamiczna, bo ka¿da armia ma milion kombinacji do wyboru i ci±gle wszyscy co¶ knuj± nowego. Z czasem dochodzisz jak kasowaæ "typowe" zagrania czyli spadochroniarz na plecach zaskoczy Ciê raz w ¿yciu, snajper TO camo tak ze 3 razy, TAGi bêd± Ciê rozje¿d¿aæ tak d³ugo, jak d³ugo siê nie ogarniesz i czego¶ nie wymy¶lisz. Potem przyjdzie czas na linki, camo markery i zabawki elektroniczne typu e/maulery, guided missile launchery czy sepsitory. Ka¿d± z tych taktyk da siê skontrowaæ, ale w poszczególnych frakcjach wystêpuj± ich wariacje i z czasem ju¿ sam nie wiesz czego siê spodziewaæ. Tak wiêc najwa¿niejsza jest g³owa na karku i znajomo¶æ umiejêtno¶ci w³asnych modeli.
Offline
Pojmujê, ale z tego co mówisz, czy mam wnioskowaæ, ¿e nowa taktyka("zabawki elektroniczne") = nowe modele?
http://www.infinitythegame.com/infinity/en/downloads/ Czy te zasady to 2. edycja? Chcê siê upewniæ zawczasu, ¿eby potem nie by³o. Wydaje mi siê, ¿e g³upio siê pytam i odpowied¼ brzmi "tak", ale kto pyta, nie b³±dzi.
Offline
Riddle me this... Riddle me that
1. Nowe modele tak, ale i czasami sposób ich wykorzystania
2. Tak to s± bie¿±ce zasady.
Offline
Armie Infinity od pocz±tku mnie zafascynowa³y swoim klimatem i jako¶ci± modeli (przynajmniej tych pomalowanych w oryginale ). Stwierdzi³em: no to mamy problem. Jak tu wybraæ, skoro ka¿da frakcja jest tak niesamowita?
Przeanalizowa³em trochê sytuacjê (patrz±c po modelach, oczywi¶cie) i odpad³y: PanO - nie przemawiaj± do mnie, Ariadna - wola³bym co¶ bardziej technologicznego, YuJing - z pocz±tku podchodzi³em pe³en entuzjazmu, jednak ten powoli opad³, Haqqislam - klimat genialny, ale nie widzê ich w miejskich potyczkach.
Zostali mi Nomadzi, CA i Aleph. Ka¿dy równie miodny. Najbardziej podoba mi siê Aleph i bra³bym go od razu, jednak wstrzymujê siê z powodu ma³ej ilo¶ci modeli.
Czy mogliby¶cie mi przybli¿yæ styl gry i charakterystyczne cechy ka¿dej z tych grup? Na co s± nastawieni itp?
I pytanie, czy z bud¿etem, jaki chcia³bym przeznaczyæ na jednorazowy zakup (nie wykluczam pó¼niejszych zakupów kiedy¶tam), wynosz±cym ok. 200 z³, da siê posk³adaæ co¶ sensownego na ma³y format 200 pkt? Bo patrz±c na ceny, wygl±da to mniej wiêcej tak, ¿e 1 pkt = 1 z³, jednak mogê siê przeliczyæ.
Z góry dziêkujê za cierpliwo¶æ i odpowiedzi.
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Light napisał:
ANajbardziej podoba mi siê Aleph i bra³bym go od razu, jednak wstrzymujê siê z powodu ma³ej ilo¶ci modeli.
Przesadzasz
To, ¿e frakcja ta ma najmniej modeli nie oznacza, ¿e ma ich ma³o
W zesz³ym roku podgonili ostro z Alephem i ca³y czas siê bêdzie to zmieniaæ.
Light napisał:
I pytanie, czy z bud¿etem ... wynosz±cym ok. 200 z³, da siê posk³adaæ co¶ sensownego na ma³y format 200 pkt
Bez problemu o ile nie zamierasz graæ na samych DU¯YCH modelach. A je¶li nie 200zl to 220z³
Reszta niech siê koledzy wypowiedz±
Offline
Stary, bierz tych których modele naj³adniejsze i fluff ci pasuje. Z ka¿dej armii da siê z³o¿yæ ró¿ne rzeczy.
Co do CA mogê powiedzieæ, tyle: ma³py=brute force, ¿aby=wkurzaj±cy(wroga) camperzy. Mieszane CA=zabawki na ka¿d± okazjê. Co do reszty to mo¿e kto¶ z graj±cych ci powie.
Offline
Ja gram Alephem i Nomadami.
