W zwi±zku ze zmian± forum od poniedzia³ku dodawanie nowych postow bêdzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROC£AW
http://www.lead-rising.com/2014/09/infi … uence.html
http://www.belloflostsouls.net/2014/08/ … u-can.html
http://www.data-sphere.net/yes-infinity/
Infinity Unit Roles - Feb 2015
http://critskillpeople.blogspot.ca/2015 … esday.html
3 Maxims to Immediately Improve Your Game - Dec 2014
http://critskillpeople.blogspot.ca/2014 … -your.html
Pozdr!
Ostatnio edytowany przez Hortensie (2015-03-11 22:51:12)
Offline
Offline
Wa¿ny artyku³
3 Maxims to Immediately Improve Your Game
http://critskillpeople.blogspot.ca/2014 … -your.html
Ostatnio edytowany przez Hortensie (2015-03-11 22:51:23)
Offline
Osobi¶cie nic odkrywczego w tym nie widzê. Du¿o skuteczniejsza ot tych 3 wskazówek jest prawda taktyczna, która sprawdza siê w ka¿dej grze: zaskocz przeciwnika i b±d¼ zdecydowany, a nie zd±¿y siê pozbieraæ.
Dlatego przedk³adam finezjê nad przewidywalno¶æ zagrañ na stole. No i nikt tam nie poruszy³ kwestii osobistej gracza - nic nie zast±pi w planowaniu wiedzy, co mo¿e Twój przeciwnik. Skoro zasiêgi broni s± znane, zmienn± pozostaj± mo¿liwo¶ci konkretnych modeli i ich dostêpno¶æ. Dlatego zanim zasi±dzie siê do jakiejkolwiek sensownej rozgrywki wypada wiedzieæ o przeciwniku po prostu wszystko. Po odpowiednio d³ugim czasie ¶lêczenia nad podrêcznikiem staje siê jasne, który marker gdzie postawiony jaki przedstawia model i ile przeciêtnie sapdochronów/TO markerów wypadnie siê spodziewaæ. Bez tego wspomnianych biblijnych 3 zasad po prostu nie da siê zastosowaæ w praktyce.
St±d rada od serca: CZYTAJ KODEX...
Ostatnio edytowany przez Zielarz (2015-03-11 23:56:31)
Offline
Wreszcie jaki¶ veteran co¶ odpisa³ Zgadzam siê w 100% ¿e bez znajomo¶ci armii wroga ciê¿ko wykonywaæ swój 'plan' gramy w ciemno. Wszystko na pewno przychodzi z czasem chod¼ ten artyku³ by³ dla pocz±tkuj±cych i te 3 zasady s± istotne na pocz±tek. Chodzi o podkre¶lenie i¿ cover, zasiêg ma bardzo du¿y wp³yw na koñcowy wynik rzutu kostkami. Mo¿na znaæ zasiêgi a nie stosowaæ tego w praktyce. Mamy Cie!
Offline
@Zielarz: warto dodaæ, ¿e czasami po prostu przeciwnik ma tak por±bany pomys³ na armiê, ¿e nie wiadomo co z tym zrobiæ.
Ponadto wszystkie zagrywki na psychikê przeciwnika s± kapitalne - akcje w stylu udawanie, ¿e na tej wie¿yczce jest TO Camo, czy wystawienie plewy z holo1 jako niszczyciela skutecznie mog± przyci±gn±æ uwagê przeciwnika.
Offline
Dlatego opanowanie tych 3 zasad usztywnia grê i powoduje, ¿e jak spotkasz kogo¶ sprytnego, zaczynasz powa¿nie przegrywaæ. Jak postanawiasz optymalnie ustawiaæ modele, przestajesz eksplorowaæ stó³ bo boisz siê nieoptymalnych sytuacji. Wtedy ¶winie w rodzaju ninja TO Camo albo skoczek hacker zaczynaj± naprawdê bru¼dziæ. Jak masz przewidywalne taktycznie wystawienie dobry gracz napu¶ci na Twoje ludki rzeczy, na które nie masz odpowiedzi jak walka wrêcz, zaskakuj±cy Sat lock, triangulacja, czy namierzanie i amunicja SMART. Albo sam postawi optymalnie swój model i zabije Ciê burstem po prostu. Klej w plecy za³atwia potencjalnie ka¿dego, Ninja w CC te¿ raczej sprz±tnie co zechce.
Dlatego nie przesadza³bym z kurczowym trzymaniem siê tych 3 wskazówek. Je¶li taktyczna plastyczno¶æ manewrów tego wymaga, spokojnie mo¿na to pomin±æ. Bo wiedzê, ¿e grasz na optimum da siê wykorzystaæ przeciwko Tobie...
Ostatnio edytowany przez Zielarz (2015-03-12 11:44:18)
Offline
Moim zdaniem najwa¿niejsze trzy zasady, gdy ju¿ podstawy taktyki masz opanowane to:
1. Know Your enemy
2. Conceal Your intentions
3. Expect the unexpected
Ten artyku³ to podstawy, których sztywne trzymanie jak zauwa¿y³ Zielarz mo¿e kosztowaæ zwyciêstwo.
Offline
Najwa¿niejsze to graæ dla frajdy, unitami które siê lubi. Mi np. du¿o lepiej kiedy¶ sz³o wystawiaj±c du¿o tanich piechociarzy ni¿ graj±c TAGiem lub Chimer± ale i tak czê¶ciej nimi gra³em, bo by³o to po prostu zabawniejsze.
Offline
fala napisał:
Najwa¿niejsze to graæ dla frajdy
O toto.
Offline
¦wiête s³owa Fala. No jakby co¶ o tym wiem, jestem jedyn± osob± we wszech¶wiecie, która od dawna gra linkiem Moblotów. Co nie zmienia faktu, ¿e nawet ulubionymi ludkami mo¿na graæ lepiej lub gorzej. Matematyko to nie wszystko, element ludzki jest jeszcze wa¿niejszy.
Offline
Ja to ujmê mo¿e w trochê innych sposób, warto graæ armiami\rozpiskami\modelami których styl rozgrywki Tobie pasuje.
Jak lubisz mobiln± armiê to opanuj szybkie jednostki, jak lubisz koksów bierzesz siê za HI i Tagi. Je¶li lubisz siê kitraæ po kub³ach i zakamarkach, ograj na Camo i TO Camo.
Istotne jest te¿ próbowanie ró¿nych zagrañ i konfiguracji, dla tego samego albo podobnego stylu gry. Gdy¿ pamiêtajcie, najlepszy plan potrafi siê posypaæ w konfrontacji z przeciwnikiem na stole.
Offline