Obie frakcje s± mocno technologiczne, moim zdaniem powienie¶ siê skupiæ na flufie i wygl±dzie modeli. Mi osobi¶cie tak bardzo spodoba³y siê obie te frakcje ¿e gram w koñcu oboma.
Aleph, bazuje na elitarnych i drogich pkt modelach oraz na REMach. Fajnym dodatkiem s± te¿ Post Humans. Maj± Achillesa, czyli ma³ego TAGa w ludzkich rozmiarach. Do¶æ szeroki dostêp do MSV czyli z nich dobr± kontrê dla armi z kamufla¿em.
Nomadzi, s± bardzo wszechstronn± frakcj± (maj± zarówno tanie jak i drogie modele). Maj± dobrych skoczków, himere, fajne i mocny camoflarz. Si³a tej armi s± jednostki MI, Hi.
Ostatnio edytowany przez KvaNfield (2012-02-20 10:55:02)
Offline
Dlaczego Aleph ma punktowo chyba najdro¿szy starter? Wychodzi 172 pkt, podczas gdy inne armie maj± ledwo 120.
Sk³adam team do 200 pkt i zastanawiam siê, co dokupiæ do startera. Móg³bym wzi±æ jednego Naga/Deva z Combi Rifle, tudzie¿ wywaliæ jednego Tactobota i wzi±æ na przyk³ad Naga Snipera albo Dasyusa.
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Light napisał:
Dlaczego Aleph ma punktowo chyba najdro¿szy starter? Wychodzi 172 pkt, podczas gdy inne armie maj± ledwo 120.
Powiniene¶ siê cieszyæ... najtañsza finansowo armia na rozpoczêcie
Offline
Po d³ugich rozwa¿aniach na temat wyboru armii (wszystkie s± naprawdê ¶wietne wiêc wybór nie jest ³atwy), najbardziej przypad³y mi do gustu modele z YuJing. Jak popularna jest to armia na naszych sto³ach. Widzê, ¿e s± trzy mo¿liwo¶ci rozwoju armii (baza i dwie sektorówki), by³bym wiêc wdziêczny za jakie¶ krótkie porady:). Mo¿e która¶ z nich jest rzadziej reprezentowana w¶ród wroc³awskich graczy? Z góry dziêki za odpowiedzi.
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Elmo napisał:
Po d³ugich rozwa¿aniach na temat wyboru armii (wszystkie s± naprawdê ¶wietne wiêc wybór nie jest ³atwy), najbardziej przypad³y mi do gustu modele z YuJing. Jak popularna jest to armia na naszych sto³ach.
Gra ni± 1/3 graczy
klik
Offline
No, nie przesadzajmy z t± 1/3. W¶ród najaktywniejszych graczy rozk³ad armii jest dosyæ wyrównany, wiêc nie ma siê czym przejmowaæ.
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Zrobi³em w powy¿szym linku ( 3 x ) drobn± zmianê i na ¿ó³to macie najaktywniejszych graczy w danej armii. S± to osoby, które staraj± siê graæ/graj± przynajmniej raz w tygodniu tymi w³a¶nie armiami
Offline
Swego czasu najpopularna by³a sektorówka Chinioli (gra³y tym zdaje siê ze 2 osoby, teraz tak w porywach do 3), Japoñczyki namiêtnie mêczy Chupa. Co kto lubi, zw³aszcza, ¿e nawet Chinole maj± np. jedn± Ninjê, wiêc w sektorówce mo¿na pomiksowaæ modele.
Jako namiêtny u¿ytkownik podzielê siê jednym spostrze¿eniem: armie ogólne s± ciut bardziej uniwersalne i maj± wiêcej odpowiedzi na brzydkie niespodzianki i pozwalaj± po³±czyæ zalety frakcji - pozbieraæ najlepszych specjalistów.
Sektorówki s± pod tym wzglêdem s³absze, za to maxuj± w³asne zalety. Przyk³ad? Nomadzki Corregidor to bogowie spadochronu i in¿ynierii, ale infiltruj±cego camo markera tam nie u¶wiadczysz, ¿e o solidnym hackerze nie wspomnê. W Bakuninie masz uberhackera na uberhackerze, od camo markerów a¿ mieni siê w oczach, ale spadochronu brak, a in¿ynierowie sporadyczni.
Na ile zdarza³o mi siê potykaæ z zó³t± fal± to Chinoli odbieram jako strzelaj±ce czo³gi z buta, tu i ówdzie kilka ¶wiñ podk³adaj± niespodzianie. Japoñczyki to lekkozbrojni arty¶ci termooptycznej rze¼ni w walce wrêcz, ale modelu, który sam na klatê we¼mie ca³± grupê przeciwnika, zastrzeli toto i jeszcze wróci do domu raczej brak. Jak zdecydujesz siê graæ bezfrakcyjnie masz do dyspozycji odpowiednio mniej twardzieli i mniej niewidzialnych zabijaczy z bliska. Za to spokojnie mo¿esz zmieniaæ taktykê gry w trakcie, bo jak jedno nie pójdzie, to drugie chwyci. W sektorówce jak siê maszynka zatnie, to zazwyczaj ju¿ siê nie odcina...
Tak naprawdê w Infinity jest niesamowity background, poczytaj, poogl±daj modele i zobacz, co Ciê krêci. A potem cierpliwie ucz siê wyciskaæ z tego co ukocha³e¶ 100% skuteczno¶ci, bo w tej grze progress jest bardzo stopniowy.
Offline
Temat zdaje siê najbli¿szy mojemu pytania: która armia Waszym zdaniem jest najmniej dopieszczona/najs³absza/najbardziej pomijana/najgorsza na pocz±tek - czytaj taka, któr± nikt nie chce graæ? Wydaje mi siê, ¿e balans w Infinity stoi na ca³kiem wysokim poziomie, ale mo¿e macie inne, ciekawe zdanie : )
Offline
¯adna, w Infinity liczy siê tylko umiejêtno¶ci gracza i podej¶cie do rozpiski.
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Skeld napisał:
która armia Waszym zdaniem jest najbardziej pomijana
W tej chwili wiêkszo¶æ graczy gra na sektorówkach, wiêc armie ogólne s± trochê pomijane
Najgorzej "sprzedaje siê" Yu Jing nie-japoñski
Mo¿e to jest jaka¶ odpowied¼
Offline
Wszystko co nie ma Spec-Nazistów jest s³abe, bo przeszacowane punktowo. Obiektywnie najgorsz± armi± s± Kebaby. Milion dziwnych zabawek, ale ¿adnego wpierdolu z prawdziwego zdarzenia.
Ostatnio edytowany przez Zielarz (2015-06-25 15:56:03)
Offline
Marksmanship L2 skill N3 uciekaæ kto mo¿e
Ostatnio edytowany przez Hortensie (2015-06-25 16:01:48)
Offline
Demonizujecie z tym Spetsnazem, poza tym ka¿dy REM mo¿e mieæ taki skill, a co do braku pierd*lniêcia u kebabów, to uwa¿am, ¿e link D¿anbazanów jest mocarny.
Offline
vanTroff napisał:
Demonizujecie z tym Spetsnazem, poza tym ka¿dy REM mo¿e mieæ taki skill, a co do braku pierd*lniêcia u kebabów, to uwa¿am, ¿e link D¿anbazanów jest mocarny.
Czemu w takim razie prawie nikt nim nie gra?
Offline
cavalierdejeux napisał:
W tej chwili wiêkszo¶æ graczy gra na sektorówkach, wiêc armie ogólne s± trochê pomijane
Najgorzej "sprzedaje siê" Yu Jing nie-japoñski
Mo¿e to jest jaka¶ odpowied¼
W³a¶nie o takie mniej wiêcej odpowiedzi chodzi³o : )
Ciekawi mnie np. taka sektorówka Shasvastii - ktokolwiek s³ysza³, ktokolwiek wie? Jeszcze nie u¶wiadczy³em spotkania z tymi zabawkami, nie wiem czy ktokolwiek we Wroc³awiu nimi gra. Lub jak wcze¶niej wspomniana przez Cava Imperial Service.
Pytanie wysz³o z powodu tego, ¿e Steel Phalanx mnie trochê denerwuje - bardzo fajna armia, jednostki typowo "elitarne", ale jest to armia do¶æ mocna monotematyczna na spuszczanie ostrego ³omotu. Brakuje mi w nich elementu kombinowania, dywersji i wkurzania przeciwnika czym¶ innym ni¿ Achilles i ODD Czas pobawiæ siê armi± ogóln±.
Ostatnio edytowany przez Skeld (2015-06-25 16:21:24)
Offline
Shasvasti we Wro s± 3 i wszystkie chodz±ce na prostytutki. Mêcz bu³ê Micha³owi, Izworowi i DarkDaturaziemu. Nie bêdzie Ci siê podoba³o...
Poka¿ mi Dronê z tak± broni±, BS i dodatkowymi skilami, Troff lito¶ci...
D¿any to kupa bo maja 1W, gin± jak wszystko. Strzelanie przez dym to nie jest jaka¶ optymalna taktyka wygrywania wszystkich gier, przynajmniej jak dot±d.
Ostatnio edytowany przez Zielarz (2015-06-25 16:20:32)
Offline
Z Combined Army jest moim zdaniem odwrotnie ni¿ z innymi frakcjami.
Tutaj armia ogólna CA jest moim zdaniem lepsza ni¿ którakolwiek z sektorówek.
Czemu? poniewa¿ oferuj± niewiele, za to mocno ograniczaj± wybór jednostek.
Takie Shasvastii daje nam dostêp do 3 Shrouded oraz dwóch Q-drone,
oczywi¶cie s± opcje linkowania, niedostêpne w armii ogólnej ale jednostki,
które maj± taka opcje s± do¶æ przeciêtne. (zazwyczaj opcja linkowania jednostek to najwiêkszy atut sektorówki).
Za to w ogólnej mamy wiêcej ró¿nych jednostek do wyboru, co pozwala nam na z³o¿enie bardziej uniwersalnej rozpiski,
do tego dochodzi mo¿liwo¶æ wystawienia wiêkszej ilo¶ci tañszych modeli,
co jest istotne zw³aszcza w dobie ITSów (misji), elitarno¶ci jednostek CA jak i d±¿enia do maksymalnej ilo¶ci rozkazów.
Co do samego Shasvastii gra(³o) ni± kilka osób, Micha³, DarkDaturazi i ja.
Armia oparta na kamufla¿u, bardzo miêkka ale daje du¿o frajdy z gry ze wzglêdu na mo¿liwo¶æ zaskoczenia przeciwnika.
Kilka ciekawych myków jak Impersonacja (udawanie przeciwnika, wystawienie siê pod/w jego strefie rozstawienia,
ca³a rozpiska w camo (przeciwnik nie ma pojêcia czym grasz), kilku dobrych specjalistów - Shrouded, Malignos, MedTech,
do tego opcja na dwie Qdrony (total reaction, mimetism, jedne z lepszych w grze).
Okupione jest to do¶æ drog± podstawow± piechot± (14p/model), która zazwyczaj nic nie robi przez pierwsz± ture ;/
No i jest jeszcze najbardziej irytuj±ca zasada w grze, czyli Shasvastii -
w skrócie puki przeciwnik nie zabije twoich jednostek na ¶mieræ, to chocia¿ s± nieprzytomne to licz± siê jak ¿ywe na potrzeby VP i misji tj. kontrola æwiartek, itp.
Specyfika armii, wszechobecne camo, choæ fajne mo¿e okazaæ siê bezu¿yteczne, gdy trafimy na przeciwnika z np. MSVlvl2+.
Ostatnio edytowany przez Izwor (2015-06-25 16:38:00)
Offline
Imho Imperial Service. Mocne plusy w postaci kombosa Kuang Shi(5pts! Ava8) celestiali z kontrolerem i Transformersów nie rekompensuj± braku specjalistów.
Doktor/In¿ynier sztuk 1. (fakt ¿e Sophotect jest najlepszym specjalist± w grze w tej dziedzinie)
FO sztuk 3 Weibing 16pts, WuMing +30pts Zhanyng +25pts
CoC sztuk 1
Ciê¿ko na ITS z³o¿yæ co¶ z sensem. Mam wszystko co do nich trzeba zagra³em raz bez przekonania zbytniego. ITSowo to najs³absza armia.
Offline
Sophotec najlepszym specjalist±? Pod jakim wzglêdem? Niez³y jest Peasant chain of command albo hacker, tylko drogi!!! Celestiale s± tani i nie¼li, wip14,bts3 i 11 bsa. Do tego linkowalni z szefem Cranem. Da siê ¿yæ, tylko nikt tym nie gra. Do czasu, jak zbiorê to podzia³am.
No i Ninja hackera nie policzy³e¶, to ultimate specjalista w orientalnych armiach...
Ostatnio edytowany przez Zielarz (2015-06-25 19:01:13)
Offline
Haker ninja-zapomnia³em faktycznie Zwyk³ych plew z hd nie wliczy³em, raczej chodzi³o o co¶ mocniejszego.
Sophotect wip15, in¿ynier/doktor, d charges, ruch 6-4 i 1.5 wounda z dwójeczk± ARMa. Imho jest ma³o równie kutecznych kombinacji.
Offline
Nie wa¿ne jak dobrego masz ludka, je¿eli splewisz zagranie, to do niczego ci siê nie przyda 20 WIPa.
Infinity polega na odpowiednim u¿yciu dostêpnych ludzików, a ich umiejêtno¶ci czasami wybaczaj± b³êdy.
Offline
Spec-nazista snajper w dupie ¶wiata wybacza wiêcej...
Turlniesz se 11 i dowolna drona ju¿ wymiêk³a... Co tu mo¿na zasoliæ?
Offline
Lepiej kulniesz, u¿yjesz snajpera w TO Camo, spadniesz skoczkiem i strzelisz do niego z BS, Link wypali na zasiêgu +3 z HMG, po³o¿ysz na niego placek, strzelisz przez dym...
Offline
Link HMG bez msv2 nie wygra z nim strzelania. Wszystko to jasne, pod warunkiem ¿e zabi³e¶ ju¿ pó³ sto³u wcze¶niej. I tu o to w³a¶nie chodzi, on sobie po prostu stoi i od startu robi syf bo ma unikaln± kombinacjê skili, która nie pozwala go zabiæ ot tak.
Jest po prostu za tani, to wszystko, jak po³owa Ariadny zreszt±. Tak to urz±dzono i tyle, nie ma co p³akaæ. Twórcy postarali siê po prostu, ¿eby to by³a najbardziej ekonomiczna frakcja i zapomnieli o reszcie. A reszta niech siê mêczy.
Offline
TO Camo z Combi na zasiêgu 15", link na dobrym zasiêgu 16-32 strzela do niego piêcioma kostkami na swoim BS, k³adziesz mu minê pod nogi, bijesz w rêcz Ninj±...
Ariadna jest tania, bo oprócz kamufla¿u nie ma nic. Dwana¶cie strzelania to maksimum na elitarnych jednostkach, zero pancerza, zero BTS, brak prawdziwych hakerów, REMów, TAGów, motocykli, MSV LV2, specjalnych amunicji, REMów z HMG, TO Camo, prawie wszystkie mode posiadaj± jedn± ranê. Ustaw dobrze Aquile i pozamiatane.
Jak mówi³em, i bêde siê tego trzyma³, w Infinity umiejêtno¶ci gracza to wszystko nie wa¿ne, czy grasz wypasion± Neoterr±, Niesmierteln± Falang±, czy muslimami. Jak postawisz snajpera na ¶rodku sto³u, to jego broñ jest do niczego, je¿eli bêdziesz strzelaæ z HMG na zasiêgu 32"+ te¿ niczego nie osi±gniesz.
Offline
Zielarz napisał:
Link HMG bez msv2 nie wygra z nim strzelania.
To nie jest prawda. W aktywnej turze wystarczy model z BS 11 i HMG, ¿eby mieæ wiêksze szanse sukcesu ni¿ snajper/HMG Spetsnaz. Co prawda obaj maj± szansê lekko powy¿ej 30%. Link 5 Keisotsu z HMG ma ok 50% ubicia dziada, podczas gdy on ma ok 25%, ¿e zrobi krzywdê atakuj±cemu. Mia³e¶ Zielarzu zwyczajnie pecha podczas ostatniej gry. Poza tym s± na niego inne sposoby. Miêdzy 8 a 16 calem ninja zdejmuje Spetsnaza na miêkko z combi.
Swoj± drog±, Spetsnaz Sniper jest dro¿szy od Nikoula
Co do ISS, to maj± 3 ¶wietnych specjalistów. Dwóch wymienionych (ninja hacker, sophotect) oraz Dakini tacbot paramedic - MOV 6-4, mimetism, za jedyne 15 punktów, tyle ¿e nie mo¿e wej¶æ w prone. Do tego mo¿na mieæ specjalistê w linku. Ogólnie sektorówka ca³kiem spoko.
Haqqislam ma trochê wklepu, choæby impersonatorów. Zreszt± dym + MSV2 to jako¶æ sama w sobie. SPAM Daylami z panzerfaustami te¿ jest niez³y - coordinated order 4 sprz±ta co tylko zechcesz, poza tym to dobre, tanie ARO.
Skeld napisał:
Pytanie wysz³o z powodu tego, ¿e Steel Phalanx mnie trochê denerwuje - bardzo fajna armia, jednostki typowo "elitarne", ale jest to armia do¶æ mocna monotematyczna na spuszczanie ostrego ³omotu. Brakuje mi w nich elementu kombinowania, dywersji i wkurzania przeciwnika czym¶ innym ni¿ Achilles i ODD
Na pocz±tek wypróbuj Ekdromoi. Oni s± wkurzaj±cy i maj± zdolno¶ci do dywersji oraz ró¿ne tricki Haker jest ¶wietny i niedrogi. Scylla te¿ mo¿e powkurzaæ.
Offline
Zgadzam siê Troff, choæ z tymi elitami bs12 to wierutna bzdura, Grey Rifle i Moblot maj± 13.
Fajne w tej grze jest to, ¿e trzeba sobie pokminiæ, nie narzekam tylko dziwi mnie rozstrza³ kosztów po prostu. No i fakt, ¿e link Keisotsu HMG kosztuje 77pkt i 2 SWC maj±c 50% szansy co¶ jednak mówi...
Daylami s± irregular, wiêc nie s± tacy fajni. Imperial Servis jest ciekawy na papierze, tylko nikt tym nie gra³ dot±d na powa¿nie.
A w ogólnym Alephie na turnieju w £odzi kolo doprowadza³ mnie do zawa³u Posthumanami, niesamowite maj± mo¿liwo¶ci. Falanga jest nudna, zgadzam siê w zupe³no¶ci. I z tym, ¿e Ektodromoi to mrok równie¿. Spróbuj zrobiæ sobie rozpiskê od zera, nie wrzucaj±c nic, co dot±d bra³e¶ zawsze. Zdziwisz siê co wyjdzie, uczenie siê grania tym da Ci du¿o frajdy.
Ostatnio edytowany przez Zielarz (2015-06-26 07:54:20)
Offline
Ostatnio ja nawet zacz±³em grac sektorówka. Francja jest miekka, ale bardzo ciekawa. Sporonamiesza³a na polu walki, jednocze¶nie zawsze gin±c przy tym w 60%+. A ariadna ogólna? Nadal ma kopa, generalnie wiêkszo¶æ armii które sprawi³y mi najwiêcej problemów to w³a¶nie ogólne. Rozpiski oparte na mocnym stacjinarnym linku nie zdaj± (przynajmniej u mnie) egazminu. Caly wysi³ek skupia siê na nadgryzaniu jego. A pozniej ma³o rozkazów/punktów na specjalistów. Ariadna ogolna ma chyba mo¿liwo¶æ wystawienia najwiekszej liczny specjalistów do 24' przy ¶mieszne niskim koszcie.
Van Troff sie obrazil na ariadne po tym jak zamienili normal roll na supprise attack/shot. Moim zdaniem teraz camo jest mocniejsze, dzieki stealth.
Offline
Nie e, obrazi³em na Chainy i Flamery ;D
Offline
A to jest siê na co obra¿aæ; -) ale z drugiej strony ominiêcie cover ma te¿ plusy;-) matematycznie nadal wychodzi wiêksza szansa na prze¿ycie.
Offline
Dobry !
Min±³ przesz³o tydzien od pokazowej gry z Samborem i niestety musze stwierdziæ, ¿e nie mogê przestaæ my¶leæ o infiniti ... dlatego poproszê o pomoc.
Nie jestem w stanie wybraæ armi, któr± chce graæ, bo chce graæ wszystkimi. Ale najbardziej sk³aniam siê ku USAriadna, Nomads, PO i Islam.
W czym problem, otó¿ w tym, ¿e najbardziej i to najbardziej najbardziej podoba mi sie USAriadna i bra³bym armypacka w ciemno .... ale mysle te¿ ciep³o o operacji Icestorm - g³ownie ze wzgledu na mo¿liwo¶æ wystawienia 2 innych armi. I teraz szczegó³y :
- czy USAriadna w tym combo wombo zestawie wystarczy mi na rozgrywanie gier na wroc³awskich sto³ach czy z bazy co¶ powinienem dokupiæ ? I czy lepiej to z³o¿yæ osobno <bo np Maveric na chwile obecn± to raczej nie ... >
- Czy Icestorm jest dobrym wyborem czy du¿o lepiej za te z³ kupiæ 2 osobne startery i co¶ do nich extra ?
P.
Offline
IMHO prêdzej czy pó¼niej i tak bêdziesz chcia³ mieæ je wszystkie
Na pocz±tek kieruj siê wygl±dem i zasadami jakie oferuje dana frakcja (styl gry).
Rozegrasz kilka gier, zobaczysz jak to wygl±da, sprawdzisz kilka rozwi±zañ.
Wtedy zdecydujesz siê w jakim kierunku i¶æ.
Je¶li siê nie spodoba to na starterze wiele nie stracisz.
Offline
US ARIADNA ma ten problem, ¿e wysz³o do niej to co widaæ i patrz±c na obecne trochu "genialnego" wydawcy pauza mo¿e zaj±æ i parê miesiêcy. Pozosta³e armiê spokojnie po¿ycz aby nauczyæ siê graæ, wielu graczy ma po kilka armii i zobaczysz co Ci pasuje. Ja bêdê pewnie gra³ z koleg± pi±tek, dopiero siê uczy, mo¿esz zobaczyæ nomadów. Potem powoli kupuj startery czy podstawy z drugich r±k na forach tu albo na Wg, czy te¿ jedynego s³usznego oficjalnego etc ;] za³o¿onego przez fanów. Wymy¶lne bajery uzupe³nisz zamówieniami.
Offline
Je¶li podoba Ci siê Ariadna ja proponowa³bym skupiæ siê na ogólnej rozpisce (nie inwestuj±c narazie w konkretny sektorial jak np. US Ariadna). Je¶li w przysz³o¶ci bêdziesz chcia³ graæ 5 osobowymi grupami (linkami) inwestuj±c mniejsze ¶rodki bêdziesz móg³ przej¶æ w dowolny sektorial. Oczywi¶cie mo¿esz kupiæ dowolne modele które Ci siê podobaj± bo wszystkie maj± zastosowanie ale z pewno¶ci± poni¿sze bêdziesz chcia³ wystawiæ czê¶ciej i napewno nie bêd± siê nudziæ. Tworz±c rozpiski stara³em siê dodaæ jak najwiêcej modeli które maj± nowe blistry.
Ariadna 200pts
Ariadna 300pts
Ostatnio edytowany przez Hortensie (2015-11-11 09:36:42)
Offline
Izwor napisał:
IMHO prêdzej czy pó¼niej i tak bêdziesz chcia³ mieæ je wszystkie
Na pocz±tek kieruj siê wygl±dem i zasadami jakie oferuje dana frakcja (styl gry).
Styl gry jestem w stanie pojac tylko na podstawie paru zdañ zamienionych z Samborem i koleg± graj±cym PO i ALEPH-em - przepraszam nie pamiêtam imienia.
Wiêc zostaje wygl±d modeli ...
Mr_Stud napisał:
US ARIADNA ma ten problem, ¿e wysz³o do niej to co widaæ i patrz±c na obecne trochu "genialnego" wydawcy pauza mo¿e zaj±æ i parê miesiêcy. Pozosta³e armiê spokojnie po¿ycz aby nauczyæ siê graæ, wielu graczy ma po kilka armii i zobaczysz co Ci pasuje(...).
Zrani³e¶ mnie, zrani³e¶ mnie na wskro¶. Ogó³em to modele USAriadny podobaj± mi siê najbardziej. Kojarz± <s³usznie bad¼ nie> mi siê z StarShipTroopers oraz po prstu z takimi colonial Marins - i do tako woych go¶ci mam s³abo¶æ ... co¶ co mi ich zrekompensuje ? W pi±tek bêdê gra³ w OIM, ale postaram siê przycupn±æ przy stoliku i ch³on±æ troche zasad !
Hortensie napisał:
Je¶li podoba Ci siê Ariadna ja proponowa³bym skupiæ siê na ogólnej rozpisce (nie inwestuj±c narazie w konkretny sektorial jak np. US Ariadna). Je¶li w przysz³o¶ci bêdziesz chcia³ graæ 5 osobowymi grupami (linkami) inwestuj±c mniejsze ¶rodki bêdziesz móg³ przej¶æ w dowolny sektorial. Oczywi¶cie mo¿esz kupiæ dowolne modele które Ci siê podobaj± bo wszystkie maj± zastosowanie ale z pewno¶ci± poni¿sze bêdziesz chcia³ wystawiæ czê¶ciej i napewno nie bêd± siê nudziæ. Tworz±c rozpiski stara³em siê dodaæ jak najwiêcej modeli które maj± nowe blistry.
Ariadna 200pts
Ariadna 300pts
No w³±snie sêk w tym, ¿e sama Ariadna nie do konca mi sie podoba, oczywi¶cie specnaze czy sas-y s± jak najbardziej ok. ale podstawowa piechota w ogole do mnie nie przemawia. Nie rozumiem, te¿ o co chodzi z tymi grupami <druga rozpiska> .. ale psotaram siê jak naszybciej dogoniæ zasady...
I np takie co¶ mi siê w pe³ni podoba - choæ kompletnie nie mam pojêcia czy to jest dobra rozpiska czy nie ... po prostu misz masz :
Grunt Porucznik,
Grunt
Grunt ciêzki miotacz p³omieni
Maruder z Rocket Laucherem(multispectral visor L1)
Minutmen (forward observer) 2 light flamethrowers
Foxtrot (forward obserer)
Foxtrot sniper rifle
Van Zant
Hardcase Frontiersman
i zostaje 18 pkt i nie wiem na co to wcisn±c ...
Bardzo dziêkuje za odpowiedzi, ale mam jeszcze jedno pytanie, gdybym chcia³ mieæ armie opart± na piechocie ¶redniej i ciêzkiej - podobnej nie do Space Marins ale do Strorm Troopersów z IG to która to armia ? Wygladem USA, ale mo¿e co¶ innego ? Mo¿e przeoczy³em ? Nie zalezy mi na walce wrecz, ale chcia³”ym mieæ w miare mobiln± i dobrze wyposa¿on± piechotê, któr± bêde móg³ spokojnie walczyæ na srednim i bliskim dystansie <nie jara mnie siedzenie w jednym punkcie>
Hifle ?
P.S Jeszcze raz dziekuje za odp.
Ostatnio edytowany przez Aden (2015-11-11 11:12:44)
Offline
To jedziemy.
Dobrze, ¿e Ciê mêczy. Izwor ma racjê, pisz±c, ¿e prêdzej, czy pó¼niej bêdziesz chcia³ mieæ je wszystkie. Ja np. mam ju¿ 4, z czego ostatnia w powijakach
Nie zgadzam siê z MrStudem - Corvus zapowiedzia³, ¿e wszystkie nowo¶ci do Ariadny bêd± obecnie do US - do koñca roku powinni¶my dostaæ motorynki/skoczków. Lista jest jak najbardziej grywalna z tym co wysz³o do tej pory - proksowanie jest niestety wymagane, ale to norma w Infinity.
Aby graæ na standardowy format turniejowy, tj. 300 pkt, oprócz pud³a startowego warto zainwestowaæ w Grunt SWC pack (tj. pude³ko 4 gruntów, HMG, snajper, granatnik i HFT) i blisterek z Hardcase (tj. ³ucznik-kowboj). Ponad to Van Zant i ew. spróbowaæ dorwaæ drugi motocykl/zastanowiæ siê nad starymi Foxtrotami. USAriadna ma to do siebie, ¿e jest bardzo ³atwo "hordowa", wiêc regularnie bêdziesz wystawia³ 15+ modeli, ka¿dy do¶æ wyporny (bo to frakcja MI - ¶redniej piechoty, czyli ARM 3 i MOV 4-2).
Dodam tylko, ¿e USAriadna bêdzie Ci spokojnie ros³a, lecz w chwili obecnej jest do¶æ ograniczona w wyborach (np. jeden in¿ynier, stosunkowo ma³a ró¿norodno¶æ). Jednak CB ju¿ pokaza³o przy Tohaa, ¿e bardzo szybko potrafi± "doinwestowaæ" frakcjê w nowe modele. My¶lê, ¿e do marca bêdziemy mieæ ju¿ du¿o wiêkszy wybór Jednak przy naszych zasobach spokojnie mo¿esz zainwestowaæ w starter - wiêkszo¶æ dodatkowych modeli mam czy to ja, czy VanTroff i chêtnie u¿yczymy do testowania
Proponujê, ¿eby¶ jeszcze chwilê wstrzyma³ siê z zakupem, zagra³ ze dwie-trzy gry na 150/200 pkt ró¿nymi frakcjami, ¿eby rozejrzeæ siê jaki styl gry Ci pasuje i dopiero podejmowa³ decyzjê. No chyba, ¿e US s± tak piêkni, ¿e musisz ich mieæ No i lepiej zacz±æ zbieraæ jedn± frakcjê, a pó¼niej siê rozwijaæ o kolejne - to tak apropo Icestorm.
@Hortensie: widaæ, ¿e nie grasz Ariadn±, szaser z rifle tylko w starterze ale je¶li ogólna Ariadna, to spoko.
Offline
Ok wstrzymam siê, postaram siê po³apaæ kogo¶ z infinity na next weekend
A Taka rozpiska, która poda³em jest grywalna czy brakuje jej czego¶ ? Nie doczyta³em jeszcze zasad o specjalistach.
W których frakcjach mogê liczyæ na porz±dn± ¶redni± / ciê¿k± piechotê ?
Offline
Oficjalnie frakcj± HI (ciê¿kiej piechoty) jest Yu-Jing. Ekipa od MI to raczej Nomadzi. Przy czym to s± specjalizacje i niekoniecznie niektóre opcje mog± przypa¶æ do gustu
Offline
PanOceania równie¿ ma sporo ciê¿kiej piechoty, a sektorówka Military Order to w zasadzie sami ciê¿cy rycerze
Offline